Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5748  Spityu 2009-01-23 14:55:29  Előzmény:Őry Gábor: 38551

Mármint külön-külön, üzemmelegen? Amúgy szerintem megszakító, vagyis inkább úgy mondom hogy a főtengely és a gyertyapipa között van valahol a hiba. Mivel úgy "darabosan" javul meg.

5747 (Törölt felhasználó) 2009-01-23 14:34:20  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38555

Köszi a gyors választ!én is az olajszivárgásra gondolok, mondjuk benzines ruhával alaposan megtöröltem mikor visszaraktam, mondjuk azóta beolajosodhatott!
kopás nem volt rajta!
Nem hagyom úgy természetesen , mikor jó idő lesz szétszedem mivel nincs garázsom, és most hideg van!
üdv.

5746 Kacsándi Szabolcs 2009-01-23 14:01:18  Előzmény:: 38554

Lehet a szerkezet rugója gyenge,de az is lehet hogy ferdére kopott a nyomófelület.Vagy olajos a tárcsa,valamilyen szivárgás miatt.Ne hagyd így mert nem fog megjavulni,ha egyszer már megégett.

5745 (Törölt felhasználó) 2009-01-23 13:08:52

Sziasztok!
2T Trabim van!
Olyan problémám van, hogy nagyobb terhelés után elkezd csúszni a kuplungom, de kb 10 perc után megint rendbe jön, ha nem terhelem nagyon!
Érdekes jelenség számomra!Kb 5000km-t mentem ezzel a kuplunggal mikor utoljára megnéztem, akkor elég jó állapotú volt a kuplungtárcsa, nem kopott stb., de már összerakás után is csinálta ezt hogy nagyobb terheléskor elkezdet csúszni!
Amúgy rendesen kiemel stb!
Valami ötlet??
Előre is köszi a válaszokat!
üdv.

5744 Őry Gábor 2009-01-23 10:31:04  Előzmény:Támba Csaba: 38552

Lehet ilyet még kapni?

5743 Támba Csaba 2009-01-23 09:52:27  Előzmény:Őry Gábor: 38550

Én örökeltem a technikát

Arra gondolok, hogy a COLORTEST a kifújó hengernél mindenképpen szegényebb benzin-levegő keverékkel történő égést jelez a másikhoz képest.
Tehát ilyen hiba kimutatására is alkalmas ha hengerenként próbázol vele.

5742 Őry Gábor 2009-01-23 09:45:36  Előzmény: Spityu: 38548

Egyszer nekem is csinált valami ilyesmit, azt hiszem ekkor volt a kifújás. Hidegen egyhengerezett, melegen semmi gond nem volt. Nézd meg, külön-külön megy-e rendesen mindkettő!

5741 Őry Gábor 2009-01-23 09:41:11  Előzmény:Támba Csaba: 38549

Régebben volt egy ilyen esetem, az egyes henger nem ment, előtte cseréltem labirintosra a lendkerék felőli tömítést. Kifújás nyomait csak minimálisan láttam, de próba cseresznye, vissza a szimmeringet, láss csodát ketyegett, mint a Doxa.
Apropó Colortest: hol lehet szerezni?
De az csak a keverékminőséget mutatja ki, nem?
[i](Módosította orygabor 2009.01.23. 10:42-kor)[/i]

5740 Támba Csaba 2009-01-23 07:11:45  Előzmény:Őry Gábor: 38544

Nem hiszem, hogy egyértelműen kihozná a hibát ez a módszer, de működhet.

Ilyen esetekben inkább COLORTEST gyertyával próbálkoznék hengerenként.

5739  Spityu 2009-01-23 07:09:42

Szerintetek mi okozahtja: több órás állás után, indítást követően kb. 10 másodpercig jó a motor, aztán egyhengerezik. Egy idő után, kb. 1km, újra elindul a másik is, és azután megy tovább mint a vadbarom. Nem átmenet nélkül javul meg, hanem úgymond "kontaktosan", mintha ráadnák-elvennék a kérdéses hengerről a gyújtást, aztán egyszercsak rajtmarad. Ezután már nincs vele probléma, húz rendesen, 60-ig elforog 2-ben.
Valószínűleg két nappal ezelőtt sem a 225-ös gyertya hibájából sz*rakodott, amikor is két zsír új 260-ast tettem bele.
[i](Módosította Spityu 2009.01.23. 08:12-kor)[/i]

5738 Lizák Péter 2009-01-22 21:36:22

Hi!

Nem tudjátok ki írja a [url]http://negyutemutrabant.fw.hu/[/url] oldalt?
Mert a szerelés résznél [url]http://www.freeweb.hu/negyutemutrabantech/trabant1_1ext.htm[/url] a nyitható oldalablakról egy részen akadt meg a szemem.

"... Továbbá figyeljünk a méretre, ugyanis az eredetileg a Trabant 601-nél megjelent tartozék annál a típusnál kétféle méretben készült, az 1,1-hez csak a kisebb jó (vastag B oszlopos kivitel)."

Tudtommal csak egy méretben volt. Vagyis a vékony B oszlopos limokhoz gyárilag nem létezett ilyesmi.

5737 Őry Gábor 2009-01-22 20:57:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38545

Kopást, kompresszióhiányt nem, de kifújást igen.

5736 Kacsándi Szabolcs 2009-01-22 20:33:58  Előzmény:Őry Gábor: 38544

Hát egy minimális eltérést nem igen lehet ezzel a módszerrel megállapítani.Az olyan kicsi még hogy alig érzékelhető,de a gyertya már kimutatja.

5735 Őry Gábor 2009-01-22 20:01:13  Előzmény:Támba Csaba: 38542

Hát lekapod az egyik pipát, és beszélni fog! Kiderül, ha valamelyik gyengébb, vagy nem megy.

5734 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 19:59:48  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38535

A labirint nem fúj ki. A rugó lehet gyengébb, de amíg megy nem méregetem. Berágódás nincs. A dugó féloldalasan és foltosan feketedik. Gyuszi OK.

5733 Támba Csaba 2009-01-22 19:44:32  Előzmény:Őry Gábor: 38540

Hogy lehet hengerenként megnézni az alapjáratot?

5732 Őry Gábor 2009-01-22 19:42:52

Úgy tapasztaltam, hogy a legkisebb kifújásnál is már elmegy az alapjárat.

5731 Őry Gábor 2009-01-22 19:41:27  Előzmény:Támba Csaba: 38538

???

5730 Őry Gábor 2009-01-22 19:40:46  Előzmény:: 38532

Ha kétütemű, akkor biztos, hogy valami üanyagprobléma. Más nem csinál fehér füstöt.

5729 Támba Csaba 2009-01-22 19:40:20  Előzmény:Őry Gábor: 38536

Hööö...?

5728 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 19:39:57  Előzmény:Őry Gábor: 38531

Műszerrel nem mértem, de újjal befogva egyforma a hengersor.

5727 Őry Gábor 2009-01-22 19:38:56  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38535

Meg kell nézni hengerenként az alapjáratot.

5726 Kacsándi Szabolcs 2009-01-22 19:34:49  Előzmény:: 38530

Lehet szimmering vagy labirintgyűrű kopás vagy ezek kezdődő hibája.Nem feltétlen a dugó hibás.Lehet a vezérlőtárcsák rugóinak gyengülése is,vagy berágódás és elégtelen tömítés.És hát a gyújtás.

5725 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 19:33:02  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38533

Hát lehet hogy az is lesz. Gondoltam már rá csak ma a fékeket csináltam és nem jutott rá idő. Kár lenne a mociért állítólag szuper.

5724 Kacsándi Szabolcs 2009-01-22 19:31:47  Előzmény:: 38532

Jobb lenne ha egy leengedéssel kezdenéd,utána meg egy karbitisztítással.Aztán friss benzin és ismert eredetű olajkeveréket beönteni.Aztán találgatni hogy mi lehet a baj ,ha fennáll a gond továbbra is.Talán egyszerűbb mint találgatni,és esetleg rövidíteni a motor életét valami trutyival.

5723 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 19:22:54  Előzmény:Biacsics Gábor: 38528

Hát így a hozzászólásokat nézve inkább karbi meg gyújtás a problem.
Bár lehet hogy a papa beleöntött valami otthon tárolt 86-os oktánszámú piros xart is. Mert elég gyanús a színe

5722 Őry Gábor 2009-01-22 19:18:54  Előzmény:: 38530

A kompresszió nem vall?

5721 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 19:17:12  Előzmény: Spityu: 38467

Nekem a kettes kormol. Okát nem tudom. Derékszögelés elmaradása? Ferdére fúrták a dugót vagy a hengert?
Mindig legyen a gép fedélzetén egy marék kopott gyertya, mert tudsz ingyen segíteni a fogyatkozó márkatársaknak is!

5720 Őry Gábor 2009-01-22 19:15:07

Néztétek a Hall-os jeladót az alkatrészek között? Ez meg milyen szerzet? Nem ez az, amit a régi megszakítós helyére lehet betenni, hogy a röpsúly bennmarad?

5719 Biacsics Gábor 2009-01-22 18:54:24  Előzmény:: 38523

Csak egy ötlet:Nem lehet h valami gázolajos murnyát öntöttek bele?Attól nagyon durva fehér füstöt bír eregetni.Régebben javítottam pár "félretankolásos",autót és a leeresztett 50 liter üzemanyagot nem volt szívem kiönteni,meg amúgy is csak negyede-ötöde volt a gázolaj.Elhasználtam a Trabiba fél tank benzin,+ fél tank ilyen vegyes.Tökéletesen müködött vele,de hidegen irdatlanúl bírta ereszteni a fehér füstöt.

5718 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 17:01:33

1.1 trabihoz jók a N9 CY gyertyák? Mi a tapasztalat?
És egy kérdés...Hol lehet fűtőcsapot venni bowdwnnwl, és mi lehet az oka, hogy nem lehet alapjáratot állítani a kocsimon? Lehet hogy patroncsere a megoldás?

5717 Kalmár Csaba 2009-01-22 16:39:54  Előzmény: Spityu: 38507

Sajnos a kormány nem biztos, hogy megússza a repedezést!Az enyémben 21000km volt mikor vettem, végig garázsban volt és mégis törött a kormány!

5716 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 15:35:33  Előzmény:Támba Csaba: 38524

1982

5715 Támba Csaba 2009-01-22 15:29:22  Előzmény:: 38522

Évjárat?

5714 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 15:03:11

No meg lett oldva, jövő héten jön át fater haverja most beszéltem vele.

Trabiban veterán

5713 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 13:35:44  Előzmény:Támba Csaba: 38521

No a probléma az hogy én trabin még az életben nem állítottam gyújtást. Megvan a trabi könyv talán még értem is mi van benne leírva de nemtudom hogy így elsőre hozzányúljak-e. A gyertyákat kicseréltem mert különböző márka és külön hőérték volt, most kapott 2 db 225-ös isolator-t.
Esetleg tudna valaki segíteni a gyújtásbeállításban?

5712 Támba Csaba 2009-01-22 13:32:28  Előzmény:: 38520

Ilyen rövid idő alatt nem lehetett baja a benzinnnek, ha tisztességes olajjal, normál arányban keverték.
De a gyújtásod a leírtak alapján tényleg nem frankó és ettől is lehet a baj

5711 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 13:29:46  Előzmény:Támba Csaba: 38519

konkrétan 2008 június óra nem ment. Szerintem öntök még rá egy kis benzin kb 5 lityót aztán majd kiderül mit csinál. Meg érdekes hogy nehezen is áll le kb még 2-3 fordulatot csinál miután leállítom. lehet hogy a gyújtás sem valami nyerő?

5710 Támba Csaba 2009-01-22 13:27:33  Előzmény:: 38517

Vagy ha sokat állt a műszer akkor igencsak sok benzin elpárolgott a keverékből és attól bedúsúlt
De többéves állás esetén az ásványi motorolaj is "megbuggyan" sokszor

5709 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 13:24:56  Előzmény:Támba Csaba: 38516

azért a karbira ránézek mert ha állandóan megfullad akkor azért biztos sokat is kap

5708 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 13:23:48  Előzmény:Támba Csaba: 38516

Igen lehet hogy kicsit túllőtt a célon és beleborított egy vagon olajat

5707 Támba Csaba 2009-01-22 13:22:33  Előzmény:: 38514

Itt lehet a gond!

5706 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 13:21:17  Előzmény: szityka: 38511

Egyébként énis ezt tartom valószínűnek mert ha hagyom járni megfullad. meg nehezen is indul

5705 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 13:20:32  Előzmény:Támba Csaba: 38513

Semmilyet nem öntöttem mert az öreg mielött letette még tankolt bele meg bekeverte.

5704 Támba Csaba 2009-01-22 13:18:22  Előzmény:: 38509

Milyen olajat öntöttél a benzinhez?

5703 Őry Gábor 2009-01-22 13:16:08  Előzmény: szityka: 38511

Na de miért fehér füstöt fúj?

5702  szityka 2009-01-22 13:02:05  Előzmény:: 38509

Ha 2T akkor lehetséges, hogy a szívató beragadt... Biztos hogy túlsok anyagot kap!

5701 Őry Gábor 2009-01-22 11:44:42

Az ajtók illeszkedése nem gyanús? Lehet, hogy borult a gép, ezért szélvédőt is cseréltek.

5700 (Törölt felhasználó) 2009-01-22 11:30:16

Sziasztok! Trabim okádja a fehér füstöt magából, nem lehet megmaradni a közelében.
Mi lehet ennek az oka? Sokat kap? vagy szarul lett beállítva?

5699 Biacsics Gábor 2009-01-22 11:20:38  Előzmény: Spityu: 38507

Plusz még ott van a lefelé hajlított küszöbél,ami régebbi típusoknál volt.Vagy régebbi az autó,vagy már cseréltek küszöböt utángyártottra.