Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Urban legend és egyéb keleti autók

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

77 Huszta Tibor 2005-12-24 12:38:35

Lengyel szótárt hol találunk?


Tib

76 Rell Miklós 2005-12-24 03:35:50

Itt nézzetek körül, érdemes!

retro
(Módosította Grisa 2005.12.24. 04:36-kor)

75 Szalay Péter 2005-12-23 23:28:32

Tib:Véletlenül érdekel! Emailben részletezzük! Szia

hello!

74  Levente 2005-12-23 20:49:27

láttam már képeken, de nem sokat tudok róla.
Az mennyire tudott "úszni"???

Áldott békés karácsonyt!

Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!

73 (Törölt felhasználó) 2005-12-23 19:43:38

És a Wartburg Schwimmwagen? Na az a nem semmi)))

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

72  Levente 2005-12-23 10:03:14

Ki hallott már terepes Barkas-ról?
Sikerült képet is lelnem róla a netről, de sajna nem tudom feltenni, mert azt írja ki hogy: ! Hiba az oldalon.

Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!



(Módosította Grisa 2005.12.24. 04:33-kor)

71 Prokop Gábor 2005-12-21 08:14:30

A GM résztulajdonos volt a Daewooban, és mellesleg gyártattak velük autót (pl. Pontiac LeMans).
Aztán eladták a részesedésüket.
Amikor a Daewoo csődbe ment, akkor meg ismét felvásárolták, aztán csináltak belőle Chevroletet.

70 (Törölt felhasználó) 2005-12-20 15:58:13

Hogy is van ez a Daewoot megvette a GM? Én úgy tudtam mindig is az övé volt. Vagy nem? Pl amivel nálunk anno megjelent az a Racer volt ami 100%-ban az Opel Kadett volt. Meg volt a Nexia ami meg a Pontiac (vagy Chevrolet?) Le Mans, ami tulajdonképpen a Kadett feltupírozott változata. Az Espero meg úgy emlékszem a 2. generációs Opel Asconán alapul.

Aztán jött a Lanos meg a Matiz ami aztán már nem GM alapokon áll....

(Bocs az offért, ezek nem szoci vasak....)

69 Huszta Tibor 2005-12-20 13:38:53

Véletlen épp tudok kettőt... érdekel?


Tib

68 Szalay Péter 2005-12-19 22:27:51

Azé ehhez a moszkvics kombihoz sem lehet egyszerübb a hátsó lámpabura keresés mint a pupostrabihoz....

hello!

67 Prokop Gábor 2005-12-18 11:18:19

FSO: Az van, hogy a Daewoo éppen ebbe (is) bukott bele, hogy ilyen szinten terjeszkedett, többek között Kelet-Európában is. Megvette az ex-nagypóckigyárat (FSO), de például Romániában is gyártott Cielot (Nexia), Matizt, és talán Lanost is. Amikor a Daewoo-t megvette a General Motors, akkor azonnal megszabadult ezektől a vadhajtásoktól, illetve egészen pontosan meg sem vette a lengyel és román gyárakat, mivel azok önálló szervezeti egységként, független gazdasági szervezetként léteztek, hivatalosan csupán a gyártási jogot kapták meg. Így, amikor a GM átvette az uralmat, nem vette el tőlük a jogot - igaz, valljuk be, nem is sok vizet zavarnak, ui. a Daewoo-Chevrolet már túllépett ezeken a típusokon.
Így az FSO tovább gyárthatta, talán gyártja is ezeket a típusokat.

Kis adalékképpen: a lengyel és koreai Lanosok sosem voltak tökéletesen azonosak, és ez persze igaz a lengyel és román Matizokra is. Amikor alkatrészt keresek ezekhez, mindig alvázszámmal indítunk, ui. külön katalógusa van a gyáraknak. Alapvetően persze nem különböznek, de bizonyos alkatrészek eltérnek, valamint a típusváltások is máskor voltak.
Egyébként a koreai Lanosok alvázszáma KLATF... kezdetű, ezek tökéletesen illeszkednek a Daewoo alvázsszámrendszerébe. A lengyel Lanosok SUPTF... kezdetűek, de az FSO Pickup is SUPT... tal kezdődik.
A koreai Matizok is valami KLA-val indítanak, a román gyártásúak meg UU... -val.

66 (Törölt felhasználó) 2005-12-17 17:02:33

Az igazi nagy durranás hogy a jó öreg Avia még mindig él, szerintem lassan az 50-hez közelít (ugyebár még a Renault-nál kezdődött a történet...)

65 (Törölt felhasználó) 2005-12-17 17:01:20

Még én se hallottam de miután Daewooként is Lengyelországban (is) készültek, nem annyira meglepő.......



64 Rell Miklós 2005-12-17 01:38:30

FSO(!!!) Matiz és Lanos. Vagy csak nekem újdonság?



retro

63 Rell Miklós 2005-12-17 01:21:02



Ez meg az s1!

retro

62 Rell Miklós 2005-12-17 01:19:55



Hát ilyet láttatok már? Állítólag valami s3 a neve...

retro

61 (Törölt felhasználó) 2005-12-06 14:04:17

Amúgy a 408-as formatervét a Pininfarina készítette!

Szerintem létezett ez a szín, láttam már ilyen 2140-est, nem is egyet

60 Sánta Gábor 2005-12-06 13:38:27

hé, én ilyet már láttam! legalábbis az is így nézett ki.....csak sötétebb ződ vót....

http://gportal.hu/littleboy

59 Prokop Gábor 2005-12-06 06:55:00

Mielőtt valaki beleszerelmesedik: valszeg erősen kozmetikázott darab, ugyanis nem volt ilyen szín gyárilag...

58 Szabó Szilárd 2005-12-05 20:17:42

Nagyon szép ez a Moszkvicssluszkulcs!!!
Csak 100e az ára!
Nem is pénz érte!

Trabant Hycomat 1975 !!!

57 Prokop Gábor 2005-12-05 20:01:52

Tegyük már ide





Érdekes, hogy a 2140-es kombin (asszem 2137, vagy ilyesmi...) hogy meghagyták változatlanul a 408 kombi hátulját...

A pontosság kedvéért:



...illetve a 433, azaz a furgon:






(Módosította prokee 2005.12.05. 21:04-kor)
(Módosította prokee 2005.12.05. 21:05-kor)

56 (Törölt felhasználó) 2005-12-05 13:53:23

Sziasztok!

Imádom én is a Moszkvicsokat, tervezem is hogy egyszer beszerzek)))

Tényleg nagy ritkaság a kombi de erre a minap akadtam rá:

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=346081&command=ugras&screenwidth=1024



Nézzétek meg,gyönyörű!!! Ha tehetném még ma elhoznám, sajna most nem fér bele....

55 Szabó Géza 2005-11-25 15:04:14

Ilyet már láttam a szomszéd faluban azt hiszem nem használják de eddig nem gondoltam volna,hogy multi!

Szuper találmány a négyzeten

54 Prokop Gábor 2005-11-25 08:17:11

Pontosan. Szimpla fülkés régi Multi, olyan 40 év körül, sőt, talán felette.
Ja, és vizsgára felkészítve

53 Huszta Tibor 2005-11-25 07:16:11

Mi ez, Prokee? valami ős-Multicar??

Tib

52 Prokop Gábor 2005-11-24 18:36:00







(Módosította prokee 2005.11.24. 19:36-kor)
(Módosította prokee 2005.11.24. 19:36-kor)

51 Deák Attila 2005-10-19 18:12:29

Üdv, Arnold!

Na de hát ezek teljesen hétköznapi, egykor a Merkurnál megvásárolható autók. Hacsak a Moszkvics kombi nem 1600-as Indenor-dízelmotort, a Zapicsek meg R8-as motort tartalmaz. Ugyanis nyugati exportra készítettek ilyesmit ...

Mondjuk, a Moszkva kombi idehaza rendesen fehér holló volt ám! Ugyebár elárasztották a Merkur-telepeket Zsiguli kombival, a Mocskovics meg egyre nagyobb "snassz" volt szegénykém (évekig dolgoztam dobozos IZS 2715-tel, a mai napig visszasírom!), így még a 2140-es se nagyon fogyott, nemhogy a 2137. Pedig volt olyan jó, mint a Lada (!), de nem volt divatos. Még a 412-es kombiverziója, a 437 úgy-ahogy népszerű volt, akkoriban a "70-es évek elején Wartburg kombi mellett a másik elérhető kombiautó volt (az 1971-ig gyártott Skoda Octavia Combit ide nem számítva), a Zsiguli az idő tájt még eszméletlen nagy sztár-autó volt. Az élet császára volt, aki meg tudott venni egy 2101-est. Aki meg egy 2102-est ... húúú, hát annak aztán állt a világ! Ráadásul annak egészben felfelé nyílt a hátsó ajtaja, nem két részben le-fel, mint a Moszkvicsé. Bár, ha belegondolok, hogy ez a korábbi gömbölyű 3-ajtós Honda Civicen micsoda sztár-megoldás volt a japcsik részéről, akkor meg a kutyának nem kellett, nem ééértem ... Namost, ugye a modernebb 2140 megjelent 1980 környékén, akkor még a kocka-Lada sehol se volt, de mégse kellett a jónépnek. Pedig az egyetlen szemére vethető dolog a keskenyebb utastere, amúgy semmivel se rosszabb gép nem volt egy 1500-as Ladánál. Nagyobb csomagtartó, jobb futómű ... na jó, a váltója is elég furcsa szerkezet volt, rudazatos, a III. fokozat mellett a rükverccel, az még rosszabbnak volt mondható az amúgy legendásan jó Lada-váltónál. Aztán az 1982-es kocka Lada megpecsételte a 2140 sorsát, a 80-as évek vége felé pár százas tételeket hoztak már csak be belőle. Béke poraira, R.I.P. AZLK ...

twk004

50 Segesvári Arnold 2005-10-14 09:12:16



By Yoa

49 Segesvári Arnold 2005-10-14 09:11:13

Ha már a kelet gyöngyszemeinél tartunk....



By Yoa

48 Deák Attila 2005-10-05 10:13:38

... ja, és a Finlandia egészen horror-árban volt kapható (200 FIM=9000 HUF!!!), így csak kirakatban láttam ilyet! Egy 2-literes Coca-Cola 10 FIM volt akkoriban, így az asszonykám, aki kint tanult egy félévet, 4 (!) üveggel kért hogy hozzak utána. Pont akkor volt a születésnapom, abban a 10 napban, így ez volt az ajándék, hogy Helsinkiből Espooba átbuszoztunk (mintha Budapestről Budaörsre kimennél, kb. annyi volt az út). Elfényképeztemk 2 tekercs filmet, majd kijöttünk a múzeumból, és egy drapp Wartburg Touristba botlottunk. A múzeum tulajdonosáé volt, aki ékes angolsággal elmesélte, hogy 1998-ban vette 100 FIM-ért (!!!!!!!!!!!!), és remekül meg van vele elégedve, "nagyon olcsó autó!" mondta. Sajnos egy kockányi filmem se maradt már, hogy lefotózzam ...

twk004

47 Deák Attila 2005-10-05 10:05:19

Üdv!

Van, de elég (moderálva) volt a világítás, és 2000-ben voltam kint, mikor még a digi-fényképező nem dívott. Így filmessel készültek, azon meg csak ugye az előhívás után derül ki a minőség ...

twk004

46 Huszta Tibor 2005-10-04 08:11:29

Nem csak sok volt a Finlandia, és egy Schwalbe helyett kettőt láttál???

Vannak fotóid? Küldhetnél belőle

Tib

45 Deák Attila 2005-10-04 08:01:40

Üdv!

Nem, Espoo-ban, Finnországban. Az ottani autómúzeum felső emelete tele van szoci-autókkal: 2 púpos Warti, Skoda-gyűjtemény, Trabi Tramp, és pl. ez a Duo is ...

44 Prokop Gábor 2005-10-04 06:12:04

"Segítek: EU-tagország..."

Akkor Szváziföld !

43 Huszta Tibor 2005-10-04 06:05:55

Németország?

Esetleg... kis hazánkban is van ilyen?

Tib

42 Deák Attila 2005-10-03 18:22:52

Üdv, Tiberius!

Kérek tippeket, hol láttam ilyen Schwalbe Duo-t! Segítek: EU-tagország ...

twk004

41 Huszta Tibor 2005-09-30 07:45:12

Itt van egy a Littleboy által mondott Simson Duo-ból:



http://cgi.ebay.de/D UO-4-1_W0QQitemZ4578244146QQcategoryZ9934QQrdZ1QQcmdZViewItem

Tib

40 Huszta Tibor 2005-09-30 07:41:00

Valaki keresett a múltkor 4T Barkast, találtam egyet:



Itt lehet megnézni:

http://cgi.ebay.de/Barkas-B1000-1-4-Takt-Pritsche-Wartburg-Trab ant_W0QQitemZ4578301815QQcategoryZ82097QQrdZ1QQcmdZViewItem

Tib

39 Basa Balázs 2005-09-28 14:32:45

Prokee!

Ez király. Mer ám irtó jó verdákat hoztak a skacok! Jó volt látni azokat. Amúgy az egyik netes licit oldalon láttam egy könyvet, amiben csupa keleti blokkos típus leírása volt, no meg jó pár prototípus terv is –legalább is így hirdette az eladója!

Úgyhogy biztos hogy még sok érdekességről nem tudunk...

batka

38 Prokop Gábor 2005-09-20 18:46:16

Topic visszanyitva...
(Módosította prokee 2005.09.26. 18:20-kor)

37 Prokop Gábor 2005-09-18 12:41:42

Láttam ezt a gépest valamelyik AM-ban...
Van még egymillió cikkem szkenneletlenül ilyen ritkaságokról, csak rá kellene szánnom magam.
Igaz, ma vettem végre egy villámgyors USB-s scannert, talán újra nekilendülök...

36 Rell Miklós 2005-09-18 12:06:41

Nem semmi! Ilyet még nem láttam! Milyen feltűnést keltene...

retro

35 Sánta Gábor 2005-09-18 07:36:18

ez szocimotor.....de ritka......
Simson Duo:

Mozgássérültek számára építették, nagyon kevés készült belőle, mert jött már az S51-s. Automata ablaktörlővel rendelkezett a 2 személyes gép. Egy az egyben Schwalbe alkatrészekből épül fel azzal a kivétellel, hogy ez automata kuplungos.

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

34 Deák Attila 2005-09-10 12:48:32

Üdv!

Az igazán nagy tutiság a Wartburg 311 Kübel, vagyis a "púpos Wartburg Tramp"! Még csak fotón láttam, élőben sosem. A Volkspolizei, meg a Bundeswehr használta annó az 50-es, 60-as években, magánkézben meg az NDK-ban talán csak másod-harmadkézben lehetett, Magyarországon meg biztosan egyetlen példány se volt.

twk004

33 Deák Attila 2005-09-10 12:43:47

Üdv!

Tudod, hogy a mobile.de-n hány 1966-os 1967-es kocka-Wartburgban figyel a legutolsó 353W széria dupla kerek órás műszerfala a bele való csík-műszeregység helyett? Műszerfalat cserélni nem nagy ügy ...

twk004

32 Deák Attila 2005-09-10 12:40:30

Üdv, prokee!

Velem 2-3 hete a budai rakparton jött egy szembe. Majdnem elrántottam a kormányt meglepetésemben: Alma Cabrio?! De úgy tudom, csak néhány 10 példányban készült, mivel nem kapott az úriember állami támogatást autógyártásra (nem igazán új cuccok voltak a gépben, és nem hazai termékek, így vélhetően igaza volt Állam Bácsinak...), így szép csendben becsődöltek ...

twk004

31 Basa Balázs 2005-09-01 07:14:40

Sziasztok!

Ha beleszólhatok a vitába. A 600-as és 601-es szériát kb. három évig párhuzamosan gyártották (a cikkek/story között a gyártási darabszámoknál Ti is ellenőrizhetitek). Így én el tudom képzelni, hogy a német piacra, a kifutó szériás 600-ast felextrázták az „új” műszerfallal. Vagy csak volt egy-két neccesen dolgozó öreg szaki, aki reggel az utasellátóban kezdett, aztán a gyárban folytatta kicsit fáradtan…


batka

30 Huszta Tibor 2005-09-01 06:11:16

Peti: Már én is láttam kockaórás 600-ast, eléggé gyárinak látszott, de nem tudok állást foglalni. Valszeg jobban tetszett neki, mint a kerek, és haladni akart a korral anno...

Tib

29 (Törölt felhasználó) 2005-08-30 17:10:17

http://img216.imageshack.us/img216/2989/wartburgv63ep.jpg

28 Prokop Gábor 2005-08-30 16:31:13

Tudtommal egyik sem létezett szériában.
A trapézórát a 601-es "kockásított" fazonja ihlette (szerintem).
A tramp gyári kísérletként esetleg létezhetett, de nem hiszem, hogy valaha is gyártották.