Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Urban legend és egyéb keleti autók

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

427 Lizák Péter 2008-03-07 17:02:21  Előzmény:Povázsay Zoltán: 30789

Kapcsold be az övet, mert megb*** a rendőr... :-D

426 Povázsay Zoltán 2008-03-07 08:47:11

Nem is tudom, ez melyik topic-ba tartozik, talán ide...
[img]http://kepfeltoltes.hu/080307/sort_of_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[i](Módosította Povi 2008.03.07. 09:49-kor)[/i]

425 Lizák Péter 2008-02-22 08:45:50  Előzmény:Hõberth Gábor: 30787

Azt kihagytad, hogy a bringára is kötelező lesz a hárompontos biztonsági öv, meg szériatartozék lesz a légzsák. A rendőrök igazoltatásnál megnézik a gumit, hogy mennyire kopott, illetve az országúti és tompított világítást is. Ha netán mégis megvasalják a ruhádat ne adj isten úgy hogy benne vagy, akkor meg legyen nálad hullazsák ! :-D

Tény hogy városon kívűl nem hülyeség a mellény éjjel ill. más kifolyó okból sötétben. Sajnos volt már szitum, hogy a kamikaze biciklistát, a mellénye védte meg a lökhárítómtól, aztán meg a kezemtől. Mert így észre lehetett venni.

Még anno 2006 karácsony estéjén majdnem kivasaltam egy részeg muksót, aki fekete cuccban este az út közepén próbált eljutni a sógorához. Akiről közben kiderült, hogy a város másik végén lakik. Ahogy rendszerint lenni szokott: kormány félre, padkáról vissza, kétkeréken megfordulás kézifékkel. Majd felszólítva az úriembert a nőnemű ősével való nemi érintkezésre keresgéljük a szerencsétlent, hogy netán elugrott-e. Mivel puffanást és egyéb hangot nem hallottam, így csak feltételeztem, hogy semmi baja nem lett. Gondolom mondanom sem kell, hogy a Párommal fehérebbek voltunk ezidő alatt, mint a trabi. Előkerült a fickó is, aki annyira matt részeg volt hogy az egészből nem vett észre szinte semmit. Bár a menettulajdonságait tekintve a stabilizátor jócskán kiment nála, mivel gyalog képes volt bekacsázni mintkét sávot. Na szépen megfogtam az ürgét, és levezettem (pontosabban lecincáltam) az útról, az árok túl oldalán lévő kerékpárútra, mondván, hogy kerékpárral való gázolásba még nem nagyon halt bele senki.

424 Hõberth Gábor 2008-02-19 14:53:25

Ja. Naggyából annyit kell kalkulálni árban, mint egy rendes nagymotor forgalombahelyezésnél.
Bevizsgálás, forgalmi, törzskönyv, rendszám...
És akkor még azt is bele kell kalkulálni, hogy esetleg ott derül ki, hogy akitől te 5 éve vetted a babettát, az lopta valahonnan, ezért most lefoglalják tárgyi bizonyítékként. A végén egy valag pénz kifizetése után, még örülhetsz, hogy ha nem indítanak ellened büntető eljárást. Na ennyit a kismotor filingről a jövőben.
De jó nekünk ez az unio!
2012-re amikor már minden kismotor regisztrálva és rendszámozva lesz, akkor az összes kétüteműt kitiltják a forgalomból.
Aztán 2015-re kötelező lesz a biciklire is a jogosítvány. (A1/nagyonkorlátozott)
2018-tól pedig az utcára gyalog is csak bukósisakban szabad kimenni meg világító mellényben.
2020-tól 7C-fok alatt nem lehet sima talpú cipőben közlekedni közterületen.
.....

Bocs az offolásért, de ezzel a témával kapcsolatban mindig kitörnek belőlem az indulatok.

423 Huszta Tibor 2008-02-19 13:40:51  Előzmény:Muczán Gábor: 30785

Én csak azt mondom, amit hallottam.
Persze itt is csak az a biztos, ami megtörtént.

Tib

422 Muczán Gábor 2008-02-19 13:32:50  Előzmény:Huszta Tibor: 30784

Tib!


"Olyan 20 ezer körüli összeg lesz." Ne nagyon higgggggyj nekik!
A regisztrálás mellett pengetni kell majd különböző okmányok díjait, illetve egy forgalombahelyezést megelőző vizsgálatot, integrált eredetiségvizsgálatot, és egy műszaki vizsga díja is terítéken lesz. Ugyanis vizsgára is kívánják kötelezni a segédmotorokat. A mopedautókat pedig egy "könnyű személygépkocsi" kategóriába szeretnék besorolni, hasonló forgalombahelyezési terhekkel, mintha egy gépkocsit hoznál kintről.
Mindehhez a 2011-es tervezett "amnesztia" után hozzá kell adni a regisztrációs adót. A regadó már elvileg létezik most is. Ha mondjuk Szlovákiából behozol egy Babettát, és ráülsz itthon egy adásvételi+biztosítás megkötésével, akkor te már tartozol az állam bácsinak majd 30.000 Ft-tal!!! Ez van, de lesz ez még rosszabb is!

MG

421 Huszta Tibor 2008-02-19 08:47:27  Előzmény:Muczán Gábor: 30765

[i]a segédmotorosok rendszámozásával egyidőben ezeket is regisztráltatni akarják. Ami nem lesz két fillér![/i]

Olyan 20 ezer körüli összeg lesz.

Tib

420 Támba Csaba 2008-02-18 20:59:51  Előzmény:Tóth Máté: 30781

Ne offoljuk szét a topicot
Ott a Kocsma

419 Madocsai Gergely 2008-02-18 20:53:35  Előzmény:jocking .: 30777

Ez a "BRADA""-Isetta.

418 Tóth Máté 2008-02-18 20:52:45  Előzmény:Támba Csaba: 30780

Én most is motorral járok, nem kell tavaszig várnod
A garázsod fele inkább nem meek a rezóskipuff miatt, de ha jönnél az alsóőrsi HOG találkozóra ott összefuthatnánk
[i](Módosította Squeky 2008.02.18. 21:53-kor)[/i]

417 Támba Csaba 2008-02-18 20:49:25  Előzmény:Tóth Máté: 30779

Tudod! Kinek nem inge...

De ha kitavaszodik gyere el pl. a garázsom környékére
Tudok mutatni "díszpéldányokat" szép számmal.

416 Tóth Máté 2008-02-18 20:33:38  Előzmény:Támba Csaba: 30771

"A "rezópufós" tunigcuccos állatforma hülyegyerek"
Itt egy kép az én rezópufós tuningcuccos gépemről:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080218/DSC00021_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/DSC00021_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080218/DSC00045_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/DSC00045_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
Na jó ez 2 lett....

415 Támba Csaba 2008-02-18 20:27:38  Előzmény:jocking .: 30777

NO COMMENT

414 jocking . 2008-02-18 20:22:19  Előzmény:Támba Csaba: 30776

És ez melyik kategóriába tartozik?
[imgw]http://rotate.com.ua/modules/photo/img/26/176/3333.jpg[/imgw]

413 Támba Csaba 2008-02-18 19:59:05  Előzmény:Támba Csaba: 30775

Pl. itt egy négykerekű, ami jogilag hátul ikerkerekes, azaz 3 kerekű "papíron"

BMW Isetta

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/061102/P1010509_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[i](Módosította Tsaby 2008.02.18. 20:59-kor)[/i]

412 Támba Csaba 2008-02-18 19:53:26  Előzmény:jocking .: 30772

Azon kerekek melyek egy tengelyen, vagy egy tengelyvonalban vannak, de az egymáshoz mért távolságuk nem haladja meg a 460 mm-t ún. "ikerkerekeknek" minősülnek és a jogszabály szerint 1-nek számítanak.
Pl. ezzel szívatják az Aixam-okat jogilag, mert ott nagyobb ez az érték.

411 Támba Csaba 2008-02-18 19:50:31  Előzmény:Hõberth Gábor: 30770

A diesel motor is természetesen belsőégésű hőerőgép.
Itt a rendelet az égést kiváltó hatásra helyezi a hangsúlyt.

Mint biztosan tudod a benzinmotorokban a beszívott és összesűrített üzemanyag-levegő keveréket a megfelelő pillanatban egy elektromos szikra gyújtja meg ami a gyújtógyertya elektródái között képződik.
A diesel motorokban pedig az összesűrített és így jelentősen felforrósodott levegőbe porlasztják be a gázolajat és öngyulladás történik "külső" segítség nélkül

Itt csak a motorteljesítményt szabályozták le. A legtöbb Aixam műszaki adataiban 4 kW szerepel teljesítményként. Hogy valójában mennyi az annyi...? Én még nem mértem be próbapadon egyet sem.

Egyet vezettem már. Nem egy vadászgép, de hangja az van

410 Hõberth Gábor 2008-02-18 19:48:40

Alapvetően egyet értek a dologgal.
Csak az a gáz, hogy ez nem lesz olcsó mulatság, lehet, hogy pl. egy babettának a rendszámozása többe fog kerülni, mint az egész libakergető értéke.
Ráadásul gondolom a rendszám mellé valami segédmotor forgalmi is lesz adatokkal. Na onnantól meg lehet a simsont is átiratni jópénzért egy esetleges adás-vétel esetén.
Akinek meg esetleg több kismotor is akad a háznál, annak extra szívás.

409 jocking . 2008-02-18 19:44:39  Előzmény:Támba Csaba: 30769

Na itt álljunk meg. Négykerekű tricikli??? A tricikli pont azért tricikli, mert három kereke van!

408 Támba Csaba 2008-02-18 19:42:24  Előzmény:Muczán Gábor: 30765

Üdv!

Így is van

Mondjuk egy normális (nem kizárólag újabb pénzbehajtásra) kitalált nyilvántartási rendszer már rég kellett volna a segédmotoros kerékpár kategóriára

Ugyanis ha valaki megvesz egy pl. egy robogót és meglovasítják, egyszerűen nincs az a hatóság aki megtudná találni (mégha valóban nyomoznának is).
Persze ezt is a normális, városi használatra igénybevett motorok tulajdonosai miatt érzem így.
A "rezópufós" tuningcuccos állatforma hülyegyerek akik egy nyár alatt tönkrevernek egy félmillás robogót az apuci pénzén folyamatos balesetveszélyt és ordító motorhangot produkálva éjjelente (is) azokat nem sajnálom...




[i](Módosította Tsaby 2008.02.18. 21:50-kor)[/i]

407 Hõberth Gábor 2008-02-18 19:41:48

Ezt nem tudtam, hogy a diesel az nem belsőégésű motornak számít.
És tényleg csak 4kW-osak lennének? Mert azért amiket én láttam, az vígan ment 70-75-öt.

406 Támba Csaba 2008-02-18 19:34:44  Előzmény:Hõberth Gábor: 30768

Az Aixam diesel motorjai megfelenek a jogszabálynak, mivel nem "szikragyújtású" motorok Az 50 köbcentiméteres határ a benzines motorokra vonatkozik

Idézet az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből:

"(3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező jármüvekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) — elektromos jármüvek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét —, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó. és
3a 1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belsőégésű motor , esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,..."


405 Hõberth Gábor 2008-02-18 19:16:02

Igen, sajna ez a rendszámtéma egyre inkább itt van a nyakunkon. Ezt már nem ússzuk meg.
Az aixamokkal meg még az is gond, hogy azok nem 50-esek, hanem általában 400-as dieselek. Na az meg nem igazán segédmotor, szóval még nagyobb szívás.

404 Tóth Máté 2008-02-18 18:40:50  Előzmény:Muczán Gábor: 30765

Na erről a rendszámozásról is megvan a véleményem. 3 éve van egy robogóm és mindig avval riogatnak hogy mivel 70es cseszhetem az egészet. Vagy rendszámozom vagy dobjam ki. Csak annyi a szerencsém hogy van benn egy kapcsoló ami az elektronikát fojtja, így a vége csak 40. 120 helyett...

403 Sipos Tamás 2008-02-18 18:38:09  Előzmény:Prokop Gábor: 30763

[justify]Érdekes, de ezt az OKA-t én is láttam néhány éve Romándon, ott ahol a busz megfordult a faluban. Azért emlékszem ilyen jól, mert akkoriban volt a használtautón is egy, és azt hittem ugyanaz. Megjegyeztem a rendszámát, és otthon megnéztem a netet, de nem.
Jó, nyilván nem egyedi darabokról van szó idehaza, mert most is van fenn egy zöld motorhibás a használtautón. De nem is túl gyakori. Mindenesetre nekem tetszik.[/justify]

402 Muczán Gábor 2008-02-18 17:56:54  Előzmény:Támba Csaba: 30764

Tsaby!

Ja, és azért próbál mindenki megszabadulni tőlük, mert a susogják a szelek, hogy a 2009-től, a segédmotorosok rendszámozásával egyidőben ezeket is regisztráltatni akarják. Ami nem lesz két fillér! Valamint egy "B" jogsi alatti, de pénzben kb ugyanannyiba kerülő engedélyt kell csináltatnia, akinek nincs. Szóval kap egy kategóriát a prütyi, mert jelenleg nincs szabályozva egyértelműen eme járműkategória. Asszem innentől átmegy kertitörpébe jópár ezekből. Már amelyik megy még. Mert a "túlmotorizált, minőségi" olasz ötvenesek elég hamar lepörgetik életüket a műanyag ruha alatt. Aztán javítani meg egy vagyon!
Szóval aranyos jószág ez, de sz...t sem ér úgy gyakorlatiasan jólmegaszondva

MG
[i](Módosította TWK-001 2008.02.18. 18:57-kor)[/i]

401 Támba Csaba 2008-02-18 12:08:56  Előzmény:Muczán Gábor: 30762

Egy újabb verziója

[urls]http://www.hasznaltauto.hu/1799920_aixam_sulky_1996[/urls]

400 Prokop Gábor 2008-02-17 14:02:55

[url=http://prokee.blog.hu/2008/02/17/oka]Akkor itt az Oka cikk[/url]

[imgw]http://m.blog.hu/pr/prokee/image/080214/DSC06646.JPG[/imgw]

399 Muczán Gábor 2008-02-17 12:22:30  Előzmény:Prokop Gábor: 30761

Ez egy olasz, Sulky nevű aszfaltbolha. Piaggio, meg egyéb Talján 50-es robimotorokkal szerelték. Az egyik rokonom óbudán, rendelkezett vagy 4 ilyennel. Eleinte nagyon oda volt értük, de ő is állandóan megborult vele, és őrjöngtek mögötte a Szentendrei úton. Nem bírta tovább az anyázást.
Egyébként egy ilyen jármű rendkívül hasznos. A városi forgalomban ugyanúgy áll a csúcsban, a járdán nem lehet vele parkolni mi9nt egy robogóval, és huzatos is. Szóval, kiválóan egyesíti az autó, és a motorkerékpár ÖSSZES LÉTEZŐ HÁTRÁNYÁT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MG

398 Prokop Gábor 2008-02-17 10:13:50  Előzmény:Hõberth Gábor: 30759

Mesélte a gazdája, hogy rendszeresen oldalra borul vele kanyarban, de no problem, kiszáll, visszadönti, és megy tovább.
Ha elég gyorsan cselekszik, le sem áll
(Nagykariban mi is szórakoztunk azzal, hogy járó motorral felborítottuk az Orrot, és nem állt le )

397 Hõberth Gábor 2008-02-17 10:02:04

Piaggio Amica

396 Hõberth Gábor 2008-02-17 09:29:36

Elképzelem ahogy az 50cm3 nekifeszül a bódénak, és egy hirtelen gázadásnál kétkerékre áll!

395 Hõberth Gábor 2008-02-17 09:20:51

Valami olasz bádogbugyi lehet, ritmo kilincs van rajta.

394 Támba Csaba 2008-02-16 19:27:21

Valamilyen ROBIN-klón az biztos



[url=http://autowiegehts.blogter.hu/?post_id=236531]ROBIN múlt és jelen[/url]

393 Prokop Gábor 2008-02-16 18:28:21

Átlapoztam az egész k*rva microcarmuseum-ot, de nem találom.

392   2008-02-16 18:07:01  Előzmény:Prokop Gábor: 30753

Hát [url=http://jarmu.debrecen.slando.hu/debrecen/haromkereku_P_1999114.html]városi prüttyögő![/url]

391 CIX Digitcam Laca :) 2008-02-16 18:02:55  Előzmény:Prokop Gábor: 30753

Passz
Szombathelyen találtuk

390 Prokop Gábor 2008-02-16 18:02:10  Előzmény:CIX Digitcam Laca :): 30752

Azaz, azaz. Mi a neve ?

389 CIX Digitcam Laca :) 2008-02-16 18:01:34  Előzmény:Prokop Gábor: 30748

[imgw]http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/mindenfele/ps226.jpg?t=1203184694[/imgw]

[imgw]http://i98.photobucket.com/albums/l268/CIX688/mindenfele/ps349.jpg?t=1203184870[/imgw]

388 Prokop Gábor 2008-02-16 17:57:14  Előzmény:Támba Csaba: 30749

A kéket én sem tudom. Elmentünk OKA-t fotózni, és ez is ott állt. Viszont a gazdája sem tudta, milyen gép

Itt az erőműve (a pillepalack a levegőszűrő ) :

[imgw]photo/dsc06612.jpg[/imgw]

387 Támba Csaba 2008-02-16 17:56:32  Előzmény:Támba Csaba: 30749

Olasz?

386 Támba Csaba 2008-02-16 17:55:30  Előzmény:Prokop Gábor: 30748

Kész vagyok
Ez miféle ketyere?

385 Prokop Gábor 2008-02-16 17:52:31  Előzmény:Támba Csaba: 30747

[imgw]photo/dsc06616.jpg[/imgw]

384 Támba Csaba 2008-02-16 17:50:09  Előzmény:Prokop Gábor: 30746

Még...ilyet!!!

383 Prokop Gábor 2008-02-16 17:45:16

[imgw]photo/dsc06623.jpg[/imgw]

382 Tóth Máté 2008-02-16 13:08:33  Előzmény:Támba Csaba: 30744

Hát igen, egy Ticoba se ülnék be

381 Támba Csaba 2008-02-16 12:52:31  Előzmény:Tóth Máté: 30743

Egy Daewo Tico-t még így is kenterbe ver

380 Tóth Máté 2008-02-16 12:47:17  Előzmény: : 30742

Egy fokkal jobb lehet mint a kínai autóké, de így se nagyon ülnék bele

379   2008-02-16 10:00:30

[url]http://www.youtube.com/watch?v=9UaLXp0iDuU[/url]

378 Támba Csaba 2008-02-16 09:43:51  Előzmény:jocking .: 30740

Igen. Ez az elrendezés a négyütemű motor működési elvéből adódik 2 hengeres kivitelnél. A hengerek "ellentétes" ütemben dolgoznak, azaz a felfelé haladó dugattyúk egyike sűrítési ütemben van, míg a másik épp tolja kifelé az elégett üzemanyagot, azaz kipufogóütemben van. Ez ütem szerint pont jó, de mivel így a 2 dugattyú lengőtömege összeadódik, így csinos kis tehetetlenségi erők ébrednek Kézenfekvő megoldás ilyenkor a főtengellyel direktkapcsolatban forgó ún. kiegyenklítőtengely alkalmazása ami jelentősen csillapíthatja a rezgést és a "limbózást"