Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Urban legend és egyéb keleti autók

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

27 (Törölt felhasználó) 2005-08-30 15:11:34

Hello! Nekem 2 kérdésem lenne! Az egyik hogy hallottam egy rejtélyes 600asról itt Zegen, ami állitolag 64es évjáratú utolsószériás, és trapézórával szerelt! Ebböl mi az igazság, létezhett e? A másik kérdés hogy volt e tramp a 600asból?Egyszer láttam egy foton vmi zwickaui találkozos képek között.
Köszi

Trabant 601L Hyc "75 & Trabant 601S "90
------R.I.P. Trabant 601S "85 BON-512------
------------http://snakepeti.uw.hu------------
(Módosította snake peti 2005.08.30. 17:11-kor)

26 Deák Attila 2005-08-15 12:43:27

Üdv!

Atomi barátom nemrég beszkennelte a "97-es német kiránduláson készített fotóimat. Akkor voltunk Eisenach-ban, és beszabadultunk a múzeum raktárába. Mivel hogy Dénes barátunk jól beszél németül, és megkérte a jegyszedő nénit, hogy ha már 1000 kilométert autóztunk, akkor mást is mutassanak még azon a 6 (!!!) autón kívül, ami ki volt állítva. Ráadásul abból a 6-ból is hármat kívülről ismertünk már(W 1.3 "az utolsó példány", W 312 deLuxe, IFA F9), a többi meg EMW 340, meg Dixi, meg ilyen fotókról jól ismert kocsi volt ... Na, ekkor láthattunk ilyen mocit a falnak támasztva, jó pár darabot. Alvázba is volt építve egy példány, már a későbbi múzeum-bővítésre kalkulálva. Az "idegenvezető" Herr Andreas említette is, hogy ezzel a megoldással lett volna legolcsóbban 4T a Wartburg 353W, csak hát a Párt nem engedte gyártani. Már 1983-ban autóba szerelve tesztelték, és kifogástalan volt. Az eredeti 2T blokkot használták fel, csatornák kimarása nélkül, így 1198 köbcentis 3 hengeres blokk volt, valami 60-akárhány lóerővel. Jelenleg a kibővített múzeumban ki van téve állványra ez a motor, idén voltak magyar srácok ott, és fotóztak is, honlapra is tették, onnan tudom. A Nagykarácsonyi főszervező Tibke honlapján találod a fotókat. Én fel akarom tenni az Atomi által szkennelteket Tar.hu-s albumba, majd ott találod meg. Egyszer. Hamarosan. "Coming soon" ...

25 Szabó Szilárd 2005-08-12 11:11:40

Goliat GP 700

Az első index a Wareszé!!
Sztem!!

Trabant 1975 !!!

24 (Törölt felhasználó) 2005-08-09 14:39:04

twk-004!!!
Tudnál felrakni pár képet erről az 4T 353W mociról???
Mert nagyon érdekel!!!! Ja és pár plusz infónak is örülnék!!!

Kösszke

Supernem
http://www.papirjaguar.gportal.hu

23 Huszta Tibor 2005-08-04 20:53:46

WOW..... Nem hittem volna, hogy épp a Borgwardhoz van köze, azt hittem, valami kiforratlan próbálkozás Van képem a belsejéről is, és eléggé DDR feeling, bár valszeg csak utánpótoltak.

Egyébként, ahogy a Lloydokat nézegettem, az LP 250-es kicsit hasonlít a 601-esre, az LP 400 meg a P70-re... Copyright, óh!

Ahogy olvasom, voltak ott érdekes megoldások...!


Tib

22 Rell Miklós 2005-08-04 14:17:36

21 Huszta Tibor 2005-08-04 13:35:14

Ilyet látott már valaki? Én az ebay-en lőttem, Goliat GP 700 néven futott.
Tud valaki erről valamit?

A képet a Kepfeltoltes.hu tárolja.

Tib
(Módosította Tiberius 2005.08.04. 15:38-kor)

20 (Törölt felhasználó) 2005-08-04 10:37:01

valaki segítsen!! Please! Trabira felni: Küllős!! Asszem gyári, sok tuning trabin láttam már és nekem is kéne!! De honnan????????????

19 Deák Attila 2005-08-04 10:21:27

Üdv!

A Wankel-Trabiról meg egy Retro-Mobil cikkben volt szó, fotóval, meg minden egyébbel. Állítólag nevetséges pár tízezer dolláron bukott meg a dolog, mert a SED (a keletnémet állampárt) minisztertanácsa nem volt hajlandó ennyit invesztálni a Trabi-gyárba. Ennyibe került volna az, hogy a Wankel-motor trochoid égéstérének kimunkálására alkalmas többtengelyű marógépet vásárolhassanak a gyárba. Vízhűtéssel, 4 csavarrugóval, tárcsafékkel fejlesztették fel a 601-est a Wankel-motor befogadásához. De hát ugye a "SED-Ministerrat" nagy úr volt... Ez pont olyan dolog, mint hogy láthattam 1997-ben a Wartburg-gyári múzeumban több példányt az 1983-ban kifejleszett, tökéletesen üzemképes 1198 köbcentis 3 hengeres négyütemű motorból, amely az eredeti 992 köbcentis 2 ütemű blokkból lett kifeljesztve, úgy, hogy maradt a váltó, a futómű, a kasztni, meg minden, és nem engedte gyártani a Párt! Fillérekből lehetett volna négyütemű a Wartburg 353W! Most meg ájult tisztelettel rogyadoznak térdeink a Skoda Fóbia, az Opel Korzó, meg a Szutyuki (bocs...) Stift 3 hengeres négyütemű motorjai előtt, hogy az mekkora tutiság ...

twk004

18 Prokop Gábor 2005-08-03 13:58:40

"Szerintem az 1980-as Lipcsei Vásárra készített kísérleti W353/1300 Dacia-motorján..."

Na én ERRE gondoltam, nekem úgy rémlik, hogy a sajtófotókon Renault felirat volt - pesze ettől még jöhetett az a Dacia gyárból

Egyébként klassz az avatarod )))))

17 Deák Attila 2005-08-03 13:23:12

Üdv, prokee!

Én úgy tudom, hogy az 1100-as Renault-motor volt, jelesül a Renault 5 motorja. Mivelhogy eredetileg az R5 fordított tervezésű, vagyis a szélvédő alatt van a motor, és a hűtőrács mögött a váltó, így a váltó és a motor KÖZÉ helyeztek el minden segédberendezést, vízpumpát, generátort, satöbbit. Így azt a problémát, hogy az amúgy is hosszabb 4-hengeres motor még jobban kilógjon előrefelé a motorházból (igen gusztustalan megoldásokat szült a leleményes Wartburgos magyar elme erre a problémára az elmúlt években...) a segédberendezései miatt, kiküszöbölték. Tavaly Dornburg-ban az egyik kísérleti W400 Kübel-ben lehetett látni ilyen Renault 5 motort. Szerintem az 1980-as Lipcsei Vásárra készített kísérleti W353/1300 Dacia-motorján is a Renault-szisztéma szerint oldották meg a problémát, ugyanis az autó képén semmiféle változás nem történt (a Vásár poszterén lehetett látni a kocsi fotóját, ez meg egy Ihling-könyvbe került be pár éve), egy teljesen hétköznapi 353-asnak látszik...

twk004

twk004

16 Vancsó Zoltán 2005-07-30 16:07:15

Zsiguli 1200 kaszni 1.8 diesel ford motorral? Úgy hallottam angliában futott egy pár, bár semmi konkrétat nem láttam róla, sem képet sem egyébb adatot.


15 (Törölt felhasználó) 2005-07-30 09:35:49

Hali!!
Én is hallottam, olvastam Afrikáról, a neten 1997-et adnak meg dátumnak, és azt írták, hogy az eredeti Zwickaui gyár akar újra termelni.....
Egyébként itt egy kép a Barkas B 1000-1-ről:


Több infó a http://www.barkas.de -n!!!

Supernem
http://www.papirjaguar.gportal.hu
(Módosította Supernem 2005.07.30. 11:40-kor)
(Módosította Supernem 2005.07.30. 11:41-kor)
(Módosította prokee 2005.09.30. 09:46-kor)

14 Rell Miklós 2005-07-29 19:48:19

Vegyük meg! Hátha ott vannak még a gépek!

retro

13 Prokop Gábor 2005-07-29 18:24:59

Jó, hogy ott áll, de nyilván el akarták adni. Na bumm, nem sikerült. Biztos nem is örültek

12 Rell Miklós 2005-07-29 17:35:47

De hát a csarnokok (vagy legalábbis egy részük) azóta is üresen állnak! Kinek fáj az, ha egy használaton kívüli csarnokban van pár gép, amit 10 évente egy fél éves termelésre esetleg még érdemes is lenne beindítani. Oké, persze, hogy ez nem ilyen egyszerű, meg én elfogult is vaagyok, de egy működőképes gyárat én akkorsem zúznák szét csak azért, hogy utána üresen álljon, pláne, ha a szétzúzás is pénzbe kerül... Csinálhattak volna múzeumot belőle. Vaagy évente egyszer egy gazdag fószer kedvéért legyárthattaak volna fizetőközönség előtt 1 darab trabit! Hogy versengenének a milliomosok! És dicsekednének! "Enyém a 2005. év trabija!" Hát nem lenne jó bót? Szerintem működött volna akár ez a megoldás is! Jó, nem 1992-ben, de most már igen!

retro

11 Prokop Gábor 2005-07-29 17:25:37

Azért ennyire nem egyszerű a történet. Közgazdaságtanból nullás vagyok, de van eszközérték, meg amortizáció, szóval elég nagy teher a főkönyvben egy csomó használhatatlan, nem termelő vas.
Ráadásul nyilván szerették volna értékesíteni az ingatlant, amit elég nehéz úgy, hogy közben 3400 tonna vas még ott áll, amit majd a tisztelt leendő tulajnak az ingatlan értékének mintegy 60%-át kitevő költséggel el kell onnan szállítani, mielőtt hasznosítja
(Egyébként érdekes példa erre az egyik hazai autóalk. ker. cég, aki megvette a Ganz gyártelepet, és egyes raktáraiban még mindig ott figyel a felső szinten a mozdonyemelő daru, mert annyira gazdaságtalan lett volna elbontani, hogy inkább kitolták a sarokba, azt hali )

10 Rell Miklós 2005-07-29 17:21:06

Csak azt nem értem igazán, hogy azokat a gépeket miért kellett tönkretenni?
Attól, hogy egyben vannak még senkinek nem ártanak? Vagy attól félt a vw, hogy a trabant gyárba éjjel visszaamennek a munkások és titokban elkezdik gyártani újra a trabantot, ami majd konkurenciát teremt mondjuk az új bora-nak?
Ha van valamim, azt nem teszem tönkre! Hátha jó lesz még valamire. Főleg, ha egy olyan technológiám van, ami egyedi, és jó. Mert sokan leszólják ugyan a durót, azt mondják, hogy papír, meg farostlemez, de ha esetleg utánanéznének, akkor kiderülne, hogy nem is olyan rossz az. Sok tekintetben jobb, mint a mostanában elterjedt vas.
Meg hát nem csak duró van a trabiban. Ott van példul a főtengely! Mennyit kereshetne ma az, akinek megvolna a gépsor, amin csinálták!

retro

9 Rell Miklós 2005-07-29 17:12:30

Prokee! A július 12 az nem április 1!
És szerintem a trabi durók neélkül is csak trabi marad! Miért ne lehetne ezeket az elemeket kihúzni (a pokol tűzén fog éggni a lelkem e szóért) VASBÓL!
Ha valaki autógyárat akar csinálni, akkor nem fog meglepődni, ha préseket kell vennie/csináltatnia...
Persze, tudom, hogy ott igazi durókról van szó... De hát elvileg ha a duró-préseket tönkretették, akkor is lehet még valamit kezdeni a motorral, meg a kasznival.

Az afrikairól én is olvastam, és az úgy tudom, hogy igaz is! Annyi különbséggel, hogy nem trabit, és nem az afrikaiak!
Internetes kutatásaim szerint csak a média hasonlította (tette egyenlővé) egy német úriember által afrikában gyártott autót a trabival. A vállalkozó egyszerű, olcsó kocsit akart csinálni (csinált) az afrikai piacra. Olyat, mint a trabi. Ezért több helyen a trabant utódaként említették, pedig nem az. Ha jól emlékszem annyit írtak róla, hogy max az ötlet volt a trabiból. Alkatrészek nemigen.

retro

8 Prokop Gábor 2005-07-29 16:33:13

"De én akkoris hallottam a kasznisomtól, hogy van egy ismerőse, akinek gyárilag 1.3-as a trabija, mert "így sikerült" a gyárban!"

Olyan sok helyen leírtam már, hogy ez hülyeség. Egy idióta magyar tömítéskészítő tehet az egészről, aki rossz helyen nyitotta ki a katalógust, amikor elkezdett 1.1 tömítéseket gyártani. Élőben valszeg sosem látott még ilyet, ezért találomra választott egy VW-motort, és annak a tömítését másolta le, és tette bele a szettbe.
Aztán az okos és alapos Start Autó elkezdte ezt forgalmazni 1.1 tömítéskészlet néven, persze nem volt jó, mert kisebb a tűzgyűrű (lévén a kiszemelt VW-motor hengerfurata kisebb). Okos szerelő visszadobja, vesz egy WB 1.3 tömítésszettet, amiben meg jó a hengerfejtömítés. Ja, akkor ebben biztos 1.3 motor van, én éreztem is, hogy nagyon megy...

Pedig a megoldás nagyon egyszerű, az 1.1-es és 1.3-as motor HF-tömítése tökegyforma. Itt a Trabant tömítés, itt a Wartburgé Itt pedig a Minden Legendák Szülőanyja Volkswagen tömítés. Utóbbiban keresendő a 17-19 sor, mint 1093 ccm NEMJÓ VW motor, 71-es tűzgyűrűvel, 69.5 dugóátmérővel, illetve a 11-16 sorok JÓ VW-motorral, 76.5 tűzgyűrűvel, 75 dugóátmérővel.

Na remélem, mindenkit kielégítettem má ezzel kapcsolatban. Ha kell, be is szúrom a képeket, csak lusta vagyok.

7 Prokop Gábor 2005-07-29 16:17:43

Viszont: Alma Cabrio.

TWK-001 bácsira vagyok kíváncsi, mit tud a gépjárműről. Nem hiszem el, hogy sosem volt ilyened )))

Egyébként volt szerencsém egyetlen egyszer közelről is megvizsgálni egy ilyet, talán 2000-ben Nadapon.

6 Prokop Gábor 2005-07-29 16:15:31

"a 408-as Moszkvics létezett"
...úgyértem Dízel.

5 Prokop Gábor 2005-07-29 16:14:32

Olymp:

Ez anno a HVG-ben jelent meg, majd később ismét előkerült a téma, olyan egy-másfél éve, csak már Dél-Afrikával kapcsolatban.
Egyébként érdemes lenne megkeresni ezt a HVG-számot eredetiben, lehet, hogy április 1-i dátum van rajta
Tehát: tudomásom szerint teljes kacsa.

"alapanyaga nem faipari hulladék, hanem az Üzbegisztánban nagy mennyiségben termesztett gyapotcserje szára."
Sosem készült faipari hulladékból, csakis gyapotból.

"1991 óta használaton kívüli berendezések java részét is."
Tudtommal a gépeket darabokra szedték, különös tekintettel a duroplaszt-sajtoló célgépeket, amik ugye az alapvető technológiát jelentették. Nézzétek meg a gyártásról szóló filmet, akkora gépek vannak benne, hogy azt megvenni, szállítani szerintem lehetetlen, na meg gazdaságtalan.

"Egyelore az alkatrészek és részegységek 90 százalékát importálják, de a jövo évtol kezdve már ugyanilyen arányban szeretnék Üzbegisztánban gyártatni oket."
Mit, és honnan ? Sikerült rávenni a Cskalov repgépgyárat, a taskenti traktorgyárat, meg az Uzelektro-t, hogy mondjuk szabadonfutót, meg átfolyásmérőt gyártsanak ?

Szóval nem tartom hihetőnek a sztorit. Valszeg valami befektetők pénzére vadászó üzbég "vállalkozó" húzása volt.

4 Sánta Gábor 2005-07-29 15:45:13

a 408-as Moszkvics létezett (létezik) sorozatban gyártották, Mo-ra is keveredett jó sok csak mostmár kiritkultak az idők során.....ugye bontó meg MÉH telep

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

3 Rell Miklós 2005-07-29 15:17:40

HVG 97/28. szám
1997. július 12.
34. oldal:

""
Üzbég Trabant
Nem vész el

Újra gyártani kezdték a Trabant személygépkocsit: az egykori NDK jelképévé vált autót egy amerikai-üzbég vegyes vállalat dobja piacra Olimp néven.


------------------------------------------------------------------------ --------


Június végén - több mint hat évvel azután, hogy a németországi Zwickauban leállt a futószalag - kigördültek az elso üzbég Trabantok az Olimp nevu amerikai-üzbég vegyes vállalat taskenti gyárából. Az 1987-ben alapított cég eddig kerékpárokat és tolószékeket gyártott, forgalma az utóbbi években visszaesett: míg 1991-ben 30 ezer biciklit adtak el, tavaly csak 13 ezret.

Az 55 százalékban az amerikai Commodities International Group tulajdonában lévo Olimp nem csak a Trabant 601-es gyártási licencét szerezte meg a jelenleg a Volkswagen csoporthoz tartozó zwickaui Sachsenring GmbH-tól, hanem az 1991 óta használaton kívüli berendezések java részét is. A projektet 600 ezer dollár erejéig a Commodities International finanszírozta, két német pénzintézet, a Dresdner Bank és a Commerzbank pedig mintegy 9 millió dollárnyi hitelt nyújtott.

A taskenti gyárban készülo Olimp-601-es lényegében nem különbözik a legendás fecskefarkú Trabant 601-estol: a kétajtós, négy férohelyes kisautót ugyanaz a 26 lóeros kétütemu motor hajtja, az üzbégek szerint maximum óránként 130 kilométeres sebességgel. Nem változott a karosszéria sem. Csupán annyi az eltérés, hogy a nyolcrétegu, hore keményedo duroplastborítás alapanyaga nem faipari hulladék, hanem az Üzbegisztánban nagy mennyiségben termesztett gyapotcserje szára.

Mint a Kommerszant-Daily moszkvai napilapnak nyilatkozva Szergej Mukurdumov, az Olimp vezérigazgatója elmondta, a vállalat az idén 16 ezer, a késobbiekben pedig évi 30 ezer személygépkocsi eloállítását tervezi. Egyelore az alkatrészek és részegységek 90 százalékát importálják, de a jövo évtol kezdve már ugyanilyen arányban szeretnék Üzbegisztánban gyártatni oket. A majdani három fo beszállító viszont a tavaly májusban részvénytársasággá átalakított Cskalov repülogépgyár, a taskenti traktorgyár és az elektromos muszereket készíto Uzelektroapparat lesz. Késobb pedig az Olimp át kíván térni a Zwickauban tavaly bemutatott vegyes - dízel- és villany- - üzemu Uni-1 gyártására.

Az Olimp vezérigazgatója szerint máris nagy az érdeklodés az üzbég Trabantok iránt. Kína például állítólag 60 ezret is vásárolna, míg az üzbég szociális minisztérium hajlandó lenne lekötni a teljes idei termelést, ha az Olimpokat a néhai Trabant Hycomatok mintájára rokkantautóvá alakítanák át. Az üzbég Trabantok vételára egyébként az alapmodell esetében mintegy 2 ezer dollár, de a beépített extráktól függoen elérheti a 3700 dollárt is. Ez persze még mindig kevesebb, mint a dél-koreai Daewoo által Üzbegisztánban tavaly létrehozott vegyes tulajdonú üzemben összeszerelt, ugyancsak a városi kisautók kategóriájába tartozó Tico mintegy 6 ezer dollárnál kezdodo belföldi ára.
""


A neten semmit nem találtam erről a kocsiról.
Prokee?

retro

2 Rell Miklós 2005-07-29 15:11:16

Hm... Prokee, ezt gyorsan lerendezted!
Miről fogunk ezután beszélni?!? :
De én akkoris hallottam a kasznisomtól, hogy van egy ismerőse, akinek gyárilag 1.3-as a trabija, mert "így sikerült" a gyárban!
Utánajárjak?

Szerintem bevehetnénk ebbe a topicba az érdekes alkatrészeket is. (nehogy ezért most címet változtass!) Mint pölö a "nem-kerekes" ajtózár, ami előjött - majd eltűnt, vagy a hátrafelé kivezető kipuff, amin még Tiberius se igazodik ki, hogy mire való, és mire nem.

retro

1 Prokop Gábor 2005-07-29 14:45:25

Dízelmotoros Barkas, Moszkvics 408, Renault 1.3 motoros Wartburg és Barkas, Wankel-Trabant és Samara, üzbég és dél-Afrikai Trabant-utódok, vagy gyárilag 1.3 motoros négyütemű Trabantok.
Némelyik csak a közhitben él, vagy csak egy hírlapi kacsa keltette életre, de van, amiről kevesen tudnak, pedig létezett, némelyik sorozatban is.
Osszuk meg egymással a pletykáinkat !