Üdv, Arnold!
Na de hát ezek teljesen hétköznapi, egykor a Merkurnál megvásárolható autók. Hacsak a Moszkvics kombi nem 1600-as Indenor-dízelmotort, a Zapicsek meg R8-as motort tartalmaz. Ugyanis nyugati exportra készítettek ilyesmit ...
Mondjuk, a Moszkva kombi idehaza rendesen fehér holló volt ám! Ugyebár elárasztották a Merkur-telepeket Zsiguli kombival, a Mocskovics meg egyre nagyobb "snassz" volt szegénykém (évekig dolgoztam dobozos IZS 2715-tel, a mai napig visszasírom!), így még a 2140-es se nagyon fogyott, nemhogy a 2137. Pedig volt olyan jó, mint a Lada (!), de nem volt divatos. Még a 412-es kombiverziója, a 437 úgy-ahogy népszerű volt, akkoriban a "70-es évek elején Wartburg kombi mellett a másik elérhető kombiautó volt (az 1971-ig gyártott Skoda Octavia Combit ide nem számítva), a Zsiguli az idő tájt még eszméletlen nagy sztár-autó volt. Az élet császára volt, aki meg tudott venni egy 2101-est. Aki meg egy 2102-est ... húúú, hát annak aztán állt a világ!
Ráadásul annak egészben felfelé nyílt a hátsó ajtaja, nem két részben le-fel, mint a Moszkvicsé. Bár, ha belegondolok, hogy ez a korábbi gömbölyű 3-ajtós Honda Civicen micsoda sztár-megoldás volt a japcsik részéről, akkor meg a kutyának nem kellett, nem ééértem ... Namost, ugye a modernebb 2140 megjelent 1980 környékén, akkor még a kocka-Lada sehol se volt, de mégse kellett a jónépnek. Pedig az egyetlen szemére vethető dolog a keskenyebb utastere, amúgy semmivel se rosszabb gép nem volt egy 1500-as Ladánál. Nagyobb csomagtartó, jobb futómű ... na jó, a váltója is elég furcsa szerkezet volt, rudazatos, a III. fokozat mellett a rükverccel, az még rosszabbnak volt mondható az amúgy legendásan jó Lada-váltónál. Aztán az 1982-es kocka Lada megpecsételte a 2140 sorsát, a 80-as évek vége felé pár százas tételeket hoztak már csak be belőle.
Béke poraira, R.I.P. AZLK ...
twk004