Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Biztonságos a Trabant??

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

15 Rell Miklós 2005-02-18 20:33:31

Hát a merewvítés még ok. De csak az utastérben... Viszont a vagdosás.... És hogy megy át a műszakin? Az 1.1-en meg nem nagyon tudsz így se segíteni. A kaszni önállóan gyenge a motor megtartására, tehát a bölcsőt nem gyengítheted. Az meg akármilyen merevítést is teszel az utastérbe az ütközést oda fogja vezetni...
Mondom: Trabival ne akarj karambolozni! Nem arra való! Ha kocsit akarsz ropivá törni, akkor vegyél egy újat. Azt már érdemesebb meggyűrni!

1.1 retro

14 (Törölt felhasználó) 2005-02-18 16:02:10

Mi lenne ha a nagyobb biztonság érdekében kasznimerevítést
csinálunk, úgy, hogy a "keretekbe" beleheggesztünk vastag fém
merevítőket, amikbe elől meghatározott távolságonként kicsit(!)
belevágunk, de tényleg csak annyit, hogy a lemez úhy gyűrődjön ahogy
kell. Ezt az eredeti lemezeknél is megcsinálhatjuk.
Vélemények??
(Módosította Supernem 2005.02.18. 17:05-kor)

13 Rell Miklós 2005-02-18 14:27:51

Egyébként meg szerintem amikor a trabant kaszniját tervezték, akkor az egyetlen szempont egy könnyű vázszerkezet felépítése volt, amibe minél nagyobb térfogatú, és minél nagyobb súlyú cuccost tudsz belerakni. Tehát ez erre való. A mai kocsi tervezésénél már nagyon fontos szempont a biztonság: gyűrődési zónák, merev utastér, oldalvédelem...
Egyszerűbben: a Trabantot arra találták ki, hogy menj vele, egy mai kocsit meg arra, hogy karambolozz vele!
Kéretik tehát ennek megfelelően használni őket!

1.1 retro
(Módosította Grisa 2005.02.18. 15:31-kor)

12 Rell Miklós 2005-02-18 14:20:52

Én nem a trabantokat "úgy általában" akartam jellemezni, és nem is egy másik típushoz hasonlítani, hanem az 1.1-et a 601-hez viszonyítottam!

1.1 retro

11 (Törölt felhasználó) 2005-02-18 13:00:18

Grisa:
Szerintem a probléma nemcsak itt van, hanem a padlólemezre
hegesztett vázzal, ami iszonyúan bárgyú, és a lényeges
merevítések száma egyenlő a 0-val.
Idézet a kézikönyvből:
"Acéllemezbordázat rakfelület vázával összehegesztve"
Itt van a kutya elásva!!!!

Supernem

10 Rell Miklós 2005-02-16 19:51:35

Trabant biztonság:
Szerintem a 601 biztonságosabb, mint az 1.1! Miért? Mert a "bölcső" annál a hattyúnyak egy nyúlványa csak, frontális ütközéskor először csak a kocsi orrának lemezei gyűrődnek, további közeledésnél pedig (véleményem szerint) a hattyúnyak, és/vagy a motortartó nyúlvány csavarodik/billenik hátrafelé, majd elkezd benyomódni az utastérbe. De szerintem ehhez már nagy erejű ütközés kell.
Az 1.1 pedig... Hát annak a bölcsője ugye az autó orráig ér. Tehát a legkisebb koccanást is, amit a lökhárító már nem nyel el, közvetlenül a hattyúnyakba vezeti, az meg a küszöbökbe, tehát rendkívül "merev" lesz az ütközés, és alapjaiban rázza meg a kocsit, tehát - bár jobban tartja a kocsi a formáját - alapjaiban rázza meg a járművet, ezért az kisebb sérülést kap ugyan, viszont nagyon sok alkatrészen. És hát az sem utolsó szempont, hogy egy kis ütközéstől is rögtön sérül a bölcső, ami ugye nem olcsó mulatság, és nem is egyszerű szerelni. Elrettentő példa az én kocsim, amit karambolosan vettem, és bár a bölcsőn "csak" 2 cm eltolódás volt, de a küszöb, és a b oszlop is sérült az ütközéstől, és lehetett látni nyomokat az ütközéssel ellentétes oldali a oszlopon is. Hasonló ütközésnél szerintem egy 601-nél csak a kocsi bal orrát kellett volna javítani, és az utasoknak is "kellemesebb" lett volna!

1.1 retro

9 (Törölt felhasználó) 2005-02-09 14:15:34

"ezekben NINCS BIZTONSÁGI ÖV, és kizárólag VAS műszerfallal szerelték őket "

Tudom, hogy nincs bennük biztonsági öv, de a példát
az önhordó kocsiszekrényre írtam.(mivel valóban szilárdabb az 5-600-as
kocsiszekrénye, mint a 601-esé.) Egyébként a vas müszerfal valóban veszélyes, de sztem
tök8(persze csak Trabantnál), hogy műanyag 601 vagy fém van ellőted.
Ja, prokee tedd át létszi a megfelelő helyre a topicomat.
kössz

Supernem
(Módosította Supernem 2005.02.09. 17:19-kor)

8 Prokop Gábor 2005-02-08 18:56:31

Az odaát tett megjegyzésedre, miszerint az 5-600 biztonságosabb lehet : ezekben NINCS BIZTONSÁGI ÖV, és kizárólag VAS műszerfallal szerelték őket - igaz, ez akkoriban még nem volt szempont

7 (Törölt felhasználó) 2005-02-08 18:21:51

Na látod prokee, nem volt értelmetlen ennek a topicnak a
nyitása. Pont ezért nyitottam ezt a topicot, hogy ezeket
meg tudjuk vitatni! Egyébként ezt én is végig gondoltam, és majdnem mindenre van ötletem!

Supernem
(Módosította Supernem 2005.02.08. 19:23-kor)

6 (Törölt felhasználó) 2005-02-08 18:19:42

Ott volt a lap alján hogy fórum nyitása, én meg gépiesen
klikkeltem, bocs.

De átrakhatnád a megfelelő helyre.

Supernem

5 Prokop Gábor 2005-02-08 18:16:31

Egyet árulj el, miért pont a Lezárt topicok kategóriában nyitottad meg ezt ?

4 Prokop Gábor 2005-02-08 18:11:11

Ja, mégvalami :

Egy autó nem attól biztonságos, hogy nem törik össze. Az ütközési energiát valaminek el kell nyelnie, persze ez lehetőleg ne az utastér legyen, hiszen ott vannak az utasok... Szóval az igazán biztonságos autó:

- utastere nem, vagy jelentéktelen mértékben deformálódik, az ajtók nem nyílnak, de nyithatóak.
- az utastér előtt megfelelően kialakított deformációs zóna van kialakítva, amely megrogyásával elnyeli az ütközési energia túlnyomó részét.
- az ülések, övek rögzítése, kialakítása olyan stabil, hogy ütközés esetén az utasokat a helyükön tartja, lehetőleg a test megfelelő helyén tartva őket.
- a belső tér oly módon van kialakítva, hogy ha az elszabadult test különböző tereptárgyakhoz ütkötik, vagy a tereptárgyak indulnak el befelé, a lehető legkevesebb sérüléseket okozza, akár a megfelelően puha, vagy alakváltozással engedő felület, akár a sérülést okozó élek, sarkok mellőzése révén.

A fenti négy feltételből a Trabant az elsőnek megfelelő körülmények között eleget tesz, a másodiknak abszolút nem, a harmadiknak szintén nem, a negyedikről pedig ne is meséljünk...

3 (Törölt felhasználó) 2005-02-08 18:02:33

Prokee:
Az első részben egyet értek, de a hasonló kort(biztonságilag) a
80-90-es évekbeli autóknál gondoltam. Egyébként főleg tippekre
gondoltam, pl,:bukócső, biztonsági öv, ülések,
kasztni átalakítások........... ra gondoltam. Ja azt nem írtam hogy a
trabant biztonságos, olvasd el a zárójelet!

Supernem

(Módosította Supernem 2005.02.08. 19:04-kor)
(Módosította Supernem 2005.02.09. 17:20-kor)

2 Prokop Gábor 2005-02-08 17:55:10

Megváltjuk a világot... Jól bebizonyítjuk, hogy a Trabant baromira biztonságos - és mindenki rohan beszerezni egyet...

Na komolyan:

Mihez képest ?
Természetesen egy telilégzsákozott, alaposan sz*rrá tervezett autóhoz képest nem.
Egy 80-as években készült nyugati autóhoz képest viszont mondjuk egyenrangú.
Ebben természetesen benne van az is, hogy 120-nál koccolva tuti halál. Lassan haladva meg ugye épségben át lehet vészleni...
Igaz, rengeteg balesetet is látunk, ahol Nesquik-kakaóvá zúztak Trabit - de ezeken a képeken általában láthatóak a porózus küszöb- vagy hattyúnyak-maradványok...

Szóval : ha egyébként gondozott az autó, és van alatta "vas", meg persze a körülmények is megfelelőek, akkor biztonságos. Ha rommá rohadt, ráadásul ezerrel tép, akkor nem biztonságos...

Mi a végkövetkeztetés ? Semmi különös, csak annyi, hogy nem lehet egyszerűen válaszolni a kérdésre...

1 (Törölt felhasználó) 2005-02-08 17:30:55

Ez az első topic nyitásom, ezért szeretném ha minnél több
hozzászólás lenne!
Ez a kérdés más topicban is felszegte fejét, és szerintem
megérdemel egy topicot, hisz életbevágóan fontos! És talán
megszünthetnénk azt a tévhitet, hogy a trabant nem biztonságos
(sajnos ez részben igaz). Várok minden véleményt, hozzászólást.
De a tippek is jöhetnek,sőt.....

Supernem