Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Biztonságos a Trabant??

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

165 Prokop Gábor 2005-09-20 19:22:24

-----> Trabant topic

164 Rell Miklós 2005-09-08 14:35:17

Már soxor mondtam itt, hogy szerintem a biztonság nagyon relatív, és nem lehet a balesetre tervezni az autót, hiszen minden baleset más. Ma láttam egy nagyon furi roncsot. Az út szélén állt, szerintem még képes volt önállóan járni. Csak elmentem mellette, nemtom milyen gép volt, de úgy elsőre egy 90-as évekbeli fiatra tippelnék, ami előtte nem is lehetett olyan rossz állapotban. Szóval valaki belement hátulról. Szó szerint, ugyanis a hátsó ajtó be volt nyomva a hátsó ülés helyére (kombi volt, tehát nem is volt olyan rövid a hátulja). A bal oldali c-oszlopon volt sérülés, de gyakorlatilag a másik kocsi orra egy-az-egyben becsúszhatott a kocsi csomagterébe/utasterébe. Kíváncsi lennék, hogy cibálták ki onnan... Tehát hiába csináltak erős utasteret, az sértetlen is maradt, "csak" a hátsó ajtón keresztül bement egy másik kocsi...

retro

163 (Törölt felhasználó) 2005-09-08 10:42:24

Szerintem mindenképpen biztonságosabb mint pl az Opel Corsa 1.2
A Suzukiról nem is beszélve!
Egy ujj tipusú kocsival fának ütközöl elpattan és te meghalsz
Ha trabival ütközöl a trabi begyűrődik és te élve maradsz, mert a
trabi felfogja az ütést.

Trabant&Simson <BR>Brooklyn Bounce <BR>4EvEr<BR>

162 (Törölt felhasználó) 2005-08-21 16:35:18


(Módosította Supernem 2005.08.21. 18:36-kor)

161 Sánta Gábor 2023-05-22 08:40:11

majd helyrejössz hidd el! és kösz a tel számokat meg minden! mjad elküldöm priviben az én számonmat ha erre jönnél és a tiéddel lene vmi gáz...

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

https://gportal.hu/littleboy

160 (Törölt felhasználó) 2005-08-20 08:33:28

hat koszonom nektek a bisztato szavakat ,nem a fizikai fajdalmak az elkeseritoek hanem,hogy az hogy koszonek az emberek az uton mivel elege ismert szemely vagyok a varosba,az a tipus amelyik meg all ha valaki bele van fekudve a kocsijaba es ha nem is tudok segitteni megall es megkerdi segitheteke ,tudom ,hogy ez sokszor tobbet er mintha tudtalvolna segiteni,a lenyeg hogy koszonek es automata visza koszonok es nem emlekszem ,hogy ki az.
kulonben egy par kep,hogyan bulizunk mi itt erdelyben trabisok www.autocrono.ro majd trabant show es foto sziasztok.

Skype:tistvan1973
ttindian1973@freemail.hu
kulonben ha erdelyben jarnatok trabival es gubanc van jol johet egy tel szam
mobil 0740671791
mobil 0727314368
othon 326427

159 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Így van, a lényeg az hogy itt vagy köztünk és élsz!!!!

Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu

158 Sánta Gábor 2023-05-22 08:40:11

hú......nem semmi sztorik..... főleg a motorbaleset....az nagyon gáz lehetett.... de az a lényeg hogy most itt vagy meg minden....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

https://gportal.hu/littleboy
(Módosította LittleBoy 2005.08.18. 07:46-kor)

157 (Törölt felhasználó) 2005-08-15 00:04:49

kerestesetek ra a neten "toresteszt trabi vagy trabant"nem adok weboldalt hogy ne legyen reklam,magyar oldal,ott van kep is a tores tesztrol. Az en tapasztalatom az van tobb is,elso bele szaladtam egy furgonba hatulrol ossze torott mind kett hatso ajtaja(betojpadt rendesen)nekem a kett lampauveg es a motorhazteto ,masodik egy dacia rohant belem hatulrol egy ereszkedon mert fek nelkul maradt,tolt engem is vagy husz metert amig a "trabi fek"meg alitott,eredmeny dacinal egy atjukasztot huto,elrepedt motorblok,es kett lampa uveg, atrabimnak egy felhajlott vonohorog es kett stoplampa plexi,meg egyet leirok mert van tobb is borulas,felnyilott motorhaztetovel beleszaladni egy lovas kocsiba kb 90km/h,stb, de egy olcit orultel toltuk ossze az elso sarvedoket fogadasbol ki autoja erosebb,megaltunk lampa lampaval ossze erintve kormany balra o is en is kicsi kuplung sok gaz,nyivognak a kerekek, recseg ropog minden ugy kett percig,eredmeny nala betolypadt sarvedo lepatogott festek nalam eredeti forma idegen festeknyom es a kulso sarvedo kiszakadt a szegecselesboll, amitt en ugy szamoltam ,hogy megnyertem a fogadast.
Kulonben elnezest a helyesirasi hibakert,ugyanis masfel eve tanultam meg ujra irni es olvasni az anya nyelvemet egy motor baleset es egy keves koma utan,kulomben mindent amit most mar tudok.

Skype:tistvan1973

156 Vancsó Zoltán 2005-08-02 15:41:08

Borultat láttál már élőben. Nekem sikerült összehozni, utánfutóval és némi túlterheléssel,Parton lefelé minimális tempóval, mellém fordult a futó és köszöntünk egymásnak. Mennyit fordult a kocsi talpról talpra azt nem tudom, de nem 360-at az tuti. A motor mégis ketyegett tovább és még két kilométert vitt hazáig a kasznishoz is lábon ment, csak egy fél év után ragadt meg a motor, mert a főtengely kapott egy ütést és minimális mértékben deformálódott. Három év múlva ugyanezzel a kocsival kanyarodnék be egy kapuhoz egy renaulult master teherautó hátulról belém állt és egy közeli tölgynek vágott, nem is értem hogy lehet én a bal sávban voltam már félig, ergo jobb oldalt cirka négy métere volt a parinak mégis nekemjött aztán megpróbálta rámverni a balhét, de egy bűvös kresz szabály és egy rendőr elhitette vele, hogy nekem van igazam. Kresz 26 szakasz, követési távolság, plusz relative gyorshajtás, lakott területen 87 méteres féknyom kb. 110.


155 Sánta Gábor 2023-05-22 08:40:11

Nyugodjanak békében!

A képet azért majd szeretném látni, kíváncsi vagyok hogy hogy nézne ki a Trabim ha megnyomna egy kamion 90-el...

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

https://gportal.hu/littleboy

154 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Ma történt egy baleset nálunk...Trabant és kamion...a tachográf szerint a kamion 90nel ütközött a védett uton halado trabinak (a kamionnak 2 stop-táblája is volt) ha lesz lelki eröm bescannelem mi maradt a trabiból....sokkoloak a képek.....legyen elég annyi hogy ugy néz ki, mintha feltekerték volna valami fél méter átmérőjü hengerre, ugy hogy az alváz van kivül....2-en haltak meg benne...nyugodjanak békében...

Lehet hogy nem vág témába, vagy jobban illene a 0,2mp- cimü topicba de mindegy..akármelyik autóban meghaltak volna ebben a szituban...

Trabant 601L Hyc "75 & Trabant 601S "90
------R.I.P. Trabant 601S "85 BON-512------
------------https://snakepeti.uw.hu------------

153 Franyó Tamás 2023-05-22 08:40:11

Azért mondom, hogy sokmindentől függhet. Inkább ne történjen semmi

https://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

152 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Frensis:
A probléma sztem elöl pont az is, hogy "nincs" motor. A motor "hiánya" kis sebességnél jó, de 90-es tempónál már elég nagy gáz, mivel nincs ami leállítsa a másik tárgyat, illetve elnyelje az ütközést.
A 20 éves BMW, golfok meg hasonlók peig nem csak azért törnek rosszul mert rozsdásak, hanem azért is, mert nem volt szempont a biztonság a tervezéskor.

Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu

151 Franyó Tamás 2023-05-22 08:40:11

A lényeg az hogy érezze mindenki magát abban az autóban jól amit szeret és nekünk a trabant az vagy a waresz. De én akkor is azt vallom, hogy kár a biztonságosságát szóba hozni. Az hogy láttál valakit belőle épen kiszálni. hmm egy baleset rengeteg mindentől függhet, hogy hogy végződik. De azért a duroplast az más mint a vaslemez. Egy megfelelő minőségü, jó kémiai előírásokkal, megfelelő technologiával, kellő hőfokbetartással a hengerlés során a fémlemez jobban ellenál mint a bakelit. És ekkor még csak az ellenálásáról beszélünk. Továbbá hajlítás? Bakelit, fém? Szakítószilárdság? Ott van a gyűrődési zóna ami mondjuk a trabinál elég jó mert üres a motortér ezért van hová. De ezek mind mind csak egy kis részei pontjai az autónak. Balesetnél meg nincs idő arra figyelni, hogy az erősebbik felével koccanj, ütközz az autóddal.

https://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

150 Sánta Gábor 2023-05-22 08:40:11

"Nem tudom! De én úgy gondolom Trabantnál nem igen beszélhetünk ütközésnél biztonságtól. Szeretjük, csodáljuk, bálványozzuk, de biztonságosnak nem mondható az totál biztos. Nekem mutathatnak bármilyen elméleti ábrákat, meg teszteket... De ha útmentén látsz mostanában törött trabit abból nem igen szál ki senki. Mai világunkban 120-180-as tempó mellett, mikor letúrnak az útról, mert 90-el szágúldozol szerintem nincs miről beszéni. Mindegy milyen autóban ülsz, kint az utakon, lehetsz vétkes, ártatlan nem te döntesz megmaradsz-e. De most őszintén mondanátok biztonságosnak a trabantot? De most beszélhetünk a Wartiról is..."

hát Frensis, most nem értek veled egyet.....láttam én már törött Trabantból kiszállni embert, és láttam már halott embert törött Alekoban.........nem típustól függ, hanem vezetési stílustól, a kocsi műszaki állapotától......pl: adott egy 20 éves ganéra rohadt BMW, meg adott egy jó állapotú Trabant, mondjuk legyen az is 20 éves, nincs megrohadva.....balesetben melyik megy jobban (moderálva)rá?! a BMW.....de nem csak BMW lehet olyan de Trabantból sem mindegyik tiptopp állapotú, de a legtöbb igen, mert a tulajdonosok családtagként gondozzák, és a Trabi meg is hálálja (nem úgy mint egy Golf I....pl...) de nemtom....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

https://gportal.hu/littleboy

149 Kalmár Gábor 2005-06-16 12:37:10

A téma örökzöld. Mike21-nek igaza van. A másik oldalról nézve véleményem szerint azonban továbbra sem az a fő probléma, hogy a járgányaink milyen biztonságosak, hanem az, hogy a mai kategóriatársak sokszor annyival nem biztonságosabbak, mint amilyen sokba kerülnek, amilyen drágán fenntarthatók, javíttathatok ill. amennyivel ugye menni lehet velük. (Megfelelő mennyiségű ész meg persze általában nincs hozzájuk - tisztelet a kivételnek.) Ez meg a közlekedési szokások adják a probléma gyökerét. Mert ugye ezek mind-mind összetartozó dolgok. A biztonságos közlekedéshez nem csak tudás, gyakorlat stb. szükséges, sajnos a szerencsének is jelen kell néha lennie.


gkalmar

148 Franyó Tamás 2023-05-22 08:40:11

Azé waresszal sem erőltetném a dolgot. Csak szépen finoman.Jobb a békesség.

https://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

147 (Törölt felhasználó) 2005-06-14 20:21:14

Ezeket az autókat vezetni tudó, nyugodt embereknek készítették!!! Akik tudnak annyira vezetni hogy nem mennek minden fának neki. Az más kérdés hogy arra nem gondoltak hogy sok hülye van még rajtunk kívül az utakon!!! :S A biztonságról meg csak annyit hogy ugyan úgy meg lehet halni egy BMW-ben mint egy Trabant-ban! Ez egyikben se kiszámítható. Esélylatolgatás meg felesleges mivel azon múlík minden hogy "kiadja e" Úgyhogy mindenkinek sok szerencsét az utakon!!!

146 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Frensis!!
Hát a wartburg legaláb fém, és benne van az anyag.........

Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu

145 Franyó Tamás 2023-05-22 08:40:11

Nem tudom! De én úgy gondolom Trabantnál nem igen beszélhetünk ütközésnél biztonságtól. Szeretjük, csodáljuk, bálványozzuk, de biztonságosnak nem mondható az totál biztos. Nekem mutathatnak bármilyen elméleti ábrákat, meg teszteket... De ha útmentén látsz mostanában törött trabit abból nem igen szál ki senki. Mai világunkban 120-180-as tempó mellett, mikor letúrnak az útról, mert 90-el szágúldozol szerintem nincs miről beszéni. Mindegy milyen autóban ülsz, kint az utakon, lehetsz vétkes, ártatlan nem te döntesz megmaradsz-e. De most őszintén mondanátok biztonságosnak a trabantot? De most beszélhetünk a Wartiról is...

https://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

144 (Törölt felhasználó) 2005-05-09 10:39:10

Mindaddig biztonságos volt amíg műszaki vizsgán nem nyúltak hozzá az enyémhez

Nacsesz
msn: pipp33@freemail.hu

143 Sánta Gábor 2005-04-28 13:11:32

még jó hogy a Trabiban nincs légzsák........jó az úgy ahogy van........a Trabi az Trabi........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

142 Rapp Antal 2005-04-28 12:09:36

Valószínűleg az lehetett a baj, hogy a légzsák normál felnőtt méretű emberekre lett tervezve. 9 éves gyerek esetén pedig gondolom a feje lentebb volt mint "kellett volna", ezért nem támasztotta meg a testét, csak a fejét, a teste meg csillapítatlanul ment tovább előre. De ezt csak így látatlanban gondolom.

Ja, és nem pontos az a definíció, miszerint a légzsák és az öv kiegészíti egymást. Pontosabban csak az egyik irányba igaz. Az övet valóban kiegészíti a légzsák, de a légzsák öv nélkül veszélyesebb mintha semmi se lenne! Nem hiába papolnak annyit, hogy légzsákos autóban mindenképp kötelező bekötni az övet.

Borneo

141 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Hát igen, a kettő kiegészíti egymást, de én olyat is láttam, hogy 40-el kamionba ment anyuci, és 9 éves kislányát(aki elöl űlt, és nem volt gyerekülése) a légzsák úgy nyakon vágta, hogy azonnal belehalt. És be volt kötve!!!

Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu
(Módosította Supernem 2005.04.23. 10:26-kor)

140 Rell Miklós 2005-04-22 21:03:33

Légzsák...
Biztos mindenki ismeri a légzsák hatását becsatolatlan öv mellett...
Azért, csak leírom: Erre láttam egy példát egy műsorban valahol valamikor...
Élő adásban becsatolatlan dummyval ütköztettek egy légzsákos kocsit, és az eredmény még a kísérletet végzőket is meglepte: A dummy feje lerepült! Szó szerint!
Na, csak ennyi...

retro

139 (Törölt felhasználó) 2005-04-22 07:11:17

Ha már beszélünk itten a biztonságról!
Tudtok olyan esetről, amikor a légzsák ellenére is bent halt valaki az autóban.
No nem olyan esetre gondolok, hogy fél határban szétszóródott az autó.
Nagyon sok mindentől függ, hogy egy baleset hogy következik be.
Saját esetemből kiindulva, szemből találkozva valakivel nagyon rossz lehet, nem nagyon szelektálja, hogy Trabant, Suzuki, vagy netán 1jobb márka.
Én álltam, és kb 40 el hátulról belém. Elég kellemetlen volt. Pont az a határ, amit sérülés nélkül elviseltünk.
Szemből 40 es tempónál sem találkoznák másik 40 esel.


138 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Grisa:
Ez így is van,de azért is raktam ebbe a topicba a Buzukit, hogy most 15 évvel azután, hogy sajnálatos módon befejezték a Trabant gyártását, mennyire jelen van még most is a Trabanthoz hasonló fellépítés a Buzukikban. És most 2005-öt írunk.


Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu
(Módosította Supernem 2005.04.22. 08:59-kor)

137 Rell Miklós 2005-04-21 21:07:05

hát én meg azt hittem, hogy azért írtad be ide a "biztonságos a Trabant?" topicba a suzukit, mert hogy az szerinted kevésbé biztonságos....

retro

136 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Grisa:
Én nem akartam összehasonlítani a kettőt.....
Egyébként nem tom mit véded a buzukit, mikor a Trabant 50 éves tervek alapján készült, a WagonR- pedig 2. A két kocsi közt 50 év van...........
És ehez képest a Buzuki nem sokat nyújt, vegyük például az új swiftet. Nemvéletlenül kapott 4 csillagot a buzuki, mivel ez az egész EuroNcap törésteszt inkább csak útmutatásul szolgál, mivel minden kocsit egy meghatározott sebességel (60km/h) nekinyomnak a falnak, tök üresen, akkor sztem még a trabant is kapna 1-2 csillagot. De az oldalsó törésteszt is szinte ugyanaz(adott sebesség, ütközési tárgy, ütközés iránya...). Ilyen ütközésen majdnem minden kocsi viszonylag jól szerepelne.
De maradjunk most a swiftnél. A swift orra szinte megegyezik a WagonR- -vel.
Még segédalvázkerete is van, ami a mai modern kocsiknál, tudomásom szerint nem nagyon fordul elő. Nem beszélve az oldal légzsákjairól amik akkorák mint egy lábfej, pedig ezeknek a test ütközését kellen megakadályozni a kocsi oldalával. A függyöny légzsákok már érnek valamit, de ha a kocsi oldala nem masszív, akkor vajmi keveset érnek. Dehát, 2"050"000 Ft-ért ne várjunk nagy biztonságot.......

Itt van pár kép:

Hát elöl láthatjuk az engergiaelnyelő orrot....

Íme a segédkeret.

Szóval, Buzuki a TI "autótok"!!!!!!!!!!

Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu

135 Szabó Szilárd 2005-04-17 20:12:42

Jobban mondva össze sem lehet hasonlítani a kettőt!!!

Trabant 1975 !!!

134 Szabó Szilárd 2005-04-17 20:12:10

Te kis izéé!!!

Hát össze is lehet hasonlítani a kettőt!!

Trabant 1975 !!!

133 Rell Miklós 2023-05-22 08:40:11

Hú, de most milyen bunkó leszek:

Szicsu?

retro

132 Sánta Gábor 2005-04-17 19:59:46

a Buzuki törésére szívesn vállalkoznék.....

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

131 Rell Miklós 2005-04-17 19:57:15

Nem. Én se csípem a suzukit, csak öszinte vagyok magamhoz. Mert az az egyetlen árva 4 centi széles 2*1mm-es keresztirányú merevítő ami a 2t-k orrában van, bizony kevesebb ennél a - bár csak 0,5mm-es, de - merevítésképpen agyonhajtogatott alul-felül keretnél. Szerintem.
Bár most azt fogjátok mondani, hogy ott a maszk is, de szerintem annk aztán semmi merevítő szerepe nincs... Alul nincs is rögzítve, felül meg két csavarral...
De csak ismételni tudom magam: A trabant nem arra való, hogy karambolozzunk vele! Arra jó a suzuki, meg a többi. A trabantot nem azért szeretjük, mert olyan szépen lehet összetörni!

retro

130 Szabó Szilárd 2005-04-17 19:02:08

Grisa!!!!!!

Csalódnom kell benned !? Te véded a Buzukit!
Csak nem azt akarsz venni!!
Beszámoltatod a Retrót!?
Elkábítottak a márkakereskledésbe !!!Mi??

Trabant 1975 !!!

129 Rell Miklós 2005-04-17 18:57:44

Bocs, de nem tudom, mi bajotok van vele? Lehet, hogy nem a legstabilabb orr, de még mindig erősebb, mint a trabié...
Nem is beszélve arról, hogy a tervezett gyűrődés egyáltalán nem páncélorrot jelent...

retro

128 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Örülök, hogy rájött!!!!!

Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu

127 Sánta Gábor 2005-04-17 18:07:42

Anyám nem hitte el hogy mié utálom a Buzukit, aztán idehíttam a gép elé oszt csak nézett a Vagon R+-on.....

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

126 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

És a WagonR- fanclub szerint 3 csillagot kapna a töréstesztjére.......
Hogy egyesek milyen naívak.....



Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu

125 Sánta Gábor 2005-04-17 09:26:47

Szép képek Supernem! kár hogy nincs jobban megbontva így meg tökéletesen úgy néz ki, mintha ropiból lenne az egész.....lehet hogy az anyag minősége is egy ropiéval vetexik!

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

124 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Íme a wagon R- "biztonságienergiaelnyelőorra". Az egész mindössze egyetlenegy keretből áll, amelyikre csatlakoznak a doblemezek, a motorháztető, és a lökhárító. Semmi pluszz merevítés (oké, a motor). A lökhárítót egy vékony fémelem tartja, iylen tartotta 25 évvel ezelőtt a VW Golfok lökösét is(azon legalább volt energiaelnyelő rúd a kaszni és a lökős között)
És az emberek azt hiszik hogy a biztonság csak az ABS-en, és a két légzsákon múlik.........
A legjobb az hogy a Wagon R- fanclub szerint 3 csillagot kapna a WAgon a töréstesztjére(oldalsó).

A lökhárító tartóval:



Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu
(Módosította Supernem 2005.04.16. 20:34-kor)

123 (Törölt felhasználó) 2005-04-16 18:11:25

Na,ezt nézétek!
(Módosította Supernem 2005.04.16. 20:17-kor)

122 (Törölt felhasználó) 2005-04-04 13:48:21

Naná hogy biztonságos, én vok rá egy példa... még élek és nincs bajom, pedig szeretk sportosan vezetni

Zozz

121 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Hát azért egy jó kardánalagút csodákra képes egy ütközéskor.

Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu

120 Kalmár Gábor 2005-04-01 12:37:21

És mennyi baj van vele. Grrr...


gkalmar

119 Rell Miklós 2005-03-31 16:57:32

Hát ja, de azért az a "fölösleges kardánalagút" sem olyan fölösleges! Abban van a váltórudazat... Az meg van a 4t trabiba is, csak elég nyápic...

retro

118 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Hát szerintem nem kéne az elejét tovább merevíteni, az így is elég merev. Ínkább az utasteret kellene megerősíteni, mivel a túlmerevített orr egy ütközés során nem gyűrödik, hanem elindul hátrafelé, a gyenge utastér kárára. De ezt már lejjebb említettem. Ezért inkább az utasteret kellenerendesen megmervíteni. A probléma a gyenge A oszlop, és a műszerfal alatti kereszttartó hiánya okozza. De középen a kardánalagút hiánya is hozzájárul ehez a problémához. Bár a Trabant elsőkerékhajtású, ennek ellenére a mai elsőkerékhajtású autókon is bevett szokás e merevítő elem használata, habár kardántengely nincs is. Általban erre helyezik a középkonzolt, a sebességváltót, pohár és egy egyéb tárolórekeszeket.

Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu

(Módosította Supernem 2005.03.31. 17:42-kor)
(Módosította Supernem 2005.03.31. 17:43-kor)

117 Kalmár Gábor 2005-03-31 13:06:13

Grisa
Ebben tényleg igazad van. Rugótoronynak nevezzük, mer a többieknél általában az. Ezért is különleges a járgány. (Valaki régebben felkiálltott egy szétrohadt 2T torony láttán, ozt jól megnyugtatták, hogy csak a lengcsili lesz hatástalan, a futómű nem esik össze.) Szóval igazad van, csak tudod a megszokás.
A 4T első sárvédő dobjai nemcsak duplafalúak. A „normál” 2T dobjára belülről komplett „ruhát” húztak (toronymerevítéssel), kívülről pedig (alulról nézve) szintén találunk (ugyan az előbbinél kisebb, de szintén erős) merevítést.


gkalmar

116 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Grisa:
"Esetleg ütközéskor jól jöhet, ha nem szalad kétfelé a kocsi orra, hanem a toronymerevítő összefogja. (mert szerintem ennek a veszélye is fennáll, hiszen ha megnézzük, a mocitér két széle erős ugyan, de szinte semmi nincs, ami összefogja."

Akkor én már az elején, a motor előtt is megerősíteném. Mivel a kocsi orra elöl akkor is szét nyílik, ha csak torony merevítő van.

Supernem
https://www.papirjaguar.gportal.hu
(Módosította Supernem 2005.03.26. 22:01-kor)