Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabis Kocsma

Bármi idefér, ami a többi topicba nem. Fontos, hogy a topic nevét véresen komolyan kell venni - tehát a Kocsmaasztal mellett megszokott zsivaj itt is feltűnik, néha bizony követhetetlenné téve a csevegést.

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2694   2008-03-27 12:03:56  Előzmény:: 25462

Milyen csatlakozási csonk?

2693 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 11:40:46  Előzmény: Spityu: 25450

Itt lehet a helyzetünk megoldásának kulcsa! A katalizátort felejsük el, mivel a rendelet ezt nem követeti meg. Viszont semilyen rendelet nem tiltja a + levegő bevitelét a kipufogó rendszerbe. E + levegőt a trabi gyárilag kialakítottan termeli nekünk, még a csatlakozási csonk is ki van alakítva. Teendőnk annyi, hogy e pusz levegőt csatlakoztassuk a kipufogó rendszerhez.
Szerintem ha egy adott károsanyag mennyiséghez jelentős mennyiségű tiszta lelevegőt juttatunk, az felhígul, tehát tisztább lesz./ Én kis naív / legalább is így gondolom. De ez csak az én elméleti okoskodásom.Vitassuk meg pro és kontra e témát, és ha a végeredmény szakmailag is pozitív, akkor kb. 2 óra munkával, és kb: 1500Ft anyagköltséggel a problémát magoldottuk.
Hol vannak a buktatók, és mik azok?
Katakizátor nélküli szép napokat, éveket. Csá!

2692 Tóth Balázs 2008-03-27 07:46:17



szasz!

2691 Urgyán Imre 2008-03-27 07:11:26

Jó reggelt Mindenkinek!

2690 Madocsai Gergely 2008-03-27 07:06:35  Előzmény:Hack Csaba: 25458

Pár éwe beszéltem 1 Trabi szerelő bácsiwal (whol a Batthyány tér környékén), ő mutatott egy zöld Trabit(egy hölgyé wolt), amin állítőlag már éwek óta wmilyen canadai kati wolt, állítólag soxor hónapokig 1 hengerrel járt, mert nem tűnt fel a tulajnak, és 6-7 éw ilyen gyötrelem után is kifogástalan állapotú wolt a cucc - a szerelő állítása szerint. Sajna többet nem tudtam + a cuccról.

2689 Hack Csaba 2008-03-26 22:54:15

Szevasztok! Olvasgattam a hozzászólásokat a katalizátor témában.Én is szurkolok,hogy számomra,és számotokra is kedvező legyen az ügy kimenetele.Azt kérdezném,hogy emlékeztek még a Fluidkat nevű katalizátorra? Ez úgy nézett ki mint az első dob.(Trabinál) Azt mondják ez nem volt rossz,és az ára is elérhető volt.De nagyon eltünt.Én régebben beszéltem egy sráccal,aki elindította volna a gyártását,de valahogy elakadt a dolog.Nem tudtok erről valamit?
[i](Módosította Csekker 2008.03.26. 23:56-kor)[/i]

2688 Tóth Máté 2008-03-26 22:10:35

Na mindenkit meghívok egy uccsó vmire mert holnap suli és korakelés...

2687 Faragó Máté 2008-03-26 20:42:02  Előzmény:jocking _: 25453

Hát igen, épp ez a baj, hogy lassan csak a kiskapuk között lehet mozogni. A döntéshozók -legyen szó bármilyen témáról- legtöbbször a szakértők és a megfelelő háttéradatok nélkül, szinte hasraütésszerűen hoznak lehetetlen, irreális döntéseket, amiket ugye be kellene tartani. De ha egyszer betarthatatlanok,akkor megint a kiskapuk jönnek. Feje tetején áll az egész rendszer...

2686 Prokop Gábor 2008-03-26 16:35:30  Előzmény: Zombie: 25438

[b]Nem politizálunk, és ezt nagyon komolyan veszem.[/b]
Ban, 1 hét, szólj rám, és majd leveszem, különben elfelejtem.

2685 Juhász Benõ 2008-03-26 15:41:58  Előzmény:: 25447

Így már pontos, kösz!

2684 jocking _ 2008-03-26 15:00:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 25452

Persze, én is így gondoltam. Összegyűjteni ezeket a műhelyeket, és akinek épp szüksége van rá, annak dobni egy mélt a hozzá legközelebb eső ilyenről.



[i](Módosította jocking 2008.03.26. 16:00-kor)[/i]

2683 Madocsai Gergely 2008-03-26 14:40:13

A csókos műszaki & ZK helyek összeírása szuper lenne, de sztem ezeket az infókat nyilwánosan ne nagyon szellőztessük, mert ezt mások is olwashatják..., priwiben, akinek kell, +kapja, de ne lehetetlenítsük el ezt a kiskaput - szerintem.

2682 Madocsai Gergely 2008-03-26 14:35:10  Előzmény:Sipos Tamás: 25448

A lényeg, h pár éwe, állítólag 250.000 2T wolt, a pánik miatt állítólag már kb. 5000 wan. 245.000, najó, legyen csak 150.000 nyögött, új kocsi + a horribilis +fizethetetlen előírt min10 éwre rájuklőcsölt sz@rwizek... számoljunk csak...
Ja: és aki +tartaná a kert wégében, 2005.Jan.1-óta nem teheti, ezmár sakk-matt szerű, decsak szerű, mert ha alkotmányt sért, elwileg nyer7ünk, deha nem engem nem érdekel, nekem semmilyen módon nem NEM fogják +akadályozni, h 2T-m legyen, nem hunyászkodom +senki, és semmi előtt, ha nem az én hibámról wan szó!
"Worst case"-ben: ízelítő miért éri + a [url=http://www.elitgroup2000.hu/cegauto.htm]német rendszám[/url]?
Ha kell, csinálunk páran 1 céget + ami kell(lehet, h anyag is jobban +éri(?)), oszt joccakát, hozzánk már 1 újjal nem érhetnek. Ha ezekell...

[i](Módosította madogery 2008.03.26. 15:36-kor)[/i]

2681  Spityu 2008-03-26 14:31:35  Előzmény:Sipos Tamás: 25448

Ezt mondom én is... remélem igazunk van.

Talán épp emiatt kerültek szóba - pár hónapja - olyan megoldási ötletek, minthogy a kipufogó gáz keverése tiszta levegővel!
Valaki szerint vannak is ilyen autók, bár én erről nem tudok.

2680 Grósz Bálint 2008-03-26 14:27:24

Jocking!
Mivel viszonylag közel lakunk egymáshoz (még talán 1 km se) nekem majd ha már ottvagyok mindenképp segíthetnél ebbe a csókos műszaki dologba

2679 Sipos Tamás 2008-03-26 14:23:03  Előzmény:Fluck Dávid: 25428

[justify]Ez a riport rendkívül sokat ártott nekünk. Főként azzal, hogy mindenki úgy beszélt, mintha a rendeletben a katalizátor felszerelése lenne a kötelező. Sajnos még a GKM szóvivő is ezt mondta, holott nem ez a követelmény, hanem a határérték betartása.
Ellenkező esetben a törvény vagy rendelet magyarázó részében definiálni kéne mi számít katalizátornak, és annak milyen paraméterekkel kell rendelkeznie. Ennyit nem fognak piszmogni vele. Gyanítom, hogy ezt a kötelező katalizátor tévhitet a média sugallja, és az ostoba műszaki állomások a médiahírek alapján fogják a munkájukat végezni.
Persze mindannyian tudjuk honnan ered: az új határértékek elvileg csak katalizátorral teljesíthetők. De a kettő nem ugyanaz!
[/justify]

2678 (Törölt felhasználó) 2008-03-26 13:42:19  Előzmény:Juhász Benõ: 25441

Trabi500
Kösz a korrekt helyreigazítást. Senkit nem állt szándékomban félrevezetni.
Ezért pontosítok: "-az ellenőrzést végző rendőr a forgalmi engedélyt a helyszinen elveszi,és szabálysértési eljárást kezdeményez ÖN ellen, mely során ÖN 30000-Ft-ig terjedő pénzbirsággal súlytható.Másrészt a jármű nem helyezhető vissza a forgalomba amíg a forgalminak megfelelő állapotba nem kerül a jármű."
Így pontos?Tényleg kösz.
Szép napot!

2677 jocking _ 2008-03-26 13:12:17

Szerintem csinálni kellene egy listát, hogy hol vannak olyan helyek, ahol a trabit leműszakizzák/ZK-ztatják katalizátor nélkül.
Én tudik is egyet várpalotán, legalábbis néhány hónapja még kis unszolásra simán megcsinálták a ZK-t, de majd rákérdezek.

2676  Spityu 2008-03-26 12:43:05  Előzmény:jocking _: 25444

Ezzel teljes mértékben egyetértek (igaz mindkét procedúrára van szerencsére ismerős). Kivétel, ha közúti ellenőrzésen való megbukás következtében nem csak zöldkártyát küldenek el újra csináltatni.

2675 jocking _ 2008-03-26 12:38:09

Nincs értelme a katalizátoron vitázni. A haladékról szóló módosítást úgyis még tologatni fogják hónapokig, ha nem évekig. Kiskapuk meg mindig lesznek. Nekem is megvan a jól bevált helyem, némi plusz juttatás akármilyen műszakin, vagy ZK-n, és minden el van intézve. A vizsgáztatónak csak a lé kell, onnantól meg sz*rik bele az egészbe, én meg sz*rok az egész katalizátoros baromságra. Így van ez már egy ideje, és szerintem így is marad.

2674  Spityu 2008-03-26 12:35:56

Valaki írta, hogy nem is biztos, hogy teljesítik a katalizátorral felszereltek a szigorított előírást. Ahol "mérték" ősszel az enyémet, emberünk mondta, hogy hoztak egy Barkast, alapjáraton alig lehetett kimutatni a _mittudoménmit_, emelt fordulatszámon meg ha jól emlékszem 2000 a határérték és a széria kb. 2500-at teljesít, míg a katalizátorral szerelt Barkasunk nem ment 100 fölé. Szóval a katalizátor megoldja. Kérdés, hogy meddig. (még mindig nem támogatom a szigorítást! )

2673  Spityu 2008-03-26 12:31:50  Előzmény:: 25439

Egyébként nem támogatom én se ezt az egész katalizátor dolgot, nem azért írom, engem is felháborít...

Én úgy tudtam, hogy nem kell műbizonylat / átalakítási eljárás. Ha mégis, akkor persze neked van igazad. A költségekről is mondjuk csak annyit tudok, hogy 14-ért már van katalizátor (ami lehet, hogy nem bírja sokáig, de egy-egy vizsgáztatás erejéig igen). És valóban én nem számolok beépítési költséget, mivel úgy gondoltam , hogy sajátkezűleg teteném fel. Ez megint bukik, ha törvényi előírás, hogy csak szakműhellyel lehet felszereltetni.
A sima összekötő csővel lehet hogy túloztam két zk. között, legyen akkor "kamudobos" összekötő.

Gázüzemű kétütemű... azt megnézném én is. Aztán lehet, hogy van valami speciális, főtengelyen keresztüli olajozásssal ellátott gép, ami valami motorkp. (De ez megint költői...)

2672 Juhász Benõ 2008-03-26 12:24:01

Bella! Bocs, csak szőrszálhasogatás "a rendőr a forgalmi rendszámot (hatósági jelzést) a helyszínen elveszi ha az hamis, meghamisították, vagy egyéb módon visszaéltek vele." (35/2000 Bm. rendelet)
Szép napot!

2671 Támba Csaba 2008-03-26 12:22:52  Előzmény: Zombie: 25438

Bocsi, de mint hangsúlyoztam nem politikai kérdés a dolog szerintem. Másrészt meg az efféle témák nem idevalók a fórumszabályzat szerint sem

2670 (Törölt felhasználó) 2008-03-26 12:14:26  Előzmény: Spityu: 25424

Spityu !
Az általad pontokba szedett eljárásokhoz egy két megjegyzést.
1.,"Katakizátor fel" -meg kell venni, szakmühely beszereli, mübizonylat,kb:60000-Ft.+ tipusmódosítási hercehurca, új forgalmi engedély, min: 6000-Ft.Szerintem ha tipusmódosított, akkor új müszaki vizsga, kb:13000-Ft.
3.a, "Megmérnek, megbukok, elküldenek zöldkártyára" Részben igaz. Továbbá: 13-as villáskulcsot vegye elő, rendszám le,azonnali forgalomból való kivonás, tehát újra műszaki + zöldkártya, KB:20000-Ft. + több 10000-Ft bünti az engedély nélküli átalakítás miatt, és ez kétéves időközönként akár többször is előfordulhat.
4.," Sima összekötő cső felcsavaroz. És máris átmegy a veteránon". Ezt komolyan is gondolod? Katakizátor beszerelésével,/ vagy bármilyen berendezés beépítésével, mely az eredeti gyári állapotot megváltoztatja/ tipusmódosítás büntettét követjük el az autó ellen, tehát nem lehet veteránná minőssíttetni, illetve újra tipusmódosítási kérelem, és egyéb jogi procedúrák sorozata várhat még ránk.
Igen, a fennmaradó 1% pedig a kétütemű gázüzemü. Na! Ez a mondat leírva legalább akkora baromság, mint a megszigorított értékek.
Mond a csigának , hogy 10mp-en belül kell futnia 100m-t.

2669  Zombie 2008-03-26 12:02:25  Előzmény:Támba Csaba: 25435

és miért csak a 2T-ket basztatják?

a régi idejétmult 20 éves 3 millio km-tfutott ikarus buszok, egy gázadássak több káros anyagot bocsájt ki mint 10 trabant


egyébként én is gondoltam tüntetésre, vagy perre!

miért van az, hogy minden más országban lehet 2T vel közlekedni, csak itt nem?

(moderálva)

2668 Juhász Benõ 2008-03-26 11:49:58

Gratulálok a GKM-nek! Igéret az volt, azóta meg a 2T tulajdonosok lebegnek ég és föld között, mint az a bizonyos koporsó. Csak egy kicsit álszentek, sulykolják a katalizátort, de nem engedélyezik a 4T motorra való átépítést. Érdekes!
Ha, az autóink "50 E ft-ot, vagy még kevesebbet érnek", hol látszik ez a "vagyonszerzési" illeték mértékében átíratáskor?

Bocs, ha valakit megbántottam!

2667  Zombie 2008-03-26 11:42:03  Előzmény: Sheriff: 25430

köszi!

2666 Támba Csaba 2008-03-26 11:12:23  Előzmény:Őry Gábor: 25432

DE!!!

Ugyanis ez nem más, mint a jogos tulajdon szabad használatának utólagos korlátozása, valamint a szabad adás-vétel akadályoztatása, ezzel együtt az elértéktelenedés gerjesztése.
Simán lehetne pert nyerni ez ügyben. Ugyanis ez elsősorban a magántulajdon sérthetetlenségéről szól nem holmi környezetvédelmi határértékekről. Szóval nem elsősorban műszaki, környezetvédelmi, vagy politikai dologról van szó, hanem alkotmányos alapjogok megsértéséről.

Pláne úgy, hogy a gépek döntő többsége még anno a rendszámát is közvetlenül az államtól kapta, mivel a 2 betű 4 számos régi rendszámok a Belügyminisztériumhoz tartoztak közvetlenül nem okmányirodákhoz.

A gyártómű által meghatározott beállítási értékek pedig az exportáló államok előtt sem voltak titkos adatok. Amennyiben kereskedelmi forgalmazásra alkalmasnak minősítették itthon ezeket az autókat akkor kutya kötelességük tartani magukat mindehhez utólag is.

Ha klubszinten megmozgatnánk ezt a témát nem hiszem, hogy bukni lehetne vele.
Bár az ország szempontjából elhanyagolható a téma, alkotmányjogi megközelítésből viszont precedenst teremthetne.

2665  Zombie 2008-03-26 11:08:00  Előzmény: Spityu: 25424

vagy katalizátorral sem!

2664  Zombie 2008-03-26 11:02:53  Előzmény:Grósz Bálint: 25419

erre azért figyelj!!
ugynai biztosítója válogatja
generalinál pl a tulajra megy bonus
Alliansnál pedig az üzembentartóra

2663 Őry Gábor 2008-03-26 10:11:25  Előzmény:Támba Csaba: 25431

Nem úgy van az véletlenül, hogy egy termékre nem lehet utólagosan új feltételeket aggatni? Ha egyszer a magyar állam megadta a forgalomba helyezési engedélyt, akkor tatsa má be a saját szabályait. És véletlenül ez nem ütközik az alkotmányba?

2662 Támba Csaba 2008-03-26 07:13:58  Előzmény:: 25427

Hosszan lehetne mindezt fejtegetni. De tény, hogy kicsiny országunkban a bürokrácia és a fafejűség jegyben jár. Ráadásul mostanában a törvényhozóink sokkal jobban el vannak foglalva saját magukkal és egymással, minthogy efféle kérdésekkel foglalkozzanak

A téma elég sokrétű. Mérnöki Kamarai szinten pl. velem együtt sok-sok emberke kérdezte már meg az "illetékeseket", hogy például miért van az, hogy Magyaroroszágon nem fogadják el a hatóságok számtalan EU-ban gyártott műszaki termék gyári műbizonylatát? Ez a határok nélküli Európa??? És még sorolhatnám a kérdéseket, mert egyértelmű válasz az nincs soha

Trabant. A kétütemű motorok kipufogórendszere nem kizárólag az elégett égéstermékek elvezetését és a kipufogási zajcsökkentést szolgálja, hanem a motor vezérlésében is jelentős szerepet játszik. Így utólagosan akármilyen katalizátort tesznek a rendszerbe az plusz folytásként van jelen ami felborítja a motor normális töltetcseréjét, működését. Voltaképp a szerencsétlen motor többet eszik, csökken a teljesítmény rosszabb minőségű az égés. Így sokkal több károsanyag termelődik, mint normál üzemben csak azt a katalizátor felfogja amíg bírja. És csak nagyon rövid ideig bírja. Tehát úgy hülyeség az egész ahogy van.
Ezt persze az "illetékesek" nem fogják fel agyilag, mivel a legtöbbjüknek egy 100-as szög is integrált áramkör

Esetleg kompletten áttervezet motorral, vagy minimum új tervezésű első dobbal bírná tovább az üzemszerű működést egy olyan rendszerben aminek a katalizátor eleve része. De ez egyrészt megint csak nem érné meg senkinek anyagilag, másrészt meg soha nem lehetne emiatt minősített veterán egyik kocsi sem.

Arról meg nem is beszélve, hogy ezen autók száma a természetes elhasználódás okán évről évre négyzetesen csökken. Hamarosan valójában csak a hobbyautók maradnak meg azokat meg értelmes szabályozással SEGÍTENI kellene, hogy fennmaradjanak nem pedig erőnek erejével bontókba kényszeríteni.
Valahogy úgy érzem, hogy ebben az értékét vesztett világban azok válnak közellenséggé akik meg akarnak menteni valamit a múltból...


[i](Módosította Tsaby 2008.03.26. 08:16-kor)[/i]

2661  Sheriff 2008-03-26 04:59:18

Zombie komámnak!

Tölthető/telepíthető az Ubuntu 8.04 béta.

[url]http://www.hoc.hu/index.php?p=news&cid=7&y=16059[/url]

2660  Sheriff 2008-03-26 04:46:58

Bele szólok már ebbe a katalizátor témába.

Az egész nem más mint megint pénnzel lehúzni a kis népet.
ÜZLET POLITIKA !
Az egész kb. 20 évvel ezelőtt kezdődött amikor a Merkur megszünt és nyiltak az első kissebb és nagyobb autó kereskedések.
Az államnak haszna volt belőle, de a pénzforrás apadozott.
Jött az ötlet, hogy baszogassuk megint a kisembereket.
5 évenkét előjöttek a TÍLTSUK BE a 2 ütemüeket kártyával.
Ekkor Józsi bácsi és Mari néni a fejét megvakarva, új kocsit vett.
Az akció a mai napig tart !!! Roncsautó beszámítás!
Miért nem jó az az államnak, hogy valakinek 2 ütemüje van, vagy akár más tipusu régi autója. Mivel nem kell vinni kötelező szervízre 100.000. - 200.000.- Ft-ért.
Otthon fillérekért meg lehet bütykölni!
Aztán jól bevezették ez a zseniális regisztrációs adót, amely szintén az államkasszába vándorol.
De megint megcsappantak az új autót vásárlók.
Na elővették az adu Ászt! Trabant!
Mert ugye azért futkos még az országban kb. 5000 kétütemü.
Kényszerítsük őket új autó vásárlásra + kötelező szervízre.
Mindjárt lesz kb. 2 milliárd a kasszában!
Ja és kötelezzük őket katalizátorra mert olyat ugyse lehet csinálni hozzá.
Ergo. Kénytelen lesz új kocsit venni.....

2659 Fluck Dávid 2008-03-25 22:51:03

Ma este láttam a hírekben Prokee autóját és erősen meglepődtem. Most akkor mégsincs haladék??????
Erre gondolok:
[url]http://www.rtlhirek.hu/dock/videogallery/15:2493[/url]

Ez már magas!
Remélem a Führer meg tudja ezt magyarázni, mert már vakarózok!

2658 (Törölt felhasználó) 2008-03-25 22:50:41  Előzmény:Támba Csaba: 25423

Tsaby!
Teljes mértékben egyetértek az általad leirtakkal.Csak az bosszant de nagyon, hogy tavaly ősz óta /fél éve/ a "jogszabályok egyeztetésének elhúzódása" áll a háttérben.A végleges állásfoglaláshoz pedig vegyük tudomásul, hogy ennyi , és még ki tudja mennyi idő kell ,és punktum. A dolog szépséghibája csak az, hogy a jan 01-én érvénybe lépett rendeletet már 2002-ben meghozták. Súlyadó+biztosítás fizetve, megtett KM = 0. Egyébként egyáltalán van vállalkozó e kis hazánkban aki a hivatalos szervek által megfelelőnek minősített katalizátort tud gyártani kétütemü jármüveknek? Ráadásul a termékére még garanciát is vállal? Ha van az világszabadalom!

2657 Grósz Bálint 2008-03-25 22:50:07  Előzmény:jocking _: 25425

mindezt természetesen szabad akaratából!

nah jóéjszakát mindenkinek!
bye-bye

2656 jocking _ 2008-03-25 22:42:26  Előzmény:: 25420

Szabad országban szabad ember azt mond, és azt tesz, amit szabad.

2655  Spityu 2008-03-25 22:08:58  Előzmény:: 25420

Zöldkártya, tegyük fel, hogy nincs ismerős, stb., nem tudsz "vajazni sem".

1., Katalizátor fel, zöldkártyavizsgálatra el, megkapom a plakettet és az igazolást.
2., Katalizátor le.
3.a, Megyek az úton. Tegyük fel, megállítanak, és megmérnek. Megbukok. Elküldenek zöldkártyára. 1-es és 2-es pont.
3.b, Műszaki vizsga: újra felteszem, majd leveszem a katalizátorral ellátott csődarabot.
4.,Telnek múlnak az évek, veterán érett a kicsike. Valahogy így van megfogalmazva: "gyári állapotúnak kell lennie, vagy vissza kell alakítani". Sima összekötő cső felcsavaroz. És máris átmegy veteránon. Na de mi van a zöldkártyával, mert továbbra sincs kenőpénzes kirendeltség... hát az hogy veteránra már nem kell zöldkártya.

Hangsúlyozom: szerintem. A 3.a-as pontban az eljárás nem biztos, hogy így van, csak sejtem.

Még valami, bár lehet ebben is tévedek: nem az van előírva, hogy katalizátorosnak kell lennie a járgánynak, hanem az, hogy az értékeket teljesítse. Óriási különbség, márha így van. Még akkor is, ha csak katalizátorral tudja teljesíteni. (99%-ban csak azzal)
[i](Módosította Spityu 2008.03.25. 23:13-kor)[/i]

2654 Támba Csaba 2008-03-25 22:05:43

Szerintem meg kell várni a végleges állásfoglalást a 2012-es dátummal kapcsolatosan. Utána pedig van majd" 4 év, hogy a baromságok ellen szervezetten fellépjünk.
Nevezetesen a 2012 után fennmaradó 2T járműparkot egész egyszerűen külön kategóriába kell sorolni. Ekkor már a legfiatalabbak is túl lesznek a 20. évükön, ezt kell megragadni érvként (nosztalgia-, vagy hobbyautó kategória). Esetlegesen ragaszkodni kell a németországi szabályok honosításához, hamár EU tagok vagyunk. De az angol minta is követendő lehet veterán vonalon.
[i](Módosította Tsaby 2008.03.25. 23:06-kor)[/i]

2653 Madocsai Gergely 2008-03-25 21:58:19  Előzmény:Tóth Máté: 25421

Is...

2652 Tóth Máté 2008-03-25 21:44:55  Előzmény:: 25420

Ezt a trabant topikban én is kifejtettem csak rövidebben Egyébként ha Típusmódosítás történik akkor azután ki kell csengetni a regisztrációs adót

2651 (Törölt felhasználó) 2008-03-25 21:39:59  Előzmény:Hudák Zoltán: 25350

Azt mondják a nagyfejüek "JOGÁLLAM"-ban élünk!!!! Kérdezem ÉN:Van e joga bármelyik ÁLLAMI csoportosulásnak egyoldaluan felrugni, megmásítani egy korábban hozott határozatát, a fogyasztók kárára.Ugyanis:a MAGYAR ÁLLAM forgalomba állította e kétütemű négykereküeket, és amíg a GYÁRI KÁROSANYAG KIBOCSÁTÁSI ÉRTÉK ALATT teljesít a müszaki vizsgán, egy JOGÁLLAM-ban senkinek nincs joga többet megkövetelni egy terméktől, mint amit az újkori állapotában tudott.Vagy tévedek? A nagyokosok e rendelettel a következőket üzenik nekünk:A KÉTÜTEMÜ AUTÓK NEM LEHETNEK VETERÁNAUTÓK!!!!!!Szerintem ugyanis: KATALIZÁTOR= TIPUSMÓDOSÍTÁS.A tipusmódosított nem veterán. Vagy tévedek? Ez a párezer kisöreg hobbiautó melynek túlnyomó része nem is üzemel rendszeresen naponta ilyen nagymétékben, veszélyesen szennyezné a környezetet? Az nem baj, hogy a modern nagytudású repülőgépek leszállás előtt éves szinten több százezer tonna kerozint zúdítanak ránk? A télen kiszórt ipari só az utakra smafu? Az országot ellepi a parlagfű. Smafu! De MAGYAROK! Itt lesz már a kánaán! Lehetetlenné tesszük a párdarab kétütemü jármüvek közlekedését a közutakon, és kész./mondja illetékes elvtárs./ Mi pedig birka módjára állunk, és hagyjuk , hogy nyakunkra tegyék a kést. Apropó!!! Hogyan akartok trabi találkozókra elmenni érvénytelen müszaki és zöldkártya nélkül? Tréleren? Lejárt zöldkártya büntije 50000 kemény pengő! Az autósok legnagyobb érdekképviseleti szervezete a MAGYAR AUTÓKLUB fülét farkát behúzva összekuporodva néz ki a lyukon, mélységesen hallgatva képviseli érdekeinket. Nem kellene nekünk kiállni saját magunk igazáért?

2650 Grósz Bálint 2008-03-25 21:31:48  Előzmény:Tóth Máté: 25418

igen igen... nekem is ezért lesz úgy... nah meg a biztosításnál is jóljön ám az, nem csak a ZK miatt...

2649 Tóth Máté 2008-03-25 21:28:59  Előzmény: Zombie: 25417

A ZK lejáratáig mindenképpen használhatod.
Az üzembentartói előnye h nem változik a tulajdonjog
[i](Módosította Squeky 2008.03.25. 22:31-kor)[/i]

2648  Zombie 2008-03-25 21:20:57

az üzembetartói szerződés se lehet tul egyszerü, mert cserélődnek az okmányok ,és majdnem átírásnak számít, csak tulajdon jog a tuljé, de minden más az üzembentartóé..., bár ez csak tipp, hogy így van, ezt körül kell járni...

jelenleg a 2T-met használhatom a ZK lejártáig?

2647  Zombie 2008-03-25 21:18:42  Előzmény:Sipos Tamás: 25414

viszont mivel az autónak hivatalosan kell, hogy legyen katalizátora, aminek a forgalmi engedélyben is kell, hogy legyen nyoma....

2646 Sipos Tamás 2008-03-25 20:49:23  Előzmény:jocking _: 25413

[justify]Naná, hogy odaviszed műszakira is! Csont nélkül át fog menni.[/justify]

2645 Sipos Tamás 2008-03-25 20:47:25  Előzmény:Madocsai Gergely: 25409

[justify]A tulajdonodba akkor kerül az autó, ha az okmányirodás hölgyikék minden papírt rendben találnak, és befizeted az eljárási díjat. Ő a hivatalos közeg és az autót nem is látja, csak a papírokat.[/justify]