Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Leggyengébb láncszemek

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

16 (Törölt felhasználó) 2004-12-02 09:00:24

Úccse megy

15 Rell Miklós 2004-12-02 08:07:37

Ja, ja... Sajna az idegen oldalról oda mutató linkekre, képbeillesztésekre csak egy bannerrel reagál...
Másold be a címsorba a kép címét, és próbáld úgy. És utána F5-özz. Úgy megy.
Ígérem, soha többet nem írok be arra az oldalra mutató linket. Mindig csak a címét írom.

1.1 retro

14 (Törölt felhasználó) 2004-12-02 07:05:02

Leggyengébb láncszemek !
No ez most én vagyok.
Nálam nem jön ez a 4T 3 csavaros téma. F5 nyomogatásával sem.
Sőt én tettem volna fel 2 csavaros fényképet. De web tárhelyem meg van bénulva. 404 be ment át.


13 Rell Miklós 2004-12-01 12:39:38

Itt a kép a 3pontos 1.1-es hattyúnyakról:


1.1 retro
(Módosította Grisa 2004.12.05. 00:59-kor)

12 (Törölt felhasználó) 2004-12-01 09:04:24

Hogyan lehetne megerősíteni a bölcső rögzítést? A rugóköteg elég nagy erőkaron húzza a bölcső rögzítő csavarokat. Láttam több helyen, hogy a rugóköteget hozzátámasztják a tűzfalhoz egy zártszelvénnyel, viszont én előrébb vinném az extra rögzítés pontjait. Csak az a gond, hogy előrébb már nincsen karosszériaelem, ami teherviselő, legalábbis segítő lehetne. Talán ha a tornyokat nekitámasztanám a tűzfalnak, és össze is kötném őket, akkor a toronyhoz lehetne rugalmasan (bakokkal) rögzíteni a bölcsőt. Hm?

11 Rell Miklós 2004-12-01 08:32:07

Nee már akkor kezdhetem megint bujkálást. Még a furat sem férne el azon az elemen mert kisebb.
Böngészek majd valahol képeket ahol esetleg látható.


Ja, a bölcsőn a rögzítőelem kisebb. Azért lett ráhegesztve még egy kis darab És úgy van odahuzatva 3 csavarral. De abba már csak nem kötsz bele, hogy elöl is van rögzítve?

1.1 retro

10 (Törölt felhasználó) 2004-12-01 06:29:37

„Mondjuk, az enyimén a hattyúnyaknál is 3-3 csavar van”

Nee már akkor kezdhetem megint bujkálást. Még a furat sem férne el azon az elemen mert kisebb.
Böngészek majd valahol képeket ahol esetleg látható.


9 Rell Miklós 2004-11-30 21:53:35

1.1 motorrögzítés: De hát az nem 2x2 csavar! hiszen a bölcső elöl is rögzítve van a kasznihoz még +2 csavarral.
Mondjuk, az enyimén a hattyúnyaknál is 3-3 csavar van

1.1 retro

8 Bernáth Zoltán 2004-11-30 19:58:52

A hattyúnyakkal és a küszöbbel kapcsolatban az a véleményem,hogy jó szolgálatot tesz az ha előre is szerelünk fel sárvédő gumit.Nagyon sok szennyeződéstől megóvja az előbb említett szerkezeti elemeket.Azt hiszem nem maradt volna a "73-as járgányomon a fent említett két elem ilyen jó eredeti állapotban,ha az előző tulaj nem szerel fel sárvédő gumit.Na persze ezmellet fontos a megfelelő karbantartás és alvázvédelem.

CBR-485 TRABANT 601 L

7 (Törölt felhasználó) 2004-11-30 15:26:44

„Nem tudom, típushibának nevezhető-e a hattyúnyak... Mármint annak tönkremenetele. „

Én annak nevezném. Volt olyan Trabim ahol már 6 évesen meg volt szakadva a kézifék felé menő merevítő résznél.(hegeszteni kellett )
Egyébként soha nem cseréltettem rajta ezen elemet. Persze 13 éves volt legöregebb járgányom.
Ami meg az 1,1 motortartó bölcsőrész rögzítését illeti, haát az szerintem nagyon sz@r megoldás. 2T – nél ugye 2 x 3 db csavar fogja kocsiszekrényhez, ennél meg 2 x 2 db. Amikor megláttam nem hitem szememnek. Azonnal bújtam más 1.1 alá ( gondolhatták, mit akarok már lopni )
Kocsit megemeli az ember oszt olyan majd 1 mm –es hézag lesz. És ugye ez lejátszódik minden alkalommal, ha menet közben tömeg változások ezt létrehozzák.
Csuda, hogy bírja a gyűrődést a csavar.



6 Rapp Antal 2004-11-30 06:54:09

Ajtó alja. Ha nincs gyárilag luk fúrva, akkor az ajtóba bejutó nedvesség nem tud hol távozni. A szintén bejutó por és egyéb kosz leül, a nedvességgel egy sáros masszát képez, ami ideális körülményeket biztosít a rozsda kialakulásához.

Sajnos ezen dolgok bejutását nem tudjuk megakadályozni, de talán az segít, ha alul fúrunk pár lukat, belülről kikenjük az ajtó alját alvázvédővel, és a továbbiakban odafigyelünk a lukak meglétére. Mert ha eltömődnek, akkor olyan mint ha nem is lennének.

Soma

5 Rell Miklós 2004-11-29 23:02:25

Ja, meg az ajtó!!! Annakisaz alja... Rohad. Ha valaki tudja, ez ellen mi a jó, az szóljon ám!

1.1 retro

4 Rell Miklós 2004-11-29 22:00:19

Hátsó lengőkar. Azt már említettem is valamelyik topicban. Viszont mnég teljesen szétrohadtan is elég jól bírja. Már óriási lyuk+repedés volt rajta, a kerék is csámpult befelé, mégis kibírt párszor tíz kilométert. Én arra gondoltam, hogy az eredeti lengőkarról a többi alkatrészhez illesztkedő részeket kéne levágni, magát a kart egy vastagfalú csővel helyettesíteni, és a csapágy melletti kis négyszög alakú vízfogót kifúrni, hogy a víz kifolyhasson.Aztán jól lehorganyoztatni az egészet.
Bár lehet, hogy az új lengőkar kifúrva és lerücsizve is elég tartós lenne. Apám öreg Trabiján most alul egy kis merevító van ráhegesztve. Szerintem ez sem rossz ötlet, hiszen az alsó része van elég erős statikus és dinamikus húzóerőnek kitéve.

Típushiba:
beázás!!!
6V-os Trabinál: sz@r fesszabályzó miatt mindig tölteni kell az aksit. Mindenki azt mondja, hogy ez a dinamónál természetes. Hát NEM az. Vehetsz elektronikus vagy elektromechanikus fesszabályzót: mindegy. Nekem egyik se volt jó. Viszont amióta a saját készítésűt használjuk, azóta 5-6 év alatt csak egyszer kellett tölteni az akksit: amikor bekapcsolva maradt a világítás. Meg persze most, az új aksi vásárlása előtt, de akkor már hiába töltöttük...

Nem tudom, típushibának nevezhető-e a hattyúnyak... Mármint annak tönkremenetele.

1.1 retro

3 Bernáth Zoltán 2004-11-29 20:42:31

Valóban a hátsó lengökar elég sarkalatos pont.A szüleim autójával én is jártam így.Ha nem nézem meg az autót elindulás előtt könnyen kitörhetett volna a a jobb hátsó kerék,az aznapi autózás során.Szerencsére a lakatosig még kibírta.Az újabb hátsó lengőkaroknál szerintem elszúrták az illesztést.A csapágyak lógnak a csapágyházban.

CBR-485 TRABANT 601 L

2 (Törölt felhasználó) 2004-11-29 20:31:29

Szóval, hasraütésszerűen, Trabi 601:

A hátsó lengőkar fokozott figyelmet, ápolást igényel, hajlamos szétrohadni, és eltörni. Oka: valószínűsítem, hogy az első kerekek által felszórt mindenféle anyag okozza mindezt.Egy gumi sárfogót kellene elöl alkalmazni, talán megszűnne.
A magyar (ecseri) szabadonfutó 1 évet bír. Ajánlott ősszel cserélni, hideg időben úgyis ***lesz. Csak ezt próbáltam, talán gyárt más is. Egyszerűen nem tudják a felületet normálisan edzeni?? Gyáriról lehet álmodni?
A felújított (Barnabás) kormányművet utcai vezetésnél is lehet cserélni 3 évente.
A váltóbak szakadhat, figyelni kell, ha kopott.


Még jövök, most egyszerre ennyi.

(Nem titkolt szándékom, hogy a fáradására hajlamos alkatrészeket meg szeretném erősíteni-duplázni-akármi, ezért kellene összeszedni itt a tapasztalatokat. Talán más is tanul belőle. Szerintem. )

1 (Törölt felhasználó) 2004-11-29 20:09:42

Első topicnyitásom, remélem sok hasznos hozzászólás fog születni.
Szóval mik a Trabi (és persze a Wartburg) leggyengébb pontjai? Kinek mi tört el a futóműben, kaszniról, mi adta be többször az unalmast? Tuningolások félresikerült következményei is jöhetnek.
Vagy a topic címe lehetett volna: Típushibák

Rövidesen érdemben is hozzászólok.


(Módosította cellardoor 2004.11.29. 21:10-kor)