Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


0,2 másodperc

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

37 Rapp Antal 2004-10-21 11:08:19

Na igen, szóval az átesés sem szerencsés a ló túloldalára. Sajnos sokan nem tudják a ködlámpákra vonatkozó szabályokat, csak ész nélkül felkapcsolják oszt hadd szóljon...


Soma

36 (Törölt felhasználó) 2004-10-21 11:05:29

Teljesen egyetértek az autók kiválígátásával kapcsolatos felvetéseknek, annyit azonban még hozzátennék, hogy előfordulnak olyanok is akik ezt túlzásba viszik. Pl.. nappal távolsági plussz ködlámpa - azért ez is zavaró lehet. Tiszta éjszaka ködzárófény - az is tud vakítani...

35 (Törölt felhasználó) 2004-10-21 08:34:01

u.i.:Tegnapelőtt asszony vezetett én ittam (csuhéj, ezt is megéltem


Na Látod !!!
Így működik ez helyesen. Tényleg nem szabad magadat lehetetlen helyzetbe hozni.
Énnekem nincs gondom a rend őreivel.
Persze szinte 9 éves korom óta tisztelem őket. Gyerek fejjel jártunk be közlekedésiekhez rendőrújságot kérni. És abban nagyon sok számunkra érdekes dolog volt található.
Persze engem is büntettek már meg. Tilos parkírozás, előzni tilos, gyorshajtás ( trabantal ) lejárt műszaki. Egyértelmű témák voltak, de nem jelentős összeget kellett fizetnem. 50, 100, 1000
Lehet, hogy én nem kedvelt rendőr lennék, mert tényleg bosszant a sok szabálytalanság. Nekem biztos betelne a pohár sok esetben.
Mástól is elvárom azt, amit én is megteszek ! Próbálok szabályok szerint haladni.

34 Rapp Antal 2004-10-21 08:33:11

Világítás rajtafelejtése ellen nagyon jó szolgálatot tesz a párszáz forintért beszerezhető kis zümmer, ami alkalmas módon bekötve segít elkerülni a bajt. Én is rajtafelejtős vagyok egyébként, pontosabban lennék, ha nem lenne ilyen zümmer a kocsiban.

Soma

33 (Törölt felhasználó) 2004-10-21 08:07:36

Világítás !
Szerintem is egyértelmű, hogy nem elég látni kell látszani is.
Lakott területen belül csak akkor használom, ha eső borús idő indokolja. Nekem az a hibám, hogy elfelejtem leoltani. Gyakorlatom az, hogy ha elértem a kívánt településre akkor ott helység táblánál már oltom is le. Ha ott elfelejtem lámpa úgymarad.


32 (Törölt felhasználó) 2004-10-21 08:01:42

Figyeljétek csak meg !
Ha pirosat kaptok egy lámpánál, és a gyalogosok meg Zöldet. Mennyire nem néznek körbe. Csak a másik oldalt ahova mennek. ( 60 % -uk )
Zöld = lehet menni, de azé akkor is illik vigyázni Ámmm.
Ja meg nekünk is mindig, főleg ha gyerek, vagy idős van közelben !

31 Rapp Antal 2004-10-21 06:12:33

Ha már a világítás is szóba jött, szeretném ha ez a téma is kapna pár szót.

Ti hogy világítotok? Csak lakott területen kívül, vagy még ott sem, netán városban is éjjel-nappal, vagy hogy?

Részemről nagyon örülök annak, hogy legalább kinn kötelező a világítás, szivem szerint éjjel-nappal városon kívül-belül is kötelezővé tenném. Nem értem azokat, akik arra hivatkoznak, hogy "én látok anélkül is", meg hogy "anélkül is látszik a másik". Fenéket látszik. Eddigi tapasztalataim kizárólag a jobb láthatóságot támasztják alá. Még fényes nappal is könnyebben észrevehető az autós, ha világít.

Már anno kölyökkoromban a Babettának a világításkapcsolója is rövidre volt zárva, és most autóval induláskor is automatikus a lámpa bekapcsolása. Egy gond van csak, ha megállok valahol útközben, és lekapcsolom, hajlamos vagyok elfelejteni visszakapcsolni. Szóval ezen még kell kicsit csiszolnom, de igyekszem.

Vannak akik takarékosságra hivatkoznak, hogy az izzó élettartama, meg a fogyasztás. Hát kérem, ez baromság. Átlagos H4-es izzót feltételezve olyan minimális a km-re eső költség (a fogyinövekedés meg még minimálisabb), hogy ennél a biztonság nagyságrendekkel többet ér.

Az a baj, hogy ha esős, vizes idő van, fekete az aszfalt, a kivilágítatlan sötét autó egyszerűen nem látszik a vizes üvegen át a vizes tükörben. Ugyanez igaz száraz időben a szürke aszfalton a szürke kocsikra. Szóval amikor beleolvadnak a környezetükbe. Egy váratlan szituációban ha csak annyi ideje van az embernek, hogy belepillantson a tükörbe, simán nem veszi észre a lopakodót. És kész a baleset.

Ami még dühít ezzel kapcsolatban, akik egész nap vezetnek (buszosok, taxisok), azok is gyakran lopakodnak. Már öreg este van, a busz még mindig lámpa nélkül oson. Hiába nagy, akkor is nehezebb észrevenni ha sötétségbe burkolózik!

Soma

30 Rapp Antal 2004-10-21 05:59:05

Nahát, egyirányú utca... hát ez a fogalom sem ugyanazt jelenti Budapesten illetve az ország más részeiben. Itt rendszeresen találkozom egyirányú utcákban szembe jövővel. Olyan utcákban, ahol már rendőrrel is sokszor találkoztam. Vagyis egyáltalán nem elhagyatott terület ilyen szempontból.

Az igaz, hogy eddig kivétel nélkül minden esetben a szabálytalankodó ha meglátta hogy jön valaki szembe, máris húzódott le, meg fel a járdára, meg ilyenek, hogy ne legyen gond. És az is igaz, hogy ilyen esetben én sem tekintem őt a forgalom résztvevőjének, bár ennek komolyabb vonzata még sose volt szerencsére. Azokat sem veszem figyelembe egyébként, akik lámpa nélkül közlekednek amikor már jócskán ildomos lenne bekapcsolni. Nem azt mondom hogy kimegyek elé összetöretni magam, de nem is fogok előzékenykedni meg udvariaskodni vele.

Tegnap az autópályán délután 5 környékén 10 autóból minimum 2 nem világított. Jön a szürke aszfalton a borús időben a szürke kocsijával, Te meg vedd észre a tükörben. Hát az ilyet nagyon rühellem. Szoktam jelezni ilyenkor, de sajna kevesen értik mit akarok. Tényleg, a mögöttem jövőnek illetve az előttem menőnek hogy jelezzem hogy kapcsoljon lámpát??? A hátsó ködlámpa meg a fényszóró villogtatását simán félreértik.

Aztán volt olyan is, hogy épp értem utol szép lassan egy teherautót, de a belsőben jött egy gyorsabb kocsi, mondom elengedem, oszt előzöm én is a tehert. Na, nem így történt. Teher index, ki. Szerencsétlen a belső sávban blokkolóra fékezte a kerekeit, hallottam ahogy csúszik az aszfalton. Le is maradtam kicsit, és megvártam míg kitisztul a helyzet, mindenki megtalálja a maga helyét, és csak azután mentem én is dolgomra.


Soma

29 Nagy Zoltán 2004-10-20 20:05:51

Mondtam , hogy elindítom a lalvinát a piás t-mával...

Szal annyi még, hogy pl.Zwickauban a "fűutcán" a nap 24órájában körbe körbe autózó nép egymással szemben menve koccintott.Lassan mentünk, 1-es,2-es max., figyeltünk egymásra, ott sem volt baleset...

Telefon: Én telefonálok, de nem kanyarban, nem vasúti átjárón, nem gyorsítás/lassítás, váltás közben hanem folyamatos haladáskor. Nem mintha nem tudnék közben akármit csinálni,de azért mégse.És senkit nem bírságoltam+/jelentettem fel csak telefonálásért.Csak megnyomom az "Air Horn" feliratú gombocskámat és csúnyán nézek, ha egyértelmű a helyzet és lesz@rja, hogy nézem.Azt utálom.B...meg ott állok mellette a járőrautóban, vagy megyek mellette és b@ssza letenni.Hát legalább amíg elgurulok mellette tegye le.Na ilyet meg tudnék bírságolni, de még nem volt rá példa.

Nem vagyok különben sem ez a nagy büntetgető forgalmielvevő, "namutassonegyizzókészletetező" buzernyák.

2ütemű autót nem állítok meg, max szólok, h.csinálja meg a műszakit, mert el fogják venni a forgalmit, régi autókat nem szoktam megállítani, gyerek van a kocsiban, nem büntetek, stb...

Ha megtehetném én lennék a rendőrök Robin-hoodja a múltkor a ***mercisnek kitoltam a 10-es csekket, mert ment vagy 300M-ert az egyirányú utcában vagy 60-al, asszongya tudta, de leszarja.Mondom tízezer.Asszongya jó itt van.Mondom, nem ez már nem működik, 30napon belül a postán,csekken.Axxongya inkább ad 20-at csak ne kelljen mennie sehova.Majdnem arconköptem, a tróger k.annyát.Megkapta a tizest(ez a max.)

Kicsit off-voltam elnézést.

u.i.:Tegnapelőtt asszony vezetett én ittam (csuhéj, ezt is megéltem)

28 (Törölt felhasználó) 2004-10-19 16:03:28

Történet 68 ból.
500 –as Trabival haverokkal olyan 22 óra magasságában kocsikáztunk. Teljesen kiürült utak. Egy kereszteződéstől vagy 60 méterre lehettem nagy por meg repül egy autó. Azonnal megálltam úgy megijedtem. (mi van autók potyognak az égből ? )Vagy 10 másodperc után na nézzük meg mi is történt. Mire fordultam jobbra már megint ott pattog az autó.
Egy púpos Warezt apjától elkötött egy 18 éves fiúka. És elszállt vele. Semmi baja nem lett. Ijedtében még az utót is egyedül talpra állította. Az láttuk másodszorra.
(pattogás )
Vót szerencséje !

27 (Törölt felhasználó) 2004-10-19 15:47:40

Most kapok ki igazán.
Már pár egyénnek elmeséltem, de tök egyedül maradtam véleményemmel.
Én 1968.05.08 –án vizsgáztam.
Vezetés annyiból állt, hogy vizsgabiztos beszállt. Indultunk, mentem vagy 110 métert ( akkor kapcsoltam 3-ba) és mondta, hogy álljak meg. Tolassak be ide a mellékutcába. Megtörtént, és kiszállt. Ennyi !
Kb. 360 Ekm körül mentem hozzá nem értem senkihez, semmihez. Csupán kettő macska volt figyelmetlen, meg vagy 3 nyuszit ütöttem de azt akartam is meg nem is.
Én oktató nélkül tanultam meg vezetni. Persze volt oktatóm, mert akkor is kötelező volt.
Én nem tartom teljesen jónak a mai gyakorlatot. Nem csupán oktatóval lehet megtanulni, és vizsgabiztos sem Isten, hogy Ő majd eldönti ki alkalmas, ki nem.
Szerintem elvileg majd nem mindenki eltudja sajátítani a vezetést, csupán eltérő gyakorlati idő után. Az meg, hogy ki hogy tud nem jogosítvány kérdése. Egyénileg kell eldönteni, hogy mire vagyunk képesek. Ugyan úgy mint hogy pl. alkoholosan sem ülünk be, de akkor sem, ha képességünket meghaladja az a feladat. Pl. azé ha még valakinek meg van egy friss jogsi azért ha nem tuti vezetésbe akkor mondjuk ne Budapesttel kezdje.
Én Angliában nem vállanák vezetést, de az is meglehet, hogy már Németország egyes helyein sem.
Egyénileg tudni kell. Nővéremnek van jogsija de nem vezet, mert ec. nem tud !
Rajtam múlna, én nem kínlódnék, hogy forgalomban, meg stb… Majd meg tanul illető.
Pl. én környezetemtől többet tanultam, mint saját oktatómtól


26 Deák Attila 2004-10-19 10:24:03

%idez%trab601 írta:
Hát igen azok a ****************** ittasvezetők!! A balesetek 99,9%-ban az ártatlanok halnak meg!! De azokat sem kell félteni akik éppen telefonálnak vezetés közben!
A fakabátok ezért mindig papolnak, amikor persze ők telefonálnak az mindig OK!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!/idez%Üdv!

Előrebocsátom, hogy én is utálom az ittas vezetőket. DE! Nemcsak az ital a probléma, hanem valóban, a mobilozás, a diszkódrogok, meg még egy sereg dolog. Lassan ezek az újabbak teljesen átveszik a régi, sörös-boros-rövides probléma helyét...

Hogy egy kicsit árnyaljam a képet, elmesélem a vasárnapi kalandomat:

Én főztem az ebédet, egy nagy lábas paprikás krumplit készítettem a családnak. Bőséges ebéd, csemege-ubi, kenyér, na, és egy üveg sör... Tettem-vettem a lakásban, kivittem a kutyát, és mikor visszaértünk, akkor szólt az asszony, hogy "... nincs ez-meg-az, menjünk át az Auchan-ba!". Ez tőlünk oda-vissza 5 kilométer, mi a Mozaik utcai felüljáró innenső felén lakunk, az Auchan meg a túloldalon van. Csak mikor visszaértünk, akkor döbbentem rá, meglátva az üres üveget, hogy "... te, én ittam egy sört...". Na, szóval szerintem az IGAZI probléma az (nem kisebbítve a hétvégi akaratlan bakimat, hogy nem tisztán ültem be a kocsiba!), mikor a szórakozóhelyen az ifjúság iszik pár koktélt, gin-tonikot, vodka-narancsot, stb.-t, ENNI NEM ESZIK HOZZÁ SEMMIT (!), és a bulizástól kimerülten hajnalban haza akar vezetni...

twk004

25 Rapp Antal 2004-10-19 06:40:35

Az út menti fákon én is filózgattam már. Ez is, mint minden, kétélű dolog. Egyrészt szép, hangulatos, az alacsonyan járó nap ellen is hasznos, másrészt viszont nincs menekülési lehetőség, meg a vadak is nehezebben észlelhetőek. Nem tudom létezik-e kompromisszumos megoldás, ami az előnyök megtartása mellett mentes a hátrányoktól.

Az alacsonyan járó napot sajnos gyakran tapasztalom, és mondhatom, rendkívül zavaró, ha nem teljesen tiszta a szélvédő kívül-belül, akkor összevissza szórja a fényt, nem látni semmit. Fárasztó is, mert sokkal jobban kell figyelni, erőltetni a szemet. A napellenző se segít, hiszen nem takar a napból semmit. Ha csak épp az ellenző alatt van a nap, akkor nyújtózkodni szoktam hogy feljebb kerüljön a szemem és így a nap az ellenző mögé kerüljön, de ez is fárasztó, kényelmetlen, és csak időlegesen jó.

Nem tudom mit lehet tenni ellene.

Soma

24 Prokop Gábor 2004-10-18 18:16:22

Csatlakozom, asszem megalakíthatjuk csendes tiltakozásként a "Szúrd Te Is Az Aláírásodba, Hogy Nem Kedvelem Az Ittas Vezetőket" Mozgalmat

Nem kedvelem az ittas vezetőket.

23 (Törölt felhasználó) 2004-10-18 18:16:19

%idez%Kúp86 írta:
Inkább vigyorogsz a képen mi?? De ha nem lenne ott az sok fa, akkor meg nem lenne ami árnyékolna és a szíp szemedbe sütne a nap!! Ez főleg hajnalban, és napnyugtakor rosz amikor alacsonyan van a nap!

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!
Nem kedvelem az ittas vezetőket!/idez%Napra (ellen ) inkább szemem becsúkom. Még mindig jobb, mint agancs kiszúrja.

22 (Törölt felhasználó) 2004-10-18 17:55:13

Inkább vigyorogsz a képen mi?? De ha nem lenne ott az sok fa, akkor meg nem lenne ami árnyékolna és a szíp szemedbe sütne a nap!! Ez főleg hajnalban, és napnyugtakor rosz amikor alacsonyan van a nap!

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!
Nem kedvelem az ittas vezetőket!

21 (Törölt felhasználó) 2004-10-18 17:23:58

Nem akarom még kilőni az alkohol témát,
de engem bosszant, hogy olyan sokan úgy jönnek be a beláthatatlan útkanyarulatba, hogy én sávomba 0,4 méter. Szoktam is mondani, hogy fogjad ki a hasonló stílusút.
Nem is az a gond közvetlen, hogy nekem jön. Az hogy ez hozzászoktassa a nagyobb sebességű haladáshoz. ( ideális ív – de teljes úthasználattal )
Csak egyszer számolja el magát, és jobb ívű kanyarnál már ott a veszély szembejövő számára. Tükörben is szoktam figyelni, hogy jönnek utánam, ha kicsit hajtok. (persze hogy át a felezőn – figyeljétek csak meg )
Egy másik dologra meg apám hívta fel figyelmem.
Igen sok útmentén nagyon sűrűn, és közel vannak fák. Apám azé panaszkodott, hogy nem látni a tájat. Talán ez sem közömbös, de én főleg baleset veszélyét is érzem. Adott esetben nincs menekülési lehetőség, Vadállatok által okozott veszély. Gondoljatok bele egy jó megtermett őz mit produkálna sötétben, pláne még ha szembejövő forgalom is van. Nem is szoktam sem ködbe, sem ilyen helyeken elől vigyorogni. ( jobb az óvatosság )


20 (Törölt felhasználó) 2004-10-18 17:13:00

Hát igen azok a ****************** ittasvezetők!! A balesetek 99,9%-ban az ártatlanok halnak meg!! De azokat sem kell félteni akik éppen telefonálnak vezetés közben!
A fakabátok ezért mindig papolnak, amikor persze ők telefonálnak az mindig OK!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

19 (Törölt felhasználó) 2004-10-18 16:53:31

Hy!
Ezt az Aros "bulit" hallotam én is(jobb szó nem jutott eszembe bocs)

De nekem meg még friss a jogsim, és gondolom tudjátok milyen amikor még friss az ember jogsija! Itt egy kis csúszás, itt egy kis kézifék,stb! Józanon is!! Akkor hogy mennék részegen! Ezért nem vezetek én SOHA A BÜDÜS ÉLETBE!!!! ittasan! Nálunk nem messze volt egy kisbusz ami nekiszált egy fának, a buliból hazajövet! 1 halálos áldozat, és egy rokkant+ 2 könnyebb sérült! És a srác 5 órával előtte itt, de a többiek naon beálltak és elaludtak, és mivel a sofőrben is volt egy kicsi, könnyebben elnyomta az állom! Nem azértmen neki a fának, mert gyorsan ment, hanem az alkohol hatására elaludt!!
Én minden ittas vezetést utálok, és azért is, mert nem csak az ittasnak lesz baja, hanem az utasoknak, többi közlekedőnek!

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!

18 Rapp Antal 2004-10-18 07:53:29

Na ezzel nem értek egyet. Inkább úgy fogalmaznék, hogy az első csoportba tartozókat sokkal nagyobb eséllyel krétázzák körbe.

És nem az a fő gond, hogy őket. Mert "hadd hulljon a férgese", meg "aki hülye haljon meg". Hanem hogy az, ha vétlenek kerülnek bajba miattuk, nameg az ilyen barmoknak is általában van családjuk, akik hazavárják őket.

Baromról jut eszembe. Az 52-es úton volt a napokban egy baleset, mamámtól nem messze. Egy 15 éves kiccsávó elkötötte az apja Aro-ját. Észrevették, és beszóltak a yardra hogy fennforgás van. Válaszként rossz hírt kaptak...
Addigra már a kamionsofőr sem élt, akinek frontálisan nekiment a srác...

Soma

17 Prokop Gábor 2004-10-18 07:40:44

Bocsánat, természetesen úgy értem, hogy csak az első létezik...

- prokee -

16 Rapp Antal 2004-10-18 07:24:28

Prokee! Hogy érted azt, hogy csak az utóbbi kategória létezik? "Mindenki óvatosabb ittasan", vagy "mindenki a második csoportba sorolja magát"?

Kiváncsi lennék arra, hogy ha egy tök gyanútlan beszélgetés során előjönne ez a téma, mit mondanának azok, akik tényleg úgy mennek mint az állat, ha részegek? Akik vidéki diszkóból hazafelé tartva a bogárhátú úton 130-cal ölelik körbe a fát, meg akik egy enyhe kanyart is a szántóföldön pörögve akarnak bevenni mert túl sokat képzeltek magukról meg az autóról meg az útviszonyokról.

Egyébként jómagam is a második tipusba tartozom. Ritkán fordul elő hogy piásan vezetek (évente párszor), de csakis rövid távon, éjszaka kis forgalomban, maximális odafigyeléssel, a lehető legtöbb biztonsági óvintézkedés mellett. Ja, még egy apróság. Ilyesmi gyakorlatilag csak és kizárólag Kecskeméten szokott előfordulni, ahol éjszaka alig van forgalom.

Még az autós korszakom előtt bicajjal meg motorral jártam mindenhova. Bulizni is. Volt olyan hogy alig bírtam felszállni a Babettára, annyira be voltam állítva. Mégis mindig hazaértem épen-egészségben, soha el nem estem, nem mentem neki semminek, stb. Józanon persze megtapasztaltam néha az anyaföld keménységét...

Soma

15 Prokop Gábor 2004-10-18 06:55:28

A legtöbb ember az alkoholos állapotban vezetőket e két csoportba sorolja, és a legtöbb ember a második csoportba sorolja magát.

Én viszont hiszek azoknak, akik tudományosan alátámasztott vizsgálati jegyzőkönyvekből olvassák fel: csak az utóbbi kategória létezik.

- prokee -

14 (Törölt felhasználó) 2004-10-18 06:14:58

Bocs, ha hosszó voltam, na lehet beszólogatni

Hát az alkohol !!!
Szerintem 2 típusú ember van.
1. Hatását követően teljes személyiség változás. Totál felszabadulás, és tűzni 1000 –el.
2. Alkohol fogyasztást követően ha lehet még óvatosabb próbál lenni. ( persze alap reflex módosul mérték függvényében )
Én magamat 2 –es típusba sorolom. De van ám egy nagy bibi. Soha nem kockáztatom ( nem is a jogosítványt ) hanem egyszerűen a szabadságomat. Mert ugye ha még vétlenül is egy balesetbe keverednék nem a legjobb ajánló levél az ittasság. És személyi szabadságomat kockáztatni ilyen buta dolog végett ? Szerintem nagy felelőtlenség. Pláne, hogy még jelentős anyagi vonzata lehet egy, egy eseménynek. ( mondjuk egy 3millás autót felelőségemre terhelnek )
Alkohollal soha. ( talán életmentés, vagy valami hasonló dolog )


13 Nagy Zoltán 2004-10-17 22:14:03

btibor!

Amit írtál, nem vezetésgondolkodási, vagy milyen f@sz szót írjak már na, kérdés, hanem egyszerű emberi viselkedés. Azokat a dolgokat kell lenyelni, amiket a 7köznapi életben is lenyelsz, és úgy.
Velem is előfordult már, hogy rámásztam vkirem, mert tényleg tapló volt és engem veszélyeztetett, miközben szabályosan haladtam, de ilyenkor veszek 1nagy levegőt, követési táv megnövelve, akár félre is állok, rádiót a slágerre állítom és arra gondolok, öcsém menjél! nyersz 5-10 percet(se), de lehet, hogy holnap én krétázlak körbe...

A másik, lehet, hogy óriási felháborodást keltek, de én rendszeresen vezetgetek ittasan. Hálisten b.nőm jogsija most lett meg, úgyhogy miután "betanítom" nekiláthat fuvarozni. De! nem azért vezetek ittasan, mert jó, nem azért mert megtehetem, mert ez f@szság.Ha úgyakarják engem is bevisznek(rossz esetben leszerelnek).Szal a lényeg, hogy nem a totális bebaszós-okádós bulikban/on vezetek. Arról van szó, hogy egy baráti beszélgetéskor, ami 2-3, max 4embert jelent, hazavezetek 1-2 óra körül 3-4 pohár akármi (ált.ban.) boroskóla után, amit az azt megelőző 3-4 órában itttam.Érdekes módon eddig 2x állítottak meg akármilyen autóval is voltam, és nem jönnek rám mindenféle "reakciók" ilyenkor.Nem lesz nehezebb a lábam, nem gondolom, hogy ilyenkor 80-al vehetem be a 40-es kanyart, stb. csak iszonyat lusta vagyok éjszaka gyalogolni, vagy a tetves bkv-ra várni(ami csak egy darabig visz) és ráadásul nem ezért vettem autót.

Bocs, ha hosszó voltam, na lehet beszólogatni...

Zolee

12 (Törölt felhasználó) 2004-10-17 17:24:10

Nem tudom ki nézte vasárnap a naplót! A diskóbalesetekről van szó! Nem hiszem, de ha van valaki aki ittasan szokja vezetni az meg mondaná nekem hogy miért?? Mi a jó abban hogy ittasvezetésért elveszik nehezen megszerzett jogsiját! Nem értem néha az embereket!

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!

11 (Törölt felhasználó) 2004-10-17 09:17:55

Ám ha jön egy -köcsög- ( mé nem írta ki előbb ? )

10 (Törölt felhasználó) 2004-10-17 06:26:57

Halihó!

Nagyon örülök, hogy feljött ez a téma!
Szerintem ennek kéne lennie az egyik, (ha nem a) legfontosabb témának...

Nem vagyok egy öreg róka, ma töltöttem be a 24-et, de a kis Trabikámmal már 7országban jártam az elmúlt 3évem alatt, összesen kb.13.000.Km-t megtéve, amiből 99% új, számomra ismeretlen út/útszakasz volt. -

Bizony legfontosabb téma. Sokszor életekről van szó.
Én már rengeteg tragédiát éltem át csupán külső szemlélőként, és tényleg valahol megelőzhetőek lennének események.
Na ha már két rendőr szakember is található köztünk, akkor hagy kérdezzek már egy apróságot.
Én totál próbálom szabályokat betartani. Teljes nyugalom vezetés közben. Ám ha jön egy ***akkor könnyen felhúzható vagyok. Pláne ha egyedül vagyok autóban.
Pl. ha csigának vélnek akkor gyerünk no. Totál mászok rá csomagtartóra. Nem féktávolságot tartva, hanem hogy 1papirlap férjen be közénk. Tudom, hogy kockázatos, meg veszélyes de ilyen baromi kedvezőtlen szokásom van. Nyílván olyan szitukban csinálom ahol nem autó teljesítménye számit hanem ki a ügyesebb. :-)

Hogy tudnák leszokni erről szerintetek ?


9 (Törölt felhasználó) 2004-10-17 05:42:01

Sheriff !
Ez marha nagy szerencse volt. Mert ha reggel mondjuk egy jóval alacsonyabb építésü Opel Astrát vagy Skoda Feliciát veszünk fel szolgálatra, akkor elképzelhető, hogy a kerekek alatt találjuk magunkat.


Sheriff ! Te igazi rend őre vagy ?
Mit érezhetett Opel Corsa pilóta ? Ütközni rendőrkocsival !


8 Deák Attila 2004-10-15 15:11:30

%idez%Soma írta:
Hmmmm, türelmetlenség...

Igen, meg az agresszió, az erőszakos törtetés...

Ma reggel jövök a kocsmába, Lágymányosi híd, külső sáv, belsőben van jókora hely, de közelített egy kocsi. Kiraktam az indexet és szép lassan elkezdtem áthúzódni. A másik odaért, és ahelyett hogy szépen beengedett volna, rágyorsított, és mikor már harmadrészt át voltam az ő sávjában, akkor is elment mellettem. Anyád! Visszahúztam, hagytam elmenni, aztán át, és villantottam párat. Erre kinyúlt az ablakon és megmutatta milyen szép középső ujja van. Aztán a következő lámpánál érdekes módon én voltam előrébb, pedig nem trükköztem, nem kacsáztam, nem kényszerítőztem, csak haladtam a sávomban.

Az eset pikantériája, hogy egy nagydarab kövér fickó volt, de akkora, hogy fogalmam sincs hogy fért be egyáltalán a Twingo (:eek kormánya mögé...

Soma/idez%Üdv!

Ilyen nekem is volt! Még tavasszal bandukoltam haza délután 6-kor melóból a Wartburggal a Hungária körúton, a középső sávban, kényelmes 60-as tempóval. Külső sáv, Hyundai Pony (még a szögletes), index nélkül bevágott elém az ember. Fék, duda, anyázás, mert ha nem fékezek, összeakadt volna a két kocsi. Az is beintett, elnézés-kérés helyett. Még ha felteszi a kezét (és nem a középső ujját!!!), akkor elsiklok felette, emberek vagyunk, vagy mi? De így ... Na, pechje volt, mert besorolt a legbelső sávba, és ott pirosat kapott. Beálltam elé keresztbe, kiszálltam (az ürge elsápadt, mert a hónom alá vettem a nem is olyan alacsony Wartburgot... ), és csak ennyit mondtam neki: "Ha nem sietnék, most kitépnélek onnan, te kis (itt egy mázas cserépedény neve jött...)!". Aztán visszaültem, és otthagytam. Nem ért annyit a dolog, hogy bíróságra meg egyebekre járjak miatta...

twk004

7  Sheriff 2004-10-14 11:58:03

0.2 másodperc! Hát igen a pillanat tört része. Akkor én is egy kis baleseti izelítőt mutatnék be. Saját story !!!

Bp. XXI., Szabadkikötő u. még a nagyon kátyus időszakban valamikor 2003-ban. A szépséges kék lámpával feldíszített Suzuki Vitara jószággal bandukolunk a belső sávban kb. 50-60 km/ó sebességel Csepel központ felé ( ott 70-el lehet menni). Vigyorogva a kollegákkal szép lassan haladunk el a külső sávban közlekedő kamion mellet ami fullra volt pakolva szögvassakkal és produkált vagy 45 km/ó sebességet. !!! 0.2 secundum !!!
Szemben a belső forgalmi sávban kb. 70-80 -al közlekedő piros Opel Corsa, hirtelen kormány balra ránt, autó megcsúszik , majd át a mi sávunkba és irányíthatatlanul sréhen oldalazva csúszva a kopott gumijain frontálisan felénk tart.
0.2 secundum! kb. ennyi idő alatt dönts! Hirtelen kis fék, kormányt rá rántottam a kamionra és probáltan tartani a 3mm-es oldaltávolságot, hogy megússzuk a lehetetlent. Izzadtak az őranygalok! Az Opel nekicsapódott a Vitara bal elejének minek következtében , a Vitara jobb eleje nekiütközött a kamion pótkocsiának kerekébe. Az Opel tovább haladva tehetetlenségi pályáján nekiütközött a Vitara bal hátuljának, ezért ismét a pótkocsin talátuk magunkat. Mivel a kamionos gyerek is fékezett ismételten a hátsó kerekeknél kötöttünk ki! Majd fékcsikorgások és siri csend a gyorsforgalmi úton. A baleset során senki sem sérült meg. Ez marha nagy szerencse volt. Mert ha reggel mondjuk egy jóval alacsonyabb építésü Opel Astrát vagy Skoda Feliciát veszünk fel szolgálatra, akkor elképzelhető, hogy a kerekek alatt találjuk magunkat.


- Sheriff -

6 Rapp Antal 2004-10-14 08:12:28

Tényleg, Zoli, jer kocsmázni, iszunk az egészségedre!

Soma

5 Zemplényi Tündér 2004-10-14 08:11:13

Zolika, Isten éltessen a szülinapod alkalmából!

4 Rapp Antal 2004-10-14 06:18:23

Hmmmm, türelmetlenség...

Igen, meg az agresszió, az erőszakos törtetés...

Ma reggel jövök a kocsmába, Lágymányosi híd, külső sáv, belsőben van jókora hely, de közelített egy kocsi. Kiraktam az indexet és szép lassan elkezdtem áthúzódni. A másik odaért, és ahelyett hogy szépen beengedett volna, rágyorsított, és mikor már harmadrészt át voltam az ő sávjában, akkor is elment mellettem. Anyád! Visszahúztam, hagytam elmenni, aztán át, és villantottam párat. Erre kinyúlt az ablakon és megmutatta milyen szép középső ujja van. Aztán a következő lámpánál érdekes módon én voltam előrébb, pedig nem trükköztem, nem kacsáztam, nem kényszerítőztem, csak haladtam a sávomban.

Az eset pikantériája, hogy egy nagydarab kövér fickó volt, de akkora, hogy fogalmam sincs hogy fért be egyáltalán a Twingo (:eek kormánya mögé...

Soma

3 (Törölt felhasználó) 2004-10-14 04:31:16

Bizony jó ha van szerencse is !
1955-56 magasságában egy kellemes nyári délután labdáztam kisebb nővéremmel. Egyszer csak beállít sógorjelöltem, hogy másik nővérem küldött-e levelet a Balcsiról.
Motorral volt ( 250 –es DKV ) , és én már akkor is vonzódtam járművekhez. Mondja, hogy jössz motorozni. Hát persze. Annyit azért tudtam, hogy jogsija meg motorja sem volt. Mentünk is azonnal vagy 70 –el. Régen (akkor ) ez a szakasz volt a 3 –as főútvonal. Kicsit majréztam, mert a fákat már kerítésnek láttam a sebesség következtében. Már harmadik útkereszteződésbe érkeztünk amikor ec. egy alak előttünk, és utána filmszakadás részemről. Az történt, hogy jobbról érkezett egy 125 –ös Csepel moci, és összeütköztünk. Kb. 5 perc eszméletvesztés követően csak nézek, hogy hol vagyok. Rengeteg ember körülöttem. Észleltem, hogy azért egybe vagyok, és eszembe jutott, gyerek fejjel, hogy ebből baj lesz. Mert ugye jogsi nincs, meg még gyereket is vitt jó lenne hazatűznöm, és akkor rendőr bácsik legalább 1el kevesebb problémát rögzítenek. Eset pont egy focipálya előtt történt, és tényleg már rendkívül sokan összejöttek, úgy hogy nem is volt művészet meglépnem. Félúton jártam már amikor vágtatott a mentő (értünk). Másik kettő be a kórházba, míg engem meg magán úton vittek el szüleim ismerős orvoshoz. Hát volt rajtam külső sérülés bőven.
( ja.. meg azóta lettem ütődött :-) )
Körülbelül 30 métert repültem, ill. csúsztam úttesten. Nagy szerencse, hogy akkortájt még nem volt a maihoz hasonló forgalom sűrűség. Totál kivégzett volna egy jármű mai körülmények között.
Sógoromnak soha nem tudom meg bocsátani ezen húzását. Hogy a francba nem tudta elkerülni ütközést. Meg ráadásul piás is volt. Ez meg aztán mindennek a teteje. Olyan vesz föl aki mocit sem tud ügyesen vezetni, meg még nedűt is lenyom. BAROMI felelőtlenség. Szerencsére megúsztuk, de azóta nem szívesen megyek ám bárkivel.
Ennyi felelőtlenség mellett tényleg csak a szerencse mentet meg.
És egy gyermek milyen buta tud lenni. Elmenni mentő elől. Persze akkor én még belső sérülésről nem igen hallottam. Eset akkortájt volt amikor azon a fekete fehér képen bambultam. (még a szerelés is az )
1000 métert sem tudott vinni…..Hm..:-( Haát milyen az ilyen ?




2 Nagy Zoltán 2004-10-13 21:01:12

Halihó!

Nagyon örülök, hogy feljött ez a téma!
Szerintem ennek kéne lennie az egyik, (ha nem a) legfontosabb témának...

Nem vagyok egy öreg róka, ma töltöttem be a 24-et, de a kis Trabikámmal már 7országban jártam az elmúlt 3évem alatt, összesen kb.13.000.Km-t megtéve, amiből 99% új, számomra ismeretlen út/útszakasz volt.

Az sem elhanyagolható, amennyit itthon közlekedek vele, és hálát adok a sors(?)nak, hogy eddig egyáltalán nem volt balesetem. Nem tudom, hogy ki, hogy van vele, de én MINDÍG adok egy menekülési irányt/esélyt magamnak.
Ez nekem ugyanúgy bevált a Nápolyi/Római/Párizsi/Monte-Carloi sok-sok ökör ember között, mint a Szlovákoknál a 40cm-es hóba...

A másik, szerintem legfontosabb dolog, a TÜRELEM...
Nézzetek csak utána, a balesetek 99%-át a türelmetlenség okozza.(oda beférek még,ezen átmegyek még,ennyivel még nem sodródik,stb.) én is szeretek 1x-2x csúsztatni,stb. sőt!
De mindennek megvan az ésszerű határa és kerete.

Higgyétek el, nagyon sok balesettel találkozok nap, mint nap, hisz ez (is) a dolgom "köcsög" rendőrként...

Halt meg kollegám kéklámpa-szirénával, vonulás közben.Türelmetlen volt.Én olyankor is eszemnél vagyok, mert tudom, otthon vár valaki.

ÉS TITEKET IS!

üdvözelettel: a ma 24éves Zolika

1 (Törölt felhasználó) 2004-10-13 06:33:24

Péntek este történt egy baleset utcánkban. Míg ballagtam megnézni mi történt. Addig gondolkoztam, hogy valahol írni kéne saját történéseinkről. Furcsa dolgok is közbe játszhatnak egyes balesetekben, és bizony nem törvényszerű, hogy ilyen sok szomorú eset bekövetkezzék. Véleményem szerint lehet, és kell tanulni mások eseteiből.
A cím lehetne valami olyan hogy pl. 0,2 másodperc.
Nem tudom mennyire nagy idő ez, de gondolom Ti is voltatok már olyan helyzetben, hogy bizony töredék idő alatt rengeteg dolog végigszaladt gondolatotokban egy adott vészhelyzet esetén. ( én már jó párszor )

Ami történt végül is: (kívülálló szemével, mert teljes részletet nem ismerem )
Helyszín: Gyöngyös 24 –es út ( Mátrába vezető )
Bp. irányába hajtott egy sportmoci egy hölgy utassal.
Alárendelt útról elsőbbséget meg nem adva behajtott kereszteződésbe egy hölgy sz. gépkocsival. Ütközés ! Moci elrepült vagy 6 m-re két személy pedig kb 27 m. re.
Sérülés mértékét nem tudom. Talán annyi szerencséjük volt, hogy ütközést követően úttesten csúsztak tovább, és nem ütköztek semmi környezeti tárgyal.
Alap esetet megismerve egy hölggyel leálltam picit vitatkozni. Én sem vitatom elsőbbségmegadás egyértelmű elmulasztását… De azért pár dolog még befolyásolhat ilyen eseteket !
Tudni kell, hogy elég nagy forgalmú kereszteződés. Elég nehéz átjutni gyorsan. ( én nem is használom ezen útvonalat )
Nagyon csábító gyorshajtásra 24 –es út ezen szakasza. Mocik 100 fölötti tempóval is nyomatnak időszakonként. ( és ez lakott terület ! ) Netán egy előzés közben levő motoros ugye takarásban van. Sz. gépkocsis hölgy észleli közeledő járművet, azt is hogy még áthalad előtte, de jön a bibi, ott a motor is, és mire észlelik egymást már annyi ! Én soha nem megyek holt térbe. Figyelem jármű alatt meg mindenhogy ahogy csak lehetséges.
Ha nem vagyok alapvető biztonságról ( van e helyem ott ) akkor várok.
Azért a motorosnak is tudatában kell lenni sebesség következményével ( kockázatával ) 100 vagy ötven nem ugyan azt jelenti észlelésileg sem ,és adott esetben megállás szempontjából. Én ott ha netán balra kanyaradó jármű is akadályoz a úttest teljes átlátásában még 50 –el sem megyek. Mivel szabálytalanul elém is kanyarodhat valaki, meg gyalogátkelő is van, és azt sem látni, hogy ott közlekedik –e valaki.
Egy saját rossz indexhasználat története. (azóta inkább nem indexelek )
Nagy örömbe voltam mert leányzómat fölvették fősuliba, és mentem közölni családdal.
Lakott terület kb 50. Egy útkereszteződésbe táviratos postás segédmotorral nem bevágott elém. Nekem ez nem okozott gondot még fék helyett is a gázra léptem, hogy apám azé figyeljél már mikor jössz elém ! Igen ám de közben indexeltem is, hogy kikerülöm. Ekkor jött a marha nagy meglepetés. Ugyanis ahonnan a postás befordult elém kb 5 méterre van egy másik keresztező út, és ott az onnan jövő Skodás azt gondolta indexre, hogy én fordulok el balra, és mit nem látok ott van előttem kivédhetetlenül. No most nagyképűen ilyen esetre mondom, hogy 10 –ből nyolc biztos baleset. Már én is hallottam csattanást kínomban, meg nem győztem nem is tudom mit csinálni. De megúsztuk. Skodás következő kereszteződés előtt félelmében meg állt. Láttam lesápadva. Én meg visszamentem megnézni nyomokat, mert tényleg nem hittem el. Akkor még egy gyalogos szemtanú is ott volt Ő is azt mondta, hogy ez nem igaz. Innentől én is elkezdtem sápadni.
És azóta indexelés visszafogva ! De azért a Skodásnak üzenem azzal a sebességgel én ott befordulni nem tudtam volna. Nem elég villogásnak hinni, azt is figyelni kell, hogy mi a szándék .



Mit szóltok tegnapi 3 főút Mezőkövesd térségi Trabis balesethez ? Anya és leánya bennégett Trabantban ! Szerintem, ha gumi műszaki hiba okozta esélye sem volt ütközést kivédeni.
Tanuljunk mindenből, és mindenkitől, hogy mind kevesebbet keljen magunktól megtanulni.


Majd keresünk jobb címet !