Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


0,2 másodperc

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

137 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 19:20:11

Sem Traktort, Trolit, HÉvasutat, Sőt autópályát sem olvasok ki ebből.
Van Egyeb, de az olyan elenyésző.

136 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 19:16:54



135 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 19:02:49

Be küldtem ide két szemetet. Nem tudom én ezt törölni?
Lehet, hogy tiltott helyről loptam volna ? ( rendőrség )

134 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 18:57:34



133 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 18:53:03


< br>

132 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 18:34:55

„Éppen ez az, mint írtam, én már ott álltam fél perce! Ja, az utolsó kanyar kb 500 méterre van. Nem kérdeztem tőle, hogy mit csinált vezetés helyett, mert nem érdekelt.”

Értem. De ők oda sem néznek van-e valami, megy áll.
Azzal nincs baj aki tud sportosan menni, csak azzal aki csak próbál úgy menni de adottság nincs mögötte.

Amikor belém jöttek fiam totál észlelte, hogy baj lesz. Manusz nem is nézett előre ( felénk ) csak balra, hogy jön e valami, de az egy olyan rohadt kereszteződés, hogy csak utolsó pillanatba látni. Ő még akkor sem nézett felénk amikor már csattantunk is.



131 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 17:29:58

Ja most… Miattad buktam 3 kamion dobozos Sört.

130 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 17:19:31

Kedves Tradien !
Minek neked jogsi ? Így leégetni 3szorra sikerült. Én első sikertelen után többet nem is próbálkozok. ( még mindig nem értem, hol csesztem el )
De nem bánt és feladom.
Nem letolásnak szántam. ( pedig veled szemben azt is megtehetném )Remélem nem van harag. Mé nem voltál figyelmesebb.

129 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 14:38:30

Kicsit egyet értek én is vizsgabiztosok általi kiszolgáltatottsággal.
Harmadik nekifutásra mentem át, és akkor is közlik nagy gúnyosan, hogy csak jóindulattal. Elsőre nem lehetett volna jóindulat, ha már szerintük olyan alkalmatlan voltam. (vagyok )
Természetesen leányzó létemre igen megviseltek nekifutások.
Pá.
Tradien


128 Bernáth Zoltán 2004-11-15 10:15:45

Sajnos ilyen " belémrongyolós " élményem nekem is van.Pont az ideji nyári találkozó után történt a dolog hazafelé.Balatonfüreden belémszállt egy német Audi.Szerencsére nem jött gyorsan,így nekem azon kívül,hogy nagyon mérges lettem más bajom nem lett.A Trabi is megúszta egy kisebb lakatosmunkával és egy lökhárító cserével.Én mégis a kamionoktól tartok a legjobban.Rengeteg balesetet okoznak.Itt a topicban említett balesetet illetően szerintem nehéz véleményt mondani,mert ahány TV csatorna lehet,hogy annyiféleképpen lett ladva ez a hír.

CBR-485 TRABANT 601 L
(Módosította sirtrabi 2004.11.15. 11:41-kor)

127 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 09:58:31

%idez%btibor írta:
Ekkor jött hősünk, és belémrongyolt hátulról, ahelyett, hogy kikerült volna a _szabad_ külső sávban.
És ilyenkor szokták mondani, hogy nem gondoltam, hogy megáll!


/idez%Éppen ez az, mint írtam, én már ott álltam fél perce! Ja, az utolsó kanyar kb 500 méterre van. Nem kérdeztem tőle, hogy mit csinált vezetés helyett, mert nem érdekelt.

126 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 07:40:00

Ekkor jött hősünk, és belémrongyolt hátulról, ahelyett, hogy kikerült volna a _szabad_ külső sávban.
És ilyenkor szokták mondani, hogy nem gondoltam, hogy megáll!


125 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 07:20:02

0.2 másodperc. Ennél jóval több ideje volt 2004. márciusában annak a 17 éves, iskolaidőben tanulás helyett kocsikázó fiatalembernek (direkt nem írok pöcsfejet), aki 1 méter fékezéssel belémcsattant. Adott egy 2*2 sávos főút egy kisvárosban, általában gyér forgalommal. Én éppen a balra eső mellékutcába készültem lefordulni, és mivel a közeli lámpa éppen elengedte a szembejövőket, ezért már egy ideje ott álltam, kirakott indexxel. Ekkor jött hősünk, és belémrongyolt hátulról, ahelyett, hogy kikerült volna a _szabad_ külső sávban.
Ekkor gondolok arra, hogy mennyire sok marhaságot megcsinál az ember fia 17 évesen a friss jogsival. Főleg az késztetett erre, hogy a minap beszélgettem egy ilyen emberrel, akinek még a jogsi a kezében sincs, de már nagy autót akar venni, állatkodás céljából. Annyit kértem tőle, hogy mondja el nekem előre, mikor fog állatkodni, mert akkor otthon maradok...
A közúton való közlekedés nem magánügy.
Most ennyit.

124 (Törölt felhasználó) 2004-11-14 21:09:15

Még annyi, hogy 1 esetben nem tartom felelősnek érkező autó vezetőjét, ha
Autópálya tábla helyet útvonalra az van kihelyezve, hogy „roncsderbi”
És ráadásul mi van a 2sodik érkező mikrobusz felelőségével.
Követési távolság nem sebesség függő ?
Na jó hogy nem vagyunk bírók.


123 (Törölt felhasználó) 2004-11-14 20:51:00

Kedves Prokee !
„A KRESZ egyik alaptétele, hogy oly módon kell megválasztani a sebességet, hogy minden olyan akadály előtt meg tudjunk állni, amelyre az adott útvonal/időpont/időjárási körülmények jellemzői alapján számítani lehet.”

Én ilyen törvényes megfogalmazásban nem ismerem Kresz ezen szabályát.
Saját megfogalmazásomban úgy ismert, hogy Oly módon kell megválasztani a sebességet, hogy bármely előre nem látható ill. várható esemény bekövetkeztekor meg tudjunk állni.(meg megtűzve beláttható útszakasz ) Ez nyilván nem tartalmazhatja azt, hogy pl. 5 m –rel előttem átcsapódik egy autó sávomba akkor álljak meg. De ha történt ez a baleset akkor már hogy ne kéne észrevenni a következő érkező autónak. Az hogy autópálya meg belső sáv attól függetlenül lehet ott bármi közlekedést akadályozó tárgy dolog esemény.
Én oktatom meg arra tanított: Nem rohanni nehéz, hanem megállni.
Egyébként nekem van annyi fantáziám, hogy Hév ,Traktor, meg Troli esetet is eltudjam képzelni. Élet sok dolgot tud ám produkálni.


122 Prokop Gábor 2004-11-14 19:16:16

Tibor:

Végiggondoltam az M1-es történetet, és nem hiszem, hogy akár jogilag, akár erkölcsileg felelős lenne az Opel vezetője (az érkező...).
A KRESZ egyik alaptétele, hogy oly móson kell megválasztani a sebességet, hogy minden olyan akadály előtt meg tudjunk állni, amelyre az adott útvonal/időpont/időjárási körülmények jellemzői alapján számítani lehet. Oktatóm kedvenc példája volt, hogy autópályán például elvileg nem kell arra számítanod, hogy mezőgazdasági vontatóval ütkőző HÉV-szerelvény csapódott a trolibuszba. Ezt kevésbé kiélezve arra sem kell feltétlenül számítanod, hogy az autópálya belső sávjában áll meg egy karambolos autó (mellesleg még mozgásképes volt), pláne úgy, hogy az utasok még ott bóklásznak...

Persze a körülmények pontos ismerete nélkül nehéz véleményt mondani.


Nem kedvelem az ittas vezetőket.

121 Rell Miklós 2004-11-14 09:02:11

Zebrás figyelmetlenség-élményem nekem is van. Még iskolába jártam, és reggel szokás szerint késésben voltam. Ezért - szokás szerint - a piroson szaladtam át a zebrán pontosan kiszámítva hogy két kocsi között átérjek (jelzem, hogy a két kocsi után csak úgy hömpölygött a többi - reggeli csúcsforgalomhoz híven, és nem 50-nel, sőt még csak nem is 60-nal...). Már éppen a járdára ugrottam, amikor látom, hogy egy anyóka - nyilván a lámpát nem figyelte, csak annyit észlelt, hogy én átmentem - kilép utánam a kocsik közé, majd mikor az út közepén észreveszi, hogy mibe keveredett reagálni se tud, csak néz kétségbeesetten. Az autók meg satufékeznek... Szerencsére semmi sem lett...
Suzuki: azért sok suzukiban olyan erős moci van, ami nemigen illik a pehelysújához...

1.1 retro

120 (Törölt felhasználó) 2004-11-14 07:49:54

Kicsit más !
Ugye dicsekedtem itt, ( előzőkben ) hogy milyen figyelmetlenek a gyalogosok közlekedési lámpáknál.
Hát ***20 éves fiam végett nem én is belementem zebrán (gyalog ) vagy 2 métert pirosban. Annyi marhaságot tud kérdezni, hogy néztem én autókat mind a két irányból nem is volt nagy mozgás. De lámpát azt nem. Azé jó ha más is vigyáz mert jönnek ilyen máshol gondolkodók figyelmetlenül.
Egyik komoly balesetemnek is volt egy tanulságos előzménye. 1,5 km után nejem még mindig a biztonsági öv becsatolásával kínlódott ott mellettem. Fiamnak meg eszébe jutott, hogy nem kellett volna eladni 2dik Trabantomat. ( 2ládasöré) Persze Ő tudja aki gépész létére kérdezi, hogy normális csavart merre kell meglazítani ?
Ekkor jött egy útkereszteződés nekem tábla volt jött 1 autó megálltam a mögöttem jövő meg nem. A bibi az, hogy én szoktam annyira figyelni a többi jármű mozgását is, hogy ha nem akasztanak ki, akkor meglehet, hogy észlelem mögöttem jövő szándékát, és legfeljebb lejjebb húzódva állok meg.
Nem jó szokás ( Szerintem ) jelentős mértékben elvenni figyelmet vezetéstől. Sőt nem elég csak előttünk haladóra figyelni. Jó távolra előre is, meg ameddig csak a hátunk mögötti járművek mozgását is észlejük. És ezt folyamatosan. ( Így klasszul észlelni minden dolgot )
Nem szokásom a rohanás, de nagyon fel sem akarom tartani a mögöttem jövőket.
Ha érzem, hogy tartom fel akkor kicsit nagyobb tempóra kapcsolok, de mihelyt alkalom nyílik rá már engedem is el Őket. És marha Jó Érzés amikor ezt villogással meg is köszönik. Ne álljak már le Trabival versenyezni komolyabb márkákkal.
Egyébként is ilyen öreg (13 év ) autóm még sosem volt. És bármikor előfordulhat valami végzetes műszaki hiba. Nyilván kockázat nagyobb, mint1 3-5 éves autónál.
Az meg lep, hogy azok a drága Suzukisok ( hogy kölll ezt írni ) hogy rohannak. 90 % mint a meszes. Én nem tenném azzal sem. ( nem bántásnak szántam, de ezt észlelem ) Meg csodálkozok is, hogy ugye nem olyan nagy mocik vannak beépítve és mégis nyüstölik.
Jegyzem meg azért marhára szeretnék megkülönböztető jelzéssel rohanni. No nem tűzoltó autó, hanem pl. 1rendőrségi Astra. ( persze én vezetném nem vinnének Bee )
Rohanás azért a véremben van – de csak a észszerűség határán belül.





119 (Törölt felhasználó) 2004-11-14 07:48:45

Nem bírom kihagyni a tegnapi M1 autópálya esetet !

Valami olyan történt, hogy ütközött egy Audi, és 1kamion. Nem volt súlyos az eset.
Audi az ütközés meg pörgést követően a belső sávban megállt. Sofőr kiszállt, és ment a szintén leálló kamionhoz. Ekkor a két utas szállt volna ki gépkocsiból, és Beléjük ütközött egy érkező személygépkocsi. Majd még 1 mikrobusz. Az Audi két utasa helyszínen meghalt.
Érdekes rohanás a semmibe. Hova teszik ilyenkor szeműket. Csak észre kellene venni, hogy az a autó nem 130 –al megy, hanem áll. Ha még ez nem is szokásos eset. Nagy tempónál nem egyszerű észlelni, de hát azért figyelünk folyamatosan.
Gondolom tudjátok, hogy nem elég valamit csak egyszer rövid időre megnézni. Ahhoz, hogy sebesség kb. megállapítható legyen kell viszonyítási alap, mely vagy több időt igényel, vagy többször kell megnézni dolgot.
Meg nagyon lényeges, hogy soha ne álljunk meg veszélyes zónában ha még mást ért valami járműlerobbanás, vagy netán baleset. Főleg az első 1 perc a veszélyes.
Utána már észlelik eseményt. És járműoszlopok megtorpannak.
Én olyan vezetőket vak legyeknek hívom aki csak rohan bele a semmibe. Ne adjunk esély, hogy bennünket, vagy hozzátartozóinkat veszélyeztessék. Jó messzire megállni bár mitől ahol tényleg biztonságban lehetünk.
Meg lep mikor TV ben hallom, hogy milyen balesetet okozott a csúszós út. Már elnézést ne hogy már az út legyen a hibás ilyen esetekben.
Azért írtam le mert gondoljatok bele mit élt át az a vezető aki elveszítette utasait.
Ezért félnék rendőr is lenni, mert ők ott vannak ütköző zónában esemény felmérésekor.
Ha jól hallottam kép nap alatt húszon valahányan haltak meg közlekedési
balesetben ! Miért kell ennek így lennie ?



118 Prokop Gábor 2004-11-13 17:12:55

bzolee:

Lehet képet felrakni, még segítség is van hozzá. Amikor írsz, így néz ki:



Itt van egy kis tájkép ikon, erre kattintva megjelenik egy nyitó háromszög-zárójellel kezdődő sor:
img src=
Itt az egyenlőségjel után két idézőjel között megadod a kép elérhetőségét a neten, aztán zárójelet bezárod.
Ha a kép csak nálad létezik, nincs a netre feltöltve, vagy nem tudod, hol van, arra a célra pedig létezik egy Feltöltés nevű menüpont a Szerkesztőknek blokkban.




Nem kedvelem az ittas vezetőket.

117 (Törölt felhasználó) 2004-11-13 13:28:43

Lehet képet feltenni, csak ne legyen tul nagy méretű.
Tesz oldalon írják, hogy kell bebűvészkedni !


116 Nagy Zoltán 2004-11-13 13:16:02

Jól beszélsz btib! Én sem szeretem a kommentárokat ha vezetek. Nem kérek dícséretet egy kemény kék-lámpa arénás vonulás után sem, de azt sem szeretem, ha beszólnak, ha véletlenül ráfordulok egy padkasarokra a hátsókerékkel kanyarodáskor.Bár ez nem szokott olyan gyakran előfordulni :-) Hálisten!

Mitakarok, ja, ide sehogysem lehet képeket felrakni, ugye?
Prokee lenne mondjuk ennek a megmondója...

Ez egy elég nagy hátrány az indexes fórummal szemben, amúgy xtem faxa az oldal...

Ja, azért kérdeztem, mert megkaptam a kolegáim képeit egy járőrautó végzetes csattjáról, ha fel tudnám rakni aképeket, mehetne a sztori mellé...
Sajnáltam az autót, mert a legtöbbet azzal járőröztem, kb. 10.000.-Km csak az enyém volt benne...

Na, üdv, kellemes napot!

115 (Törölt felhasználó) 2004-11-12 04:23:05

„Azért elhihető: egy sok éves gyakorlattal rendelkező vizsgabiztos már abból meg tudja ítélni, hogy valaki hogyan vezet, hogy beül az autóba.”
Egyértelmű.

De szerintem azért vannak szívatós típusúak is. Meg ugye, hogy vegyenek még órát meg stb.
Szerintem még olyan is van köztük aki engem ennyi gyakorlat után nem engedne át.
(1978 – 360 Ekm ) Persze ha kötözködne tuti szélvédőnél kötne ki.



114 Deák Attila 2004-11-10 14:12:55

%idez%btibor írta:
Na előhozakodom 1porosodó témával! Nem igaz, hogy legalább 1 oktató nincs köztünk.

Most kapok ki igazán.
Már pár egyénnek elmeséltem, de tök egyedül maradtam véleményemmel.
Én 1968.05.08 –án vizsgáztam.
Vezetés annyiból állt, hogy vizsgabiztos beszállt. Indultunk, mentem vagy 110 métert ( akkor kapcsoltam 3-ba) és mondta, hogy álljak meg. Tolassak be ide a mellékutcába. Megtörtént, és kiszállt. Ennyi !
Kb. 360 Ekm körül mentem hozzá nem értem senkihez, semmihez. Csupán kettő macska volt figyelmetlen, meg vagy 3 nyuszit ütöttem de azt akartam is meg nem is.
Én oktató nélkül tanultam meg vezetni. Persze volt oktatóm, mert akkor is kötelező volt.
Én nem tartom teljesen jónak a mai gyakorlatot. Nem csupán oktatóval lehet megtanulni, és vizsgabiztos sem Isten, hogy Ő majd eldönti ki alkalmas, ki nem.
Szerintem elvileg majd nem mindenki eltudja sajátítani a vezetést, csupán eltérő gyakorlati idő után. Az meg, hogy ki hogy tud nem jogosítvány kérdése. Egyénileg kell eldönteni, hogy mire vagyunk képesek. Ugyan úgy mint hogy pl. alkoholosan sem ülünk be, de akkor sem, ha képességünket meghaladja az a feladat. Pl. azé ha még valakinek meg van egy friss jogsi azért ha nem tuti vezetésbe akkor mondjuk ne Budapesttel kezdje.
Én Angliában nem vállanák vezetést, de az is meglehet, hogy már Németország egyes helyein sem.
Egyénileg tudni kell. Nővéremnek van jogsija de nem vezet, mert ec. nem tud !
Rajtam múlna, én nem kínlódnék, hogy forgalomban, meg stb… Majd meg tanul illető.
Pl. én környezetemtől többet tanultam, mint saját oktatómtól


Szerintem ! Szerintetek ?

/idez%Üdv!

Köztudott dolog, hogy a vezetői tanfolyam a VIZSGÁRA készít fel, nem az életre. Az már a gyakorlat és a rutin dolga, hogy az ember jól vezessen. Nekem szerencsém volt, mert az oktatóm annó a "60-as években NSU-val túra (mai Rallye Junior)-bajnokságokat nyert, így a határozott, dinamikus vezetésre oktatott. Ha üres volt az út, és 50-nel mentem, már érdeklődött, hogy ma itt alszunk -e? Tisztelem-becsülöm azokat az embereket, akik elvégeznek egy vezetői tanfolyamot, de aztán reálisan felmérik a képességeiket, vagyis hogy hogy nem lennének képesek biztonsággal vezetni, így nem is teszik. A baj csak akkor van, ha valamikor SZÜKSÉG van rá, és a null-kilométeres gyakorlatukkal autóba ülnek... Azért elhihető: egy sok éves gyakorlattal rendelkező vizsgabiztos már abból meg tudja ítélni, hogy valaki hogyan vezet, hogy beül az autóba. Pedig még el se indult. Én a 4 Wartburggal mintegy 200.000 kilométert mentem eddig, meg céges autókkal kb. ennek a dupláját, így például habozás nélkül "bevállaltam", hogy a tavalyi dalmát utunkon egy sima tengerparti út helyett némi rövidítés reményében áthúzzak egy 330 kilós Camptourist utánfutót Wartburggal a bosnyák hegyeken. Lefele menetben izgalmas volt! Bár Angliát még én se biztos, hogy bevállanám...

twk004

113 (Törölt felhasználó) 2004-11-10 05:23:43

Na előhozakodom 1porosodó témával! Nem igaz, hogy legalább 1 oktató nincs köztünk.

Most kapok ki igazán.
Már pár egyénnek elmeséltem, de tök egyedül maradtam véleményemmel.
Én 1968.05.08 –án vizsgáztam.
Vezetés annyiból állt, hogy vizsgabiztos beszállt. Indultunk, mentem vagy 110 métert ( akkor kapcsoltam 3-ba) és mondta, hogy álljak meg. Tolassak be ide a mellékutcába. Megtörtént, és kiszállt. Ennyi !
Kb. 360 Ekm körül mentem hozzá nem értem senkihez, semmihez. Csupán kettő macska volt figyelmetlen, meg vagy 3 nyuszit ütöttem de azt akartam is meg nem is.
Én oktató nélkül tanultam meg vezetni. Persze volt oktatóm, mert akkor is kötelező volt.
Én nem tartom teljesen jónak a mai gyakorlatot. Nem csupán oktatóval lehet megtanulni, és vizsgabiztos sem Isten, hogy Ő majd eldönti ki alkalmas, ki nem.
Szerintem elvileg majd nem mindenki eltudja sajátítani a vezetést, csupán eltérő gyakorlati idő után. Az meg, hogy ki hogy tud nem jogosítvány kérdése. Egyénileg kell eldönteni, hogy mire vagyunk képesek. Ugyan úgy mint hogy pl. alkoholosan sem ülünk be, de akkor sem, ha képességünket meghaladja az a feladat. Pl. azé ha még valakinek meg van egy friss jogsi azért ha nem tuti vezetésbe akkor mondjuk ne Budapesttel kezdje.
Én Angliában nem vállanák vezetést, de az is meglehet, hogy már Németország egyes helyein sem.
Egyénileg tudni kell. Nővéremnek van jogsija de nem vezet, mert ec. nem tud !
Rajtam múlna, én nem kínlódnék, hogy forgalomban, meg stb… Majd meg tanul illető.
Pl. én környezetemtől többet tanultam, mint saját oktatómtól


Szerintem ! Szerintetek ?

112 Kalmár Gábor 2004-11-06 11:52:55

twk004!

És záróvonalnál (pontosabben féloldalas fordított), ami ebben a kereszteződésben nem véletlenül lett felfestve - és nem a baleset után...

gkalmar

111 (Törölt felhasználó) 2004-11-04 05:46:31

160 –al ment volna Audi ?
Emlékszem esetre, de tényleg borzasztó, hogy megkülönböztetett jelzés nem jogosítja fel ilyen rohanásra. Főleg olyan helyeken ahol lehet számolni azzal, hogy nem mindenki észleli.
Nálunk évekkel ezelőtt pont egy Trabi és egy Toyota mentő ütközött rendőrlámpánál. Trabinak zöld volt mentő meg vágtatott volna át piroson, és ütköztek. Mentő feldőlt, de szerencsére mindenki megúszta.



110 Deák Attila 2004-11-03 20:05:20

%idez%btibor írta:
Kúp86
Nekem erre az a véleményem hogy jogos! mégpedig ha te megölsz valakit bicskával akkor nem valószínű hogy lelkiismeretfurdalásod lezs, mert ha az lenne akkor nem ölnéd meg( kivéve ha ittas vagy ideges vagy), de ha elütsz valakit az az esetek 95%ában véletlen! és utánna nem a dutyi a nagy büntetés hanem az hogy így kell tovább élned!
Na idővel ha lesz egy gyermeked, és ha megtörténne bármely eset vele. Gondolom, hogy nem érdekelne… lesz –e lelki ismeretfurdalása.
Nem ismerem gyilkosok lelkivilágát de amit tesznek többségben szerintem normális emberek nem tennék meg. De járművezetés felelőtlenségei ( sorozatos szabálytalanság ) is hasonló eredményekkel járhatnak. ( ha még nem is gondolnak rá sokan )
Pl. kb 3-4 éves kis gyermek ment át a zebrán. 4 forgalmi sávos helyen. 3 sávon túljutott. Negyedikbe, 1tartályos kamion az aszfaltba radírozta. ( Szó szerint )
Egy macskát nem ütöttem volna el nem 1gyereket. Szemorvoshoz aki nem lát, vagy ne veszessen !!!


/idez%Üdv!

Mielőtt még bárki is tévhitben ringatná magát, sajnos le kell írnom: egy 160-nal száguldó 1.5 tonnás Audi ellen (amellyel egy k...va, kib...tt BUSZFORDULÓ-AVATÁSRA rohantak!!!) SEMMILYEN autó nem véd meg, ha oldalról száll beléd! Ülhetsz Te Volvóban, az se! Egyszerűen azért, mert a szervezeted nem bírja feldolgozni azt a borzalmas mennyiségű mozgási energiát, amelyet egy ilyen "lövedék" képvisel. Hiába van pl. a Volvóban SIPS (oldalütközésnél védő szisztéma, gyakorlatilag merevítőcsövek az ajtókban), meg függönylégzsák, meg fittyfene, az agyad szakad le a helyéről, meg a belső szerveid sérülnek meg végzetesen... Oldalütközés esetén nincs olyan méretű gyűrődő zóna, mint frontális, vagy félátfedéses ütközésnél. Emiatt azt merevebbre kell méretezni, innentől meg a szervezet nem bírja ki a nagymértékű (100-150 G-ről beszélünk ez esetben) gyorsulást. A fej esetében 60-80 G a halálos határérték. Pár éve volt egy komoly baleset, egy W126-os Merci (régebbi S-Klasse) az orrán átbukva a tetejével csapódott egy fának, persze mindenki meghalt benne, a tető lejött az ajtók aljáig. A Merci gyár közölte: "Erre nem lehet egy autót méretezni...". Az oldalütközéses labor-vizsgálatok is maximum 60 km/h-s (35 mph) sebességgel történnek... Ezt kéne a sok agyatlan idiótának felfogni (mármint hogy a fizika egy kérlelhetetlen tudomány!), vagy pedig nem ellógni az általános iskolai fizika-órákról...

Bocsánatot kérek mindenkitől, ha morbid voltam, de ez az ordacsehi ügy engem is rendesen kiborított annó, főleg mikor szerencsétlen Trabis srácot is vétkesnek hozták ki! A vizsgálat szerint a Nagyfejű sofőrje egy SORT előzött, amely a KRESZ-tesztlapon 3 hibapontos képként szerepel...

twk004

109 (Törölt felhasználó) 2004-11-03 06:50:39

bzolee601
Na majd ezeket az autókat megállítom. Majd néznek nagyot.
Én még rendőröktől is lassabban megyek. Tudod mikor csak úgy lépésben szoktatok menni. (erről megismersz )
Én nem tudnám megszokni ezt a budapesti araszolgatást. Volt, hogy mentem fiamé MÁV kórházba. Pest küszöbétől 1,5 óránál is tovább tartott beérni, pedig még tolakodtam is. Ha meg jön ez a mindenhol fizetni parkolásért akkor megvárom míg 65 éves leszek és csak akkor megyek fővárosba. De tömegközlekedéssel.
Éjszaka csodálatos tényleg lehet haladni. Meg ünnepnapokon is jobb tapasztalataim vannak. Én másnak autójában nem szoktam cigizni. Volt már olyan, hogy kiszálltam, és mondtam, hogy majd megvárom őket a következő kereszteződésnél.
Üdv.:Tibor


108 Nagy Zoltán 2004-11-02 22:28:41

Btib!, jól mondod, csúnya épület a sarkon.

Ennyiből sajnos ne fogom felismerni az autódat, hacsak nem éjfél és hajnal3 között jársz ott, mert akkor csak te járnál arra, akkora forgalom van, amúgy nappal káosz...

Nálunk három autó van, amivel láthatsz 1 F Astra (RB 51-75), 1 G Astra (RB 53-67), vagy Octavia Combi (RB 71-24), ezen kívül van egy parancsnoki Oct.Comb(71-20) és pár bűnügyes, "civil" gép,de általában csak az első 3-al bukkanhatok fel(+a kollegáim)

Üdv, Zolee

107 (Törölt felhasználó) 2004-11-02 06:17:29

bzolee601
Kapitányság szerintem ha megyünk Kerepesin be akkor balkéz felől, szép nagy tégla burkolatú épület.
Én 1,1 –es kombival járok. És szó szerint úgy mint egy csiga. ( nem a házamat viszem, hanem olyan lassan - idáig mindig hátulról szálltak belém)
Üdv.: Tibor


106 Nagy Zoltán 2004-11-01 22:10:43

Imi!

Te arra irígykedsz, hogy merrefelé jártam a kocsival, én meg magára a kocsidra. Nekem soha nem lesz olyan szép...

Igaz, mind a kettő el6ározás kérdése szerintem

Még a ezen a kis ikon-képen is tök jól néz ki!

Na mindegy, jövőre menjünk együtt Zwickauba!
(jó lenne már most elkezdeni félrerakni rá, mondjuk havi 5rongyot és akkor nem lesz gáz

Üdv, Zolee

105 Urgyán Imre 2004-11-01 20:44:00

Jah, bent áll az udvaron amíg a kapítány meg nem látja az ablakait

És még Zolinak üzenem, hogy aki azt mondja hogy a kép manipuláció(párizs)abból csak az irigység szól, ez biztos. Én nem mondok ilyeneket mégis irigykedek miatta, gondolj bele, ha valaki ilyet mond az mennyire...

Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen

104 Nagy Zoltán 2004-11-01 19:00:46

Btib!

Az én váltásom dolgozott akkor, a váltás pk-m volt a TV-ben, mint akármi, én szanaszét röhögtem magam este a tv előtt, csak azt sajnálom, hogy szabin voltam már akkor.

Amúgy a sztori nem 2perces, legalább egy fél óra, amíg a tényeket meghallgatot, és megérted. Ami a hírekben lejött az úgy volt ferdítve, ahogy kell és nem is az egész sztori. Amúgy ultrabrutal dolog volt. Mai napig nemtom, hogy nem történt igazi katasztrófa, akármikor (értsd éjjel) történt is.

Gyere nyugodtan a XVI.ba, csak nemtom, hogy néz ki a verdád!

Az enyém a Kaps. előtt szokott állni, ha dolgozom, (ha tudod, hol van), de mostanában már inkább beállok az udvarra, mert külön engedéllyel lehet

Legalább nyugodt vagyok, hogy nem babrácsolják!

Üdv, Zolee

103 (Törölt felhasználó) 2004-11-01 18:40:18

Még a gyári hibás gépeket szeressük! Egyik haverom az Opeljában eltörte a főtengyelyt! még jó hogy állo helyzetből indult és nem 120szal tépett! Mint később kiderült a féltengely gyári hibás volt! Ez nekik 5 lepedőbe került!

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!
Nem kedvelem az ittas vezetőket!

102 (Törölt felhasználó) 2004-11-01 05:25:22

http://index.hu/politika/belfold/budapest/park1029/

Na ez majd elveszi kedvem Budapest látogatásától.
Ha ez így megy tovább. Pár év és műhold figyeli szekerünket, hogy hol meg merre áll. És 8760 órán keresztűl fizethetünk. (évente )


101 (Törölt felhasználó) 2004-11-01 05:00:42

bzolee601
Micsoda véletlen ! Pont ezt az útvonalat használom, ha Bp –en járok. 3 –as ,de nem az autópálya, mert én azzal nem kényeztetem az autómat. Ebben a kerületben még nem büntettek meg. :-)
Az elszabadult HÉV kocsit akkor ti üldöztétek. Nem voltál szolgálatban ?



100 Nagy Zoltán 2004-10-31 22:21:45

"...Nem is értem, hogy miért szüntették meg azt a régi szabályt, hogy akkor is a vezető felel, ha az utas nincs bekötve."

Tudtommal soha nem szüntették meg ezt a szabályt, sőt asszem a féléves kisgyerekeknek sem mondják, hogy mijazanyádé nem másztálbe a gyerekülésbe és jól feljelentik

btib! Én a XVI.ker..ben dolgozok, de amúgy nem hallottam még olyat kollegától, hogy csak a biztiöv miatt akárkit is megbüntetett volna.Max. szólnak, vagy ha más dolog is hibáddzik+***az ember, akkor plusszba azt is mellévágják, de ez naon ritka...

üdv, Zolee

99 (Törölt felhasználó) 2004-10-30 17:31:48

Bzolee601 !

N. papi - Te 3.000.000 : 200.000
Ez a állás, és tudod sehol nem vagy még hozzá. Ennyi km. Ez már majdnem Föld Nap távolságnak egy szelete !
Merre szoktál szolgálatban lenni, mert akkor ott én is szabaddá teszem már magam, hogy övtől kapjak levegőt legalább 1kisidőre.


98 (Törölt felhasználó) 2004-10-30 17:04:11

darti Írta:
Én soxor az új autónkban sem kötöm be magam, és világít a piros lámpa, de sajnos, nekem beteg a hasam, és az a fránya öv pont ott szorít ahol a legjobban fáj, és ezért nem jó.


Nos, mondhatnám erre, hogy jó kifogás... de nem mondom, mert mint sokan irták mindenkinek a saját dolga hogy beköti vagy sem. DE! mint lentebb irtam lehet kapni kb 500 FT ért egy "csíptetőt" amivel meg lehet akakdályozni, hogy az öv belepasszírozzon az ülésbe, és ha értelmesen használja ezt az ember akkor nem fog lógni az öv, tehát a funkcióját sem veszti el.

Más; engem az nem fog megnyugtatni, ha csattanok valakivel:
- nem vagyok vétkes, de a másik meghal vagy súlyosan sérül mert nem volt bekötve, attól még sokáig emlékezni fogok erre.
- he én vagyok a hibás, akkor sem mindegy, hogy a másik be volt-e kötve vagy sem, még akkor is ha 50-50-re hozzák ki a felelősséget emiatt.

Mert ha úgy nézzük mégis csak részben miattam sérült meg...

Én mindig beköttetem a mellettem ülővel az övet, még akkor is amikor nem volt automata, az az 5perc nem oszt nem szoroz amig beállitom neki az övet. Ellenben ha balesetkor megsérül, akár súlyosan, akkor nem csak magammal kell utána elszámolnom...
Az hogy magamat nem kötöm be egy dolog, de aki velem utazik az tulajdonképp rám bizza magát...Nem is értem, hogy miért szüntették meg azt a régi szabályt, hogy akkor is a vezető felel, ha az utas nincs bekötve.

Na de azt hiszem ezt a témát a végtelenségig lehetne folytatni...


97 Urgyán Imre 2004-10-30 07:32:56

Hali!

Én is szeretnék a témához hozzászólni, ha lehet, és miért ne lehetne.
Nos nekem a történet olvasásakor nem kellett sokat gondolkodnom, hogy miröl is van szó, egyből leesett a gombóc.
Hozzászólni nem tudok, de bennem nem azért volt nagy nagy keserűség akkoriban, és most sem azért van, mert Trabantban ültek. Inkább csak azért amiért ennyire lenézik a kis embereket, a nagy emberek. Nem a típus számít, de ha pl, nem az a bizonyos nagyon sokat kereső politikus ült volna benne, akkor kicsit máshogy állna a dolog. Magyarország? Igen. Sajnos.

A biztonsági öv egy jó dolog olyan autóban amiben van értelme. A trabiban azért jó, mert nem mindegyikben szériafelszereltség az autómata, és ezért ha nagy kabát van rajtad állíthatod, ha csak egy póló, akkor meg vissza, mert ha laza, akkor csak a rendőrnek tudod mondani, hogy be van kapcsolva más értelme a Trabiban sajnos szerintem nincs.(vezető oldalon)
Én soxor az új autónkban sem kötöm be magam, és világít a piros lámpa, de sajnos, nekem beteg a hasam, és az a fránya öv pont ott szorít ahol a legjobban fáj, és ezért nem jó. Így ha csak tehetem kikötöm. Autópályán viszont mindíg felakasztom magam, igaz egyik kezemmel az övet tartom legtöbbször, hogy ne legyen olyan feszes a pocakomnál.

Ha valaki beköti magát mellettem szíve joga, néha a Trabiban is próbálkozni, de mire beállítják az övet maguknak, addigra rendszeresen ott vagyunk a célállomásnál.
Megoldás lenne az autómata öv, de félek akkor is csak az utasom használná.

Városban eddig kétszer törtem autót, nem vagyok rá büszka de mind a kétszer az eleje csúnyán összetört, nem olyan kis karcolással. Egyszer sem voltam bekötve, semmi bajom sem lett, de ebbe benne van, hogy én már láttam előre a vesztemet, és tudtam mi fog történni.
Ha megyek, és nekem jönnek szemből, akkor viszont nem ez a szitu, de bevallom nem tudom sokat számít-e az öv.
Ez baleset, és szituáció függő azt hiszem amolyan 50-50%.

De ezen felül mindenkinek csak azt tudom javasolni, hogy kösse be magát, ha már nem csak én leszek, hanem valaki más is, vagy mások is(gyerek stb.), akkor az embernek megnő a felelősségérzete, és így látatlanból mondom, hogy akkor nem lesz évszázados por az övön. Annyit nem ér az egész, akinek meg igen, az ne sírjon.

imi

96 Nagy Zoltán 2004-10-29 22:33:46

Az öv magánügy szerintem is...

Nem emléxem, mikor kötöttem be utoljára magam a Trabikámba.Talán Párizs előtt egy 2x6 sávos autópályán, de akkor sem biztos, hogy bedugtam. A mellettem ülő szuvenír joga, hogy beköti-e, vagy sem.

Amíg volt légzsákos családi autónk, (ja az új is az), akkor bekötöttem magam(a legújabbat nem vezetem), de a Trabiban általában soha.

Kéklámpa-szirénás címekkor néha bekötöm magam, de csak ha ezerrel vezetek, amúgy "lassú" tempónál akkor sem.

Lehet, hogy szerencsém volt eddig, lehet, hogy mindíg, vagy lehet, hogy más???
Ez majd eldől, eddig még csak kb. 150-200.000 km-nél járok.Majd ha beérem nagyfatert, aki még mindíg vezet 74 évesen (nem gyengén), és nem lesz sajáthibás balesetem, boldog leszek. (ja,1980-ban kapta meg a 3.000.000.km balesetmentesen című táblácskáját, ő is rendőr volt )

Üdv, u.i.:Naon szubjektív voltam...

95 (Törölt felhasználó) 2004-10-29 03:19:21

Kúp86
Nekem erre az a véleményem hogy jogos! mégpedig ha te megölsz valakit bicskával akkor nem valószínű hogy lelkiismeretfurdalásod lezs, mert ha az lenne akkor nem ölnéd meg( kivéve ha ittas vagy ideges vagy), de ha elütsz valakit az az esetek 95%ában véletlen! és utánna nem a dutyi a nagy büntetés hanem az hogy így kell tovább élned!
Na idővel ha lesz egy gyermeked, és ha megtörténne bármely eset vele. Gondolom, hogy nem érdekelne… lesz –e lelki ismeretfurdalása.
Nem ismerem gyilkosok lelkivilágát de amit tesznek többségben szerintem normális emberek nem tennék meg. De járművezetés felelőtlenségei ( sorozatos szabálytalanság ) is hasonló eredményekkel járhatnak. ( ha még nem is gondolnak rá sokan )
Pl. kb 3-4 éves kis gyermek ment át a zebrán. 4 forgalmi sávos helyen. 3 sávon túljutott. Negyedikbe, 1tartályos kamion az aszfaltba radírozta. ( Szó szerint )
Egy macskát nem ütöttem volna el nem 1gyereket. Szemorvoshoz aki nem lát, vagy ne veszessen !!!


94 (Törölt felhasználó) 2004-10-28 16:50:58

Ha egy régi nyugatiban ülnek, abban is meghalnak. Mert azokban sincs 4 légzsák, ajtómerevítések....stb.

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

93 (Törölt felhasználó) 2004-10-28 14:58:21

sokat gondolkodtam mit lehetne írni...
szóhoz se jutok
az a pár szinte én vagy te is lehettünk volna...
nehezen ugrott be az ügy, de már tudom miről van szó! Ha nem Trabiban ülnek... sztem oka volt hogy Trabiban ültek! nem soxor ül az ember csak jószántából Trabiba(kivéve azt a pár száz embert aki szereti Őket) és lehet hogy nem volt pénz másikra! Adjanak több fizetést és akkor nem megyünk Trabival, vagy csak erősített kasznissal!

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!
Nem kedvelem az ittas vezetőket!

92 Kalmár Gábor 2004-10-28 12:34:49

Szomorú tárgyú témaválasztás ez a 0,2 sec, de mégis szükség van rá. Engedjétek meg, hogy lelkizzek egy kicsit. Így halottak napja tájékán talán elfogadható (egyébiránt sajnos van rá okom (családi). A fent említett dátum miatt nem csak saját halottainkra gondolunk fájó szívvel, ilyenkor gyakrabban jutnak eszünkbe más különböző okokból elhunyt személyek, akár ismerősök, akár nem – legyenek ők pl. közlekedési baleset áldozatai, vagy egyéb tragédiák szenvedő alanyai. Nagyobb a fájdalom, ha tudjuk ártatlanul, szinte teljesen értelmetlenül vesztették életüket. S, hogy mi módon kapcsolódik e fórum témájához mindez?
Nem tudom rajtam kívül hány embernek mond valamit a következő dátum: 2000. Október 28.
Ha ez nem mondana semmit, akkor nézzük a helyszínt: Ordacsehi. Igen, azt hiszem, most már többeknek dereng valami. Mivel többször is jártam már arra, a történtek örökre bevésték magukat az emlékezetembe. Abban az időben tanultam vezetni, s (akkor még) leendő Trabantosként is igencsak elszomorított, és mi tagadás, egyenesen megrendített az eset. Döbbentem álltam a helyszínen, s közben csak néztem a roncseltakarítást, ahogy a kis borsózöld 601-es összeroncsolódott testét felpakolták a szállítójárműre, darabjait mellédobálva. Első pillanatban, talán jobban sajnáltam az autót, mint utasait. Pedig akkor szinte biztos volt: 21 éves sofőrje halott, menyasszonya állapota kritikus. A Trabantot „elütő” Audi A6-ban ülő akkori közlekedési miniszter – bár ugyan ötszörös, de – kartöréssel megúszta. A baleset utáni napokban kimentem párszor a helyszínre, gondolataim mélyén többször is rekonstruáltam a tragikus esetet. S közben csak bámultam az árokparton lévő „szántás” nyomokat, a zöld duroplast darabkákat, a mellső lámpagumit. Meglepő, de az Audi nyomait igen jól összeszedték, csupán egy műanyag elem db-ot találtam róla. Annak ellenére, hogy nem ismertem a fiatal párt, e szomorú tény következtében valahogy szívembe zártam őket. Jelképek lettek. (A menyasszony ugyan túlélte a balesetet, pár hétre rá azonban végleg megtért leendő férjéhez.) Olyan helyzetbe kerültek, melybe valószínűleg bármelyikünk juthatott volna. És pont EZ A LÉNYEG! A baleset utáni napokban a helyszínen több emberrel is találkoztam. Nagy részük ugyanazt vizsgálta: vajon Miért…
S a tények: nálam elég hamar világossá váltak. Kitűnő példa volt (ez is) a politikusok (közszereplők) s az utca emberének viszonyára. A cérna nálam akkor szakadt el, mikor meghallottam a bíróság döntését. (Az 50-50%-kos felelősség-megállapítás nevetséges, a hozzátartozók felé pedig kifejezetten etikátlan döntés született. A lényeg: nem elég a gyász, a tragikus veszteség, még kártérítést sem kaptak!) A média persze heteken keresztül rágózott az ügyön. Természetesen a Trabant biztonsága is többször napirenden volt. „Mert ha nem Trabantban ülnek…” – hangzott. Az életben nincs ha. Egyébiránt ha egy hasonló Audiban ülnek, annak a vezetője is életét veszthette volna (az ütközés igen nagy erejű volt!), vagy legalábbis súlyosan sérült volna. S ne feledjük azt sem: a „civil” áldozatnak akkor sem járt volna helikopteres szállítás, pláne nem Pestre. Nincs ha.
Persze az ügy után egy adag elkeseredett düh is előjött belőlem. A látszólag – minden bizonnyal – értelmetlen halált nem kötelező egy egyszerű legyintéssel letudni.
Gyakorlati vizsgám előtt nem sokkal csoporttársam lett Blellei srácról kiderült, rokona volt a fiatal párnak. Nem akart beszélni az ügyről…
Azóta, így október környékén ellátogatok a helyszínre egy szál gyertyával, mécsessel.
Mielőtt balra kanyarodtok, MINDIG nézzetek hátra is, nem jön-e egy sötét, nagy Audi, kis kék villogóval, s villanjon be egy pillanatra e fiatal pár, a kis zöld Trabanttal, akik életükkel fizettek egy őszi napon ezen apróság miatt!
Szinte hihetetlen, de már négy éve történt az egész. Gondolatban számomra ma is ott áll a kereszteződésben a kis borsózöld 601-es kombi.
Én e levéllel szeretnék emlékezni, s ezzel üzenem, Ti is gondolkodjatok el mindezen. S kívánom azt, amit 2000 decemberében mondott nekem a jogsimat kiállító hölgy annak átadásakor: Balesetmentes közlekedést!


gkalmar

91 Rapp Antal 2004-10-28 11:22:18

Ezek szerint Te még sosem szegted meg a szabályokat akár direkt akár véletlenül, sosem fordultál ki senki elé, sosem kényszerítettél fékezésre senkit, sosem dudáltak rád hogy miafenétcsinálsz? Apróságokból is lehetnek ám nagy bajságok!

Nameg mi van ha a másik kicsit elbóbiskol és beléd megy mondjuk frontálisan? Lehet hogy ő megússza, Te meg nem...

Soma

90 (Törölt felhasználó) 2004-10-28 11:13:33

Végül is! Igazatok van De ha nics m
bekötve akkor azt megállapítják, és elmondják a baleset okozójának! Különben meg nem kell balesetet okozni! Aki szabályosan közlekedik az nem okoz balasetet és nincs miért lelkiismeretfurdalása! nem? nekem ez a véleményem! Aki szabálytalankodik bűnhődjön!

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!
Nem kedvelem az ittas vezetőket!

89 Rapp Antal 2004-10-28 06:36:47

Pont ez fogalmazódott meg bennem is, csak fordítva. Hogy abba gondoljon bele az aki nem köti be magát, hogy csak addig magánügy, amíg nem lesz komolyabb baj. Mert az már nem magánügy, ha miatta valaki másnak lesz lelkiismeretfurdalása egy életen át. Nem is beszélve a családról akik hazavárják, meg a barátokról, stb.

A saját biztonságunk igenis NEM magánügy!!!!!!!!

Soma

88 (Törölt felhasználó) 2004-10-28 06:06:57

Kúp86 irta:

sztem az öv magányügy!ugye van egy mondás aki hülye haljon meg!

Ez igaz, de azért az nemmindegy, hogy ha ütközöl valakivel, akár vétlen akár vétkes vagy, és a másik nem volt bekötve és emiatt pl. meghal, akkor azért ez is kisérni fog életed végéig.