Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


0,2 másodperc

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

187 Szabó Szilárd 2004-12-20 21:33:54

Csak azért szólok pár szót ide is nehogy Prokee bezárja ezt a fórumot!
Aztán Tibibá meg nagyon szomorú legyen!!

Trabant 1975!!!

186 Nagy Zoltán 2004-12-08 22:50:25

Sajnállak, őszintén mondom.

Jelentkezz majd, ha ismét jelen vagy!
Mielőbbi gyógyulást, addíg megpróbálom egyedüliként a Kapson továbbvinni a "se saját se cégesautót nem tört rendőr" hírnevemet öregbíteni, bár szerintem nagy Húb@zdmegek lesznek itt az első nagy hó leesésekor.

Üdv, Zolee

185 (Törölt felhasználó) 2004-12-07 20:45:01

Szia 601 !
Behalt a gépem. kb. februárban leszek. Nem a hiba olyan nagy, én haladok lassan majd javítással.
Jaa meg napokra megyek Mátraházára. ( nem üdülni )
Hanem jó diagnózisom volt. Totál jobboldali T.gyulladás.
Kellett annyit kocsemáznom.

184 Nagy Zoltán 2004-12-04 19:33:26

Szia btibi!

Egyenlőre nem kaptam ki, 1ébként meg nemtom mi közük van hozzá.Kinek sértem milyen jogát ezzel?

AMúgy történt egy újabb baleset, KerepesiXSzázados u. kereszteződés, szintén F astra, az előbbi testvére, úgyhogy elfogytak a Kapson az F astrák, sztori elég simán rendőrös benézős, hazafelé sietős, szerintem...

Ja, a fényképek majd mennek priviben, aztán jöhetnek fel...

Üdv, zolee

u.i.:Holnap ha minden igaz kész az autóm

KI JÖN A SZILVESZTERI FELVONULÁSRA ÉS LESZ-E 1ÁLTALÁN???

183 (Törölt felhasználó) 2004-12-02 07:32:17

Szia bzolee601 !
Nem kaptál ki munkahelyen ugye azé az Astra autós baleset leközléséért ?
Onnan ijedtem meg, hogy nem tudom elérni web tárhely azon képeit ahol azok a képek is szerepeltek. Tehát ezen oldalon is üres.
Valamit ki okoskodok , hogy ismét működjön.


182 (Törölt felhasználó) 2004-11-29 15:41:35

Hogy nekem mindenről eszembe kell jutni valaminek !

Beálltam garázsajtó elé aútóajtót kinyitom. Köcsög fiam megszólal mi van akkor én gyalog megyek haza ! ( nem itt járkál most meg körülöttem )
Berágtam no akkor hazaviszem.
Kitolattam garázstól irány előre. Szembe úttesten jött egyik szomszéd kislány csepp babával. Vagy 5 méterre tőlük ajtó ki 90 fokba. Alig tudtam elkerülni hogy ne csapódjak velük.


181 Segesvári Arnold 2004-11-29 13:18:44

Váltsunk! Múlt hét csütörtökön átmentem Kiskunhalasra, mer átkellet vinni a Fönököt. Akkó vót az a nagy szél vagy mi. Odafele semmi gond. Visszafele, ahogy jövök egyszé csak a jobb oldali ajtó hopsz, egy az egyben kinyílt. Azt a főnök majd ki esett... Lassítok azt megállok, aztán egy10km után megin kinyílt. Lettem ám ideges mint állat! Megnéztem a zárat, hogy mizu, hát egy picit kopott volt, de ha becsuktam és megrángattam akkó se akaródzott kinyíni. Nekem már az az újabb zár van. Nem az fogaskerekes. Úgyhogy így jártam....

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

180 (Törölt felhasználó) 2004-11-27 20:21:52

Ezek a vasúti átjárók !
Évekkel ezelőtt lányomékhoz készült Salgótarjánba egy bécsi idős ismerős bácsi.
Beszól nekik telefonon hogy van egy kis baj. Eltévedt most Baján van. Meg csinált egy kis koccanást egy autóval, de már lerendezte egy kis pénzel. Elmagyarázták neki, hogy kb. hogy ér S.tarjánba. Fél nap eltelt újabb telefon, de az már a kiskőrösi Rendőrkapitányság volt. Szóltak hogy menjenek az öregé. Helyzet az volt, hogy ott öreg valamelyik fénysorompós + fél karos sorompón csak úgy átvágtatott persze TILOS állásban. Meg sem állt. (sorompót persze kitörte ) Akik ott álltak felírták rendszámát, meg, hogy osztrák járgány. 10 km sem ment már elkapták. Hát szélvédővel meg mi lett kérdezik. Mintha kocsihoz dobtak volna valamit védekezett.
Mire oda értek már valami gyors ügyintézésben meg is hozták határozatot. 20 E büntetés. Végül jól meg úszta, meg hogy főleg nem jött a vonat. Kicsit én is vártam hát ha bevonnak a mentésbe, mert szívesen Hondáztam volna, még törött szélvédővel is.
Öreg végig azt hajtogatta. Vasúti átjáró, hát itt nagyon sz@rok nem is látni. Náluk bezzeg. Na azóta el lett tanácsolva vezetéstől.
Kell tudni mikor illő abbahagyni. Gondolná az ember, hogy ilyenek is járnak közöttünk.

179 (Törölt felhasználó) 2004-11-26 08:39:58

Egy közeli rokonom marhasága.
Egy szülő sohasem lehet okos gyermeknevelésben.
Volt négy fős gyermekszámú unokatesóim.
Marha szigorúan voltak nevelve. Katonaság az lehet, hogy leánykollégium ahhoz.
Engem meg már ismertek, hogy minő neveletlen vagyok.
Kis statisztika: Mi hárman vagyunk és mind hárman éljük házasságunkat. (1sőt)
Ők mind a 4-en már elváltak.
Tavaly munkából szól nejem, hogy meghalt a legkisebb. Gyorsan szaladok lakására, semmit nem tudnak. Irány kórház pateológia. Ott sem, de mondták, hogy megkérdezik 1helyen, mert ha közterületen halt meg akkor nem ide hozzák.
Hát ki derült, hogy vonat alá ment. Soha nem tudom megérteni, hogy lehet olyan gond filmszakadás valakinél, hogy ilyent műveljen. A marhának ott voltak gyermekei ha már magán nem is nagyon de legalább rajtuk segített segíthetett volna. És mindig nem is csak pénzben van a segítség lehetősége.
Ami érdekes gyermekkorában Őneki voltak legnagyobb tervei vágyai jövővel kapcsolatban.
Elbeszéltem szolgálatban levő vonat vezetőkkel, hogy is történt. Borzasztó volt végighallgatni.
Ja azt meg jó tudni, hogy ilyen hajlamok is génünkbe is lehetnek.( vannak ) Én tudom és ki is babrálok azokkal a génekkel. Nehogy már Ők diktáljanak nekem.



178 (Törölt felhasználó) 2004-11-26 08:14:08

"Na, az ilyeneket kéne feléleszteni csak azért, hogy utána addig rugdossuk amíg bele nem hal."
Srác azt mondta, hogy szét szedték volna, ha vonat nem tette volna meg helyettük. És még belegondolva, hát más is állhatott volna ott átjáróban úgy ártalmatlanul ilyen barom húzásnak kitéve.

177 Rapp Antal 2004-11-26 08:13:21

Kicsit drasztikus, de megvan az érzelmi alapja. Tényleg nem érdemelne mást az ilyen...

Soma

176 Rell Miklós 2004-11-26 08:06:18

> Jön a gyorsvonat, és párhuzamos úton ( vasúttal ) meg
> dönget egy sz. gépkocsi. Autó át akart menni még előtte
> átjárón. Hát nem jött be. Az állat unokájával együtt
> meghalt.

Na, az ilyeneket kéne feléleszteni csak azért, hogy utána addig rugdossuk amíg bele nem hal.

1.1 retro

175 (Törölt felhasználó) 2004-11-26 07:25:01

Csak jó térkép volt emlékezetemben.
És villamos jár még a HÉV végállomástól. 60 –as években 1 fickó ott készítette egyedi balkezes :-) Gitáromat. Beatles laz.


174 Rapp Antal 2004-11-26 07:11:32

Csepel szigeten nem két HÉV vonal van ?

Magán az egész szigeten valóban kettő van. Az egyik Boráros tér - Csepel (mint Bp XXI. kerülete) közt közlekedik, a másik meg a Vágóhíd - Ráckeve közt. Ez utóbbi Dunaharaszti és Szigetszentmiklós közt megy át a szigetre.

Soma

173 (Törölt felhasználó) 2004-11-26 06:41:03

Nógrádban kis piros vonat mindig meg fogott bennünket átjáróban. Látom már villog a piros gáz el szépen gurultam átjáró felé. Mögöttem egy csajszi. Beelőz, és át a piroson minden lassítás nélkül. Két dolog lehet, vagy sokat jár ara, és Ő már tudja, hogy átmehet e még, vagy azt sem észlelte hogy átjáró van. Meg is állt vagy 700 méteren belül. Lehet, hogy megijedt, és összeszedni magát.
Van aki meg leáll versenyezni , hogy ki ér át előbb. Ismerős mondja, hogy Pécelnél vágányok mellett melóztak. Jön a gyorsvonat, és párhuzamos úton ( vasúttal ) meg dönget egy sz. gépkocsi. Autó át akart menni még előtte átjárón. Hát nem jött be. Az állat unokájával együtt meghalt.


172 (Törölt felhasználó) 2004-11-26 06:26:03

Prokee:
Csepel szigeten nem két HÉV vonal van ? Andráskeresztről nem beszéltek, de Stop táblát az láttam, meg nem tudom, hogy kapták le egészet. Polák semmi reakció csak csatt.

171 Rell Miklós 2004-11-25 22:58:11

Hát úgy látom ezzel a vasút-témával rendesen belenyúltam a darázsfészekbe!
Azért én csak tartom magam ahhoz, hogy (nem biztos hogy mindig, de) általában túl sokat kell várni a vonatra, és ezért mennek a sínekre a kocsik.
Nemtom, hogy van ez, talán szabvány rögzíti, hogy milyen távolról kell jelezni a vonat érkezését, de hát ez mifelénk nem nagyon jön be, mivel mint említettem a sínek állapota miatt a vonatot gyalog meg lehet előzni, így nagyon hosszú a várakozás. Az meg nagyon elkeserítő, mikor tökegyedül állok egy átkelőnél, jobbra-balra kilométerekig ellátni, és sehol a vonat!

1.1 retro

170 Bernáth Zoltán 2004-11-25 18:18:10

Már vártam mikor jön elő itt a topicban a vasúti átjáró.Én is a vasúton dolgozok.A munkámból kifolyólag mozdonyt is kell vezetnem.Éppen a héten voltam szemtanúja annak,hogy egy autó a fénysorompó tilos jelzése ellenére átment a síneken.Én a gépemmel az állomásra nem mehettem be mert a jelző nekem tilosat mutatott.Ekkor még az átjáró szabad volt.Utána az átjárót kezelték az állomásról és az a közút felé tilosat mutatott.Én csak ezután kaptam szabad jelzést,hogy behaladhatok az állomásra.A két dolg között eltelt legalább 10 másodperc.Az átjáró már tilosat mutatott a közút felé mikor odaért egy autó.Megállt,majd látva,hogy én még messze vagyok a tilos jelzés ellenére átment.Én ekkor kaptam szabad jelzést.Mielőtt elindultam volna hangjelzést adtam.A másik autó amely ott állt kishiján elindult.Ha nem adok hangjelzést,hogy közeledek az átjáróhoz ő is átmegy.A Balatonpart különösen veszélyes hely,ahol nyáron direkt megáll egykét kretén gyalogos a sínek közepén és szinte a mozdony elött néhány méterre lép ki onnan.Ezt az élményt nem kívánom senkinek,hogy átélje a mozdonyvezetői székben ülve.Mégis a legjobban attól félek,hogy nehogy vlamelyik átjáróban amely pályaívben fekszik és nem látható be,a tilos jelzés ellenére a sínekre hajt egy 40t-ás soderszállító....

CBR-485 TRABANT 601 L

169 Prokop Gábor 2004-11-25 18:08:47

tibor:

Emlékeim szerint Csepelen összesen van 3db HÉV-átjáró, mindegyikben fénysorompóval. Van mégegy a vonalon, a Boráros-téren, de ha jól tévedek, ott is van valami fényjelző.

Más HÉV-vonalakon sem tudom elképzelni, hogyan lehet 1db STOP-tábla, hiszen, ahogy Gergő említette, kellene előjelző, de ha más nem, az András-kereszt tutira ott van...

168 (Törölt felhasználó) 2004-11-25 15:57:08

"Kérdem én: vajon hányan mennek át úgy, hogy megússzák???"

Valószínű többen mint akik örökre ott maradnak.
Egyszer jöttünk gyorsvonattal Balatonlelléről. Vagy harmadik megállót követően elindultunk, és marha nagy fékezés. Elkapatunk egy sz. gépkocsit. Nagy szerencséje volt, mert mozdony oldalának ütközött, és kivágódott, vagy 8 métert. Komoly sérülés nem lett. De majd 2órát helyszíneltek. Meg kell vallani Balaton környezetében is van pár kellemetlen átjáró. Meleg sok tömeg rengeteg látnivaló, és 1kis figyelem kimaradás, és utána már csak szerencsére számíthatunk. ( figyelmetlenek )
Soma mi fiatal koromban szerelvény közepébe is majdnem képesek voltunk beleszaladni.
Haverral tűztünk 1 éjszaka Pannóniával ami kifért rajta. Enyhe kanyar utána meg egy átjáró. Döcögött ott át egy teher szerelvény végül csak lámpánk csóvájában észleltük. Kellett nyomni féket, hogy meg tudjunk állni. Maradt vagy 8 méter tartalékba, de közben nem észleltük, hogy képesek leszünk megállni. Marha jó fej volt haver. Volt egy 850 BMW is nekik oldalkocsival. Képesek voltunk nyolcan főúton döngetni. Persze jogsi nélkül. Akkoriban jó rendőrök voltak. Volt olyan, hogy elkaptak bennünket. Srácot egyből megismerték, és ejnye apudnak megmondunk.
(verés az vót utánna )
Most már azért lehet, hogy nem vállalnék be ennyi marhaságot.


167 (Törölt felhasználó) 2004-11-25 12:46:43

Nos, nem tudom, persze mindenki más, de nekem eddig nem volt olyan, hogy ne vettem volna észre. Pedig volt már, hogy pirosnál (nem vasút) állva elbambultam, és csak azt láttam hogy zöld, én meg indultam, aztán utána mondta barátnőm, hogy hát az még piros volt, persze, mert a kanyarodók zöldjét néztem el.
De vasúti átjáró felett még nem siklottam el, egyrész ott a 3 előjelző tábla, aztán jobb helyeken az úton sárga csik/és néhol rázó is van.
Hisz ha vezet valaki, akkor azért elég sok infót az út menti táblák adnak, namost akkor csak észre kellene venni az átjáró tábláit is...

De sajnos sok ember van aki az ej átférek még elvet követi, egyszer mozdonyon utazva láttam amint elöttünk egy dzsip szépen átment a piroson, igaz nem volt veszélyes a szitú, bőven átfért, de akkor is.
Meg szerintem sokan elfelejtik, hogy egyrészt a vonat nem 1-2tonna ami pikk-pakk megáll, vas a vason ugye nem tapad úgy, na és a légféknek is van egy hatási ideje amig eléri a max. fékerőt...

Ezt most úgy általánosságban irtam.
(Módosította Gergoe 2004.11.25. 13:52-kor)

166 (Törölt felhasználó) 2004-11-25 09:29:59

Talán elmúlt héten volt pont TV –ben 1 kispolak (román vezetővel) meg HÉV koccanás. Ha jól emlékszem pont Csepelen. Mutatta ütközést. Tök egymásnak mentek. Talán az lehetett a szerencse, hogy HÉV vezetője észlelte bajt, így előbb kezdett beavatkozni. Ec. Stopp tábla volt csak. Persze nem ismerem helyszint ,de gondolom ha netán látta is táblát sínt nem biztos.
Helyzet az, hogy ilyen átjárókban azért én sem veszem magam 100 %. Ha másokkal megtörténik, akkor ezért én sem vagyok védtelen, meg Őszintén lehet, hogy annyira figyelmes sem. A karos témák azok igen. Annak nem tudnák nekimenni. De, hogy valahol valami villog, hát adódhat olyan körülmény, hogy nem biztos, hogy észlelem.
Általában úgy küszöbölöm ki, hogy főleg ismeretlen szakaszon azért átgondolom, hogy hány vasúti kereszteződéssel találkozok, meg kb. hol.



165 (Törölt felhasználó) 2004-11-25 07:51:35

Soma írta:
Ha betartja a lassítási és hangjelzési és egyéb szabályokat, akkor őt semmilyen felelősség nem terheli a történtekért (szerintem), hiszen egy vasúti szerelvénnyel nem sok lehetősége van manőverezni vagy egyáltalán bármit is tenni a tragédia elkerülésére.


Erről mindig az jut eszembe, amit már nem tudom hol olvastam, hoyg Ámerikában ahol ugye 3+ mozdony és mégtöbb kocsis tehervonták közlekednek, na szóval ott ha a mozd.vez. meglátja, hogy az átjáróban van valami, akkor benyomja kürtöt, és fedezékbe vonul, fékeznie nem kell mert egy ilyen szerelvénynek amúgy is pár km a fékútja, ha meg nem tud megállni, akkor minek lassitson, épp elég volt egyszer felgyorsítani a szerelvényt.

Gergő
(Módosította Gergoe 2004.11.25. 08:51-kor)

164 Rapp Antal 2004-11-25 07:35:15

Ja, elfelejtettem: én se megyek át szinte sosem a piroson vasútnál/HÉVnél/stbnél. Nagyon ritka kivétel az, ha épp az orrom előtt vált pirosra és valami miatt nem óhajtom megvárni azt az x percet. De akkor is csak akkor, ha abszolút biztosra belátom a kereszteződést és tuti biztonságosan át tudok kelni rajta.

Ebből persze nem azt a következtetést kell levonni, hogy én egy notórius pirosonátmenő vagyok, mert mondom, nagyon ritkán fordul elő. Nem is minden évre jut egy eset. Konkrétan talán 2-re emlékszem.

Soma

163 Rapp Antal 2004-11-25 07:31:00

Vasút. Egyik kedvenc filózásom. Van ugye az a tény, hogy évente hány ember hal meg a vasúti átjárókban, mert vonattal ütközik. Hogy pontosabb legyek: a vonat épp oldalbakapja. Mert olyan hírt nemigen hallani, hogy "XY a személygépkocsijával a Z vasúti szerelvény harmadik kocsijának ütközött".

Namármost. A problémát ezek szerint az jelenti, hogy a vonat oldalbakapja a figyelmetlen autóst. Kérdem én, mennyi ideig tart, amíg egy autó keresztülhalad a sineken? Ha szabályosan, 30/40-nel meg, az ugye kb 10 m/s, megteendő út: vonat szélessége + kocsi hossza, durván vehetjük a 10 métert, ami szintén durván 1 másodperc. Ha szabálytalanul, 80-nel rongyol át, akkor csak fél másodperc. A szerencsétlen véletlen folytán pont ebben a fél-egy másodpercben ér oda a vonat, és kapja oldalba. Aminek lássuk be, kicsi az esélye. Mégis ennyien meghalnak emiatt. Kérdem én: vajon hányan mennek át úgy, hogy megússzák???

A másik amit nem értek: hogy nem lehet észrevenni egy vonatot? Vagy úgy gondolja, hogy még átfér előtte? Ez nem sárga lámpa Pesten, hogy fék helyett a gázra lépünk!

Nameg ugye az egy dolog, hogy ő meghal, de vajon a mozdonyvezetőnek milyen lelkiismerettel kell tovább élnie? Mikor ő nem is tehet az egészről! Ha betartja a lassítási és hangjelzési és egyéb szabályokat, akkor őt semmilyen felelősség nem terheli a történtekért (szerintem), hiszen egy vasúti szerelvénnyel nem sok lehetősége van manőverezni vagy egyáltalán bármit is tenni a tragédia elkerülésére.

Soma

162 Prokop Gábor 2004-11-25 06:20:42

Vasúti átjáró ügyben mindenki húzódjon hátrébb, aki nem halad át naponta kétszer az érdi dupla átjárón - ennél szarabb nincs a földön !

M7 felé menet: két sáv, lámpa, lámpa, egy sáv, körforgalom, két sáv, buszpályaudvar, átjáró, egy sáv, két sáv, dupla átjáró, egy sáv.

Visszafelé még rosszabb, mert a két átjáróból érkezel a körforgóba...

161 (Törölt felhasználó) 2004-11-25 05:26:05

Grisa írta:

mindig elátkozom azt, aki ezt az egészet tervezte, és nem csodálkozom, hogy egyesek tilos jelzés ellenére átmennek. Ugyanis túl sokat kell várni.


Ez igaz, bár szerencsére engem nem zavar túlzottan, mivel nem csak Trabantmániás vagyok

Mellesleg a vasúti átjáró az egyetlen hely ahol semmi pénzért nem mennék át piroson. Egyébként erről mindig vita van, hogy miért kell annyival elöbb leengedni, de szvsz biztos nem jókedvükben találták ki, az persze más kérdés, hogy ha megáll az állomáson akkor miért, de ennek is van magyarázata; nyilván automata, és az meg nem tudja, hogy az adott vonat meg fog-e állni, na meg képzeld el, ha nem engednék le a sorompót, és a szerelvény valami ok folytán nem tudna megállni...

Gergő

160 Rell Miklós 2004-11-24 23:21:45

%idez%Gergoe írta:
Grisa, ajánlom akkor eztet a járművet



itt nagyban: http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/0/6/0/BIG_0000037060.jpg

Gergő/idez%Naggg gyszerű! Az elején kilógó mindenféle szebbnél-szebb vasak különösen alkalmasnak tűnnek a széttaposott autó menekülő tulajdonosának utólagos felkoncolására!

Na deazért ma is írok ide valamit!
Szóval a nagyokosok mindig mondják, hogy az a sok hülye, aki mindig átmegy a pirosan villogó vasúti kereszteződésben aztán jól meghalnak, meg minden. Igazuk lehetne, de NINCS.
Jelzem, én még egyszer se mentem át ha pirosan villogott, de mindig elátkozom azt, aki ezt az egészet tervezte, és nem csodálkozom, hogy egyesek tilos jelzés ellenére átmennek. Ugyanis túl sokat kell várni. Olyat még sehol nem láttam, hogy két percen belül megjött volna a vonat. Az meg, ami itt Szekszárdon van, nem tudom, hogy tragédiába vagy komédiába illene-e inkább... Rendkívül forgalmas rendőrlámpás útkereszteződéshez társul még egy vasúti átkelő. Leírom, ma hogy jártam, mert ez annyira jellemző.
Munkából megyek haza, látom, hogy zöld: gyorsítok. Természetesen az orrom előtt piros lesz: megállok.
Várok... várok... Autók sehol. Nem baj: majd csak zöld lesz... Már éppen ideje lett volna, hogy zöldüljön, amikor a vasűti lámpa kezdett pironkodni. Remek! Várok... várok... várok... Hát Tolna felől befutott valami vonat az állomásra, és mivel az is ott van a kereszteződés mellett - bár nem ment át az úton a vonat - azért csak lecsukták a sorompót. Megvárjuk amíg beér a vonat, fel-leszállnak, megvárják, hogy indulhassanak, és akkor végre átment előttünk a vonat! Egy bzmot volt. Igen: egyetlen motorkocsi! Kb 5 emberrel! Emiatt ácsorogtunk negyedórát! Ja, és kb 5-tel cammogott, mert olyan trágya a sín arrafelé...

1.1 retro

159 (Törölt felhasználó) 2004-11-24 08:43:48

De hogy on is legyek:

Hátsó futóműves esetem nekem is volt;
Egyszer fetünt, hogy a bal hossztaró-pogácsa valahogy nem áll jól,hát persze, laza volt a csavar. Meghúzni nem lehetett,mert a menet kicsit oda volt az anyában, nem baj, fogtam rátettem egy kontraanyát, azóta nem volt baj azzal.
Aztán egyszer parkolok valahol, és feltűnt hogy a jobb háta mintha ültetve lenne, benézek alá, és szép repedést látok a kereszttartón, na hát mintha tojásokon gurulnék úgy jöttem haza, de kibírta.

Gergő

158 (Törölt felhasználó) 2004-11-24 08:35:40

Grisa, ajánlom akkor eztet a járművet



itt nagyban: http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/0/6/0/BIG_0000037060.jpg

Gergő

157 Rell Miklós 2004-11-23 22:24:12

Na mégeccer én.
Ma is volt kisseb kalandom. Igazából sajnos elég mindennapi eset. Megyek munkába az öreg Trabival, aminek mostanában a hattyúnyaka van eléggé oda, fékezéskor már elég szépen bólogathat a motor... Bár azzal vígasztaltak, hogy ha kiszakad, akkor a karburátor megfogja, és még akkor is lehet vele menni... :/ Szóval: szokás szerint nem adták meg az elsőbbséget az elsőbbségadás kötelező táblánál (szegény hattyúnyakam bánta: újabb erőpróbáknak vetettem alá egy erős fékezéssel...) Az érdekesség csak az volt, hogy a másik kocsiból a f@szi végig engem nézett! Tehát világosan látta hogy jövök, és mégis kihajtott elém.
Megyek utána, és ahol kiszélesedik az út, és 4 sávos lesz, ott meg úgy váltott előttem sávot, hogy se index se semmi, és ott is erős fékezésre kényszerített valakit, mert persze nem nézett körül előtte... Ilyenkor sajnálom, hogy az ifa-csoport legkisebb autóját vezetem. Nem pedig egy 80000 tonnás dömpert, amivel jól a földbe egyengethetném az ilyeneket. És utána kiszednék belőle 30000 forintot, hogy ne kerüljön rosszabb bónuszmálusz fokozatba. (és megcsinálnám a hibát 10000-ből)

1.1 retro

156 Rell Miklós 2004-11-23 22:11:58

Na, hát én is untatlak titeket hátsókerék-ügyileg.
Szerintem a Trabi hátsókerék-felfüggesztése egy jó nagy típushiba. Nem kötekedni!!! Az. Ahol a hosszirányú és a keresztirányú kar találkozik ott egy kis négyzetalakú izében pont össze tud gyűlni a víz, ami aztán jól megtudja rohasztani. Így jártunk a szüleimmel Őcsény és szekszárd közt. Már napokkal előtte feltűnt, hogy nem olyan a dőlésszöge a hátsó kerekeknek, mint régen. Hát azon az úton meg is adta magát... A keresztirányú kar-rész annál a bizonyos négyzetnél (vagyis tőben) eltört. A kerék jól befordult, a lengéscsillapító porvédőjét pár méteren széjjelkoptatta, és a sárvédődob falán támaszkodott fel. A megoldást a csomagtartóban talált faék jelentette, amit a széttört csonkok közé ütöttünk, így a kerék már nem ért a sárvédőhöz, és haza tudtunk kecmeregni. 10 méterre a kaputól aztán újra megadta magát: még régi, laprugós a kocsi, és a beütött éktől a kerékfelfüggesztés oldalra kinyomódott, amitől a rugó kiakadt, leért a földre, ott elakadt, és (az amúgy is szétrozsdásodott rögzítési pontjából) kiszakadt.
Hát, nem vagyok biztos benne, hogy ezek után mások nem hagyták volna ott az egészet. De ez a kocsi most is megvan, van rá forgalmi, és ma vettem bele (6v-os) aksit (tehát még nem akarok tőle megszabadulni).

1.1 retro

155 Rapp Antal 2004-11-23 11:00:06

Ilyen kerekes történet nekem is van a tarsolyomban kettő. Először az egyik. Trabival jöttem fel Pestre Fülöpházáról, és úgy gondoltam hogy nem kerülök az 52-es - 5-ös útvonalon, hanem a mellékutakon toronyiránt felosonok. Na, ezt nem kellett volna. Valahol a pusztaságban olyan útra bukkantam, ahol harckocsik is közlekednek, úgyhogy állítom hogy egy egész budapestnyi kátyú volt rajta, sajnáltam szegény autómat, dehát hiába próbáltam kerülgetni... nameg vagy egy órára le is állították a forgalmat épp valami lőgyakorlat vagy mi miatt.

Na, ezek után felérvén Pestre, már otthontól pár sarokra jártam, amikor erős kopogást hallok hátulról. Lassítok, elmúlik. Gyorsítok, megint felerősödik. Megállok, nézem mi van, látom ám, a jobb hátsó kerék de hülyén áll. Alánézek, hát a lengőkar középső felfogatásánál jogfolytonossági hiány látszik. A gumifékcső tartotta. Na mondom ez király
Szerencsére egyik csepeli cimbora (kisHusi) segített, begurultunk a gyárba, ahol visszahegesztette az alvázra a leszakadt pogácsát. Merthogy ez volt a hiba oka. Vicces volt amúgy, tolatáskor szinte maga alá gyűrte a kocsi a kereket...

Soma

154 Segesvári Arnold 2004-11-23 10:34:17

HÁt nekem is van egy történetem a kerékkel! 2éve télen történt. Az akkori asszonyommal beszéltük, hogy gyerünk át Szegedre vásárolgatni. Hát jól van gyerünk, de előtte meg kellene tankolni. Megyek a benzinkút felé. Jön a kereszteződés elkanyarodok jobbra, és elkezd valami kopogni.... Össze nézünk asszonnyal, hogy mi a fene ez!? Hát valami olyan hangja van, mintha a kipuff egyik tartóbakja elszakadt volna, és bele-bele érne az alvázba. Na mondom, majd szépen index jobbra, azt lehúzódok. Ugyebár mögöttem jönnek, meg hát csúszott az út. Index, enyhe fék, kormány jobbra, autó hátsója meg balra!!!! Hú az any**, mi a sz** ez!!! Az úton remekül keresztbe álltam!!! mind két irányból autó!!! Kb. 2m álltak meg tőlem..... kinézek hogy mi történt, nem látok semmit!!! Asszony azt mondja, hogy -úúúú gyere nézd már!!! Hát a jobb hátsó kerék úgy 45fokban terpeszt!!! A középső felfüggesztésnél a menet megadta magát! Még jó, hogy nem Majsa és Szeged között valami tanyavilágban történt! Elmentem a bolta, azt vettem egy acélcsavart. Ki is cseréltem gyorsan. Kb. fél év múlva, mondom csak meg nézem nehogy megint úgy járjak, mint az egyszeri ember!!! Még jó, hogy megnéztem, mert már a csavarfélig kint volt!!! Na oké, ebből nekem elegem van. Rá kontra anya! Azóta bírja. Kíváncsi vagyok, hogy meddig!

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

153 (Törölt felhasználó) 2004-11-23 06:37:28

Bzolee601
Ez a kerékkitörés nem lehetett valami kellemes dolog. De még szerencsés, hogy nem nagy tempónál jött be. Okoztál 1kis dugót, de az szerintem senkinek nem tűnt fel, mert ott mindig az van.
Egyszer én is láttam ilyen Trabezt, de azt otthagyták helyszínen. Annak is mázlija volt, mert pont utolsó Mátrai kanyarban történt, és ott elég lassan illik menni.


152 Nagy Zoltán 2004-11-22 19:38:09

Köszönöm szépen, hogy feltettétek a sztortit, szerintem inkább tanúlságos, mint "tök jól összetört a szutyok rendőrautó vazzeg" szövegű téma...

Ja, pénteken mi történt velem, elolvashatjátok az indexes fórumon, de azért bemásolom ide:
"Baxxa meg a qrva élet! Tegnapelőtt KITÖRT A JOBB ELSŐ kerekem!!! Jobb helyen nem is történhetett volna, az élessaroknál a vasúti felüljáró alatt (( még jó, hogy lassan mentem, mert majdnem belémszállt a villamos. MInt kiderült, anyaghibás volt a függőcsapszegem, letört a vége, így kifordult az alsó lengőkarból... Kicsi öröm az ürömben, hogy azon gondolkodtam, mi lett volna, ha ez mondjuk Monte Carlo-ban történik velem...(!) 2.5 óra baxakodás után kikapartam a zöld tróger műanyagot, hogy beférjen a csapszeg, beraktuk nagy nehezen, felkötöttük egy tartalék gázbowdennel, hogy ki ne ugorjon, és lassan hazavontattuk. Ja, és kiugrott a féltengelyem+beszorult, széttört a csillag a végén, azt is kell venni... Azzal ment el sok idő, hogy kiszabadítsuk.Szal most ***kedvem van. Majdnem kezdtem rendbejönni anyagilag, de most megint elúszik a jövő havi fizum erre.Na jó éjt mindenkinek! Cső, Zolee"

151 (Törölt felhasználó) 2004-11-22 11:27:47


Megjegyzés:
Előző cikk szerzője: bzolee601


150 (Törölt felhasználó) 2004-11-22 09:51:20

A sztori a következő: " Rendőrautó, egy F astra és egy Octavia
Kéklámpás cím, qrva hosszú egyenes elöl az Astra, kb. 200 M-re
mögötte az Octavia.
Astrát fiatal kollega vezeti, Octaviát nálam öregebb rendpr, mellesleg
neki az öccse autóbalesetben halt meg, mint rendőr, szolgálatban...

1.kép: rendőrautó megy, előtte haladók jobbra lehúzódnak, enyhe
kikerülés, mögötte követi az Octavia

2.kép:Éjjel-nappali zöldséges előtt parkoló terepjárós ***(aki a
forgalommal szemben leállva parkolt le), elindul, mert azt hiszi neki
húzódik le a többi autó.

Sávba be, kollega fékez (ja, a tempó kb. 130-140 km/h volt), nem
tudom, mennyire sikerült lelassulni, sztem max. 110-120-ra (se),
terepjáró jobb hátulját eltalálják, két kerék összeér, Astra felrepül kb.
4-5 M magasra, fejjel lefelé árokban landol. Összes szélvédő csat, nem
voltak bekötve, vezetősrác erős agyrázkódás, nem emléxik semmire,
anyósüléses másik srác könyöke kilóg az autóból, szarrá b@ssza az
aszfalt, összerakják, mára semmi baja, hálIsten.

Szal óriási mákjuk volt szerintem. A terepjárós arra hivatkozik, hogy
nem volt bekapcsolva sem a kéklámpa, sem asziréna.Akkor nem tudom,
a többi autós miért húzódott le (?).

Persze az Octaviával mögöttük élőben végignézték az egészet..komoly
lehetett. Ja, és akkor a képek:

Üdv, Zolee












http://www.umar.atw.hu/jpg/zo1.jpg
http://www.umar.atw.hu/jpg/zo2 .jpg
http://www.umar.atw.hu/jpg/zo3.jpg
http://www.umar.atw.hu/jpg/zo4.jpg
http://www.umar.atw.hu/jpg/zo5.jpghttp://www.umar.atw.hu/jpg/zo6.jpg
http://www.umar.atw.hu/jpg/zo7.jpg
http://www.umar.atw.hu/jpg/zo8.jpg
http ://www.umar.atw.hu/jpg/zo9.jpg



(Módosította btibor 2005.01.26. 12:15-kor)

149 Rell Miklós 2004-11-18 00:29:11

Az ökölrázásról jutott eszembe:
Öreg Trabival mentem hazafelé 1-2éve, és egy kis gázlón kellett átmenni (mert Szekszárdon még ilyen is van!) Az egész 1 kocsi széles, kibetonozott. Ha már betükhöz hasonlítjuk, akkor az egész egy H-ra hasonlít: a patak két oldalán a H két szára, az áthidaló szár meg a gázló. Na, már éppen kifelé másztam, amikor látom, hogy balról jön egy nagyonpici, nagyonúj, nagyongömbölyű, nagyonnyugati, nagyonpiros autó, egy nagyonszőke hölggyel... És indexel, hogy ő majd jól szembe fog jönni... Lassítottam. Ő nem. Félrehúzódtam... Ő meg egyenesen rámfordul, én megállok, ő meg csak ezután észlelte, hogy nincs egyedül a világon, kétségbeesetten ijedt ábrázattal beletaposott a fékbe, megállt tőlem 1 m-re, majd némi gondolkodás után felháborodottan dudálni kezdett. Talán azt gondolhatta, hogy majd én visszatolatok neki a patak túlpartjára, mert a picipirosgömbölyű-újnyugatiautós-szőkenőknek az ilyen jár. Én meg széttártam a kezeimet, jelezvén, hogy időm az van, és megvártam hogy félrehúzódjon...
Néha komolyan kiakaszt a mások hülyesége.
Nem mintha én nem lennék néha ugyanolyan

1.1 retro

148 Rapp Antal 2004-11-17 13:57:23

Nem tudom hogy rázott-e és hogy mit, nem volt időm erre figyelni. Mentettem a bőrömet. A szarusat is meg a bádogosat is

Soma

147 (Törölt felhasználó) 2004-11-17 13:33:22

%idez%Soma írta:
Másfél órája majdnem összetörtek. Y alakú jobbkezes kereszteződés, én az Y bal felső szárából érkeztem, a delikvens meg a jobb felsőből. Érdekességképp szemből is jöttek, vagyis az alsó szárból, de ez nem olyan érdekes. Hanem inkább az, hogy a delikvens olyan lelki nyugalommal jött volna nekem, mintha ott se lennék. Én nem tudom mit nézett meg hova figyelt meg ilyenek...

Szerencsére volt helyem lehúzódni, különben simán beköszön az ajtómon.

Soma/idez%Soma tudod ilyeneknek ez Y nem kereszteződés csak + ez
Még szerencséd, hogy öklet nem rázta feléd.

146 Rapp Antal 2004-11-17 08:41:48

Másfél órája majdnem összetörtek. Y alakú jobbkezes kereszteződés, én az Y bal felső szárából érkeztem, a delikvens meg a jobb felsőből. Érdekességképp szemből is jöttek, vagyis az alsó szárból, de ez nem olyan érdekes. Hanem inkább az, hogy a delikvens olyan lelki nyugalommal jött volna nekem, mintha ott se lennék. Én nem tudom mit nézett meg hova figyelt meg ilyenek...

Szerencsére volt helyem lehúzódni, különben simán beköszön az ajtómon.

Soma

145 Rapp Antal 2004-11-17 08:39:04

A 4 évszakosról az a hír járja, hogy nyári mintázatú, téli gumikeverékből. Vagyis nyáron nagyon kopik, télen meg nem kapaszkodik úgy mint kéne. Szükségmegoldásként rövid távra vagy eladásra jó lehet, de ha egy mód van rá, akkor cipőt cipőboltból. Vagyis nyáron nyári, télen téli gumi.

Soma

144 Rapp Antal 2004-11-17 08:37:03

4 gumit nekem 5E nyomtak fel ( és ráadásul távoli rokon )
Akkor átvertek. Két csere ( nyári téli nyári ) 1,8 felni ára.


Nekem 4e-be került a 4 gumi cseréje. És nekem 9e lenne egy felni, illetve használtan tudtam volna ennyiért kettőt.

Soma

143 (Törölt felhasználó) 2004-11-17 07:34:57

Ha jól tudom prokee által:
"Télen is, nyáron is szar." Szóval elég kompromisszumos, de télen jobb mint a nyári, nyáron jobb mint a téli.

142 Rell Miklós 2004-11-17 07:24:39

És mit szóltok a 4 évszakos gummákhoz??? Apám 1 (vagy 2?) éve vett ilyeneket, és felrakással együtt valami 7-8000-be kerültek. Ja, és vadi újak voltak. Most tessék irigykedni!

1.1 retro

141 (Törölt felhasználó) 2004-11-17 06:24:57

Mér ne járnék téligumival? Sajna felnire nekem se tellett, így szó szerint gumit cseréltem a verdán. A nyáriakat elrakom a garázsba, jól ellesznek tavaszig.
4 gumit nekem 5E nyomtak fel ( és ráadásul távoli rokon )
Akkor átvertek. Két csere ( nyári téli nyári ) 1,8 felni ára.

140 (Törölt felhasználó) 2004-11-16 13:32:41

Grisa !
Ezen esetre teljesen ráillik, hogy 1balesethez két fél kell. Mert ugye csak egyik figyel már nincs is meg a káresemény.
(Szekszárd feleségem lakott ott pöttöm korában még jó hogy tulélte mert közvetlen strandnál laktak, és mindig bujtak át keritésen )

139 Rell Miklós 2004-11-16 11:40:56

A vakegeres vagy vaklegyes vagy milyen témához:
Adott egy tökéletesen belátható kereszteződés Szekszárdon, ahol kicsi a forgalom, az összes irányba külön sáv van, járdaszigetek, szóval elvileg nem lehet karambolozni. Mégis sokaknak sikerült már. Nem tudom, szinte mintha meg lenne átkozva ez a kereszteződés. Egyszer én is majdnem csattantam, mert nem adták meg az elsőbbséget. Persze, tudom, Trabinak az nem jár...
Szóval vakegér: Egyenesen ment volna az itt említett kereszteződésben egy traktor, vele szembe meg balra kanyarodott volna valami nyugati kocsi. Mögötte álltam én. A kettő egyszerre indult meg, nem túl nagy sebességgel, én kívülről végig láttam, hogy csattanni fognak, de közülük egyik se!!! És csattantak is. A veszélyhelyzettől a csattanásig kb 3 másodperc telt el, és mégse próbált egyikük se reagálni! Na erre varrjatok gombot!

1.1 retro

138 Rapp Antal 2004-11-16 09:09:27

A kocsmában jött fel a szó a téligumáról. Megírtam a választ, de úgy gondoltam inkább ide való, úgyhogy teleportáltam ide:

Mér ne járnék téligumival? Sajna felnire nekem se tellett, így szó szerint gumit cseréltem a verdán. A nyáriakat elrakom a garázsba, jól ellesznek tavaszig.

Az az igazság, hogy ha a téli guminak köszönhetően akár csak egyszer is fél méterrel rövidebb fékutat tudok produkálni mint nyárival, az akár többszázezres költségtől is megkímélhet. SZóval mindenképp megtérülő befektetésnek érzem. Az elakadásos dolog sem elhanyagolható szempont, de inkább a megállás a lényeg, annak elmaradása nagyobb károkat tud okozni, mint egy kis hintáztatás. Anno szarrákopott nyári gumival is el tudtam indulni miután elástam magam a hóba, csak türelem kellett hozzá.

Fékezéskor nincs türelmi idő. Meg próbálkozás, hogy hátha másképp...

Soma