Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Megoldások 2005, 2008-ra

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

58 Rapp Antal 2005-01-05 08:08:01

Grisa!

1. ötlet: nem rossz, de a kenés nem csak annyiból áll, hogy olajat öntünk a forgattyús házba és kész. Nézd meg egy 4T motor szerkezetét. Olajszűrő, olajszivattyú, mindenféle csatornák, satöbbik, hogy eljusson az olaj oda, ahol szükség van rá. Szóval nem olyan egyszerű ez mint amilyennek látszik.

2. ötlet: ez sem rossz, itt viszont az anyagiakon bukik meg elsősorban a dolog. Kibaltázott drága lenne az átépítés, gyanítom hogy egy fiatal korszerű verda árába kerülne. Az elektromos meghajtás ma még elég kiforratlan, bonyolult, nehéz, és drága, ezért sincs még igazán villanyos autó. Nem is beszélve az olajlobbyról, aminek egyáltalán nem érdeke a kisfogyasztású illetve alternatív/hibrid hajtású járgányok elterjedése. És sajnos az olajosok nagyobb hatalommal bírnak mint a zöldek...

Ettől függetlenül érdemes gondolkodni kicsit ezeken a dolgokon.

Soma

57 Rell Miklós 2005-01-05 00:24:09

Hát van két, elég fura ötletem...

1: Már régóta morfondíroztam rajta, elég meredek dolog, nem tudom mennyire kivitelezhető, mert sajna nem értek hozzá eléggé, de remélem nem fogtok nagyon lehurrogni, hogy micsoda baromságot is beszélek.
Hát szóval ugye van olyan, hogy kétütemű dízelmotor. A különbség (ha valaki nem tudná), csak annyi, hogy a befecskendezés miatt nem lehet keverékes olajzás, hanem a 4t-hez hasonló, így viszont nem lehet a forgattyúsházból átnyomni a levegőt az égéstérbe, tehát feltöltő kell hozzá. A többi ugyanaz, mint a hagyományos dízel. Na, és itt az ötlet! Ha a forgattyúsházból az égéstérbe az átömlőket lezárnánk, a forgattyúsházba olajat raknánk, és az égéstér beömlőjén feltöltővel + az eredeti karbival töltenénk fel a hengert, akkor olyan kétütemű benzinmotort kapnánk, aminek nem kell motorolajat tenni az üzemanyagába! És ettől talán (?) javulnának a CH-kibocsátási értékek...
Valami szakember azért leszólhatna...

2: Nem igaz az, hogy nem érné meg (talán még állami támogatást is lehetne valahogy kicsikarni - hivatkozva a környezetkímélővé alakításra) villanymotort rakni egy ilyen könnyű kisautóba! Tudom, persze, nehéz az akksi, gyakran kell tölteni és sokáig, stb... De van egy érv (a környezetkímélésen kívül) ami emellett szól, és szerintem sok trabant-tulajdonost elgondolkodtatna, és visszafogná őket kocsijaik eladásától: (nagy titkot árulok itt el, nem ám terjeszteni! Mindenféle minisztériumokban dolgozók most gyorsan hagyják abba az olvasást, mert még rájönnek a cselre!) Szóval: A hálózati áram kilowattóránkénti árában bár van sokféle adó, de útalap nincs! És ez nagy könnyebbséget jelentene! Szerintem a villamos Trabi üzemeltetése az üzemanyag - villamos energia árkülönbözet miatt nagyon kedvező lenne. Arról már nem is beszélve, hogy a mai modern elektronikus teljesítményszabályozókkal gyakorlatilag mindig csak a szükséges teljesítményt vehetjük ki az akksikból, nem úgy a benzinmotorral, ahol ha kell, ha nem adott sebességhez adott fordulatszám, ahhoz pedig adott üzemanyagfogyasztás tartozik... (na jó, ez így nem teljesen igaz, de megközelítőleg igen.)

Huhh.... Na?

1.1 retro

56 Sánta Gábor 2004-12-31 23:56:53

Na tuttommal ugyanúgy eltűnnek majd a kormot okádó Ikarusok, az olajtemető Skodák és Ladák mint a Trabik, Wartik. Csak egy baj van: az uccsó kettőt kivéve mindegyiknél meg lehet oldani egy motorgenerállal. De tok egy móccert amivel át lehet b*szni a mérőműszereket: 20-as keverék és a boltokban kapható füstölésgátló, a karbit és a gyútstást hajszálpontosan beállítani (ülőkalapácsos modellek sztem itt megszívják), bejáratott, de nem öreg gyertyák és kb. ennyi. Ezzzel a zöldkártya az ominózus dátumig tuti megvan. a bizonyos dátum után pedig egy plusz hátsó dobbal meg lehet oldani a közutakon (a háccsó dob meglehetősen sok füstöt felfog, erre akkor döbbentem rá mikor levettem a hátsó dobomat 1 az 1be es utána beindítottam). Na kb. ennyi... sztem ez bőven elég (FUCK Catalisator)!

Little Boy

55 Rell Miklós 2004-12-28 10:09:09

Az állatfajzatozással nem árt vigyázni, mert ha buszos is van köztünk, az nem fogja annyiban hagyni... A minap én is rendőröztem ugye, és tudjátok, mi lett belőle...

1.1 retro

54 Franyó Tamás 2004-12-28 00:18:28

Hát a pösti közlekedésről én is tok jót "jót" mondani. Egy buszos frankón leszorított a csuklóval úgy hogy a felnimnek most annyi mert kénytelen voltam lepadkázni hogy nekem ne jöjjön az állatfajzatja

WmMmmMMmmM WWWMMMmmmmMMMmmmmm http://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

53 Segesvári Arnold 2004-12-27 14:10:29

Igazad van gkalmar! Annyiban kiegészítve, hogy sajna egyre több helyen van ez, és nem csak Bpesten! Én nem valami nagy városban lakom, de azért itt van lepattant trabik...sajnos... ráadásul 1.1-esek. Bár azóta van egy kis változás, mióta haveromnak is meg nekem meg van a 4t, és szépen alakítgatjuk, vigyázunk rá, rendszeresen ápolgatjuk... Olyan mintha, mindenki elkezdeett egy kicsit adni a Trabira. Mintha a Mi példánk alapján rájöttek volna, hogy akár egész mást is ki lehet hozni ebből az autóból, mint ahogy ezt előtte gondolták... Bár nem azt akarom mondani, hogy minden Trabi szép állapotban van, de azért egy páran kezdtek a kicsi kocsira adni. Sajna viszont nem vagyok full miliomos, hogy minden olyan trabit megvegyek, amelyiken látom, hogy nem jó kezekben van. Talán még egyet bevállalok, de sajna többet nem!!! Se anyagilak, se helyileg....

By Yoa

52 Kalmár Gábor 2004-12-27 13:58:12

És mégvalami!
Utóbbi időkben többször is jártam Bpesten. A városi, lakótelepi parkolókban pedig elő-előfordul, hogy elég lepattant, látszólag elhagyatottnak tűnő 1.1-es pihen. Akiben van elszántság, kitartás, talán megpróbálhatna utána járni, mi is van a kiszemelt autó gyakorlati helyzetével. Tudom, kicsit fura megközelítés, de így a szemünk láttára hullanak szét a sokszor jobb sorsa érdemesebb járműve(in)k, ahelyett, hogy jobb tulajdonoshoz kerülve, gondozva használnák ki lehetőségeiket.

gkalmar

51 Franyó Tamás 2004-12-22 02:20:06

Kétütemű ballada:

Vinkler újvárosi úton trabinak nyomta ezerrel,
Melynek motorját saját kezűleg tuningolt, s berhelt
Kétütemű csoda volt ez, s nem ámítás,
Szét is szakadt varrás mentén a váz.

Pedig Ő minden reggel kocsiját kente-fente,
Míg más ember a babáját rendezgette.
Szép is volt a Zwickau-i keletnémet csoda
Fehér színe a napot is elvakította.

Autója sportülésén büszkén feszengett Zotya
Bütykölt motorja Suzukit alázott, s előzött tova
Szégyenkezett is Esztergom város fénye
Hogy egy Trabant ily csúnyán elbánt véle.

S mi történt e NDK-s büszkeséggel?
A mi kis városunkat töltötte meg füsttel.
Erre „szeretett” honatyáink törvényt teremtettek
Melynek lényeg: a kétüteműek életének vége!

Hősünk megunta a folyamatos csesztetést
Meg is vette négyütemű Fiat berendezését.
Emberünk sok idejét ráfordítva
Azt is szanaszét tuningolta.

Szeretettel: Frensis s Ede



WmMmmMMmmM WWWMMMmmmmMMMmmmmm http://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

50 Kalmár Gábor 2004-12-21 14:16:41

Egy érdekes megoldás!
Nemmindenki szereti, de én mégis ezt tanácsolnám: aki teheti, vegyen 4T Trabit (esetleg Wareszt). A tömeg biztosítja létét. Fenntartása humánus: kevés a speciális alkatrész, a motor (és tartozékai) VW Polo, a többi 2T Trabi. Élmény más, forma ÖRÖK. Jó minőségű, márkásabb alkatrészek segítségével a motor elpusztíthatatlan, a többi meg hasonló: Trabant. Egyedül az alattomos korrózióra kell mindenkinek odafigyelnie (jellemző beázások!)

gkalmar

49 Rapp Antal 2004-12-18 09:28:52

Én továbbra is abban bízom, hogy ugyanúgy bejön a jóslatom, mint ahogy 2005-tel kapcsolatban bejött. Vagyishogy 2007 vége felé majd "rájönnek" a főmuftik hogy ezt így nem lehet, és eltörlik vagy enyhítik a szigort, esetleg kitalálnak mást, vagy egyszerűen csak elodázzák megint egy pár évvel a dolgot.

Egyszerűen abból kell kiindulni, hogy alkotmánysértő az, ha kiveszik alólunk a kocsit.

Soma

48 (Törölt felhasználó) 2004-12-01 20:45:59

Elég lett volna egyszer is megkérdezni.

47 Orosz László 2004-12-01 18:29:44

Hali engem az érdekelne,hogy igaz e az a hír hogy 2004-től az előtte kivont 2T kocsikat nem lehet újra forgalomba helyezni.Ha valaki tud erről valamit irjon a wartburg853@freemail.hu Előre is köszi


A wartburg meg a Trabi a sebesség istenei.

46 (Törölt felhasználó) 2004-11-19 09:48:22

Szerintem is az a ec. megoldás, hogy komplett kipufogó csere. Ha elkapják embert akkor meg „két hete lerobban kata. De már hozzák.”

45 Rapp Antal 2004-11-19 07:08:15

Na igen, és minden mérés meg ZK előtt cserélgessem a motort? Akkor már elég lenne két kipurendszer, egy katás és egy nemkatás, azt kicsit egyszerűbb cserélgetni...

Soma

44 (Törölt felhasználó) 2004-11-18 18:42:54

%idez%Soma írta:
Nem újkeletű az ötlet, de erre is jó.

Tegyük fel, hogy van egy 2T Trabim amivel sokat megyek. Nyilván a kata szóba se jöhet, hiszen hamar kinyíródna.

Kell egy másik Trabi, ugyanilyen színben, hasonló évjáratban, lehetőség szerint azonos alváz és motorszámmal. Arra kell a kata, és ő csak pihen. Ő megy műszakira, illetve ha a járós autót megfogják a mobil mérővel, akkor a műszaki állomásra is ő megy a hivatalos mérésre. Így elég hosszú életű tud lenni egy katalizátor. Szerintem.

Persze ez összességében és részleteiben is illegális, dehát találékony ember a magyar, ha a túlélésről van szó...

Soma/idez%Szerintem egyszerűbb ha csak egy azonos motorszámú motor veszel, ami alig futott, és arra megveszedd a legolcsóbb katalizátort, így az eredmény ugyanaz.
Kevesebb hely és pénz, és talán kevesebb a lebukási esély is!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

43 Rapp Antal 2004-11-18 09:42:01

Nem újkeletű az ötlet, de erre is jó.

Tegyük fel, hogy van egy 2T Trabim amivel sokat megyek. Nyilván a kata szóba se jöhet, hiszen hamar kinyíródna.

Kell egy másik Trabi, ugyanilyen színben, hasonló évjáratban, lehetőség szerint azonos alváz és motorszámmal. Arra kell a kata, és ő csak pihen. Ő megy műszakira, illetve ha a járós autót megfogják a mobil mérővel, akkor a műszaki állomásra is ő megy a hivatalos mérésre. Így elég hosszú életű tud lenni egy katalizátor. Szerintem.

Persze ez összességében és részleteiben is illegális, dehát találékony ember a magyar, ha a túlélésről van szó...

Soma

42 (Törölt felhasználó) 2004-11-08 17:18:50

Most nézem hogy nem akartam kijelőlnin az összeset, csak ezt:
"akkor betiltanák a 2T-k után az összes Ladát, faros Skodákat, Kispókokat, Zastavákat, satöbbiket, satöbbiket"
én csak erre szerettem volna választ írni,na mindegy, bocs.

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

41 (Törölt felhasználó) 2004-11-08 17:15:13

%idez%Soma írta:
Oké hogy kelet meg régi, de akkor betiltanák a 2T-k után az összes Ladát, faros Skodákat, Kispókokat, Zastavákat, satöbbiket, satöbbiket? Ugyan már, ennyire még ők sem lehetnek hü... vösek...

Soma/idez%Ez nem biztos!!! Hisz ezek az autók vagy 4 hengeresek, vagy 2 hengeres DE 4 üteműek! Ezeket az autókat max a környezetvédelmi előirások fogják "tönkretenni", de akkor az összes nyugati megy velük!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

40 (Törölt felhasználó) 2004-10-27 06:45:26

Kit fog érdekelni ?
Meg azok az egyéb autók nem birják addig mig a Trabant !

39 Rapp Antal 2004-10-27 06:42:40

Oké hogy kelet meg régi, de akkor betiltanák a 2T-k után az összes Ladát, faros Skodákat, Kispókokat, Zastavákat, satöbbiket, satöbbiket? Ugyan már, ennyire még ők sem lehetnek hü... vösek...

Soma

38 (Törölt felhasználó) 2004-10-27 06:31:41

4T miért ? Mé..mé... mert az is kelet, meg öreg is.
Ez itt meg már EU.

37 (Törölt felhasználó) 2004-10-27 06:20:56


Nehezen találok jó megoldást 2005 re meg 2008 ra meg 20…nem tudom hány lesz még ?
Divat 4T 2T esiteni ( jó kocsmás kifejezés )
Lámpák, mocitető stb.
Én most azon gondolkozám, hogy inkább totál mennyek vissza 2T hez.
Egy rohadt AC pumpát nem merek kicserélni ! ( mert ugye benzin meg ott vannak közvetlen gyertyák – még meg gyullad ha elcseszek valamit )
Ráadásul meg hátha nem is ott van a baj ? ( benzinszagú a motorolaj )
4T ből csak egyet sajnálok. A 4fokozat. Nincs emelkedő tényleg számára.
Fel van adva lecke, mert félek, hogy törvények 4T is kivágják utakról. Akkor meg már inkább 2T vel rokkantoskodjak. :-(


36 Szabó Szilárd 2004-10-25 14:28:55

%idez%prokee írta:
Naaaaaa ! Veterán katona - vágod már ?

Ennyire nem volt sz*r poén, hogy senkinek ne essen le

Nem kedvelem az ittas vezetőket./idez%Hát sajnos el kell hogy keserítselek!
Sajnos ennyire sz#r volt a poén de udvariasságból egy kacajt azért én elengedek!!!

Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!

35 Prokop Gábor 2004-10-25 11:19:00

Naaaaaa ! Veterán katona - vágod már ?

Ennyire nem volt sz*r poén, hogy senkinek ne essen le

Nem kedvelem az ittas vezetőket.

34 Szabó Szilárd 2004-10-25 11:01:00

%idez%prokee írta:
Az épület és a nemtommilyen néni nem nevezehtő veteránnak, tehát OFF. Anyukám viszont főtörzsőrmester, szóval veterán.

Nem kedvelem az ittas vezetőket./idez%Ezt nem értem!!!
Ha bővebben kifejtenéd a veterán és főtörzsörmester ősszefüggését nagyon megköszönném!!


Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!

33 Prokop Gábor 2004-10-25 10:20:45

Az épület és a nemtommilyen néni nem nevezehtő veteránnak, tehát OFF. Anyukám viszont főtörzsőrmester, szóval veterán.

Nem kedvelem az ittas vezetőket.

32 Szabó Szilárd 2004-10-25 09:40:38

Akkor talán maradjunk az autóknál!!!!

Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!

31 Rapp Antal 2004-10-25 07:05:20

Én meg ismerek olyan nénit (mamámtól nem messze lakik), aki 101 éves, úgyhogy...

De ha most valaki azzal jön hogy ő meg tud olyan épületről ami már 500 éves, az nem ér!

Soma

30 Prokop Gábor 2004-10-25 06:50:17

Már említettem, Anyukám 60 éves. Én nyertem

Nem kedvelem az ittas vezetőket.

29 Rapp Antal 2004-10-25 06:32:05

Fenéket! Fater traktora már 47 éves! Én nyertem!

Soma

28 Szabó Szilárd 2004-10-24 21:03:51

%idez%Tiberius írta:
Az enyém februárban múlt 38... a P70 meg most 15-én volt 46...

Tib

/idez%Okééééé!!!
Te nyertél!!!
Feladom!!!


Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!

27 Huszta Tibor 2004-10-23 00:09:26

Az enyém februárban múlt 38... a P70 meg most 15-én volt 46...

Tib

26 Szabó Szilárd 2004-10-17 15:02:38

Három hónap !!
Én nyertem!!

Szicsu
(Módosította Szicsu 2004.10.17. 17:20-kor)

25 (Törölt felhasználó) 2004-10-17 13:33:01

sok mázlista! én már ki se számolom! az én gépem 1990-es aszongya hogy akkor 2020 lesz 30 éves az pontosan 16 év műlva lesz Hát nem ma

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!

24 Muczán Gábor 2004-10-17 13:33:00

%idez%twk004 írta:
(
TWK-001 írta:
Naszóval!

Remélem hogy azok akik a 30 éves autó= veteránautó párost emlegetik csak viccelnek. Ha nem viccelnek akkor álomvilágban élnek. A 30-ik életévet betöltött járműveket a Múzeális Minősítő Bizottság elé kell tolni, ha az szalonállapotúra lett hozva és a pozitív döntés után tekinthető a gk veteránnak.
Összeállítom a minősítés szabályait, kritériumait és felkérem Tiberius-t hogy közös oktatásban részesítsük a rózsaszín homályban tévelygőket.
Leírnám a telken tárolt kivont autó jelenlegi EU-s definicióját, ami 1-2 év múva nálunk is így fog hangzani:
30 éves autó amely kertben áll kivontan és nincs "veteránminősítve" = azonnal a tulaj költségére likvidálandó, megsemmísitendő veszélyes hulladék.
Sajnos minden jel arra mutat hogy ez a most még futurikusan hangzó definició a jövőben nálunk is valósággá válik.
Az ősszel megejtjük a felvilágosítást, addig is kezdjetek el rejtekhelyet keresni az öreg szekereknek.

klubelnök)
Üdv, Gábor!

Ezzel kapcsolatban lenne 1 kérdésem: úgy tudom (buzgó Veterán-olvasó vagyok, de erre a kérdésre nem találtam választ), hogy betöltött 25 éves kor esetén veterán-előminősítő vizsgára vihető az Általad említett "szalonállapotú" gép. Tudomásom szerint Matiz kollega "79-es sárga deLuxe-át még az előző tulaj (Balázs) el is vitte ilyesmire. Ami a lényeg: csak a betöltött 30 éves korú gépek kapnak kedvezményeket (biztosítás, súlyadó, stb.), vagy egy sikeres előminősítő vizsga után is járnak ezek?

twk004

/idez%Hali twk-oo4!

A 25 éves járművekre csak kedvezményes köt. biztosítás létezik. Sőt most kiharcoltuk Szepes kollégámmal hogy nagyon ritka egyedi autónál fiatalabbra is. /lásd Simon a. W1.3 alvázon W 311 kaszni, 1990-es évj. is kapott kedv. biztosítást.
Sajnos a young-timer kategória egyenlőre csak a klubvezetők és a hobbisták olvasatában létezik.
Hivatalos szinten nem emlékeznek meg erről a kategóriáról.

Jól szemlélteti az állapotokat Szepes Bogárklub vezető kollégám tanulmánya, amit most -prokee- ki is tett a honlapunkra.

A jövö héten a mavamsztól felrakom a veteránminősítés alapját adó "kritériumkereszttáblázatot" és egyeztetek Tiberiusszal a minősítésssel kapcs. cikk megírásáról.

M.G.

klubelnök

23 Deák Attila 2004-10-16 13:37:09

%idez%Matiz írta:
TWK004! A másik topicból ollózva:

"Veterán előminősítés a külföldről behozott autókra van azért, hogy ne kelljen olyan műszaki feltételeknek megfelelnie mint egy "modern" gépnek. Ezáltal behozható kategóriába kerül majd felújítás után sikeres újabb veteránvizsga esetén szabad a pálya. Szerintem ezzel keveritek.

Petyó"

Ennyi és nem több. Sajna Balázs nem vitte - nem is vihette - ilyen vizsgára a gépet. De ez az öt év majd elrepül valahogy!

"79 De Luxe/idez%Üdv!

Nekem már csak kettő...

twk004

22 (Törölt felhasználó) 2004-10-15 14:42:09

TWK004! A másik topicból ollózva:

"Veterán előminősítés a külföldről behozott autókra van azért, hogy ne kelljen olyan műszaki feltételeknek megfelelnie mint egy "modern" gépnek. Ezáltal behozható kategóriába kerül majd felújítás után sikeres újabb veteránvizsga esetén szabad a pálya. Szerintem ezzel keveritek.

Petyó"

Ennyi és nem több. Sajna Balázs nem vitte - nem is vihette - ilyen vizsgára a gépet. De ez az öt év majd elrepül valahogy!

"79 De Luxe

21 Deák Attila 2004-10-15 12:55:12

%idez%TWK-001 írta:
Naszóval!

Remélem hogy azok akik a 30 éves autó= veteránautó párost emlegetik csak viccelnek. Ha nem viccelnek akkor álomvilágban élnek. A 30-ik életévet betöltött járműveket a Múzeális Minősítő Bizottság elé kell tolni, ha az szalonállapotúra lett hozva és a pozitív döntés után tekinthető a gk veteránnak.
Összeállítom a minősítés szabályait, kritériumait és felkérem Tiberius-t hogy közös oktatásban részesítsük a rózsaszín homályban tévelygőket.
Leírnám a telken tárolt kivont autó jelenlegi EU-s definicióját, ami 1-2 év múva nálunk is így fog hangzani:
30 éves autó amely kertben áll kivontan és nincs "veteránminősítve" = azonnal a tulaj költségére likvidálandó, megsemmísitendő veszélyes hulladék.
Sajnos minden jel arra mutat hogy ez a most még futurikusan hangzó definició a jövőben nálunk is valósággá válik.
Az ősszel megejtjük a felvilágosítást, addig is kezdjetek el rejtekhelyet keresni az öreg szekereknek.

klubelnök/idez%Üdv, Gábor!

Ezzel kapcsolatban lenne 1 kérdésem: úgy tudom (buzgó Veterán-olvasó vagyok, de erre a kérdésre nem találtam választ), hogy betöltött 25 éves kor esetén veterán-előminősítő vizsgára vihető az Általad említett "szalonállapotú" gép. Tudomásom szerint Matiz kollega "79-es sárga deLuxe-át még az előző tulaj (Balázs) el is vitte ilyesmire. Ami a lényeg: csak a betöltött 30 éves korú gépek kapnak kedvezményeket (biztosítás, súlyadó, stb.), vagy egy sikeres előminősítő vizsga után is járnak ezek?

twk004

20 Huszta Tibor 2004-10-09 19:58:53

Jelen állásban a törvény a veteránokra is vonatkozik. Eredetileg nem így volt, de a legutóbbi, 2008-ra vonatkozó változtatásnál elb*szták.

Prokeeee! Ezt hol olvastad??

Tib

19 Huszta Tibor 2004-10-09 19:52:40

Összeállítom a minősítés szabályait, kritériumait és felkérem Tiberius-t hogy közös oktatásban részesítsük a rózsaszín homályban tévelygőket.
-> Jelentem, máris folyik; a veterán topicban.

Leírnám a telken tárolt kivont autó jelenlegi EU-s definicióját, ami 1-2 év múva nálunk is így fog hangzani:
30 éves autó amely kertben áll kivontan és nincs "veteránminősítve" = azonnal a tulaj költségére likvidálandó, megsemmísitendő veszélyes hulladék.
Sajnos minden jel arra mutat hogy ez a most még futurikusan hangzó definició a jövőben nálunk is valósággá válik.

-> Sajnos, már azzá is vált, múlt héten volt a közlönyben a rendelet a hulladékká vált gépjárművekkel kapcsolatban. Abban volt valami olyasmi, hogy a forgalomból kivont kocsi tulaját kötelezik, hogy bontóba kell adni a kocsit, ellenkező esetben bírság... Bár, hogy ennek mi a realitása, azt még nem tudni.

Tib

18 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 19:37:59

%idez%prokee írta:
Matiz :

Természetesen igazad van, de kat mnélkül nem fogják teljesíteni.


- prokee -/idez%Azért én bizakodom. Ha mást nem, akkor marad a MAVAMSZ javaslat ("valószínűleg lesz olyan időszak, hogy nem lehet majd legálisan közlekedni a járművel"). Ennyit megér nekem ez az autó.
(+1 javaslat: vannak tuti helyek, ahol bármit teljesít az autó...)


"79 De Luxe

17 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 17:49:34

De nekem van egy 60 e km es Trabi megkímélt állapotban! Kítűnő formában van! így se teljesíti?? Még nem mértem meg, de legközelebb megkérdezem mik az értékeim!!

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!
!!!I EAT COPS FOR BREAKFAST!!!

És kamionosokat is teletömi ólammal

16 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 13:23:26

%idez%trab601 írta:
(
prokee írta:
Matiz :

Természetesen igazad van, de kat mnélkül nem fogják teljesíteni.


- prokee -)
CSAK VICCNEK SZÁNTAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!/idez%Bocs rossz helyre írtam!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

15 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 13:22:56

%idez%trab601 írta:
(
TWK-001 írta:
Naszóval!

Remélem hogy azok akik a 30 éves autó= veteránautó párost emlegetik csak viccelnek. Ha nem viccelnek akkor álomvilágban élnek. A 30-ik életévet betöltött járműveket a Múzeális Minősítő Bizottság elé kell tolni, ha az szalonállapotúra lett hozva és a pozitív döntés után tekinthető a gk veteránnak.
Összeállítom a minősítés szabályait, kritériumait és felkérem Tiberius-t hogy közös oktatásban részesítsük a rózsaszín homályban tévelygőket.
Leírnám a telken tárolt kivont autó jelenlegi EU-s definicióját, ami 1-2 év múva nálunk is így fog hangzani:
30 éves autó amely kertben áll kivontan és nincs "veteránminősítve" = azonnal a tulaj költségére likvidálandó, megsemmísitendő veszélyes hulladék.
Sajnos minden jel arra mutat hogy ez a most még futurikusan hangzó definició a jövőben nálunk is valósággá válik.
Az ősszel megejtjük a felvilágosítást, addig is kezdjetek el rejtekhelyet keresni az öreg szekereknek.

klubelnök)
Az nem megoldás hogy bontóvá nyílvánítjuk kertünket? hisz ott akárhány kocsit tárolhatunk!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!/idez%CSAK VICCNEK SZÁNTAM!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

14 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 13:22:03

%idez%prokee írta:
Matiz :

Természetesen igazad van, de kat mnélkül nem fogják teljesíteni.


- prokee -/idez%CSAK VICCNEK SZÁNTAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

13 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 13:06:25

%idez%TWK-001 írta:
Naszóval!

Remélem hogy azok akik a 30 éves autó= veteránautó párost emlegetik csak viccelnek. Ha nem viccelnek akkor álomvilágban élnek. A 30-ik életévet betöltött járműveket a Múzeális Minősítő Bizottság elé kell tolni, ha az szalonállapotúra lett hozva és a pozitív döntés után tekinthető a gk veteránnak.
Összeállítom a minősítés szabályait, kritériumait és felkérem Tiberius-t hogy közös oktatásban részesítsük a rózsaszín homályban tévelygőket.
Leírnám a telken tárolt kivont autó jelenlegi EU-s definicióját, ami 1-2 év múva nálunk is így fog hangzani:
30 éves autó amely kertben áll kivontan és nincs "veteránminősítve" = azonnal a tulaj költségére likvidálandó, megsemmísitendő veszélyes hulladék.
Sajnos minden jel arra mutat hogy ez a most még futurikusan hangzó definició a jövőben nálunk is valósággá válik.
Az ősszel megejtjük a felvilágosítást, addig is kezdjetek el rejtekhelyet keresni az öreg szekereknek.

klubelnök/idez%Az nem megoldás hogy bontóvá nyílvánítjuk kertünket? hisz ott akárhány kocsit tárolhatunk!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

12 Prokop Gábor 2004-10-07 11:49:16

Matiz :

Természetesen igazad van, de kat mnélkül nem fogják teljesíteni.


- prokee -

11 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 09:35:46

Riff-Raff írta odaát:

"A 2004. június 15-től vásárolt kétüteműekre 2005. július 1-től alkalmazandóak az új kibocsátási határértékek. A korábban vásárolt kocsikra 2008. január 1-től. (Eredetileg május 1. lett volna a vásárlási határidő, de késett a rendelet.)



Katalizátort nem kell semmire felszerelni, és semmit nem kell kivonni a forgalomból. A rendelet semmilyen erre vonatkozó előírást nem tartalmaz. Csak határértékek vannak. Ha ezt tudja a kocsi teljesíteni, akár katalizátorral, akár anélkül, megkapja a zöld kártyát. Ha nem tudja, akkor nem. "

Ennyi és kész.

A 30 éves és veterán kérdésekkel egyetértek.

Azzal már nem, hogy megszabják, mit és hol tartok a saját telkemen. Jelenleg a forgalomból kivont 82-es és két szintén forgalomból kivont Pannóniát tartok kint, a Panncsik zárt helységben, a Waresz egyelőre szabad ég alatt tárolódik. Az egyik barátom 10-15 autót tárol a kertjében (Trabant, Wartburg, Golf I, BMW, Zaporozsec, Morris Minor, stb stb....) A Trabantok közül egy, a Zaporozsec, és a Morris már most bőven veterán korú. Az áruk kb a vas kiló/ft ára, az értékük viszont annál több. Max akkor lesz hajlandó deponálni a járműveket, ha megtérítik neki...
Vagy én is felnyomhatom majd a szomszédot, hogy a 3 kombájn, és a tíz traktor 5 utánfutóval mind ócskavastelepre való? Ugyan már.

Bocs a szófosásért, csak gondoltam hozzáteszem a magamét

"79 De Luxe

10 Prokop Gábor 2004-10-07 07:06:13

Nagy Király Gondolat !

Ha egyszer lesz működő géped, akkor Tiberiussal közösen tényleg belevághatnátok egy ilyen cikkbe (sorozatba?), nagy hiánypótló lenne !

- prokee -

9 Muczán Gábor 2004-10-07 07:03:50

Naszóval!

Remélem hogy azok akik a 30 éves autó= veteránautó párost emlegetik csak viccelnek. Ha nem viccelnek akkor álomvilágban élnek. A 30-ik életévet betöltött járműveket a Múzeális Minősítő Bizottság elé kell tolni, ha az szalonállapotúra lett hozva és a pozitív döntés után tekinthető a gk veteránnak.
Összeállítom a minősítés szabályait, kritériumait és felkérem Tiberius-t hogy közös oktatásban részesítsük a rózsaszín homályban tévelygőket.
Leírnám a telken tárolt kivont autó jelenlegi EU-s definicióját, ami 1-2 év múva nálunk is így fog hangzani:
30 éves autó amely kertben áll kivontan és nincs "veteránminősítve" = azonnal a tulaj költségére likvidálandó, megsemmísitendő veszélyes hulladék.
Sajnos minden jel arra mutat hogy ez a most még futurikusan hangzó definició a jövőben nálunk is valósággá válik.
Az ősszel megejtjük a felvilágosítást, addig is kezdjetek el rejtekhelyet keresni az öreg szekereknek.

klubelnök