Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Megoldások 2005, 2008-ra

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

208 Prokop Gábor 2005-09-20 19:02:38

------> Barkács szakkör topic

207 Gyapjas Gergely 2005-09-19 19:02:52

Az öreg először azt mondta hogy öntsek bele tiszta benzint de csak óvatosan!Utána azt mondta ,hogy a jogszabály a tiszta levegő hozzákeverését a kipufogógáz hoz nem tiltja ,mert az új autók közül is van amelyik így van megoldva. Még mondta 1:70-es arányt full szintetikus 2t-vel. A hozzákeverésre mikor rákérdeztem azt mondta, hogy gondolkozzak.


206 Prokop Gábor 2005-09-19 19:00:57

Bocs, én motorokat néztem
Csónakmotor nem egy összehasonlítási alap, ui. nem közlekedsz vele nap mint nap, míg a Trabival igen. Legalábbis ez a közvélekedés. Az pedig, hogy mindkét oldalról hülyeség, nem egy szempont.

205 Rell Miklós 2005-09-19 18:31:20

várjá, várjá, várjá!
Én a példul 250 lovas kétütemű csónakmotorokra gondoltam! Azokon is van-e kata?

retro

204 Prokop Gábor 2005-09-19 18:19:51

Mázlid van. A törvény egyértelmű, de (szerencsédre) nem tudták értelmezni.
Simán meg kellett volna, hogy vágjanak.

203 Prokop Gábor 2005-09-19 18:16:30

Beszélgettem a kollégámmal a motorokról, ui. nagyjából tökhülye vagyok a motorozáshoz - igaz, nem is vonzott sosem.
Ezek az erőgépek többé-kevésbé HOBBI célra szolgálnak, tehát egy ilyen engine élettartama akár 15 és 30e km közé is eshet - persze ehhez simán le is forogják legalább a 15000-et. Nyilván a megfelelő segédberendezések sem lehetnek ettől sokkal többre tervezve.
Ez az élettartam még egy felujjazott Trabi-főtengelynek is karcsú... Szóval nem biztos, hogy megoldás.

202 Rell Miklós 2005-09-19 18:06:54

Egy kérdés: Mit mérnek ezek a kütyük a környezetvédelmi vizsgálaton? Mert a ppm-ből térfogatszázalékra tippelnék... Nem lehetne azt a módszert alkalmazni, amit egyes cigaretták füstszűrői is használnak, hogy úgy csökkentik le a károsanyag százalékos arányát, hogy a füstszűrő oldalán friss levegőt szív hozzá az ember ?

retro

201 Rell Miklós 2005-09-19 17:58:34

Ezek katások? És ők hogy csinálják, hogy nekik jó a kata? Na, ilyen katát kéne szerezni a Trabira!

retro

200 (Törölt felhasználó) 2005-09-19 12:11:42

-A mult heten vizsgazott a trabim a Mozaik utcaban. Ket nap alatt sikerult levizsgaztatni, mivel hianyoltak a katalizatort. A kocsinak nem en vagyok a tulajdonosa csak az uzembentartoja (iden majus ota), ebbol volt a gond. A forgalmiban nincs benne a tulajdonszerzes idopontja. A vizsgan siman atment de
masnap vihettem be a torzskonyvet ,hogy bebizonyitsam a tulaj 2002 ota nem valtozott. A torveny nem egyertelmu :"...(5) Amennyiben a ketutemu motorral ellatott gepkocsira vonatkozo tulajdonjog (uzemben tartoi jog) 2004.julius 15-et megelozoen keletkezett, a kornyezetvedelmi felulvizsgalat soran a 2005 julius 1-je elotti kovetelmenyeket kell alkalmazni."
Az en esetemben az uzembentartoi jog iden keletkezett a tulajdonjog pedig 2004 julius 15.-e elott.(nem veletlen ,hogy nem lettem tulajdonos ) )
Sikerult meggyoznom oket de nem volt konnyu. Erdemes vigyazni a vizsgan.
-A zoldkartyat masnap csinaltattam (a regi szerint ch nelkul)a szerelo muszere merte a CH-t is 3600 ppm volt... Spuri adalekkal jarok de meg is igy repult volna az ujfajta kornyezetvedelmi vizsganal..


199 Prokop Gábor 2005-09-19 06:55:49

...azért jegyezzük meg, hogy ezeken van katalizátor...

DT125RE:

Motortípus: Kétütemû, folyadékhûtéses motorblokk, elõre hajló, egyhengeres
Hengerűrtartalom: 124 ccm
Kipufogó Katalizátoros Al rendszer

198 Rell Miklós 2005-09-18 20:09:03

Mi itt erőlködünk 2008-on, közben vannak akik többszáz lovas kétütemű motorokkal vágtatnak zavartalanul, mert nekik szabad!
Nézzétek: Link 1 Link 2

retro

197 Árvai István 2005-07-30 21:04:01

http://mopi.fw.hu/zk.jpg

"Nem én megyek magam mögött!" :-D

Wartburg 353W
Budapest
+36205963034

196 (Törölt felhasználó) 2005-07-29 22:59:43

Átalakításhoz még annyit, hogy a hátsó fékmunkahengereket illik lecserélni, mert a 4T-n nagyobbak és így tud a főfékhenger normálisan dolgozni. A kerekeket lehet hagyni, de akkor nem lesz olyan lágy rugózása mint a 4T-nek.

NEVER USE SILICONE!

195 (Törölt felhasználó) 2005-07-29 22:57:00

Az állambácsinak a trabantosok nagy többségét illene támogatni, akiknek azért van, mert nem telik jobbra. A többség normális módon használja, csakúgy mint egy nyugati autót. Van egy réteg aki iszonyat állapotban tartja és a koszos munkásautónak használja, szerszámokat vagy trágyát szállít vele kb. Ilyet már láttam nyugati autóban is. Ezek miatt mondják, hogy koszos trabant. Az ő bajuk. A sajátomat rendszeresen takarítom, mert utálom ha koszos egy autó és mindennapi használatra kell. Egyesek szerint fan vagyok, de ez nemigaz. Viszont szeretem, de azért ha lenne egy millióm erre a célra vennék jobbat.

A veszélyesanyag kibocsájtás csökkentő szerkentyűhöz meg semmi közöm, csak véletlenül találkoztam egy emberkével aki reklámozta. Értelmesnek tűnt. Valamit be kell szerelni az autóba ennyit tudok. Azt is mondta, hogy a nagyon rossz állapotú motoroknál már nem biztos, hogy működik. Érdemes lenne ezen az ágon elindulni, mert ez jóval olcsóbb mint a katalizátor és átalakítást sem igényel vagy csak minimálisat. Gondolom nem reklámozná ha nem működne. A saját mérési papírjait megmutatta, bár már nem emlékszem mennyi volt rajta a CO2, de megfelelt a 2008-as EU szabványnak.

NEVER USE SILICONE!

194 Rell Miklós 2005-07-29 20:13:16

Ja, és a trabantos fickó a 2000 ppm-mel!
Nemtom, igaz-e. A cucc lényege a *** nevű motorolaj-adalék ami tényleg jó, erről meggyőződtem. A másik titka valami porlasztássegítő mágneses varázsizé, ami szerintem nem működik... Munkatársamnak volt ilyen mágneses vacka, de semmi hatása nem volt. Kábé olyan, mint a pi-víz: aki hisz benne, az bemagyarázza magának, hogy jó. Sok ilyen találmány van ami a mágnes "mágikus" tulajdonságait lovagolja meg, pölö a mágneses vízkőoldó, meg a mágneses rákgyógyító-gyűrű...
Azt az adalékot meg megveheted a jobb autósboltokban is.
Végülis lehet, hogy jobb lesz a kibocsátás, mert csökkenti a súrlódást, így (saját felelősségedre) csökkentheted a benzinbe kevert olaj mennyiségét. a a porlasztássegítő tényleg jó (lenne) akkor az meg az égést tökéletesítené, és a teljesítményt növelné, valamint a fogyasztást csökkentené. De a teljesítménynövekedés/fogyasztáscsökkenés a munkatársamnál elmaradt...
Bocsi az ellenreklámért, meg a reklámért. Csak a saját véleményemet írtam le...

retro

193 Rell Miklós 2005-07-29 20:00:37

Hát nemtom, de én a hátsókereket nem piszkálnám. Az eleje viszont igaz, hogy komplettcserés lenne. De szerintem nem lenne rá elég a 100. Viszont ha állambácsi kisegítene 50-nel meg az átalakítás körüli engedélyeztetés/okmányirodáztatás hercehurcáit és költségeit elengedné, akkor azoknak, akik szeretik a kocsijukat (tehát akik ahhoz a bizonyos kocsihoz ragaszkodnak, és nem a típushoz) ez egy csábító ajánlat lehet. Aki meg igáslónak használja csak az nem is érdemli meg... A veteránosok meg szintén örülnének, ha megdobnák őket egy 50-essel. Ez nem jelentene megoldást tömegeknek, de a lelkes rajongóknak igen. De szerintem annak, aki csak azért veszi meg a trabit, hogy széthajtsa, aztán méhbe vigye, vagy 8tonna építési törmeléket szállítson el vele, aztán ottfelejtse valahol, ne is legyen trabija. Megjegyzem, a kisöreg is szolgált építkezésen, volt már benne annyi tüzifa, hogy kiszakadt a hátsókerék-felfüggesztés, de mégis mindig újra rendbe lesz hozva, mert nem elhasználni akarjuk, és 30 év alatt a szívünkhöz nőtt!

retro

192 (Törölt felhasználó) 2005-07-29 18:01:14

150e-ből már jó állapotú 4T-t lehet kapni, 50e körüli összeget ér egy jó állapotú 2T. Úgy indulna a dolog, hogy hátsó futóművek/fékmunkahengerek cseréje, főfékhenger csere, felnik cseréje, eleje pedig komplett. Laprugók helyett beépíttetni a teleszkópokat, az is érdekes mutatvány. Az sem árt ha mérnök tervezi meg. Kicsit elcs3szett tervezés/lakatosmunka és máris életveszélyes az egész. Szerintem csak a munka+anyag nincs meg 100-ból, utána még újraműszakiztatás+engedélyeztetés így legalább 130-150e lesz a vége amiből egy gyárit kapsz. Én inkább eladnám a 2T-t és vennék egy gyári 4T-t. Azzal legalább nincs gond. Sajnos ilyen módon nem lehet ezeket megmenteni.

Még egyben bízom, korábban találkoztam egy trabantos fickóval és azt állítja tud megoldást katalizátor nélküli 2000ppm alatti CO2 kibocsájtásra. Amikor aktuális lesz felkeresem. (Amennyiben valakinek szüksége van rá privátban elküldöm az elérhetőségét.) Ha ez a megoldás nem jó, akkor rá kell rakni egy 5000 cm3-es motor katalizátorát, ami ugyan drága de nehezebben tömődik el. Szerintem nem igazán lehet rá működő katalizátort rakni, főleg mert télen van amikor csak 2-3km-eket megyek, annak meg legalább 5km kell hogy elérje az üzemi hőmérsékletet, így előbb utóbb eltömődne.

NEVER USE SILICONE!

191 Rell Miklós 2005-07-28 20:33:16

De ezzel elérhetné a célját is, hiszen nagy részük még így is a méhre kerülne, mert az emberek nem fektetnék beléjük a hiányzó összeget. Csak aki "komolyan gondolja" tartaná meg a kocsit.

retro

190 (Törölt felhasználó) 2005-07-28 18:54:45

Grisa!!
Szerintem abszolút jó ötletet mondtál, de az állambácsinak nem az az érdeke hogy segítsen a Trabantokon, hanem az, hoogy minnél előbb aMéhben lássa őket...

Egyébként az újautóárak nem sokkal térnek el a kinti árnál, még regadóal sem.
Például kint Ausztriában a Peugeot drágább mint itthon.........


Supernem
http://www.papirjaguar.gportal.hu

189 Rell Miklós 2005-07-28 17:26:32

és életveszélyes miért lesz?


retro

188 (Törölt felhasználó) 2005-07-28 13:40:32

Azt, hogy többe kerül az átalakítás mint megvenni egy 4T-t. És életveszélyes is lesz.
(Módosította Freddy 2005.07.28. 15:40-kor)

187 Rell Miklós 2005-07-28 12:50:16

Csak egy hirtelen ötlet...
Ha már annyira piszkálja nagyjaink csőrét a 2t, akkor nem fenyegetőzni, meg tiltani kéne, hanem üzletet ajánlani!
Ajánljanak fel mondjuk 50000ft-ot minden teljesített veteránvizsgára, és 4t-átalakításra, ezen kívül egy nagy akció keretében tegyék költségmentessé, és egyszerűsítsék le az átalakítás körüli papírmunkát-hercehurcát! (ha már létezik a megfelelő módszer, akkor ne kelljen mindenkinek külön kérvényezni, meg minden, hanem legyen elég, ha a műszakin mondjuk kap egy cetlit a vizsgáéztatótól, hogy ez 4t, aztán az okmányirodában kapjon új forgalmit, aztán szia...) Esetleg támogathatnák a 4t-sítéshez szükséges alkatrészek gyártását... Talán érdemes lenne azon is elgondolkodni, hogy a gyári 4t-khez hasonló átalakítást támogassanak... Az legalább tuti jól meg van tervezve, polo motort lehet használtan kapni, de szerintem újat is lehet venni, ha valaki nagyon akar, és sok a pénze, polo váltót szintén kapni, karosszériaelemeket kéne csak csinálni, meg féltengelyt. A többi cucc hozzáférhető. (vagy lehet venni utángyártott 4t karosszériaelemeket is?)
Ja, és persze az egészet jó alaposan meg kéne hirdetni, hogy köztudott legyen...
Mit gondoltok?

retro

186 (Törölt felhasználó) 2005-07-21 20:23:54

A pécsi KF azt mondta, hogy 2007. dec. 31, ez volt kb. fél évvel ezelőtt. Ha elkezdenek variálni mérges leszek.

Már eléggé hozzászoktam a "trabiszaghoz". Ha másik trabi után kell mennem én is érzem mégha nem is füstöl, ami azért elég ritka. Főleg azok a kétüteműek, amikbe 1:25/33-as keverékeket készítenek és soha nem hajtják meg, lerakódik az egész rendszerben a korom, aztán füstöl mint a gyárkémény. (Az enyém kevésbé füstöl a sthil olajtól, de nem mindenki rak bele ilyet.) Nem csak a trabant ilyen, a régi dízelek is. Még az új dízelek is kormoznak. Szóval tény, hogy sokkal jobban szennyez.

A problémát ott látom, hogy erőszakkal próbálják meg kivonni, de ezt úgysem tehetik meg, mert nem húzhatják ki az emberek "hátsó fele" alól az autót. Az lenne a minimum, hogy az első katalizátort rárakatja az állam. A médiában hallható sok baromságnak ígyis elegen bedőlnek és elviszik a roncstelepre aztán vesznek másikat. Csak van aki ezt nem teheti meg. Sokkal jobb megoldás lenne ha az autóárak a külföldiekhez közelítenének, én sem járnék trabival.

NEVER USE SILICONE!
(Módosította Freddy 2005.07.21. 22:24-kor)
(Módosította Freddy 2005.07.21. 22:25-kor)

185 Rell Miklós 2005-07-21 14:31:16

Te, én már annyiféle határidőt hallottam/olvastam a rádió/tv/újság/csap-ból... És mindegyik mást mond az intézkedésre is! Az egyik betiltásról, a másik a 2t-k eladhatóságának korlátozásáról ír/beszél... Szerintem valami újságírócska a piacon a virágárustól hallott valamit, és abból egy szép kis szenzáció-sztorit írt... Igazából a valóságot elég ritkán hallani, mert az túl bonyolult ahhoz, hogy olyan egyszerű emberek megértsék, akik mások tájékoztatásával foglalkoznak...
Tudod, ilyenkor nekem mindig beugrik egy riportműsor, amhol a 16éves szőke, lakkozott körmű riporternő valamilyen villamossággal kapcsolatos kérdésben akart lealázni, kérdőre vonni egy országos szaktekintélyt, és akkora baromságokat kérdezett, hogy szegény ember azt se tudta, hogy erre a marhaságra mit is válaszoljon. Megpróbálta szegény közérthetően elmagyarázni, hogy miről is van szó, de hősnőnk műveltsége addig sem ért el, hogy felismerje, hogy a prof mikor fejezett be egy mondatot, nemhogy megértette volna a lényeget... A hölgy pedig végig meg volt győződve arról, hogy ő maradt felül a vitában. A sajnálatos ebben az, hogy akik ezt a műsort nézték, és szintén nem értettek a témához, azokat valószínűleg meg is győzte erről...
Sajnos ez lehet a helyzet a mi esetünkben is. Annyiféle hülyeséget összehord a média, hogy az emberekben annyi marad csak meg, hogy "fúj, végre kitiltják ezeket a büdös, mérgező Trabantokat az utakról", és azt se tudják, hogy pontosan mi is az, amitől félnek, és mi is az, ami ellen küzdenek, és hogy pontosan mi is történik a 2t-kkel, és mikor. Ha meg valaki elmagyarázza nekik, akkor csak azt látják, hogy "mert ez meg akar minket mérgezni".

Aztán lehet ám, hogy változott az időpont... Tud erről valaki?

retro

184 (Törölt felhasználó) 2005-07-21 13:33:40

Anyám hallotta a rádióban, hogy a határidő 2007. jún. 1-e. Igaz ez, tényleg visszábbtolták fél évvel?

NEVER USE SILICONE!

183 Árvai István 2005-07-21 11:43:17

http://www.humanprofil.hu/greenplus/

"Nem én megyek magam mögött!" :-D

Wartburg 353W
Budapest
+36205963034

182 Sánta Gábor 2005-06-07 12:36:07

"Boy!

Na de akkor mi a lényeg?!
Mikor vette a Nagybátyád a Trabantját??!"

2004 augusztus 21 vagy 24.........:rolleyese én is aszondom amit Sirtrabi, nem lesz ebből semmi de így hatásosabb.........figyeljétek meg: tudják hogy ez nem jó rendelet, de nem szólnak........tudják hogy ahogy közeledik 2008, úgy egyre többen vonatják ki a forgalomból, 2T-jüket........elérkezik 2008, mit mondanak: hát bocsi mégse gondoltuk komolyan mehetnek tovább........igen ám de akkorra már a 2T ritka lesz mint a fehérholló és ezt tudják........hogy a népriogatás hatásosabb, mint ha télleg megcsinálnák most azonnal.........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

181 (Törölt felhasználó) 2005-06-07 05:51:16

"Úgy legyen sirtrabi!!
Hadják kihallni szép lassan a Trabikat és kész!!"

Ez az élet természetes rendje is.
Én azt is tippelem, hogy oda azért ne vigye vízsgára az ember a járművet ahol ezeket nagyon nem szeretik. Mert szerintem személyes érzelmek is közre fognak játszani adott esetben a jármű állapotának elbirálásához.




180 Szabó Szilárd 2005-06-06 20:27:01

Úgy legyen sirtrabi!!
Hadják kihallni szép lassan a Trabikat és kész!!

Trabant 1975 !!!

179 Bernáth Zoltán 2005-06-06 20:13:39

Szerintem nem kell megijedni ettől srácok.Véleményem szerint nem lesz semmi az egészből.

SIR TRABANT 601 L

178 Szabó Szilárd 2005-06-06 20:05:54

Boy!

Na de akkor mi a lényeg?!
Mikor vette a Nagybátyád a Trabantját??!


Trabant 1975 !!!

177 Sánta Gábor 2005-06-06 16:24:36

"Hali littelboy!!
Nemakarlak elkeseríteni, de már jó régota tudja mindenki, hogy 2005-ről 2008-ra totlták a határidőt. Persze ez is jó hír, mivel ha 2008-ra se lesz megfelelő kata, akkor talán megint kapunk 4 évet!!"

áá csöppcsávó tévecc! igen az papíron kapott haladékot akinek 2004. május 1. előtt is a forgalmiban volt a neve......már jópár ilyen cikket olvastam a Népszabadságtól kezdve a Dunántúli naplón át még sorolhatnám.......na de ez a lényög...........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

176 (Törölt felhasználó) 2005-06-06 13:33:47

Hali littelboy!!
Nemakarlak elkeseríteni, de már jó régota tudja mindenki, hogy 2005-ről 2008-ra totlták a határidőt. Persze ez is jó hír, mivel ha 2008-ra se lesz megfelelő kata, akkor talán megint kapunk 4 évet!!

Supernem
http://www.papirjaguar.gportal.hu

175 Sánta Gábor 2005-06-06 12:43:49

JÓHÍR EMBÖRÖK!!!! 2005 nem valósul meg! DEJ-153, Trabant 601 (nagybátyámék Trabija) most volt műszaki vizsgán Majsán, a kecsekeméti KPM "ügyeletes" ott volt minden (moderálva)t átnéztek a kocsin, és megadták a műszakit 2007ig a ZK-t 2007 dec 31ig......nagybátym rákérdezett erre a 2005 témára a KPMes meg csak nézett rá, oszt megkérdezte hogy honnan szerezte ezt a marhaságot (így szó szerint), folytatta azzal, hogy: ő nem tud erről a dátumról, sőt semmilyen 2005ös dátumról, ő csak 2008at tudja.......na vélemény?! ez azt jelenti hogy félig nyertünk.......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

174 Deák Attila 2005-06-06 12:03:27

Üdv!

Csapi Bt., XIII. Hajdú utca 9. Magyar alaplap, 12.000,- HUF, nincs külön vezérlőegysége, minden a NYÁK-lapon van. Egyetlen plusz kábelt kell levezetni a trafóktól az alaplapig, amelyen feszültséget kap az alaplap. Nem rossz, én megjártam vele Dornburg-ot oda-vissza, egy tüsszentés nélkül.

twk004


173 (Törölt felhasználó) 2005-05-29 20:02:29

Segitséget szeretnék kérni töletek,mégpedig az ugyben hogy honnan tudnék szerezni 2 ütemü wartburghoz elektronikus gyujtást. vlajk@freemail.hu


172 Kalmár Gábor 2005-05-07 10:44:19

"mi már rég nyertünk csak nem ismerik el"

Az nem olyan biztos, de azért érdekes a következő két lehetőség: ha kamu, azaz tudják, hogy megvalósíthatatlan a rendelet, s ezt nem közlik (egyáltalán, vagy nem időben) a lakossággal (félrevezetés), azért, ha meg továbbra is a teljes megsemmisítés érdekében szigorítanak, s azt be is próbálják majd tartatni, (alkotmányossági, etikai okokból kétséges), akkor meg azért lehetne fellépni jogorvoslatért.
El lehet gondolkodni...


gkalmar

171 Sánta Gábor 2005-04-20 17:10:16

"Jó lenne látni azt a rohadt rendeletet eredeti valójában is, nem csak a részleteket beidézve. A KTM oldaláról már törölték. De ha csak a zöldkártya megszerzésében gátol, akkor jól sejtem, hogy a gyakorlatban sosem tiltanak majd ki, hiszen nem merik megmérni, hogy szar-e, így nem tudják igazolni, vagyis nyertünk?"

mi már rég nyertünk csak nem ismerik el...........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

170 (Törölt felhasználó) 2005-04-20 17:06:55

Jó lenne látni azt a rohadt rendeletet eredeti valójában is, nem csak a részleteket beidézve. A KTM oldaláról már törölték. De ha csak a zöldkártya megszerzésében gátol, akkor jól sejtem, hogy a gyakorlatban sosem tiltanak majd ki, hiszen nem merik megmérni, hogy szar-e, így nem tudják igazolni, vagyis nyertünk?

169 (Törölt felhasználó) 2005-04-20 15:15:28

Nem tudom pontosan, de ugy tudom, hogy tönkre tenné a műszert és ezért nem is mérik a CH-t 2üteműeken. Lacee

168 Sánta Gábor 2005-04-20 14:27:43

"CH-t pedig egyszerűen kihúzták, nem szerepel ott érték. Most akkor ez pontosan mit is jelent, illetve mivel is jár?"

az enyimen is ki van húzva........ezen már én is gondolkoztam, hogy ha ebbe akarnak belekötni akkor miért nem töltik ki? vagy lehet hogy nincs sehol megfelelő műszer?!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

167 Rell Miklós 2005-04-19 22:56:26

Hát ja.... mert szerintem egyértelmű választ senki nem tud... Még az sem, akinek az lenne a dolga, hogy tudja... Például, akinek be kell tartatnia...

retro

166 (Törölt felhasználó) 2005-04-19 21:21:19

Sziasztok!

Próbáltam átböngészni az egész fórumot és netet a témában, de egyértelmű válaszra sajnos sehol sem leltem.

Két nagyon fontos kérdésem is lenne. Fontos tudni, hogy az én szegény kis 601 S-em utolsó tulajdonosváltása 2004. május 1-je után történt

1. Most a július 1-i rendelet azt jelenti, hogy a megadott határokat átlépő autók már nem is közlekedhetnek, avagy a rendőr elvileg megbirságolhat az úton, vagy csak azt, hogy ettől kezdve nem kaphatok új zöldkártyát? Vizsga?

2. A trabant.hu egyik aloldalán (http://trabant.hu/2005.html) az olvasható, hogy az 1987. előtt gyártott autók CO-kibocsátása legfeljebb 4,5 százalék lehet, a CH pedig 1000. Nos, a zöldkarim szerint a CO-m 1,76, a CH-t pedig egyszerűen kihúzták, nem szerepel ott érték. Most akkor ez pontosan mit is jelent, illetve mivel is jár?

Köszönöm előre is a szíves segítségeteket!

165 (Törölt felhasználó) 2005-04-17 20:18:43

Ma voltam a vásárban autót nézni és beszélgettem egy emberrel, igaz extrém áron árulta a 2T trabiját de full gyári állapotú volt, nagyon megkímélt. Azt mondta a MOL keverék és az 1000 Ft-os olajok arra jók, hogy a kipufogó okádja a füstöt és lerakódjon az egész rendszerben a dzsuva és tönkretegye a motort. Ajánlott más fajta olajokat, szerinte ezek már jelentősen csökkentik a károsanyag kibocsájtást. Állítása szerint tud megoldást arra, hogy 2008 után az EU szabványnak megfelelően zöldkártyát kapjon katalizátor nélkül. Még a saját zöldkártyás mérési eredményeit is megmutatta. Bár én ebben erősen kételkedem, az úr intelligensnek és szavahihetőnek tűnik. Ha gondoljátok felhívom és megkérdezem, hogy interneten kívánja-e magát reklámoztatni, még alkudozom is a trabijára kicsit. Bár engem már nem érint a dolog, de már én is kíváncsi vagyok.

NEVER USE SILICONE!

164 Sánta Gábor 2005-04-16 17:35:23

"Legjobb kettévágni a kasztnit és elékötni egy lovat. Garantáltan környezetbarát. Igaz csak 1LE, de ha megállít a rendőr mérni a ló ráfingik és elájul."

na én ezt nem csinálom meg....mérmint a kettévágást....az hogy lefingja az csöppet sem zavarna, sőt még ki is röhögném, a lovat meg meglögdösném hogy ne csak fing jöjjön!

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

163 (Törölt felhasználó) 2005-04-15 20:51:51

Legjobb kettévágni a kasztnit és elékötni egy lovat. Garantáltan környezetbarát. Igaz csak 1LE, de ha megállít a rendőr mérni a ló ráfingik és elájul.

NEVER USE SILICONE!

162 Sánta Gábor 2005-04-14 13:15:10

ja de az nem Trabant.....

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

161 (Törölt felhasználó) 2005-04-13 23:36:01

Nyárig eladom, engem már nem érint. Ezt a 40km/h-t remélem nem gondoltad komolyan.. Ennyi erővel mehetnél traktorral is.

NEVER USE SILICONE!

160 Sánta Gábor 2005-04-13 18:01:20

"2007 után egykét évig lehet majd trükközni"

jaja....először próbarendszám, az 1 év, aztán meg le lehet vizsgáztatni pirosrendszámra....asszem oda nem kell ZK, annyi csak hogy a végsebességedet úgy kell beszabályoznod, hogy maximum 40 legyen....mert pirosrendszám=mezőgazdasági gép.....ebben az a jó hogy asszem megadják minimum 5 évig a műszakit, kreszvizsgával vezethető, és asszem úgy építed át ahogy akarod bár ebbe az átépítésre pontosan már nem emléxek, utána kéne járni.... bár ezek csak amolyan "minden kötél szakad" megoldások, meg kéne először próbálni a "kamukatát" oszt ha nem teccik nekik akkor jönnek ezek a megoldások.....
de mondom! először várjuk meg hogy mit tesznek....

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

159 (Törölt felhasználó) 2005-04-13 17:54:46

Látom sokan reagáltatok arra amit írtam. Kivonás valóban nem lesz, csak nem kap zöldkártyát. Nekem is az a véleményem, hogy 2007 után egykét évig lehet majd trükközni. De mivan ha megszigorítják mégjobban. Katalizátor pedig nincs, ami van 10km után beáll, de ha még lenne is évi 30e-t kellene rá költeni (megéri?). Nem ezért adom el. Meg akartam csinálni, sajnos már belöltem egy csomó pénzt, nem normális aki trabantra ennyit költ. Pár évre minek. Majd az jár jól aki megveszi. Inkább veszek egy 1.1-est és úgy megcsinálom, hogy 10 évig nem kell a kasztnihoz nyúlni. Annak több értelme van. Feltéve ha sikerül megoldani, hogy beleférjek.

NEVER USE SILICONE!