Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


A Trabant és a Wartburg típushibái

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

28 Prokop Gábor 2023-05-22 08:40:11

A topic több, mint 1 hónapja nem tartalmaz új hozzászólást, ezért lezártam.

https://www.kiszeltunde.hu

27 Deák Attila 2004-10-15 12:31:45

%idez%Soma írta:
- hátsó lengőkarból kiszakadó lengéscsillapító-cső, ezt a 4-ből 3 autóm megcsinálta, persze CSAK a vonóhorgosok...

Ezt elolvasván kínos mosolygásba kezdtem. Velem is előfordult ugyanis ez a bajság. Bal oldalon. De még előtte a jobb hátsó lengőkarból is kiszakadt ez a cső, de rugótányérral együtt. Eredmény: lengicsili vége a földön, megállásig szikraeső.

Ja, és a kínos mosoly oka: vonóhorgos a kocsi...

Soma/idez%Üdv, Soma!

A horog lényege egyetlen dologból áll: 5X akkor szívás kiszerelni a hátsó lengőkart egy vonóhorgos Wartburgból...

Nekem is legutóbb a bal oldalon szakadt ki a lengőkarból a lengéscsillapító csöve. Jöttünk az Árpád hídon haza, és éreztem, hogy a bal hátuljával valami nem stimmel. Aztán a felüljárón, mikor megéreztem, hogy pattog a kerék az úton, már tudtam, hogy mi is történt. 14 év Wartburgozás és mintegy 250.000 megtett kilométer után már (hogy idézzem az Ihling-könyvet) "meghitt viszonyba" kerültem a Típussal. De ez nem oldal-függő dolog. Mint írtam, 1 kivétellel az összes autóm megtette ezt, hogy melyik oldalon, az szinte véletlenszerű...

twk004

26 Rapp Antal 2004-10-11 05:57:54

- hátsó lengőkarból kiszakadó lengéscsillapító-cső, ezt a 4-ből 3 autóm megcsinálta, persze CSAK a vonóhorgosok...

Ezt elolvasván kínos mosolygásba kezdtem. Velem is előfordult ugyanis ez a bajság. Bal oldalon. De még előtte a jobb hátsó lengőkarból is kiszakadt ez a cső, de rugótányérral együtt. Eredmény: lengicsili vége a földön, megállásig szikraeső.

Ja, és a kínos mosoly oka: vonóhorgos a kocsi...

Soma

25 Deák Attila 2004-10-08 21:09:18

Üdv mindenkinek!

Ami tipikus nyűgjeim nekem a 353-assal voltak:

- kuplungbowden szakadás, mert a menetes rész rögzítője berohad a pedálba, és hajlítgatja a bowden végét, ahelyett, hogy forogna a pedálban.

- ahogy megbontottam a gyári vízpumpát (több esetben szedtem ki DKF DDR csapágyakat és gyári tömszelencét az autóimból), onnantól jó esetben évente vízpumpa-felújítás, egyszerűen azért, mert a magyar cuccok sz@rok.

- hátsó lengőkarból kiszakadó lengéscsillapító-cső, ezt a 4-ből 3 autóm megcsinálta, persze CSAK a vonóhorgosok...

- rohadások: első sárvédőperem, tűzfal és doblemez találkozása, küszöb eleje-vége, padlólemez teljes felülete a beázások miatt, ajtók belseje, csomagtér külső-felső merevítője, hátsó kerékdob és padló találkozásánál, stb. De az 1987-es autómon, mivel a sárfogó-tartó felnyúlik a kerékdob tetejéig, még nem volt leszerelve a sárvédő, és gyári, sértetlen fényezés van rajta. 20 év alatt rá is jöttek...

- fékerőszabályzó átszakadása és folyása, az idiótán megoldott, a dugattyúját felfelé feszítve, így lassacskán elkoptatva működtető stabilizátor miatt.

- váltóbakok szakadása, ez padlóváltóson a rükverc kidobálásából, kormányváltóson a III. fokozat hiányából tűnt fel.

- indexkarból kiszakadó kábelek, mivel a működés közben hajlítgatja a kábelvégeket, így 12-15 év után a rézkábel vége letörik.

- beázások, az 1.3-as pufi-gumi szinte teljesen megszünteti.

- régi, szögletes gumibakos kasztninál a bakok szakadása, embertelen csattogás kíséretében, ahogy a bódé az alvázhoz verődik.

- a Jikov-porlasztó zsír-új tűszeleppel is képes fennakadni, és mozgásképtelenné tenni a kocsit.

... és azt hiszem, ennyi. Aki tud még, az írjon.

twk004

24 Prokop Gábor 2004-10-07 19:17:28

A topicot átneveztem TÍPUSHIBÁK-ra. Ennek megfelelően legyetek szívesek a hibakereséssel, javítással kapcsolatos hozzászólásokat a Szerelési Tanácsadóban megtenni !

Köszönöm:


- prokee -

23 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 17:13:45

%idez%gkalmar írta:
btibor!

Benzinszag az olajbetöltőnyílásból. Hiába, a technika időtartamát ezek a "büdös" mérnökök bizony tudják. 1,1-es Trabink is hasonló jelenségeket produkál. Az ok -remélem jól gondolom- az AC pumpánál keresendő. Valszínűleg Neked is (már)a szlovén van benn, s talán -ha minden igaz- a Tied is van má vagy 5 éves. Ilyenkor nem csak membránhiba (szakadás) lehet, hanem általában a tömítés (az AC és a motor között - belül!)tönkremenetele is ludas. (Nálunk az AC környéke olajos volt, s ez tette gyanússá, hogy valami nagyobb gáz van. Nálad is "genyás"?) Így értelemszerűen keveredik a benzin a motorolajjal, csökken a kenőhatás, több lesz a motorolaj mennyisége (nívópálcán ált. mindíg max). További várható eredményeket inkább nem írnék.(Kérdés: szelephangja még nincs?)
Megoldás AC csere (Jöhet a jó szlovén (kb. 7000 Ft)), mert alkatrész (tömítés) nem igazán van hozzá. Ja és értelemszerűen olaj (+szűrő) csere.
Szerintem. (Mi már csinálnánk, de még nem gyűlt össze rá a nafta! Addig is igyekszünk keveset menni vele, s azt is lassan.)

gkalmar/idez%Szia,
Nálam olaj nem szaporodik. Kb 1000 –rel ezelőtt elkezdett fogyni !
Körbenézve sehol nyom.
Olajat lecseréltem most szinte mosóolaj van benne. MSE 15W 40 leg gagyibb.
300 km –en nem változott szint. De most hogy írod azért jobban figyelem, hogy tényleg nem e növekszik. Mert szaporodásra nem gondoltam. Szelephang nincs. Tavaly amikor vásároltam akkor hidrotőke hang hidegen az volt. De olajcserét követően megszűnt.
Néztem olajleválasztó részt is. Az gyanúsan úgy néz ki, hogy mintha nem is működne. Teljesen tiszta se olajnyom. Persze csak légszűrő csőcsatlakozásnál ellenőriztem.
Olajleválasztót kéne levenni, lehet, hogy ott több minden kiderülne.
Akkor én is oszthatom be km –ket. Mert idén már nem nagyon akarok költeni javításokra.


22 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 17:12:40

%idez%gkalmar írta:
btibor!

Benzinszag az olajbetöltőnyílásból. Hiába, a technika időtartamát ezek a "büdös" mérnökök bizony tudják. 1,1-es Trabink is hasonló jelenségeket produkál. Az ok -remélem jól gondolom- az AC pumpánál keresendő. Valszínűleg Neked is (már)a szlovén van benn, s talán -ha minden igaz- a Tied is van má vagy 5 éves. Ilyenkor nem csak membránhiba (szakadás) lehet, hanem általában a tömítés (az AC és a motor között - belül!)tönkremenetele is ludas. (Nálunk az AC környéke olajos volt, s ez tette gyanússá, hogy valami nagyobb gáz van. Nálad is "genyás"?) Így értelemszerűen keveredik a benzin a motorolajjal, csökken a kenőhatás, több lesz a motorolaj mennyisége (nívópálcán ált. mindíg max). További várható eredményeket inkább nem írnék.(Kérdés: szelephangja még nincs?)
Megoldás AC csere (Jöhet a jó szlovén (kb. 7000 Ft)), mert alkatrész (tömítés) nem igazán van hozzá. Ja és értelemszerűen olaj (+szűrő) csere.
Szerintem. (Mi már csinálnánk, de még nem gyűlt össze rá a nafta! Addig is igyekszünk keveset menni vele, s azt is lassan.)

gkalmar/idez%Szia,
Nálam olaj nem szaporodik. Kb 1000 –rel ezelőtt elkezdett fogyni !
Körbenézve sehol nyom.
Olajat lecseréltem most szinte mosóolaj van benne. MSE 15W 40 leg gagyibb.
300 km –en nem változott szint. De most hogy írod azért jobban figyelem, hogy tényleg nem e növekszik. Mert szaporodásra nem gondoltam. Szelephang nincs. Tavaly amikor vásároltam akkor hidrotőke hang hidegen az volt. De olajcserét követően megszűnt.
Néztem olajleválasztó részt is. Az gyanúsan úgy néz ki, hogy mintha nem is működne. Teljesen tiszta se olajnyom. Persze csak légszűrő csőcsatlakozásnál ellenőriztem.
Olajleválasztót kéne levenni, lehet, hogy ott több minden kiderülne.
Akkor én is oszthatom be km –ket. Mert idén már nem nagyon akarok költeni javításokra.


21 Kalmár Gábor 2004-10-07 13:01:08

btibor!

Benzinszag az olajbetöltőnyílásból. Hiába, a technika időtartamát ezek a "büdös" mérnökök bizony tudják. 1,1-es Trabink is hasonló jelenségeket produkál. Az ok -remélem jól gondolom- az AC pumpánál keresendő. Valszínűleg Neked is (már)a szlovén van benn, s talán -ha minden igaz- a Tied is van má vagy 5 éves. Ilyenkor nem csak membránhiba (szakadás) lehet, hanem általában a tömítés (az AC és a motor között - belül!)tönkremenetele is ludas. (Nálunk az AC környéke olajos volt, s ez tette gyanússá, hogy valami nagyobb gáz van. Nálad is "genyás"?) Így értelemszerűen keveredik a benzin a motorolajjal, csökken a kenőhatás, több lesz a motorolaj mennyisége (nívópálcán ált. mindíg max). További várható eredményeket inkább nem írnék.(Kérdés: szelephangja még nincs?)
Megoldás AC csere (Jöhet a jó szlovén (kb. 7000 Ft)), mert alkatrész (tömítés) nem igazán van hozzá. Ja és értelemszerűen olaj (+szűrő) csere.
Szerintem. (Mi már csinálnánk, de még nem gyűlt össze rá a nafta! Addig is igyekszünk keveset menni vele, s azt is lassan.)

gkalmar

20 Prokop Gábor 2004-10-07 07:02:31

Tibor:

Első témában igazad van (alacsony alapjárat), az elaludt olajgomba csak annyit jelent, hogy abban a járatban, ahová csatlakozik, megjelent az a nyomás, amire kalibrálva van. Ettől még a többi helyen akármi is lehet.

Második kérdésben csak hümmögni tudok, tippelgetni nem akarok.

- prokee -

19 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 06:14:21

Mióta 4T vel járok olyan szaglásom lett, mint egy mentőkutyának.
Bármi gyanús, illat azonnal reagálás belőlem-e, (4T) milyen járgányok mozognak körzetben, nem e valami létesítményből jön e stb.
Ti tapasztaltátok e következő jelenséget.
Melegen alapjáratba nem mindig indul járgány elsőre. Ha akkor gázt adok neki akkor beindul, de ezt követően benzinszagot érzek mindig.
Mi a fene lehet ez a jelenség ?

Másik eset. Olajbetöltő nyílás fedelét levéve ott benzinszag észlelhető. Ez mennyire elfogadható jelenség ? Egyáltalán nem szabad lenni, vagy ugye jármű benyával megy és valamilyen mértékű az egyszerűen természetes jelenség.

Üdv.: Tibor


18 (Törölt felhasználó) 2004-10-07 05:53:59

Vitatkoztam vőmmel a következő esetről.
Mondjuk egy 1,1 –es motorban van 170 Ekm kb 13 éves, és moci nem volt még javítva.
Alapjáratot ugye le lehet venni minimális szintre amikor még éppen hogy nem áll le.
Nem tudom, hogy ez mennyi percenkénti fordulatszámnak felel meg.
Én állításom az volt, hogy így üzemeltetni járgányt hátrányos, mivel nekem az a gyakorlatom, hogy kb. 3 percig alapjáraton pöfögtetem hidegindítást követően. Ilyenkor szerintem olaj nem juthat el minden kívánatos helyre, és bizony ilyen gyakorlat idő előtti kopásokhoz vezethet.
Véleménye: Á… olajrendszer 1ből működik, ha lámpa elaludt.

Egyébként is én úgy tudom, hogy teljesen jó állapotú autó hidegindítást követően szenved olyan mértékű kopást, mely kb. 100 km menetteljesítmény következtében jön létre.

Szerintetek mi a valóság ?


17 Prokop Gábor 2004-10-07 04:44:17

trab601:

Nem, még az alapja sem Trabant. Ránézésre VW, de semmi sem egyezik pontosan. Gyakorlatilag egy Polo futóművet toltak alá, aztán beigazították a méreteket. A lengőkar pl. csont ugyanaz, csak a belső felfogatási pontban nem kerek az öntvény profilja, hanem ovális, látszik, hogy tkp. megtoldották vagy két centivel DD

- prokee -

16 Prokop Gábor 2004-10-07 04:43:50

trab601:

Nem, még az alapja sem Trabant. Ránézésre VW, de semmi sem egyezik pontosan. Gyakorlatilag egy Polo futóművet toltak alá, aztán beigazították a méreteket. A lengőkar pl. csont ugyanaz, csak a belső felfogatási pontban nem kerek az öntvény profilja, hanem ovális, látszik, hogy tkp. megtoldották vagy két centivel DD

- prokee -

15 papp péter 2004-10-06 22:15:58

wartburg típikus hiba hogyha nem muszáj nem éri meg összetörni az első homlokfalata 4T-nél mert rögtön el lehet dobni nem éri meg lakatoltatni mert annyira gyenge a lemez
az új ára csillagos kb:35 és 40 e ft között
bontott talán 15 20 ért van
ezenkivül az ajtó tömítőgumi amiből 2 fajta van
1 vékony ami rögtön elszakad különösen ha télen egyszer kétszer befagy az ajtónk és úgy kell kirángatni
és 1 vastag amit külön élvezet betenni a helyére
több mint valószínű hogy az első ajtócsukási próbánál az ajtó nem fog becsukodni mert a gumi olyan vastag hogy kilóg a vájatból
ekkor jön az anyázás és az újabb gumi tömködés és sok idő elmúltával alakul a kép
a szélvédő csere hasonló
általában jobb ha az eredeti gumit rakjuk vissza ha jó állapotban van mert könnyen beázhat
ezzel sem küszöböljük ki biztosan de nagyobb a valószínűsége hogy nem fog
ha mégis beázik 1 kis sziló a beázás helyére
az ajtók hajlamosak egy idő után arra hogy lógnak
még ha nem is csinálunk vele semmit akkor is
ez nem 1 nagy összeg csak csapszeget kell cserélni viszont vigyázzni kell hogy az ajtót ne verjük szét amikor betesszük
a régi csapszeg hajlamos hogy berohad az ajtóba ekkor ajtózsanér csre is szóba jön amit nem biztos hogy kap az ember és lehet hogy úhy kell esztergáltatni

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

14 Kalmár Gábor 2004-10-06 14:44:58

Soma!
1: Ugye a 2T Trabant első futóművéről beszélünk!(?)
1986-tól ún. szinkroncsuklós féltengelyekkel szerelték a 2T Trabikat. Ezáltal kevesebb lett a kenendő zsírzási pont.
A 4 T futómű, ahogy Prokee már írta, teljesen más. (Csak a külső, a fent említett ún. szinkroncsukló megegyező, a többi rész nem! De ezt most -szentem- ne keverjük ide.

gkalmar

13 Rapp Antal 2004-10-06 14:14:01

Amint Prokee is írta, teljesen más. Már az alapelve is.

Soma

12 (Törölt felhasználó) 2004-10-06 14:10:55

%idez%prokee írta:
trab601:

Megint eltévedtél. A 4T futóműnek elég kevés köze van a 2T Trabihoz. Erősen hasonlít viszont a Polóhoz. Egyenes, öntöttvas lengőkar, felül rugóstag (mekperzon torony ), tárcsafék, a féltengely is VW-fazon. Még a váltó is teljesen más. Szóval nem állja meg a helyét a Polo motor-Trabi futómű kifejezés.

- prokee -/idez%De az alapja mégiscsak a 2T-étől származik nem??

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

11 Rapp Antal 2004-10-06 13:30:35

%idez%gkalmar írta:
Soma!

Igaz, de csak a kardános, régebbi 601-eseknél. Az újabbaknál max. egy helyen, a kormánygépnél tudod ezt elkövetni.


gkalmar/idez%Mit értünk újabb alatt? 2T 3 pontos féltengelyes változat, vagy pedig 4T?

Soma

10 Prokop Gábor 2004-10-06 13:27:56

trab601:

Megint eltévedtél. A 4T futóműnek elég kevés köze van a 2T Trabihoz. Erősen hasonlít viszont a Polóhoz. Egyenes, öntöttvas lengőkar, felül rugóstag (mekperzon torony ), tárcsafék, a féltengely is VW-fazon. Még a váltó is teljesen más. Szóval nem állja meg a helyét a Polo motor-Trabi futómű kifejezés.

- prokee -

9 Kalmár Gábor 2004-10-06 13:01:34

Vagy netán tévedek?

gkalmar

8 Kalmár Gábor 2004-10-06 13:00:01

Soma!

Igaz, de csak a kardános, régebbi 601-eseknél. Az újabbaknál max. egy helyen, a kormánygépnél tudod ezt elkövetni.


gkalmar

7 (Törölt felhasználó) 2004-10-06 12:59:19

A 4T-nél vw polo motor, trabi futómű.
Keletkezik egy gyenge futőmű amely 100 km/h fellet rezegteti a kormányt./mint egy vibrátor/

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

6 Franyó Tamás 2004-10-06 12:28:15

nesze neked súlyadóóóóó

Ma megint kicsit gyűrödt vagyok !!

5  Sheriff 2004-10-06 07:45:31

Volt nékem anno 2T Wareszom. Szét volt rohadva a taposó lemez a lábam alatt.
Megoldás: Havernál találtam 2 mm vaslemezt. Méretrevág. Behaljít. Popszegecselés.
Ez full komoly.

- Sheriff -

4 (Törölt felhasználó) 2004-10-06 07:44:22

A rendszeresen alvázvédőzött, ápolt hátsó lengőkar is eltörik igen hamar.

3 Rapp Antal 2004-10-06 06:01:25

Egy alapvető Trabis dolog: a futó- és kormánymű szerkezete megköveteli a rendszeres zsírzást. 1000 km-enként megéri rászánni azt a negyed órát amíg az ember megcsinálja, meg ha már ott van ellenőrzi is a dolgokat.

5 zsírzópont van, 2-2 a jobb és bal csonkállvány első és hátsó oldalán, 1 pedig a kormányművön.

Soma

2 Franyó Tamás 2004-10-05 15:17:05

Wartburg nagy hibája hogy rohad mint állat. Főleg sárvédőperemek. De azé szeresssssük.

Ma megint kicsit gyűrödt vagyok !!

1 (Törölt felhasználó) 2004-10-05 15:05:14

Ide várok minden hibát, problémát (és természetesen a megoldást is) a Trabantról és a Wartburgról. Sajnos ezek a hibák is léteznek!!!
Várom véleményeteket!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!