Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Tuning tippek

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

37 Prokop Gábor 2004-10-07 19:14:59

A tuning tippek Fórumot lezártam, ezzel kapcsolatos hozzászólásokat legyetek szívesek az Extrák, tuning kategóriába megtenni !

Köszönöm:


- prokee -

36 (Törölt felhasználó) 2004-10-05 15:50:24

Hozzávauznék. Egyik tanult(!) levlistatársunk szerint a magas CH kibocsátás miatt elsősorban nem a keverék, hanem a résvezérlés okolható.

35 (Törölt felhasználó) 2004-10-05 13:41:39

%idez%twk100 írta:
Van komoly leírás a gyári különolajozóról és részegységeiről, valamint hogy hogyan alakítsuk wartburgunkat gázautóvá : http://www.wartburgpeter.de
Mindent meg lehet szerezni, csak töretlen akarat, sok idő, utánjárás és pénz kérdése.


Tied az autó, magadnak építed !/idez%kb mennyibe kerül? És ez ugyanúgy szétmegy 100-nál??

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

34 Deák Attila 2004-10-05 13:11:54

%idez%trab601 írta:
(
twk004 írta:
(
prokee írta:
Tisztában vagyok vele, hogy létezik különolajzás, WB-ra anno gyártottak is nyugati exportra. De azt nem tudtam, hogy volt olyan, aki ki is próbálta )))

Ettől persze még igaz, hogy nem jelent megoldást a CH-kibocsájtásra. A különolajzás elvileg csökkentheti, de nem radikálisan. A gáz önmagában pedig semmit sem jelent ezügyben.

- prokee -)
Üdv!

Dénes barátunknak egy itthon sufnerolt különolajzású gépe van, a gyári különolajzás meg valami nagyon kis darabszámban készülhetett. Tavaly egy belga rendszámú W 353 Tourist érkezett a tavaszi találkozóra, abban ugyan benne volt a tartály, de már ki volt kötve az olajzórendszer, a finnországi Espoo-ban 2000-ben talált W 353 Touristban meg benne se volt már semmi ilyesmi... Sima keverékkel itatták ezt a két kocsit. A CH-kibocsátásra egyetlen dolog jelentene megoldást: az ausztrál Orbital-szabadalom szerint megoldani a benzin-ellátást. Eszerint (a Ford használta is kísérleti jelleggel Fiestákban ezt a motort) a motor befecskendezéses, csak tiszta levegőt szív be, és üzemanyagot már csak akkor kap, ha minden csatornáját elzárta a dugattyú. Egy kisméretű, ékszíjhajtású Roots-fúvó segíti a henger öblítését (vagyis a kipufogógáz minél gyorsabb és alaposabb távozását), a kenést meg a forgattyúsházban szétporlasztott olajköddel oldják meg (ebből az átömlőcsatornán a levegővel egy egész minimális mennyiség a dugattyúhoz is feljut, de elméletileg 1:450 körül volt a "keverési arány" a benzinhez számítva...), amely a falakról lecsorogva visszajut a tartályba. A Fiestában használt motor 1.2 literes 3-hengeres volt, 80 (!!!) lóerős, és 100 darabot a Scotland Yard használt kísérleti jelleggel. Csak aztán jött az üzemanyagcellás autó (Focus), és a Ford félretette a 2T-technikát...

twk004

)
Lehet ilyen motort szerezni??

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!/idez%Üdv!

Próbáld meg felvenni a kapcsolatot a Scotland Yard-dal (www.scotland-yard.com , csak tippelek), és ékes angol nyelven érdeklődni a "two-stroke" Fiestáikról. Még az is lehet, hogy azt írják vissza: "... de jó, itt rohad még a roncstelepen 15 darab, mikor jön egy példányért?"

twk004

33 (Törölt felhasználó) 2004-10-04 21:12:23

Van komoly leírás a gyári különolajozóról és részegységeiről, valamint hogy hogyan alakítsuk wartburgunkat gázautóvá : http://www.wartburgpeter.de
Mindent meg lehet szerezni, csak töretlen akarat, sok idő, utánjárás és pénz kérdése.


Tied az autó, magadnak építed !

32 (Törölt felhasználó) 2004-10-04 15:23:45

%idez%twk004 írta:
(
prokee írta:
Tisztában vagyok vele, hogy létezik különolajzás, WB-ra anno gyártottak is nyugati exportra. De azt nem tudtam, hogy volt olyan, aki ki is próbálta )))

Ettől persze még igaz, hogy nem jelent megoldást a CH-kibocsájtásra. A különolajzás elvileg csökkentheti, de nem radikálisan. A gáz önmagában pedig semmit sem jelent ezügyben.

- prokee -)
Üdv!

Dénes barátunknak egy itthon sufnerolt különolajzású gépe van, a gyári különolajzás meg valami nagyon kis darabszámban készülhetett. Tavaly egy belga rendszámú W 353 Tourist érkezett a tavaszi találkozóra, abban ugyan benne volt a tartály, de már ki volt kötve az olajzórendszer, a finnországi Espoo-ban 2000-ben talált W 353 Touristban meg benne se volt már semmi ilyesmi... Sima keverékkel itatták ezt a két kocsit. A CH-kibocsátásra egyetlen dolog jelentene megoldást: az ausztrál Orbital-szabadalom szerint megoldani a benzin-ellátást. Eszerint (a Ford használta is kísérleti jelleggel Fiestákban ezt a motort) a motor befecskendezéses, csak tiszta levegőt szív be, és üzemanyagot már csak akkor kap, ha minden csatornáját elzárta a dugattyú. Egy kisméretű, ékszíjhajtású Roots-fúvó segíti a henger öblítését (vagyis a kipufogógáz minél gyorsabb és alaposabb távozását), a kenést meg a forgattyúsházban szétporlasztott olajköddel oldják meg (ebből az átömlőcsatornán a levegővel egy egész minimális mennyiség a dugattyúhoz is feljut, de elméletileg 1:450 körül volt a "keverési arány" a benzinhez számítva...), amely a falakról lecsorogva visszajut a tartályba. A Fiestában használt motor 1.2 literes 3-hengeres volt, 80 (!!!) lóerős, és 100 darabot a Scotland Yard használt kísérleti jelleggel. Csak aztán jött az üzemanyagcellás autó (Focus), és a Ford félretette a 2T-technikát...

twk004

/idez%Lehet ilyen motort szerezni??

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

31 (Törölt felhasználó) 2004-10-04 15:21:03

%idez%twk004 írta:
(
prokee írta:
Nem tudom, valaki gyártott-e már kétütemhez gázcuccot. Nehéz lehet az olajat hozzákeverni
Ha nem adsz olajat, megáll a motor. Ha megoldod, ugyanúgy magas a CH a kipufgázban, így nem jutottál semmire.

- prokee -)
Üdv, prokee!

Létezik, twk005 barátomnak egy gázos W 353 Touristja van. Orrhűtős, de a régebbi megoldású hengerfej van rajta, csak a ventillátor helyén egy Jawa olajpumpa figyel, és egy mezei ablakmosó-tartályból pumpálja a szívócsőbe egy vékony csövön át az olajat. Namost, tavaly nyáron kiderült, hogy 100-110 km/h felett kevés olajat szállít, és megállt a főtengelye. Nyaralásba menet, autópályán... De mondom: létezik!

twk004

/idez%Akkor csak finomítani kell a touristban a "gázos" megoldást!!
Írhatná róla cikket, megérné!! lehet hogy itt a megoldás??


!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

30 Deák Attila 2004-10-04 07:43:19

%idez%prokee írta:
Tisztában vagyok vele, hogy létezik különolajzás, WB-ra anno gyártottak is nyugati exportra. De azt nem tudtam, hogy volt olyan, aki ki is próbálta )))

Ettől persze még igaz, hogy nem jelent megoldást a CH-kibocsájtásra. A különolajzás elvileg csökkentheti, de nem radikálisan. A gáz önmagában pedig semmit sem jelent ezügyben.

- prokee -/idez%Üdv!

Dénes barátunknak egy itthon sufnerolt különolajzású gépe van, a gyári különolajzás meg valami nagyon kis darabszámban készülhetett. Tavaly egy belga rendszámú W 353 Tourist érkezett a tavaszi találkozóra, abban ugyan benne volt a tartály, de már ki volt kötve az olajzórendszer, a finnországi Espoo-ban 2000-ben talált W 353 Touristban meg benne se volt már semmi ilyesmi... Sima keverékkel itatták ezt a két kocsit. A CH-kibocsátásra egyetlen dolog jelentene megoldást: az ausztrál Orbital-szabadalom szerint megoldani a benzin-ellátást. Eszerint (a Ford használta is kísérleti jelleggel Fiestákban ezt a motort) a motor befecskendezéses, csak tiszta levegőt szív be, és üzemanyagot már csak akkor kap, ha minden csatornáját elzárta a dugattyú. Egy kisméretű, ékszíjhajtású Roots-fúvó segíti a henger öblítését (vagyis a kipufogógáz minél gyorsabb és alaposabb távozását), a kenést meg a forgattyúsházban szétporlasztott olajköddel oldják meg (ebből az átömlőcsatornán a levegővel egy egész minimális mennyiség a dugattyúhoz is feljut, de elméletileg 1:450 körül volt a "keverési arány" a benzinhez számítva...), amely a falakról lecsorogva visszajut a tartályba. A Fiestában használt motor 1.2 literes 3-hengeres volt, 80 (!!!) lóerős, és 100 darabot a Scotland Yard használt kísérleti jelleggel. Csak aztán jött az üzemanyagcellás autó (Focus), és a Ford félretette a 2T-technikát...

twk004

29 Prokop Gábor 2004-10-03 19:52:39

Tisztában vagyok vele, hogy létezik különolajzás, WB-ra anno gyártottak is nyugati exportra. De azt nem tudtam, hogy volt olyan, aki ki is próbálta )))

Ettől persze még igaz, hogy nem jelent megoldást a CH-kibocsájtásra. A különolajzás elvileg csökkentheti, de nem radikálisan. A gáz önmagában pedig semmit sem jelent ezügyben.

- prokee -

28 Deák Attila 2004-10-03 19:30:11

%idez%prokee írta:
Nem tudom, valaki gyártott-e már kétütemhez gázcuccot. Nehéz lehet az olajat hozzákeverni
Ha nem adsz olajat, megáll a motor. Ha megoldod, ugyanúgy magas a CH a kipufgázban, így nem jutottál semmire.

- prokee -/idez%Üdv, prokee!

Létezik, twk005 barátomnak egy gázos W 353 Touristja van. Orrhűtős, de a régebbi megoldású hengerfej van rajta, csak a ventillátor helyén egy Jawa olajpumpa figyel, és egy mezei ablakmosó-tartályból pumpálja a szívócsőbe egy vékony csövön át az olajat. Namost, tavaly nyáron kiderült, hogy 100-110 km/h felett kevés olajat szállít, és megállt a főtengelye. Nyaralásba menet, autópályán... De mondom: létezik!

twk004

27 Prokop Gábor 2004-10-03 18:29:13

OK, de a keverékben már van olaj. A gázban pedig nincs.

- prokee -

26 Prokop Gábor 2004-10-03 18:29:06

OK, de a keverékben már van olaj. A gázban pedig nincs.

- prokee -

25 (Törölt felhasználó) 2004-10-03 08:16:21

%idez%btibor írta:
(
trab601 írta:
(
prokee írta:
Nem tudom, valaki gyártott-e már kétütemhez gázcuccot. Nehéz lehet az olajat hozzákeverni
Ha nem adsz olajat, megáll a motor. Ha megoldod, ugyanúgy magas a CH a kipufgázban, így nem jutottál semmire.

- prokee -)

De Wartburghoz nem kell olaj nem??? Meg a wartburgba még palack se kell, hisz a benzintartály hátul van, így az ugyanúgy üzemelhet tovább "gáz"tartályként.

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!)

Hi 2Ü. Wareszbe má hogyne kéne olaj !
Meg Benzintartály nem = Gáztartállyal ! Ki ne próbáld !

/idez%Miért a régi 2T-énkbe sima 91-es keveréket használtunk. SEMMI PLUSSZ OLAJ!!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

24 (Törölt felhasználó) 2004-10-03 06:03:58

%idez%trab601 írta:
(
prokee írta:
Nem tudom, valaki gyártott-e már kétütemhez gázcuccot. Nehéz lehet az olajat hozzákeverni
Ha nem adsz olajat, megáll a motor. Ha megoldod, ugyanúgy magas a CH a kipufgázban, így nem jutottál semmire.

- prokee -)

De Wartburghoz nem kell olaj nem??? Meg a wartburgba még palack se kell, hisz a benzintartály hátul van, így az ugyanúgy üzemelhet tovább "gáz"tartályként.

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!/idez%
Hi 2Ü. Wareszbe má hogyne kéne olaj !
Meg Benzintartály nem = Gáztartállyal ! Ki ne próbáld !

23 (Törölt felhasználó) 2004-10-03 05:40:24

%idez%prokee írta:
Nem tudom, valaki gyártott-e már kétütemhez gázcuccot. Nehéz lehet az olajat hozzákeverni
Ha nem adsz olajat, megáll a motor. Ha megoldod, ugyanúgy magas a CH a kipufgázban, így nem jutottál semmire.

- prokee -/idez%
De Wartburghoz nem kell olaj nem??? Meg a wartburgba még palack se kell, hisz a benzintartály hátul van, így az ugyanúgy üzemelhet tovább "gáz"tartályként.

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

22 (Törölt felhasználó) 2004-10-03 04:39:54

Szerintetek egy megkopott ( javításra ) szoruló 4T motor minimális javítása kb. milyen nagyságrend.
Hengerfej, szelepek, ezek vezérlései, (hidrotőke ) tömítései, és dugattyú gyűrűcsere. (mélységig )
És ilyen munkához remélem motort nem kell kikapni. Van tán annyi hely, holy lebontható legyen hengerke.
És még egy másik. Kb mibe kerülhet egy bontott moci ?
Üdv.: Tibor


21 Franyó Tamás 2004-10-02 22:39:08

Napelem? Szélerőmű?

Ohh elütöttem megint valamit??

20 Prokop Gábor 2004-10-02 21:34:20

Nem tudom, valaki gyártott-e már kétütemhez gázcuccot. Nehéz lehet az olajat hozzákeverni
Ha nem adsz olajat, megáll a motor. Ha megoldod, ugyanúgy magas a CH a kipufgázban, így nem jutottál semmire.

- prokee -

19 (Törölt felhasználó) 2004-10-02 18:05:54

Hello prokee! Van egy ötletem 2008-ra, hogy hogyan úszhatnátok meg a katalizátor beszerelését. Mi lenne hogyha autónkat átalakítanánk LPG gázos üzemódra. Lehet először az átalakítás ára magas lesz, de hosszú távon megéri. Nem kell mindig katalizátort cserélni, és még az üzemeltetés is olcsó!!!!! / lehet hogy hülyeség? /

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

18 Deák Attila 2004-10-02 08:09:26

%idez%prokee írta:
trab601:

Bődületes dolgokat írsz, félig elhallott (és megértett) tippeket tényként közölsz.

A sportkipuf elég általános dolog - 2T esetében kizárólag valamely rezonátor kipuf ér valamit, a krómozás pedig (keménykrómozás) nem ilyen egyszerű. Ha nem vagy képben, legalább ne butíts másokat !

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601/idez%Üdv!

... és még az a sportkipufogó sem mindegy, hogy milyen! Édes Isten, hogy én Wartburghoz milyen sokféle megoldást láttam már! Gyárilag egy kettős csonkakúp + egy derékszögű ív-cső + egy 125 + 400 -as henger volt a rezonátor-dob, 50-es rendszerrel elvezetve egy Barkas hangtompítódobig, amely az első padlólemez alatt feküdt átlósan, majd a balos alváz-kereszttartót átfúrva hozták ki a bal hátsó ajtó alá a végét. Na, amiket én e megoldás mellett még láthattam ... Volt olyan hosszú rezonátor-rendszer, hogy a fűtőtest nem volt a motortérben, helyette ott kanyarodott a kipuff. Volt a motor felett átlósan elvezetett rendszer. Volt olyan, hogy nem volt megfordítva a kipuff-csonk, hanem alsó rezonátorként volt felszerelve a "poroltó"-kipufogó, és a jobb oldalon ment a további hangtompítás, 60-as ZIL-csővel megtoldva a kipufogódob. Végül, a legszebb (bár ezt twk100 látta, nem én...): alsó kipufogó, 5 kilós poroltóból, és egy csővel a széria középdobba csatlakozott, onnan meg a szintén széria hátsóba... Szóval, a kétüteműhöz a kipufogó-szerkesztés komoly mérnöki meló, és még így is esélyes, hogy nem lesz jó.

twk004

17 Deák Attila 2004-10-02 07:56:00

%idez%Frensis írta:
Nékem hátsó tárcsafék köllene t4 wartihoz. Hallottuk, hogy nagypolák hátsó tárcsaféke az jó wareszhoz. Tud erről valaki valamit?

Ohh elütöttem megint valamit??

/idez%Üdv!

Egyszerűbb, ha kiveszed a szélesítő-betétet az 1.3 hátsó lengőkarjából, és egy leflexelt gömbfej-tartós első csonk-állványt szerelsz be helyette. Azon már rajta vannak a féknyereg-tartó furatok, rácsavarozol 1-1- féknyerget mindkét oldakon, és kész. Csak aztán hozd össze a csöveket, oldd meg a kéziféket, és még vizsgáztasd is le. Amúgy meg mi a fenének hátulra tárcsafék? Annó a Lada-licenc FIAT 124 is tárcsás volt hátul (a "Nagypolák" meg az is maradt, mert a lengyelek nem szüttyögtek ilyesmivel...), az oroszok konstruáltak rá dobféket, mert feleslegesnek tartották a tárcsát hátul. Oszt" 40 éve milyen jól el-Ladázgatunk úgy. Ha kikötöd az esetleg elromlott fékerő-szabályzót a fékrendszerből, akkor még a dobfékkel is blokkol a Wartburg, mert hátul nincs semmi súly azon a jó esetben 40 liter benzinen kívül...

twk004

16 Prokop Gábor 2004-10-01 17:53:42

Ember ! A P125 hátsó tárcsája kézifékes, ráadásul fix féltengelyes cucc. Elég meglepő lenne, ha stimmelne

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

15 (Törölt felhasználó) 2004-10-01 17:46:59

Szerintem egyszerűbb lenne ha egy régebbi nyugatiból szednéd ki a tárcsaféket, az mégse lengyel "mínőség"!!

!!!!!TRABI THE KING!!!!!

14 Franyó Tamás 2004-09-30 22:12:53

Nékem hátsó tárcsafék köllene t4 wartihoz. Hallottuk, hogy nagypolák hátsó tárcsaféke az jó wareszhoz. Tud erről valaki valamit?

Ohh elütöttem megint valamit??

13 (Törölt felhasználó) 2004-09-30 18:26:40

Repülő kézifék, sufni változat:
A benyomott kézifékgombnál függőlegesen átfúrjuk a kézifékkart a végétől kb. 8-10 mm-re 3-as fúróval, és egy megfelelő hosszra köszörült szeget illesztünk bele. Irány csapatni a hóba!


(Módosította cellardoor 2004.09.30. 20:27-kor)

12 (Törölt felhasználó) 2004-09-30 13:07:39

%idez%prokee írta:
trab601:

Bődületes dolgokat írsz, félig elhallott (és megértett) tippeket tényként közölsz.

A sportkipuf elég általános dolog - 2T esetében kizárólag valamely rezonátor kipuf ér valamit, a krómozás pedig (keménykrómozás) nem ilyen egyszerű. Ha nem vagy képben, legalább ne butíts másokat !

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601/idez%bocs , még csak kezdő vagyok a tuningolásban!! /nem kell szentírásnak venni amiket írtam/

!!!!!TRABI THE KING!!!!!

11 Prokop Gábor 2004-09-30 10:09:50

Mégjobb:

IFA (vagy bármilyen) szellőzőventillátorral toljuk meg a levegőt a karbiba, az már tiszta turbó !

Aha, egészen olyan 1200-as fordulatig jól segít, fölötte viszont gátolja a szívást. Ráadásul itt megint képbe jön, hogy sok levegő többlet benzin nélkül nem jó, de legalább rossz is.

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

10 (Törölt felhasználó) 2004-09-30 07:06:01

Akkor álljon néhány tuningtipp itt, amely neten sok helyen olvasható, és mégis nagy marhaság:
Csavarrugós hátsó futómű ültetése a rugó kivágásával. Remek, csak éppen a Trabi lengéscsillapítója ilyenkor hosszú lesz. Egyrészt a rugóstagot meg kell feszíteni, nem "eshet ki" a rugó a tányérokból nyugalmi állapotban, a tányérhoz való rugóhegesztés szerintem nem megengedhető. Másrészt az eredeti rugó olyan lágy lesz, hogy a lengőkar fog felkoppanni a kasznira. Érdemes vastagabb (Wartburg) rugóból dolgozni.
Jó sok első futómű ültetés, jó sok szélesítés, és szép lesz az autó. A már 14 cm-re kovácsolt laprugóköteg eredeti lapszámmal már kevés az oldalanként 30 mm szélesítésnek, mivel nagyobb erőkar lévén lágy lesz. A sok ültetés miatt havonta kell az első kipufogódobot visszahajtogatni, mert a magyar utakon leveri mindig az ember fia. Arról nem is beszélve, hogy tempós kanyarokban a doblemezbe ér akár az 155/70-es gumi is. Plusz 4 rugólappal (a visszahajtott utáni nagyobbakkal) és kevesebb ültetéssel sokkal stabilabb lesz az eleje, és nem akad le állandóan.
28 H1-1 karbival a dúsítófúvóka nagyobbra cserélésével nagyon fog menni a gép. Nem igaz, legalábbis szerintem. 1-1-es karbival sosem fog menni igazán.

9 Prokop Gábor 2004-09-29 18:56:47

trab601:

Bődületes dolgokat írsz, félig elhallott (és megértett) tippeket tényként közölsz.

A sportkipuf elég általános dolog - 2T esetében kizárólag valamely rezonátor kipuf ér valamit, a krómozás pedig (keménykrómozás) nem ilyen egyszerű. Ha nem vagy képben, legalább ne butíts másokat !

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

8 (Törölt felhasználó) 2004-09-29 18:20:17

A sportkipufogó nagy előny, nemcsak a gép hangja de a moci is erősebb lesz egy pár lóval.De megoldás a motor belső részeinek krómozása.

!!!!!TRABI THE KING!!!!!

7 (Törölt felhasználó) 2004-09-28 17:57:43

Egyedüli pozitívum az ordító szívászaj, negatívum a kisebb rugalmasság a hűvös/hideg időben.


(Módosította cellardoor 2004.09.28. 19:58-kor)

6 Prokop Gábor 2004-09-28 17:12:03

Háááát, attól még ugyanúgy kevés. A gerjesztés kikapccsal nem lesz nagyobb a levegőigény, csak a generátor nem vesz el a netto teljesítményből és nyomatékból.

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

5 (Törölt felhasználó) 2004-09-28 16:29:47

%idez%prokee írta:
Ez önmagában amilyen egyszerű, annyira semmit sem ér... Az autó (tiszta szűrő esetén) a szükséges mennyiséget simán be tudja szívni a gyári verzióban is. Ha a lyuk nagyobb, nem fog többet szívni, mert nem lesz rá szüksége. Jelentősége a te ötletednek csak akkor van, ha egyébként a motor igényli is. Ehhez még változtatni kellene ezt-azt

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601/idez%ezt a te tuning tippedre írtam!!


!!!!!TRABI THE KING!!!!!

4 Prokop Gábor 2004-09-28 16:24:41

Ez önmagában amilyen egyszerű, annyira semmit sem ér... Az autó (tiszta szűrő esetén) a szükséges mennyiséget simán be tudja szívni a gyári verzióban is. Ha a lyuk nagyobb, nem fog többet szívni, mert nem lesz rá szüksége. Jelentősége a te ötletednek csak akkor van, ha egyébként a motor igényli is. Ehhez még változtatni kellene ezt-azt

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

3 (Törölt felhasználó) 2004-09-28 14:02:10

Íme egy egyszerű trükk: A légtisztító henger tetején vágjunk két lyukat és erre tegyünk légbeömlőket,így a motor több levegőt kap. de megoldás a nagyobb szürőő betétele is.

!!!!!TRABI THE KING!!!!!

2 Prokop Gábor 2004-09-27 19:55:42

OK, legyen tuningötlet. Nekem a kedvencem a lekapcsolható generátor. Gyárival nem egyszerű megoldani, le kell szedni a beépített fesszabit, a szénkefék pozitív gerjesztőlábára kell egy kábel. Ezt fel kell vinni a tűzfalig, oda felszerelni mondjuk egy Lada külső szabályzót. Tökeccerű cucc, a felszereléssel testet kap a hűtőlapon keresztül, a 67-es lábra kell kötni a gerjesztéshez menő kábelt, a 15-ös lábra pedig gyújtás (+)-ot. Ezt a szálat kell megszakítani egy vagy két kapcsolóval, és amikor erőre van szükség, kikapcsolni. Nekem volt egy kézzel kapcsolható szakításom, illetve egy mikrokapcsoló a gázpedálnál. Amikor padlót toltam, kikapcsolta a gerjesztét... Hatásos, ki kell próbálni.

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

1 (Törölt felhasználó) 2004-09-27 15:20:59

Mivel az oldalon nincs tunningal foglalkozó rész, ezért csináltamegy ezzel foglalkozó fórumot.Ide írhattok mindenféle tuning tippet, illetve szerelési tippeket!!

!!!!!TRABI THE KING!!!!!