Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Extrák, tuning

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

245 (Törölt felhasználó) 2005-02-07 17:16:28

Nekem nyitott légszűrőházzal eszik kb. 10et. De ez mondjuk azért is van sztem mert sokat állok a gázon. hehe

Zozz

244 (Törölt felhasználó) 2005-02-05 05:52:40

Üdv Mágusok! Keresek 353-as Waresz EBZA elektronikus gyújtás jeladó modult ( legalább 1db-ot), de komplet is szóba jöhet.Gyári kuplungtárcsát (a jobbik fajtát). Továbbá ha van valakinek elfekvőben ÚJ 601-es Hy. váltója lenne, akkor hívjatok 06-30-260-0653

243 Varga Tibor 2005-02-04 12:54:08

az hogy most menniyt ezsik,nem jelent semmit,közel se biztos hogy a tuningtól mégtöbbet fog enni,nem jól van neked beállítva a szekér.
vafgy nagyon talpalod folyamatosan.
amúgy 5 sebességest bele lehet tenni,de nem kis átalakítással. poloé,golfé is belemegy,az a lényeg,hogy a motorra menjen rá. pl 3-as golfé rámegy,az 1.4-es-é.
de rohadt sok meló,új kulissza kell,bakokat kell hegeszteni,stb. tehát számilag kb 80-100-ban állna meg,de lehet olcsóbb is,a váltó árától is függ.
de a munkadíj legalább 25ezer üdv: T.

Tibke
www.tar.hu/tibke

242 (Törölt felhasználó) 2005-02-03 15:34:40

Ja igen átalakítás nélkül 5 sebeséges váltót bele lehet-e ölni a rettenetbe és milye autoét?

241 (Törölt felhasználó) 2005-02-03 15:29:25

Nagyon köszönöm az okosságokat, de nekem igy eszik 8-9 litert akkor ha ezeket kicserélem , bele se merek gondolni, de azért köszi ki fogom próbálni.


(Módosította Mike 2005.02.03. 16:30-kor)

240 Varga Tibor 2005-02-03 15:24:22

ha ezeket véghez szeretnéd vinni,és nem boldogulsz egyedül,vagy alkatrész kéne, szólj, olcsón megalkudunk. :-)

Tibke
www.tar.hu/tibke

239 Varga Tibor 2005-02-03 15:22:41

Mint az üzenőfalon irtam,sajna pénz nélkül nem igazán megy.
Fokozatoktól függ: a legegészségesebb,belerakni egy 1.3-as wareszmotort, egy -az egybe belemegy,tök úgy néz ki,stb.

ha ez nem tettszik(bár ez lenne az alap egy jó tuninghoz):
vezérmütengely csere, alapból pl a wareszéra,nálunk úgy 4-7 ezer körül mozog,
aztán waresz leömlő,és hozzá való ikercső.
igy már lehet érezni a változást, végigjártam én is a lépcsőket tesóm autójával. )rugalmasabb lesz,alacsonyabb fordszámról megindul 4.-ben,stb
ezt max 10-ből megúszod,ha jó
ron szerzed a cuccot,kevesebből.

aztán jön a 4-2-1 leömlő, 20 körül lehet kapni. ehhez már illik az egész rendszert vastagabbra cserélni,bár nem fontos,de az az igazi.

valami durvább vezérmütengely, szintén 25-30 körül kapsz felhegesztettet, olyan 292 fokos elég,afölött már a motor annyira nem szereti,mármint tartósságban.

de ezekhez kéne az 1.3-as motor, vagy 1.4, 1.6,(kis alakitással bemennek)
hogy nyomaték is legyen,ne csak forogjon szegény motor.
aztán akár még a süritést is növelheted, a blokkból,és a dugókból szokás legyalulni,de ez annyira nem fontos,ha más füzi szét a blokkot,kb 20 ezer ez a manőver.

kellene még egy Pierburg karbi(vw karbi) a megfelelő Vw szivósorral, 1-1-ben felmegy a szivosor a gyári helyére, mert kell benzin is annak a motornak.
nagyjából akkor most elérkeztünk a 75 lóerő környékére, ami azt jelenti,hogy normál hajtás mellett nem eszik többet 8-nál, ha talpalod beveri a 10-11-is, de akkor már gyorsulgatsz mint a marha.

aztán kell bele 4 normális gyertya,de nem százererért sport,sima normál,csak jó legyen.
kb ennyi. üdv: T.






Tibke
www.tar.hu/tibke

238 (Törölt felhasználó) 2005-02-03 15:13:15

MINDENT amivel tudom növelni a teljesítményt.

237 Varga Tibor 2005-02-03 15:11:38

mit szeretnél tudni?

Tibke
www.tar.hu/tibke

236 (Törölt felhasználó) 2005-02-03 15:08:22


(Módosította Mike 2005.02.03. 16:15-kor)

235 (Törölt felhasználó) 2005-02-03 15:07:54

Na Tibike itt vagyok írhatsz nekem!!

234 (Törölt felhasználó) 2005-02-02 18:58:41

Szerintem nem ,de nem igazán fog beindulni meg ***lassan fog bemelegedni a motor.

233 Kalmár Gábor 2005-02-02 13:54:29

Arnold!

Igen, de nem vertek el csak kérdeztek. Azt hitték parkolójegy- ellenőr, vagy közterületes vagyok. Miután megnyugtattam őket, nagyon rendesek voltak. Csakhát van aki először üt (ne adj" Isten lő) és csak utána kérdez. Csak ezé mondtam.

gkalmar

232 (Törölt felhasználó) 2005-02-02 10:34:28

"Egy újságban épp most olvastam egy ilyen tuning Trabiról.Azon,több más változtatás mellett P50 karbi és P50 leömlőcső volt.Annak a motornak a teljesítménye 34 LE volt.De ezen két alkatrész cseréje szerintem nem okoz észrevehető teljesítménynövekedést"

Most én rövidzárban vagyok!
P50 = 500 -as Trabant

Hát én nem vettem észre, hogy az annyi lett volna.(gyári)
Tán 21 LE sem volt. Szerintem!



Vagy 500 -as cuccal a másik verda 34 LE?
(Módosította btibor 2005.02.02. 11:36-kor)

231 (Törölt felhasználó) 2005-02-02 10:29:29

Hideg időben (tél!) direkt légszűrőt használva csökken-e a motor teljesítménye a motorba beáramló hideg levegő miatt? Bocs, ha hülyeséget kérdeztem.

230 Segesvári Arnold 2005-01-31 17:20:41

"(Az óvatosság azért nem árt: nem mindenki örül, ha verdáját idegen csóka fotózza.)"

Tapazstalat???

By Yoa

229 Kalmár Gábor 2005-01-31 13:38:01

Grisa!

Pont ezért van egy hülye szokásom. Mindig (najó, csak majdnem) cipelek magammal egy öreg automata fényképezőgépet. Igaz nem lesz super minőségű kép, de azért a lényeg (jó esetben) mindig látszik. Sok képet csináltam már így véletlenszerűen (igaz nem csak autót örökitek meg.) (Az óvatosság azért nem árt: nem mindenki örül, ha verdáját idegen csóka fotózza.)

gkalmar

228 Rell Miklós 2005-01-30 19:54:31

Hú, képzeljétek milyen "extra" Trabit láttam ma Szekszárdon! Egyébként láttam én ezt már egyszer Tolnán is... Az egész feketére van fújva, a díszlécek, csatorna, szellőzők, egyéb mütyűrök pirosak, és a lényeg: a hátulja (limó) le van hegesztve! Nemtom, láttatok-e már ilyet, lehet, hogy csak én bámultam ekkorát, pedig elterjedt dolog, de arra az esetre, ha nem akkor leírom, hogy hogy is nézett ki: A két lámpa között a lökhárító fölött, és a csomagtérfedél alatt egyetlen sík lemezzel le volt hegesztve az egész. Na jó, teljesen azért nem volt sík, követte a kaszni alsó vonalát, de függőlegesen vonalzót lehetett volna rátenni! És nem is nézett ki rosszul! A rendszámot pedig átrakták a lökhárító jobb szélére, ahol jobbról-balról volt megvilágítva. Ja, és a nagy sík lemezen volt egy (szerintem egyedi) jókora piros matrics, az ismert szöveggel, hogy "előzz csak, valaki már vár a vesédre", és egy kis ördög-figura (olyan taz-szerű). Sajnálom, hogy nem jártam jobban körül, milyen is lehetett az orra, meg a belseje... Esetleg ismeri valaki a járgányt?


1.1 retro

227 Bernáth Zoltán 2005-01-29 21:17:16

"Nem gondolkozott még senki P50-es porlasztó beszerelésével 601-esbe??
Igaz a P50 motorja kisebb 100cm3-el,de
ugyanolyan áteresztés melett, áramlást elősegítő belseje van!+ ehez egy P50-es leömlő?"

Egy újságban épp most olvastam egy ilyen tuning Trabiról.Azon,több más változtatás mellett P50 karbi és P50 leömlőcső volt.Annak a motornak a teljesítménye 34 LE volt.De ezen két alkatrész cseréje szerintem nem okoz észrevehető teljesítménynövekedést.


TRABANT 601 L

226 Rell Miklós 2005-01-29 19:03:10

Sajna nem tudok hozzászólni, nem ismerem. De ha van mindkettőd, próbáld ki...
De az én fékemhez se nagyon szólnak ám hozzá...

1.1 retro

225 (Törölt felhasználó) 2005-01-29 17:19:29

Hú wazze, valaki válaszolhatna a lenti kérdésemre!
De aki lusta a visszaolvasáshoz annak itt idézem magamat:

"Nem gondolkozott még senki P50-es porlasztó beszerelésével 601-esbe??
Igaz a P50 motorja kisebb 100cm3-el,de
ugyanolyan áteresztés melett, áramlást elősegítő belseje van!+ ehez egy P50-es leömlő?

Vélemények??"



Supernem

224 (Törölt felhasználó) 2005-01-29 05:51:17

Gkalmar írta:
"Magánvélemény:
Szerintem a gyári 4T (azaz 601deLuxe) kormánykeréknél nincs jobb. (Megfelelő dőlésszög, vastag karima, jó anyag). Nekem a magyar "sportkormány" sem jött be"


"Szerintem is elmegy, de már 1 baja van. Tükör sima a felülete. ( sok km –ter)"



223 Rell Miklós 2005-01-28 23:40:46

Hát én is találkoztam/találkozok naponta egy vacak újfajtával. Igaz, utángyártott. Meg nincs is vele bajom, mert végülis jó, csak nem szép. Mert fröccsöntési hibás. A közepén olyan vékony az anyag, hogy apró lyukak is vannak rajta. Egyébként ahogy így elnézegettem, azt sem tartom kizártnak, hogy ezt is csak e régire fröccsölik rá... Tényleg, prokee! Azt írtad, hogy a repedt kormány már nem megy át a műszakin... Miért nem? Hát annak is csak vasváza van, nem? És ha a műanyag le is pereg róla, attól még tart... Nekünk egyébként egyszer se bukott meg a kocsi, pedig sokáig repedt volt. Igaz, volt annak a kocsinak sok egyéb baja is, mégse húzták meg a vizsgán. Egy borsos légszűrőcsere áráért mindig átengedték

1.1 retro

222 Prokop Gábor 2005-01-28 21:05:15

"Szerintem a gyári 4T (azaz 601deLuxe) kormánykeréknél nincs jobb. "

Azért akad.... Én eccör kaptam egy elég drága darabot, azóta hordom magammal minden autóba )) Márkahűség ide vagy oda, azért ott van a szeren...

221 (Törölt felhasználó) 2005-01-28 20:12:22

üdv!

kéne nekem még a mai nap folyamán egy óriási szívesség, mégpedig kellene az elektromos ablakemelő elkészítési útmutatója ill. a csomagtartózár eltüntetéséről az útmutató! nagyon megköszönném!!! csövi

TRABANT FOR PREZDIENT!!!!!!

220 Kalmár Gábor 2005-01-28 14:16:07

Magánvélemény:
Szerintem a gyári 4T (azaz 601deLuxe) kormánykeréknél nincs jobb. (Megfelelő dőlésszög, vastag karima, jó anyag). Nekem a magyar "sportkormány" sem jött be.

gkalmar

219 Rell Miklós 2005-01-28 11:13:21

Nem biztos, hogy egyre gondolunk, mert ez (első ránézésre legalábbis) rendkívül igényes munka, és ha jól értettem az árat, akkor cseppet sem olcsó... Be van vonva a küllő is, meg a kerék is, a kerék kb olyan vastag, mint az újfajta. Kicsit talán vastagabb...

1.1 retro

218 Rapp Antal 2005-01-28 07:21:11

Nem csak volt, még meg is van. Már ha egyre gondolunk.

Csak az a történet nem egészen erről szól. Amikor haverral kárpitoztuk a Trabit, akkor egy hirtelen ötlettől vezérelve a maradék anyagból tettünk egy borítást a kormányra (konkrétabban a küllőre) is. Plusz tettem rá 2-3 rétegben olyan fűzős műbőrt körbe, hogy vastagabb legyen. Szóval az enyém az házi készítésű cucc.

Soma

217 Prokop Gábor 2005-01-28 06:58:58

Volt szerencsém ilyenhez, mondhatni, hogy árultam is. Elsőre nem rossz, olcsó is, de legalább nem tartós )))
Tőlünk is vásároltak fel régi, kissé repedt kormányokat, és azokat vonják be. Én személy szerint pont annyira nem engedném, mint a repedt kormánnyal való vezetést. Erősen elsődleges forgalombiztonsági elem, nem hiszem, hogy korrekt dolog ilyen módon felújítani.
Egyébként rosszul emlékszem, hogy Somának volt ilyen valaha ?

216 Rell Miklós 2005-01-27 22:22:34

Ma láttam valami érdekeset! Lehet, hogy ez csak nekem újdonság, de ha mégse, esetleg páraknak segíthet...
Szóval van ugye a régi, kemény trabi-kormánykerék, ami idővel kireped, és néha még ronda lé is folyik belőle. Általában ezért le is szokták cserélni az új, puhábbikra. De talán vannak, akik a régihez ragaszkodnak. Na nekik lehet megoldás az a kipárnázott, és bőrrel bevarrt régifajta kormánykerék, amit ma láttam egy szekszárdi autóalkatrész-kereskedésben. Rendkívül igényes, szép munka, és megőrzi a régi formát. Ha valakit jobban érdekel, szóljon, utánanézek!

1.1 retro

215 (Törölt felhasználó) 2005-01-25 18:05:45

"Hát, erre most nekem mit kellene modanom?"

Hát valami okosat!!


Supernem

214 Prokop Gábor 2005-01-25 17:11:43

"Egyébként a www.trabi.hu-ról származik a kép, és ott írták, hogy speckó. széria"

Hát, erre most nekem mit kellene modanom ?

Egyébként van még ott elég sok kép, amiket én magam scanneltem fel, aztán valahogy ott kötött ki... Úgy 50% talán

213 (Törölt felhasználó) 2005-01-25 16:34:13

Nem gondolkozott még senki P50-es porlasztó beszerelésével 601-esbe??
Igaz a P50 motorja kisebb 100cm3-el,de
ugyanolyan áteresztés melett, áramlást elősegítő belseje van!+ ehez egy P50-es leömlő?

Vélemények??


(Módosította Supernem 2005.01.25. 17:38-kor)

212 (Törölt felhasználó) 2005-01-21 18:34:13

Akkor tévedtem. Egyébként a www.trabi.hu-ról származik a kép, és ott írták, hogy speckó. széria!

Supernem

211 Prokop Gábor 2005-01-21 18:30:56

Ez Horváth Laci (Marcali) Apukája, 1961-62-ben talán, az akkori NDK kultúrális attaséjának autójával, Budapesten. A fotót én scanneltem fel, jóideig fenn is volt a lapomon ))))
A tulaj egyébként anno csomót publikált az Autó-Motorban, P50 lámpabúrák krómozásáról, meg ilyesmik.



Ja, nem speciálkiadás, tulaj faragta ilyenre.
(Módosította prokee 2005.01.21. 19:31-kor)

Most látom, hogy Somi oldaláról van, persze jó szokása szerint forrásmegjelölés nélkül. Szép.
(Módosította prokee 2005.01.21. 19:34-kor)

210 (Törölt felhasználó) 2005-01-21 16:26:37

Egy érdekesség egy diplomata rendszámos p50-es valószínű speciáliskiadás
Érdekességek: diplomata(!!) rendszám, és egy érdekes hűtőrács, a furcs benne az, hogy nem látni hogy a motorháztető nyíló "vonalánál" el lenne választva a többi részétől, és mintha csak egy dísz lenne, mivel mögötte látszik a fém (vagy duroplast??)


Supernem

(Módosította Supernem 2005.01.21. 17:29-kor)

209 Szabó Szilárd 2005-01-20 08:44:01

Prokee!!

Akkor a te Trabid nem típustiszta!!
Hát szép mondhatom!!!
Szép példát mutatsz!!

Trabant 1975!!!

208 Prokop Gábor 2005-01-19 18:59:21

Jóóóóóóóóóóóvan, az én 601-esemben meg Xsara világításkapcsoló van. Nem volt széria, hanem extraként lehetett megvenni bele!!!

207 (Törölt felhasználó) 2005-01-19 18:28:07

Szicsu:
Bocsájsd meg tudatlanságomat, én még csak egy lelkes
amatőr vagyok, és mielőtt ezeket a sorokat írtam a
egy p50-es prospektusból felvilágosúltam (eloszlott
a rózsaszín köd)
De azért kössz a felvilágosítást!

Supernem

206 Szabó Szilárd 2005-01-19 18:17:27

Prokee!

Hát de miért mondod ezt a Bárány András ződ 500-as kombijában is óra van ott!!!!!
Tudtommal nem volt széria az az óra hanem extraként lehetett megvenni bele!!!

Trabant 1975!!!

205 Prokop Gábor 2005-01-19 18:01:35

Azért ezen igazítsunk, a P50/II-ben már a vasműszerfal volt, a szimmetrikus 62 után megszűnt. Ja, meg nem időóra volt, hanem a hangszóró helye.

204 Szabó Szilárd 2005-01-19 17:15:24

Supernem!

Te kis tudatlan!!
Az 500-as Trabantban szimetrikus volt a műszerfal!!
Ezért néz ki úgy mintha jobb oldalon lenne a KMóra!!
De amúgy ott egy analóg időmérő óra szokott lenni!!

Trabant 1975!!!

203 (Törölt felhasználó) 2005-01-19 17:11:10

Grisa:
Meg mintha a kmórának is a másik oldalon kéne lennie!?
(a jobb oldalon van, bal oldalt a rádió)


Supernem
(Módosította Supernem 2005.01.19. 18:12-kor)

202 Rell Miklós 2005-01-19 14:52:26

Nekem is nagyon tetszik, valami ilyesmit képzeltem a kocsmában említett "Trabi Stepside"-nak. Viszont rögtön bele is kötnék! Az utasfülke hátulja nagyon szépen van megoldva, minden elismerésem! De a kombi ajtajának a helyét meg se próbálta eltüntetni! Pedig azzal lenne tökéletes! Valami kis lenyíló ajtó... az még hiányzik. De hogy ne kelljen a fórum olvasóinak kinlódni a kép megtekintésével, be is szúrom ide:


1.1 retro
(Módosította Grisa 2005.01.19. 15:57-kor)

201 Kalmár Gábor 2005-01-19 13:26:28

Van még benne azért érdekesség: pl. fejtámlás ülések. Szóval mindez tényleg valami házi (hazai).

gkalmar

200 Prokop Gábor 2005-01-19 06:11:54

Azért ez elég egyértelműen vágott, valszeg kombi. Szép, meg igényes, de vágva van. Gondolom valami drezdai főiskolás/egyetemista vizsgamunkája, vagy ilyesmi

199 (Törölt felhasználó) 2005-01-18 15:31:13

Ilyen szerintem még Zwickauban sincs!!
(legalább is én még egyetlen képen sem láttam!!)
Vajon honnan szerezték???

Supernem

198 Kalmár Gábor 2005-01-18 15:02:28

Hja kérem, ez a kép biza már nem ott készült. Ez már a drezdai múzeum. Igazad van, bármilyen meglepő, ez tényleg egy P50-es!

gkalmar

197 (Törölt felhasználó) 2005-01-18 14:45:29

"gkalmar:
sárgára fényezett Pick-Up-nak (nem P50, 1.1-es)"

a Pick-Up fix hogy P50-es, de itt megnézheted:
http://trabi-saw.de/gallery/index.php?folder=/automuseum_dresden/& page=2

Supernem

196 Kalmár Gábor 2005-01-18 14:09:14

Talált!
Ez az IWM Trabant (1.1). Ez itt éppen a Limuzin beltere(fehér jármű). Mellette kell (elvileg) állnia egy alapjaiban sárgára fényezett Pick-Up-nak (nem P50, 1.1-es), ill. egy piros Trampnak (ez volt a Caro).

gkalmar