Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Extrák, tuning

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

445 (Törölt felhasználó) 2005-05-01 21:08:42

Az a helyzet, hogy a Warcsi munkahengerei nagyobbak,(főleg a tárcsafékesnél ott ugye elöl oldalanként 4db m.h. van hátul 1,összesen 10 munkahenger,de a tárcsaféknél nagyon pici az elmozdulás, a Trabinál is elöl 2db m.h. van egy oldalon hátul 1-1db, de itt mind a négy ponton nagyobb az elmozdulás) tehát az önállítókat kellene megnézned mert lehet,hogy a pofák nagyon visszaesnek (ez lehet akár csak az egyik keréknél is) és így fékezéskor nagyot kell mozdúlniuk ("beesik a pedál") és csak bennt fog.

djucee

444 (Törölt felhasználó) 2005-05-01 18:44:14

Sziasztok!

Az a kérdésem hogy ha Trabantra teszek Wartburg dobféket akkor a főféngert is tegyem át a Wartburgét? Mert kívülről megszólalásig hasonló a két szerkenytű. Viszont a Wartburg munkahengerei nagyobbak, szóval oda több olaj is kéne..

Ötletek?

Az a helyzet hogy most feltettem Trabi főfékhengerrel, és fog fog de nagyon lent a pedálút nagy részébe nem történik semmi - utána jól fog.

Köszi

Falco27

443 Sánta Gábor 2005-04-28 12:56:27

"ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ Bocsi!"

nemtbaj, tény hogy elhangzott közben a 4T is........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

442 (Törölt felhasználó) 2005-04-28 09:23:01

LittleBoy írta:

"Fordulatszámmérő témában osztom az előttem szólók véleményét: A Lada 2103 (kereklámpás ezeröcsi) km óra és fordulatszámmérő méretben ideális a 4T műszerfalba. Vidéki bontókban érdemes keresgélni, ott talán 2-3 ezer pénzért megkapható...."

de nekem nem 4T-m van!


Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy


ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ Bocsi!



441 Prokop Gábor 2005-04-27 18:29:35

Fordszámmérő ügyben éppen most postoltam Geree rajzát a cikkek közé, ott a precíz átalakítás, még 6V-ra is !

440 Sánta Gábor 2005-04-27 18:03:55

"Találtam rajzot, leírást, képeket, csak belülre, hogy szerelem be a kart?"

sztem csavarozd be vhova.....az 500/600 Trabi limuzinnak is belülről lehetett nyitni ott asszem a "B" oszlopon volt belülről felcsavarozva de nemtom.......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

439 (Törölt felhasználó) 2005-04-27 17:53:20

Találtam rajzot, leírást, képeket, csak belülre, hogy szerelem be a kart?

438 (Törölt felhasználó) 2005-04-27 17:52:34

A hétvégén eltüntetem a csomagtartóról a gombot, és belülről fogom nyitni.

437 Sánta Gábor 2005-04-27 15:26:01

de sztem akkor körlámpás 1500asból szerzek.........vagy amiből találok......és csak az egyik trafó 1es sarkára kell rákötni vagy mindkettő trafó 1esére????

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

436 Sánta Gábor 2005-04-27 15:16:27

"Fordulatszámmérő témában osztom az előttem szólók véleményét: A Lada 2103 (kereklámpás ezeröcsi) km óra és fordulatszámmérő méretben ideális a 4T műszerfalba. Vidéki bontókban érdemes keresgélni, ott talán 2-3 ezer pénzért megkapható...."

de nekem nem 4T-m van!


Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

435 (Törölt felhasználó) 2005-04-27 13:32:10

Fordulatszámmérő témában osztom az előttem szólók véleményét: A Lada 2103 (kereklámpás ezeröcsi) km óra és fordulatszámmérő méretben ideális a 4T műszerfalba. Vidéki bontókban érdemes keresgélni, ott talán 2-3 ezer pénzért megkapható....


(Módosította lalikiraly 2005.04.27. 15:33-kor)

434 Varga Tibor 2005-04-27 12:40:15

az meg mi?

Tibke
www.tar.hu/tibke

433 Orbán János 2005-04-27 12:24:42

Tisztelt kollégák!

Sikerült szereznem 1 Trahő nevű berendezést, azt szeretném kérdezni, hogy van-e valakinek tapasztalata ebben a témakörben.



Jana

432 Varga Tibor 2005-04-27 11:35:10

nagyjából ugyanakkora a körlámpás 1500-ösé mint a trabié.
de ha azt nem találsz,mi a 2107-esét tettük bele a trabi km óra házba.mert a 2107-nél egybe van a km órával,meg a többi kütyüvel,tehát nincs külön háza.

Tibke
www.tar.hu/tibke

431 Sánta Gábor 2005-04-26 14:55:07

mármint az 1500ös Ladának a fordszámmérőjének az átmérője 93 mm? vagy még az jó lenne ha 93 mm +- 3mm

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

430 Sánta Gábor 2005-04-26 13:26:03

"Szerintem már túlbonyolítottátok egy kicsit a dolgot.
vegyünk pé egy lada ford.számmérőt,kettőzzük meg benne a kondit, adunk neki egy +, egy -, és a jelét meg rákötjük a trafó 1-es kivezetésére.
persze 4T autónál nem kőő bántani a kondit."

kösz! így már értem.....szal egy (+) hogy kapjon szuflát egy test, meg az egyik trafó 1esére.....na nem is olyan bonyolult......akkor már csak mérőt kell szerezni és minden okés......ja és az átmérője 93 mm? mert akkor belemegy a Trabi km-órájának a karikájába és nagyon állat lesz a km óra + a fordszámmérő egymás mellett! csak nehogy a rosszat nézzem!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

429 Varga Tibor 2005-04-26 10:56:08

4T trabi 1.3motorhoz tudtok valamiféle gyújtókábel tuningot, hogy mi az amit érdemes és lehet kapni vagy valami hasonló?


Szilikonosat vegyél. az tuti.

Tibke
www.tar.hu/tibke

428 Varga Tibor 2005-04-26 10:55:13

Nem Wareszhoz keresett fordszámmérőt??Vagy csak sokat ittam:))


Jaa,akkor befogtam.

Tibke
www.tar.hu/tibke

427 (Törölt felhasználó) 2005-04-25 21:05:38

Haligali!

4T trabi 1.3motorhoz tudtok valamiféle gyújtókábel tuningot, hogy mi az amit érdemes és lehet kapni vagy valami hasonló?
Köfff csákány

TRABANT FOR PREZIDENT!!!!!!

426 (Törölt felhasználó) 2005-04-25 18:53:14

Szia, Tibke!

>Szerintem már túlbonyolítottátok egy kicsit a dolgot.
>vegyünk pé egy lada ford.számmérőt,kettőzzük meg benne a kondit, adunk neki >egy +, egy -, és a jelét meg rákötjük a trafó 1-es kivezetésére.
>persze 4T autónál nem kőő bántani a kondit.

Nem Wareszhoz keresett fordszámmérőt??Vagy csak sokat ittam::)))

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

425 Varga Tibor 2005-04-25 12:21:02

Szerintem már túlbonyolítottátok egy kicsit a dolgot.
vegyünk pé egy lada ford.számmérőt,kettőzzük meg benne a kondit, adunk neki egy +, egy -, és a jelét meg rákötjük a trafó 1-es kivezetésére.
persze 4T autónál nem kőő bántani a kondit.

Tibke
www.tar.hu/tibke

424 (Törölt felhasználó) 2005-04-24 18:32:47

Szerintem sokkal olcsóbban és szerencsésebben megúszod ha egy ,,kölcsönzött" dekopir fűrészel magad magcsinálod.Érdekelnek a részletek?

jenci

423 Sánta Gábor 2005-04-24 17:01:54

"ajjaj...
Hát mondom, én ilyet még nem szereltem, de én úgy elsőre a meszakított szál és az akksi negatív sarka közt tennék egy próbát... Aztán ha már látom, hogy müxik valamennyire, akkor vagy a műszerben levő kondihoz nyúlnék, vagy esetleg megpróbálnám a műszerbe a két megszakító jelét egy-egy diódán keresztül belevezetni (hogy mindkét gyújtás impulzusait megkapja). A dióda azért fontos, mert anélkül párhuzamosan kötnénk a két megszakítót... Tényleg, akkor a múltkor rosszul is írtam, hiszen így akkor nem két gyújtás lesz, hanem egy se... Mindegy. Az a lényeg, hogy dióda nélkül nem lehet a két jelet közösíteni...

Mondom, ez itt most elvi síkon megy, nem csináltam még ilyet, de én így fognák hozzá"

oké megpróbálom de Te fizeted a javítási számlát ha elbaszok valamit...........:evile azé majd utána járok......Tibke! segíts!! neked úgyis van tapasztalatod!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

422 Rell Miklós 2005-04-24 16:57:25

LittleBoy írta:

szal a kondenzátorok kábeleit kell megcsapolnom, azt elvezetni a fordszámmérő kijelzőjéig? és mi ez a dióda dolog?

ajjaj...
Hát mondom, én ilyet még nem szereltem, de én úgy elsőre a meszakított szál és az akksi negatív sarka közt tennék egy próbát... Aztán ha már látom, hogy müxik valamennyire, akkor vagy a műszerben levő kondihoz nyúlnék, vagy esetleg megpróbálnám a műszerbe a két megszakító jelét egy-egy diódán keresztül belevezetni (hogy mindkét gyújtás impulzusait megkapja). A dióda azért fontos, mert anélkül párhuzamosan kötnénk a két megszakítót... Tényleg, akkor a múltkor rosszul is írtam, hiszen így akkor nem két gyújtás lesz, hanem egy se... Mindegy. Az a lényeg, hogy dióda nélkül nem lehet a két jelet közösíteni...

Mondom, ez itt most elvi síkon megy, nem csináltam még ilyet, de én így fognák hozzá.

retro

421 Sánta Gábor 2005-04-24 11:19:03

"A fordulatszámmérőt tudomásom szerint az esetek 99,9%-ában nem közvetlenül hajtja a motor, mint a kilométerórát a váltó, hanem a megszakító (vagy hall, vagy akármi is van az aktuális kocsin) vezérli...
A fordulatszámmérő így egy fordulatszámfüggő jelet kap, amivel kondit tölt, és annak a töltöttségi szintjétől függ a mutató kitérése.
Ha jól tévedek, akkor 4hengeres 4ütemű "donort" feltételezve minden fordulatra jut két gyújtás, ami igaz ugyan a 2T Trabinál is, de két megszakítón... Tehát, hogy stimmeljen a dolog, vagy a kondi értékét növeled (kapásból mondjuk kétszeresére, aztán lehet finomítani), vagy a két megszakító jelét összediódázod (dióda azért kell, mert különben lenne még egy gyújtásod valahol a munkaütem és a kipufogó/átömlő ütem határán, ami nem igazán kívánatos).
De én még ilyet nem csináltam, tapasztalatom semmi, ez csak az én véleményem volt..."

na ez nekem magas....szal a kondenzátorok kábeleit kell megcsapolnom, azt elvezetni a fordszámmérő kijelzőjéig? és mi ez a dióda dolog?



Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

420 Rell Miklós 2005-04-23 22:28:52

Fordulatszámmérő: Hogy őszinte legyek, én még asse tudom, hogy a waresznak van-e gyújtáselosztója, vagy az is úgy van, mint a trabi... Meg még azt se tudom, hogy egy főtengelyfordulatra akkor hány gyújtás jut... De hát akinek waresza van, az biztos tudja,és számoljon egy kicsit...

Duró: Szerintem is ragasztani... Esetleg műgyantával+üvegszállal is lehetne ügyködni... Bár én ilyet még nem csináltam...
De mi akar lenni ebből? Elősátor?

retro

419 (Törölt felhasználó) 2005-04-23 19:08:44

a tetőhöz egy nagyobb darabot akarok hozzá tenni, hogy csináljam, és, hogy alakítsam(amit hozzá akarok tenni)

418 (Törölt felhasználó) 2005-04-23 18:35:23

Hali, Tutto!

>milyen anyag ez a duroplaszt?

összetett..:)

>át akarom alakítani egy kicsit a külsejét a trabinak, csak ezt nem lehet >heggeszteni

Lehet, csak nem olvad meg, hanem kigyullad...Hegeszteni-hagyományosan - a fémeket szokták.Nem hagyományosan a műanyagot is, de a duro se ez, se az..
Tehát ne hegezd, hanem ragazd..

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

417 (Törölt felhasználó) 2005-04-23 15:27:33

milyen anyag ez a duroplaszt?

át akarom alakítani egy kicsit a külsejét a trabinak, csak ezt nem lehet heggeszteni

416 (Törölt felhasználó) 2005-04-23 12:44:16

És akkor hogy tegyek fordulatszámmérőt Wareszra?
6 hengeres motorról?

415 Rell Miklós 2005-04-22 21:19:20

LittleBoy írta:
én nem a műszerfalról beszélek.....hanem a motoron belül hová tegyem? vagy meglátom és azonnal rájövök?


A fordulatszámmérőt tudomásom szerint az esetek 99,9%-ában nem közvetlenül hajtja a motor, mint a kilométerórát a váltó, hanem a megszakító (vagy hall, vagy akármi is van az aktuális kocsin) vezérli...
A fordulatszámmérő így egy fordulatszámfüggő jelet kap, amivel kondit tölt, és annak a töltöttségi szintjétől függ a mutató kitérése.
Ha jól tévedek, akkor 4hengeres 4ütemű "donort" feltételezve minden fordulatra jut két gyújtás, ami igaz ugyan a 2T Trabinál is, de két megszakítón... Tehát, hogy stimmeljen a dolog, vagy a kondi értékét növeled (kapásból mondjuk kétszeresére, aztán lehet finomítani), vagy a két megszakító jelét összediódázod (dióda azért kell, mert különben lenne még egy gyújtásod valahol a munkaütem és a kipufogó/átömlő ütem határán, ami nem igazán kívánatos).
De én még ilyet nem csináltam, tapasztalatom semmi, ez csak az én véleményem volt...

retro

414 Sánta Gábor 2005-04-22 11:44:57

"oda szereled be,ahova jólesik.
pl a másik mellé célszerű.kicsit szét kell szabni a műszarfalat,de hát ez van. "

én nem a műszerfalról beszélek.....hanem a motoron belül hová tegyem? vagy meglátom és azonnal rájövök?

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

413 Szabó Szilárd 2005-04-22 10:48:05

ne dőlj be neki,csak vicces a srác. négyütemű autóét kell átalakítani,pl 1500-ös ladáét. egy elketronikai emberke megkettőzi a kondit benne,és kész.


Ez a Tibke koma tud valamit!
Nem lehet megtréfálni mint a Littleboy komát!!

Trabant 1975 !!!

412 Varga Tibor 2005-04-22 08:16:51

oda szereled be,ahova jólesik.
pl a másik mellé célszerű.kicsit szét kell szabni a műszarfalat,de hát ez van.

Tibke
www.tar.hu/tibke

411 Sánta Gábor 2005-04-19 14:15:51

kösz Tibke! valahogy hiányolom a szekérből....és hogyan szerelem be? és hova???

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

410 (Törölt felhasználó) 2005-04-19 11:32:47

Napfénytető ügyben keresek egy általatok adott referenciával rendelkező szerelőt Budapesten - minél közelebb Stadionokhoz. esetleg ha árat is tudtok mondani. Szóval olyan szerelő kellene, aki úgy tud beépíteni, hogy a második esőnél nem ázik be a kocsi.......

409 Varga Tibor 2005-04-19 10:53:58

ne dőlj be neki,csak vicces a srác. négyütemű autóét kell átalakítani,pl 1500-ös ladáét. egy elketronikai emberke megkettőzi a kondit benne,és kész.


Tibke
www.tar.hu/tibke

408 Sánta Gábor 2005-04-17 16:05:53

AZT MONDOM ÁLLJ!!! de most télleg! csak VW Passat?? melyik Passat??? a régi 81-82-83-84-85-86-os Passat, a kockalámpás? és ez jó a 2T Trabiba? hogy szerelem be?

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

407 Szabó Szilárd 2005-04-17 15:54:52

most én kérdezek: milyen fordulatszámmérőt lehet a Trabiba betenni

Csak és kizárólag az új VW Passaté kompatibilis !
Csak azt tudod belerakni!!

Hát mer ugye német-német!!!
Teccikérteni!!!

Trabant 1975 !!!

406 Sánta Gábor 2005-04-17 15:51:13

most én kérdezek: milyen fordulatszámmérőt lehet a Trabiba betenni???

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

405 Sánta Gábor 2005-04-17 15:47:08

"Hát azt én nem tudom!"

valahogy éreztem hogy csak a szádat jártatod, hogy ki ne hűljön....

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

404 Szabó Szilárd 2005-04-17 14:30:21

Hát azt én nem tudom!
De szerintem otthon a garázsba ne nagyon állj neki!
Kérdezz meg egy kasznist!!

Trabant 1975 !!!

403 (Törölt felhasználó) 2005-04-17 14:11:03

És hogy csináljam? Nem akarom elb*szni

402 Szabó Szilárd 2005-04-17 14:03:16

Tutto!

Ehhez egy kis duroplaszt kell a Trabi valamelyik részéből!
Össze kell dolgozni egy kis műszállal!
Kis csiszolgatás!!És kész a mű!!





Trabant 1975 !!!
(Módosította Szicsu 2005.04.17. 16:03-kor)

401 Rell Miklós 2005-04-17 13:03:38

Szerintem nem túl egyszerű egybenyitni, mert a maszk alul szélesebb, tehát nemigen van hol felnyílnia. Láttam képeken fura megoldásokat, hogy alul lekeskenyítették a maszkot, és a keletkezett rést lehegesztették, de akármilyen profin is volt megcsinálva, szerintem elég bénán nézett ki... A p50/p60 mociteteje meg elég körülményesen menne rá, mert annak ugye nincs kétoldalt az a felkunkorodó része, tehát ott is be kéne fedni, és alul az is elkeskenyedik, tehát a kocsi orrán megintcsak le kéne hegeszteni egy részt... Az viszont csak akkor néz ki jól, ha a p50/p60 két kis rácsa is ott van, különben elég béna... Szerintem...

retro

400 (Törölt felhasználó) 2005-04-17 11:19:42

http://trabant.uw.hu/galeriatag19/pofi2.jpg
ezt, hogy lehetne megcsinálni?



Meg van egy haversrácnak egy műszakis boltja. Van neki csomóféle központizár, DVD, TV autóba. Központizárat, riasztot beletegyek(ha lehet) vagy hülyeség?
(Módosította Tutto 2005.04.17. 13:27-kor)

399 (Törölt felhasználó) 2005-04-17 09:03:10

Azért köszi

398 Sánta Gábor 2005-04-17 08:44:07

Tutto: én mikor baszkuráltam az alkatrész Trabimat akkor én is gondolkoztam hasonló megoldáson....én amit elterveztem: ugye a duroplastot nem lehet heggeszteni, csavarozás nem megoldható, mert úgy van kialakítva a két alkatrész.....de! venned kell 2 motorháztetőzárat, azt fleszereled a gyárival egy szintben mondjuk a bal és a jobb szélen, ezeknek a bovdenjeit be se kösd, csak nyomd le, így le lesz zárva az a rész. aztán a gyárit szereld le alulra, ennek a bovdenjét kösd be, ez lesz a nyitható rész. ezen kívül alul a két kis szart le kell vágnod és így együtt fog nyílni a motorháztetővel, de végül elvetettem az 5letet és annyi gáz van ezzel a megoldással hogy mozogni fog a homlokfal a motorháztetőn mert a két zár nem fog annyit hogy fixen álljon szal sztem végy vhonnan egy 500/600-as motorháztetőt, az asszem kompatibilis a 601-esével azon gyárilag úgy van kialakítva, de nemtom hogy fel megy-e.....kérdezz valaki okosabbat, én nemtom....

Van egy kék tó a fák alatt....
DCC-060!!!

397 (Törölt felhasználó) 2005-04-17 08:11:01

Hogy csináljam meg?

396 Szabó Szilárd 2005-04-17 08:07:16

Tutto!!

Persze hogy meg lehet oldani!!
Nincsen lehetetlen csak tehetetlen!!
Sok pénz , idő, és türelem kérdése!!!

Trabant 1975 !!!