Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Extrák, tuning

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

45 (Törölt felhasználó) 2004-10-28 17:06:17

%idez%Soma írta:
Ezen is törpöltem már, lenne is cucc amit berakhatnék. Egy dolog tart vissza: ezt az autót nem az örökkévalóságnak szántam, úgyhogy előbb-utóbb eladósorba kerül. És akkor asszem kicsit gáz lenne... Persze ki tudja, lehet hogy sikerülhet úgy megoldani, hogy bármikor visszatehető legyen az eredeti embléma...

Ja, és két embléma kéne, de nekem csak egy van. Lehet hogy úgy oldom meg, hogy elölre megy az álló jel, hátra meg az embléma. Majd meglássuk.

Soma/idez%Ja, és két embléma kéne, de nekem csak egy van
Hát ez egyszerűen orvosolható! Irány a legközelebbi bontó, és az motorháztetők 80%-án rajta van az embléma!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

44 Rapp Antal 2004-10-28 06:28:54

Ezen is törpöltem már, lenne is cucc amit berakhatnék. Egy dolog tart vissza: ezt az autót nem az örökkévalóságnak szántam, úgyhogy előbb-utóbb eladósorba kerül. És akkor asszem kicsit gáz lenne... Persze ki tudja, lehet hogy sikerülhet úgy megoldani, hogy bármikor visszatehető legyen az eredeti embléma...

Ja, és két embléma kéne, de nekem csak egy van. Lehet hogy úgy oldom meg, hogy elölre megy az álló jel, hátra meg az embléma. Majd meglássuk.

Soma

43 (Törölt felhasználó) 2004-10-27 15:43:51

%idez%Soma írta:
Hát a helyzet az, hogy nem jutottam még el odáig hogy érdemben foglalkozzam a kérdéssel. De igyekszem!
Perpillanat két utat látok magam előtt. Az egyik a mágneses elv, ez elég macerás de bármikor levehető, a másik meg a kétoldalú ragasztós, ami tökegyszerű, de például mosáskor nem túl praktikus...

Soma/idez%És mi lenne ha a skoda embléma helyére raknál egy trabijelet?? ( márha befér )

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

42 Rapp Antal 2004-10-27 13:32:43

Hát a helyzet az, hogy nem jutottam még el odáig hogy érdemben foglalkozzam a kérdéssel. De igyekszem!
Perpillanat két utat látok magam előtt. Az egyik a mágneses elv, ez elég macerás de bármikor levehető, a másik meg a kétoldalú ragasztós, ami tökegyszerű, de például mosáskor nem túl praktikus...

Soma

41 Kalmár Gábor 2004-10-27 13:21:30

Soma!

Sikerült megoldanod a jelvény-kérdést?


gkalmar

40 papp péter 2004-10-24 20:40:15

én most készülök erre a az utánfutós mutatványra csak waresz kombiból! autó má meg is van hozzá! 1-2 ezer munka óra múlva jelentkezek

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

39 (Törölt felhasználó) 2004-10-13 12:26:15

http://www.origo.hu/auto/tuning/20041012traketa.html

Érdemes megnézni!

38 Nagy Zoltán 2004-10-12 22:58:39

Köszike, már el is húztam innen

thanx!

37 Varga Tibor 2004-10-12 14:38:30

Lada fűtés,vagy a gyári fiat is jó.ezeket viszonmylag egyszerű berakni.vagy ott van még a 4T trabant,wartburg.
vagy tényleg elnézel prokee lapjára,ozt beleszeretsz a barkas benzinkályhába.
de a te esetedben egyszerűbb ha valami más gép fűtését rakod be.
mindenképpen ventillátorost javaslok.

Tibke<BR>tibke@drotposta.hu<BR> www.tar.hu/tibke

36 Csillag Tibor 2004-10-12 00:08:22

%idez%bzolee601 írta:
Halihó!

Itt az ősz, és kéne fűtés az autómba! Milyen fűtőradiátort vegyek/szerezzek, amelyik aránylag kicsi, nem kell berhelni, és jó?
(Ugye, mert már Fiat-mocis a gép, csak még nem volt tél, amióta bennt van a moci.)
És 1szerű-e összeberhelni a beömlő levegővel, vagy egyszerűbb-e olyat venni, amin ventillátor van.(ugye annak meg folyamatosan tekernie kell, ha fűteni akarok)

Help!

Thanx!

/idez%Pszszszszszt! Ilyet Prokee oldalán nem szabad kérdezni! Meglátja, Lehányja, És Elzavar! Be Kell Irni A Keresöbe!

Star

35 Nagy Zoltán 2004-10-11 21:36:12

Halihó!

Itt az ősz, és kéne fűtés az autómba! Milyen fűtőradiátort vegyek/szerezzek, amelyik aránylag kicsi, nem kell berhelni, és jó?
(Ugye, mert már Fiat-mocis a gép, csak még nem volt tél, amióta bennt van a moci.)
És 1szerű-e összeberhelni a beömlő levegővel, vagy egyszerűbb-e olyat venni, amin ventillátor van.(ugye annak meg folyamatosan tekernie kell, ha fűteni akarok)

Help!

Thanx!

34 Nagy Zoltán 2004-10-11 21:28:04

Halihó!

Itt az ősz, és kéne fűtés az autómba! Milyen fűtőradiátort vegyek/szerezzek, amelyik aránylag kicsi, nem kell berhelni, és jó?
(Ugye, mert már Fiat-mocis a gép, csak még nem volt tél, amióta bennt van a moci.)
És 1szerű-e összeberhelni a beömlő levegővel, vagy egyszerűbb-e olyat venni, amin ventillátor van.(ugye annak meg folyamatosan tekernie kell, ha fűteni akarok)

Help!

Thanx!

33 Csillag Tibor 2004-10-11 07:31:23

Tudok, teljesen fehér hátso lámpaburát 2T-hez! Festett piros izzoval akár! Akit érdekel jelentkezzen!

Star

32 Szabó Szilárd 2004-10-10 20:11:43

%idez%sirtrabi írta:
(
Szicsu írta:
Kérdés mindenkihez!!!
A jövőben szeretnék egy olyan utánfutót csinálni ami egy kombi Trabant hátuljából áll.
Meghagynám az egész hátsó kasznit és csak a motorteret távolítanám el .és ráraknék egy vonórudat és így kötném a trabi után.
Persze a belsejét aztán alakíthatnám minden félére , akár egy kissebb lakókocsit is kilehetne alakítani benne .
Szerintetek mit szólnak hozzá ha én bemegyek vele a KPM-hez ?!


Szicsu)
Fogalmam sincs.Viszont a németországi találkozós képeken sok ilyet láttam.Meg kell próbálni.Egy telefont megér a dolog.

CBR-485 TRABANT 601 L/idez%Igen ott láttam én is az öletet alany is lenne hozzá meg kedvem is ,az idővel már hadilábon állok!
Csak nem akarok feleslegesen nekiállni és utána meg csak nézegessem az udvaron.
Milyen tuti lenne színben és korban hasonló lenne mint egy 1975-ös disztárcsával gömbölyű lökhárítóval megcsinálni.


Szicsu
(Módosította Szicsu 2004.10.10. 22:12-kor)

31 Bernáth Zoltán 2004-10-10 20:06:20

%idez%Szicsu írta:
Kérdés mindenkihez!!!
A jövőben szeretnék egy olyan utánfutót csinálni ami egy kombi Trabant hátuljából áll.
Meghagynám az egész hátsó kasznit és csak a motorteret távolítanám el .és ráraknék egy vonórudat és így kötném a trabi után.
Persze a belsejét aztán alakíthatnám minden félére , akár egy kissebb lakókocsit is kilehetne alakítani benne .
Szerintetek mit szólnak hozzá ha én bemegyek vele a KPM-hez ?!


Szicsu/idez%Fogalmam sincs.Viszont a németországi találkozós képeken sok ilyet láttam.Meg kell próbálni.Egy telefont megér a dolog.

CBR-485 TRABANT 601 L

30 Szabó Szilárd 2004-10-10 19:57:16

Kérdés mindenkihez!!!
A jövőben szeretnék egy olyan utánfutót csinálni ami egy kombi Trabant hátuljából áll.
Meghagynám az egész hátsó kasznit és csak a motorteret távolítanám el .és ráraknék egy vonórudat és így kötném a trabi után.
Persze a belsejét aztán alakíthatnám minden félére , akár egy kissebb lakókocsit is kilehetne alakítani benne .
Szerintetek mit szólnak hozzá ha én bemegyek vele a KPM-hez ?!


Szicsu

29 Kalmár Gábor 2004-10-08 12:57:07

Csak egy tipp: kétoldalú ragasztó(szalag?). a vastag változat, melyet -én más célból, de szintén külső használatra- egy autó antennákkal foglalkozó boltban vettem. Viszonylag kis db. (ezért inkább nem szalag!), kicsit ugyan vastag, de nagyon erős. (Ha jól emlékszem, asszem ilyet szoktak vinni a felragasztható belső tükörhöz is. De ez nem biztos!)

gkalmar

28 Rapp Antal 2004-10-08 07:55:59

KÉRDÉS: hogyan lehetne az álló műanyag Trabijelet fémlapra rögzíteni, roncsolásmentesen. Mármint a fémlapra vonatkozik az állagmegőrzés. Nem kertelek, a Skodára szeretném valahogy rátenni, de vehetjük úgy is, hogy 4T-re. A lényeg ugyanaz.

Mágneses elv jutott eszembe, valami bazierős mágnesdarabot kéne ráragasztani a jel talpára, és azt rácuppantani a mocitetőre. Kérdés hogy a mágnes anyaga mennyire alakítható, forgácsolható. Méretrevágás, reszelés, fúrás. Milyen mágnessel érdemes próbálkozni? Rossz hangszóróból termeljek ki egyet? Vagy eleve halott ötlet?

Soma

27 (Törölt felhasználó) 2004-10-05 14:59:18

%idez%prokee írta:
Erről jut eszembe kedvenc térnyerő ötletem.
A hátsó ülés szűkösségét az okozza, hogy a kárpit "könyöklője" iszonyaz magas. Aki már látta kiszedve, az tudja, hogy közel sem a doblemez vonalát követi. Magas is széles is. A megoldás: új oldalkárpit. A doblemezt magát le kell kárpitozni, és az oldalkárpitot úgy kell kialakítani, hogy a doblemez ívéig tartson. Döbbenet módon majdnem kényelmes helyet lehet varázsolni két felnőtt számára.

- prokee -/idez%Ho ez eddig ménem jutott az eszembe!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

26 Prokop Gábor 2004-10-05 05:21:04

Erről jut eszembe kedvenc térnyerő ötletem.
A hátsó ülés szűkösségét az okozza, hogy a kárpit "könyöklője" iszonyaz magas. Aki már látta kiszedve, az tudja, hogy közel sem a doblemez vonalát követi. Magas is széles is. A megoldás: új oldalkárpit. A doblemezt magát le kell kárpitozni, és az oldalkárpitot úgy kell kialakítani, hogy a doblemez ívéig tartson. Döbbenet módon majdnem kényelmes helyet lehet varázsolni két felnőtt számára.

- prokee -

25 Mike András 2004-10-05 05:06:26

%idez%trab601 írta:
Nos a trabi hátsó ülése elégé a alacsony a fejtámla felszerélése pedig kényelmesebbé teheti kedvenc "padunkat"./mivel más ülés nem szerelhető a trabi ülés helyére/ A fejtámla jobb hogyha kisebb méretű, mert ha akkora mint a 4T első ülésének a fejtámlája akkor elég sok gondunk lesz a kilátással az egyébként is pici hátsó ablakon. A felszerelés egyszerű: egy régebbi nyugatiból konpletten szedjük ki, /minden kis szir sz*rr*l/ majd fúrjuk ki a helyét a trabiülésen és illesszük be a kiszedett komplett fejtámlát a helyére!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!/idez%Szia!

Miért nem lehet más ülést beszerelni hátra a Trabiba?
Nekem Opel Calibra hátsó ülés van benne, de láttam már Szuzuki üléssel és Twingo üléssel szerelt Trabit is.
Szerintem mindent bele lehet szerelni, csak akarni kell. Nekem sikerült. Meglepő, de nem szélesebb a Calibra belső tere a Trabinál!

*Goob1*

24 (Törölt felhasználó) 2004-10-04 16:17:22

Ajtókárpit. Hát az aztán sz*r. Valami nyugatiból ki lehet szedni.

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

23 Franyó Tamás 2004-10-02 22:43:49

Pesten láttam egy reklámtrabit az volt ám a tuning. Ki van rakva terméskővel. De valószínű üzemképes mert reggel kiviszik estére meg elviszik. Vagy úgy szállítják valahogy. De poénnak nagyon jó. Süti kis reklám az üzlet résézről...

Ohh elütöttem megint valamit??

22 (Törölt felhasználó) 2004-10-02 09:26:58

Nos a trabi hátsó ülése elégé a alacsony a fejtámla felszerélése pedig kényelmesebbé teheti kedvenc "padunkat"./mivel más ülés nem szerelhető a trabi ülés helyére/ A fejtámla jobb hogyha kisebb méretű, mert ha akkora mint a 4T első ülésének a fejtámlája akkor elég sok gondunk lesz a kilátással az egyébként is pici hátsó ablakon. A felszerelés egyszerű: egy régebbi nyugatiból konpletten szedjük ki, /minden kis szir sz*rr*l/ majd fúrjuk ki a helyét a trabiülésen és illesszük be a kiszedett komplett fejtámlát a helyére!!

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

21 (Törölt felhasználó) 2004-10-01 16:38:31

Csak hogy visszakerüljön a listára!!


!!!!!TRABI THE KING!!!!!

20 Karches Attila 2004-09-30 17:38:18

%idez%prokee írta:
A 2T tető "U" vasa egy darab, a 4T vasa pedig állítható. Nézd meg, egyszerűbb, mint elmondani ))))))

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601/idez%
hello!

na ha majd hazaér az autó megnézem


19 Karches Attila 2004-09-30 17:36:06

%idez%gkalmar írta:
Hi
Ez itt a buherálós szekció?
XG AtY! Hallom 2T maszkod van a négyüteműdön. Ugye készítettél rá jó nagy nyílást is, mert különben nyáron "süti" lesz a mocidnak. Ja és még valami: mit csináltál a hűtő/fűtő ventivel, az honnan fogja színni a levegőt (a motortérből lehetőleg ne - jótanács)?? (merthát a négyütemén ezé van rácsozat!)


gkalmar/idez%Hello!

igen ki lesz majd vágva,még nincs teljesen kész. A fűtés majd csak télen lesz benne, akkor meg szívja ahonnan tudja...nézz meg pár német átalakítást, ott se vágják ki a motorháztetőt.


18 (Törölt felhasználó) 2004-09-30 16:33:10

Így van, ez a buheráló szekció

!!!!!TRABI THE KING!!!!!

17 Kalmár Gábor 2004-09-30 15:03:09

Hi
Ez itt a buherálós szekció?
XG AtY! Hallom 2T maszkod van a négyüteműdön. Ugye készítettél rá jó nagy nyílást is, mert különben nyáron "süti" lesz a mocidnak. Ja és még valami: mit csináltál a hűtő/fűtő ventivel, az honnan fogja színni a levegőt (a motortérből lehetőleg ne - jótanács)?? (merthát a négyütemén ezé van rácsozat!)


gkalmar

16 Prokop Gábor 2004-09-29 18:58:13

A 2T tető "U" vasa egy darab, a 4T vasa pedig állítható. Nézd meg, egyszerűbb, mint elmondani ))))))

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

15 Karches Attila 2004-09-29 18:35:42

Hi Prokee!

ezt fordítsd le kérlek: "hossziráníű állítót"
ez mi?))
lehet, hogy én értettem vmit félre, de még 1X mondom, hogy a 4T-n van 2T géptető+homlokfal....


14 (Törölt felhasználó) 2004-09-29 17:06:43

Íme egy pár + polc, tárolóhely a trabiba. A trabi teteje szerencsére eléggé "pupos", így a tető alá betehető egy vékony fadeszka. Így nyerünk egy tágas polcot. Ezt az átalakítást mind a vezető fölött, mind a hátsó ülések felett elvégezhető./Universalnál hátrébb is/

!!!!!TRABI THE KING!!!!!

13 Prokop Gábor 2004-09-29 16:55:11

Butaság. Egyszerűen lusták vagytok beállítani. A 4T motortetőről meg le kell szedni a hossziráníű állítót, és jól átszerelni.


- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

12 (Törölt felhasználó) 2004-09-29 16:42:40

hát igen a motortérnyitó egy nagy sz**.

!!!!!TRABI THE KING!!!!!

11 (Törölt felhasználó) 2004-09-29 14:13:53

az a 2Tnél a természetes!! A mienk kész badibuilderprogra, ha ki akarom nyitni!! nem baj!! 2 in1 edző gép+ kocsi!! Ilyet nem tudnak a nyudati kocsik

Kúp

!!!TRABI FOREVER!!!
!!!I EAT COPS FOR BREAKFAST!!!

És kamionosokat is teletömi ólammal

10 Karches Attila 2004-09-29 12:00:35

%idez%trab601 írta:
(
prokee írta:
A 4T műszerfal abszolút ízlés kérdése. Nem praktikus, viszont legalább randa is - mondom én. Ettől még sokaknak tetszik, én mégis kihajítottam a 4T-ből, és belement a "klasszik" vasműszerfal.

Motortérnyitó ügyben: szerintem lényegesen egyszerűbb olyat keresni, amiben a kar bovdennel együtt van. Ilyen van készen is, akár 2000 ft alatt, és nem fog kiszakadni a karból.
A másik fele, hogy a gyári bovden is csak akkor nyit nehezen, ha nincs beállítva...

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601)
Akko r ott Barkas illetve a 2T Warburg műszerfala! Legalább az gömbölyű!!

!!!!!TRABI THE KING!!!!!/idez%Szia!

hogyan kell normálisan beállítani a motortérnyitót? ugyanis nekem a 4T-n most lett cserélve a mocitető+ a homlokfal 2T-ére, és kegyetlenül neki kell feszülni, hogy kinyiljon....

üdv:




9 (Törölt felhasználó) 2004-09-28 18:37:20

Nyomógombos indítás ráindítás-gátlással, versenyótó-fíling:

A nyomógombot be lehet kötni a gyújtáskapcsoló lábaira, akár a kulcsos indítást is meg lehet hagyni. Viszont panaszkodtak az emberek (Soma ), hogy nekik mennyire tetszik a ráindítás-gátlás. A gombbal is meg lehet oldani, ehhez egy relét kell (teszem azt) a motortérben elhelyezni. Nyisszantsuk el az önindítóra menő piros-fekete kábelt, kössük a gyújtáskapcsoló felői végét a relé 30-as, az önindító felőli végét a 87-es kapocsra. A relé 30-as és 85-ös kapcsát hidaljuk át. Végül az önindító környékén található, saruval csatlakoztatott kék kábelt ("töltésellenőrző") kössük a 86-os kapocsra. A motor beindulásakor tölteni kezd a generátor (ha nem kapcsolják ki egyesek ), és a relé megszakítja az áramkört.

(A szelerél alatt az akku testkábelét vegyük le!!)

8 (Törölt felhasználó) 2004-09-28 17:43:50

Riasztó párezer forintért Trabiba, csillaggarázsban, ház előtt parkolóknak:

Szükségeltetik egy vezeték nélküli kapucsengő (1500 Ft), amelynek adó részét az autóban kell elhelyezni, és különböző tetszőleges pontokra kötni (kapcsolók, ajtónyitás, gyújtás - pár relé szükségeltetik), magát a csengőt pedig az ablakban elhelyezni. A nyomógomb elemről működik, és az autóban semmi sem észlelhető a riasztásból.

7 (Törölt felhasználó) 2004-09-28 16:32:28

%idez%prokee írta:
A 4T műszerfal abszolút ízlés kérdése. Nem praktikus, viszont legalább randa is - mondom én. Ettől még sokaknak tetszik, én mégis kihajítottam a 4T-ből, és belement a "klasszik" vasműszerfal.

Motortérnyitó ügyben: szerintem lényegesen egyszerűbb olyat keresni, amiben a kar bovdennel együtt van. Ilyen van készen is, akár 2000 ft alatt, és nem fog kiszakadni a karból.
A másik fele, hogy a gyári bovden is csak akkor nyit nehezen, ha nincs beállítva...

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601/idez%Akko r ott Barkas illetve a 2T Warburg műszerfala! Legalább az gömbölyű!!

!!!!!TRABI THE KING!!!!!

6 Prokop Gábor 2004-09-28 16:22:45

A 4T műszerfal abszolút ízlés kérdése. Nem praktikus, viszont legalább randa is - mondom én. Ettől még sokaknak tetszik, én mégis kihajítottam a 4T-ből, és belement a "klasszik" vasműszerfal.

Motortérnyitó ügyben: szerintem lényegesen egyszerűbb olyat keresni, amiben a kar bovdennel együtt van. Ilyen van készen is, akár 2000 ft alatt, és nem fog kiszakadni a karból.
A másik fele, hogy a gyári bovden is csak akkor nyit nehezen, ha nincs beállítva...

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

5 (Törölt felhasználó) 2004-09-28 13:58:26

Hogyha már a márkahűségnél tartunk, akkor ajánlom 4T trabi, warbi műszerfalat beszerelni, így nincs azaz érzésünk, hogy egy darab fa van előttünknéhány "bottal" és valami pattanással a tetején. A kis polc igen praktikusan rekeszekre lehet felosztani, amiket zárhatóvá tehetünk. A 4T ülése igen kényelmes és két egyszerü a bontóból szerzett könyöktartóval igen komfortossá tehetjük az ülést.

!!!!!TRABI THE KING!!!!!

4 Rapp Antal 2004-09-28 07:18:49

Tib! Most hogy mondod, a márkahűség jegyében lehet hogy Waresz nyitókarral kellett volna nekilátnom a melónak. Na mindegy, ez már így marad.

Amúgy ahol csak lehetett, igyekeztem NDK-s cuccokat használni. Hőgomba, tankjeladó, műszerek, satöbbi.

Bővebben pár dologról:

A Wartburg ülése minimális furatbővítéssel betehető az új tipusú Trabi ülés helyére, és mivel más alakítás nem kell, bármikor vissza is tehető. Mármint az ülés a Wareszba, meg a Trabiba a saját ülése. Egy jó darabig jártam így, sokkal kényelmesebb volt, mint a Trabi ülés. Csak aztán szert tettem egy Recaro-ra, amit végül E36-os BMW ülések váltottak le.

Ajtófogantyú. A régi Waresz fogantyúja (kerekített kontúr, alsó rész műanyag, belecuppanó puhább rész) pont furathelyes a Trabi ajtóra. Kicsit macerás becsavarozni, mert ferdén fér csak hozzá a csavarhúzó, de érdemes mert piszok kényelmes.

Ajtókapcsoló. Na ez viszont már nem olyan jó konstrukció. Sajna semmi beázásvédelme nincs, könnyen oxidálódik. De azért használható.

Barkas és 4T kapcsolók. Sokféle piktogrammal található, különböző lámpák, kürt, kályha, ventilátor, ablaktörlő-mosó, stb.

Barkas belső világítás. Nem tudom pontosan, hogy mi az igazság, a boltban ennek árulták a színtelen üvegbúrás lámpicseket, amit gyönyörűen össze lehet házasítani a Trabi indexaljzattal.

Barkas kályha. Na, erről a cikkek közt a szerelési témakörben olvashattok Prokee jóvoltából.

Soma

3 Huszta Tibor 2004-09-28 06:56:22

"a T fogantyús húzós módszer elég gyenge pontja a Trabinak, ugyanis kimondottan nagy erőt igényel"

A régieken még alumíniumból volt a T-fogantyú, de az idők múlásával ezt kiiktatták... Viszont a Wareszben és előtte a P70-ben húzókar volt...

Én az extrákat szintén csak veterános szinten értékelem: itt van például a kapcsolósorba épített szivargyújtó, a Berlin rádió, a motortér- és csomagtér világítás, a tolatólámpakapcsoló, a ködlámpák vagy a pótkerékbe tehető marmonkanna és persze a napellenző... Ezek praktikusak, nem változtatnak az autó jellegén, és főleg: gyáriak. Ezzel szemben, ha lenne egy újabb autóm, biztos, hogy gondolkodnék némi kényelmi funkción.


Tib

2 Rapp Antal 2004-09-28 06:25:20

Abszolút nem látványos, de igen kellemes átalakítás: motorháztetőnyitó.

Nem tudom ki hogy van vele, de szerintem a T fogantyús húzós módszer elég gyenge pontja a Trabinak, ugyanis kimondottan nagy erőt igényel, passzosan záródó mocitetőnél szinte két kézzel kell rángatni hogy nyíljon. Na gondoltam magamban, ha már alakítjuk a Trabit, hát ez a rész se maradjon érintetlenül.

Valami Volvo-ból termeltem ki egy kb. 12 centi hosszú piros műanyag nyitókart, a műszerfal alatt a torpedólemezbe műtőttem egy 6-os tengelyt (csavar fakötésű alátétekkel), erre rugós alátéttel és önzáró anyával a kart. Az eredeti nyitóhuzal maradt, erős drótból készítettem közdarabot a huzal menetes része (ahova az eredeti T fogantyú csavarozódik), meg a kar húzópontja közé. Na, ezzel mondjuk szoptam sokat, legalább harmadik koncepció vált be, mert túl gyengék lettek a közdarabok, egyszerűen eltéptem őket. Ha jól emlékszem a végső megoldást egy Rakéta porszívócsőből származó drót adta.

Ezzel a karral most már komolyabb erőbefektetés nélkül, simán nyitható a mocitető. Amit egyébként egy 1-es Golfból származó teleszkóp tol fel. De ez már egy másik történet, meg nem is annyira egyedi.

Soma

1 (Törölt felhasználó) 2004-09-27 14:12:17

Ehez a témához várok mindenféle ötletet, tanácsot, hogy hogyan tehetnénk kényelmesebbé,"otthonosabbá" szeretett trabinkat!!!

!!!!!TRABI THE KING!!!!!