Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

76 Szabó Szilárd 2004-11-02 09:42:39

%idez%Tiberius írta:
Az üthető csavarhúzó tényleg megoldás. Egyszer használtam, de ha nem szükséges, sztem nincs értelme leszedni a zsanérokat. (Aztán meg azokat is külön fényezed? felrakásnál meg lejön az új zománc??)

Tib


/idez%Meggyőztél !!
Igazad van csak az ajtókat szedem le!!
Megnéztem a képeidet!!

Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!

75 Huszta Tibor 2004-11-02 09:33:57

Az üthető csavarhúzó tényleg megoldás. Egyszer használtam, de ha nem szükséges, sztem nincs értelme leszedni a zsanérokat. (Aztán meg azokat is külön fényezed? felrakásnál meg lejön az új zománc??)

Tib


74 Szabó Szilárd 2004-11-02 09:29:10

%idez%Soma írta:
(
Szicsu írta:
Az ajtó leszerelésre szeretnék valami tanácsot kérni !!
Mi a trükkje ha egy régi Trabiról akarom leszerelni de nem akarja?!

Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!)
Pontosan mi nem megy? A zsanér csavarjait nem tudod megindítani az A oszlopban? Ez esetben jó szolgálatot tesz egy ütvecsavarhúzó, ha van. Nekem szerencsére van, és már használtam is pont ilyen célra. Egy hengeres izé, mint egy műpénisz, fél collos krovafeje van, meg bites adaptere, és csak jó erősen csavarni kell meg ütni kalapáccsal. Valami 2xxx Ft-ért vettem a Conrad-ban. Máshol nem láttam még, de biztos kapható valahol.

Ha nincs ilyen kütyü, akkor valami jó nagy erőkaros krovás megoldást javasolnék.

Soma/idez%Igen jól látod a problémát de ide egy jó nagy csavarhúzó kell hogy meglazítsam de ugye azt nem tudom úgy megfogni!!
Tiuberius azt ajánlotta hogy vegyem csak le az ajtót mert ott ellen tudok fogni egy dugó kulcsal!
De a zsanér rajta marad !!
Az szerintem gáz festéskor!!

Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!

73 Rapp Antal 2004-11-02 09:21:48

%idez%Szicsu írta:
Az ajtó leszerelésre szeretnék valami tanácsot kérni !!
Mi a trükkje ha egy régi Trabiról akarom leszerelni de nem akarja?!

Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!/idez%Pontosan mi nem megy? A zsanér csavarjait nem tudod megindítani az A oszlopban? Ez esetben jó szolgálatot tesz egy ütvecsavarhúzó, ha van. Nekem szerencsére van, és már használtam is pont ilyen célra. Egy hengeres izé, mint egy műpénisz, fél collos krovafeje van, meg bites adaptere, és csak jó erősen csavarni kell meg ütni kalapáccsal. Valami 2xxx Ft-ért vettem a Conrad-ban. Máshol nem láttam még, de biztos kapható valahol.

Ha nincs ilyen kütyü, akkor valami jó nagy erőkaros krovás megoldást javasolnék.

Soma

72 Szabó Szilárd 2004-11-02 09:10:50

Szerelési tanácsadó!!!
Ha gyenge vagy és nem bírod egyedül kiszedni a Trabant motorját kérd meg az anyósodat!!
Nekem ő segített kiszedni a motort nagyon rendes anyósom van ám nekem!!

Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!

71 (Törölt felhasználó) 2004-11-02 08:44:34

%idez%prokee írta:
guny:

Továbbra is tartom, hogy ilyen mélységben otthon nem érdemes belenyúlni.
Utcai használatra teljesen megbízható az itthon felújított főtengely. Többször említettem már, hogy szerintem az összeszerelés az elsődleges, ami a motor élettartamát meghatározza. Nekem volt olyan felújított főtengelyem, amit ütöttem-vágtam, mégis elment 106e km-t.



Nem kedvelem az ittas vezetőket./idez%sa!
hétvégén szerelés volt...de nem nagy...szétkaptam trabim motorját...:8...és hát szomorú látvány fogadott...kiütötte a motorblokkot a megszorult kar......aztán vettem egy komplett!!!!!

motort (fekete dobozzal, mindennel...szóval csak öt csavart kellett becsavarni+1-t a sebváltónál...no mindegy...)...szóval 3000HUF-ért, úgy, hogy aki eladta (mellesleg kereskedik ezekkel)...fél éves cseregarit!!!! is vállalt...
hát nem csodálatos a trabantos lét???...


guny

70 Szabó Szilárd 2004-11-02 08:43:43

Az ajtó leszerelésre szeretnék valami tanácsot kérni !!
Mi a trükkje ha egy régi Trabiról akarom leszerelni de nem akarja?!

Szicsu
Mikor lesz ebből autó??!!!

69 (Törölt felhasználó) 2004-11-02 06:21:13

gkalmar !
Enyém AC. Is szilikonnal volt felrakva. Nem lehet, hogy még gyárilag csinálták úgy ?
Ahogy el néztem képeken 1,1 es motortereket mintha gyárilag ez a típus lett volna eredetileg benne. ( nem peremezett házú, hanem csavaros )
Szürke színű szilikonnal volt kezelve egész talp felület. Miért lenne két trehány szerelő is.
Nekem most hosszabb időbe telik, míg be határolom, hogy tényleg ez volt e a hiba.
Csak úgy feleslegesen nem akarom nyomni a kilométereket. Majd kb 500 – 800 km után remélem többet tudok. Mostani szennyezett ( benzinnel ) olajomban van vagy 400 km. Ez nem minőségi olaj de kb 2000 ig nyomatni akarom vele. Legalább át áttisztítja belsőteret. Most még olyan tiszta, hogy szintjelzőn alig látni olajszintet.
Üdv.: Tibor


68 (Törölt felhasználó) 2004-11-01 00:17:36

hello!
a kérdésem az hogy ha az elsö ültetést ugy csináltam hogy: az also három alá került be az összes rugo felülröl, és felül csak a kampos végü maradt, és az a rövid egyenes leszorító, az jo e,hátrányos e?
és holnap fognék a hátsónak, ott miként hogy? a lnegökaroknál a pőogácsát anno egyszer rég kivettem, de a rgokbol mennyit vehetek ki, hogy ne legyen még túl lágy? 3 db ot haggyak itt is?
kösszi a segiccséget
((((((brutálisan lenn van az orra DDDDDDDDDDDD )))))))

kombi spécijál univerzál

67 (Törölt felhasználó) 2004-10-29 15:25:47

Gkalmar !
Megy az AC. Hogy hiba ez volt-e majd kiderül. Szerelő mondta, hogy egyik haverja 1hónap cserkészte hibát míg rá jött, hogy ott porlasztó gond végett volt benya szagú a motorolaj. Rá is kérdez majd, hogy mi is volt. ( elég fúra, hogy porlasztó )
Javítás közben mentünk menteni egy lerobbant 1,1 –es. Nénike alatt csak úgy leállt útközben. Szerelő már mindent nézegetett, és mondja, hogy nincs nálam a régi elosztófedél. Nincs, de elhozom. Azzal is halott gép semmi élet. Látta, hogy ott volt régi rotor is. Beletette és 1ből élet autóba. Nekem tanulság, hogy akkor ezt benne is hagyom. Ezt még én is megtudnám helyszínen csinálni. Egyébként meg semmi hiba külsőleg nem látszott rajta.
Kösz a tippet AC –re


66 (Törölt felhasználó) 2004-10-29 04:28:49

gkalmar
További jótanács minden 1,1-es (és 1,3-mas W) tulajnak: a kocsik 13-14 évesek, tessék mindenképpen átnézni a gumicsöveket a motortérben. Nehogy tűz legyen a gondatlanság ára! :mad+ más zűrök a fals levegő miatt!)
Négyütemű üdvözlettel:

Bizony ! 1 év alatt totál elhasználódott benya csövem !
Szlovén AC. már meg van. Montad, hogy 5 évig birja, igy gondolm be is épithető. Volt egy eredeti német is, de azon olyan furán álltak csőcsatlakozások, hogy nem mertem megvenni. ( meg nem volt hozzá tömítésük ) Szerelőre bízom beszerelést mert ez sem tök ugyan az. ( egyik sem lett volna drága 3600 körül )


65 Prokop Gábor 2004-10-28 13:39:28

guny:

Továbbra is tartom, hogy ilyen mélységben otthon nem érdemes belenyúlni.
Utcai használatra teljesen megbízható az itthon felújított főtengely. Többször említettem már, hogy szerintem az összeszerelés az elsődleges, ami a motor élettartamát meghatározza. Nekem volt olyan felújított főtengelyem, amit ütöttem-vágtam, mégis elment 106e km-t.



Nem kedvelem az ittas vezetőket.

64 Kalmár Gábor 2004-10-28 13:18:29

%idez%btibor írta:
Szia gkalmar

AC ismeretem minimális. Neten kerestem volna, de sok szemét között nekem elfogy kitartás.
De amit sejtek:
Egy membrán szivattyú, melynek energiaforrását a vezérműtengely szolgáltatja.
Üzemanyag normál állapotban membrán egyik felével érintkezik. Ha membrán tömítése elhasználódik, vagy membrán sérül akkor elő állhat az a eset, hogy üzemanyag nem kívánt helyre kerül. Ez lehet külsőtér, ( motorház ) vagy vezérmű azon csatlakozási része ahol a szivattyú be van építve. Ha ide kerül benzin akkor itt keveredhet motorolajjal.
Az a tömítés amit a szivattyúhoz is adnak. Normál esetben azt a célt szolgálja, hogy motorolaj ne kerülhessen ki a motorból. ( természetesen ha hibás már szivattyú akkor ugye a benzin távozását is megakadályozza )
Tehát mindenképpen úgy érzem, hogy nem külső AC talp tömítés a bűnös, hanem AC tényleg megadta magát. ( valahol minimálisan tömítetlen )
Persze nekem nem emelkedik olajszínt, inkább elkezdett fogyni 1pillanatról a másikra.
8 napja már menni sem mentem vele, és most döntögetek, hogy Zöldkártyára vigyem –e el, vagy AC. cseréljem le, vagy álljak be a garázsba ( hátra vele) oszt ott fagyon meg a télen. : -)
Ha pirospaprika nélkül megleszünk ennyien egy darabig. Akkor már én is ki bírom tán 1,1 nélkül - a francé vettem ilyen bonyolult autót. :-(



/idez%btibor!
Nyugalom, annyira azé nem bonyolult. Meghálálja a gondoskodást. Különben is gondolj arra, milyen érzés hidegben, szakadó esőben járgányoddal menni, s az 1,1-esből nézni a tócsák között szlalomozó bringásokat!
(A Trabi előtt évekig cangáztam, hidd el, tudom mit beszélek!)
Az AC ára kb. 4500 és 6500 Ft között van (értelemszerűen a drágább a már említett angol). Ja, és valszeg ki tudod cserélni magad is.
Kitartás!
További jótanács minden 1,1-es (és 1,3-mas W) tulajnak: a kocsik 13-14 évesek, tessék mindenképpen átnézni a gumicsöveket a motortérben. Nehogy tűz legyen a gondatlanság ára! :mad+ más zűrök a fals levegő miatt!)
Négyütemű üdvözlettel:


gkalmar

63 (Törölt felhasználó) 2004-10-28 10:39:49

akkor mondom...
ezen a linken: http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-tech.htm
középtájékon...van egy már majdnem használható ábra...
valami ilyesmi kellene nekem...csak nagyobb, jobban látható, méretekkel...évszámok szerint persze...típusszámokkal...de mondjuk a csapágyakat elég jól beazonosította jopi...
a méretek azért kellenek, hogy ha otthon lemérem a régit, meg a mostanit, akkor lássam, hogy valami már belegányolt dologról van e szó, vagy nekem kell gányolnom......milyen labirintokat vegyek...stb...

guny

62 Prokop Gábor 2004-10-28 10:23:54

guny:

Ez esetben nem értem, mi is a kérdés.
Leírnád pontosabban, mire is vagy kíváncsi ?

Nem kedvelem az ittas vezetőket.

61 (Törölt felhasználó) 2004-10-28 09:34:34

köszi prokee!

nem az a baj, hogy nem vagyok képben, mellesleg egyáltalán nem tartom bátor dolognak...
simán összeraktam, és nem is volt gond...(egyébként annyi trabit szereltem már, hogy csukott szemmel is akár...)...de eddig ez nem jött elő...
az ajánlott linket természetesen megtaláltam már, és meg is nézegettem...sőt...van 2 könyv is trabant 601 szerelési útmutató, plusz még más netről letöltött cumó...
a bajom az illesztésekkel van, mármint, hogy melyik tengelyhez melyik a jó... egy ilyen leítrást, rajzot sehol sem találtam, ebben kértem segítséget...mert ugye ahány trabi annyi főtengely...mondhatnánk viccesen, de tán ha minden igoz, akkor gyárból három féle jött ki az évek során, plusz utángyártott szimeringek, labirintok kombinációja...és esetleg minden passzol mindennel...csak egy kicsit jobban szorzl, jobban lötyög...de összerakni azért össze lehet, és megy a jószág...de nem tökéletes...én pedig épp azt keresem...a jó öreg pontos leírást...rajzot...
egyébként azon a robbantott ábrán nincs semmi méret, és ha jólk látom, akkor a három hengergörgővel szerelt hagyományos tengely...mellesleg egy ékszíjtárcsa oldali szimmeringel...de mivel nem csak ez a megoldás létezik....
egyébként imádom a trabit...soxor még párom is féltékenykedik...dehát ez van...
előre is köszi a segítséget...
guny

guny

60 Prokop Gábor 2004-10-28 09:07:32

guny:

Lapozz bele a cikkekbe ! Az Auto Info rovatban, az Alkatrész-katalógusok című cikkben találsz egy linket Trabant-katalógusra. Ott a főtengely elég részletesen szét van dobva.
Mellesleg otthon, "garázs" körülmények között nem igazán érdemes ilyenbe fogni. Főtengelyt vedd ki, vidd el cseredarabnak, vásárolj felújítottat, és azzal össze.
Mindenesetre, ha ennyire nem vagy képben, elég bátor dolog volt otthon, egyedül nekilátni. Én tudom, hogy roppant egyszerű konstrukció, de éppen ebben vannak a buktatói. Na meg persze meg kell tanulni egyszer - de elég gáz, ha a saját autódon gyakorlod, amivel esetleg nap mint nap közlekedni szeretnél...

Nem kedvelem az ittas vezetőket.

59 (Törölt felhasználó) 2004-10-28 05:58:38

Szia gkalmar

AC ismeretem minimális. Neten kerestem volna, de sok szemét között nekem elfogy kitartás.
De amit sejtek:
Egy membrán szivattyú, melynek energiaforrását a vezérműtengely szolgáltatja.
Üzemanyag normál állapotban membrán egyik felével érintkezik. Ha membrán tömítése elhasználódik, vagy membrán sérül akkor elő állhat az a eset, hogy üzemanyag nem kívánt helyre kerül. Ez lehet külsőtér, ( motorház ) vagy vezérmű azon csatlakozási része ahol a szivattyú be van építve. Ha ide kerül benzin akkor itt keveredhet motorolajjal.
Az a tömítés amit a szivattyúhoz is adnak. Normál esetben azt a célt szolgálja, hogy motorolaj ne kerülhessen ki a motorból. ( természetesen ha hibás már szivattyú akkor ugye a benzin távozását is megakadályozza )
Tehát mindenképpen úgy érzem, hogy nem külső AC talp tömítés a bűnös, hanem AC tényleg megadta magát. ( valahol minimálisan tömítetlen )
Persze nekem nem emelkedik olajszínt, inkább elkezdett fogyni 1pillanatról a másikra.
8 napja már menni sem mentem vele, és most döntögetek, hogy Zöldkártyára vigyem –e el, vagy AC. cseréljem le, vagy álljak be a garázsba ( hátra vele) oszt ott fagyon meg a télen. : -)
Ha pirospaprika nélkül megleszünk ennyien egy darabig. Akkor már én is ki bírom tán 1,1 nélkül - a francé vettem ilyen bonyolult autót. :-(



58 (Törölt felhasználó) 2004-10-27 18:18:56

sa!
kérdésem/kérésem lenne...
van egy kis trabim, 2T...otthon (vidéken) hétközben volt használva...(én meg közbe pesten vagyok mindég, oszt hétvégén irány le)...éccsanyám hajtotta hétközben kegyetlenül, kontrolálatlanul......(kicsit elfogult vagyok a vezetési stílusát illetően)...szóval beállította a főtengelyem...hétvégére haza...szerelde...szétkap, megnéz...vasdarabok kikap...passz, hogy milyen vasdarabok...tán kosár?...szóval ezek a kis kosárdarabok beékelték picit...de mivel nem hiányzott sehonnan semmi, fogalmam sincs honnan kerültek oda...de pont emiatt nem tettem vissza ezt a tengelyt...meg már egyébként is eléggé el volt nyúzva...másik motor szétkap...tengely kivesz...ide betesz...beindít...megy...örül...csak kicsit surrok, csattog...no sebaj...majd elmúlik...gondolá...aztán hétvége elmegy...én pestre felmegy...két hét múlva lemegy....egy kicsit hoszabb útra (kb 20km!!!) trabit elővesz...félúton megint beáll az új tengely...pedig nem is hajtottam, mondván bejáratós...
amit bepakoltam tengely tuti gyári, és kb. 20000km van benne...(ez fix, mert egy öreg bácsié volt a faluban, aki ha kicsit párásabb volt a levegő akkor már elő sem vette a trabit...)...viszont, lehet, hogy egy régebbi darab, és lehet, hogy az én labirintjaimmal kombináltam az ő szimmeringjeit...vagy valamit elnéztem...szóval bnem volt akkor épp nálam semmilyen rajz a dologról...
a kérésem az lenne, hogy van e valami használható rajz, ahol tényleg be vannak jelölve ezek a dolgok a főtengelyen, rendesen mérettel, esetleg tűréssel, típussal...egyedül jopi oldalán találtam erről egy kis összefoglalót, inkább csapágyakra kihegyezve, ábra ott is használhatatlan...
szóval van valakinél valami műszaki rajz???
aki tud segíteni, azu lécci!!!!
most lesz egy hosszúhétvégém...)))
trabi forever...
guny

guny

57 Kalmár Gábor 2004-10-27 13:05:59

%idez%btibor írta:
gkalmar – nak
Megnéztem AC. Pumpát. Nálam nem olajos külső a látható része.
Viszont amikor az autót vásároltam akkor a szelepház fedél belső fele az olajbetöltő nyílásnál igen szennyes volt. Elérhető részen kitöröltem, és jó ideig tiszta is volt. Mostanában érzem, hogy megint elég koszos. Megérné egészet lekapni, mert biztos rengeteg szennyeződés lehet összegyűlve. Lehet, hogy tömítés kibírná tisztítást.


/idez%Üdv btibor

A tömítés (motor és AC talp közötti!) valszínűleg hulla, de ez az egy, amit külön is lehet kapni. Cseréld ki, a probléma egy részét biztosan megoldod. (a "jelek" legalábbis arra utalnak, hogy e kis "gumidarab" adta fel...). Egyébként az AC talpa és a motor között csak ez a kör alakú tömités van. Ezt csak azért mondom, mert az autónkon az előző tulaj - fogva a problémát - beszilózta(!), tömítéscsere helyett...
Egyébiránt némi csoda fojtán némi pénzhez jutottunk, s én komplett kicseréltem az AC-t (peremezett angolra - bár ez volt a drágább, s kicsit furán is áll a gépben, mégis elég minőséginek néz ki. Az új AC-hoz természetesen jár tömi is). Természetesen olajat is cseréltem (+ szűrőt - VW). Apropó, olajleengedés: FIGYELEM! A leengedő csavar oldása után készüljünk fel: a csavar eltávolítása után a sugárban előtörő olaj nem lefelé(?!), hanem meghatározhatatlan szögben, előrefelé(!!) ömlik. (kuka: 1 köpeny+ 1 öreg farmergaty + garázsakna takarítás ..grr.

gkalmar

gkalmar

56 Urgyán Imre 2004-10-24 16:26:36

%idez%prokee írta:
Darti:

Légyszíves hirdetést a hirdetések közé írj, ne a Fórumba !

Nem kedvelem az ittas vezetőket./idez%Oké bocsi, csak még nem tudtam kezelnia dolgokat, és azért írtam ide, de mopst már látom hola helye.ú

Imi

még egyszer bocsi



55 Prokop Gábor 2004-10-24 14:24:15

Darti:

Légyszíves hirdetést a hirdetések közé írj, ne a Fórumba !

Nem kedvelem az ittas vezetőket.

54 Deák Attila 2004-10-15 13:47:30

%idez%Frensis írta:
A repedtnek meg szilóóóóóót

Ma megint kicsit gyűrödt vagyok !!/idez%Üdv!

Az alulra, a dupla peremű fekete gumigyűrűhöz is hasznos! Nekem ott engedte el a méregdrága ablakmosó-folyadékot, ahol a motor kis csöve be volt dugva a tartályba...

twk004

53 Szabó Szilárd 2004-10-15 10:12:57

%idez%Tibke írta:
(
Szicsu írta:
Mi a különbség a két és az egy komponensű festék közöt, az árán kívűl?
Megéri azt a többletköltséget ha én festetni akarom a Trabim és azt akarom hogy megmaradjon az utókornak?
Különössen ha egy veteránról van szó!

Szicsu)
Megéri az ártöbblet,ha tényleg szép munkát akarsz.tartósabb a két komponensű,meg komolyabb.
üdv:

Tibke
www.tar.hu/tibke/idez%Mármint időben tartóssabb és nem reped meg az összeillesztéseknél idővel és nem mattul ki olyan hamar mint az egy komponensű?!

Szicsu

52 Varga Tibor 2004-10-15 10:04:38

%idez%Szicsu írta:
Mi a különbség a két és az egy komponensű festék közöt, az árán kívűl?
Megéri azt a többletköltséget ha én festetni akarom a Trabim és azt akarom hogy megmaradjon az utókornak?
Különössen ha egy veteránról van szó!

Szicsu/idez%Megéri az ártöbblet,ha tényleg szép munkát akarsz.tartósabb a két komponensű,meg komolyabb.
üdv:

Tibke
www.tar.hu/tibke

51 Szabó Szilárd 2004-10-15 10:04:23

Köszi!
Akkor kézben visszük a kasznishoz!!

És a festék dolgot nem vágod?

Szicsu

50 Prokop Gábor 2004-10-15 09:53:31

Szicsu: Súlyt nem tudok tippelni neked, de 2 ember kényelmesen elviszi...

- prokee -

49 Szabó Szilárd 2004-10-15 09:49:59

Ha csontar le van bontva egy Trabant kaszni az milyen nehéz?

Szicsu

48 Szabó Szilárd 2004-10-15 09:48:52

Mi a különbség a két és az egy komponensű festék közöt, az árán kívűl?
Megéri azt a többletköltséget ha én festetni akarom a Trabim és azt akarom hogy megmaradjon az utókornak?
Különössen ha egy veteránról van szó!

Szicsu

47 P. Kovács Viktor 2004-10-14 11:40:32

4T-sek! Ha vesztek olajsz?r?t, nézzétek meg, van-e benne tömítés, miel?tt berakjátok, és szétfröcsköltök 2l olajat a garázsban!

Mert én így jártam most. Jó kis esztergályosm?hey szag van az autóban a kipufogóra ráég? olaj miatt.

Jó kis 2T, de hiányzik...

NT

46 (Törölt felhasználó) 2004-10-14 10:05:17

Hali.Szeretném a trabimat kiszélesiteni a hátsó keréknél.
Ha valaki ki tudna segiteni egy pár hasznos ötlettel,hogy hogyan is kezdjek hozzá azt nagyon megköszönném.

Üdv:
Mindenkinek!

Paréj Balázs

45 Varga Tibor 2004-10-14 08:18:51

%idez%trab601 írta:
HI! Azt szeretném megkérdezni hogyy 115,000 km sok egy 2T-be???

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!/idez%nem kevés,de gyári motor brja eddig ha kméletesen van használva?
én is 110 ezer után vettem ki a mi trabantunkból
a gyári főtengelyt,de nem állt még meg,csak csúnya hangja volt.
azért sokat már nem jósolok neki.
üdv: T.

Tibke
www.tar.hu/tibke

44 (Törölt felhasználó) 2004-10-13 17:59:22

HI! Azt szeretném megkérdezni hogyy 115,000 km sok egy 2T-be???

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

43 (Törölt felhasználó) 2004-10-09 16:00:26

gkalmar – nak
Megnéztem AC. Pumpát. Nálam nem olajos külső a látható része.
Viszont amikor az autót vásároltam akkor a szelepház fedél belső fele az olajbetöltő nyílásnál igen szennyes volt. Elérhető részen kitöröltem, és jó ideig tiszta is volt. Mostanában érzem, hogy megint elég koszos. Megérné egészet lekapni, mert biztos rengeteg szennyeződés lehet összegyűlve. Lehet, hogy tömítés kibírná tisztítást.


42 Franyó Tamás 2004-10-07 12:06:39

A repedtnek meg szilóóóóóót

Ma megint kicsit gyűrödt vagyok !!

41 papp péter 2004-10-06 22:00:29

csak gondoltam szólok ha valaki esetleg warbiba vesz ablak mosó tartályt (utángyártottat) akkor a felszerelésnél vigyázzon mert a műanyag azon része ami a fém lemezre csúszik rá elég gagyi különösen az összeforasztásnál és hajlamos ott elrepedni és elengedni a folyadékot
én nem egyszer jártam így
kiküszöbölésére 100%-os tipp nincs
óvatosan kell feltenni
szóval ha van valakinek még gyári tartálya és semmi baja ne dobja el csak azért mert koszos inkább mossa ki

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

40 (Törölt felhasználó) 2004-10-06 18:55:11

Üdv és rivalgás!
Keresek valakit, aki profi a porlasztó beállításában. Nincs komoly baja, csak egy kicsit lustának érzem és pl. harmadikban 70-nél már erősen csörög. (A gyújtása elektronikus.) Kétütemű üdvözlettel Jenser Péter

39 Franyó Tamás 2004-10-02 21:41:44

ok!

Megnézem hétfőn...

Ohh elütöttem megint valamit??

38 Deák Attila 2004-10-01 19:56:11

%idez%Frensis írta:
twk004 megfogadom a tanácsod és megnézem ezt a dolgot csak nem tudom milyen formátumban lehet ilyet kapni.

Ohh elütöttem megint valamit??

/idez%Üdv!

Próbáld meg barkács-áruházakban (OBI, Baumax, stb.). Úgy kérd, hogy zaj- és hőszigetelő bitumenlap. Ez egy kb. fél centi vastag, fekete színű, kissé ragadós lap. Kell még egy hőlégfúvó, meg kiszedni az első-hátsó szélvédőt a tetőkárpit kiszedéséhez. Bár, csak a hátsót is elég ...

twk004

37 Prokop Gábor 2004-09-30 20:59:44

Minden Opel-szervízben beszerezhető, gyári cikkszáma van néki, ha el nem felejtem, meglesem...
Ettől függetlenül meg kell keresni környékbeli kasztnis ismerősöket, ők tudni fogják, miről van szó...

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601

36 Franyó Tamás 2004-09-30 20:15:36

twk004 megfogadom a tanácsod és megnézem ezt a dolgot csak nem tudom milyen formátumban lehet ilyet kapni.

Ohh elütöttem megint valamit??

35 Deák Attila 2004-09-27 11:20:00

%idez%Frensis írta:
És a bitumenlapot mivel ragasztod fel? Sziló? Az ajtóba a karoszéria elemre gondoltad belülről?

Ohh elütöttem megint valamit??

/idez%Üdv!

Nem, az öntapadós. Hőlégfúvóval megmelegíted, meglágyul, és felragad a lemezre. Ajtóba meg ne rakj szerintem semmit, ha leveszed a kárpitot, akkor egy négyszögletes lappal nézel majd farkasszemet, ami gyárilag a lemezen van.

twk004

34 Franyó Tamás 2004-09-27 08:28:53

És a bitumenlapot mivel ragasztod fel? Sziló? Az ajtóba a karoszéria elemre gondoltad belülről?

Ohh elütöttem megint valamit??

33 Deák Attila 2004-09-27 08:11:45

%idez%twk004 írta:
(
prokee írta:
Frensis:

Wartburgon egyszerű, meg kell húzni a sárvédők csavarjait DD

Na komolyan: első lépésként teljesen meg kell szüntetni a beázást - ha víz jut be, mindenféle szigetelés magábaszívja, és így akár 2-3 további évet is megélhet az autód a teljes elporladásig.
Ha ezzel megvagy, a taposón, oldalfalakon (WB-nál akár a sárvédők belsején is !) fél centis polifoamot ragassz fel - természetesen alatta le kell kezelni minden apró sérülést, akár újraalapozással is. Láttam már a tűzfalon kívülről szigetelést, nem tartom jó ötletnek, az tutira felszívja a felcsapódó vizet.
A padlólemez cifrább ügy. Szintén lehet polifoamozni, de akkor nedvesebb időben mindenképpen passzentos "tálcás" gumiszőnyeg használata javallott, mert a behordott víz két hét alatt képes átitatni a full padlószigetelésedet...

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601)
Üdv!

pőrokee: De ez legalább csavaros, és nem ragasztott!

Frensis: az a gond, hogy Neked az 1.3-ban elég sok zajszigetelés van (tűzfal belseje, gépháztető belseje, ülések alatt, hátul a lábteknőben), nem úgy, mint nekem a 353-ban (csak a gumiszőnyeg alatt van egy vékonyka filc-szőnyeg...). Így azon már sok mindent nem tudsz fejleszteni. Maximum annyit lehet, hogy lebontod a tetőkárpitot, és pár milliméteres hajlékony, rámelegítős bitumen-lapokkal kibéleled belülről a tetőlemezt. De azt is odafigyelve, mert a kárpit hajlított tartó-rugói nagyon közel vannak a lemezhez, én egyszer így téptem le egy nagy tábla polifoam-ot a tetőről, mert nem ment a helyére a tetőkárpit... Az ajtók belsején is van 1-1 ilyen bitumen-lap, és másképp is csukódik, mint a 353-asé!

twk004

/idez%prokee: bocs, egy gazdátlan "ö" betű belekeveredett...

twk004

32 Deák Attila 2004-09-27 08:10:47

%idez%prokee írta:
Frensis:

Wartburgon egyszerű, meg kell húzni a sárvédők csavarjait DD

Na komolyan: első lépésként teljesen meg kell szüntetni a beázást - ha víz jut be, mindenféle szigetelés magábaszívja, és így akár 2-3 további évet is megélhet az autód a teljes elporladásig.
Ha ezzel megvagy, a taposón, oldalfalakon (WB-nál akár a sárvédők belsején is !) fél centis polifoamot ragassz fel - természetesen alatta le kell kezelni minden apró sérülést, akár újraalapozással is. Láttam már a tűzfalon kívülről szigetelést, nem tartom jó ötletnek, az tutira felszívja a felcsapódó vizet.
A padlólemez cifrább ügy. Szintén lehet polifoamozni, de akkor nedvesebb időben mindenképpen passzentos "tálcás" gumiszőnyeg használata javallott, mert a behordott víz két hét alatt képes átitatni a full padlószigetelésedet...

- prokee -
http://prokee.trabant.hu
http://alsoors.at.hu
06-90-601-601/idez%Üdv!

pőrokee: De ez legalább csavaros, és nem ragasztott!

Frensis: az a gond, hogy Neked az 1.3-ban elég sok zajszigetelés van (tűzfal belseje, gépháztető belseje, ülések alatt, hátul a lábteknőben), nem úgy, mint nekem a 353-ban (csak a gumiszőnyeg alatt van egy vékonyka filc-szőnyeg...). Így azon már sok mindent nem tudsz fejleszteni. Maximum annyit lehet, hogy lebontod a tetőkárpitot, és pár milliméteres hajlékony, rámelegítős bitumen-lapokkal kibéleled belülről a tetőlemezt. De azt is odafigyelve, mert a kárpit hajlított tartó-rugói nagyon közel vannak a lemezhez, én egyszer így téptem le egy nagy tábla polifoam-ot a tetőről, mert nem ment a helyére a tetőkárpit... Az ajtók belsején is van 1-1 ilyen bitumen-lap, és másképp is csukódik, mint a 353-asé!

twk004

31 Bernáth Zoltán 2004-09-26 19:39:57

Szevasztok tesók!Valaki modja meg nekem,hogy mitől forrósodik fel,és folyik le szabályosan a helyéről 6v-os Trabinál az elektromos feszültségszabályozó?

sirtrabi

30 Franyó Tamás 2004-09-26 05:28:08

Nincs valakinek Trabihoz műszaki rajzai? Kéne az oldalamra...

Ohh elütöttem megint valamit??

29 Franyó Tamás 2004-09-26 03:55:06

Hááát azok a tüskék ....

Ohh elütöttem megint valamit??

28 (Törölt felhasználó) 2004-09-25 18:49:43

Embörök!

Az miért van,hogy az elektrottyos gyujtás mögötti lemezen,amin a tüske van,azzal szembeni lemeznek a hátoldalán gyárilag van egy lik a tüskének.Ott is össze lehet rakni,de akkor nem kell az a müanyag pöcök,viszont akkor a gyertyapipát meg kell cserélni,mert 180 fokot változik a gyujtás.
Hmmm?

Bee(Tm)

Trabant Impala Mark II. L.A.P.D. policecar

27 Franyó Tamás 2004-09-25 08:49:51

A régi borítás ami a mocitetőn volt az szétbomlott kell valami megoldás. De úgy gondolom ez jó lessz.

Ohh elütöttem megint valamit??