Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

176 Kalmár Gábor 2004-12-07 20:22:08

Arnika!
Az igen jó lenne!
Ugyanis mi hasonló problémákkal küzdünk, már igen régóta. Nálunk a kettes menetközbeni megszünése után az egyes és a rükwerz eltűnése következett. Így csak leállított motorral lehetett e két utóbbit használni - ill. recsegtettünk egy keveset. Később a hármas is nehezen ment, s a négyes sokszor tünt abszolút elérhetetlennek. Megoldás: folyamatos kupplungholtjáték beállítás ill. komplett egység csere (kpl)
Lehet, hogy nálad a lemezke is zűrös volt , de az ominózus kis perselyke (kis műanyag cucc, 1000 Ft!) is kikophatott. De egy fotó tényleg sokat segítene!!

gkalmar

175 Segesvári Arnold 2004-12-07 13:37:31

Mondom az a váltórúd végén van egy függőleges tengely ami kis mértékben forog jobbra meg balra, meg fel és le! Na annak a tetején van egy "vas"(bocs nemtom a nevét) azt hiszem sárgarézből van szóval az le lazúlt! Majd csinálok fényképet, ha érdekel, és ha nem tudod, hogy miről beszélek. Nem vagyok autószerelő!!!

By Yoa

Tözsdézzek???
Okos!!!

174 Rell Miklós 2004-12-07 11:55:12

Oké, oké, de mi volt a baj... Arnika?
(a kocsmában olvastam, hogy ezt jobban szereted, mint az Arnit)

1.1 retro

173 Segesvári Arnold 2004-12-07 11:36:43

Mostmár no problem!!! Meg van csinálva!!!

By Yoa

Tözsdézzek???
Okos!!!

172 Rell Miklós 2004-12-06 21:39:53

Én nemtom, de még mielőtt megvettem a 4t-t alaposan körülnéztem a neten, és a vátóra, ott is a 2. fokozatra sokan panaszkodtak.

1.1 retro

171 Segesvári Arnold 2004-12-06 14:34:54

Na hála! Most jöttem haza a munkából, és valami nagyon nem stimmel a trabimmal. Ugye 4t-m van, és valami gond lehet a váltónál. Mer, hogy a 2.-at alig lehet belerakni, olyan érzésem van, mintha csak félig bírnám bele rakni. Meg recseg is ha kiengedem a kuplit. ACsak akkó nem recseg, ha mán olyan lassan megyek, hogy mindjá megállok. Meg aztán a 4.-nél is ilyen érzetem van, bár ott nem olyan erős ez az érzés. Lehet, hogy az a hülye rúd elgörbűlt??? Most megyek a haverhoz megnézzük mi a gond. De azért várom a Ti segítségeteket is, hátha valami okosabbat tudtok majd mondani!!! Help!!!!!!

By Yoa

Ho-ho-hóóóó!
Tessék a csizmákat takarítani!
(Módosította Arnold 2004.12.06. 15:37-kor)

170 Segesvári Arnold 2004-12-06 11:19:57

"Egyébként meg nem árt odafigyelni, bármivel is fújod, nemtom ugyan miből van a foncsor alapja (üveg-e vagy műanyag), de példul az én krómeffekt sprém a polexiről száradás után egy mozdulattal leemelhető volt, míg egyes festékek akár fel is oldhatják a műanyagot... Persze, szerintem ez a legjobb, mert ha megfelelően csinálod (soxor fújva, mindig csak egy nagyon vékony réteget) akkor nagyon jól beletapad a műanyagba, anélkül, hogy a felületét rongálná. Persze csak ha tényleg műanyag, és olyan műanyag van ott, amit old a festék higítója."

Pontosan ezért mondtam, hogy előtte tessék kipróbálni, hogy milyen reakciót vált ki!!! Bontóbe veszel egyet, vagy kétszer egyszer észre, aztán el!! Szóval azé egy próbát mindenféleképp!!!

By Yoa

Ho-ho-hóóóó!
Tessék a csizmákat takarítani!

169 Rell Miklós 2004-12-06 11:06:29

Hát én csak arra gondoltam, hogy a foncsor is annál jobb, minél fényesebb. Az egész dobozzal meg úgyse fújod el rá, és a felnisprayt meg másra is lehet utána használni.
Egyébként meg nem árt odafigyelni, bármivel is fújod, nemtom ugyan miből van a foncsor alapja (üveg-e vagy műanyag), de példul az én krómeffekt sprém a polexiről száradás után egy mozdulattal leemelhető volt, míg egyes festékek akár fel is oldhatják a műanyagot... Persze, szerintem ez a legjobb, mert ha megfelelően csinálod (soxor fújva, mindig csak egy nagyon vékony réteget) akkor nagyon jól beletapad a műanyagba, anélkül, hogy a felületét rongálná. Persze csak ha tényleg műanyag, és olyan műanyag van ott, amit old a festék higítója.

1.1 retro

168 Prokop Gábor 2004-12-06 07:21:12

Pillanat !

Nem autófényezésről volt szó, hanem a hátsó lámpafoncsor javításáról. Ehhez tökéletes a krómspray, persze megfelelően előkészített felületen.

167 Rell Miklós 2004-12-05 22:37:29

Krómeffekt spray: hát nemtom. Én vettem eccer, de megbántam. Egy sima szürke hammerite fényesebb, mint az a sz*r.
Akkor már inkább valami felnispray. Az szép fényes.

1.1 retro

166 (Törölt felhasználó) 2004-12-05 21:21:52

Csákó Srácok!
Vki segítene nekem?Vettem egy W(1.3)-t,első gazdás, garázsos,73 E km-rel,szóval király.De:vásárlás után lecseréltünk mindent, ami folyik.Az olaj 10w40,félszintetikus,ez jó?A olajbetöltö sapkán belül fehér trutyi.Mi lehet?Azt hallottam,mivel rövid távokon használom,nem melegszik be,így a kondenzvíz sem tud elpárologni,ez lehet az olajban.Néha megyek hosszabban is azért.Emiatt cserljem sűrűbben az olajat?Előre is köszi!
Egy új tag,
IUSIMI

Az igazság odaát van...

165 Segesvári Arnold 2004-12-04 16:14:44

Szerintem elég gány munkának néz ki az alufólia. Szerintem inkábba króm spray. De azért előtte próbáld ki valamin.

By Yoa

Kocsma ajtó! Nyílj ki!
(Módosította Arnold 2004.12.04. 17:15-kor)

164 Kalmár Gábor 2004-12-04 15:40:38

Stimmt.
Vagy krómeffekt lakkspré.
Esetleg.

gkalmar

163 Prokop Gábor 2004-12-04 14:34:28

"Vagyis mit akarsz kérdezni???"

Szerintem a hátsó lámpa foncsorjavításra vonatkozott...

162 Segesvári Arnold 2004-12-04 12:27:35

"Hali!
Alufólia?"

Na igen. Vagyis nem. Vagyis mit akarsz kérdezni???
Hogy van eladó, vagy kellene, vagy mik a szabályok, vagy hogy kell felrakni, vagy mi????


By Yoa

Kocsma ajtó! Nyílj ki!
(Módosította Arnold 2004.12.04. 13:28-kor)

161 Kalmár Gábor 2004-12-03 18:21:47

Hali!
Alufólia?

gkalmar

160 (Törölt felhasználó) 2004-12-01 06:08:49

Hali!

Tudja-e valaki, hogy lehet-e Trabant 1.1 hátsó lámpa foncsorozását házilag javítani, mert az elég erősen nem sok van rajta!
Köszi

159 Rell Miklós 2004-11-30 22:48:12

Mit gondoltok, műszakin belekötnek, ha én a hátsókerék felfüggesztést tartó... ajjaj...szóval ha azt a keresztirányú merevítőt, amin a lenbgőkarok középső rögzítési pontja is van, meg a rugó is, lecserélem egy ugyanolyan magas zártszelvényre, ami természetesen rendesen fel van hegesztve meg minden, csak vastagabb falú, és az alja sík. A cél, hogy nagyobb legyen a teherbírás, titkolt célom meg ezzel a kerékdőlés enyhe módosítása is (üresen egyenesebben állnának a kerekek).
És ha egy rugólappal többet raknék be "véletlenül"? (magasabb-terepen jobb+erősebb)
Még mielőtt megkérdezitek, hogy miért: Ez egy főleg teherszállításra, rossz úton használt gép, és a hátsó merevítés amúgyis szét van már gyesztrálva.

1.1 retro

158 (Törölt felhasználó) 2004-11-26 16:45:36

"Hogy neked micsoda meglátásaid vannak !"




tudom

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

157 Segesvári Arnold 2004-11-26 12:51:22

Na igen, mintha már olvastam volna....

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

156 Prokop Gábor 2004-11-26 11:49:24

Arnold:

Bizonyám, 10W40. Ezzel kapcsolatban olvasd el a Nyaggatót !

155 Rell Miklós 2004-11-26 11:41:32

Ha tényleg pumpa-gondod van, akkor a 10w40-től csak még roszabb lesz. Mer" az még hígabb, és a pumpa még sz@rabbul viszi. Akkor inkább már 20w40.
Egyébként (prokee cikkéből tudom) a Trabant gyári előírása 20w40, a volkswagen ugyanerre a motorra vonatkozó előírása 10w40, a szokás meg: 15w40.
De mondom: csak próbaképpen kösd ki a fehér kábelt a 6pólusúból, és ha úgy nem jelez, akkor biztos, hogy az olajnyomásod jó. A gombától egy sárga drót jön, és az közvetlenül a lámpára megy.

1.1 retro

154 Segesvári Arnold 2004-11-26 10:33:15

10W40 kell a 4t trabesznak??? Ez komoly??? Na lehet, hogy lecserélem majd azt próba!

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

153 (Törölt felhasználó) 2004-11-26 09:02:07

Amikor vettem járgányt nem észleltem, csak már az én olajcseréim után. Persze biztos van igazság, hogy 10W-40 kell kicsikének. mind 3szor 15W-40 et használtam.


152 Rell Miklós 2004-11-26 07:53:42

> Én olyant szoktam hidegen észlelni, hogy ha moci leáll,
> akkor kb 5 sec után ég olajnyomás lámpa

Szerintem ez normális, mert a hideg és sűrű olaj miatt a nyomás tényleg csak ennyi idő után csökken le.

1.1 retro

151 Segesvári Arnold 2004-11-26 07:38:17

amúgy nekem azt csinálja, hogy ha bindítom hidegen, akkor no para, de ha kikapcsol a szívató, akkor meg szépen jár egy-két percig, és aztán zsupsz leáll. beindítom akkor megint jó egy pár percig. De ha eléri normális hőmérsékletet akkor meg semmi gond.

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

150 (Törölt felhasználó) 2004-11-26 07:09:48

Az is meglehet, hogy olaj pumpesz sem örök élletű.
Én olyant szoktam hidegen észlelni, hogy ha moci leáll, akkor kb 5 sec után ég olajnyomás lámpa ismételeten. Tehát mintha nem csökkene olajnyomás leállást követően.

149 Segesvári Arnold 2004-11-26 06:51:44

Hát igen. Egyértelmű, hogy azért átnézem vagy nézetem, hogy mi is van. Bár valaki, már azt is mondta, hogy érdemes lenne rákötni egy analóg olajnyomás jelzőt, és kimutatná, hogy tényleg az olajnyomással van gond, vagy mással. Lehet, hogy elsőbb ezt megnézem, aztán hátha többre jutok.

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

148 Rell Miklós 2004-11-25 22:36:51

Olajnyomás??? Nekem is ez volt! Kicseréltem a gombákat, és mégis. Pedig mint kiderült az egésznek semmi köze az olajnyomáshoz. Olvasd el prokee cikkét az elektronyikáról, ott szerepel az is, hogy valamilyen oknál fogva az olajnyomás-kijelző lámpára rá van kötve valamilyen elektronikán kresztül a fordulatszám-jel is. És nálam ez gyújtotta ki. Hogy miért, azt nem értem, talán a túl alacsony fordulatszámot hivatott visszajelezni... Viszont nálam nem volt túl alacsony az alapjárat, úgyhogy nemes egyszerűséggel kikötöttem ezt a részt. Így most már tényleg csak a túl kicsi olajnyomást jelzi vissza. A kikötés meg nagyon egyszerű volt: a fehér drótot kihúztam a kombiműszer csatijából. Azért, mielőtt ehhez a módszerhez nyúlnál, érdemes meggyőződnöd a helyes alapjáratról. Meg persze ha szánsz rá pézet, akkor inkább a kombiműszert cseréld ki (lehetőleg újra).
Szóval szerintem ez lehet.

1.1 retro

147 Segesvári Arnold 2004-11-25 22:01:54

amúgy tényleg valamikor rohadt alacsony, az alapjárat, valamikor, meg rohadt magas. Elég ingadozó az alapjáratom...

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

146 Prokop Gábor 2004-11-25 18:14:55

trab601:

Hogy neked micsoda meglátásaid vannak !

Arnold:

Elképzelhető, hogy a tolóüzemi vezérlés játszik veled - azaz az alapjárati szelep vezérlése. Erre enged következtetni, hogy olyan körülmények között jön elő, ahol az alapjárati patron ki-be kapcsol... Előfordulhat, hogy annyira alacsony alapjárat jön vissza, hogy nem tol eleget az olajpumpa...

145 (Törölt felhasználó) 2004-11-25 14:59:19

%idez%Arnold írta:
Na erre mondjon valaki valamit!!! A 4t-m azt csinálgatja már egy jó ideje, hogy ha megyek úgy szépen 90-100-as tempóval, és beérek valami olyan helyre ahol lassítani kell, vagy megállni, akkó elkezd vílágítani az olajnyomás lámpinyónom!!! Mikó elsőnek csinálta, akkó mondom biztos régi az olaj benne, majd lecserélem. Lecsere után király is volt egy daraibg kb. 6-7hónap utána megint csinálta, de nem mindig. A gombák jók! 1év múlva lecseréltem megin az olajat, meg vettem valami csoda tévő konzervet! Valami adalékot! Úgy voltam hát nézzük mit is csinál átmentem vele Szegedre, no problem. Na vissza azé oda-oda léptem, 120km/h körül, és semmi. Na mondom ez király! Most ott tartok, hogy megint világít, ha messzebbre megyek. Viszont, ha adok nekije egy kis gázfröccsöt, akkó meg elalszik(pl:lámpáknál). Megyek vele, megállok a következő lámpánál, akkó megint. Mi a tetves lehet vele??? Pedig szerintem nem rossz olajat vettem.(gyári opel)
plíííz!!!! Help plííízzzz!!!


By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!/idez%Lehet hogy rossz az olajnyomás mérőd.
Más ötletem sajna nincs.

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

144 Segesvári Arnold 2004-11-25 11:12:35

Na erre mondjon valaki valamit!!! A 4t-m azt csinálgatja már egy jó ideje, hogy ha megyek úgy szépen 90-100-as tempóval, és beérek valami olyan helyre ahol lassítani kell, vagy megállni, akkó elkezd vílágítani az olajnyomás lámpinyónom!!! Mikó elsőnek csinálta, akkó mondom biztos régi az olaj benne, majd lecserélem. Lecsere után király is volt egy daraibg kb. 6-7hónap utána megint csinálta, de nem mindig. A gombák jók! 1év múlva lecseréltem megin az olajat, meg vettem valami csoda tévő konzervet! Valami adalékot! Úgy voltam hát nézzük mit is csinál átmentem vele Szegedre, no problem. Na vissza azé oda-oda léptem, 120km/h körül, és semmi. Na mondom ez király! Most ott tartok, hogy megint világít, ha messzebbre megyek. Viszont, ha adok nekije egy kis gázfröccsöt, akkó meg elalszik(pl:lámpáknál). Megyek vele, megállok a következő lámpánál, akkó megint. Mi a tetves lehet vele??? Pedig szerintem nem rossz olajat vettem.(gyári opel)
plíííz!!!! Help plííízzzz!!!


By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

143 Franyó Tamás 2004-11-23 19:12:28

FBS ragasztó az nagyon sütemény én is szoktam néha használni simán ragasztottam betonhoz fát és alig lehetett letörni amikor el kellett bontani.

Ma megint kicsit gyűrödt vagyok ! http://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

142 Prokop Gábor 2004-11-18 12:51:00

Jana:

Személyes üzenetben írd meg, mi a gondod, talán én is rászánom magam a munkára... Vagy felőlem akár ide is jöhet.

http://www.kiszeltunde.hu

141 Segesvári Arnold 2004-11-18 12:45:33

%idez%Soma írta:
No akkor kiprószálom az FBS-t, de mennyi annak a száradási ideje? És mennyire bírja a szakítást? Konkrétan arról van szó, hogy van egy 25 mm átmérőjű, fél centi vastag fémdarab, amit egy tömör műanyagba fúrt ilyen méretű lyukba ragasztok bele. A fém történetesen egy mágnes, de baróerős! Ha az odatapad valahova, én meg a műanyagot elkezdem birizgálni, vajon szétszakad-e az FBS és a mágnes marad a fémen, vagy szépen lejön a műanyaggal együtt?

Soma/idez%Na erre nem igazán tudok mit mondani....
Próba cseresznye!

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

140 Rapp Antal 2004-11-18 12:42:00

No akkor kiprószálom az FBS-t, de mennyi annak a száradási ideje? És mennyire bírja a szakítást? Konkrétan arról van szó, hogy van egy 25 mm átmérőjű, fél centi vastag fémdarab, amit egy tömör műanyagba fúrt ilyen méretű lyukba ragasztok bele. A fém történetesen egy mágnes, de baróerős! Ha az odatapad valahova, én meg a műanyagot elkezdem birizgálni, vajon szétszakad-e az FBS és a mágnes marad a fémen, vagy szépen lejön a műanyaggal együtt?

Soma

139 Rapp Antal 2004-11-18 12:37:08

Villanyos ember: 20/334-9006, XVIII. kerület, Bálványos utcában.

Soma

138 Orbán János 2004-11-18 12:19:13

%idez%cellardoor írta:
(
Soma írta:
Ja, az általad rajzolt megoldás is jó lenne, ha a 30-as kapocsra közvetlenül kötnéd a pozitívot.

Hiszen a problémát az okozza, hogy a 30-as és 86-os kapcsok össze vannak kötve, az ilyesmi tipikusan az öntartó kapcsolások lényeges momentuma.

Soma)
Na, csak összehozzuk! Tényleg nem tudom, miért hidaltam át a két kapcsot, szerintem úgy gondoltam, ott van a legközelebb pozitív )

Köszönöm!

/idez%Sziasztok Dél-Pesten keresek 2T szerelőt(villamossági) tudtok ajánlani 1et. Köszi:

Jana

137 Segesvári Arnold 2004-11-18 12:14:41

%idez%Soma írta:
Sziasztok!

Az FBS mennyire erős ragacs? Fémet műanyaghoz ragaszt úgy, hogy az ott is maradjon?

Soma/idez%Elég jó ragaszt. Bár igaz, Én a pótféklámpát ragasztottam fel az üvegre egy Golfban és a mai napig ott van a helyén, pedig, már vagy 3éve ragasztottam fel. Előtte kipróbáltam pillanatragasztót meg mindent, de mindig leesett a hő hatására. De az FBS az bírja mint állat!!!

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!!!

136 Rapp Antal 2004-11-18 10:15:55

Sziasztok!

Az FBS mennyire erős ragacs? Fémet műanyaghoz ragaszt úgy, hogy az ott is maradjon?

Soma

135 (Törölt felhasználó) 2004-11-15 10:03:31

%idez%trab601 írta:
Új, GYÁRI wartburg alvázat hirdet egy cég, akit érdekel, annak itt a címe: http://www.extra.hu/akcio/

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!/idez%A táblázat 1999. 04. 25. című oszlopában forog a NEW logo... Felhívtam őket, senki sem vette fel. Nem tudom, mennyire aktuális. Viszont:
"...akár postai úton is..."
Elképzeltem, hogy a válogatóban mit szólnának egy warti alvázhoz.

134 (Törölt felhasználó) 2004-11-14 13:55:22

Új, GYÁRI wartburg alvázat hirdet egy cég, akit érdekel, annak itt a címe: http://www.extra.hu/akcio/

!!!!!TRABI AND WARTBURG THE KING!!!!!

133 Prokop Gábor 2004-11-13 17:19:55

Elkezdtem már egy ilyen cikket, hogy "micsinájjak, ha hidegben nem indul/fullad/torpan az 1.1/1.3", de 90%-os készültségnél belefagyott a gép - azóta meg nem volt kedvem újra nekilátni...
Azért hamarosan megcsinálom.



Nem kedvelem az ittas vezetőket.

132 Rell Miklós 2004-11-13 15:05:36

Ha az a kettő megvan, akkor nemtom. Mondom: szétszedve nem láttam... Szerintem több nálam sincs... Egyébként szerintem ha 10mp-ig nincs csak alapjárat, akkor a sünöd jó lehet. Nekem percekig nem volt alapjárat amíg a sünim nem működött. Egyébként a sünt a legegyszerűbben úgy próbáljatod ki (szerintem), hogy vagy egy percig terhelés nélkül hidegen járatod, majd leállítod a mocit, leveszed a karbiról felül azt a gumicső-izét, belenézel, és meghúzod a gázbowdent. Na, ha ilyenkor egy vastag fortyogó benzingőz-felhő csap az arcodba, akkor jó Mert a benzin motor melegétől még nem párologhat el (mivel az hideg), a sün meg 1 perc alatt felmelegszik annyira, hogy lekapcsolva is azonnal elforralja a ráspriccelt benzint. Látványnak nem rossz...
Szerintem prokee nagymester fogja tudni a választ a kérdésedre (ha más nem).

1.1 retro

131 (Törölt felhasználó) 2004-11-13 12:39:11

Szívató fűtőlap, meg a másik un. Fűtősün az megvan.
Persze hogy működik e ? Mert hidegen nincs alapjárat vagy 15 másodpercig.



130 Rell Miklós 2004-11-13 11:25:06

Hmm... Szétszedve még nem láttam, úgyhogy nemtom, hogy ez a karbifűtés-e, vagy a szivató fűtése... Nekem van benne mindkettő. A karbifűtésnek amikor megvettem, akkor a csatija szét volt égve, de asszem, ez az összes elhanyagolt kocsinál így van... Egyébként hideg motornál ég és föld a különbség ezzel a kis cuccal.
A szivatófűtés is benne volt, csak ki volt kötve.

Vagy ez valami egészen más fűtés???

1.1 retro
(Módosította Grisa 2004.11.13. 12:25-kor)

129 (Törölt felhasználó) 2004-11-13 07:01:35



4T porlasztóban ez a 12 -es PTZ fűtő akármi nektek benne van karbiba ? Nállam nincs.


128 Rapp Antal 2004-11-11 08:04:18

Ez a tolatáskor féklámpa hasznos ötlet, főleg hogy a diódán eső feszültség miatt látszik is ha rálépsz a fékre. Ez fontos, biztonsági szempontból.

Ilyesmin gondolkodtam már, mint egyszerűen megvalósítható fejlesztés, bár inkább külön tolatórefi felé hajlottam nyomógombos vezérléssel. Hogy csak akkor égjen ha tényleg szükség van rá. Tartórelés megoldás. Ha ég a normál tolatólámpa, benyomom a gombot, onnantól kezdve ég a refi, amíg ki nem veszem rükiből a váltot. Ha nem ég a tolatólámpa, akkor csak simán világít a refi amíg nyomom a gombot.

Soma

127 Rell Miklós 2004-11-10 22:52:22

Ha már itten diódázgattok meg minden: Én a tolatólámpát oldottam meg így. Az 1.1-es tolatólámpa-kapcsolójáról jövő vezetékről egy diódán át a féklámpákra megy a záram. Igaz, így nem igazán felel meg az előírásoknak, de nekem nagyon megfelel. Az egészet meg jól átvezettem egy biztin, amit majd műszakira kiveszek.
Ja, a dióda egyébként azért kellett, hogy hátramenetbe kapcsolt váltónál lekapcsolt gyújtás esetén a fékpedál lenyomásakor ne adja nekem rá a gyújtást. Remélem, érthető voltam... Ha egyáltalán érdekel valakit...
Érdekes még, hogy a diódán eső feszültség miatt tolatáskor a féklámpa nem teljes fényerővel világít (de ahhoz azért elég, hogy lássak - mert ugye a cél ez volt), így az is látszik, amikor rálépek a fékre.

1.1 retro