Iusimi:
Hát, ha hidegen nincs bajod vele, akkor nem valószínű, hogy rossz, de azért érdemes megnézni, hogy müxik-e a karbifűtés, és az azzal párhuzamosan kötött szivatófűtés...
Szerintem a 10liter 100on az sok - bár nekem trabim van...Műszer hiányában talán azt javasolnám, hogy a hideg motort járasd úgy 1...max 2 percig, állítsd le, vedd le a karbiról a gumicsövet úgy, hogy beleláss, és húzd meg a gázbowdent. Ekkor az üzemanyag ráspriccel a gyorsítófúvókából a karbifűtésre, és ha az jó - és nem tököltél sokat a motor leállítása után - akkor még forró, és azonnal elpárologtatja a ráfröccsenő benzint, amit egy kicsi, a karbiból előtörő benzinfelhőből, és fura pezsgő hangból veszel észre. Ha ez nincs, akkor lehet, hogy nem jó a karbifűtés - bár szerintem ez nálad jó lehet, hiszen nincsenek hidegüzem-gondjaid. Amit még meg kéne nézned, az a szivatófűtés, mert az már gyanúsabb, hiszen ha nem müxik jól, akkor igencsak meg tudja növelni a fogyasztást...
Ennek a kipróbálása már nem olyan egyszerű... Meg kéne nézned, hogy kap-e feszültséget, és hogy nem szakadt-e... Hát vagy rámérsz műszerrel hideg, járó motornál, hogy megkapja-e a 12voltot, és azt is kiméred, hogy nem szakadt-e, vagy keresel egy nagyon kis teljesítményű izzót, mondjuk úgy 5watt, vagy attól lefelé, és a szivatófűtés és a hozzá vezető vezeték közé kötöd. Hideg, járó motornál világítania kell az izzónak. Vigyázz az ide jövő vezetékkel, mert nincs lebiztosítva, tehát ha zárlatot csinálsz, akkor rendesen összeégethetsz valamit...
Meleg motornál megnézheted még a szivató pillangószelepét,hogy rendesen kinyit-e... Ehhez rendesen felmelegített álló motornál vedd le a karbiról a gumisatykát, és nézz bele. A felső pillangószelep a szivatóé. Ha nyitva van: jó.
Hát szerintem ezt a szivatófűtést kéne megnézned, meg a pillangót.
Aztán, ha ezek jók, akkor van még ötletem, csak egyszer eddig juss el...
1.1 retro