Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

226 (Törölt felhasználó) 2004-12-29 06:49:53

Bocsesz!

Az igazság odaát van...

225 Rell Miklós 2004-12-28 21:49:07

Iusimi: Attó nekem még nem jobb, ha neked is rossz

1.1 retro

224 (Törölt felhasználó) 2004-12-28 14:54:33

Ja, hogy én se csak kérdéseket írjak:az én tükreim is így szivatnak...

Grisa, Prokee!
Ugorjatok be a kocsmába egy fröccsre,a vendégeim vagytok!

Az igazság odaát van...

223 (Törölt felhasználó) 2004-12-28 14:51:52

Köszi Srácok!
Ezt a túl sok benyás dolgot honnan tudom meg?



Az igazság odaát van...

222 Rell Miklós 2004-12-28 14:25:48

Prokee itt a túl sok benyát arra értetted, hogy rendesen hidegen indítva full szivatóval előfordulhat, hogy túl sokat ad, vagy arra,hogy a szivató nem kapcsol ki, és azért ad túl sokat?

1.1 retro

221 Kalmár Gábor 2004-12-28 14:22:26

Grisa!

Én a fekete, műanyag, echte magyar külsőkkel jártam hasonlóképpen. Jött a kaminyon szemből, csatt. Nem, nem nagy találkozás, csupán a menetszél. Megoldás - bocs - csere. Nemigazán tudtam megoldani. Farigcsálni nem akartam, maradtam az eredeti, keletnémet technikánál: bontó, jobb/bal eredeti (évjáratban azonos), azonos kivitelű, jó állapotú tükörke. A tartót szépen megfestve esztétikus volt és tökéletesen "üzemelt". (A magyar terméknél - és talán a tiednél is - az a hiba, hogy a belső tükör rögzítésének mintájára szerettek volna kívülre is egy ilyen megoldást alkalmazni. Csak hogy jó esetben belül nincs légellenállás, szél stb.!)

gkalmar

220 Prokop Gábor 2004-12-28 11:49:43

Grisa tökéletesen leírta a teendőket, úgyhogy én még annyit tennék hozzá, hogy attól, hogy simán indul, még nem biztos, hogy jó a szívatód, hiszen lehet, hogy TÚL SOK benyát ad. Ettől könnyen indul, viszont legalább eszik is...

219 Rell Miklós 2004-12-28 10:40:17

Iusimi:
Hát, ha hidegen nincs bajod vele, akkor nem valószínű, hogy rossz, de azért érdemes megnézni, hogy müxik-e a karbifűtés, és az azzal párhuzamosan kötött szivatófűtés...
Szerintem a 10liter 100on az sok - bár nekem trabim van...Műszer hiányában talán azt javasolnám, hogy a hideg motort járasd úgy 1...max 2 percig, állítsd le, vedd le a karbiról a gumicsövet úgy, hogy beleláss, és húzd meg a gázbowdent. Ekkor az üzemanyag ráspriccel a gyorsítófúvókából a karbifűtésre, és ha az jó - és nem tököltél sokat a motor leállítása után - akkor még forró, és azonnal elpárologtatja a ráfröccsenő benzint, amit egy kicsi, a karbiból előtörő benzinfelhőből, és fura pezsgő hangból veszel észre. Ha ez nincs, akkor lehet, hogy nem jó a karbifűtés - bár szerintem ez nálad jó lehet, hiszen nincsenek hidegüzem-gondjaid. Amit még meg kéne nézned, az a szivatófűtés, mert az már gyanúsabb, hiszen ha nem müxik jól, akkor igencsak meg tudja növelni a fogyasztást...
Ennek a kipróbálása már nem olyan egyszerű... Meg kéne nézned, hogy kap-e feszültséget, és hogy nem szakadt-e... Hát vagy rámérsz műszerrel hideg, járó motornál, hogy megkapja-e a 12voltot, és azt is kiméred, hogy nem szakadt-e, vagy keresel egy nagyon kis teljesítményű izzót, mondjuk úgy 5watt, vagy attól lefelé, és a szivatófűtés és a hozzá vezető vezeték közé kötöd. Hideg, járó motornál világítania kell az izzónak. Vigyázz az ide jövő vezetékkel, mert nincs lebiztosítva, tehát ha zárlatot csinálsz, akkor rendesen összeégethetsz valamit...
Meleg motornál megnézheted még a szivató pillangószelepét,hogy rendesen kinyit-e... Ehhez rendesen felmelegített álló motornál vedd le a karbiról a gumisatykát, és nézz bele. A felső pillangószelep a szivatóé. Ha nyitva van: jó.

Hát szerintem ezt a szivatófűtést kéne megnézned, meg a pillangót.

Aztán, ha ezek jók, akkor van még ötletem, csak egyszer eddig juss el...

1.1 retro

218 Segesvári Arnold 2004-12-28 08:46:27

Nekem is sokat eszik városban. De pl ha távolra megyek akkor simán kijön 6literből a 100km!

By Yoa

Tözsdézzek??? Okos!

217 (Törölt felhasználó) 2004-12-28 08:26:35

Ja az autó Waresz 4T.

Az igazság odaát van...

216 (Törölt felhasználó) 2004-12-28 08:20:31

Hali Grisa!
Induljunk ki onnan, hogy én a kocsim jelenlegi állapotát tekintettem jónak.Olvasgattam a cikkeket=lettek kétségeim.Gondoltam jó lenne vmi lötty.Hibajelenség ugyan nem volt,szerintem.A minuszos reggeleken az indítás művelete: a kocsi ismerősnél áll,tető van fölötte,de nyitott,így a hőmérséklet=külső,de legelább az ablak nem fagy be.
Szóval beülés+két pumpa a gázon+indítás gáz nélkül.Mivel az akksi új max kettőt fordul a moci és már be is röffen.A melegedés közben egyszer sem áll le.Ezért gondoltam,hogy nagyjából OK a helyzet.Ezért sem akartam szétkapnia karbit.

A fogyasztás miatt viszont voltak kétségein:sajna a melóhelyig csak a sárga lámpa gyullad ki a vízhőmérőn,aztán leállítom.15 lityó ilyenkor lecsorg százon,szerintem.A hétvégén teletankoltam átvittem az asszonyt a másik városba,sík úton 60 km volt,80-90-nel,kb négyszer volt benne 120-130,ahol zsír új az aszfalt,utána tovább 80-90.Szóval utána teletöltöttem:6 liter fogyott,vagyis 10 lityi százon.Ezért kérdeztem a fogyasztást,mert ha ez normális akkor minden Ok,ha viszont ez már túlfogyasztás akkor csak szerelés lesz a vége.
asszem minden körülményt leírtam
Várom a javaslatokat!

Az igazság odaát van...

215 Franyó Tamás 2004-12-28 00:12:47

Nekem régebben az ajtóbecsukást nem bírta

WmMmmMMmmM WWWMMMmmmmMMMmmmmm http://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

214 Rell Miklós 2004-12-27 20:25:51

Valaki erre mondjon valami okosságot:
Van 2 tükröm. 90 fölött bekapcsol bennük a beépített automatikus légellenállás-csökkentő, és szépen hozzásimulnak az oldalüveghez...
Szétszedtem egyet, és valahogy így működik:
van egy alu darab, ennél fogva van felrakva az egész a kasznira, ezen van egy lyuk.
A lyukon bújik át a tükör karja, a végén a gömbfejjel vagy mivel.
Amikor az átbújt, akkor kell rátenni egy hasított műanyaggyűrűt a gömb és az aluidom közé, majd behúzni a helyére a gömböt, úgy, hogy a műanyaggyűrű miatt már ne férjen ki az alu lyukján.
Majd a göbre rájön egy másik alulap belülről.
Ezután jön rá hátulról két lemezcsavarral egy vaslemez, ami a gömböt az alulap és a műanyaggyűrű (meg az aluház) közé szorítja. A problémám az, hogy akárhogy akarom szorítani, mindig elég laza marad ahhoz, hogy a 90-es menetszélnél becsukódjon, vagy a rázkódástól lekonyuljon.
Szóval: találkoztatok-e hasonlóval, és hogy lehetne megcsinálni? Nem akarnám kidobni a tükröket, olyan jó kis veteránkinézetük van... Lehet, hogy azok is. Szép fémszínű tükör, fehér gumikarimával,és áramvonalas alappal.
Remélem, a leírásom érthető volt...

1.1 retro

213 Rell Miklós 2004-12-27 15:55:02

Iusimi:
A szegény Szicsu szerintem nem fog tudni válaszolni, mert neki nem 4t waresza van, hanem 2t trabija, meg valami nissanja vagy mije...
Viszont én egyre jobban gyanakodok arra, hogy te azzal a karbitisztítással tényleg valami karbiproblémát akartál megoldani... Egyébként szerintem ha rövid úton városban zabál, az természetes. Ugyanis olyankor folyamatosan müxik a szivatód, ráadásul a sok gyorsítgatás miatt az a benzinpazarló gyorsítópumpa is csak nyomja a benyót a karbiba, ha ehhez még hozzájön egy szivatófűtés-hiba (ami a kevésbé karbantartott kocsiknál általános), akkor igazi benzinfaló szörnyed lehet.

1.1 retro

212 Segesvári Arnold 2004-12-27 13:57:37

"Nem akarok én csatát,csak okos ember más kárán tanul"

Igen. Így vagyokÉn a Trabis cimbivel... Hol ez enyim mutat valami egészen új hibát, vag yaz Övé. Bár mostanában azé hála Istennek, nincsenek hibák... Max. tuning dógokban mondjuk el a véleményt. Hogy mit, hogy kellene... Na de jó lenne, ha már a más hülyeségéből tanulnánk. Itt a twk-n meg nem mi vagyunk a full hülyék, és így más hibájából tanulunk!

By Yoa

211 (Törölt felhasználó) 2004-12-27 12:00:18

Hali Szicsu!
Nem akarok én csatát,csak okos ember más kárán tanul,vagy vmi ilyesmi,szóval érted mer én már nem annyira...
Szóval jó némi előzetes info mielőtt szerelőhöz megy az ember!

Egy kérdés:4T Waresz fogyasztására lennék kíváncsi,tapasztalatokon alapulókon.Tisztán rövid városi használatos is érdekelne,illetve vegyes.

Kössssssssszzzzzzzzzöntem!!!!

Az igazság odaát van...

210 Szabó Szilárd 2004-12-24 12:52:02

Iusimi!

Kérdezz még aztán a végén vérre megy a csata!!
Olyanokat tudsz kérdezni hogy még akinek doktorátusa is van a Trabant szerlésből azokat is megfogod!!
Vagyis gondolkodóba ejted!!

Trabant 1975!!!

209 Rapp Antal 2004-12-21 12:05:41

Iusimi:

Már láttam osztókörmódosítót 4*160-ról 4*100- ra 3500 pízért darabját.Ez műszakin nem gáz?Illetve a4*98 és a 4*100 fedi egymást?

Műszakin ha jól tudom megy át, oda gyári felnivel kell vigyed a gépet.

A 4*98 és 4*100 esete már pikánsabb. Vannak akik nem foglalkoznak az 1 mm-es eltéréssel, mert kis odafigyeléssel fel lehet rakni úgy, hogy ne üssön. De nem ajánlott. Főleg ha már eleve osztókört módosítunk, ami eleve egy hibaforrás, azt már végképp nem kéne még ilyesmivel is megfejelni. Szóval lebeszéllek róla. Ha 4*98, akkor a módosító is ahhoz készüljön.

Soma

208 (Törölt felhasználó) 2004-12-21 11:52:53

Kérdezzek még.....?

Az igazság odaát van...

207 (Törölt felhasználó) 2004-12-16 17:01:44

Sziasztok!Köszi a válaszokat!
Szóval az én Drágámnak nincs semmi baja(szerintem),csak éppen kedvében akartam járni,+ mivel csak 2 hónapja vettem,nem tudom mikor volt utoljára takarítva,így vagy úgy.Amúgy én minden nap használom.
Ezért vettem löttyöt.
Amúgy Wynn"s a cucc.
A kérdés:azt írja,hogy a karbit annak szétszedése nélkül tisztítja,vegyem le a légszűrőházat,és a benzinszivattyúval szivassam fel.
A kérdés a gyakorlatra irányul.

Hol szedjem le a légszűrőt?
Tőböl a karbi felett?

Bocs az értetlenségemért,nem vagyok műszaki ember.(Ha valakinek viszont jogi kérdésben kell tanács az szóljon)

Előre is kösz!

Csákány

Az igazság odaát van...

206 Prokop Gábor 2004-12-16 10:45:19

Karbitisztító lötty:

Bármely, környékbeli autósboltba be lehet menni egy ilenért, ahol nagykerek logója van kitéve, hozni tudják. (Start, Láng, Meteor, Unix, Bárdi)

Például:
Meteor: STP 2113, 500ml, 1244 Ft.-
Láng: Wynns, XTE34443, 500ml, 892 Ft.-
Bárdi: Wynns, W5479, 500ml, 1442.-

Az STP-t ajánlom, bár a legdrágább, de a legjobb is...

205 Rell Miklós 2004-12-16 10:19:46

Iusimi:
Tulajdonképpen mi vitt rá, hogy karbit akarj tisztítani? Valami oka csak volt?!?
Egyébként te hogy vagy a kocsiddal: Szükség lenne rá, tehát mihamarabb túl kéne lenni a karbitisztításon, vagy ráér akár hetekig szétbontva állni? Nálam az utóbbi a helyzet, mert télen nem akarom használni. Ha te is így vagy, akkor esetleg nekiállhatnánk együtt, párhuzamosan csinálhatnánk a dolgot, és közben emilben tarthatnánk a kapcsolatot az ügyről, no meg kisegíthetnénk egymást, ha valamelyikönk elakad. Én se szedtem még szét, de muszáj lesz, mert van egy gyakran jelentkező hibám, ami szerintem a piszkos karbira vezethető vissza.
A karbitisztító lötyihez sajnos nem tudok hozzászólni, még sose használtam ilyet.

1.1 retro

204 Kalmár Gábor 2004-12-15 12:25:40

Mindenkinet, akit az olajtrutyi foglalkoztat (1.1/1.3)!
Én is rémülten tapasztaltam a jelenséget, ráadásul pár nappal az olajcsere után. Képzelhetitek (Gondolkodtam is, vajh mit cseszhettem el - először cseréltem magam oilt!)millen érzés volt; szóval az ijedtség után lekullogtam a szerelőhőz, aki a lapon már említett infóval ténykezelt: nyugi, az csak a kondenzvíz, mert rövidet mész vele, s nem melegszik be (sose...). Azé kissé idegesített a sztori, de valszeg igaza vót. (Nem most kezdte a szakmát.)
Ennyi
(Képzeljétek, most vót műszakin a gép, elsőre átment (csak a hátsó fékbetéteket kellett előtte csereberélni!)

nosuzuki-EZ TRABANT

gkalmar

203 (Törölt felhasználó) 2004-12-15 08:52:26

Hali Grisa!
Kinyomtam,elolvastam,de nekem túl bonyolult,meghát félek,hogy szétcseszek vmit.Nekem még a Simson szerelés is okozott meglepiket,nemhogy egy ilyen összetett művelet.
Így marad ez a módszer.

Kérdés marad.

Az igazság odaát van...

202 Rell Miklós 2004-12-15 08:42:55

Szerintem karbit inkább a prokee által 4t trabihoz javasolt, de 4t waresznél is alkalmazható módon tisztítsd. Hasznosabb, effektívebb (hú de szép szó), és legalább megbarátkozol a karbiddal. Ja, a cikket a témák -> szerelés -> trabiwartburghidegüzemzavarok cikkben találod. Én is mostanában fogok hozzáfogni.

1.1 retro

201 (Törölt felhasználó) 2004-12-15 07:48:02

Hali!
Vettem az én Drágámnak egy márkás(nyet reklama) karbi tisztító löttyöt.Azt írja,hogy szedjem le a légszűrő házat,és a benzin szivattyúval szivassam föl.Most akkor mi van?
Hol érdemes szétkapni,hogy lehetőleg ne magamat szivassam meg?!
Köszi
Csőváz

Az igazság odaát van...

200 Segesvári Arnold 2004-12-13 16:12:21

iusimi:

Nincs mit. Majd egy kis fröccsöt kérek a kocsmába!

By Yoa


Hippodrom!

199 (Törölt felhasználó) 2004-12-13 10:51:29

Köszi Arnold!
Sokat segítettél+illetve meg is nyugtattál,hogy nincs nagy gáz!Megcsinálom amit írtál!

Csőkulcs

Az igazság odaát van...

198 Segesvári Arnold 2004-12-13 09:07:55

iusimi:

Szóval, az a trutyi tényleg az olaj és a víz keveréke, ami lehet az említett kondenzvíz, és lehet hideg időben, hogy a pára lecsapódás. Ha a hütővíz keveredne - aminek kicsi a valószínűsége-, azt úgy is észre vennéd.

Megoldás:
1.Járasd a motor 15-20percig úgy, hogy a sapkét vedd le róla.
2.Ha olajcsere felé jársz, akkor vegyél motorblokk tisztító adalékot. Járasd vele a motort egy pár percig.(A használati útmutatót majd le olvasod!)

Hát röviden ennyi. Jó munkát!

By Yoa


Hippodrom!

197 (Törölt felhasználó) 2004-12-13 07:04:06

A további félreértések elkerülése végett:a trutyi színe a leírt,nem a hűtővízé.

Csákány

Az igazság odaát van...

196 (Törölt felhasználó) 2004-12-13 07:02:09

Szasztok Királyok!Vettem az adást,igaz csak ma reggel.Érdekfeszítő volt,frankón!Szóval én kérdeztem,Grisa írt először,aztán Ti egymásnak.A lényeg:még továbbra sincs fingom se a trutyi eredetéről...Az olaj 2 hónapos,kb 2ezret mentem azóta.A víz nemigen csökkent.A színe fehér-szürke-fekete vegyesen,az olajbetöltő sapkán találtam.Munkába járok vele,nem melegszik be rendesen.Lehet kondenzvíz,ami nem tud elpárologni????

Gerappppppppppááááááááááááá!!!!!!!!

Az igazság odaát van...

195 Rell Miklós 2004-12-12 12:15:14

És akkor most tulajdonképpen mi is az a trutyi?
Szegény iusimi már biztos a fejét fogja!

1.1 retro

194 Rell Miklós 2004-12-12 12:10:32

Fogtam.

De azért ez jó volt, nem?

1.1 retro

193 Segesvári Arnold 2004-12-12 11:26:21

Grisa!

Szerintem már nem vagy vele tisztában, hogy miből lett ez az egész keveredés!!! Szóval, Többek között NEM néztem el, hogy ki mit kérdezett!!! És nem is Frensisnek, és nem is Neked akartam válaszolni ezzel. Hanem, Prokee mester azt írta, hogy sajna, Ő sem tudja, mi az a trutyi!!! Ha még nem esett le akkor, elmondom, hogy iusiminak akartam azzal segíteni, hogy mé van a trutyi, mer előtte amit leírtam csak emlékezetből írtam, és nem emlékeztem pontosan, hogy mit is mondtak erre. A hiba ott kezdődött, hogy véletlenül a Te neved írtam iusimi helyett!!! Ez úton kérek elnézést! Remélem érthető! Ja! És no para!

u.i.: Ha gondolod mehet tovább a vita!!!

By Yoa


Hippodrom!

192 Bernáth Zoltán 2004-12-11 18:56:00

Ezt f@szán leírtad!

TRABANT 601 L

191 Rell Miklós 2004-12-11 18:34:38

Először iusimi kérdezett, aztán nem válaszoltak, aztán iusimi finoman leb@szta a népet, amiben tökre igaza volt, aztán én elnézést kértem tőle, erre elkezdtek páran válaszolni, majd Frensis megkérdezte hogy mi is a baj, erre én megmondtam jól hogy nézze vissza a fórumot, erre te valami olyat kérdeztél ami nekem nem volt túl egyértelmű, de úgy tűnt, hogy azt hiszed, hogy én kérdezem azt, hogy mi is a hibajelenség, pedig ezt a kérdést én Frensistől idéztem.
És nem iusimi kérdezte, mert hát ő a gép tulaja, miért is kérdezné saját magától, hogy milyen hibajelenségeket produkál a gép??? A Frensis által iusimitől idezett idázet a "csá"-val ér véget, onnantól Frensis már önkezűleg írta, hogy "de mi a baja a gépnek".

Huhhh...

Ha valakinek még nem tiszta, csak írjatok

Még képben vagyok, akárhogy is akartok megkavarni!!!

1.1 retro

190 Segesvári Arnold 2004-12-11 17:39:01

Bocs Grisa! Azért Te sem vagy tisztába, hogy ki kérdezte, mer nem Frensis, hanem iusimi kérdezte!

Amúgy bocs, nem neked ment volna, hanem egy bizonyos iusimi nevű felhasználónak

By Yoa


Hippodrom!

189 Rell Miklós 2004-12-10 22:00:27

Arnold írta:

Grisa:

Leszek olyan rendes, hogy akkó megkérdezem mégegysze a havert, hogy was ist das az a trutyi! És miért, vagy mitől van!!! Csak is neked!

By Yoa



Én akkor most vagy nem értek valamit, vagy... mittudomén...
Nem én kérdeztem azt, hogy mi a baja!!! Én csak idéztem, hogy Frensis azt kérdezte, hogy mi a baja.
Vagy te másként gondoltad?

1.1 retro

188 Segesvári Arnold 2004-12-10 18:25:18

Grisa:

Leszek olyan rendes, hogy akkó megkérdezem mégegysze a havert, hogy was ist das az a trutyi! És miért, vagy mitől van!!! Csak is neked!

By Yoa


Hippodrom!

187 Segesvári Arnold 2004-12-10 18:23:26

Az olajat érzed, hogy jó, vagy tudod???

By Yoa


Hippodrom!

186 Prokop Gábor 2004-12-10 18:07:50

Olaj megfelelő (mármint a 10W40), de hogy a trutyi mi lehet, nemtom... Ne dicsőítsetek itt, nem vagyok akkora guru, én sem tudok távgyógyítani

185 Rell Miklós 2004-12-09 22:17:28

Frensis írta:

De mi baja a gépnek?



Talán ha az "következő 20"-ra kattintanál...

1.1 retro

184 Franyó Tamás 2004-12-09 19:58:09

iusimi írta:

Köszi Grisa!A képlet a következő:túl sok lóvém nincs,nyilván ezért is vettem egy 15 éves W-t,érteni igazán nem értek hozzá,haver szerelőm nincs,egy idegen egyből egy motorgenerált fizettetne ki velem.Ezért lenne jó vmi info,legalább kb.
Teccik érteni?????Semmi többet nem tudok elmondani,kérem kapcsolja ki!
Csőváz

Az igazság odaát van...

De mi baja a gépnek?

WmMmmMMmmM WWWMMMmmmmMMMmmmmm http://www.gportal.hu/portal/frensistuning/

183 Segesvári Arnold 2004-12-08 18:16:41

iusimi:

Én is csak tapasztalatból tudom, no meg a haverom autószerelő -már nem ezt műveli!- Ő mondta nekem, hogy ez a trutyi a víz és olaj keveréke vagy inkább trutyija! Azt hiszem. De majd Prokee megerősíti, hogy így van-e. Lehet egy pár oka! De nem akarok vészjosló lenni. Majd a mester megmondja. Takarísd le a kupakot, és járj vele. Néha majd nézd meg, hogy megin trutyis e vagy nem. Ha nem, akkor no problem. De ha igen, akkor nézesd át, mer valmi nem stimmel. Szerintem. na most lehet, hogy lehúrrog a mester, hogy hülyeségeket beszélek. De nekem is ezeket mondták!

By Yoa


Hippodrom!

182 (Törölt felhasználó) 2004-12-08 17:38:29

Köszi Grisa!A képlet a következő:túl sok lóvém nincs,nyilván ezért is vettem egy 15 éves W-t,érteni igazán nem értek hozzá,haver szerelőm nincs,egy idegen egyből egy motorgenerált fizettetne ki velem.Ezért lenne jó vmi info,legalább kb.
Teccik érteni?????Semmi többet nem tudok elmondani,kérem kapcsolja ki!
Csőváz

Az igazság odaát van...

181 Rell Miklós 2004-12-08 11:20:05

iusimi írta:

Üdv!Mindenki válaszát köszönöm.Egy tanácstalan Wartburgos

Az igazság odaát van...


Jaj, bocsi mindenki nevében! (erre majd biztos jönnek a többiek, hogy milyen jogon beszélek én az ő nevükben) Én csak azért nem válaszoltam, mert nem tudom.
De a többieknek (föleg prokee-nak, mert ő e legnagyob majszter asszem) javaslom, hogy lapozzanak má vissza, és próbáljanak neked tanácsot adni!

1.1 retro

180 (Törölt felhasználó) 2004-12-08 07:44:32

Üdv!Mindenki válaszát köszönöm.Egy tanácstalan Wartburgos

Az igazság odaát van...

179 Segesvári Arnold 2004-12-08 07:08:07

Akkor majd délután feldobok egy képet, hogy miről is beszéltem, de szerintem tuti nem az a hiba nálatok!!!

By Yoa


Hippodrom!

178 (Törölt felhasználó) 2004-12-08 06:06:03

Az előttem szólóktól kapott tanácsokra beindulva elkezdtem a modellezőfestékek után kutatgatni az 1.1 hátsó lámpa foncsor javítására, bár igazán kielégítő választ nem kaptam (makettezőktől, boltosoktól kérdezgettem).... A következő megoldás is eszembe jutott, hogy öntapadós dekorfólia, ami ugyan nem alufólia, de lehet, hogy nem is jobb. Egy probléma felmerült, az izzók által kibocsájtott hő, tehát ha találok olya, amelyik a hőt is elviseli, akkor ez is próba tárgyát képezheti...... Ha ezeken kívül tudtok tuti tippet azt szívesen fogadom. Előre is köszi!


(Módosította lalikiraly 2004.12.08. 07:06-kor)

177 Kalmár Gábor 2004-12-07 20:35:25

Mindenkinet!

Az 1.1-es hátsó lámpájában, a ködzárfény ill. a tolatófény foncsoránál valószínűleg anyagösszeférhetetlenségi hiba van. Maga a foncsor olyan érdekes, sárgás-zöldes műanyagból van, ami viszonylag korán ledobja magáról a festéket. Egyik ok: igen rugalmas hajlékony is ez az alkatrész. Erre jön még a korosodás, a hőmérsékletkülönbségek stb.
Ezért próbaképp kiprobáltam egy érdekes módszert: csiszolópapírral megérdesítettem a felületet, majd ezüst színnel lefújtam. Bár az eredetihez képest mattabb(érdes felület!) lett, eddig nem "ugrott" le róla a festék. (A példa alapja félig meddig hasonló módszerrel készült felső foncsor. Megj. későbbi "konstrukció".)

Csak kísérlet

gkalmar