Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

326 Rell Miklós 2005-01-23 11:36:09

Hali Super!
A hirdetések között valahol asszem láttam egy manust, aki tudni véli, hogy az országban hol lelhetők fel p50-60-asok. Vele kommunikálj!

1.1 retro

325 Szabó Szilárd 2005-01-23 09:39:56

Supernem!!
Én tudok egy helyet!!
De azt hogy óccsó azt a szótfelejtsd el!!
mert azért csak roncsot kapsz!

Trabant 1975!!!

324 (Törölt felhasználó) 2005-01-23 07:59:02

Hello mindenki!
Nemtudja valaki hol lehet fellelni 500-600-as trabikat??
Lehetőleg kombit, de ha limusine, az se nagybaj!!!!!!
Ja, és OLCSÓN!!!!!!

Supernem

323 Rell Miklós 2005-01-21 15:04:47

15w40. De mi az a csavar máááár? Mondja már meg valaki! Már álmomban is a főfékhengert bizergálom!

1.1 retro

322 Kalmár Gábor 2005-01-21 13:18:25

Üdv.
Szerintem a kezelésiben - ahogy Prokee írta - 20W40-es van, s ahogy már tudod, a hidrotőkéshez (elsősorban a boltosok) a 10W40-est ajánlják. Én személy szerint 15W40-est vettem bele. Ez volt az arany középút. (Egyébiránt ha jól emlékszem a számok viszkozitást ill. külső hőmérséklettartományt jelölnek!?)

gkalmar

321 (Törölt felhasználó) 2005-01-21 07:07:11

Köszi!
Magyarul akkor 10W40?
(nekem még a gyári könyve is megvan,abban is 15W40 van)

Az igazság odaát van...

320 Prokop Gábor 2005-01-21 07:01:47

iusumi:

A 15W40-es sűrűbb, a 10W40-es hígabb. A hidrotőkés motorokhoz általában a hígabb olajat ajánlják a gyártók, így melegen sem fog kopogni (vagy nem annyira). Érdekes, hogy gyárilag 20W50-et ajánlanak, az "utólagos" könyvek 15W40-et, a Volkswagen pedig ugyanerre a motorra 10W40-et...


319 (Törölt felhasználó) 2005-01-21 06:56:53

Sziasztok!
Olajat szeretnék cserélni a Wareszomban.A nyaggatóban 10W40-est olvastam, a szerelési könyvben,ill. a marótis könyvemben viszont mindenhol 15W40-es van írva.

Miért érdemesebb az egyik,ill. a másik?
Akkor melyiket?

Jó lenne még ma vmi info,holnap csinálnám.
Köszi



Az igazság odaát van...

318 (Törölt felhasználó) 2005-01-21 06:54:59

Sziasztok!
Olajat szeretnék cserélni a Wareszomban.A nyaggatóban 10W40-est olvastam, a szerelési könyvben,ill. a marótis könyvemben viszont mindenhol 15W40-es van írva.

Miért érdemesebb az egyik,ill. a másik?
Akkor melyiket?

Jó lenne még ma vmi info,holnap csinálnám.
Köszi



Az igazság odaát van...

317 Rell Miklós 2005-01-17 22:09:06

Valaki mondja már meg nekem, mi az a kis csavar a 4t főfékhenger oldalán!

1.1 retro

316 (Törölt felhasználó) 2005-01-17 17:39:59

1kérdés:
Milyen feltételekkel, és hogyan lehet Németországból
Trabantot(5-600-ast) behozni??
(hol kell elintézni a papirokat?, regi adó összege?,
...stb.)





Supernem
(Módosította Supernem 2005.01.17. 18:40-kor)

315 Prokop Gábor 2005-01-17 11:45:29

Első köténylemez, digitális-precíziós púposravalósfajta )) Hosszanti bordás, és jól alámegy. Most nem fogok képet linkelni hozzá, ha keresgélsz, a németeknél tutira találsz képet.

314 Rapp Antal 2005-01-17 11:41:11

Mackólemez a pupos Trabik "köténylemeze". Azért idézőjel, mert nem az a szokványos kötény, vagy másképpen szoknya, hanem ívesen behajlik szinte a kipudob alá.

Soma

313 Rell Miklós 2005-01-17 10:51:03

Most jövök megint én a hülyeségeimmel: Mi az a "mackólemez"?


1.1 retro

312 Rapp Antal 2005-01-17 08:45:06

Azóta nem próbálkoztam. Csavarhúzós megoldást passzolom, nem vagyok annyira barbár, félnék hogy megkaristolom az autót. Valószínűleg felnyúlok neki, bár ha jól emléxem, a mackólemez miatt ez már máskor is elég nehézkes volt.

Soma

311 Prokop Gábor 2005-01-17 08:40:36

Soma:

Boldogultál már ?

Ugyanaz a zár, csak lejjebb van. Viszont a mackólemeztől nehezebb hozzáférni .)

Elvileg vékony csavarhúzóval ugyanúgy be lehet piszkálni, mint a 601-nél, igaz, kisebb a rés a motortető és a kereszttartó között.

310 Rapp Antal 2005-01-17 07:50:53

Soma: Nem volt egészen világos, hogy akkor most a 4t vagy a p50 mociteteje maradt-e csukva...

Pedig direkt írtam hogy alu húzófogantyú. De nem P50, hanem 600-as.

Egyébként a mocitető vésznyitásában nagy gyakorlatom van, ami annak tudható be hogy mindig igyekeztem megszüntetni a lehetséges behatolási lehetőségeket, aztán amikor véletlen én kerültem olyan helyzetbe hogy muszáj volt feltörnöm a saját kocsimat, akkor gondolkodhattam új módozatokon, amiket aztán gyorsan lehetetlenné is tettem valami újabb óvintézkedéssel... Persze volt hogy valami "kedves" ismeretlentől tudtam meg egy újabb nyitási módot... a hűtőrácsom bánta meg egy tele tank benzinem...

Soma

309 Rell Miklós 2005-01-16 18:37:06

Saját tapasztalat: 2 szín, előkészítéssel, alapozással, kétkomponensű festékkel, lakkozással, kamrában: 140 Ugyanez egy színnel: 80-90. De ha megelégszel a gyengébb minőséggel, akkor gyengébb előkészítéssel, udvarban fújva, lakk nélkül, 1 színnel úgy hallottam, hogy már 30-ért is fújnak...

1.1 retro

308 (Törölt felhasználó) 2005-01-16 13:14:15

Hellosztok!
Nem tudja valaki mennyibe
kerül egy kombi trabant fényezése???


Supernem
(Módosította Supernem 2005.01.16. 14:16-kor)

307 (Törölt felhasználó) 2005-01-15 17:47:42

prokee

Elmentem egy bontóba, megnéztem ott is a negyedik volt a csatlakozón.

Megcsináltam a karbi tisztítást meg biztos ami biztos kicseréltem a gy.trafót is. Még csak egy napja tehát nem volt sok idő a tesztre de ma jó volt minden hőmérsékleten az alapjárat. Lehet, hogy szentté avatlak , köszi. Ja majd elfelejtettem természetesen az alapjárati szelep vissza volt vágva tehát azt is cserélni kellett 3000 Ft. de remélem csökken a fogyasztás.

Valaki tud valami jó ötletet az alapjárati elektronika lemérésére, konkrétan hogy tudnám ellenőrizni az alapjárati szelep vezérlésének jóságát.

Üdv

kicsi

306 Kalmár Gábor 2005-01-13 15:35:09

Szívesen!
Trabantosok (és Wartburgosok)vagyunk, vagy mi.

nosuzukiEzTRABANT

gkalmar

305 Szabó Szilárd 2005-01-13 14:25:12

gkalmar!

Köszönjük szépen, most már teljesen tiszta a kép!!

Trabant 1975!!!

304 Kalmár Gábor 2005-01-13 13:32:34

Foncsrorosok!
S végül még a témához segítségül egy rajz:


gkalmar

303 Prokop Gábor 2005-01-12 17:26:13

kicsi:

Gyakorlati kérdésekre pillanatnyilag nem tudok válaszolni, mert az autóm elég távol van, és csontra kibelezve... Elméleti fejtegetéseim szerint viszont leellenőriztem párszor a rajzot, tehát jónak kellene lennie - persze tévedhetek. Valaki meglesné a sajátján, hogy hibáztam-e ?

302 (Törölt felhasználó) 2005-01-12 16:41:11

prokee

Köszi a választ a karbi karbantartásra én is gondoltam pl. hétvégén, a trafót tudom mérni vagy egyszerűen cseréljem le ?
Végeztem gyorsan néhány elektromos mérést és van egy meghökkentő az alapjárati szelepen nekem mindig ott van az a nyüves 12 Volt pedig rendesen be van kötve az alapjárati elektronikába.Leírásod alapján amikor magas fordulatról vissza esik a motor akkor alapjárati szelep zár kb. 1400-1700 fordulatig és ott kapcsol vissza. Egy digit műszerrel mértem de azon kivül hogy a fordulatszámmal arányosan változott a feszültség más nem történt nem szünt meg a 12 V-s jel. Rossz az alapjárati szabályzóm ?
Mellesleg építő jelleggel cikkek elektromos leírásban a rajzodon az alapjárati vezérlő elektronika 3-as lábára jön a ford.szám jel, nekem a 3-as láb a csatin nincs is kivezetve hanem a 4-esre jön az a jel. Vagy jó a rajz és rosszul van bekötve a verdám alapjárati csatlakozója ? Alapjárati csati eredeti Wartburg 1.3-as 1 éve újonnan vett.



kicsi

301 Kalmár Gábor 2005-01-12 16:04:49

Arnold!
Vonalzót neki! (Egyébiránt van 20-as is a számok között, de annak jelentését én sem tudom.)
Kicsi!
Olvasd el még egyszer a bejegyzésemet, sajna én benzinpumpra gondoltam, a karbi árakban eddig (vajh meddig??) még járatlan vagyok.

Szicsu semmi baj, most má látom, minden rendben. (Azért ha lehet senki ne vegyen angolt…abból is egyforma ám egy pár!)


gkalmar

300 Rell Miklós 2005-01-12 15:56:52

Na kérdezgettem a boltban, hogy mi ius a különbség a két főfékhenger közt. A nő azt mondta, hogy a "kúpos" az magyar gyártmány, a másik meg külföldi. Így se tudtok infókkal szolgálni? Az is érdekelne, hogy milyen másik (beszerezhetőbb, tartósabb) főfékhengert lehet/érdemes belerakni. pl 601-é jó-e?

1.1 retro

299 Rell Miklós 2005-01-12 15:53:28

Soma: Nem volt egészen világos, hogy akkor most a 4t vagy a p50 mociteteje maradt-e csukva... Hogy érdekesebb legyen, én csak a 601 kinyitását tudom. Volt egy eset ugyanis, amikor leszedtem a bowdent, majd lecsuktam a mocitetőt... De minen gond nélkül egy kis leskelődés után egy csavarhúzóval ki tudtam akasztani a zárat. Na most nemtom, hogy ez a 4t-nél, p50-nél is megy-e... De szerintem legroszabb esetben ha megemeled az orrát, és aláfekszel, akkor fel tudsz nyúlni a zárig, és akár kézzel is ki tudod akasztani...

1.1 retro

298 (Törölt felhasználó) 2005-01-12 09:14:22

Prokee írta:
"iusumi:
Miért nem sikerül Irmschereket találnod ? Olvasd el a Hirdetések rovatot..."

Ez OK,de 50 ruppó?
Ráadásul a négy gumiból 2-t már nem lehet felhasználni...
Nemrég késtem le egyet,43E négy új gumival...



Az igazság odaát van...

297 Rapp Antal 2005-01-12 07:15:55

Már nem emléxem melyik topicban kérdeztem, hogy pupos Trabiba vizes motor építése esetén hogyan lehet megoldani a hűtő elhelyezését. Kaptam tippet miszerint a váltó elé lesüllyesztve, bedöntve a legjobb. Akkor azt igértem, hogy meglesem, mennyi hely van ott.

Nos, nem tudtam megnézni. Ennek elsődleges oka az, hogy nem tudtam kinyitni a mocitetőt. Húztam én a kart mint állat, de nem akart felnyílni. Mi a francot csináljak? Álljak neki pajszerrel? Félteném a tűzfalat, meg az alu húzófogantyút...

Soma

296 Szabó Szilárd 2005-01-11 20:39:49

gkalmar!

Nem tudom miért kavartam meg a dolgot én csak egy egyszerű kérdést tettem fel!
De most már tisztul a rózsaszín köd a fejembe( hogy Prokee szavaival éljek!).
Nincsen jobbos meg balos hanem egyforma mond a kettő foncsor!
Csak régi meg az új H4-es van!!!

Trabant 1975!!!

295 Rell Miklós 2005-01-11 19:17:28

Prokee: úgy értettem, hogy a gyújtás árama nem túl számottevő ahhoz, hogy azzal számoljunk a generátor terhelésénél.

1.1 retro

294 Prokop Gábor 2005-01-11 17:52:15

Fuhhh, de régen olvasgattam, kicsit kevés időm volt mostanság...

btibor:
Autó még mindig áll, lassan csak a hátsó ajtó legyártása marad, meg a fényezés, a többi igazából készen van.

kicsi:
Bemelegedésre megszűnő alapjáratodra valszeg orvosság a karbi-karbantartás, de még egy dolog okozhatja - kicsit hülyén hangzik, de a trafó is lehet a ludas.... Elég érdekes dolgokat produkálhat, nem kevesen szívták már meg pl. azzal, hogy mondjuk jobbos kanyarban megáll a motor... Tizenöt úszószint-ellenőrzés után kiderült, hogy trafócsere segít ))) Hasonló jöhet elő a melegedésre is.

Arnold:
Ha +3LE nem is jön ki a generátor-lekapcsolással, de ideális, jó, beállított motornál vagy 300-at ugrik az alapjáratod, az tuti ))) Sosem mértem, hogy 3LE, vagy több, vagy kevesebb, de mindenesetre érezhető. Nekem anno volt kézikapcsoló is, meg a gázpedálnál egy "kickdown", ami lelőtte a generátort padlógáznál.

Grisa:
Az érvelésed hibázik, több okból is - egyrészt a terhelés nem állandó még akkor sem, ha az igényelt töltőáram fix. Ui. alacsony fordulaton folyamatos a gerjesztés, magasabb fordulaton "szaggatott", tehát éppen a nyomatékszegény tartományban szabadul fel a motor. Ráadásul áttétellel csatlakozik, tehát az egyenes arányosság sem igaz.

Foncsor:
Nincs bal-jobb, egyforma a két oldal.
Viszont létezik többféle gyártmány ugye, nem beszélve a halogén-nemhalogén verziókról...

Főfékhenger:
Nem akarok hazudni, de most hoztam valakinek magyart, 10-13 között volt valahol. Igaz, elvétve ennyiért gyárit is találni. Kormányművet meg uccsót vettem meg a Csapitól (4T!), valami 8e pénzért )))

iusumi:
Miért nem sikerül Irmschereket találnod ? Olvasd el a Hirdetések rovatot...

- prokee -


293 (Törölt felhasználó) 2005-01-11 16:08:38

Gkalmar !

Karburátor 2E3, de Debrecenben az egyik bontóban 13000-ért ideadnák. Akkor ez most gyanús vagy neked mondtak magas árat.

Amúgy köszi

kicsi

292 Rell Miklós 2005-01-11 15:31:01

És az én kúpos, meg nem kúpos fékemhez mit szóltok? Mer nem szótatok semmit!

1.1 retro

291 Segesvári Arnold 2005-01-11 15:05:16

"a fényszóróház üvegén szereplő 17,5 annak teljes átmérőjét jelöli cm-ben."

Akkó nekem nem egyezik meg a jobb és a baloldali!!! Mer a másikon tényleg 20 van ráírva!!!

By Yoa

290 Kalmár Gábor 2005-01-11 13:49:55

Foncsorosok!
Szicsu, jól megkavartad a motyót!
Valószínűleg a 0,2sec-beli bejegyzésem hatása jelent meg ittem – kicsit félreértve. (Ha nem, bocsi!)
Na, szóval: kezdjük az alapoktól: az első fényszórókról van szó. A fényszóró két fő részből, a házból és a foglalatból áll. Mi most az előbbiről, a fényszóróházról beszélünk. Hogy izgibb legyen, ez is két részből áll: a foncsorból és az üvegből. Tisztázzuk: a foncsor (is) minden Trabantban párosan egyforma, azaz a Trabantoknál (és mindazon típusoknál, melyekbe beépíthető volt ez a fényszórótípus) nincs külön jobb ill. bal első fényszóró, csereszabatos a két oldal. De, hogy ez se legyen oly egyszerű: a Trabantokban használt fényszórók komplett kivitelükben csereszabatosak a 2101/2102-es Ladáéval (+ Barkas, IFA, Skoda stb.), ill. beépíthetők az MZ motorkerékpárok nagy részébe. (Ezutóbbiak felső üvegpereme gyárilag ugyan vékonyabb, mint a gépjárművekbe építhetőké.)
Hogy még jobban kavarjam, létezett normál (ennek üvege oldalról nézve domború) és később (Trabantnál 1984 szept.) halogén (ennek üvege oldalról nézve lapos) izzóhoz készült kivitel. (Mind a ház (foglalatcsatl), mind az üveg eltérő!)
Azonban az üveg résznek van egy rendkívül fontos tulajdonsága, mely alapvetően meghatározza, milyen közlekedési rendszer feltételeinek felel, meg, magyarul milyen hajtásmódú (balra ill. jobbrahajts) országokban használható, s ez független attól, hogy normál vagy halogén izzóhoz készült. Az üveg rajzolata tartalmazza azt a bizonyos aszimmetriát, melynek alapvető szerepe a megfelelő terítésű (formájú) fénysáv biztosítása a szembejövő minél kevésbé történő elvakítása közepette. Tehát ha egy angol Zsigás netán elfelejtené felragasztani azt az ominózus kis matricát a fényszórójára (ami nélkül elvileg be se teheti a lábát az öreg kontinensre!), akkor normál esetben nem az út szélét, hanem a felezővonal tájékán látna jó messzire, de ha valaki netán szembe is jönne vele, akkor az meg kishijján megvakulna. (Hüle állatja, reflektorral gyün!?) Kábé ennyire komoly az ügy. (A matricával ugyan nem nagyon lát, de a többséghez kell alkalmazkodnia.)
No ezekután nézzük a félreértést kiváltó bejegyzésem lényegét: a probléma abban állt, hogy nekem sikerült véletlenül egy pár angol (jobbkormányos) piacra készült (H4-es) fényszóróházat vennem - Magyarországon. Mint már írtam, ezen más az üveg aszimmetrikus beosztása, mint a nálunk használté, pont a tükörképe. Ilyen fényszórótípust elsősorban az angol piacra szánt Ladák/Skodák kaptak, mivel Trabantból nem létezett jobbkormányos kivitel. Hogy érdekes legyen, az ominózus fényszóró ráadásul keletnémet, az AKA terméke volt, így persze, hogy elsőre nem is gyanítottam semmit. Otthon aztán kiderült, hogy miről is van szó, és mindenkinek javaslom ezúton is, legyen körültekintő! A kereskedők részben tudatlanságból, részben előre megfontolt, gazdasági szempontból kísérleteznek a vevőkkel
(Megjegyz.: amúgy szerintem angol lámpával műszakiról elsőre kivágják az egyedet, feltéve, hogy egyáltalán megnézik azt…Lehet, hogy ide is kéne egy rejtettkamerás mmm???)
Mégvalami: a fényszóróház üvegén szereplő 17,5 annak teljes átmérőjét jelöli cm-ben.

gkalmar

289 Kalmár Gábor 2005-01-11 13:15:30

Lutyo/Grisa!

Van fékerő elosztó(inkább nyomáspontszabályzónak hívják - legalábbis itt), de nem a megszokott értelemben véve, mégpedig kb. az anyósülés alatt (persze kívül), s ez is okozhat természetesen problémát. Pl. ha szivárog. Ez eredetileg keletnémet cucc, de mivel gyakran előfordultak vele tömitetlenségi problémák, ezért később nyugati darabokkal szerelték szériában a kocsikat. (Bár a milyenken is DDR darab van asszem.)Amúgy az első fékbetétekkel nem sok gond szok lenni, a hátsókat viszont gyakran kell cserélni, viszonylag gyorsan kopnak.
Az, hogy a szerelők "lóvá" tesznek minket, sajna nem egyedi. Igyekezni kell, és mindent fenntartással kell kezelni - sajnos. Velünk is előfordultak hasonló sztorik. (Magad uram, ha ...)

gkalmar

288 (Törölt felhasználó) 2005-01-11 12:47:57

Hali!Tudja vki,hogy lehet körosztó átalakítóra szert tenni?
Sehol sem találok Irmscher felniket.
Átalakítót lehet készen kapni,vagy csináltatni kell?
Köszi

Az igazság odaát van...

287 Rell Miklós 2005-01-11 05:46:05

Én bízok bennük. Jó, jó, a karbit sem pucolták ki, de összességében jó (az átlagosnál biztosan jobb) munkát végeztek. De most már rendeltem főfékhengert, ha meglesz - berakom, ha nem jó, akkor meg megmondom nekik, hogy csinálják meg. Ja, és apámat nem hagyom, hogy azt a nagyonf@sza fékolajat rakja bele, amit 35 (na jó, csak 5) éve vett.

1.1 retro

286 (Törölt felhasználó) 2005-01-10 20:28:17

Mennyire ismered őket? Nem -e csak azt mondta, hogy szétszedték, és a lóvét meg eltette...Nem akarom vádolni, de én jártam így egy szerelővel, és igazán a szerencsémnek köszönhetem, és hogy nagyon jó gumik voltak a bömösön, hogy megúsztam..Amikor visszamentem hozzá, a munkadíja kétszeresét visszaadta, miközben "békésen" elmondtam neki, mit csináljon anyukájával...
Pedig sokan ajánlották az öreget

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

285 Rell Miklós 2005-01-10 20:18:02

Ja, autószerelő. Szétszedték az egészet, és még dícsérték is, hogy nem láttak még olyat, ami ilyen jó állapotú. Hogy ezt pontosan mire értették, meg mennyire volt szétszedve azt nemtom.

1.1 retro

284 (Törölt felhasználó) 2005-01-10 20:04:31

>Első betétek újak, felújításkor a srác megnézte - aszonta >a kerekeknél minden oké, és hát azt szokták mondani, hogy >a főfékhenger szokott rossz lenni. Olyan érzésem volt, >mintha néha átengedné az olajat

Az a srác autószerelő?
A hátsó fékek is rengeteget számítanak, kb 40%-át a fékerőnek azok adják.Lehet, hogy fékerőelosztó is van a 4T-n, de ez nem biztos..
Szemrevételezéssel állapította meg, hogy oké,a kerekeknél a fék?

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

283 Rell Miklós 2005-01-10 19:52:13

Első betétek újak, felújításkor a srác megnézte - aszonta a kerekeknél minden oké, és hát azt szokták mondani, hogy a főfékhenger szokott rossz lenni. Olyan érzésem volt, mintha néha átengedné az olajat.

1.1 retro

282 (Törölt felhasználó) 2005-01-10 19:31:55

Szia, Grisa!

>És valami trabis zsenitől azt hallottam, hogy az 1.1 >gyári fékje nagyon jó, amíg működik, de én nem ezt >tapasztaltam. Vagy csak azért, mert már nem működött >rendesen? Valahogy hiába nyomtam blokkolásig, mégse volt >olyan, mint 601-é. Tudom, tudom, ha blokkol akkor már >rossz, de ha blokkol, akkor elvileg már átmegy a >legerősebb ponton is, én mégse éreztem olyan jónak, mint >601-nél. Akkor most hogy van ez?

A 601-es dobfékei a hosszú fékezéseket nem szeretik, főleg erős lejtőn..Márpedig motorfék nélkül muszály nyomni...Hamar felüvegesedik, és utána közel se olyan, mint kellene..
Az 1.1-é a tárcsa révén gondolom komolyabb..

Ha a féked nem az igazi, akkor a főfékhengeren kivül lehet még fékbetét, féktárcsa,fékdob,levegősödés, és amire elég kevesen gondolnak: a fékfolyadék!
Tehát nézesd végig inkább az egész rendszert, és ha teheted cseréltesd le a fékfolyadékot is, mert pár év alatt teleszívja magát vízzel( mivel erősen nedvszívó), és a forráspontja drasztikusan lecsökken..Ha jól tudom, kétévente illik lecserélni.
A fékkel, és a kormánnyal (nem a gyurcsányékkal) nem szabad félvállról foglalkozni, mert ezek menthetik meg az életed!

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

281 Rell Miklós 2005-01-10 17:14:25

Főfékhenger:
1000 köszi! De lenne még pár kérdésem:
Használható-e hozzá más tipusok főfékhengere (pl 601)?
Azt mondták nekem a kereskedésben, hogy kétféle magyar típust ismernek, az egyik jó, a másik (valami kúpos?!?) nem. Erről mit tudtok?
És valami trabis zsenitől azt hallottam, hogy az 1.1 gyári fékje nagyon jó, amíg működik, de én nem ezt tapasztaltam. Vagy csak azért, mert már nem működött rendesen? Valahogy hiába nyomtam blokkolásig, mégse volt olyan, mint 601-é. Tudom, tudom, ha blokkol akkor már rossz, de ha blokkol, akkor elvileg már átmegy a legerősebb ponton is, én mégse éreztem olyan jónak, mint 601-nél. Akkor most hogy van ez?

1.1 retro

280 (Törölt felhasználó) 2005-01-10 17:02:47

Szia, Gkalmar!

>Pierburg, gyanítom benzinpumpra gondolsz!
>(Ha igen, szentem felejtsd el, kb. 24ezer, ha >peremezettet akarsz, inkább QH.- vegyél!)

Szerintem pedig karburátor lesz..Szerintem..

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

279 (Törölt felhasználó) 2005-01-10 14:49:11

Hali!Tudja vki,hogy lehet körosztó átalakítóra szert tenni?
Sehol sem találok Irmscher felniket.
Átalakítót lehet készen kapni,vagy csináltatni kell?
(Módosította iusimi 2005.01.11. 08:33-kor)

278 Kalmár Gábor 2005-01-10 14:02:54

Kicsi!
Pierburg, gyanítom benzinpumpra gondolsz!
(Ha igen, szentem felejtsd el, kb. 24ezer, ha peremezettet akarsz, inkább QH.- vegyél!)
Grisa!
A főfékhenger hülye, de életveszélyesen komoly szerkezet. A 4T Trabantokban egy jó része gyári hibás volt, amelyik meg nem, azok meg már koruk miatt késztetik a tulajt új megoldás keresésére. Felújítást, felújított vételét általában nem ajánlják. Igaz a utángyártott se egy csoda, de mivel új, mégis jobban ajánlható. De figyelem, ezek között is előfordul gyári hibás, így a számlát mindenképpen őrizzük meg (+ persze próba!). Természetesen ezek élettartama nem valószínű, hogy eléri a gyáriét (nem a hibásét!), mégis, a biztonság nem játék. Amúgy a 4T Trabira kicsit alulméretezett a rendszer (a mellső tárcsafékek ellenére).


gkalmar

277 (Törölt felhasználó) 2005-01-10 11:57:27

Hali!
Tapasztalatról szeretnék beszámolni:a váltómban októberben cseréltem olajat(4T),a hétvégén viszont-kedveskedés célzattal-vettem bele adalékot.Általában fenntartással kezelem a dobozra írtakat,de ez most meggyőzött:a mechanikai zajok lényegesen csökkentek,a váltó könnyebben jár,hidegben sem keményedik be annyira,érzésre mintha "jobban venné" a fokozatokat.
A cucc 1100 ft volt(Wynn"s),tehát nem egy nagy összeg(ráadásul nem kell bele az egész,két kocsiba is elég) ,tubusus,hegyes véggel,így mellé önteni sem lehet.
Ha vkit érdekel a pontos neve szóljon,beírom.

Csak ennyi,remélem segíthetek vele vkinek!
Üdv

Az igazság odaát van...