Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
bitbor: Nekem ő az első, mármint autóban - vigyázok is rá ! Viszont ha menni kell, akkor menni kell......
batka: eccerű 4T BJ féle 4-es leömlő és 50-es kipuf rendszer+direkt levegőszűrő... Már nem bejáratós, Ótópályán nálam 110 km/h a normál terhelés, de mentem már végig 130-135-tel szélcsendben - Füzesabonytól Budapest M3.(fordulatszám 4800-5000 - kínzás, de sietnem kellett) Na amit a levezetésről, pihentetésről irtál hosszabb megállás előtt, na akkor az nem volt meg.....
Nemtom a tietekkel mi van:enyém sárga után egy zöld,aztán ott is marad!Járó motornál soha nem ment vissza zöldről sárgára.(pedig most volt hideg) A második zöld csak hosszú,lassú tötymörgésnél pislákolt eddig,ill. amikor a hűtő előtt bennmaradt a takaró,országúton kb.+10 fokban.Ennyi.
Mit tud a te 4T sárkányod, hogy a 110 km/h a normál terhelés nálad?
Bár turbós autóknál van az, hogy kimondottan hűteni kell a motort erős terhelés után, de igazából egyik autónak sem árt a hosszabb megállás előtt egy kis nyugodt levezetés, vagy nagy melegben egy perc álló járatás a hűtés miatt.
A mienk is ilyen hosszabb állás után. A használtautó katalógus szerint ez normális, mert hosszabb állás után a némileg engedik az olajat a tőkék, s csak nehezen nyerik vissza azt. (Nem (csak)én mondtam, a könyv v. ilyet ír.) Úgyhogy szerintem ez nem kóros.
Hát... Bemelegítettem (rendesen, teljesen) és úgy halkabb volt, de valahogy az én fülemet így is piszkálja... De persze mondom: én 601-en nevelkedtem, úgyhogy lehet, hogy azért tűnik fel! Vagy... nem???
>Hmmmm... Ma beindítottam kicsit a 4t-t (télre el van rakva a garázsba), és >szerintem szelephangja van, pedig most lett cserélve az összes hidrotőke. >Persze, az is lehet, hogy a 2t-hez szokott fülem miatt volt csak... >legalábbis ezzel bíztatom magam... Vélemény?
Szerintem hagyd bemelegedni, és utánna halózd meg..Szerintem..
Hmmmm... Ma beindítottam kicsit a 4t-t (télre el van rakva a garázsba), és szerintem szelephangja van, pedig most lett cserélve az összes hidrotőke. Persze, az is lehet, hogy a 2t-hez szokott fülem miatt volt csak... legalábbis ezzel bíztatom magam... Vélemény?
Nekem is égett már a 2-ik zöld led, most télen. A nagy hidegben beraktam a szélfogott elé, hogy ne hűtse túl magát. Aztán normál menet után, amikor egy kicsit tötyörögtem egy lámpa miatt, akkor felvillant a második led, de amint elindultunk és bekapcsoltam a fűtést már tova is tűnt.
Hidegben, gurulásnál nálam is hajlamos a sárgába visszamászni a víz. Ennek szerintem egy oka lehet, hogy esetleg relatíve nagy a hűtőfelület, hogy ne tudja túlfűteni magát a motor. De lehet, hogy csak gyárilag rossz a termosztát?
"Második zöld led nekem sem világított még soha. "
Nekem meg mán igen. Mikó sz@rrá ment a hűtőm... Eltört az egyik csöve, amire a gumicsövet rászorítod....
Azóta nekem se csinálta....
Ja nekem, csak akkor ment vissza sárgába, mikó nagyon hideg vót.... és mentem vele. Megáltam vele pl: kereszteződésben, vagy lámpánál, akkó ment a ződbe szépen...
Grisa: én is hallottam az 5gangos vátóró, magyarországon igen, kb 5 van, németbe több, de állítólag meg lehet csinálni magadnak csak az több idő.....de állítólag fel lehet keresni Melkus urat Drezdában asszem, ő csinálta az ilyeneket, a levelezési címét láttam vhol a neten, őnála kéne megpróbálni, de újabban állítólag egy BMW vagy Audi kereskedést nyitott.....hát nemtom...
4T vízhőfokmérőhöz: Nekem eddig egyszer világított a piros LED. 30 fok, kicsit meghajtva, benzinkútnál motor leállítva, na akkor világított, de a víz is bugyogott ki a kiegyenlítőtartályból. Nyáron városban elég sokszor bekapcsol a ventillátor, de normál terhelésnél (kb. 110 km/h - bocsi ez nálam normális) ki szokott gyulladni a 2. zöld LED. Hallottam olyanról is, hogy nyáron fűtéssel kellett menni a 4T-vel menni, mert csak így tartotta a vízhőfokot normális értékek között...
Hi! Egy kérdésem lenne... sok trabiban láttam már hogy a rádió nem középen van hanem jobbszélen... Ezt nem tudjátok hogyan lehet jó kivitelezni? hogyan lehet polcot alá feltenni? Mondjuk csavar nélkül, mert az láccana... Köszke
Második zöld led nekem sem világított még soha. Olyankor sem amikor hűtő ventilátor jár. Bár azt Lada érzékelő vezérli. Egyáltalán nem biztos, hogy 1.1 hez kalibrált. (de azért működik) (Módosította btibor 2005.02.27. 08:24-kor)
4t műszer: Én meg csak a pirosat hagytam bekötve. A többi ne villogjon nekem itt! Egyébként van valakinek valamilyen információja, hogy egyáltalán mit jelentenek a színek? (jó, tudom, a sárga hideg a ződ jó, a piros meg meleg, de...) példul ha a sárga világít az nekem mér baj? Egyébként meg elég hülyén van kitalálva, mert ha a hideg a sárga, akkor miért nem világít már eleve hideg motornál... Szerintem...
Nálunk Gyöngyösön téli szezonban nem sok hó volt. Jelenleg semmi. Délelőtt Mátrába kellett menni, hogy azért mégis legyen kis téli emlék. Visszafele érdekes jelenséget produkált 4T. Szép nyugodt lejtmenetet követően észleltem, hogy hűtővizem visszahűlt sárga mezőbe. Szerintem! Ez termosztát hibára utal, mivel ha környezet hőt von el rendszertől akkor zárnia kellene, és motor hőmérsékletét nem hűtené vissza. Sajna Termosztát csere válik szükségesé? Egyébként csinálta ezt már nyári időszakban is. ( sőt lehet, hogy írtam már)
Iusimi: Köszi! Egyelőre próbálkozok az irmscherrel, aztán, ha nem jön be, akkor asszem ez következik. Egyébként meg ha 60-ból megvan cakkumpakk az egész, annyit egyáltalán nem sajnálnék érte! Csak... azok a fránya papírok! Azoktól félek igazán...
Ja, és Supernem: Ha neked lesz előbb, legalább tudom, hogy müxik-e a csere, és a te károdból tanulok (vagy sárgulok az irigységtől).
"Sok szó esett már itt az 5 sebességes VW váltó beépítésről, de mindenki a féltengelyktől fél, eltérő, stb. A problémát úgy kell megodani, hogy egy féltengelyes céggel rá kell építtetni a VW belső féltengelycsuklóit a Wartburg féltengelyre, a hosszak figyelembevételével. Összeismerkedtem egy emberrel, aki nagy Trabant-Wartburg tuningoló, és ilyesmikkel is foglalkozik: Biczó József 06 20 9838-835. Normális, és ért is hozzá. Azt persze mindenkinek figyelembe kell venni, hogy egy ilyen átalakítás mindenestől legalább 60000 Ft. Remélem előrébbvittem ezt a kérdést,"
Ezt nem én írtam,csak találtam,gondoltam berakom,itt a nagy 5-ös váltó lázban. Ha érdekel vkit.
Nem tudja valaki mennyire volt eltrjett 4T wartburgba az 5 sebességes váltó, tudom hogy létezik, de én még csak 4 sebességest láttam. Ja, berakható 4T Trabantba????
Nono! Nemám elkapkodod az orrom elől az 5 sebességes váltókat! Én előbb kerestem! Meg én többet is adok érte! Én csak hallottam dolgokat, és erősen keresek információkat, és váltót is, mert úgy tudom, hogy a 4t trabi váltója a 4t waresz váltójával megegyezik, és mivel a 4t waresz 4 seb. váltójának a helyére passzol a 4t waresz 5 seb. váltó, ezért logikusan a 4t Trabiba is bele kell hogy menjen. Az áttétel meg tudomásom szerint (de erről is megerősítést/cáfolatot, bármi infót várok) az első 4 sebességben tökugyanaz mint a 4 sebességesben, az ötödik meg még erre jön rá. Sajna nemtom milyen az áttétele... De én akarok ilyet! Pillanatnyilag 3 "nyitott" forrásom van. Úgy értem, 3-an hallottak eladó váltót, és járnak utána nekem. De eddig sajna egyik se jelzett vissza!
Szmuki: Azt nem én iírtam, hanem btibor, vagyis Tibibá! Egyébként meg a 4t waresz, 4t trabi motorja szinte tökugyanaz, úgyhogy nem látom be, hogy miért pont az olajmérő pálcában különböznének...
Nem tudja valaki mennyire volt eltrjett 4T wartburgba az 5 sebességes váltó, tudom hogy létezik, de én még csak 4 sebességest láttam. Ja, berakható 4T Trabantba????
Hali! Remélem nem kérdezek hülyeséget:az AC pumpa(W.4T) tetején(az utastér felől)lévő 10-es csavarnak mennyire kell meghúzva lennie?Annak kell szabad mozgás?Hétvégén tettem be új szűrőt és benzincsövet:a bubileválasztó és az AC,vmint a szűrő és az AC közé.Mikor ez utóbbit tettem fel,észrevettem,hogy kézzel el tudom fordítani az AC tetejét. Hát én meghúztam egy picit(a nevezett csavarral),hogy ne mozogjon,nemtom,hogy jól tettem-e? Köszi
Ja:Frensis oldalán én 45-ért láttam 5-ös 4T váltót...
Kösz! Én nem találtam ott ilyesmit, de a Frensis adott egy emilcímet, ahol állítólag van, oda írtam is, de azóta még nem jött válasz. De ha bárki bármilyen infót tud az 5 seb. váltóról (műszaki adatok, vagy bármi), az írja már meg lécci!
Ja, és megnéztem az ac fedél csavarját, és nálam meg van húzva. Apám aszongya, hogy meg kell hogy húzva legyen, kézzel nem szabad tudni eltekerni, de azért csak érzéssel kell meghúzni, mert alatta valami érzékeny tömítés szokott lenni...
Sziasztok! Elég új vagyok ezen az oldalon , és szeretnék kérdezni /lehet hogy nagyon láma kérdés lesz/valamit? Most vettem egy wartburgot és lenne egy kérdésem. a szervízkönyvbe úgy van írva hogy az olajnívópálcán van két hajlítás és a között kell lennie a az olajszintnek/max,min/?AZ egyik autó szerelő meg azt mondta hogy az olaj nivópálcán ahol a meg van reszelve ott kell lennie a az olajszintnek? akkor most mi van?melyik a jó?
--4ütemû warburg power--<BR>ez legalább ki van fizetve!
Hali! Remélem nem kérdezek hülyeséget:az AC pumpa(W.4T) tetején(az utastér felől)lévő 10-es csavarnak mennyire kell meghúzva lennie?Annak kell szabad mozgás?Hétvégén tettem be új szűrőt és benzincsövet:a bubileválasztó és az AC,vmint a szűrő és az AC közé.Mikor ez utóbbit tettem fel,észrevettem,hogy kézzel el tudom fordítani az AC tetejét. Hát én meghúztam egy picit(a nevezett csavarral),hogy ne mozogjon,nemtom,hogy jól tettem-e? Köszi
Ja:Frensis oldalán én 45-ért láttam 5-ös 4T váltót...
Na ne humorizálj már, honnan toljak ide neked komplett bontott árlistát ? Amúgy sem érsz vele semmit, bontóban mindig annyit kérnek az alkatrészért, amennyiért el lehet adni. Pláne, hogy olyan alkatrészekről beszélünk, amik hiánycikkek, és egy részüket be sem lehet másképpen szerezni ! Az utángyártott cuccokat meg ne szarozd le, a 4T-khez kapható alkatrészek zöme a gyárinál is jobb minőségű ! Kuplung, gátló pláne ! Motoralkatrészeket senki sem fog neked külön adni, mondjuk ha neked elad 4000-ért egy szelepet, te fikázol, hogy rabló, ő meg nem tudja eladni 10-ért a motort komplettnek. Szóval ő bukott 6 ezret, te meg 3500-at.
>Viszont valaki igazán eláraszthatna már infókkal az irmscher 5 sebességes >wartburg-váltóval kapcsolatban, amiből TWK001 szerint csak 5 van, valakivel>(sajna már nemtomkivel) viszont beszéltem itt a kocsmában, aki szerint pár >százat csináltak belőle (más források is hasonló ellátottságra engednek >következtetni), és ő tudott is egy eladót, amire én rögtön rácsaptam volna, >de az illető mostanában nem nagyon jelentkezett. Szóval infók kellenének, és >ha tényleg megtetszik, fel is adok egy hirdetést, mert ha olyan, mint >gondoltam, akkor nekem KELL! Nem azt mondom, hogy bármi áron, de......
Van egy ismerősöm, aki állítólag tud egyet, de ha jól emléxem 100KHUF körüli áron...
Karbi: tisztítva, szerelve, beállítva adja Dodi olyan 12e körül. AC-t ne vegyél bontottan, érdemesebb az újat. Motoralkatrészek alatt mit értesz ? Benzintank nem egy keresett dolog, ha találsz, olyan 1500-2000 körül odaadják. Viszont a 4T elég ritka bontóban, szóval jó keresgélést !
Én Bonyhádon jártam az egyik (!) bontóban, és ott 2 db 4t volt. Meg elég szép mennyiségben voltak 4t cuccok bent a "sufni"-ban is, de csak azok, amik máskorról megmaradtak, tehát a kevésbé keresettek... Itt vettem benzinszintmérőt, de már nem emléxem, mennyi volt... Ha viszont ilyet akartok venni, akkor ne tegyétek, mert egyszerűen szétszedhető, és javítható!
Viszont valaki igazán eláraszthatna már infókkal az irmscher 5 sebességes wartburg-váltóval kapcsolatban, amiből TWK001 szerint csak 5 van, valakivel (sajna már nemtomkivel) viszont beszéltem itt a kocsmában, aki szerint pár százat csináltak belőle (más források is hasonló ellátottságra engednek következtetni), és ő tudott is egy eladót, amire én rögtön rácsaptam volna, de az illető mostanában nem nagyon jelentkezett. Szóval infók kellenének, és ha tényleg megtetszik, fel is adok egy hirdetést, mert ha olyan, mint gondoltam, akkor nekem KELL! Nem azt mondom, hogy bármi áron, de...... A másik ami érdekel, az a buktatható hikó-ülés, vagy más, az ülés buktatását megoldó mechanika. Szintén először csak infók, aztán ha megtetszik, akkor feladom a hirdetést, mert nekem az is KELL!
motor alkatrészek alatt értek: dugattyúk, szelepek, elektromos rendszer, főtengely. Ja és mennyibe kerül bontott sebességváltó, kuplung, fútómű, komplett motor????? nálunk Szombathelyen sajna a bontóban csak 1 4t van, az is elég szar állapotban van. Más bontókban sincsenek jobbak. mindenképp bontott gyári alkatrész kéne, mivel az utángyártottak szarok.