Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

426 (Törölt felhasználó) 2005-03-01 12:32:13

btibor írta:

Lalikiraly!
Akkor Te valahol itt körülöttem Heves-megyében lakol?

Hát majdnem...J-N-Sz megye - Kunmadaras
Csak arra járok....
Kocsmaaaa? Tegnap is ott voltam, fáj is a fejem piszkosul

425 (Törölt felhasználó) 2005-03-01 11:42:03

Lalikiraly!
Akkor Te valahol itt körülöttem Heves-megyében lakol?


(én:Gyöngyös. Ece jöhetnél kocsmába inni! :-))

(Módosította btibor 2005.03.01. 12:44-kor)

424 (Törölt felhasználó) 2005-03-01 11:29:37

Haliho mindenkinek!

bitbor:
Nekem ő az első, mármint autóban - vigyázok is rá !
Viszont ha menni kell, akkor menni kell......

batka:
eccerű 4T BJ féle 4-es leömlő és 50-es kipuf rendszer+direkt levegőszűrő...
Már nem bejáratós, Ótópályán nálam 110 km/h a normál terhelés, de mentem már végig 130-135-tel szélcsendben - Füzesabonytól Budapest M3.(fordulatszám 4800-5000 - kínzás, de sietnem kellett)
Na amit a levezetésről, pihentetésről irtál hosszabb megállás előtt, na akkor az nem volt meg.....

iusimi:
Én is azt mondom...

423 (Törölt felhasználó) 2005-03-01 10:01:44


(Módosította iusimi 2005.03.01. 11:02-kor)

422 (Törölt felhasználó) 2005-03-01 10:01:34

Ja:110 km/h nekünk a kényelmes utazó, jó úton.

Az igazság odaát van...
Derrickkel együtt!!!

421 (Törölt felhasználó) 2005-03-01 10:00:07

Nemtom a tietekkel mi van:enyém sárga után egy zöld,aztán ott is marad!Járó motornál soha nem ment vissza zöldről sárgára.(pedig most volt hideg)
A második zöld csak hosszú,lassú tötymörgésnél pislákolt eddig,ill. amikor a hűtő előtt bennmaradt a takaró,országúton kb.+10 fokban.Ennyi.

Az igazság odaát van...
Derrickkel együtt!!!

420 Basa Balázs 2005-03-01 09:31:32

Lalikirály!

Mit tud a te 4T sárkányod, hogy a 110 km/h a normál terhelés nálad?

Bár turbós autóknál van az, hogy kimondottan hűteni kell a motort „erős” terhelés után, de igazából egyik autónak sem árt a hosszabb megállás előtt egy kis nyugodt levezetés, vagy nagy melegben egy perc álló járatás a hűtés miatt.

Lalikirály, kérjük az autó paramétereket!


batka

419 (Törölt felhasználó) 2005-03-01 06:50:25

Lalikiraly!
Bocse-de:
"de normál terhelésnél (kb. 110 km/h - bocsi ez nálam normális)"

Te ne szét hajtani szegi 4T autókát.

418 Kalmár Gábor 2005-02-28 20:57:31

Grisa!

A mienk is ilyen hosszabb állás után. A használtautó katalógus szerint ez normális, mert hosszabb állás után a némileg engedik az olajat a tőkék, s csak nehezen nyerik vissza azt. (Nem (csak)én mondtam, a könyv v. ilyet ír.) Úgyhogy szerintem ez nem kóros.


gkalmar

417 Rell Miklós 2005-02-28 20:14:52

Hát... Bemelegítettem (rendesen, teljesen) és úgy halkabb volt, de valahogy az én fülemet így is piszkálja... De persze mondom: én 601-en nevelkedtem, úgyhogy lehet, hogy azért tűnik fel! Vagy... nem???

1.1 retro

416 (Törölt felhasználó) 2005-02-28 18:18:00

Hello, Grisa!

>Hmmmm... Ma beindítottam kicsit a 4t-t (télre el van rakva a garázsba), és >szerintem szelephangja van, pedig most lett cserélve az összes hidrotőke. >Persze, az is lehet, hogy a 2t-hez szokott fülem miatt volt csak... >legalábbis ezzel bíztatom magam... Vélemény?

Szerintem hagyd bemelegedni, és utánna halózd meg..Szerintem..

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

415 Rell Miklós 2005-02-28 17:03:25

Hmmmm... Ma beindítottam kicsit a 4t-t (télre el van rakva a garázsba), és szerintem szelephangja van, pedig most lett cserélve az összes hidrotőke. Persze, az is lehet, hogy a 2t-hez szokott fülem miatt volt csak... legalábbis ezzel bíztatom magam... Vélemény?

1.1 retro

414 Basa Balázs 2005-02-28 16:24:50

Hello!

Nekem is égett már a 2-ik zöld led, most télen. A nagy hidegben beraktam a szélfogott elé, hogy ne hűtse túl magát. Aztán normál menet után, amikor egy kicsit tötyörögtem egy lámpa miatt, akkor felvillant a második led, de amint elindultunk és bekapcsoltam a fűtést már tova is tűnt.

Hidegben, gurulásnál nálam is hajlamos a sárgába visszamászni a víz. Ennek szerintem egy oka lehet, hogy esetleg relatíve nagy a hűtőfelület, hogy ne tudja túlfűteni magát a motor. De lehet, hogy csak gyárilag rossz a termosztát?


batka

413 Segesvári Arnold 2005-02-28 16:15:11

"Második zöld led nekem sem világított még soha. "

Nekem meg mán igen. Mikó sz@rrá ment a hűtőm... Eltört az egyik csöve, amire a gumicsövet rászorítod....

Azóta nekem se csinálta....

Ja nekem, csak akkor ment vissza sárgába, mikó nagyon hideg vót.... és mentem vele. Megáltam vele pl: kereszteződésben, vagy lámpánál, akkó ment a ződbe szépen...

By Yoa

412 Sánta Gábor 2005-02-28 11:09:37

Grisa: 2T Warashoz is van 5ös vátó......elvileg oda tették be......

Little Boy

411 Sánta Gábor 2005-02-28 11:04:37

Grisa: én is hallottam az 5gangos vátóró, magyarországon igen, kb 5 van, németbe több, de állítólag meg lehet csinálni magadnak csak az több idő.....de állítólag fel lehet keresni Melkus urat Drezdában asszem, ő csinálta az ilyeneket, a levelezési címét láttam vhol a neten, őnála kéne megpróbálni, de újabban állítólag egy BMW vagy Audi kereskedést nyitott.....hát nemtom...

Little Boy

410 (Törölt felhasználó) 2005-02-28 07:24:09

4T vízhőfokmérőhöz: Nekem eddig egyszer világított a piros LED. 30 fok, kicsit meghajtva, benzinkútnál motor leállítva, na akkor világított, de a víz is bugyogott ki a kiegyenlítőtartályból. Nyáron városban elég sokszor bekapcsol a ventillátor, de normál terhelésnél (kb. 110 km/h - bocsi ez nálam normális) ki szokott gyulladni a 2. zöld LED. Hallottam olyanról is, hogy nyáron fűtéssel kellett menni a 4T-vel menni, mert csak így tartotta a vízhőfokot normális értékek között...

409 Szabó Szilárd 2005-02-27 15:18:37

Hát ahol a kapaszkodó van, ott faragsz egy kicsit és bemegy a magnó!
Nem kell annak polc, megáll magától is!!

Trabant 1975!!!

408 (Törölt felhasználó) 2005-02-27 07:54:55

Hi! Egy kérdésem lenne... sok trabiban láttam már hogy a rádió nem középen van hanem jobbszélen... Ezt nem tudjátok hogyan lehet jó kivitelezni? hogyan lehet polcot alá feltenni? Mondjuk csavar nélkül, mert az láccana... Köszke

Zozz

407 (Törölt felhasználó) 2005-02-27 07:17:20

Második zöld led nekem sem világított még soha. Olyankor sem amikor hűtő ventilátor jár. Bár azt Lada érzékelő vezérli. Egyáltalán nem biztos, hogy 1.1 hez kalibrált. (de azért működik)
(Módosította btibor 2005.02.27. 08:24-kor)

406 (Törölt felhasználó) 2005-02-27 05:33:20

"akkor miért nem világít már eleve hideg motornál... Szerintem..."

Meg szerintem is.
Azért baj ha sárga tartományba vissza megy. Kopás üzemi hőfokon a legkisebb. Elvileg.





405 Rell Miklós 2005-02-26 21:54:06

4t műszer: Én meg csak a pirosat hagytam bekötve. A többi ne villogjon nekem itt! Egyébként van valakinek valamilyen információja, hogy egyáltalán mit jelentenek a színek? (jó, tudom, a sárga hideg a ződ jó, a piros meg meleg, de...) példul ha a sárga világít az nekem mér baj? Egyébként meg elég hülyén van kitalálva, mert ha a hideg a sárga, akkor miért nem világít már eleve hideg motornál... Szerintem...

1.1 retro

404 (Törölt felhasználó) 2005-02-26 17:00:14

btibor!
Nem kell nagyon komolyan venni a 4T műszerét, nálunk
ugyanezt csinálta, csak a benzinszintnél, szerelő megnézte,
megcsinálta, újrakezdte.....


Supernem

403 (Törölt felhasználó) 2005-02-26 14:40:08

Nálunk Gyöngyösön téli szezonban nem sok hó volt. Jelenleg semmi.
Délelőtt Mátrába kellett menni, hogy azért mégis legyen kis téli emlék.
Visszafele érdekes jelenséget produkált 4T.
Szép nyugodt lejtmenetet követően észleltem, hogy hűtővizem visszahűlt sárga mezőbe.
Szerintem! Ez termosztát hibára utal, mivel ha környezet hőt von el rendszertől akkor zárnia kellene, és motor hőmérsékletét nem hűtené vissza.
Sajna Termosztát csere válik szükségesé?
Egyébként csinálta ezt már nyári időszakban is. ( sőt lehet, hogy írtam már)



402 Szabó Szilárd 2005-02-25 10:20:37

Azt tudom, hogy ritkán jársz erre!!!
De ha megyek Pestre akkor tudom hová kell menni!
Köszi a címeket!


Trabant 1975!!!

401 Prokop Gábor 2005-02-25 10:13:08

Komolyan kérdezed ? Ritkán járok autósboltba Tapolca környékén

Azt meg hiába mondom, hogy Kelemen Művek (Bp. XIII. ker), vagy Ko-Csi Autósbolt (Bp. XXI. ker.)

400 Szabó Szilárd 2005-02-25 10:06:47

Prokee !!

Normális Trabant felső küszöböt honnan tudok szerezni!?
Mert ezek a magyar utángyártott mocskok nem jók nem tudjuk felrakni!!

Trabant 1975!!!

399 Rell Miklós 2005-02-24 22:24:49

Iusimi: Köszi! Egyelőre próbálkozok az irmscherrel, aztán, ha nem jön be, akkor asszem ez következik. Egyébként meg ha 60-ból megvan cakkumpakk az egész, annyit egyáltalán nem sajnálnék érte! Csak... azok a fránya papírok! Azoktól félek igazán...

Ja, és Supernem: Ha neked lesz előbb, legalább tudom, hogy müxik-e a csere, és a te károdból tanulok (vagy sárgulok az irigységtől).

1.1 retro

398 Rell Miklós 2005-02-24 22:20:50

Supernem:
Rossz vicc vót!
Szellemeskedünk, szellemeskedünk... Temető meg üres?

1.1 retro

397 (Törölt felhasználó) 2005-02-24 14:30:22

Grisa!
Ne aggódj, nem veszem el előled a váltót, hisz te keresed a váltót sikertelenül, én meg tudok szerezni sikeresen!!!

Supernem

396 (Törölt felhasználó) 2005-02-24 09:23:09

"Sok szó esett már itt az 5 sebességes VW váltó beépítésről, de mindenki a féltengelyktől fél, eltérő, stb. A problémát úgy kell megodani, hogy egy féltengelyes céggel rá kell építtetni a VW belső féltengelycsuklóit a Wartburg féltengelyre, a hosszak figyelembevételével. Összeismerkedtem egy emberrel, aki nagy Trabant-Wartburg tuningoló, és ilyesmikkel is foglalkozik: Biczó József 06 20 9838-835. Normális, és ért is hozzá. Azt persze mindenkinek figyelembe kell venni, hogy egy ilyen átalakítás mindenestől legalább 60000 Ft. Remélem előrébbvittem ezt a kérdést,"

Ezt nem én írtam,csak találtam,gondoltam berakom,itt a nagy 5-ös váltó lázban.
Ha érdekel vkit.



Az igazság odaát van...
Derrickkel együtt!!!

395 Rell Miklós 2005-02-24 09:15:31

Szerintem ne ültesd, hanem emeld meg! A magyar utakon ez hasznosabb!

1.1 retro

394 (Törölt felhasználó) 2005-02-24 07:37:03

Hi! Műszaki vizsgán belekötnek abba ha meg van ültetve a Trabim? Még nincs leültetve, de gondolkodom rajta...

Zozz

393 Rell Miklós 2005-02-23 23:11:44

Supernem írta:

Nem tudja valaki mennyire volt eltrjett 4T wartburgba az 5 sebességes váltó, tudom hogy létezik, de én még csak 4 sebességest láttam. Ja, berakható
4T Trabantba????


Nono! Nemám elkapkodod az orrom elől az 5 sebességes váltókat! Én előbb kerestem! Meg én többet is adok érte!
Én csak hallottam dolgokat, és erősen keresek információkat, és váltót is, mert úgy tudom, hogy a 4t trabi váltója a 4t waresz váltójával megegyezik, és mivel a 4t waresz 4 seb. váltójának a helyére passzol a 4t waresz 5 seb. váltó, ezért logikusan a 4t Trabiba is bele kell hogy menjen. Az áttétel meg tudomásom szerint (de erről is megerősítést/cáfolatot, bármi infót várok) az első 4 sebességben tökugyanaz mint a 4 sebességesben, az ötödik meg még erre jön rá. Sajna nemtom milyen az áttétele...
De én akarok ilyet! Pillanatnyilag 3 "nyitott" forrásom van. Úgy értem, 3-an hallottak eladó váltót, és járnak utána nekem. De eddig sajna egyik se jelzett vissza!

1.1 retro

392 Rell Miklós 2005-02-23 23:04:24

Szmuki: Azt nem én iírtam, hanem btibor, vagyis Tibibá!
Egyébként meg a 4t waresz, 4t trabi motorja szinte tökugyanaz, úgyhogy nem látom be, hogy miért pont az olajmérő pálcában különböznének...

1.1 retro

391 Tóth Ákos 2005-02-23 15:59:47

Grisa!

De ez 4T WARTBURG nem TRABI!

--4ütemû warburg power--:kacsa_on:BR:kacsa_off:ez legalább ki van fizetve!

390 (Törölt felhasználó) 2005-02-23 15:50:56

Nem tudja valaki mennyire volt eltrjett 4T wartburgba az 5 sebességes váltó, tudom hogy létezik, de én még csak 4 sebességest láttam. Ja, berakható
4T Trabantba????

Supernem

389 (Törölt felhasználó) 2005-02-23 13:40:19

Szmuki!

4T Trabanton pálca kör keresztmetszetű. Ahol olajszintnek kell lenni el van lapítva, és a lapítási felület recézett.
A középső tartománya a jó!


388 Rell Miklós 2005-02-23 12:07:35

iusimi írta:

Hali!
Remélem nem kérdezek hülyeséget:az AC pumpa(W.4T) tetején(az utastér felől)lévő 10-es csavarnak mennyire kell meghúzva lennie?Annak kell szabad mozgás?Hétvégén tettem be új szűrőt és benzincsövet:a bubileválasztó és az AC,vmint a szűrő és az AC közé.Mikor ez utóbbit tettem fel,észrevettem,hogy kézzel el tudom fordítani az AC tetejét.
Hát én meghúztam egy picit(a nevezett csavarral),hogy ne mozogjon,nemtom,hogy jól tettem-e?
Köszi

Ja:Frensis oldalán én 45-ért láttam 5-ös 4T váltót...



Kösz! Én nem találtam ott ilyesmit, de a Frensis adott egy emilcímet, ahol állítólag van, oda írtam is, de azóta még nem jött válasz. De ha bárki bármilyen infót tud az 5 seb. váltóról (műszaki adatok, vagy bármi), az írja már meg lécci!

Ja, és megnéztem az ac fedél csavarját, és nálam meg van húzva. Apám aszongya, hogy meg kell hogy húzva legyen, kézzel nem szabad tudni eltekerni, de azért csak érzéssel kell meghúzni, mert alatta valami érzékeny tömítés szokott lenni...

1.1 retro

387 (Törölt felhasználó) 2005-02-22 18:44:18

Szia, Grisa!

>Lütyő: össze tudsz hozni az illetővel? A 100-at sokallom, de talán lehet >beszélni az illetővel.

Megpróbálom..

Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

386 Tóth Ákos 2005-02-22 16:32:33

Sziasztok!
Elég új vagyok ezen az oldalon , és szeretnék kérdezni /lehet hogy nagyon láma kérdés lesz/valamit?
Most vettem egy wartburgot és lenne egy kérdésem.
a szervízkönyvbe úgy van írva hogy az olajnívópálcán van két hajlítás és a között kell lennie a az olajszintnek/max,min/?AZ egyik autó szerelő meg azt mondta hogy az olaj nivópálcán ahol a meg van reszelve ott kell lennie a az olajszintnek? akkor most mi van?melyik a jó?

--4ütemû warburg power--:kacsa_on:BR:kacsa_off:ez legalább ki van fizetve!

385 (Törölt felhasználó) 2005-02-22 06:53:31

Please,vki!

Az igazság odaát van...
Derrickkel együtt!!!

384 (Törölt felhasználó) 2005-02-21 08:43:46

Hali!
Remélem nem kérdezek hülyeséget:az AC pumpa(W.4T) tetején(az utastér felől)lévő 10-es csavarnak mennyire kell meghúzva lennie?Annak kell szabad mozgás?Hétvégén tettem be új szűrőt és benzincsövet:a bubileválasztó és az AC,vmint a szűrő és az AC közé.Mikor ez utóbbit tettem fel,észrevettem,hogy kézzel el tudom fordítani az AC tetejét.
Hát én meghúztam egy picit(a nevezett csavarral),hogy ne mozogjon,nemtom,hogy jól tettem-e?
Köszi

Ja:Frensis oldalán én 45-ért láttam 5-ös 4T váltót...

Az igazság odaát van...
Derrickkel együtt!!!

383 Rell Miklós 2005-02-20 20:11:10

Supernem: 5 sebességes váltóból!

Szicsu: kösz!

Lütyő: össze tudsz hozni az illetővel? A 100-at sokallom, de talán lehet beszélni az illetővel.

1.1 retro

382 (Törölt felhasználó) 2005-02-20 16:41:09

Jó, akkor inkáb így kérdezem:
Mien alkatrészekből van abszolút hiány???

Supernem

381 Szabó Szilárd 2005-02-20 16:05:24

Grisa!

Tibkével beszéltél arról a váltóról!!!

Trabant 1975!!!

380 Prokop Gábor 2005-02-20 15:48:56

Supernem:

Na ne humorizálj már, honnan toljak ide neked komplett bontott árlistát ?
Amúgy sem érsz vele semmit, bontóban mindig annyit kérnek az alkatrészért, amennyiért el lehet adni. Pláne, hogy olyan alkatrészekről beszélünk, amik hiánycikkek, és egy részüket be sem lehet másképpen szerezni !
Az utángyártott cuccokat meg ne szarozd le, a 4T-khez kapható alkatrészek zöme a gyárinál is jobb minőségű !
Kuplung, gátló pláne !
Motoralkatrészeket senki sem fog neked külön adni, mondjuk ha neked elad 4000-ért egy szelepet, te fikázol, hogy rabló, ő meg nem tudja eladni 10-ért a motort komplettnek. Szóval ő bukott 6 ezret, te meg 3500-at.

379 (Törölt felhasználó) 2005-02-20 15:28:33

Hello, Grisa!

>Viszont valaki igazán eláraszthatna már infókkal az irmscher 5 sebességes >wartburg-váltóval kapcsolatban, amiből TWK001 szerint csak 5 van, valakivel>(sajna már nemtomkivel) viszont beszéltem itt a kocsmában, aki szerint pár >százat csináltak belőle (más források is hasonló ellátottságra engednek >következtetni), és ő tudott is egy eladót, amire én rögtön rácsaptam volna, >de az illető mostanában nem nagyon jelentkezett. Szóval infók kellenének, és >ha tényleg megtetszik, fel is adok egy hirdetést, mert ha olyan, mint >gondoltam, akkor nekem KELL! Nem azt mondom, hogy bármi áron, de......

Van egy ismerősöm, aki állítólag tud egyet, de ha jól emléxem 100KHUF körüli áron...


Lutyo
EPK-444/Trafi
BGV-103/601s

378 Rell Miklós 2005-02-20 13:53:41

prokee írta:

Karbi: tisztítva, szerelve, beállítva adja Dodi olyan 12e körül. AC-t ne vegyél bontottan, érdemesebb az újat. Motoralkatrészek alatt mit értesz ?
Benzintank nem egy keresett dolog, ha találsz, olyan 1500-2000 körül odaadják.
Viszont a 4T elég ritka bontóban, szóval jó keresgélést !


Én Bonyhádon jártam az egyik (!) bontóban, és ott 2 db 4t volt. Meg elég szép mennyiségben voltak 4t cuccok bent a "sufni"-ban is, de csak azok, amik máskorról megmaradtak, tehát a kevésbé keresettek...
Itt vettem benzinszintmérőt, de már nem emléxem, mennyi volt... Ha viszont ilyet akartok venni, akkor ne tegyétek, mert egyszerűen szétszedhető, és javítható!

Viszont valaki igazán eláraszthatna már infókkal az irmscher 5 sebességes wartburg-váltóval kapcsolatban, amiből TWK001 szerint csak 5 van, valakivel (sajna már nemtomkivel) viszont beszéltem itt a kocsmában, aki szerint pár százat csináltak belőle (más források is hasonló ellátottságra engednek következtetni), és ő tudott is egy eladót, amire én rögtön rácsaptam volna, de az illető mostanában nem nagyon jelentkezett. Szóval infók kellenének, és ha tényleg megtetszik, fel is adok egy hirdetést, mert ha olyan, mint gondoltam, akkor nekem KELL! Nem azt mondom, hogy bármi áron, de......
A másik ami érdekel, az a buktatható hikó-ülés, vagy más, az ülés buktatását megoldó mechanika. Szintén először csak infók, aztán ha megtetszik, akkor feladom a hirdetést, mert nekem az is KELL!

1.1 retro

377 (Törölt felhasználó) 2005-02-20 13:05:30

motor alkatrészek alatt értek: dugattyúk, szelepek, elektromos
rendszer, főtengely.
Ja és mennyibe kerül bontott sebességváltó, kuplung, fútómű,
komplett motor?????
nálunk Szombathelyen sajna a bontóban csak 1 4t van, az is elég szar
állapotban van. Más bontókban sincsenek jobbak. mindenképp bontott gyári alkatrész kéne, mivel az utángyártottak szarok.

Supernem

(Módosította Supernem 2005.02.20. 14:09-kor)