Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Azt olvastam a cikkek között, köszi, majd még állitgatjuk aztán beirom hogy mi lett a vége. Ja tudja valaki a megoldást arra hogy az ajtok elég nehezen csukodnak. Ezt lehet orvosolni zsirzással meg beállitással?
Hát csak azt, hogy egy benzinadaléktól miért lesz jobb egy olyan alkatrész, aminek az üzemanyaghoz semmi köze, viszont a motorolajhoz annál több... Nem inkább egy motorolaj-adalék segíthetne rajta? De ha az üzemanyag-adalék segített rajta, akkor én tudok valamit rosszul...
" Hm... Én a hidrotőkékhez nem nagyon értek, csak nemrégmagyarázta el valak"
Grisa!
Ne gondókóggyá annyit,me megárt! én se értek hozzá,nem is akarok,ha aztat mondták,hogy jó bele akkó jó! Beleöntöttem a benyába és télleg jó! Na erre iszok,a többi nem számit... )))))
Trabant Impala Mark II. policecar örök kérdés: 4t-ben hol a benzincsap? Lepsénynél még megvolt...
Hm... Én a hidrotőkékhez nem nagyon értek, csak nemrégmagyarázta el valaki, hogy tulajdonképp mik is, meg miért is vannak, meg hogy is működnek... De az alapján én elsőre arra gondoltam, hogy azt legfeljebb egy motorolaj-adalékkal lehet kezelgetni... Úgyhogy most naagyon meglepődtem... Elmaagyarázná nekem valaki, hogy mit nem értek?
Hello srácok! Volna egy kérdésem! Tegnap életre keltettük a 75ös Hycomat Trabimat, és valami nem klappol a váltóval, illetve a kuplunggal! Akár hova állitgatjuk, vagy csuszik mint az állat, vagy Hycomat üzemmodban recseg a rükverc de nagyon! Szerintetek mi lehet a baja? És hol lehet Hyc olajat kapni?Mert lehet hogy az is öreg benne! Elöre is köszi a help-et! Peti
Még nem kommunikáltam vele... Várok még egy-két gyári 5-sebességes-forrást, de elég reménytelen. Aztán van két variáció, mindkettőt jól körül fogom járni mielőtt bármelyikbe belenyúlok. Az egyik a te embered, a másik meg... asszem az iusimi embere, ő polo-váltót rakna be...
Milyen kocsid, milyen karbid van? Nem vagyok nagy szakember, de ha egyszer folyik, egyszer nem jön, akkor nem lehet az úszóházban az a tűszelep a rossz???
A választ köszi. "5-sebességes 4t váltóból 15 db.-ot gyártottak." Ebben lehet valami, ugyanis az 5-ös váltó prototípusa 90-ben készült el, kb. az 1.1-es Tramp megjelenésekor. Legalábbis az AM szerint.
"Valszeg a normál 4sebességesben NINCS kihagyva a hely az 5. sebességnek, tehát belerakni mégegyet elég esélytelen." Kár, jó lett volna. (A bejegyzésed alapján most egy kicsit irigylem a Wareszosokat.)
Amit előtte írtál, ahhoz azért nem szóltam, mert nemigen volt hozzáfűznivalóm. A másik típusú váltónál a túl sok átalakítástól, és a műszíkitól félek, a gyári 5-ösről nem sokat tudok. Tegnap sikerült némi információhoz jutnom, nemtom, mennyire valódi: 5-sebességes 4t váltóból 15 db.-ot gyártottak. Ebből nem lehet tudni, hogy hány él még, és hol. A különbség (nemsokára talán fotóm is lesz) csak valami fedélben(???) van, az néz ki másképp, maga a blokk ugyanaz. Valszeg a normál 4sebességesben NINCS kihagyva a hely az 5. sebességnek, tehát belerakni mégegyet elég esélytelen.
A gumimérethez: Prokee irományából a "nyaggató"-ban következik, hogy ha nem rakunk fel extrém nagy gumikat, akkor is csak 7%-os eltérés érhető el, ami kevés...
Wareszosoknak viszont van egy jó hírem: Ha nagyobb végsebességet akartok, cseréljétek ki a wareszváltót trabiváltóra, azzal vagy 10-zel többet tudtok menni a különböző végáttétel miatt! Ha ehhez még nagyobb gumikat is felraktok, akkor már új számlapot is tehettek rá, mert akkora (max kb 20km/h) különbség lesz a mért, és a valós sebesség közt!
Tehát még ez a lehetőség is kifújt nekünk, trabisoknak...
Mielőtt újra félreérti valaki, VÉGIG A 4T-RŐL VOLT SZÓ!!!
Üdv Mindenki! Az eszébe jutott már valakinek, hogy gumiméret választással is módosíthatók valamelyest az áttételek?! Probálta már valaki? (Én itt elsősorban 4T Trabantra gondolok.) Amúgy nem reagáltatok az előző bejegyzésemre. (Netán valami hülyeséget írtam, vagy egyetértetek. Felvetésemre gondolatok, esetleg válasz?)
"Sok szó esett már itt az 5 sebességes VW váltó beépítésről, de mindenki a féltengelyktől fél, eltérő, stb. A problémát úgy kell megodani, hogy egy féltengelyes céggel rá kell építtetni a VW belső féltengelycsuklóit a Wartburg féltengelyre, a hosszak figyelembevételével. Összeismerkedtem egy emberrel, aki nagy Trabant-Wartburg tuningoló, és ilyesmikkel is foglalkozik: Biczó József 06 20 9838-835. Normális, és ért is hozzá. Azt persze mindenkinek figyelembe kell venni, hogy egy ilyen átalakítás mindenestől legalább 60000 Ft. Remélem előrébbvittem ezt a kérdést,"
Ezt nem én írtam,csak találtam,gondoltam berakom,itt a nagy 5-ös váltó lázban. Ha érdekel vkit.
Hát igen, a srácnak a 2T Wareszhoz van ötös gyári váltója..:( Idézem , mit írt a 2-4T váltóról..
ˇˇAbba nem jó, mert az keresztmotoros, a kétütemű warti váltó meg hosszban vanik a motor mögött. VW Polóét kell, de kb. 200 munkaóra úgy átalakítani, hogy minden összejöjjön és helyére kerüljön, jó és műszakilag szép is legyen. Plusz még az egyedi alkatrészek legyártatása, pl. féltengelyek, váltóbakok.ˇˇ
>LittleBoy: Asszem, te itt nagyon félreértesz valamit. Remélem, a Lütyő nem, >mert én a 4t váltóról beszélek, amiből tudtommal csak 3 féle volt: Trabi 4 >seb, Warti 4 seb, Warti 5 seb.
Na ez jó kérdés, szerintem a srácnak 2T Wareszhoz van váltója, de megkérdem!
Csak nem te is végig a 2t-váltót hajkurászod nekem????????? Egyébként meg szerintem a 2t waresz-trabi váltók nem annyira csereszabatosak... Szerintem. De a 4t remélem, az!
>Hi! egy kérdés... egy laprugós Trabesz át lehet buherálni hogy spirál legyen? >Persze házilag gondoltam...
Ha jól tudsz hegeszteni, nomeg lemezalakítani, akkor igen, mivel célszerű egy spirálrugós Trabiból kivágni a tartólemezzel együtt..Elöl akarod spirálosra, vagy hátul?
>LittleBoy: Asszem, te itt nagyon félreértesz valamit. Remélem, a Lütyő nem, >mert én a 4t váltóról beszélek, amiből tudtommal csak 3 féle volt: Trabi 4 >seb, Warti 4 seb, Warti 5 seb.
Na ez jó kérdés, szerintem a srácnak 2T Wareszhoz van váltója, de megkérdem!
>Lütyő: Én nem a kész váltóra gondodltam most, hanem hogy ha az emberke csinál >újakat, akkor azok tényleg újak, vagy másikból alakítja át. A váltócseréről >meg nekem már többen is azt mondták, hogy egy-az-egybe belemegy a wareszé, >csak szeretek megerősítést hallani...
A "váltócsináló" embertől még távol vagyok, de már -ha válaszolnak az emailra- közeledem..
>Ja, és az, hogy 15 évig Wareszozott elég ok arra, hogy tudja, hogy belemegy->e! >Azért erőlteteem a wareszváltót, mert ez lenne a "leggyáribb". És állítólag >ez passzol is bele. És nem kell féltengelyt mókolni, meg a műszakin se nagyon >kötözködhetnek... Legalábbis nem annyira,mintha egy teljesen más váltót >belerakok, amiről lerí, hogy nem oda való...
Szerintem nem feltétlenül jelenti azt. Én is 14.éve Trabizok, és mégse tudom, hogy a Trabijé belepaszol-e a Wareszba..
ez olyan mint a Lada 1200ba paccol az 1500ös Polski karbi, gyorsabb is tőle a szekér (kb +10km/h a végére), és simán át ment még a régi (rencervátás előtt) "mindenbebelekötünkmertnekünkígyjó" vizsgarendszeren.......csak egy jópár év után tűnt fel először a rendőröknek (nem érték be őket aztán pedig a zsaruk értesítették a KPM-et h nézzék át alaposan a vizsgán a kocsit h mé van ez és akkor jöttek rá.......
a másik ilyen divatos megoldás volt az 1200esnél a Polski 1500 váltó.......há most mitmondjak......annak pont jók voltak az áttételei ahhoz h jobban gyorsujjon és nagyobb legyen a végsebessége az 1200esné......ezt meg a rendőrök használták de sokáig nagy titok volt, h miért gyorsabb, mikor minden széria benne, sőt még nehezebb is.....végül balesetezett egy rendőrkocsi és a szerelő jött rá, aki meg hülye lett volna nem elmondani
MIÉRT NE LEGYEK KEMÉNY?! (Módosította LittleBoy 2005.03.04. 18:14-kor)
Szerintem volt már párszor szó róla, de leírom: Van olyan vw váltó, ami passzol a motorra, de nincs olyan vw váltó, ami passzolna a féltengelyekhez! Ez itt a baj! No meg az is, hogy ha egy ránézésre tökugyanolyan váltót viszek műszakira, az simán átmegy, ha meg egy mókolt vw váltót, abba beleköthetnek...
A Trabant 1.1-es ill. a Wartburg 1.3-as váltója kívülről szinte teljesen egyforma, egy aprócska, de elég izés eltéréssel. A kuplung kiemelővillájának nyílása (előlről) a Trabanton felül, a Wareszon alul van. A hely az ellentétes oldalon minden esetben megvan (elvileg kivágható, csak hát ha egyező a ház, minek?). Csupán egy kérdés, hátha valaki tudja: a ház belülről mennyire egyezik? Mert gyanítom, teljesen. Ez most minden esetben 4 sebességes váltóról szólt. Az ötösről annyira merek csak gondolni, hogy jó esetben ott is stimmt a ház, csak a fogaskerekek, (tengelyek?) "többek", azaz lehet, hogy meg van a beépítéshez a hely.(Így ugyanis csak pár cuccot, és nem komplett váltót kell cserélni.)Amúgy igaz, csak a 1.3-as Wareszhoz készült 5 seb. váltó, és az is csak a gyártás végén került beépítésre. Az viszont továbbra is kérdés, hogy vajon a II-es Golfnál (Polo?) alkalmazott 5 fokozatú sebváltó nem lenne megfelelő a célra? (A háza nagyon hasonló, lehet, hogy megegyező(?)!)Az nem annyira egyedi (talán olcsóbb, és több van belőle.) Apropó, nem tudja véletlenül valaki a gyári, ötös, Waresz váltó áttételeinek számait? (A VW-ének talán után tudnék nézni.)
LittleBoy: Asszem, te itt nagyon félreértesz valamit. Remélem, a Lütyő nem, mert én a 4t váltóról beszélek, amiből tudtommal csak 3 féle volt: Trabi 4 seb, Warti 4 seb, Warti 5 seb.
Nono Grisa koma! nem olyan forrón eszik a kását vagy mit! az 5tempós váltóból is gyártottak 3-4 félét......volt uccai, terepes, rallis, és asszem gyorsulási......szal csak ésszel a válogatással!
Lütyő: Én nem a kész váltóra gondodltam most, hanem hogy ha az emberke csinál újakat, akkor azok tényleg újak, vagy másikból alakítja át. A váltócseréről meg nekem már többen is azt mondták, hogy egy-az-egybe belemegy a wareszé, csak szeretek megerősítést hallani... A váltó adattáblája szerint az összes áttétel megegyezik, csak a végáttétel különbözik valamelyest. Ez is megerősíteni látszik, hogy a két váltó ugyanaz, és csak minimális különbség van. Ebből gondolom, hogy a váltó háza teljesen ugyanaz, ami a felrögzítések miatt fontos. A féltengelycsuklóknál meg... Remélem, nem vették a fáradságot a tervezők, és nem terveztek másikat a waresznek... Ja, és az, hogy 15 évig Wareszozott elég ok arra, hogy tudja, hogy belemegy-e! Azért erőlteteem a wareszváltót, mert ez lenne a "leggyáribb". És állítólag ez passzol is bele. És nem kell féltengelyt mókolni, meg a műszakin se nagyon kötözködhetnek... Legalábbis nem annyira,mintha egy teljesen más váltót belerakok, amiről lerí, hogy nem oda való... Ja, és köszi, hogy segítesz!
és mi lenne akkor, ha megnéznénk h milyen fogaskerekek vannak a Waresz ötös váltóban és leöntetnénk olyanokat és beleraknánk egy széria Trabi váltó fogaskerekeinek a helyére??Trabiban egy szinkron 5. nem ártana
Lehet, de akkor sokkal jobban megérné csináltatni egy Trabi ötös váltót, és azt berakni egy az egybe..Kb feleannyiba lenne, mint az, amit én tudok..Legalábbis eddig.
>Lütyő: Azért mégiscsak kérdeznék még egyet: Ez teljesen új építésű, vagy >viszek egy 4-est, és kapok egy 5-öst?
Ez nem a te váltódból készül, ez a Wartburg GYÁRI ötös váltója!!Készen van, és kb 6 éve áll neki a polcon, mert szarért nem akarja eladni.Én már tudom, mennyit kér érte, azért írtam, hogy megpróbálok keresni alternatívát..
>Ha sikerül kommunikálni az illetővel, kérdezd má meg tőle, hogy tutira >belemegy-e a trabiba is...
Nem tudom, honnan veszed, hogy jó a Trabiba, és ezt ő se fogja tudni megmondani, mivel 15 évig Wareszozott..Szerintem bele kellene próbálnod egy sima négyes Waresz váltót, és ha az belemegy, akkor ez is..
Lütyő: Azért mégiscsak kérdeznék még egyet: Ez teljesen új építésű, vagy viszek egy 4-est, és kapok egy 5-öst? Ha sikerül kommunikálni az illetővel, kérdezd má meg tőle, hogy tutira belemegy-e a trabiba is...
Egyelőre nem tudok gyártót, csak egy nevet, aki régebben csinált ilyen replikát(másolatot), jóval olcsóbban, mint az eredeti.. Akinek az eredetije van, mondta, hogy sokan vágyakoznak rá, de mivel nagyon ritka a Wartburgok között az ötös váltó, így eléggé durva ára van.Annyit elárulok, hogy azt mondta:"...70000-ért az szokta eladni, aki az éhenhalás szélén van, legfeljebb hibásat tudsz venni ennyiért, ha nagyon nagy mákod van...." Tehát örülj neki, hogy nem írok árat..Amíg ki nem derül, hogy mennyibe lenne a másolat, addig ne is kérdezz..Nem akarom elvenni a kedved.. Az igaz viszont, hogy nagyon nagy ritkaság, mert ez eredeti!! Ha tudok valamit, úgyis szólok!
Lütyő: Ha te tudsz műhelyt, ahol ilyenből csinálnak, vagy csinálni fognak újat, akkor erre szerintem mindenképpen csinálni kéne egy külön topicot, legalább a gyártás elkezdésének idejéig, ahol az igényeket lehetne felmérni! Mert szerintem ha elfogadható az ára, és nem vacak (bár ezt előre nem lehet megmondani, legfeljebb ha a gyártó referenciákat mutat fel), akkor vinnék, mint a cukrot! Szóval fel kéne bolygatni a méhkast, és akkor mindenki jobban járna! Én is
Nem, nem lesz meg, ez MEGVAN!!! Nem nálam van, de a srácnak megvan.15 évig Wartburgozott, és mindössze 15 db készült belőle a Wartburg rallycsapatnak...Az árát egyelőre nem írom le, mert nem 40és 100 között van..Még benne vagyok az ügyben nyakig, és lehet, hogy lesz egy hely, ahol csinálnak replikát belőle...
Grisa: ha érdekel akkor elmondom, h ha "házilag" csináltatod (nem gyári ötös váltó, hanem neked kell elmászkálni fogaskerekeké meg mittomén) akkor kerül egy (ez asszem 3 évve ezelőtti adat) 100000-110000 HuF-ba........hát igen nem olcsó
Hogyhogy? Meglesz? Mennyiért? 40-100ig már sokfélét hallottam, de eddig csak hallottam! Csak előbb jó lenne, ha vlki infókkal is szolgálna, hogy az pontosan milyen!
>Hát... Bemelegítettem (rendesen, teljesen) és úgy halkabb volt, de valahogy >az én fülemet így is piszkálja... De persze mondom: én 601-en nevelkedtem, >úgyhogy lehet, hogy azért tűnik fel! Vagy... nem???