Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
"4T trabeszt szerettem volna venni a 2T helyett. Nem vagyok egy kis ember, majdnem 2m magas, hosszú lábakkal. 2T-be kényelmesen beleférek! Feljött egy ismerősöm 4T kombival tesztvezetésre. Hátsó állásban felszerelt üléssínekkel, teljesen hátratolt üléssel alig bírtam beszállni. A váltó 1-es állásában a lábam teljesen beszorult a kormány és váltó közé bárhogy helyezkedtem. Kérdésem, hogy mit lehet ezzel tenni, lejebb/hátrébb lehet tenni az üléseket valahogy?"
ugye milyen jó a kormányváltó?! van egy 5letem......rakj be egy régimódi fasámlit és csavazozd oda jól a padlóhoz komolyan meg nemtom ilyenkor mi a teendő....
4T trabeszt szerettem volna venni a 2T helyett. Nem vagyok egy kis ember, majdnem 2m magas, hosszú lábakkal. 2T-be kényelmesen beleférek! Feljött egy ismerősöm 4T kombival tesztvezetésre. Hátsó állásban felszerelt üléssínekkel, teljesen hátratolt üléssel alig bírtam beszállni. A váltó 1-es állásában a lábam teljesen beszorult a kormány és váltó közé bárhogy helyezkedtem. Kérdésem, hogy mit lehet ezzel tenni, lejebb/hátrébb lehet tenni az üléseket valahogy?
601es Trabantba be lehet építeni az 1.1es első tárcsafékét? ezzel jobb lesz a fékhatás vagy csak elmondhatom hogy "van tárcsafék a Trabiban"? ehez milyen átalakítások kellenek és mennyibe kerül?
Nem vagyok biztos benne, de szerintem nem. Vagy túl bonyolultan. Tudod, az 1.1 első kerékfelfüggesztése, meg minden ott a kerék körül annyira más... De... Akkor milyen főfékhengert rax rá? Mert az 1.1-é nem túl híres, a 601-é meg állítólag nem jól működik vele...
601es Trabantba be lehet építeni az 1.1es első tárcsafékét? ezzel jobb lesz a fékhatás vagy csak elmondhatom hogy "van tárcsafék a Trabiban"? ehez milyen átalakítások kellenek és mennyibe kerül? előre is köszönöm
Tényleg sikerült tönkrevágnom a lengőkart a múltkor, megnéztem emelőn. Havernak van szép ép állapotú 6e-ért megcsinálja minennel együtt (bontóban 5e a kar). Az ár megfelelő? Ő csinálta a cserét korábban is, szépeket rakott fel, de elgörbítettem. Kapott egy oldalast belülről és annyi lett neki.
Én is szívtam vele, pedig nálam (is?) megvan a műanyag karika. Lehet, hogy furán hangzik, de felrakás után én még plusz összeszigszalagoztam a fejjel. (Jó, nem túl esztétikus, de nem is az a cél.) Azóta problémamentes.
Prokee: Köszi az infot, megpróbálom az általad leírtakat. Egy kicsit megijedtem, mert elég nagy dirrel-durral indult szekér. Esetleg egy új fedelet is kapni fog.... Megegyszer köszi
Nagyon szerencsétlenül jártam ma a trabival! Gyanús volt, hogy egyre lassabban villog az index, a töltésjelző lámpa pedig nem világított amikor gyújtást kapcsoltam. Kicseréltem az izzót, akkorsem. Rámértem az aksira, 11.8V terheletlenül, 11.6V terhelve, kicsit kevés. Gyanítottam, hogy nincs töltés (és tényleg). Mivel 18 óra elmúlt, elvittem egy ismerősömhöz, régebben villamossági szerelő volt, de nem volt felkészülve, csak éppen megnéztük, hogy a generátor diódái jók, feszültségszabályozóra gyanakszik (ahhoz pedig nem volt próbapad). Rátöltött az aksira hogy haza tudjak jönni és kölcsönadta a töltőjét (most is töltöm az aksit), mert nappal világítás nélkül még el tudok vele menni bárhova. Amikor toltattam ki az udvarából sikerült belemennem az árokba (világítás nuku, úgy emlékeztem szélesebb a híd), a bal hátsó kerékkel, de időben észrevettem és azonnal behúztam a kéziféket meg is fogta. Kiszálltam, semmi nem ért le (az autó alja, lengőkarok, laprugók és az árok közt elég nagy volt a távolság) csak épp a kipuf vége szedett fel egy kis földet. Az ismerősöm felemelte az autót, igaz nem láttam hogy keréknél vagy küszöbnél (elvileg olyan mindegy és szépen hátragurulva kijött az árokból. Most vettem észre, hogy az a kerék kb. 1.5cm-el feljebb van mint a másik és a dőlésszöge is nagyobb. Én voltam a balfék, de ennyitől oda a lengőkar? Most lett cserélve. Nem is tudok másikat szerezni, ami ilyen jó állapotú mint ez volt.
Inkább hajítsd ki a fordszámszabályzós rotort, valszeg ott van a gond. Felesleges, és potenciális hibaforrás, ráadásul drága. Olcsón nem fogsz kapni, legalább 3500 pénzt elkérnek érte. Sima rotor pont ugyanezt fogja tudni, csak megbízhatóbb és olcsóbb. A páravédő tömítésen meg nem is igazán tudom, mit értesz. Ha a műanyag karikát, anélkül bizony kényelmesen elautózhatsz, nem oszt, nem szoroz a párásodás szempontjából.
Egy kicsit tönkrement a gyujtáselosztónál lévő páravédő tömítésem, tudna valaki tippet adni, hogy hol szerezhetnék be ilyet (Csapi, TraWaLa kiütve-kérdeztem őket), illetve olcsón ford. szabos rotort. Párás idő után nagy durranások és érintkezőtisztítás után jár tökéletesen a motor....
Futólag voltam egy szerelőnél, ő is azt mondta, hogy a szimering... Az olaj csöpögött is a váltóból, de nem olyan erősen, mint ahogy ettől kellett volna (ez több mm-t lötyög, az olaj meg éppencsak csepereg) Szerintem nem is itt jön ki... De most van egy olyan érzésem, hogy... talán a szimering a helyén van, csak a bontott féltengelyen rajta hagyták a másikat? Nemtom, lehetséges-e... Mert hát ha ez így lötyög, akkor ömlenie kéne az olajnak... Na, majd kiderül, viszem nemsoká szerelőhöz...
Neszívass, a kép alapján, meg halvány (1 éves) emlékeim alapján ez a diffiszimmering... A belső gyűrűjén kellene forognia a félt.csukló tömítőfelületének... Ez nem lődöröghetne, mert akkor folyna a váltóolajad - ha még van benne.
Végre Finishbe ért a totalkár utáni kasztnicsere-fényezés-egész autó összerakás projectem. azonban úgy érzem elakadtam. a vezetékek bekötésével sohogy nem boldogulok. Szépen bekötöttünk mindent szin alapján, van egy két vezeték ami fölös, és van egy pár ami hiányzik.. de a dolgok nagy része nem igazán műxik. És fogytán van az időm energiám, kedvem, türelmem. aszittem mindent megcsinálok egyedül..de lehet h feladom e törekvést :-(
Szóval keresek olyan autóvillamosságit, autószerelőt, vagy bárki mást aki normális összegért bekötögeti nekem a dolgokat.
No, még mindig nem válaszolt senki... Gondoltam, most már képpel is illusztrálom a problémámat, hátha így valaki mond valamit! Szóval 4t-trabin a jobb oldali féltengely és a váltó háza közt lődörög nekem egy gyűrű, ami menet közben hol egyiknek, hol másiknak ütődik, és hülye hangot ad. A képen zöld pöttyel jelöltem azt a gyűrűt. A kérdésem: mi az, és hogy rögzítsem?!?
az a kérdésem hogy hogy kell bekötni az elektronikus gyújtás a Hall-jeladónál? Ugye 3 vezeték megy az EBZA-tól/ba. Balról jobbra (ahogy bekukucskálunk kitekert keréknél a megszakítóházba)-> én igy kötöttem be kérdésem hogy jó e? (mert nincs szikra...) Tehát a bal széle: zöld vezeték. a 7-es jelölés ide vonatkozik? középső: minusz, barna vezeték jobb széle: +
egyéb ötlektek mit csinájjak? mit próbájjak meg? (trafó jó, kábelek jók, gyertyák jók...)
Durván egy hét múlva viszem a lakatoshoz, ő csinált rajta eddig mindent. (Igaz más miatt.) Bár nem tetszett neki az ötlet telefonon, de ha muszáj akkor muszáj. Amit lehet megcsinálnék rajta saját magam, például festés előtt levenni a sárvédőket, alatta kimosni minden tömítőanyagot és szennyeződést, lecsiszolni a rozsdát, lefesteni alvázvédő alapozóval és úgy visszaragasztani, hogy a tömítés mindenhol tökéletes legyen, a karosszéria illesztések ne látszódjanak. Szerintem neki erre ilyen szinten nem lesz ideje vagy én nem fogom tudni megfizetni. Mindenesetre nem vagyok egy kétbalkezes, neki merek állni ilyesminek is. A tetőnek azért nem, mert ott ki kell húzni a kasztnit hozzá. Inkább ott szeretnék lenni amikor csinálja. Mi a véleményed?
Nem törik az olyan könnyen..Bármikor fel merek ülni az enyémre, pedig a 100 hoz közelebb vagyok, mint az 50 kilóhoz..
SOMA TE MOST MARADJ CSENDBEN!!
> Kívülről pedig nem szeretnék szegecset.
Rendesen besüllyesztve nem látszik.
>Lutyonek lehet igaza, hogy vagy ki kell húzni a kasztnit (ha kapott oldalról) >és/vagy le kell venni a tetőt, pontos méretre szabni és újra felrakni
Szabni nem kell belőle, hisz az volt rajta eddig is.Csak kijebb kell érnie..Ha máshogy nem megy, le kell nyomni, hogy odaérjen a gumihoz.Nyomhatod nyugodtan, de ne egy kis ponton.Két tenyérrel jó lesz.Amikor odaér, akkor még egy kicsit, és akkor kell ráhajlítani a peremet.
Odahúzás kizárt, még betörne a tető.. Kívülről pedig nem szeretnék szegecset. Majd lefényképezem nappal. Lutyonek lehet igaza, hogy vagy ki kell húzni a kasztnit (ha kapott oldalról) és/vagy le kell venni a tetőt, pontos méretre szabni és újra felrakni.
Én nemtom, hogy a limónál hogy van! Én csak a kombiét ismerem, és egyik kombinkon sem volt ott gumi. De elhiszem, hogy aa limón van! És csak gondoltam, hogy hátha gumi nélkül is oda lehet húzni... Mint már említettem: Az erőszak mindent megold...
A Somától kérdezd meg, hogy milyen ragacsot használt a skodáján levő trabi-emblémához, mert azt nagyon dícsérte, és tán azzal vissza lehetne ragasztani azt a tetőt...
Az álló Trabijel talpába egy erős mágnest ragasztottam sima kutyaközönséges FBS-sel, ha erre gondolsz. Nem tudom erre a tetőragasztós feladatra is alkalmas-e az anyag, nem olvastam még az alapproblémát.
Rosszul emlékszel, ugyanis a tető hátulja és a vaslemez váz nem ér össze, a tömítőgumi tehát gyári megoldás. Azóta láttam pár trabit és mindegyikben ott a gumi. Van egy ismerős, a trabiján jelenleg nincsenek díszlécek, elmegyek majd és megnézem az övét alaposabban. Ma láttam egy 4T-t, abban is benne volt a gumi patentra. Amennyire beláttam a díszléc alá a tetőperem ugyanígy néhány milliméterrel beljebb volt mint a sajátomon. Vagy én mondom rosszul és gumi nélkül is hozzá kellene érni a tetőnek a vázhoz?
Hát nemtom, a limónál hogy van, de a kombinál úgy emléxem, hogy van a duró alatt hátul egy kis lemezperem, amire felfexik. Vagyis csak felfeküdne uggye... Hát ahhoz lehetne szegecselni! Úgy láttam a képeiden, hogy a tető mindkét oldalon kibújt a falcolás alól, és azért púpos. Ha valamivel jól lesúlyoznád, akkor nem lehet, hogy visszabújna? És akkor abban az állapotában tán meg lehetne ragasztani/szerecselni a gumitömítést kihagyva... De nem biztos ám hogy igazam van! Csak próbálom halmozni az ötleteket, hátha van köztük jó is... Különben nekem a 601-1.1 kaszninak ez az egész tető-felperemezéses megoldása nem fexik... Szerintem sokkal szebb lett volna, ha valahogy úgy teszik fel a tetőt, hogy nincs az esőcsatorna, hanem a tető vonala belesimul a kocsi oldalának vnalába. Esetleg ott lehetne egy illesztés-takaró díszléc... Kicsit úgy képzelem ezt, mint ahogy az az oldalsó duróknál van... De hát mi ezt így utólag már nem nagyon tudjuk megcsinálni...
Első gondolatom a leszedés volt, amikor láttam az "elállást". Felhívtam a lakatost és azt mondta, hogy nem szabad leszedni, soha nem lehet úgy visszarakni ahogyan a gyárban felrakják. Ezenkívül egy csomó munka, mégha nem is 3000 Ft-os órabérben csinálja. Festés előtt a tetőperem réseit kigittelem, festés után a tetődíszléc csavarok alá benyomok 1 parányi mennyiségű szilikont ami teljesen elzárja a vizet. Nem jó ez így? Hova gondoltad a szegecset?
Szerk.: most már értem mit mondasz, szóval szegecseljem le a hátulját. Csak kérdés mihez, mert a gumihoz mégsem lehet, más pedig nincs alatta. (Módosította Freddy 2005.03.27. 20:21-kor)
A Somától kérdezd meg, hogy milyen ragacsot használt a skodáján levő trabi-emblémához, mert azt nagyon dícsérte, és tán azzal vissza lehetne ragasztani azt a tetőt...
És Freddy, mit szólnál egy drasztikus megoldáshoz? Nem tudom, mennyire megoldható, de ha esetleg leszegecselnéd a tetőt, az milyen lenne? Úgyis gittelve+festve lesz... Tudod: az erőszak mindent megold! Esetleg a szegecset eltakarandó valami dísz-műanyag-bigyót feltenni, vagy szélesebb talpú antennát, vagy mittudomén...
A lengőkarok szét voltak rohadva, csapágyperselyek szarrá kopva, az egész ki lett cserélve mindenestül. Elgörbölve nem volt, szerintem ez a lényeg. Helyére nyomatnám a kasztnit lakatossal ha tudnám mi történt vele és hol. Még az sem lenne gond, hogy vegyek egy új tetőt rá. Akartam venni másik kasztnit de az alvázszám miatt egy vagyonba kerülne hivatalosan, nem hivatalosan pedig nem megyek bele. Nem tudom mitévő legyek, már kezd elmenni az egésztől a kedvem. Én vettem meg így az igaz, de mostmár majdnem rendbe lett rakva az egész kasztni, kár lenne eldobni. Lakatos is csak akkor tudja helyrerakni ha tudja mi történt vele, de már akkor sem biztos, hogy az eredeti állapotába visszaállítható.
>Sztem heggelned kell az ajtóra olyan vasháromszöget,amire fel tudod >fogatni,plusz még az ablakból is szabnod kell.
Nem biztos, hogy faragni kell az ablakból, de valami felfogatást biztosan kell kreálni..Bár nem tom, az M3-as tükröket hogy kell felfogatni, de az enyémek se különböznek sokban..:)) Igaz, még nincsenek fenn, de már készül a projekt..
>Sajnos igazad van, a bal hátsó oszlopon látszik egy kis horpadás, de >belülről, kívülről nem. A jobb hátsó sárvédő cserélve volt, üvölt róla. >Lehet, hogy borult már szegény, de nem nálam.
Nem biztos, hogy borult, lehet, hogy csak oldalbavágták.Szerintem kapott egy oldalast, és nekivágódhatott valaminek.Esetleg lehet, hogy árok.A futóműve hátul milyen?Jó?
> Ma néztem egy másik trabit, ott >sem ér ki a tető a széléig.
Mostmár biz isten megnézem az enyémeket.
> Végeredményben ezekkel már nem tudok mit kezdeni, >csak próbáltam megfejteni miért nem passzol a tömítőgumim a helyére, ugyanis >középen a tető eláll. A tetőt levenni nem fogom, alternatív megoldást kell >választanom a hátsó rész tömítésére.
A tetőt laikusként se nagyon nagy meló megcsinálni, de azért nem árt, ha láttál már olyat.Persze, ha nincs hozzá másik tetőd, akkor kár is, mert gondolom a kasznit nem fogod a helyére nyomni..
>Szóval az a kérdés mivel lehetne tömíteni ami tuti és nem áll el. A legjobb, >ami idáig eszembejutott: tömörgumiból kivágni egy pontosan illeszkedő darabot >és beragasztani, utána réseket kitömíteni. Csak egy kissé macerás. Jobb ötlet?
Nem tudom, ez mennyire jó ötlet, de most nem tudnék rá se ellen, se mellette szóló dolgot mondani.De félek attól, ha a tetőd eláll, akkor valahol még lesz gáz..
Sajnos igazad van, a bal hátsó oszlopon látszik egy kis horpadás, de belülről, kívülről nem. A jobb hátsó sárvédő cserélve volt, üvölt róla. Lehet, hogy borult már szegény, de nem nálam. Ma néztem egy másik trabit, ott sem ér ki a tető a széléig. Végeredményben ezekkel már nem tudok mit kezdeni, csak próbáltam megfejteni miért nem passzol a tömítőgumim a helyére, ugyanis középen a tető eláll. A tetőt levenni nem fogom, alternatív megoldást kell választanom a hátsó rész tömítésére.
Szóval az a kérdés mivel lehetne tömíteni ami tuti és nem áll el. A legjobb, ami idáig eszembejutott: tömörgumiból kivágni egy pontosan illeszkedő darabot és beragasztani, utána réseket kitömíteni. Csak egy kissé macerás. Jobb ötlet?
>Véleményete k szerint ez alapján le lehetett szedve a tető? Ne a színt >nézzétek majd hanem az illesztéseket
Nekem nem egyértelmű, hogy le lett volna szedve..Élőben kellene látni. A "lakatosod" azért mondja amit mond, mert rendesen leszedni, és visszarakni egy napos meló, és úgyse fizetné meg neki senki( számolj kb 3000 ft-os órabérrel, és akkor nagyon baráti árat mondtam).. Nem biztos, hogy tetőn volt a kocsi, viszont nem zárnám ki az oldalról történt behatást se..Ha lennt van minden kárpit, nézd meg belülről az oldalakat rendesen, főleg a fémrészeket az ablaknál oldalt, és a B oszlopokat is.
Az előző üzembentartó azt mondta nem volt leszedve, a tulaj akié volt pedig nem hinném, hogy fejreállította (idősebb hölgy). A képek alapján biztosak vagytok benne, hogy le volt szedve ez a tető? A lakatosom azt mondta, hogy azt már nem lehet visszarakni gyári állapotába, soha nem lesz olyan, ezért nem szabad leszedni. Viszont volt rajta tetőcsomagtartó, de állítólag nem sokáig és nem is nagyon volt terhelve (persze kitudja). Arra már én is gondoltam, hogy bukfencezett, mert a jobb hátsó sárvédőn nagyon látszik, hogy cserélve volt. De ha tetőre lett volna állítva annak más nyomai is lennének szerintem.
Csak egy fura ötlet: Nem lehet, hogy ez a kocsi egyszer (- kétszer ) hempergett már a tetején is? Mondjuk akármi is a válaszod, előrébb nem jutsz vele... És... mi lenne, ha festés előtt kivennéd az egészet a helyéről, kikaparnád a tömítőanyagot, majd jól visszaragasztanád valami profi anyaggal (úgy, hogy közben leterheled), majd utána nyomnád vissza kedvenc gumitömítésedet? Gonodolom, elég sz@r meló lenne, de ha sikerül...
Díszlécek nélkül próbáld értelmezni az irományomat, ugyanis most le vannak szedve. A duroplast tető (gyári vagy nem gyári) felfogatásáról lenne szó. Azaz, hogy le volt-e már szedve a tetőm és azért áll-e el hátul. Beszilóztam anno, most egy rémálom volt lemosni, annak ellenére, hogy van szilikon eltávolítóm. Még mindig van rajta apró foltokban. A festő majd anyázik, mert festés is lesz hamarosan, de sem a gitt sem a festék nem áll meg amíg minden kis résből el nem tüntetem. Nézd az aláírásom. (Felhívtam a trabi volt tulaját, azt mondja nem volt leszedve a tető.) (Módosította Freddy 2005.03.26. 09:57-kor)
A tetődíszlécek (azaz az esőcsatorna) legjobb tudomásom szerint 3+2 részből áll: eleje, két oldal, két kis összekütő bigyóka. Na, szerintem neked ezek az összekötő bigyókák hiányoznak, azért látod csak az illesztéseket, azaz a "vágást". Ezek a kis vackok takarják azt el. Keress a méhtelepen! Hátul eláll a csatorna? Van ilyen... Le kell szedni, kiszilózni, visszacsavarni. Szerintem. Tetőcserére szerintem nem utal, mert bár ahhoz ezt is le kell szedni, de nem ez tartja a tetőt... A tető a kasznira van peremezve, szerintem egy rémálom a tisztességes cseréje... Ha bontották is a csatornát, inkább csak azért, hogy az elöregedett gittet kikaparják alóla, és visszaszilózzák, hogy ne folyjon be a víz. Szerintem.
A 2T-m tetődíszlécei alatt (alumínium tető felfogás) körülbelül az ajtók felett mindkét oldalon van két-két merőleges vágás az alumíniumban oldalanként nagyjából azonos helyen. Tehát nem folyamatos a felfogó perem, bár a vágás gyárinak néz ki. A tető leghátuljánál (a felfogó perem nyitott végén) néhány milliméteres rés van a felfogó perem ívének kifelé eső része és a tető széle között (tehát a tető maga nem ül bele teljesen az alumínium ívbe, itt látszik jól). Normális dolog ez vagy valószínűleg ezen már cserélték a tetőt? Lehethogy ezért áll el középen a gumitól? Ha kell mutatok róla képeket.