Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Minden rendes háztartásban van egy nyomatékkulcs. Valahol a morzsa-porszívó, és az elektrosztatikus portörlő-boa közt, a konyhamérleg mellett... Nekem sincs.
oszt én honnan tudom hogy milyen nyomatékkal húzom meg mert nekem is most kell majd HF tömítést cserélni.......nem egyszerűbb eddig húzni ameddig az erőm engedi?!
Trabant 601 Special "84 DCC-060 Died Trabant 601 Special "90 DLE-093 Little Boy
>de én úgy értettem hogy nem úgy van mint mondjuk egy Ladáé (külső, tűzfalon) >hanem belül a generátorban ami a gyári leírás szerint integrált, >integrált=beépített....nem?! és miután lecsavarozom a két csavart akkor a >kábelek forrasztva vannak vagy csak saruk?
Nem a generátorban van, hanem rá van szerelve!!!Miután lecsavarozod, sarukkal van rátéve a delej.
"Ezt halkan kellett volna mondanod, mivel a Trabiban NEM beépített fesszabályzó van, hanem ráépített...Tehát nem kell hozzá szétszedni a generátort, hanem le kell róla csavarozni..Az a kis aluminium szinű doboz a éxíjtárcsával ellentétes oldlon, két M5-ös(8-as kulcsnyílású) csavar fogja.."
de én úgy értettem hogy nem úgy van mint mondjuk egy Ladáé (külső, tűzfalon) hanem belül a generátorban ami a gyári leírás szerint integrált, integrált=beépített....nem?! és miután lecsavarozom a két csavart akkor a kábelek forrasztva vannak vagy csak saruk?
Trabant 601 Special "84 DCC-060 Died Trabant 601 Special "90 DLE-093 Little Boy
>jóhogy benne van.... a Trabi generátorban beépített fesszabályzó van a 2T-ben >és a 4T-ben egyaránt....
Ezt halkan kellett volna mondanod, mivel a Trabiban NEM beépített fesszabályzó van, hanem ráépített...Tehát nem kell hozzá szétszedni a generátort, hanem le kell róla csavarozni..Az a kis aluminium szinű doboz a éxíjtárcsával ellentétes oldlon, két M5-ös(8-as kulcsnyílású) csavar fogja..
SOS! Y-t kell cserélni a trabimon és nekem kell megvennem. Pécsen 3 bolt forgalmaz, kettőnek van raktáron hatezer párszáz forintért, a harmadik rendelésre tud nyolcezer párszáz forintért. Úgytudom gyári már nincs, csak utángyártott (ezek is mind azok), abból is kétféle verzió. Mit gondoltok lehet különbség a kettő között? Melyiket vegyem?
sima 2T Trabit akarom átalakítani.....bár nem....kicsit tuningolva van.....nem is olyan kicsit....akkor még mindig elég a Barkas benyakályha ACje? az kerül 7-8 rugóba?
elektromos AC kell:attól függ milyen motort akarsz ellátni benzinnel. mert a trabi motorhoz elegendő a barkas benzinkályha AC-ja, 4ütemű motorokhoz pl ott van a kawasaki motor AC-ja,olyan7-10 ezer körül lehet kapni. ehhez nem kell szétfaragni a tankot. ha mindenképpen szét akarod szabni a tankot,akkor golf AC-t dobj bele.
ha beszerelem az üzemanyagtankot hátra akkor hogy tudom megcsinálni az üzemanyagellátó rendszert? az AC-t hogy tudnám megcsinálni, mikor ahhoz bütyköstengely kell??? lécci segítsetek! kösz!
Hát én nemtom, mert nem értek nagyon hozzá, de úgy hallottam, hogy az újabb kocsiknál az AC hátul van a tanknál, és villanymotor hajtja... Tán egy ilyen ac-t kéne szerezni...
Próbálkozott már vaaki Skoda(120L,LS) motor beépítésével??? Végülis a motor nem nagy, ugyanógy keresztben van elhelyezve, és jóval erősebb is mint a Fiaté. ????
És akkor legalább az olajfogyasztás is hasonló mértékű, mint a Trabimotornál!
ha beszerelem az üzemanyagtankot hátra akkor hogy tudom megcsinálni az üzemanyagellátó rendszert? az AC-t hogy tudnám megcsinálni, mikor ahhoz bütyköstengely kell??? lécci segítsetek! kösz!
há Supernem én még tok mást, állítólag ezzel nagyon faxán menne a gép, akár 130at is buher nélkül: Fiat 850 Sport Coupe motor Trabi váltóval.....a Trabi áttételei alapból adnának egy kis pöckölést, és a motor állítólag kisebb mint a Trabié....de ha Skoda akkor miért nem 120GLS??? vagy 135 Rapid?
Próbálkozott már vaaki Skoda(120L,LS) motor beépítésével??? Végülis a motor nem nagy, ugyanógy keresztben van elhelyezve, és jóval erősebb is mint a Fiaté. Íme néhány motor adat: Skoda 120L: 4 henger,32kw,52LE,1174cm3 Skoda 120LS: 4 henger,43kw,58LE,1174cm3
Sziasztok! Mi csörög, mi zörög?-ez a legnagyobb problémám. Kb. 10000 km-rel ezelőtt megkínáltam a motoromat egy igényesen kifaragott hengerpárral. Azóta berreg benne valami, de csak akkor mikor eléri a részterheléses tartományt, vagy akkor amikor lefelé esik a fordulat. Már kicseréltem a vezérlőtárcsákat és a tűgörgősort. Gyűrűk is totál rendben vannak. Gőzöm nincs mi ennek a furcsa jelenségnek a forrása. Aki tud rá valamilyen megoldást azt megjutalmazom
ja Grisa igazad van a Lada Niva váltójában is van egy kis szabás a padlólemeznél ha jól emléxek....mármint a 4 kerékmeghajtásos Nivánál.....meg nemetán a Land Rover Defendernél is.....
Hogy lehetne a váltót hátrébb rakni? Szerintem az már kicsit "durva" átalakítás.
Azt a "hátrébb rakást" ne vedd szó szerint, és akkor nem is olyan rettenetes... Nekem legalábbis az az elképzelésem, hogy esetleg a váltóbotot kéne csak meghajlítani hátrafelé... Akkor elöl máris több hely van, és még jobban kézre is esik... Szerintem... Bár nemtom, mennyire hajlik...
Nacsesz 2005-04-14 12:59:00 Nekem azt mondták amilyen a fejegység olyan hangszórókat vegyek hozzá, mert így szebb a hangzás. Ebben van igazság? Köszke! Nacsesz
Hogy lehetne a váltót hátrébb rakni? Szerintem az már kicsit "durva" átalakítás. Rájöttem, hogy nemcsak az ülés magasabb és nem tolható annyira hátra, de a váltó miatt középen a térelválasztó rész nagyon betesz, ez a 2T-ben nincs. Ma ültem egy limóban is, szintén iszonyat kényelmetlen. Teljesen hátratolt üléssel próbáltam. A beszállás csak kínszenvedéssel megy, a lábam a váltó és a kormány közé szorul ráadásul kifelé áll, ahogy a kutya sz@rik, mert máshogy nem férek bele.. Ha ez ilyen, akkor le kell mondanom a 4T-ről.
nem, nem rossz csak a kapcsolható generátor miatt kell kiszednem és egy Lada megy helyette a tűzfalra....mellesleg azé olyan sürgős, mert a motorcsere után csak maga a motor lett visszatéve, a többi nem, még a generátor is a csomagtartóban kuksol szal akkor nem kell vele bajlódni....de ha megtennéd hogy lefényképezed azt nagyon megköszönném, mert sztem én pénteken már fel se jövök...
Hát nemtom nekem most cserélték. Ha a generátorban van a tiéd is, esetleg le tudom fényképezni az enyémet nappal. Amúgy egy kis téglatest alakú fémdobozos kütyüre közvletlenül a generátor fedele alatt. Nem kell kivenni hozzá a generátort, hogy kiszereld, csak úgy kényelmesebb. Biztos, hogy az a rossz? Mert elég drága egy olyan, te meg nem tudod megnézni próbapadon, villamossági szerelő igen. (Módosította Freddy 2005.04.13. 20:01-kor)
De most tényleg: nem lehet, hogy csak a váltó van útban a térgyeteknek? Azt meg egyébként sem ártana valahogy hátrébbhozni, mert eléggé előre kell nyúlni érte... Ha meg hátrébb volna, akkor tán nem is lenne annyira útban...
"Tudomásom szerint az előre kivezetett állítófogantyús ülés csak 4t-ben volt."
szerintem akkor cseréltek csavarosra amikor a tekercsrugót hátra betették....de a csvaros ülésnek is már elöl van az állítókarja....legalábbis egy "90es 601-esben biztos.......
Ki szereteném cserélni, mert talán úgy jobban el tudom adni a trabit. Bár úgysem fizetik meg, ezért a két fejtámlás ülést külön is eladom, olcsó pénzért ha kell valakinek. Trabiba belemegy más ülés is, szerintem karosszériás seperc alatt behegeszt bármit. Csak ahhoz már papír kell. (Módosította Freddy 2005.04.13. 10:06-kor)
Freddy, akkor te meg fogod csinálni, mármint, hogy kiflexeled a 2T-s ből a sínt és másikat raksz bele? Ha megcsináltad és sikerült, akkor kérlek szóljál már, mert én is meg akarom csinálni.
Nem. Egyrészt vettem 4T ülést a 2T-be, de még nem raktam bele, másrészt nem férek be a 4T-be mert ott valamiért magasabb ezekszerint. Az utóbbi izgat jobban.
Az utolsó szériás 2T-ben is teljesen ugyanaz az ülés volt mint a 4T-ben, ez biztos. És az is, hogy kivágom flex-el a régi 2T sínt, átfúrom a tartót és rakok alulra egy anyát vagy menetet vágok bele amihez tudom csavarozni a 4T ülés sínjét. Mindenesetre össze fogom mérni az átalakítás előtt, mert ha megmagasítja pórul járhatok. 4T-ben mi is más pontosan a felfogó részenél, nem tudná valaki fényképpel illusztrálni esetleg? Mármint az érdekel, hogy mitől van ennyivel feljebb az ülés. (Módosította Freddy 2005.04.12. 23:59-kor)
Ajjaj... Most akkor 2t ülés a 4t-be vagy mi? 2t-be a sín régen be volt hegesztve. Ezt vagy levágjátok, vagy marad minden! Újabb 2t-ken csavarva volt, 4t-n szintén. Tudomásom szerint az előre kivezetett állítófogantyús ülés csak 4t-ben volt. Na, szerintem ez a típus magasabb a másiknál. De lehet ám, hogy tévedek! Egymás mellett még nem láttam a kettőt. Csak olyan érzésem van, és úgy látom, nem csak nekem... Nem próbáltam ilyet, de elképzelhető, hogy a sínt htrébb lehet rakni... Ha 2t ülést akartok 4t-be rakni, vagy fordítva a fejtámla miatt, akkor szerintem az egész üléstámlát át lehet szermányolni a 4t ülésről a 2t ülésre, és akkor lesz egy 2t ülőrész 4t támlával, és fejtámlával... Mondom, ezt se próbáltam, de szerintem mennie kell! pár csavar az egész... Azt nemtom, hogy más kocsi ülése milyen mages, de az általam ismert-próbált kocsiknál eddig mindig magasabban ültem,mint a trabinál...
Vettem a 2T-be 4T üléseket, de még nem raktam bele. Ennyivel magasabbak lennének? Nekem fejtámlás ülés az kell, fékezek egy nagyot és kitörik a nyakam.. Át lehet alakítani, hogy 4T ülések lejjebb kerüljenek? Az ülés csövéből vágni és hegeszteni vagy a felfüggesztő részét? Vagy esetleg valami más autó ülése belemegy ami alacsonyan van? Mert tényleg nagyon hosszúak a lábaim, egy Opel Astra-ban is épphogycsak elférek.
na meg ezt akartam mondani hogy az ülések....én is csodálkoztam hogy mikor elhoztuk Beetől a "90est akkor ugye ki-be járkáltam belőle a kormánycsere meg ilyesmi miatt és mindig csodálkoztam, hogy ha visszaültem a 84esbe akkor valahogy alacsonyabbnak éreztem, de arra fogtam, hogy az előző tulaj -nemtom hogy- eltörte az ülést!!!! de nembaj mert az ülések is ki lesznek cserélve....de azé milyen irónikus hogy a fiatalabb "hamarabb meghal" mármint a 90es az alkatrészdonor....
Semmi bajom a kormányváltóval, sőt nagyon szeretem. Ennek a kormánya is lejjebb van. Le kell tennem a 4T-ről emiatt?
Szerintem meg nem a kormány van lejjebb... Ha így lenne, nem tudtam volna rendesen belerakni a 2t műszerfalat! Vagy ha mégis, akkor nem látnám a 2t műszerfal műszereit! Meg aztán ha megnézed, a kormány felrögzítése bizony egy-az-egyben megegyezik a 2t-ével... Szerintem inkább az ülések magasabbak valamivel (de ez nem bizti), és az is lehet, hogy nem lehet annyira hátratólni őket. Szerintem ha belerax egy régebbi 2t ülést, akkor jó lesz! Ha a támlát a 4t-s ülésről átpakolod, akkor megmarad a fejtámlád is, és csak annyi lesz a különbség, hogy nincs rajta az a kényelmes ülésállítási lehetőség... (no meg ki tudod kapni csavarozás nélkül az ülést...)