Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

676 Mátyus Ádám 2005-05-29 16:07:35

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy olyan problémám, hogy ha 3an ülünk a trabimban (2-T) semmi gondja nincs, ha 4en vagyünk akkor nagyobb kanyarban, úthibán iszonytosan recseg a bal hátsó tekercsrugó! Mi lehet a gond?



Légyszi segítsen aki tud nagyon fontos lenne. Most is a megengedett 70km/h helyett csak 40km/h val tudtam jönni a recsegés miatt.

Aggaszt a dolog! Please help me!
(Módosította Szigon 2005.05.29. 21:00-kor)

675 Sánta Gábor 2005-05-26 12:15:55

tuningműhelyekben asszem lehet csináltatni/venni kicsit még szélesítzi is a nyomtávodat szal nem lesz borulékony.......bár a Trabi amúgy sem egy borulékony kocsi......bármilyet?! én azt azért nem mondanám.......17"-os kerekekre ne vágyyá! max 14, de azé a rendőr már lekapja a rendszámot.........maradj a 13"nál.......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

674 (Törölt felhasználó) 2005-05-25 18:14:07

Én béna vagyok az ilyenekhez, inkább elektronika, kasztni, amihez értek, de mi az a osztókörmódosító-nyomtávgyűrű? Hol kapot, milyen, ...???

673 (Törölt felhasználó) 2005-05-25 18:08:12

Csak példának írtam. Tehát akkor bármilyet fel lehet rakni rá?

672 Sánta Gábor 2005-05-25 18:06:10

"kis alakítással, nem lehetne rátenni egy 4x108-as lyukkiosztású felnit a 2T-re?"

osztókörmódosító-nyomtávgyűrűvel simán fel lehet rá tenni, de mért pont 4x108-ast?! én akkor már inkább 4x100ast vagy 4x98ast........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

671 (Törölt felhasználó) 2005-05-25 18:03:24

Csak az Imscher felnit lehet rátenni a trabira? Én nem értek hozzá, de kis alakítással, nem lehetne rátenni egy 4x108-as lyukkiosztású felnit a 2T-re?

670 Törökfalvy Bence 2005-05-24 10:56:17

Patron írta:

Sziasztok!
Nekem van egy 1.1-es trabim (nagyon szeretem ), csak van egy nagyon idegesítő baja: Amíg hideg a motor szépen van alapjárata, de ahogy eléri az üzemi hőfokot, az alapjárat elmegy, és érezhetően fullad az autó, hol jobban hol kevésbé. Már nem viszem szerelőhöz mert mindig azt mondja, hogy ki kellet tisztítani a karbit. Így megy is kb.2-3 napig aztán megint csinálja, de csak melegen!

Hali!

Nekem is (moderálva) volt az alapjáratom ha bemelegedett. Meg kell nézetni az alapjárati elakronikát... lehet hogy be(moderálva)t. Amig melexik addig az autómata szivató miatt nem fullacc le...



Bence

TraWa-Team
Trabant 1.1 Retro
Ase-762

669 Sánta Gábor 2005-05-22 19:56:07

hát lehet de nemtom...........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

668 Rell Miklós 2005-05-22 19:41:21

Hátsó felfüggesztés megerősítéséhez annyit, hogy egy szétrozsdásodott (moderálva) előbb átmegy a műszakin, mint egy megerősített legjobb cuccos! Mert ugyanis ha megerősíted, akkor a műszakin feltételezik, hogy "mer" biztos rossz vót", és az ilyet nem szeretik ha mókolva van. Ha látják hogy gyári, akkor viszont akkor is átmegy, ha már átrozsdásodott pár helyen. Tehát szerintem legjobb megoldás a jó állapotú keresése, és megfelelő korrózióvédelemmel történő ellátása. Amíg nem lesz valaki, aki 3mm-es falú rozsdamentes acélcsőből legyárt egy ilyet, és sorozatengedélyt kap rá... Majd talán a trabantmennyországban...

retro

667 Sánta Gábor 2005-05-22 19:19:07

"Amúgy a témához nem tudok érdemben hozzászólni, csak annyit, hogy: megéri ez? Hogyan kapsz rá aztán forgalmit?"

ez is rengeteg időbe és pénzbe kerülne, Mozaik utca, okmányiroda, újraműszakiztatás..............és a végén kiderül hogy nem is jó.........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

666 Sánta Gábor 2005-05-22 19:17:32

"Hali!
Nem gondolkozott senki se egy jobb futómű beépítésén 2T-be??
Mondjuk egy Wartburg futómű, motor beépítésén??
Nekem a nyomtávval van gondom, mivel a trabinak 1206mm, a wartburgé
meg 1280mm. Sok az a 74mm?? A rugótorony tartóit persze át kell alakítani, meg a rögzítőpontokat is, de egyáltalán beépíthető??
Hisz végülis a 4T 1cm-rel szélesebb, de a nyomtávja már 1280mm, és még ezt szokták szélesíteni!!"

ha első futóműről témázunk, akkor ha meg akarod tartani a tekercsrugót, az lehetetlen a beépítése, aztán következik az hogy a kormányműved is szétmenne mert a Waresz rugó hosszabb, ha vágsz le akkor túl hosszú lesz a lengéscsillapító mert a Trabi csillapító nemhiszem hogy jó lenne......a laprugóhoz átalakítás sok idő pénz és munka, sztem nem éri meg.......inkább a gyári Trabant futóművet lehetne megerősíteni a hátsó lengőkarokat rájuk csavarozott/heggesztett acéllemezzel ami olyan széles és hosszú mint a lengőkar, elől meg nemtom........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

665 Rell Miklós 2005-05-22 17:24:25

ha a 4t szélesebb, akkor legfeeljebb a tükrök miatt, mert a karosszériaelemek 90%-a ugyanaz, mint a 2t-nél...
Amúgy a témához nem tudok érdemben hozzászólni, csak annyit, hogy: megéri ez? Hogyan kapsz rá aztán forgalmit?

retro

664 (Törölt felhasználó) 2005-05-22 15:26:16

Hali!
Nem gondolkozott senki se egy jobb futómű beépítésén 2T-be??
Mondjuk egy Wartburg futómű, motor beépítésén??
Nekem a nyomtávval van gondom, mivel a trabinak 1206mm, a wartburgé
meg 1280mm. Sok az a 74mm?? A rugótorony tartóit persze át kell alakítani, meg a rögzítőpontokat is, de egyáltalán beépíthető??
Hisz végülis a 4T 1cm-rel szélesebb, de a nyomtávja már 1280mm, és még ezt szokták szélesíteni!!



Supernem
http://www.papirjaguar.gportal.hu

663 Rell Miklós 2005-05-22 11:24:44

A durókat a díszléc alatt csavarok tartják a fémhez. Én is gondolkodtam eltüntetésen, de végülis meghagytam, mert félek, hogy a duró meg a fém illesztésénél akárhogy gittelik egy idő után kireped a rázkódástól-hőtágulástól-egyéb mozgásoktól... Én inkább olyanon gondolkodtam, hogy másfajta díszléccel takarom el. Mondjuk valami szép krómossal, vagy fekete matt műanyaggal. Mert ez az aluban gumicsík nekem se jött nagyon be.... De most már így marad. Legfeljebb ha egyszer véletlenül hozzájutok fehér gumicsíkhoz, akkor az kerül majd bele...

retro

662 Sánta Gábor 2005-05-22 10:42:01

"Én azt hittem, hogy azok a csavarok nem csak a díszlécet tarjék össze, hanem a karosszéria elemeket is"

hát részben tarják is, de nem nagy gáz ha nincsenek ott!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

661 (Törölt felhasználó) 2005-05-22 09:03:49

Oke köszi Szicsu

Én azt hittem, hogy azok a csavarok nem csak a díszlécet tarjék össze, hanem a karosszéria elemeket is.

660 Szabó Szilárd 2005-05-21 21:00:25

Titto!

Attól mert leszeded a díszléceket az autó még egyben fog maradni! Nem az tartja fennt a karosszéria elemeket!!
Csak a lukakat kell után ügyesen eltüntetned!!

Trabant 1975 !!!

659 (Törölt felhasználó) 2005-05-21 20:07:33

Nem szétszerelni akarom, hanem eltüntetni, tudom, hogy kell leszedni,De ha leszedtem, hogy marad egybe? A csíkot többet nem akarom vissza tenni.

658 Sánta Gábor 2005-05-21 19:37:05

lehúzod a műanyag csíkot, onnantól csavarhúzóval......nálam kicsit makacskodott egy-két csavar akkor meg rá a csavarhúzót a csavarra és a csavarhúzóra rá egy-két kalapácsütés de csak finoman!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

657 Rideg István 2005-05-21 18:20:39

Csavarhúzóval

Honecker601 alias Rideg István

656 (Törölt felhasználó) 2005-05-21 17:34:40

A trabi két oldalán van az a diszcsík, amivel össze vannak fogatva a karosszéria elemek. El szeretném tüntetni. Hogy csináljam?

655 Varga Tibor 2005-05-19 11:38:47

nekem nem volt ilyen gondom,mert nem fiat motoros a gép,haveromnak volt hasonló,de átszabtuk a bölcsőt. amúgy össze kell hegeszteni 2 féltengelyt,aztán ráhúzni egy csövet,és azt is meghegeszteni.
160 lovas Vti-ben jól működött a hegesztett tengely,sose tört el,pedig rallyn kapta az ívet.

Tibke
www.tar.hu/tibke

654 (Törölt felhasználó) 2005-05-18 15:20:17

egy jó esztergályos össze tudja hegeszteni,és kicentírozni.gondolom neked is a hosszúval van a baj, a rövidnél egyszerű lenne,mert csak bele kéne maratni a ricnit miután ráhesztettek valamit.

Tibke
----------------------------------

Szia! Igen a hosszuval van baj. A fiat motor berakás után 1-2cm balra került a váltó. Ha berakom a terpesztö csapot akkor veszéjesen kint van, egy váltoharangot szét is tört a féltengelyvég. Terpesztés nélkül meg lezabálná a 195-ös gumikat és szarul is néz ki.
Ugy veszem ki a szavaidbol h neked is kellett hosszabítani. Ird le légyszi h milyen anyaggal és hogyan lett hosszabítva. Arra gondoltam h csövet lehetne ráhuzni a két elvágott végre, csak nem tudom milyen erös lenne.


-=Quazar=-

653 Sánta Gábor 2005-05-18 12:21:22

"Golf I-II be való a cucc,anyagiakban kb 16-20 ezer ft,a forrástól függgően.
sokkal szebb ugye,meg nagyobbat is világít.
nem túl bonyolult beszerelni a trabiba."

tyű.........hát az drága az én zsétárcámhoz........ akkor még spórolok........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

652 Varga Tibor 2005-05-18 10:41:50

Csinált már valaki féltengely hosszabítást??? Terépesztés után negyon kint van a csillag és néha megugrik.


egy jó esztergályos össze tudja hegeszteni,és kicentírozni.gondolom neked is a hosszúval van a baj, a rövidnél egyszerű lenne,mert csak bele kéne maratni a ricnit miután ráhesztettek valamit.

Tibke
www.tar.hu/tibke

651 Varga Tibor 2005-05-18 10:39:29

Golf I-II be való a cucc,anyagiakban kb 16-20 ezer ft,a forrástól függgően.
sokkal szebb ugye,meg nagyobbat is világít.
nem túl bonyolult beszerelni a trabiba.

Tibke
www.tar.hu/tibke

650 Sánta Gábor 2005-05-17 14:24:17

lenne egy kérdésem: a síküveges elsőlámpa mennyivel jobb, mint a gyári? melyik verdából lehet áttenni ilyen kütyüt? mintha hallottam volna Golf 1-et, és mennyi átalakítással jár? anyagiakban mennyit jelent?

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

649 Dénes Tibor 2005-05-17 11:57:06

Szasztok! Itt is +kérdem: Fiat váltó (5seb) beépítéséhez keresek rajzot! Ha vkinek van, lécci segitsen! THX előre is! kistrabi@freestart.hu

DBG316

648 (Törölt felhasználó) 2005-05-17 08:38:10

Érdekes de mintha azt kérdeztem volna hogy csinált e már valaki ilyet, és nem azt h ki nem!

-=Quazar=-

647 Sánta Gábor 2005-05-16 05:36:29

"Csinált már valaki féltengely hosszabítást??? Terépesztés után negyon kint van a csillag és néha megugrik."

én nem.......nincs is rá szüxségem...........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

646 (Törölt felhasználó) 2005-05-15 10:49:35

Csinált már valaki féltengely hosszabítást??? Terépesztés után negyon kint van a csillag és néha megugrik.

Tapasztaltátok már hogy milyen ha egy rövidebb difit használtok a váltóban? Fiat motoros a trabim és szerintem elbirná h minden sebességben kicsit gyorsabb lenne. Ha van valakinek 75 fogszámnál kevesebb és persze a párja akkor érdekelne.

-=Quazar=-

645 (Törölt felhasználó) 2005-05-13 22:48:23

Hello!
Nekem a 2T kombimban Renault 5 Alpine Turbo ülései vannak, kis tartó konzollal sikerült beilleszteni, nagyon jók.
Zoli

644 Rell Miklós 2005-05-13 18:45:20

falco27 írta:

Féklápma-nyomáskapcsoló cserénél kell féket légteleníteni?
Válaszoljatok léci még ma, sürgős lenne!!!!!!


Amikor én utoljára cseréltem, akkor nem kellett...
De úgyis érezni fogod. Ha jó a fék utána akkor nem kell, ha meg nem, akkor légteleníts... Szerintem.

retro

643 (Törölt felhasználó) 2005-05-13 17:28:53

Sziasztok!

Féklápma-nyomáskapcsoló cserénél kell féket légteleníteni?
Válaszoljatok léci még ma, sürgős lenne!!!!!!

Köszi
Falco27

642 (Törölt felhasználó) 2005-05-13 14:36:42

Csinált már valaki féltengely hosszabítást???????????

-=Quazar=-

641 (Törölt felhasználó) 2005-05-05 09:16:22

LittleBoy írta:

"Hali!
Ne tudtok valami gyújtógyertya "átváltó"-táblázatot, ahol megnézhetném, hogy az azonos paraméterű, de más gyártól való gyertyáknak mi a típumegnevezése?"

én tok...........ott van Jopi oldalán a linkek közt megtalálod!


THX!!!

640 Sánta Gábor 2005-05-04 14:34:34

"Hali!
Ne tudtok valami gyújtógyertya "átváltó"-táblázatot, ahol megnézhetném, hogy az azonos paraméterű, de más gyártól való gyertyáknak mi a típumegnevezése?"

én tok...........ott van Jopi oldalán a linkek közt megtalálod!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

639 (Törölt felhasználó) 2005-05-04 10:16:50

Hali!
Ne tudtok valami gyújtógyertya "átváltó"-táblázatot, ahol megnézhetném, hogy az azonos paraméterű, de más gyártól való gyertyáknak mi a típumegnevezése?

638 (Törölt felhasználó) 2005-05-02 19:57:41

---Sziasztok! Ma történt velem h elöször a hátra utána az összes elöre menetböl kidobálta a kocsim a sebességet és marha nagyokat rázott. Fiat motoros trabi. Sokáig azt hittem hogy elfosta magát a váltóm, de nem. Kiderült hogy a féltengely ugrik egyet mindig a váltó hüvelyben. Ez csak azért volt szar amert 20km-re voltam ahol lakom, ezért kénytelen voltam odahozatni minden szerszámot és a régi csapterpesztöket ugyanis nekem benne volt a szélesebb.
Visszaraktam és haza tudtam jönni csak hát most hülyén néz ki.
Arra gondolok hogy a féltengely csillaga kitörhetett egykét fogat a váltó hüvelyböl???? Mert igy hogy visszakerült a régi terpesztö, beljebb került a csillag.
Mondjatok nekem valami megoldást erre. Létezik hoszabb féltengely??
Elöre is köszi------

Lécci segítsetek!!!!!!!!!!!

-=Quazar=-
(Módosította Quazar 2005.05.02. 21:58-kor)

637 Sánta Gábor 2005-04-30 19:33:46

"Boy!

Nekem is nyomogomb van benne!!!"

nekem az utastérben van........220as kapscoló, de le fogom bontani a rendszert és rendes tolatólámpával, meg húzókapcsolóval csinálom majd meg.......csak idő kérdése.......


Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

636 Szabó Szilárd 2005-04-30 19:16:41

Boy!

Nekem is nyomogomb van benne!!!
De jó az a kapcsolós megoldás is amit te mondasz!!

Trabant 1975 !!!

635 Sánta Gábor 2005-04-30 18:58:13

"Hát nem tudom...

Nekem valószínűleg sima mezei nyomógomb van."

Szicsu meg én is a 2T Waresz váltójánál lévő húzókapcsolóra gondoltunk.....és azt kell rákötnöd a Trabi váltójára úgy, hogy mikor hátramenetben van akkor húzza a kapcsolót, ami zárja az áramkört és már világít is a tolatópillács.............jóesetben...........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

634 (Törölt felhasználó) 2005-04-30 17:27:23

Hát nem tudom...

Nekem valószínűleg sima mezei nyomógomb van.

"A Mercedes és a Trabant között nincs akkora különbség, mint a van autód és a nincs autód között."

633 Sánta Gábor 2005-04-30 09:11:08

"Ahhoz elöször be kel szerelned egy kapcsolót a 2T-be!!
A váltóhoz a rúd végére!
Onnan már adja magát a dolog!!!"

nekem kézi kapcsolásom van........még nem tudtam beszerezni 2T Waresz húzókapcsolót.........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

632 (Törölt felhasználó) 2005-04-30 03:44:32

Sziasztok!
Nekem van egy 1.1-es trabim (nagyon szeretem ), csak van egy nagyon idegesítő baja: Amíg hideg a motor szépen van alapjárata, de ahogy eléri az üzemi hőfokot, az alapjárat elmegy, és érezhetően fullad az autó, hol jobban hol kevésbé. Már nem viszem szerelőhöz mert mindig azt mondja, hogy ki kellet tisztítani a karbit. Így megy is kb.2-3 napig aztán megint csinálja, de csak melegen! Nem lehet, hogy kéne venni hozzá egy karbi felújító készletet? Álítólag lehet ilyet kapni. Mert egy új karbi 35e Ft. Már máshonnan is hallottam ezt a hibát, de senki nem tudja pontosan, hogy miért csinálja.
Amúgy most van műszaki vizsgán a gép, hát az sem lesz ócssó! (fékfelszabályozás, fékcsövek, fékpofák, hátsó kerékagycsapágyak, első lengőkar felújítás, küszöb lakatolás) röviden ennyi. De a sok hibája ellenére is nagyon jó autó. (már csak azt a 100kmó 20mp alatt-ot kéne lecsökkenteni kb. 10mp re ) Hát igen majd ha sok pénzem lesz
Nna mindegy, ha valaki tud megoldást a fulladás-ra, akkor légyszi írjon!
Köszi!

"Az élet szar játék, de nagyon szép a grafikája"

631 (Törölt felhasználó) 2005-04-29 19:03:02

Egy nyomógombos kapcsoló kell a rúdhoz, amit amikor lenyomod teljesen a váltót a rükverc miatt, akkor nyomja be. Mikor kiveszed rükiből akkor automatikusan kikapcsol.

"A Mercedes és a Trabant között nincs akkora különbség, mint a van autód és a nincs autód között."

630 (Törölt felhasználó) 2005-04-29 18:47:07

Szicsu írta:

Tutto!

"Ahhoz elöször be kel szerelned egy kapcsolót a 2T-be!!
A váltóhoz a rúd végére!"

Bocs, de nem igazán értem, miért nem lehet ott ahol a többi kapcsoló van? Egy úgyis szabadon van nincsen semmi rákötve. Nem lehetne egy kicsit(sokkal) bővebben?


(Módosította Tutto 2005.04.29. 20:48-kor)

629 Szabó Szilárd 2005-04-29 17:56:44

Hogy kell, és hova kell bekötni a tolatólámpát?

Tutto!

Ahhoz elöször be kel szerelned egy kapcsolót a 2T-be!!
A váltóhoz a rúd végére!
Onnan már adja magát a dolog!!!

Trabant 1975 !!!

628 (Törölt felhasználó) 2005-04-29 16:26:54

Sziasztok! Ma történt velem h elöször a hátra utána az összes elöre menetböl kidobálta a kocsim a sebességet és marha nagyokat rázott. Fiat motoros trabi. Sokáig azt hittem hogy elfosta magát a váltóm, de nem. Kiderült hogy a féltengely ugrik egyet mindig a váltó hüvelyben. Ez csak azért volt szar amert 20km-re voltam ahol lakom, ezért kénytelen voltam odahozatni minden szerszámot és a régi csapterpesztöket ugyanis nekem benne volt a szélesebb.
Visszaraktam és haza tudtam jönni csak hát most hülyén néz ki.
Arra gondolok hogy a féltengely csillaga kitörhetett egykét fogat a váltó hüvelyböl???? Mert igy hogy visszakerült a régi terpesztö, beljebb került a csillag.
Mondjatok nekem valami megoldást erre. Létezik hoszabb féltengely??
Elöre is köszi

-=Quazar=-

627 (Törölt felhasználó) 2005-04-29 12:37:12

Hogy kell, és hova kell bekötni a tolatólámpát?