Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

726 (Törölt felhasználó) 2005-06-16 11:24:30

Hali mindenkinek!

A hűtőventillátorom a felpörgésnél csúnyán zörög - valszeg csapágy???
Lehet-e ezt a gondot orvosolni vagy szerezzek egy másikat?

Egy másik kérdés:
Érdemes-e jobb minőségű gyújtókábelt berakni (Lada szilikonos-nekem ezt ajánlották)?

Előra is köszi

Lalikirály


(Módosította lalikiraly 2005.06.16. 13:25-kor)

725 (Törölt felhasználó) 2005-06-13 23:57:17

"sztem meg egy nagy kalap (moderálva)t! már bocs.......de télleg! uggyan az van a javítókészletben, mint egy új főfőékhengerben.......mellesleg örülök, hogy újra a körünkben üdvözölhetünk! na befér má a lábad a 4T-be?"

Tettem már munkahengerbe felújítókészletet, sem a gumi anyagminősége sem a méretei nem egyeznek az eredetivel, ráadásul mire rámegy jól megnyúlik. Mindenki azt rak bele amit akar. Főleg akinek mindegy hogy fog a fék.

Felújíttattam a 2T-t úgyhogy mostmár hosszú ideig megmarad. 4T nem hinném, hogy lesz, kivéve ha véletlen összeakadok egy gyári állapotúval elfogadható áron. De inkább megtartom ezt és hajtom amíg lehet.

NEVER USE SILICONE!

724 Prokop Gábor 2005-06-13 19:36:05

Gabi55:

Olvasd el az erről szóló cikket a Szerelés rovatban.

723 Sánta Gábor 2005-06-13 17:12:01

"Hello segítségre lenne szükségem bárki aki tud segíteni tegye meg Előre is köszönöm.A 4T wareszomon már majdnem mindent kicseréltem de nincs normális alapjárat, ingadozik és ha magasabb fordulatról hirtelen leesik leáll az autó.
A karbi új mágnesszelep új vákumdob új nem tudok rájönni a hibára ja és elinduláskor berángat.Hát ennyi Hálás lennék a segítségért köszi."

kap elég levegőt? nem kéne kitakarítani? vagy nem tudom.......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

722 Sánta Gábor 2005-06-13 17:10:06

"Á, én tudok egy egyszerűt. De csak öreg autóknál válik be... Szóval kérj egy másik trabikulcsot valakitől, vagy keress egy kicsit hasonló bármilyen kulcsot, és menj be azzal. Az öreg zárak ugyanis annyir kopottak, hogy már bármi nyitja... Tapasztalat. Ilyen az öreg 601-ünk.
De ha már itt tartunk... Ha én ki akarom cserélni egy kombin a zárakat, akkor mihez kezdjek? Hol találok 2 egyforma újat?"

na ja, meg a gyárban sok egyforma kulcs volt a Trabikhoz/Wartikhoz és régön az autótolvajok a saját kulcsukkal kötötték el a kocsikat......mégpedig úgy, hogy: a csomagtartó zárján próbálták ki a saját kulcsukat, mert az nem feltűnő, ha azt nyitotta akkor nyitotta az ajtókat is, és a gyújtáskapcsoló is működött vele...a Ladákat meg úgy, hogy az elefánfülablakhoz, az üvegéhez odanyomtak egy cigit, és az elpattant...aztán meg csak be kellett nyúlni felhúzni a pöcköt és stb......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

721 Sánta Gábor 2005-06-13 17:05:01

"Eccerű. Menj be a csomagtartó felől. Jobb esetben kis feszegetéssel enged a csomagtartófedél, rosszabb esetben eltörik a zár műanyag fix része. Utána 10-es kulcs, és már benn is vagy."

én jobbat tudok......lakatkulcs.....no nem a vastag hosszú régi hanem a cikkcakk záras, abból is a kicsi.....nálam bevált, kényszerből már kipróbáltam......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

720 (Törölt felhasználó) 2005-06-13 08:52:44

Hello segítségre lenne szükségem bárki aki tud segíteni tegye meg Előre is köszönöm.A 4T wareszomon már majdnem mindent kicseréltem de nincs normális alapjárat, ingadozik és ha magasabb fordulatról hirtelen leesik leáll az autó.
A karbi új mágnesszelep új vákumdob új nem tudok rájönni a hibára ja és elinduláskor berángat.Hát ennyi Hálás lennék a segítségért köszi.

719 Prokop Gábor 2005-06-12 20:51:57

Grisa: Nem találsz. Csinálj.

718 Rell Miklós 2005-06-12 19:56:10

Á, én tudok egy egyszerűt. De csak öreg autóknál válik be... Szóval kérj egy másik trabikulcsot valakitől, vagy keress egy kicsit hasonló bármilyen kulcsot, és menj be azzal. Az öreg zárak ugyanis annyir kopottak, hogy már bármi nyitja... Tapasztalat. Ilyen az öreg 601-ünk.
De ha már itt tartunk... Ha én ki akarom cserélni egy kombin a zárakat, akkor mihez kezdjek? Hol találok 2 egyforma újat?

retro

717 Szabó Szilárd 2005-06-12 19:21:06

Prokee!!!

És ha kombim van akkor meg csak( kihúzom a pöcköt) döntsem hátra az ülést!!???

Trabant 1975 !!!
(Módosította Szicsu 2005.06.12. 21:22-kor)

716 Prokop Gábor 2005-06-12 19:14:08

Eccerű. Menj be a csomagtartó felől. Jobb esetben kis feszegetéssel enged a csomagtartófedél, rosszabb esetben eltörik a zár műanyag fix része. Utána 10-es kulcs, és már benn is vagy.

715 Mátyus Ádám 2005-06-12 17:17:30

Helló! Most egy olyan kérdésem lenne, hogy ha bezáom véletlenül a kulcsot az autóba, hogy tudom kívülről kinyitni?

714 Sánta Gábor 2005-06-11 13:46:58

"Azért csak csínján vele, mert némelyik festékeket is oldja..."

ja tudom........olyan mint a benzin.......csak az jobban oldja......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

713 Kalmár Gábor 2005-06-11 10:54:30

Üdv Grisa!

Még szétszednem szerencsére nem kellett, ezért max tippelni tudnám mi van benne. Mivel valami légtelenítő csavarhoz hasonló is van rajta (a régin), gyanítom itt is figyelni kell a fékolajcserénél. Tehát véleményem szerint, ha ebben, a szerk utáni részben zűr van, akkor a rendszerrel is gond adódhat. Segítségül megpróbálok küldeni rajzot, képet, hátha azzal előrébb jutsz.


gkalmar

712 Rell Miklós 2005-06-09 14:20:55

Azért csak csínján vele, mert némelyik festékeket is oldja...

retro

711 Sánta Gábor 2005-06-09 12:04:59

"Kormányrudat satuba, jóóóó erőőőőősen ! Utána kezdd el forgatni rajta a kormányt, ha megindult, a lyukon fújj a felületre WD40-et, vagy fúró-vágó sprayt, vagy legalább csorgass bele valami olajat. Jobbra-balra tekergetve húzd lefelé, le fog jönni - a végén jól orrbavered majd magad, de ez van"

a legjobb a fékolaj szerintem........jó kis Prevent.....az aztán oldja a dolgokat......a kerékcsavarokat is azzal szoktam lazítani ha makacskodnak......de mindent csináltam én már fékolajjal......azzal olajoztam be az emelőmet me qrvára nyikorgott, szal ami beragadt, rögtön fékolajat neki, még a rozsdás csavarról is leoldotta a rozsdát.......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

710 Rell Miklós 2005-06-08 19:08:59

gkalmar írta:

Üdv Grisa!
Elvileg azt akarják vele elérni, hogy fékezéskor, amikor a terhelés csökken a kocsi hátulján, kisebb fékhatás legyen hátul, a cél, hogy ne csússzon meg a hátsó kerék(pár). 2T Trabanton nem volt, a 4T így fejlettebbnek számít, meg így több a hibaforrása is. A gyári, DDR cuccok tömitetlenségükről voltak híresek, ezért kis idővel a gyártás megindulása után nyugati darab került a helyére - már a gyárban. Bármilyen meglepő azonban, nálunk - eddig még - csak régivel felszerelt autóval találkoztam.(Mindenki "csípte" nemzetünket, má akkor is!) S ugye ha ez tömitetlen, akkor...

Azt tudom, hogy mire való... Node hogy működik?!? Mi van benne? Hogy csökkenti a fékerőt? Előfordulhat, hogy nem tudok miatta hátsó kerékre blokkolni? És ha igen, akkor ez normális-e?

retro

709 Prokop Gábor 2005-06-08 16:45:26

Ugyanez, satu nélkül. Azt ui. helyettesíti az autó - esetleg kormányzárra rakhatod, csak ne törd el !

708 Mátyus Ádám 2005-06-08 16:13:58

Ok! Köszi a segítséget. És akkor mi a helyzet ha az autón ugyan ez a helyzet?


707 Prokop Gábor 2005-06-08 15:28:13

Kormányrudat satuba, jóóóó erőőőőősen ! Utána kezdd el forgatni rajta a kormányt, ha megindult, a lyukon fújj a felületre WD40-et, vagy fúró-vágó sprayt, vagy legalább csorgass bele valami olajat. Jobbra-balra tekergetve húzd lefelé, le fog jönni - a végén jól orrbavered majd magad, de ez van

706 Mátyus Ádám 2005-06-08 14:36:04

Helló mindenkinek. Újabb problémám akadt! Vettem egy tök zsír 4küllős kormányt, de sajna úgy adta ide az illető akitől vettem, hogy rajta van a kotmányrúdon. Megnéztem egy szerelési útmutatóban a leszedés módját, azt írta, h van egy csapszeg amit ki kell ütni aztán lejön a kormány. A csapszeget ki is ütöttem de még mindíg nem tom leszedni a kormányt. Nincs valakinek vmi tipp hogyan tudnám leszedni?

705 Kalmár Gábor 2005-06-08 13:24:36

Üdv Grisa!
Elvileg azt akarják vele elérni, hogy fékezéskor, amikor a terhelés csökken a kocsi hátulján, kisebb fékhatás legyen hátul, a cél, hogy ne csússzon meg a hátsó kerék(pár). 2T Trabanton nem volt, a 4T így fejlettebbnek számít, meg így több a hibaforrása is. A gyári, DDR cuccok tömitetlenségükről voltak híresek, ezért kis idővel a gyártás megindulása után nyugati darab került a helyére - már a gyárban. Bármilyen meglepő azonban, nálunk - eddig még - csak régivel felszerelt autóval találkoztam.(Mindenki "csípte" nemzetünket, má akkor is!) S ugye ha ez tömitetlen, akkor...


gkalmar

704 Rell Miklós 2005-06-07 21:33:16

Mégegy kérdés: Az a "fékerőszabályozó"-szerűség, ami a hátsó fékre jutó nyomást csökkenti, pontosan hogy működik amikor jó (mi van benne), hogy viselkedik amikor megadja magát, és nem hagyható-e ki?

retro

703 Rell Miklós 2005-06-07 21:30:03

Tudod, Freddy, a javítókészletről még kevesebb rosszat hallottam, mint az új főfékhengerről...

retro

702 Rell Miklós 2005-06-07 21:26:50

én meg legalább 3féle felniről tudok 2t-re...
Az egyik a dísztárcsás, a másik a régi hosszúlukas (4 lyuk), a harmadik az új kislyukas (mittudoménhány lyuk, de sok!). Különbség szerintem méretekben nincs, viszont versenyző ismerősöm szerint a soklyukú pár grammal könnyebb, ezért jobb...

retro

701 Sánta Gábor 2005-06-07 18:28:45

felni: a felni mindig ugyanaz volt az osztóköre szélessége, átmérője. igaz h volt egy régi és egy új féle. a régin gyárilag megvoltak a kis tartópeckek a fém dísztárcsa felfogatásához, az újfajtán meg nem volt dísztárcsa hanem akkor jött be középre az a kis porvédő mittoménmi amin a Trabi-logo volt (van..) meg az anyákon a porvédő sapka....teccikérteni?!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

700 Sánta Gábor 2005-06-07 18:26:05

"Felújítókészletet nem raktam volna bele. A szakim azt mondaná erre, hogy vegyél egy új főfékhengert.."

sztem meg egy nagy kalap (moderálva)t! már bocs.......de télleg! uggyan az van a javítókészletben, mint egy új főfőékhengerben.......mellesleg örülök, hogy újra a körünkben üdvözölhetünk! na befér má a lábad a 4T-be?

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

699 (Törölt felhasználó) 2005-06-07 16:19:07

"És különben is: az én gyárimon is nagyon jó állapotúak a dugattyúk, hiszen most raktam bele a felújítókészletből az újakat!"

Felújítókészletet nem raktam volna bele. A szakim azt mondaná erre, hogy vegyél egy új főfékhengert..

NEVER USE SILICONE!

698 (Törölt felhasználó) 2005-06-07 16:14:56

Kétüteműhöz kétfajta felni van, régi és új típus. Nem hiszem, hogy a rugónak bármi köze lenne a felnihez.

NEVER USE SILICONE!

697 Mátyus Ádám 2005-06-07 15:59:24

Köszi a tippeket. Végülis megoldódott a gondom. A probléma az volt, hogy a rugó hozzáért a felnihez nagy terhelés esetén.

Még egy kérdés. Van különbség a hátul laprugós és a tekercsrugós trabi felnije között?

696 Rell Miklós 2005-06-07 15:51:46

LittleBoy írta:
...nem s látott még fékolajat ameddig fel nem tetted, nem?!


Na igen, ez is érdekes. A másik (jobbik) fajta (amiből csak wareszos volt) az a dobozban le volt gumidugózva, olaj benne, hogy ne rozsdásodjon, meg minden.
Ez meg be volt dobva a dobozba, aztán jóvan...

retro

695 Sánta Gábor 2005-06-07 15:37:37

"Ott a bontóban álljak neki szétszedni a főfékhengert? "

ja, jóhogy!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

694 Sánta Gábor 2005-06-07 15:37:06

"Ja, és képzeljétek ahogy jöttem vele dolgozni, az egyik fékezéskor tök jó kemény volt a fék! Nem is akartam hinni a... lábamnak, ezért rögtön ráléptem mégegyszer, akkor meg tök puha volt újra.
Aztán meg játszogattam vele úgy, hogy beletapostam, és lehúztam róla a lábamat úgy, hogy hirtelen felcsapódjon a pedál. Pár ilyen művelet után szintén felkeményedett. Kíváncsi vagyok, hogy amikor hazaindulok, akkor milyen lesz. Lehet, hogy csak "be kell kopnia"? Vagy az állás jót tesz neki?"

sztem az álllás semminek sem jó.......próbáld meg koptatni egy kicsit, hiszen még új...........nem s látott még fékolajat ameddig fel nem tetted, nem?! várd ki, sztem hamar be fog járódni, ha nem akkor + cumi........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

693 Rell Miklós 2005-06-07 15:07:39

Ja, és képzeljétek ahogy jöttem vele dolgozni, az egyik fékezéskor tök jó kemény volt a fék! Nem is akartam hinni a... lábamnak, ezért rögtön ráléptem mégegyszer, akkor meg tök puha volt újra.
Aztán meg játszogattam vele úgy, hogy beletapostam, és lehúztam róla a lábamat úgy, hogy hirtelen felcsapódjon a pedál. Pár ilyen művelet után szintén felkeményedett. Kíváncsi vagyok, hogy amikor hazaindulok, akkor milyen lesz. Lehet, hogy csak "be kell kopnia"? Vagy az állás jót tesz neki?

retro

692 Rell Miklós 2005-06-07 15:04:07

Ott a bontóban álljak neki szétszedni a főfékhengert?
És különben is: az én gyárimon is nagyon jó állapotúak a dugattyúk, hiszen most raktam bele a felújítókészletből az újakat! Úgyhogy nagyon jó az állapota, csak nem működik.

retro

691 Sánta Gábor 2005-06-07 12:39:52

Grisa, vegyél bontottat, de mielőtt felszereled nézd mög hogy milyen állapotúak a dugattyúi...........ha (moderálva)ok akkor mongyá le Zwickauról, mert inkább ne menj rossz fékkel, mert ha kinn történik valami akkor minimum a kocsinak lesz annyi, rosszabb esetben neked is, ami mi nem szeretnénk.........szal többet ésszel, mint pézzel........Zwickau jövőre is lesz ha nem talász rendesw főfékhengert inkább ne mennyé! Zwickau évente van, de Te nem........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

690 Rell Miklós 2005-06-07 08:30:34

Valaki tudna valami okosságot mondani nekem? FŐFÉKHENGER!!!
Hogyan lehet megcsinálni? Mert szerintem sehogy. Vettem új kos-fék-eset egyenesen a gyártótól (így csak a felét kellett fizetnem a kereskedelmi árnak), más típust fel sem tudtam hajtani sehol. Csak ez van. Esetleg bontott. De abban sem bízok...
A kosfékesnek egyetlen hátránya van csak: nem jó. Teljesen lelégtelenítve, új fékolajjal a rendszerben tövig benyomott pedálnál fognak az első fékek. A hátsók meg semmit...
Holnap visszamegyek a gyártóhoz, hátha tud valamit... ad másikat, vagy mittudomén... De én már akkor se fogok benne bízni, ha a következő jó lesz...
Milyen másik kocsiét lehet egyszerűen beleépíteni? Segítsetek, mert különben nem tudok Zwickauba menni!

retro

689 Sánta Gábor 2005-06-03 16:41:37

meg hát az a súly sem akkora hogy eltörjön a hűtőrács vagy valami...........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

688 Sánta Gábor 2005-06-03 16:40:47

"A trabin elöl a rácsból a középső lemezt ki akarom vágni, úgy hogy csak a keret maradjon meg, és arra akarom visszatenni a "hálót".

Ki fogja bírni a motorháztető súlyát?
Érdemes megcsinálni?"

ne parázzá csöppcsávó, a motorháztetőt nem a hűtőrács fogja.........eccer vedd ki a hűtőrácsot és meglátod hogy valójában a vízelvezető csatorna tartja meg a hűtőrácsban csak a zár van...........

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

687 Rell Miklós 2005-06-02 18:57:59

2t vagy 4t? 4t-re érdemes, mert különben nem lesz hűtésed. 2t-re nem nagyon, mert nem tudod hova dugni a szellőzőcsövet. Azt asszem csak ott szokták kicsit kivágni, ahol a moci szíjja a luftot. Egyébként meg a fém maszkot szerintem kivághatod, mert merev a sok hajlítástól. Nálam a két lyuk közt van kivágva, és egy kicsit ki van még bővítve felfelé-lefelé. És nem venni észre, hogy gyengébb lenne...

retro

686 (Törölt felhasználó) 2005-06-02 18:35:58

A trabin elöl a rácsból a középső lemezt ki akarom vágni, úgy hogy csak a keret maradjon meg, és arra akarom visszatenni a "hálót".

Ki fogja bírni a motorháztető súlyát?
Érdemes megcsinálni?


(Módosította Tutto 2005.06.02. 20:44-kor)

685 (Törölt felhasználó) 2005-06-02 15:57:43

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek! Nincs alapjárat a 2t Trabimon. Mit tudok vele csinálni?

Popovics Bálint

684 Prokop Gábor 2005-06-01 11:38:08

Fékfolyadék:

2 évente le KELL cserélni. Magába szívja ui. a levegő nedvességtartalmát, és ezzel radikálisan csöken a forráspontja. Ez pontosan azt okozhatja, hogy akár két-három fékezés után is annyira felmelegszik, hogy megindul a buborékosodás, ilyenkor beesik a pedál, majd pillanatok alatt visszahűl, és nyoma sem lesz a hibának.
Szóval tessék lecserélni. Elvileg ahol tárcsafék van, oda már DOT4 kell, de a gyakorlatban nem mindig tartják be. A DOT3 / DOT4 / DOT5 között egyébként éppen a forráspontjában van különbség.

683 Varga Tibor 2005-06-01 11:20:13

Az én kérdésem pedig: Milyen fékfolyadék is való a 4t-trabiba?
Ma volt egy olyan esetem, hogy az egyébként jó fékem tövig beesett, fékhatás 0. Aztán egy idő után fel tudtam pumpálni, és újra jó lett. Ez mi lehetett?

bármilyet belerakhatsz, enyémbe pl dot4es van most,azt kaptam.
valószínű hogy levegős a rendszered,más nem idézhette elő hogy beesett a pedál.

Tibke
www.tar.hu/tibke

682 Prokop Gábor 2005-06-01 06:28:58

Szigon:

Látatlanban nem lehet erre semmit mondani, meg kell nézni. Leginkább a kasztni és a lengőkar korróziójára gyanakszom, de lehet, hogy csak a rogó fészkében van rengeteg por, rozsda.

Freddy:

Nyugodtan lehet külön is cserélni - amit te mondasz, az a fékpofákra vonatkozik.

681 Mátyus Ádám 2005-05-31 20:40:54

Senki nem tud gyógyírt a bajomra?

680 (Törölt felhasználó) 2005-05-30 19:22:43

Ha első kerékfékhengert kell cserélni csak a négyet szabad egyszerre? Ezt mondták, kíváncsi lennék a véleményetekre.

NEVER USE SILICONE!

679 (Törölt felhasználó) 2005-05-29 19:58:17

Segitséget szeretnék kérni töletek,mégpedig az ugyben hogy honnan tudnék szerezni 2 ütemü wartburghoz elektronikus gyujtást. vlajk@freemail.hu

678 Rell Miklós 2005-05-29 17:52:35

Úgy tudom, hogy a szélesítés hátul zűrösebb, és max 3 centit bír el átalakítás nélkül. De lehet, hogy rosszul tudom...

Az én kérdésem pedig: Milyen fékfolyadék is való a 4t-trabiba?
Ma volt egy olyan esetem, hogy az egyébként jó fékem tövig beesett, fékhatás 0. Aztán egy idő után fel tudtam pumpálni, és újra jó lett. Ez mi lehetett?

retro

677 (Törölt felhasználó) 2005-05-29 17:30:40

Most csináltatok nyomtávszélesítő pogikat a trabira 4x100-as lesz.
A trabanton nem kell átalakítani semmit, hogy aláférjenek a kerekek?