Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

776 Mátyus Ádám 2005-07-18 09:09:26

Helló! Egy olyan kérdéssel fordulok felétek, hogy ha rádiót hallgatok az autóban van egy folyamatos sercegés. Van aki azt mondja a gyujtást hallani be, nem tudom mennyire igaz ez. Esetleg valakinak nincs valami tippje hogyan tudnám kiküszöbölni ezt a hangot? Elég idegesítő.

775 Rell Miklós 2005-07-17 21:26:38

Tán valaki hasznát veszi:
http://trabant.bontodepo.hu/

retro

774 Rell Miklós 2005-07-15 11:20:58

Freddy írta:

Talán nem idevaló kérdés, de tudja valaki hogy mennyi a trabant 601 fékútja 100-ról? Létezik hivatalos adat egyáltalán? Természetesen gyári minőségű fék esetében.


A hivatalos adatot nem tudom, de az "így gondozd a Trabantodat" című NDK könyv szerint az alábbi görbe szerint alakul különböző útminőség esetén:



(száraz, nedves, nyálkás és jeges út)
Persze ne felejtsük el hozzáadni még a reakcióidőt sem! De azt már számítsa ki mindenki maga...

bocsi! Javítottam!
(Módosította Grisa 2005.07.15. 13:23-kor)

773 Sánta Gábor 2005-07-15 06:09:35

hát attól függ hogy mikori...mert az enyémnek már 110 papíron

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

772 Varga Tibor 2005-07-14 21:44:48

Én nem tudok ilyen hivatalos adatról. de nyilván azért sincs 100-ról adat,mert 105 a végsebessége hivatalosan. de miért is fontos ez?
jó magyar alkatrészekkel úgy majd duplája a fékút mint a gyári cuccokkal összerakott féknek. de engem nem érint, mert már nem gyári a fékem.

Tibke
www.tar.hu/tibke

771 (Törölt felhasználó) 2005-07-14 20:52:18

Az ilyen mérést nyilván előírt hőmérsékleten végzik hideg/meleg dobokkal. Nem arra vagyon kíváncsi mitől függ, hogy mennyi.

NEVER USE SILICONE!

770 Sánta Gábor 2005-07-14 11:09:08

ha 2T-ről van szó és a gyári dob van benn mindenütt akkor függ a hőmérséklettől is.....mert a meleg dobfékek gyengébbek...

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

769 (Törölt felhasználó) 2005-07-13 20:14:45

Talán nem idevaló kérdés, de tudja valaki hogy mennyi a trabant 601 fékútja 100-ról? Létezik hivatalos adat egyáltalán? Természetesen gyári minőségű fék esetében.

NEVER USE SILICONE!

768 Basa Balázs 2005-07-12 07:57:23

Szia R3mus!

Üdvözlünk a Trabis táborban! Három lehetőséged van.

Az egyik szerint - szerintem ez a jobb megoldás- meghosszabbítod a csövet és a rádió mellett, alatt, fölött eltekergeted. A másik lehetőség, hogy kiszeded a csövet, és az anyós oldalon egyáltalán nem fog jönni levegő. Így azonban nem tudod az ablakot –ha minimálisan is- párátlanítani. A harmadik lehetőség, hogy nem a gyári helyre rakod be a magnót.


batka

767 Rell Miklós 2005-07-11 19:38:58

Ja, 4t trabi???
Az más...
Mulatságos, de azt nem tudom!
Pedig 4t-m van!
Olyan rövid ideig volt 4t műszerfalam, hogy szinte azt se tudom, hogy néz ki! Úgyhogy ebben akkor más segítsen lécci...

retro

766 (Törölt felhasználó) 2005-07-11 19:31:06

köszi a hozzászólást jah annyit elfelejtettem leírni hogy 4T trabiról van szó

765 Rell Miklós 2005-07-11 19:19:49

Szerintem átlagos rádiót oda nem lehet berakni anélkül, hogy kilógna...
Én sokszor láttam az anyósülés előtti kapaszkodó helyére beépített rádiót (mármint ha az a fajta műszerfalad van). Amúgy még két tippem van: Vagy eszkábálsz valami felfogatást, ami a műszerfal alá rögzíti a rádiót (nekünk a 2t-ben ilyen van), de ennél nehéz utána elérni a szellőzés gombjait, vagy valahogy a mennyezetre rakod. Láttam a mennyezetre szerelhető polcokat, talán azzal érdemes próbálkozni... Ott egyébként biztonságosabb is, mert az átlag tolvaj oda nem néz betörés előtt, így nem csábítja...
De azért írjon más is!!!

retro

764 (Törölt felhasználó) 2005-07-11 18:25:51

Sziasztok!

Ujdonsült trabant tulaj vagyok a tanácsotokat kérném egy dologban. Van egy nagyon fain Sony autórádiom de nemtudom a gyári helyre rendesen berakni mert beleütközik a fűtés vagyis a szellőztetés müanyagjába. Most csak ferdém megy bele de kilóg egy kicsit. Láttam pár képet ahol normálisan belerakták a rádiókat, hogy lehet ezt megoldani???

előre is köszi a segitséget

763 (Törölt felhasználó) 2005-07-11 17:25:32

Sziasztok,

Ismét én. A Veterán AM májusi számában volt egy frankó kis cikk bizonyos szén alapú dugattyúról, ami lényegesen, max 20%-kal könnyebb, s mivel kisebb a hőtágulása, mint a vasnak, ezért a frissen fúrt cuccot minimális, 1-2 százados illesztéssel lehet beszerelni (nincs hőtágulásból adódó szorulás). Olvassátok el a cikket, s ha tetszik, akkor a klub talán tud gyártatni, a nagyobb tétel miatt...
A fazon versenymotorokat épít, s kétütemű motorját tiszta benzinnel járatja, csak a főtengelyt keni valahogy
Eusebius


(Módosította eusebius 2005.07.11. 20:38-kor)

762 Szedlacsek Ottó 2005-07-11 11:18:07

Csá,
A kecskeméti főtengely a legjobb amit vehetsz. Érdemes felvenni a kapcsolatot a boltoson keresztül a kisiparossal, mert jobb csapágyakkal is fel tudja újítani a főtengelyt. Vigyázz a vásárlással, mert van forgalomban olyan felújított főtengely is, amin 4db egysoros golyóscsapágy tölti be a nyugvócsapágyak szerepét. Ezt senkinek nem ajánlom!!!

DER ZWEI KERZEN

761 Sánta Gábor 2005-07-11 10:51:47

de ha kicsit értesz hozzá házilag is ki lehet cserélni a főtengelyt.......meg az csak saját munka és azzal dicsekedhetsz meg ugye saját melóra jobban oda is figyelsz.....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

760 Varga Tibor 2005-07-11 09:58:43

főtengelyből valami jobb fajtát vegyél, egyszer felújítottat, ami nem perselye még alul. nálunk olyan 18 ezer körül van az egyszer felújított(1 év garanciával), jól is bírja, mert még nem tudtam megállítani... )(pedig nagyon akartam, mert lejárt ról a garancia...:normál használattal ezek a főtengelyek elmennek olyan 40 ezret biztosan, nálam már 20 ezer felé jár a főtengelyem, pedig én nem kímélem.

azt nem nagyon tudom mennyiért cserélik ki, de biztos horribilis összeget mondanak rá. én pl 8 ezerért szoktam cserélni.
a szerelők általában azt mondják hogy kb 30 ezer, és betesznek egy 10 ezer forintos sz*r főtengelyt,ami lehet hogy 2000km után megáll.(haveromnak rendre pontosan 3000km-t bírtak ezek az olcsó főtengelyek.

Tibke
www.tar.hu/tibke

759 (Törölt felhasználó) 2005-07-10 19:23:52

Sziasztok!

Azzal a tiszteletteljes kérdéssel fordulok hozzátok, hogy ha főtengely csere áll elő, akkor kihez forduljak. Ki a megbízható kisiparos, nagyiparos, akit a sok Trabantos barátjának tekinthet a megbízható, jó minőségű munkájáért. Ja, és ezért mi pénzt vár cserébe?

Eusebius

758 Varga Tibor 2005-07-08 21:50:13

kis összetartsá kell legyen. olyan 1-2 mm. de 0-is tökéletes.

Tibke
www.tar.hu/tibke

757 Szedlacsek Ottó 2005-07-08 07:40:27

Sziasztok!
Mekkora széttartást állítsak be szerintetek az első futóművemhez (601), ha oldalanként 13mm-rel hosszabbak az alsó lengőkarjaim?

DER ZWEI KERZEN

756 Szedlacsek Ottó 2005-07-08 07:27:01

Az.

DER ZWEI KERZEN

755 Szabó Szilárd 2005-07-08 05:41:10

6 voltos Trabantnál az normális hogy a töltésvisszajelző lámpa alapjáraton világít és csak akkor alszik el ha kicsit jobban pörög a motor!!??

Trabant 1975 !!!

754 Prokop Gábor 2005-07-05 20:23:05

Kezdd egy karburátor tisztítás/beállítással és egy gyújtásellenőrzés/beállítással, utána van értelme egyáltalán gondolkodni, ha megmarad a hiba.

753 Kelemen Tamás 2005-07-05 10:08:01

Sziasztok!

Ujdonsült Waresz-tulajkent meg nem vagyok eleg tapasztalt
ezert kernem a segitsegeteket.

A beteg: egy 1.3-as Waresz
A tunetek: "Hirtelen" gazadasnal az auto egy pillanatra megtorpan
aztan durran egyet es utan kezd el csak huzni.
Ha ovatosan adagolom neki a naftat a labammal akkor nem produkalja
fentieket.

Mi lehet a gond?

Koszi:

Celtic

752 Rell Miklós 2005-07-05 09:16:17

Ha jól emléxem, a frensis oldalán láttam ilyet...

retro

751 (Törölt felhasználó) 2005-07-05 07:22:21

Sziasztok!

Nekem 1.3 Wartburg elektromos rajz kellene. Tud valaki segíteni?
Köszönöm!!!!!

Matis

750 Prokop Gábor 2005-07-02 17:12:31

Azért ez nem ilyen egyszerű. 7 körül el kell mászkálnia a 4T-nek, persze ehhez megfelelő láb is kell, mindenképpen a vezetési stílusod felülvizsgálatával kezdd. Ha azzal minden rendben, akkor lődd be a karburátort, legyen megfelelő szívató, alapjárati vezérlés, és gyújtás. Na UTÁNA érdemes mérni.

749 Povázsay Zoltán 2005-07-01 19:07:50

Én a kétütemüvel múlt héten 5,6-os fogyasztást mértem...
Az 1.1-esnek majdnem kétszer akkora motorja van, így arányos a 9 litykó.

748 (Törölt felhasználó) 2005-07-01 18:39:05

Sziasztok! Van egy 1.1--es gépem és elég sokat (9 l) fogyaszt. Légyszi írjátok meg, hogy mennyi a névleges fogyasztása és hogy miként tudnék rajta állítani! Elöre is kösz!

Toolfan

747 (Törölt felhasználó) 2005-07-01 13:01:33

Lehet, hogy a bontós papa haza beszélt, s már feni a fűrészét a Trabimra

746 Sánta Gábor 2005-06-30 20:02:04

"Hali!

Vagy a gyújtás van rosszul beállítva vagy a gyújtáskapcsoló-alap van elkopva. Ez kb. 2000 Ft és 5 perc kicserélni. Nekem a múltkor ez volt a problémám. Az eredeti bírta 20 évig, ez a magyar meg 2 évig "

nemhiába van minden magyar termékre ráírva, hogy: "Köszönjük, hogy magyar terméket vásárolt!" na vajon mé köszönik meg?! azé me nem bírja sokáig oszt mehecc megint venni újat.......na jó, ez nem minden magyar terméknél van így, de a 2T Trabi alkatrészek közül nem érdemes magyart venni.....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

745 Rideg István 2005-06-30 18:08:31

Hali!

Vagy a gyújtás van rosszul beállítva vagy a gyújtáskapcsoló-alap van elkopva. Ez kb. 2000 Ft és 5 perc kicserélni. Nekem a múltkor ez volt a problémám. Az eredeti bírta 20 évig, ez a magyar meg 2 évig

Powered by Honecker

744 Mátyus Ádám 2005-06-29 21:10:45

Helló mindenkinek!

Egyik ismerősömnek van egy olyan problémája a 2T trabiján, amikor indítja az autót akkor hall egy baromi nagy durranást és utánna beindul a járgány.
Nem tud valaki gyógyírt erre a problémára?
Esetleg valaki tapasztalt már ilyet?

Előre is köszi!

743 Rell Miklós 2005-06-29 12:27:23

Vettem új (magyar) gumit a hátsó oldalablak köré, de nem tudom felrakni! A gyári gumival szinte játék volt összerakni, de ez nem megy! Adjatok valami tanácsot! Hogyan tudom belerakni ezt a gumit? Úgy látom, vastagabb, mint a gyári...

retro

742 Prokop Gábor 2005-06-28 21:10:08

Ma érdekességképpen megbeszéltem a lakatosommal a purhabos megoldással kapcsolatos ellenérzéseimet, és gyakorlatilag simán kiröhögött, hogy egyáltalán komolyan gondolkodom ezen
Csináltak egyébként hasonlót ők is egyszer, Bogár küszöbbe, de csupán azért, mert ott megy a fűtés. Teljes kudarc.

741 Rell Miklós 2005-06-28 20:50:21

Az igaz, hogy a purhab megköti a vizet, amikor kikeményedik. És ha utána tényleg nem jut be több víz, akkor tényleg nem is valószínű, hogy rozsdásodni fog. De szerintem ez igaz a fémtiszta felületre is... Akkor volna értelme kitölteni valamivel, ha az utána nem engedne be több vizet, vagy ha a később bejutó vizet lekötné...
Amit én hallottam (egyí munkatársam mesélte, hogy vele esett meg) az meg annyi volt, hogy valami skoda üregeit nyomták ki purhabbal, ami aztán a később bejutó nedvességet nem engedte ki, és hamar berohadt az egész...
Van mégegy furi purhabos történetem: két üveglap közé purhab lett nyomva. Először elkezdett az egész habosodni, hízni, aztán megkötött a külső felülete, majd a felszíntől távol eső helyeken (gondolom, oda nem jutott légnedvesség, és ezért...) a hab összeroskadt, és egy nyúlós nyál maradt belőle... Ezt most nemtom miért írtam le, de... Hátha valaki tudja használni...

retro

740 (Törölt felhasználó) 2005-06-28 20:06:19

Sziasztok!

A tata a bontóban azt mondta, hogy:
1.oldalra a kocsi, hattyúnyak, küszöbök slaggal vízzel átmosva belülről
2.purhabbal az egészet telenyomni, míg a gyári lyukakon jó ki labdává nem dagad a fölös anyag
3.labdákat levágni, lyukakat lehegeszteni

Azt mondja, hogy a purhab a bent lévő vizet felhasználja a dagadáskor, s az eltűnik, tehát száraz lesz a belseje
Véleménye szerint így frankó volt a gépe, soha nem kellett hegeszteni a cuccot.

A teljes sztori így néz ki.

Eusebius

739 Prokop Gábor 2005-06-27 20:49:40

"ha meg az avatarból indulunk ki akkor neked McLaren Mercedesed van"

Nekem TÉNYLEG egy McLaren Mercedesen van

738 Sánta Gábor 2005-06-27 19:46:22

"ventillátor= elektromos hűtőventillátor, ha megnézed az avatarját, kiderül, hogy 4T-je van.
2T gyújtókábelt meg nem kell, és nem is lehet tuningolni. Ne legyen szakadt, azt hali. Sem "sportgyújtókábeltől", sem "sportgyertyától", sem "sportlégszűrőtől" nem lesz jobb, megbízhatóbb, erősebb a motor. Sőt, mivel általában nem Trabantra kitalált dolgok ezek, tákolással jár a felszerelésük, így pont az ellenkező hatást érik el - megnő a kopás, fogyasztás, megbízhatatlan lesz, stb..."

jó, értem már.....ha meg az avatarból indulunk ki akkor neked McLaren Mercedesed van?!nemszótam.......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

737 Prokop Gábor 2005-06-27 16:35:49

"én a gyújtókábelekre gondoltam......és úgy jutottam el a 4T gyújtókábel 2T-be hogy Lalikiraly előtte a hűtőventillátorról is beszélt.......szal akkor hogyna tom tuningolni a gyújtókábeleket? Lada v 4T Trabi?"

ventillátor= elektromos hűtőventillátor, ha megnézed az avatarját, kiderül, hogy 4T-je van.
2T gyújtókábelt meg nem kell, és nem is lehet tuningolni. Ne legyen szakadt, azt hali. Sem "sportgyújtókábeltől", sem "sportgyertyától", sem "sportlégszűrőtől" nem lesz jobb, megbízhatóbb, erősebb a motor. Sőt, mivel általában nem Trabantra kitalált dolgok ezek, tákolással jár a felszerelésük, így pont az ellenkező hatást érik el - megnő a kopás, fogyasztás, megbízhatatlan lesz, stb...

736 Sánta Gábor 2005-06-27 16:09:29

"???????????????

Olvastál itt ekkora zöldséget ?????

???????????????

Ne haragudj, de néha hihetetlen megszólalásaid vannak
Szerintem gondolkozz, mielőtt kérdezel "

én a gyújtókábelekre gondoltam......és úgy jutottam el a 4T gyújtókábel 2T-be hogy Lalikiraly előtte a hűtőventillátorról is beszélt.......szal akkor hogyna tom tuningolni a gyújtókábeleket? Lada v 4T Trabi?


Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

735 Prokop Gábor 2005-06-27 14:04:29

???????????????

Olvastál itt ekkora zöldséget ?????

???????????????

Ne haragudj, de néha hihetetlen megszólalásaid vannak
Szerintem gondolkozz, mielőtt kérdezel

734 Sánta Gábor 2005-06-27 13:39:24

szal akkor a 2T-t lehet tuningolni 4T kábeleivel?!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

733 (Törölt felhasználó) 2005-06-27 05:09:12

prokee írta:

"Érdemes-e jobb minőségű gyújtókábelt berakni (Lada szilikonos-nekem ezt ajánlották)?"

Ez így elég hülyén hangzik. Mindenesetre ha gondod van a kábelekkel, és cseréled, mindenképpen érdemes valami jó minőségűt venni, de kifejezetten Trabant 1.1/WB1.3 kábelt. Egyrészt ez méretben passzolni fog, nem kell neked szabogatni/saruzni. Másrészt pedig ha megszakítós gyújtáshoz gyártott kábelt teszel fel (pl. LADA!), akkor valszeg naaaagy-naaaagy szikragyűjteményed lesz a motortető alatt

Köszönöm a már sokadik segítséget, melyet itt feltett kérdéseimre adtál!
Nos nem kavartam tovább, vettem egy utángyártott(?) Tr1.1Wb/1.3 kábelszettet. Igazad volt pontos méret és nincs bosszúság...
Neked is köszi Grisa, nincs kedvem most kiadni kb. 10 e pénzt egy másikra
Mégegyszer köszi

Lalikirály


(Módosította lalikiraly 2005.06.27. 07:11-kor)

732 Prokop Gábor 2005-06-25 21:14:33

"Érdemes-e jobb minőségű gyújtókábelt berakni (Lada szilikonos-nekem ezt ajánlották)?"

Ez így elég hülyén hangzik. Mindenesetre ha gondod van a kábelekkel, és cseréled, mindenképpen érdemes valami jó minőségűt venni, de kifejezetten Trabant 1.1/WB1.3 kábelt. Egyrészt ez méretben passzolni fog, nem kell neked szabogatni/saruzni. Másrészt pedig ha megszakítós gyújtáshoz gyártott kábelt teszel fel (pl. LADA!), akkor valszeg naaaagy-naaaagy szikragyűjteményed lesz a motortető alatt ))))

731 Rell Miklós 2005-06-25 20:44:05

lalikiraly írta:

A hűtőventillátorom a felpörgésnél csúnyán zörög - valszeg csapágy???
Lehet-e ezt a gondot orvosolni vagy szerezzek egy másikat?


Nekem is hülye sivító hangja volt. Mindenki azt mondta (én is), hogy csapágyas. Aztán szét lett szedve, meg lett zsírozva, és jó lett. A csapágynak semmi baja nem volt. Tökéletes volt. Aztán egy idő után újrakezdte, de megjavult, és azóta is jó. (több hónapja semmi panaszom rá)



Ja, és a kokos (kos) -féle főfékhengerem most már teljesen megjavult.... Idő kell neki...

retro

730 Kalmár Gábor 2005-06-18 10:55:31

lacika!
Az biza lehet a jó öreg kuppi, s a jobb miőségű cucc télleg olyan 30-40 körül van belé (komplett) + a servicedíj. Szerintem. Bár ha állítotok a kholtjátékon, egy darabig még húzható az idő.


gkalmar

729 Sánta Gábor 2005-06-16 20:23:40

"Sziasztok!
Nem tom jó helyre írok-e. Most szeretnék trabit venni.89-es katalizátor nélküli ,kétütemű.
Lehet ilyet hivatalosan megvásárolni?
Atz mondja a tulaj,h. hattyúnyakat kell megheggeszteni ennyi csak a baja. Ezt mennyiért lehet megcsináltatni szerintetek? Egyáltalán érdemes-e vele foglalkozni?
Mennyibe kerül az átírás?
Segítségetek kérem!
Köszönettel Kata "

Szia Kata! először is, minden további nélkül lehet venni 2T Trabbert...ha a hattyúnyakot kell heggeszteni, akkor az valszeg megvan repedve tehát már cserére szorul, és jobb kicserélni mert a heggesztés sem tart örökké, meg ha az egyik repedés meg van csinálva akkor nemsokára jön a másik és így tovább.....nemigazán tom hogy mennyibe kerül most egy hattyúnyak, de sztem érdemes venni egy újat...az átírás tavaly augusztusban 16 rugó volt eredetiségvizsgával meg a papírmunkával + biztosítás.....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

728 Harmath Laci 2005-06-16 18:48:55

Sziasztok!


4T-nél szerintetek mitől lehet az hogy üresből időnként nem lehet sebességbe tenni,majd magától ""megjavul"",közlekedek vele,és ismét.... ??
Elvittem egy szerelőhöz,ma felhívtam...még szét sem szedte,de azt mondja 30-40 ezerbe kerül a javítás,váltóhiba,de lehet hogy kuplung is.. ((( Szerintetek?

Üdvözlettel:lacika


(Módosította lacika 2005.06.16. 21:34-kor)

727 (Törölt felhasználó) 2005-06-16 13:08:40

Sziasztok!
Nem tom jó helyre írok-e. Most szeretnék trabit venni.89-es katalizátor nélküli ,kétütemű.
Lehet ilyet hivatalosan megvásárolni?
Atz mondja a tulaj,h. hattyúnyakat kell megheggeszteni ennyi csak a baja. Ezt mennyiért lehet megcsináltatni szerintetek? Egyáltalán érdemes-e vele foglalkozni?
Mennyibe kerül az átírás?
Segítségetek kérem!
Köszönettel Kata