Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

826 Rell Miklós 2005-07-25 19:16:14

Freddy:
Az a hegesztéses dolog nagyon gáz...
Bonyhád után tudok egy bontót, tele van trabikkal. Nem túl olcsók, de legalább van választék...

retro

825 Sánta Gábor 2005-07-25 17:47:51

"Littleboy:
Ezt a fergeteges nagy élettapasztalatod mondja ?
Anélkül, hogy bizonygatni kezdeném, csak leírom: nagyon nincs igazad."

erre nem mondok semmi, ok?!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

824 (Törölt felhasználó) 2005-07-25 15:25:18

Összekarcolós dolog.. nem hiszem, hogy ne láttál volna még olyan szélvédőt amit végigszántott az ablaktörlőlapát vagy televan mélyebb karcokkal. Sajnos az enyém is ilyen. Egy szélvédőt találtam haszáltan, amin csak kisebb karcolások voltak, de szép volt. Kivételkor eltörték. Legalább 15-öt megnéztem, mind csúnyák voltak nagyon, ilyenért én nem adok pénzt. Akkor inkább új lesz.

Más: tudom, hogy nem idevaló, de ha valaki esetleg tudna Pécsen vagy környékén jó állapotú bontott üvegeket érdekelne. Szélvédő, két ajtóüveg (sínnel), egy balos hátsó oldalüveg. Máskor bezúzzák őket garnitúraszámra, ha pedig kell egy vagyont kérnek értük.. Szóval reális/jelképes összegért érdekelne.

Azért kell mindez, mert a lakatos tojt kivenni/letakarni amikor hegesztett, nem is szólt, hogy legalább takarjam le őket. Kivétel nélkül az összes üveg kapott belőle. Ha kaparom róla a fekete ráégett salakot jön az üveggel együtt szilánkosan. Azt ígérte kicseréli de nem tudott szerezni másikat és nem is töri magát.

NEVER USE SILICONE!

823 Rell Miklós 2005-07-25 14:41:47

Nem akarok kötekedni (mégis azt teszem ) de ezt az arcösszekarcolós dolgot valahogy még mindig nem VÁGom... Tudom, hogy egy karambolnál nem lehet megjósolni sok mindent, de ha a fizika törvényeire hallgatunk, akkor az arcod felé csak akkor fog repülni üvegcserép, ha hátramenetben igen nagy sebességgel nekimész valaminek, de közben a szélvédőt elölről is betöri valaki. Vagy ha egy tárgy az arcodba nyomja őket, de akkor már úgyis mindegy... Legfeljebb nem csak vért kell kimosni a kocsiból, hanem üvegcserepet is, más különbség nem lesz...
De te tudod...

retro

822 (Törölt felhasználó) 2005-07-25 13:00:03

Eldöntöttem, hogy újat veszek és a bizonság lenne az elsődleges szempont, tehát hogy karambolnál ne essenek ki belőle a szilánkok. Ennek tudatában melyik szélvédőt javasolnátok gyári vagy utángyártott? Az utángyártott kifehéredik, ma néztem bontott szélvédőket és egyből észrevettem a foltot a szélén. Gondolom nem mindegyik fehéredik ki, csak ahol a ragasztás nem sikerült. Gyárira újabb verziót hallottam, az 1980 után gyártott gyári szélvédők állítólag ragasztottak és egyben maradnak. Igaz ez?

NEVER USE SILICONE!

821 Varga Tibor 2005-07-25 06:50:12

Amúgy még lehet gyári új szélvédőt kapni(eredeti német, a robbanós)

Tibke
www.tar.hu/tibke

820 Prokop Gábor 2005-07-25 06:01:20

Littleboy:
Ezt a fergeteges nagy élettapasztalatod mondja ?
Anélkül, hogy bizonygatni kezdeném, csak leírom: nagyon nincs igazad.

819 Sánta Gábor 2005-07-24 20:02:48

"Nem értitek. Az új az új csak kérdés hogy gyári vagy utángyártott."

utángyártottat soha nem szabad venni kivéve ha csak arra van pénzed.....autóalkatrészeknél meg főleg nem szabad így spórolni.....de így van ez minden dologgal.....utángyártott alkaTRÉszt nem szabad venni mert hamar (moderálva)rá megy.....legyen itt szó Nokia 3310 előlapról (saját tapasztalat), Trabi főtengelyről (ugye ugye......) de végülis a Beru Isolator is egy utángyártott (moderálva)darab mert köze nincs az eredeti Isolatorhoz csak a neve az...és lám a Beru utángyártott és kevesebbet bír mint az eredeti Isolator.......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

818 (Törölt felhasználó) 2005-07-24 16:40:06

Nem értitek. Az új az új csak kérdés hogy gyári vagy utángyártott.

NEVER USE SILICONE!

817 (Törölt felhasználó) 2005-07-24 16:32:32

Hát, ezek az "új" üvegek se újak, azok is már voltak kocsiban, csak igen-igen jó állapotúak (volt már rá példa). Egyébként is nem hiszem egy raktárban 15 évet porosodik egy szélvédő, hogy majd valaki 2005-ben megvegye. Volt új szélvédőszett az autósbolokban, ez biztos, de azok már szerintem rég elfogytak!


Supernem
http://www.papirjaguar.gportal.hu

816 Rell Miklós 2005-07-24 16:03:50

Újonnan?
Miért, mi a különbség egy új, és egy használt üveg közt?

retro

815 (Törölt felhasználó) 2005-07-24 13:31:55

10800 az szerintem elég húzós ár érte..

NEVER USE SILICONE!

814 Sánta Gábor 2005-07-24 13:29:55

"Az igaz, hogy a biztonsági övem még nem automata, de az ülés fejtámlás. Fóliát én nem tudok rárakni, de majd utánakérdezek, hogy ki tud. Tehát az új szélvédő valószínűleg nem gyári? Lehet még gyárit kapni újonnan?"

jóhogy nem gyári.....a gyári az "egybeüveg".......vagyis egy üveglapból áll az egész asszem......gyárit?! mindent lehet kapni csak megfelelően meg kell fizetni.....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

813 (Törölt felhasználó) 2005-07-24 13:12:16

Az igaz, hogy a biztonsági övem még nem automata, de az ülés fejtámlás. Fóliát én nem tudok rárakni, de majd utánakérdezek, hogy ki tud. Tehát az új szélvédő valószínűleg nem gyári? Lehet még gyárit kapni újonnan?

NEVER USE SILICONE!

812 Varga Tibor 2005-07-24 11:42:02

Valóban nem problémáznék én se az üvegen, hogy nagyobb karambolnál mi van.elég durva karambolnak kell ahhoz lennie, hogy betörjön a szélvédő. én nem szeretem a ragasztottat, mert mefehéredik a két réteg között, és kevesebbet bír,mint a gyár.a gyári se fog amúgy beesni karambolnál ha betörik.ha megakkora karambol van hogy mégis beesne, akkor ott már más bajok vannak... én a gyárit javasolom...

Tibke
www.tar.hu/tibke

811 Sánta Gábor 2005-07-24 11:27:53

én jobbat tok.....van ilyen biztonsági fólia, rárakod az üvegre és ha törne nem törik hanem egyben marad.....szal olyan lesz mint egy biztonsági üveg akármilyen üveg is volt előtte...szal felesleges ezen problémázni és asszem műszakin sem szólnak érte mert színtelen.....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

810 (Törölt felhasználó) 2005-07-23 19:37:07

Freddy!
Sztem nem kell enyit problémáznod a szélvédővel!!
Ha kis sebeséggel ütközöl, akkor az üveg nem fog betörni, ha nagy sebességgel ütközöl, akkor nem a szélvédőn problémáznék, hanem a nem
autómata biztonsági övön, és a fejtámla nélküli nyakgyilkos ülésen. És ez még csak 2 dolog a sok közül.....


Supernem
http://www.papirjaguar.gportal.hu
(Módosította Supernem 2005.07.23. 21:38-kor)

809 (Törölt felhasználó) 2005-07-23 18:49:08

Nekem inkább az lenne fontos, hogy durva karambolnál ne vágjanak szét a szilánkok..

NEVER USE SILICONE!

808 Rell Miklós 2005-07-23 18:26:24

Tudok egy másik megközelítését is a problémának!
Nekünk a kisöregben gyári van, és az jó.
A retróban gyári volt, de volt rajta kőfelverődés, és ha már úgyis ki volt szedve, hát lett bele rakva egy naggyonkirály ragasztott.
Ez a ragasztott most, egy év után elkezdett kifehéredni az egyik szélén...
És már láttam ilyet máskor is, tenyérnyi folton átláthatatlan vattacukorszerű fehér folt... Nemtom, hogy ez a ragasztott üveg sajátossága-e, de ha igen, akkor legközelebb inkább nem kérek belőle...

retro

807 (Törölt felhasználó) 2005-07-23 15:26:04

Tibke, melyik a jobb? Ha esetleg nagyot karamoboloznék nem szeretném ha az arcomba repülnének a szilánkok, össze is vághatnak teljesen, úgyhogy ezen nem spórolok. 10800 egy új annyit tudok, de hogy ez gyári vagy nem azt még ki kellene derítenem. 5000-ért tudnék most bontottat (szerintem ez nagyon sok érte). Inkább az lenne a fontos, hogy biztonságos legyen, pár ezer forint miatt nem szeretnék bajt. Mit javasolsz?

NEVER USE SILICONE!

806 Varga Tibor 2005-07-23 08:00:32

az jó, akkor az nem lehet baj, a megszakítós tud iylen tüneteket produkálni, de a tirisztoros nem. akkor csak a trafó az ötletem.

Tibke
www.tar.hu/tibke

805 Szedlacsek Ottó 2005-07-22 09:54:53

Tibke,
Tirisztoros gyújtásom van.

DER ZWEI KERZEN

804 Varga Tibor 2005-07-22 06:31:47

Mik okozhatják azt, hogy gyertyáim felváltva pusztulnak ki 300-500km-ként? (Isolator 225, 260, Brisk NY15C)

gyanítom hogy a trafód nincs helyzete magaslatán. általában az szokott lenni a baj. megszakítós, vagy tirisztoros a gyújtás?

Tibke
www.tar.hu/tibke

803 Varga Tibor 2005-07-22 06:30:45

Sziasztok !
lenne egy kérdésem mennyibe kerül belerakni a gázt 4T wareszba?


Wartburga van sorozatengedély, így kb 90 ezerből meg lehet úszni a dolgot, de persze műhelye válogatja. külön műszaki se kell.

Tibke
www.tar.hu/tibke

802 Varga Tibor 2005-07-22 06:29:48

Valaki tudja, hogy trabant szélvédő hogyan törik karambolnál? Egyben marad vagy kirepülnek a szilánkok?


Kétféle van, van a magyar ragasztott, ami egyben marad, mint az új autóké. de sokkal hamarabb megreped mint a gyári, ami golyósra törik ha berobban. illetve az se esik be, csak bepókhálósodik.

Tibke
www.tar.hu/tibke

801 Rell Miklós 2005-07-22 04:52:07

Szerintem szélvédője válogatja. Abból is volt többféle...

retro

800 (Törölt felhasználó) 2005-07-21 22:45:34

Valaki tudja, hogy trabant szélvédő hogyan törik karambolnál? Egyben marad vagy kirepülnek a szilánkok?

NEVER USE SILICONE!

799 Tóth Ákos 2005-07-21 20:38:35

Sziasztok !
lenne egy kérdésem mennyibe kerül belerakni a gázt 4T wareszba?

--4ütemû warburg power--:kacsa_on:BR:kacsa_off:ez legalább ki van fizetve!

798 Szedlacsek Ottó 2005-07-21 07:31:08

Sziasztok!
Mik okozhatják azt, hogy gyertyáim felváltva pusztulnak ki 300-500km-ként? (Isolator 225, 260, Brisk NY15C)

DER ZWEI KERZEN

797 Rell Miklós 2005-07-20 14:13:28

Oké.
Hát szerintem azért ennél jobb leírást is készíthettek volna a generátorról, de azért el lehet igazodni ennek alapján (nekem sikerült). Ja, ez az egész villamos rendszert tartalmazza...
Letöltheted ITT

retro

796 Kovács Gábor 2005-07-20 12:44:53

köszi grisa az infót ha elküldenéd a rajzot megkösszönném
hali

795 Prokop Gábor 2005-07-20 10:38:43

..." hanem a volkswagen-audi embléma!"

Nem meglepő, azért részben VW-alkatrészeket használtak. Nekem pl. az olajpumpán tűnt fel egy VW-Audi embléma, meg alatta Made in Canada.
A motorgyártás általában úgy néz ki, hogy a motorgyár csak összeszerel. Igen kevés alkatrészt gyártanak helyben, különböző bezsállítóktól vásárolják inkább.

794 (Törölt felhasználó) 2005-07-20 10:07:52

Grisa, kösz a választ. Saját mérésem szerint 60km/h-ról 8.5m volt a féktávolság, de lehetett volna még ügyesebben is fékezni. 100km/h-ról az 55m kicsit hihetetlennek tűnik trabantál. Viszont az itteni 15-20m is soknak tűnik 60km/h-ról.
(Módosította Freddy 2005.07.20. 12:10-kor)

793 Rell Miklós 2005-07-20 05:42:31

4t trabi generátoráról van szerelési-javítási útmutatóm képekkel német nyelven. Ha érdekel, küldhetem... Emlékezetem szerint a trabinál a 12V-ot vivő vezetékhez megy csak egy 6-os csavar, azon van anya, és a kondi vezetékét is egy külön anya fogja ide rá. Meg persze a kábelt is...
Amire még ügyelj: a generátor belsejéből a diódás panelról vezet át egy csavar egy 2 sarus érintkezőre, amire a fesszabályzó, és a töltés-ellenőrző sarui mennek. Na, itt minden legyen kontakthiba-mentes, mert ha nem így van, akkor eléggé fel tud szökkenni a feszültség... Az anyát a panel oldalon mindenképpen érdemes utánahúzni! Ha szétszedted (és a vareszé is olyan, mint a trabié - bár miért különbözne), akkor tudni fogod, miről beszélek...
Vagy megtaláltad már a hibát?

retro

792 Kovács Gábor 2005-07-19 21:09:22

hali nemrég irtam a rajzról az a kérdésem kezdtem összerakni a generátort és hát kimaradt egy 6-os anya és 2 6-os alátét hova kellenek megköszönném ha valaki segitene
köszi

791 Mátyus Ádám 2005-07-19 21:00:43

Okay! Köszönöm szépen a segítségeket megpróbálok utánna járni az ügynek.

790 Kovács Gábor 2005-07-19 20:35:12

köszönöm a segítséget
nem tud nekem valaki waresz generátor metszeti rajzot vagy szerelési rajzot küldeni nagyon kéne

gabi55@dunakanyar.net
itt az e-mail címem köszi

789 Rell Miklós 2005-07-19 18:57:51

Háááát... Tudod a saruk lehet, hogy jók, de ahogy fel vannak ütve a vezetékre az soxor elég silány... Márpedig a kombiműszer a legkisebb feszültségingadozásra is érzékeny...
A másik ok meg szerintem is a generátor lehet. Én épp nemrég végeztem vele. Elég sok kontakthiba lehet abban is...

retro

788 Kovács Gábor 2005-07-19 17:15:20

köszi little boy a műszerfal világítás villog fényszóró meg a visszajelzők
saruk nem igen vannak lelazulva talán a generátorba a diódák körül van valami azért köszönöm a tippet hali

787 Sánta Gábor 2005-07-19 17:07:11

"Sziasztok már régóta idegesít egy dolog a 4t wareszomon és nem jöttem rá ha tudnátok segíteni nagyon megköszönném
A probléma 1500-as fordulattól elkezd minden lámpa villogni, este nagyon idegesítő.
Előre is köszönöm"

há disco fílingde mégis milyen lámpák? visszajelzők vagy fényszórók? a kábelek sarui nincsenek meglazulva? generátor? passz......nemtom én ezekre gondolnék hirtelenjében.....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

786 Kovács Gábor 2005-07-19 14:01:43

Sziasztok már régóta idegesít egy dolog a 4t wareszomon és nem jöttem rá ha tudnátok segíteni nagyon megköszönném
A probléma 1500-as fordulattól elkezd minden lámpa villogni, este nagyon idegesítő.
Előre is köszönöm

785 Sánta Gábor 2005-07-19 12:43:05

a zavarszűrőt elektrionikai boltban vagy a garázs legalján, esetleg megpróbálkozhatsz autósboltban is......pipát egyértelműen autósboltban keress.....vagy a dohányáru-boltban!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

784 Rell Miklós 2005-07-19 12:37:26

Egy kérdés:
Generátor-bütykölésnél tűnt fel, hogy a 4t-m kipufcsonkján nem "ifa", és nem is "trabant", de még csak nem is "wartburg" felirat-embléma van, hanem a volkswagen-audi embléma!
Hátakkormost hogy van ez? Én azt hittem, hogy az ifa gyártott vw licensz-motorokat. De hogy ezt a vw gyártotta... Vagy ez azt jelenti, hogy már mókerolva volt?
Mégegy kérdés:
Egy 4t-trabis reklámfüzetben láttam, hogy az első tornyok mellett nincs is két lyuk - mint ahogy az nálam van.
Akkor most gyárilag volt lyuk, vagy csak az enyémen volt valamikor toronymerevítő, és azért van ott lyuk?

retro

783 Szabó Szilárd 2005-07-19 07:41:39

És hol próbáljak meg ilyen zavarszűrőt beszerezni?
Vagy árnyékolt pipát?


Háát szerintem a zavarszűrő boltba vagy az árnyékolt pipa boltban kérdezd meg!!
Ajutósboltban természetesen!!

Trabant 1975 !!!

782 Mátyus Ádám 2005-07-18 19:44:12

ˇpróbálj meg árnyékolt gyertyapipákat használni, meg zavarszűrőt.ˇ

És hol próbáljak meg ilyen zavarszűrőt beszerezni?
Vagy árnyékolt pipát?

781 Rell Miklós 2005-07-18 18:36:07

Na, csak azért írom, hogy nehogy mást is megszivasson...
Szóval 4t trabi generátora (de az összes generátor ilyesmi lehet, úgyhogy ez másra is vonatkozik) olyat csinált, hogy nehezen aludt ki a töltés-visszajelző (akkoris szinte két fázisban: először elhalványodott, aztán aludt ki), és nagy fordulatszámokon (később már kicsiken is) elkezdett halványan villogni.
A szakirodalom szerint ez leginkább dióda-, esetleg bronzkefe-hibára utal, úgyhogy már előre utánajártam, hogy lehet-e ilyeneket kapni...
Szétszedtem.
Kimértem mindent a javítási útmutató szerint, és minden jó volt.
Véletlenül vettem észre, hogy az állórész egyik fázisának vezetéke a saruban mozog! Mérni semmit nem lehetett, mert összeért az, de gondolom, a rázkódástól néha mégsem ért össze (meg aztán nagyobb áramoknál ez az összeérés sem a legtökéletesebb kontaktus). Visszaforrasztottam, összeraktam, és jó lett.

retro

780 (Törölt felhasználó) 2005-07-18 13:27:07

Sziasztok!
Nemrégiben vettem egy gyújtókábel szettet 4T Trabimhoz (magyar, szerelt, tüskésre, kék gyújtókábel). A gyertyapipa teljesen rátolt állapotban mozog (lötyög) a gyertyán, nem takarja el teljesen mint a Bosch, ami benne volt. Tegnap nagyobb esőben mentem vele és a felverődő víz miatt beázhatott az egyik (ezt párás időben is megjátszotta velem egyszer), mert mintha egy henger kihagyott volna és persze "no craft". Kiszáradás (néhány km)után megszűnt minden ilyen probléma....
Van erre megoldás?
Vagy kib...tam az ablakon az árát?
Vegyek a Csapinál egy Teslát (kb. 3 e pénz)?
Nem tom mitévő legyek

779 Rell Miklós 2005-07-18 10:37:55

Szigon írta:

Helló! Egy olyan kérdéssel fordulok felétek, hogy ha rádiót hallgatok az autóban van egy folyamatos sercegés. Van aki azt mondja a gyujtást hallani be, nem tudom mennyire igaz ez. Esetleg valakinak nincs valami tippje hogyan tudnám kiküszöbölni ezt a hangot? Elég idegesítő.


Próbáld meg kikapcsolni a rádiót, és ha akkor is hallod, akkor az a motor hangja!
Én legalábbis még nem tudtam élvezhetően rádiót hallgatni a Trabiban a motorzajtól...
De hát ott nem is rádiót kell hallgatni, hanem a motort!

retro

778 Varga Tibor 2005-07-18 09:56:46

próbálj meg árnyékolt gyertyapipákat használni, meg zavarszűrőt.

Tibke
www.tar.hu/tibke

777 Sánta Gábor 2005-07-18 09:47:26

zavarszűrő kondenzátor.......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy