Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Egy ideje kizárólag saját keverékkel járok. Ebbe gyárilag 1:40-es kell. Először mindenféle olcsóbb fajta 2T olajokat próbálgattam, szerintem árnyalattal jobb mint a MOL keverékben levő, de különbséget nem nagyon lehetett érezni. Legalább tudtam mit rakok bele. Sok kísérletezés után eljutottam a STIHL félszintetikus olajig. Először idegenkedtem az ára miatt, de aztán nem bántam meg. Az 5l-es kiszerelés 8300 Ft, így jön ki a legolcsóbban. Mivel tényleg elég drága, többször próbáltam, hogy pár tankolás erejéig visszatértem a régi olajokra (pl. MOL Sprint). Így teljesen megbizonyosodhattam, hogy nem csak ámítom magam, tényleg annyival jobb. Lágyabb a motor hangja, könnyebben indul, jobban gyorsul, nem rakódik le és az óra szerinti végsebesség 15km/h-val nőtt (mármint amikor a motornak még elfogadható hangja van) és szerintem a fogyasztást is csökkenti minimális mértékben. Egy ásványi olaj után az első két telitanknál füstöl mint a gyárkémény, azért, mert kipucolja a lerakódást, ez saját tapasztalat. Ritkán járok vidékre, de akkor szeretem meghajtani. Eddig óra szerint 95km/h-nál volt olyan üveges hangja, hogy tovább nem lehetett neki nyomni, jelenleg ez 110 körül lehet. Azt nem vitatom, hogy így drágább üzemanyaggal járok, de nekem ez megéri, nem csak azért mert jobban megy tőle, szerintem a motor is tovább fogja bírni.
Kérdésedre visszatérve szerintem van, úgytudom 1:40 és 1:33-as keveréket szoktak rakni bele. Meg kell tudni a gyári adatokat.
Fékes gondomra továbbra is segítséget várok. (Módosította Freddy 2005.08.28. 23:27-kor)
Azt mondja az autószerelő, hogy az ötvenes anyag miatt állt be (Arol, saját munka). 1980-as a gép, a korosztályának megfelelő technikájú főtengellyel. Szerinte a kutas 40-es moslék is gyenge, s azt tanácsolja, hogy járjak 30-35-ös nyállal.
Mi a véleményetek erről?
Van-e különbség a korai illetve a kései 601-es motorok kenésigénye között? (83 előtti és utáni típusok,kódot sajnos nem tudok)
Mitől lehet, hogy az egyik első fékem folyamatosan befog? Mindig ugyanaz, a másik oldalon soha. Szinte új a fék, most csinálták meg 2-3 hónapja, azaz új fékhenger, utánállító, a többi ebből a szempontból nem lényeges. Már kétszer szétszedtem emiatt, mert kézzel alig lehetett tekerni úgy befogott, hogy kézzel visszatoljam az utánállítókat. Utána egy darabig jó volt. Végül visszavittem a szerelőhöz aki csinálta. Akkor épp csak negyed fordulaton fogott be enyhén (szerintem ez sem normális), azt mondták ezzel nem lehet mit kezdeni, mert az automata utánállító ilyen és a másik sem lesz jobb. Alig telt el pár nap megint arra lettem figyelmes, hogy nem gurul rendesen és nem is megy csak nyeli a benzint. Megemeltem, kézzel alig lehetett elforgatni a kereket. Szétszedtem, kivettem a fékpofákat és az automata utánállítókat megvizsgáltam, de nem találtam semmi különöset, ezért összeraktam. Manuálisan visszaállítottam őket a hátsó állásba. Mentem pár kilométert, aztán megint megemeltem. Most tökéletesen fog és gurul. Attól félek, hogy 100-200km-nél tovább nem lesz jó. Volt már valakinek ilyen? Tipp? (Módosította Freddy 2005.08.28. 17:35-kor)
Bbalazs írta: "Freddy : Ha ezt nekem irtad.......megnéztem és alapjáraton 12,6-12,7 között ugrál a töltésem......az jó vagy nem jó?"
Bocsi, nem olvastam egy ideig a fórumot. Megoldódott már azóta? Alapjáraton kb. annyinak is kell lennie, maximális fordulaton pedig 14-14.4V körül. Ha ennyire felviszi a feszültséget valószínűleg tölt. Nem akkumulátor savazásra gondoltam, hanem desztillált/ioncserélt vízzel szokták utántölteni ha a minimum alá csökken a savszint. Minden akkumulátoron kell lenni egy minimum és maximum jelzésnek. Hogy jó-e az akkumulátor, szerintem töltéssel és multiméteres feszültség ellenőrzéssel lehet eldönteni. Erre pontos értéket nem tudok mondani, mert szerintem akkumulátoronként változhat és annyira nem is értek ehhez.
Ha olyan emberrel csináltatod akinek erre sorozatengedélye van(vannak ilyen helyek)akkor elviszed hozzá, bepecsételi a forgalmidba az átalakítást,és mehetsz is.
Helló mindenkinek! Annyit szeretnék tőletek kérdezni,hogy ha belerakom a 4T wareszba a gázt akkor újra le kell műszakisztatni vagy elég egy újzöldkártya. Várom a válaszokat
--4ütemû warburg power--<BR>ez legalább ki van fizetve!
Van egy problémám, mégpedig az, hogy tegnap beindítottam az autót be is indult úgy ahogy kell, de aztán gyorsításnál mielött váltottam volna kettesbe megtorpant a motor aztán huzott tovább. Megálltam megnézni mi lehetett ez és alapjáraton pislákolt a töltés jelző lámpa (sosem szokott). Meg még az is szokatlan ha adok egy gázfröccsöt nem fut olyan hosszan a motor ahogy szokott hanem hamar visszaáll alapjáratra. Ezek a problémáim. Remélem tud valaki segítséget adni. Vagy egy olyan műhelyet mondani ahova elvihetem és nem ráznak át. (Csepeli vagyok)
Ha jól emlékszem, Arnold a kormánymű-csere előtt panaszkodott kattogásra teljesen alácsapva a 4T Trabijában. Nekem meg a féltengelyek csattognak olyankor, de hát az más tészta...
hi! valaki megtudná mondani a 6307 és 6009 csapágy pontos méreteit? és még egy kérdés, teljesen alá szedve a kormány a wareszomon és az első futóműtől egyenletes kattogó hangot hallok, de utánna egyenesen megyek megszünik a kattogás. ezt mi okozza? a segítséget előre is thx.
Ez sem ilyen egyszerű. Alkoholt szoktak keverni a benzinbe, a fenti okok miatt, de ez egyrészt nem aromás, mint a pálesz, másrészt pedig hozzá is hangolják a motort. Brazíliában van nagy divatja ennek, ott rendes mennyiségben gyártják az olyan autókat, amiket eleve kb. 15% alkoholt tartalmazó üzemanyaggal hajtanak - de ezek kifejezetten erre tervezett motorok. A túl gyors égés káros lehet, ui. a dugattyútetőre még akkor üt rá a robbanás, amikor felfelé halad, nem érte el a felső holtpontot. Biztos hallottál már hidegindító által kilőtt gyertyáról - itt hasonló a helyzet. Nem javaslom, hogy kipróbáld, pláne nem pálesszal. Inkább idd meg, vagy küldd el nekem, majd jól elmesélem a tapasztalataimat
kezdo:
Próbálj meg felhajtani színtelen búrát, nem olyan lehetetlen küldetés az.
Szerintem keress eleve színtelent, mert azok anyagukban színezettek, és azt szerintem nem lehet csak úgy kimosni belőle... Bár... Egy próbát talán megérne, ha uv-vel világítanád intenzíven. Vagyis a kifakulást siettetnéd... De ez csak az én saját véleményem-ötletem, egyéltalán nem biztos, hogy müxik. Uv-t meg legegyszerűbben egy letört külső üvegű utcai lámpával tudsz csinálni. Mármint úgy értem, hogy egy olyan égőt veszel (szerzel ) valahonnan, letöröd a külső burkot róla, mellérakod a cuccot, és megvilágítod. Nem árt letakarni, mert az általa kibocsátott fény A SZEMRE RENDKÍVÜL ÁRTALMAS még a falon tükröződve is! Viszont teljesen nem fedheted le, mert akkor nem tud hülni... De ez csak egy kóbor ötlet, lehet, hogy nem müxik... (az uv tutira müxik, csak a kifakulás nem) Arra nem gondoltál még, hogy lefóliázd? Ha nem lehet átlátszót beszerezni, akkor az mégiscsak egyszerűbb...
Hello Prokee! Segítség kéne! A Rometes fróumon hallottam hogy páleszt kell keverni a benzinbe mert az gyorsan ég, hűti a motort és megduplázza a kompressziót....állítólag a Danuvia 120-al ment ezzel a módszerrel.....tudnál vmit erről mesélni hogy ennek vannak e káros következményei és milyen káros következményei vannak ha vannak?
Trabant 601 Special "84 DCC-060 Died Trabant 601 Special "90 DLE-093 Little Boy
Létszi segítsetek: szeretnék a wareszra fehér hátso lámpákat! Hol lehet szerezni v hogy lehet csinálni,mert ugy hallottam,hogy higitoba kell belerakni a burát és az kimarja?! Igaz ez????
A 4T Trabihoz ma már három kuplungbowdent ismerhetünk. Van ugye az eredeti, a bowdenház színe szürke és zsírzógomb található a kiemelővilla felöli fém részén. Továbbá ismert az elég gyenguska utánzatnak tekinthető magyar darab, mely vékonyabb és fekete bowdenházáról azonnal felismerhető. Majd van a nem olyan rég forgalomba került lengyel gyártmányú darab. Ez kívülről szinte teljesen megegyezik a fent említett gyárival, azonban nincs rajta a zsírzógömb. Kérdésemre a boltban azt felelték: környezetvédelmi okokból nem gyárthatják úgy. Én nem igazán értem, de sajnos azt tudomásul kell venni, hogy a gyár nem véletlenül alkalmazta ezt a megoldást: nem igazán jó a bowden íve, valószínüleg ezért van szükség az erősebb kenésre. Így kérdés, vajon zsír nélkül (csak olajozva) mennyit fog kibírni az új alkatrész. Eredetit ugyanis sajnos szinte sehol sem lehet már kapni.
Igazából a 2T trabién sincs zsírzógomb....gyárin van zsírzógomb, szürke a bowdenház,és fekete gumicső van ráhúzva. de neked nem golf kuplungbowdeneket kéne már gyűjtened?
Ma vettem egy 4t-trabi kuplungbowdent, hogy legyen tartalékba. És hát... Szóval volt kétféle, az egyiket rögtön felismertem hogy a szétnyílós fajta, a másikat meg gyárinak mondták. De szerintem csak gyárinak akar kinézni. A kampója olyan, mint a gyárié, tehát valszeg ott nem fog kinyílni, viszont a gumicső rajta (amire még nem sikerült rájönnöm, hogy mire való) vékonyabb, mint az én Zwickauban kapott gyárimé. De a legnagyobb különbség az, hogy nincs rajta zsírzógomb! Ott az a fémidom, amin lenni szokott, de nyoma sincs a gombnak. És már most, újonnan sem csúszik túl könnyen a bowden. Kérdésem: Akkor most a gyárin van-e zsírzógomb, vagy van ilyen is - olyan is? És jó lesz-e vajon ez a gomb nélküli, vagy megpróbáljak lyukat fúrni rá, és gombot belerakni?
Bocsánat, jogos, Grisa Félreolvastam a számokat... mentségemre szolgáljon, hogy ma értem haza, és egyhuzamban olvastam el az érkezett kb. 250 emailt, meg az összes engem érintő fórumon a hozzászólásokat, közben töltöttem fel 1200 képet, a klipet, archiváltam a szerverről és a gépről, meg ilyesmik )))))))) Mégeccör elnézést...
Prokee, szerintem valami nem okés! A 12,valamennyi nem sok, hanem kevés! A nyaggatóban te is ezt írtad, és ott igazad is van. 14V-nak kell lennie. Bár szerintem az azért megengedhető, hogy alapjáraton még ne legyen ennyi, főleg, ha frissen indított hideg motornál beterhel közös kedvencünk, a fűtősün!
A 4t kuplungja sokkal keményebb a 2t-énél. De ha jól van zsírozva a bowden, akkor azért az sem gáz! Javaslom a bowden alapos kimosását (termászetesen kiszerelt állapotban, benzinnel, gázolajjal, petróleummal védénegyvennel) a zsírozás előtt! Éppen tegnap csináltam, és így végre rendesen bele tud menni a zsír, az pedig nem hátrány... Ja, és gyári bowden használatát! Az utángyártottal nekem sokkal nehezebb volt kinyomni, és az könnyebben törött! Azazhogy helyesbítek: Az én általam használt utángyártott volt ilyen vacak. Másikak lehet, hogy jobbak.
Milyennek kell lennie egy 4T trabi kuplungjának? Mármint keménységre. Folyamatosan keményedő? Mert az a gondom hogy benyomom a kuplungot és valami bivaly erő kell hozzá és a végén kicsit jobb a helyzet, finoman kiengedni nagyon nehéz mert igen erősen nyomná visszafelé is, már olyan lábizmom lesz hogy csuhaj természetes ez?????
"alapjáraton 12,6-12,7 között ugrál a töltésem......az jó vagy nem jó?"
Horror sok. Ezzel kapcsolatban lásd a Nyaggatót. Ha ennyire túltölt, valszeg már az akkut is megölte - tehát először javítás, majd akkucsere.
"savazás és utántöltés után"
Ez meg felejtős. Savazni még a hozzáértők sem tudnak igazán, ui. nem tudod, a folyadék feltöltésekor pontosan milyen töltöttségen állnak a cellák - így pedig nem tudod belőni a savsűrűséget a betöltéshez. Ha egy akksit savazni kell, akkor egyszerűen ki kell dobni.
Tudom, hogy sokan fogják azt mondani, hogy nincs igazam, de... Én még nem láttam tartósan jól működő 6V-os fesszabályzót... Vagy tönkrementek, vagy nem töltöttek eléggé... Én nekiesnék az érintkezőinek, és azokaatt görbítgetve próbálnám beállítani, de ez nem túl tanácsos, mert ezzel galibát lehet okozni... Aszondod, hogy nagy fordulatokon kapcsol be... Nem lehet, hogy kontakthibád van valahol a gerjesztés-oldalon? Vagy csak koszosak az érintkezők (mármint a fesszabályzón belül... vagy kívül...)? Esetleg a dimanóban van kh-d? Mérd ki!
Tudom, hogy nem olcsó, de célszerű lenne próbapadon megnézetni a generátort mint szenvedni. Egy 12V-os fesszabályzó is 2-3 ezer pénz. Én csak akkor próbálgatnám ha tudok kölcsönkérni valakitől egy próbára.
Az akkumulátor állandó lemerülése lehet attól is ha az akkumulátor elgyengült (nem veszi fel a töltést), célszerű lenne benne ellenőrizni a savszintet és ha kell utántölteni valamint a feszültséget üres állapotban és járó motornál. Ebből már eleve lehet következtetni, hogy van-e töltés. Nálam rendszeres hiba volt, hogy a töltésjelző nem világított gyújtásnál amikor a generátor elszállt. Ez is egy hibalehetőség.
Gondolom neked, mint minden rendes 6V-os trabi tulajnak otthon hegyekben áll a fesszabályzó. Na, én elsőre azt cserélném ki... De nekem ilyen gondom már nincs amióta saját gyártású 6V-os fesszabályzót használok!
Sziasztok! Az szerintetek mitől lehet h állandóan lemerül az akumlátorom? De sztem a töltéssel is vmi gáz van mert menet közbe is szokorr (moderálva)akodni a cucc. Mi lehet feszültség szabályzó vagy generátor? Vagy esetleg vhol zárlat van?
Szereztem egy warez generátort, de nem pont az eredeti helyére ment fel, a szíjtárcsája kb. 2-3cm-el beljebb van a főtengely ékszíjtárcsájának a síkjától. Mivel a felső generátor tartókar sem gyári és kisebb ékszíjat kellett rárakni (a nagyot nem lehetett meghúzni), most eléggé túl van feszítve az ékszíj, mert csak így ment rá. Ráadásul nem megy az autó ahogy szokott, hamarabb leesik a fordulat és sokkal többet zabál. (A rossz generátorral töltés nélkül ment mint a golyó.) Nagy gázfröccsnél visít, ez egyértelműen a generátor. Kérdéseim a következők:
- árthat-e a főtengelynek a terhelés amit a túlfeszített ékszíj okoz axiális irányban (a radiális mellett); - az ékszíj túlfeszítése és ferdesége okozhatja a fenti tüneteket vagy a generátor hibája lehet (feszültség szabályozó, terhelési ellenállás, stb)?
A napokban fogok feltenni egy másik felfogatót, amivel egy síkba kerülnek a szíjtárcsák. Addig is tudnom kellene, hogy merjek-e menni így vele.
Előre is kösz a segítséget.
NEVER USE SILICONE! (Módosította Freddy 2005.08.07. 21:09-kor)
Nem áll vissza! Ez az extra benne! Valaki ezért külön megbuherálja az új kocsiját! Különben szerintem is tök jó, hogy nem megy vissza. Azt én se szeretem. Viszont balra indexeléskor a térdemmel is vissza tudom lökni...
4T trabinál az indexkapcsolo kanyarodás után automatikusan visszaáll alap helyzetbe? 4T wartburghoz vagyok szokva annál így van de nemrég lett trabim és nemtudom hogy normális-e hogy nekem kell mindig visszalökni alap állapotba.
Nemrég javították a generátorom, de megint tönkrement, valószínűleg forgórész szakadt. 28-án jön vissza a szerelő szabiról, garanciában javítaná. Egy másik helyen 10e+ árajánlatot adtak. Szerintem ennél még a bontóban is olcsóbb egy működő, jelenleg még erre sincs meg az anyagi keret.
Ha esetleg valakinek Pécs környékén volna egy működő 12V-os 3 fázisú generátora Trabant 601-hez, vagy legalább egy jó forgórésze érdekele a dolog. Ha kölcsön tudná adni mégjobb lenne, hálás lennék érte! Mert utána megjavíttatom az enyémet garanciában, csak addig kell.
Sztem ha ráérsz és nem akarsz sufnizni ennyire van egy kultúráltabb megoldás is.....mégpedig itt olvasható......ebben nincs tépd ki, az nem kell, meg mittoménmi, elég jó kis leírás de egy kis elektronikai ismeret kell, ha nincs akkor meg megcsuináltatod vmelyik haveroddal vagy keresel autóelektronikust vagy TV/rádió szerelőtelvileg az is megtudná csinálni az elektronikáját...... szal a cikk linkje: https://szoci.motoros.hu/index.php?id=6
Trabant 601 Special "84 DCC-060 Died Trabant 601 Special "90 DLE-093 Little Boy
ja, tudom. Megy személyesbe még mielőtt reklám lesz belőle... Ők egyébként nem törik el az üveget kivételkor, mert kivágják a gumit! De ha kéred, akkor azt is kímélik.