Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

926 Rell Miklós 2005-09-04 19:34:27

Nemtom, lehet, hogy hüleséget írok, de csak annyit tudok, hogy a 4t kormánymű ha elvre nem is, de kialakításban kicsit más a 2t-nél. Szóval azt nemtom, hogy szerelni is más-e, de azt látom, hogy itt mindenki a 2t kormányművét szedi szét, és szegény manyzagnak 4t-je van. Egyébként az a harmónikás gumi nálam meg el van szakadva, aztán mégis így használom. 2t-nknél is mindig szakadt volt, mert hiába lett kicserélve, pár hónap után mindig újra kiszakadt. Nemtommé...

retro

925 (Törölt felhasználó) 2005-09-04 16:16:11

Tibke írta:
A bontott nem feltétlen ferde. de biztos lehet ám kapni jobbost is újat, de sztem felesleges... azért írtam az imbuszcsavart,mert azok alapból 10.9-es keménységűek, nekem a wartburg fék is imbuszcsavarral van fenn,simán kibírja, a tárcsafékhez is azt kell használni.

Szóval engedjem kalapálni, ugyanolyan jó is lehet utána mint a gyári? Vagy ne engedjem, inkább cseréljem? Én is hasonló keménységű csavarra gondoltam amúgy. Ja és találtam mégegy hibát a fékben, a felső rugók nem a fékpofák mögött mentek, hanem mindkettő elöl. Gratulálok a VOLT szerelőmnek..

NEVER USE SILICONE!

924 Bernáth Zoltán 2005-09-04 12:57:29

Nekem eddig sajna mindig ki kellett vennem a kormányművet a helyéről emiatt a dolog miatt.Sőt már jártam úgy,hogy még a satuban is megértem leütni a kormányműkart a fogaslécről.Annyira rajt volt.Volt olyan is hogy néhány ütésre lejött.

SIR

923 Varga Tibor 2005-09-04 12:39:27

Kösz, csak sajna nincs másik féklapom. Kompetten van az egész a féklappal, függőcsapszeggel, stb. de csak két balos gyárit tudok szerezni, az egyiket még át is kellene alakítani jobbosra és ez nem hiányzik. Jobbosból csak bontottat tudnék, ami tuti görbe lesz szintén. Egy helyen azt mondták azért görbülhetett el mert feszegethették, egyébként nem görbülhet el. Nagykalapáccsal finoman ki lehet centírozni. Ha jól vettem ki náluk ez rutinmuka. Elég bizarrul hangzik. Ne engedjek ilyet?? Csere esetén nem merném sima csavarral feltenni csak valami speciális anyagúval ami tutira megfogja.


A bontott nem feltétlen ferde. de biztos lehet ám kapni jobbost is újat, de sztem felesleges... azért írtam az imbuszcsavart,mert azok alapból 10.9-es keménységűek, nekem a wartburg fék is imbuszcsavarral van fenn,simán kibírja, a tárcsafékhez is azt kell használni.

Tibke
www.tar.hu/tibke

922 Varga Tibor 2005-09-04 12:36:42

Sziasztok!
Trabi 601-be szeretné Warbi motort szerelni csak azt nem tudom hogy a váltó probélémát hogy oldajm meg szal hogyan lehet ne összehozni a warbi motort hogy passzoljon hozzá valami váltó ami el is fér a motortérben...
vagy esetleg valamilyen oldalt ahol találok hozzá segítséget
Köszi

Miért nem jó a trabi váltó neked? közdarabbal szokás összeilleszteni a trabi váltót a wartburg motorral.

Tibke
www.tar.hu/tibke

921 Varga Tibor 2005-09-04 12:35:55

így van, ahogy prokee irta,nem kell kivenni a kormányművet, de mi a tankot se szoktuk. szépen le lehet ütni a kormányműről a kúpon lévő részt.

Tibke
www.tar.hu/tibke

920 Prokop Gábor 2005-09-04 11:13:25

Ízlés kérdése, sztem a kormánymű kúpos részét sokkal könnyebb úgy leszedni, ha még a helyén van, rögzítve. Tanki ki, odafér a kulcs, anya le, majd két kalapáccsal (rátartva-ütve) a kúpra csúszó részt le lehet szedni.

919 Bernáth Zoltán 2005-09-04 06:29:07

mazanyg!

Ha ki akarod cserélni azt a gumit a kormányműnél ahhoz ki kell venned a kormányművet a helyéről.Ugyanis a kormányműkar a fogasléc végére kúposan van illesztve.Azt a helyén nem fogod tudni szétszedni.Kiszerelés után fogd be satuba a kormányművet a kormányműkarnál.Vedd le végéről az anyát.A kormányműkart a fogaslécről le kell huzatni lehúzóval,de le is lehet ütni.


SIR
(Módosította sirtrabi 2005.09.04. 08:32-kor)

918 (Törölt felhasználó) 2005-09-04 00:00:34

Sziasztok!
Trabi 601-be szeretné Warbi motort szerelni csak azt nem tudom hogy a váltó probélémát hogy oldajm meg szal hogyan lehet ne összehozni a warbi motort hogy passzoljon hozzá valami váltó ami el is fér a motortérben...
vagy esetleg valamilyen oldalt ahol találok hozzá segítséget
Köszi

917 (Törölt felhasználó) 2005-09-03 20:38:47

Tibke írta:

Féklapcseréhez miért akarsz csapágyat ütögetni? fúrd le a szegecseket, és utána imbuszcsavarral! tedd vissza a másik féklapot.

Kösz, csak sajna nincs másik féklapom. Kompetten van az egész a féklappal, függőcsapszeggel, stb. de csak két balos gyárit tudok szerezni, az egyiket még át is kellene alakítani jobbosra és ez nem hiányzik. Jobbosból csak bontottat tudnék, ami tuti görbe lesz szintén. Egy helyen azt mondták azért görbülhetett el mert feszegethették, egyébként nem görbülhet el. Nagykalapáccsal finoman ki lehet centírozni. Ha jól vettem ki náluk ez rutinmuka. Elég bizarrul hangzik. Ne engedjek ilyet?? Csere esetén nem merném sima csavarral feltenni csak valami speciális anyagúval ami tutira megfogja.

NEVER USE SILICONE!

916 (Törölt felhasználó) 2005-09-03 14:20:15

Szevasztok!
Tudom, hogy nem szép több napra eltűnni, és utánna nekitámadni mindenkinek a kérdéseimmel, de nagyon fontos lenne ha Valaki tudna segíteni.
Ki akartam cserélni a harmónikagumit, ami a fogaslécnél van.
Leszedtem a végéről az anyát amit a hajlított alátét fog. Utánna kiszedtem a stiftet a tengelyen lévő anyából és azt is kicsavartam.
Azt mondta valaki az ismerőseim közül, hogy ezután elfordítom a kormányt és a fogasléc kicsúszik a tengelyeket tartó vasból, hát nem így van.
Nagyon várom, hogy valaki segítsen, ha tud.
(Itt ülök a gép előtt, ha lehet most írjatok valamit.)

915 (Törölt felhasználó) 2005-09-03 14:19:58

Szevasztok!
Tudom, hogy nem szép több napra eltűnni, és utánna nekitámadni mindenkinek a kérdéseimmel, de nagyon fontos lenne ha Valaki tudna segíteni.
Ki akartam cserélni a harmónikagumit, ami a fogaslécnél van.
Leszedtem a végéről az anyát amit a hajlított alátét fog. Utánna kiszedtem a stiftet a tengelyen lévő anyából és azt is kicsavartam.
Azt mondta valaki az ismerőseim közül, hogy ezután elfordítom a kormányt és a fogasléc kicsúszik a tengelyeket tartó vasból, hát nem így van.
Nagyon várom, hogy valaki segítsen, ha tud.
(Itt ülök a gép előtt, ha lehet most írjatok valamit.)

914 Varga Tibor 2005-09-03 12:48:44

Féklapcseréhez miért akarsz csapágyat ütögetni? fúrd le a szegecseket, és utána imbuszcsavarral! tedd vissza a másik féklapot.

Tibke
www.tar.hu/tibke

913 Sánta Gábor 2005-09-02 14:14:03

"Hali4

Csak óvatosan kérdezem, hogy tud-e valaki Szeged környékén olyan helyet, ahol a felniket, spoilereket be lehetne íratni a forgalmiba, hogy a KPM ne szívasson? "

wazze öccsém Te is szegedi vagy?! egyébként hmm...én nem vok ebben a témában járatos.....a tanyán nem kell beíratnom......de psszt!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

912 Sánta Gábor 2005-09-02 14:12:25

"Hát én nemtom melyik pálmával, a fixel, vagy a texel akartam felragasztani, de az, amelyiket én használtam feloldotta a szivacsot... Isteni volt utána lekaparni a duróról. Még most is megfájdul a kezem, ha rágondolok... Biztos akkor nem a megfelelőt használtam... Viszont ezeknek a pálmáknak nem az a lényegük, hogy ha már száraz tapintásra, akkor kell összenyomni? Én legalábbis úgy csináltam. Szivacs le, új kárpit beken, tetőduró beken, mire végeztem száraz volt az eleje, ott elkezdtem felnyomni, és azóta is jó."

igen az a Palmatex.....jó kis ragasztó..én 2 éve ragasztottam fel azzal a fürdőszobában a leesett csempéket (:mad és azóta is ott vannak...cipő ragasztásra sem rossz de oda ajánlott egy "C" szorító.....de fát is ragasztottam azzal meg még miegymást......

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

911 (Törölt felhasználó) 2005-09-02 07:37:48

Kimértem, hogy függőleges és átlós irányban GÖRBÉK A FÉKLEMEZEIM. Ráadásul az egyik beleér a fékdobba, ki is fényesítette. Ezért a fékpofák is a fékdob ívére ferdén ülnek a dobba. Kérdés, hogy a féklemezeket szabad-e kalapálni vagy csak cserélni? Csere esetén csak balos gyárit tudok szerezni, jobbosból csak bontottat (csapágy+függőcsapszeg). A csere magával vonja a kerékcsapágyak cseréjét is, mert azokat nem lehet épségben kiütni belőle, ez idáig csak anyagáron 10e. Mivel a függőim is odavannak, ezek állapotától függően 11-17e a csere+dörzsárazás. Ez így már elég sok pénz ahhoz, hogy elmenjen a kedvem az egésztől.

Ha kikalapáltatom akkor is ki kellene venni legalább a függőt megcsinálni. Csak nem tudom merjek-e kalapálásba belemenni.

Eléggé égető a dolog, mert most az autó két bakon áll, a fékdobokat és pofákat már újraszabályoztattam (tehát ezt vis(moderálva)akni nem fogom amíg a féklemez egyenes nem lesz), az autó pedig nagyon kellene.
(Módosította Freddy 2005.09.02. 09:39-kor)

910 Rideg István 2005-09-01 19:18:39

Hali4

Csak óvatosan kérdezem, hogy tud-e valaki Szeged környékén olyan helyet, ahol a felniket, spoilereket be lehetne íratni a forgalmiba, hogy a KPM ne szívasson?

Powered by Honecker
http://reklampenz.ingyenweb.hu

909 (Törölt felhasználó) 2005-09-01 10:12:43

Uraim, Köszönöm szépen a segítséget

Irány a pult, én fizetek

Üdv.: CIX-688

CIX 688

908 Szabó Szilárd 2005-08-31 22:19:04

Én a barkácsboltaban vettem direkt műanyag és kárpit cuccok ragasztásához ragasztót olyan tubusban van mint a sziloplaszt, de a nevét sajna nem tudom!
Azzal ragsztottam fel a tetőkárpitot és azóta is fennt van!!

Trabant 1975 !!!

907 Rell Miklós 2005-08-31 22:10:51

Hát én nemtom melyik pálmával, a fixel, vagy a texel akartam felragasztani, de az, amelyiket én használtam feloldotta a szivacsot... Isteni volt utána lekaparni a duróról. Még most is megfájdul a kezem, ha rágondolok... Biztos akkor nem a megfelelőt használtam... Viszont ezeknek a pálmáknak nem az a lényegük, hogy ha már száraz tapintásra, akkor kell összenyomni? Én legalábbis úgy csináltam. Szivacs le, új kárpit beken, tetőduró beken, mire végeztem száraz volt az eleje, ott elkezdtem felnyomni, és azóta is jó.

retro

906 (Törölt felhasználó) 2005-08-31 19:17:44

Palmafix-el. Fémdobozban kapható festékboltokban, 0.8kg vag 1kg-os kiszerelésben, nem tudom pontosan. De semmiképp nem Palmatex, az teljesen más. Ragasztásnál vigyázni kell mert gyorsan szárad, és ha sokat kensz felpúposodik utána (de amúgy is), ezért folymatosan simítani kell. Egy tetőkárpitot szerintem 1/4 részenként tudsz felragasztani, különben megszárad mire végigkened. Ecsettel célszerű kenni.

Bár most nézem ez szivacsos, arra már nem biztos, hogy jó. Talán jobb lenne elvinni egy kárpitoshoz. Pécsen tudok ajánlani.
(Módosította Freddy 2005.08.31. 22:51-kor)

905 (Törölt felhasználó) 2005-08-31 19:02:27

...feltettem 2 képet a problemáról a www.kep.tar.hu/cix688 oldara Trabant mappába:-)

CIX 688

904 (Törölt felhasználó) 2005-08-31 16:17:37

Üdvözletem Uraim!
A következő probléma adott okot jelen fórumba való íráshoz:

4 ütemű trabimnál a következő jelenség lépett fel:
Kb. 3 napja a tetőn, a belső kárpit itt-ott elvált a tetőtől...
Ma reggel azt hittem felnyomták a kocsit:-) A tetőkárpit egy az egyben elvált a tetőtől!!
Szóval leesett.
A tetőn a szivacsréteg ott van, a kárpit pedig szépen el van terülve az üléseken...

Következő szakmai kérdésem lenne:

MIVEL kellene vis(moderálva)agasztanom a kárpitot a tetőn levő SZIVACShoz?



Bízom benne, hogy ha valahol, hát itt kapok választ

Üdvözlettel:
CIX-688

(szét vagyok hullva, minta Trabantban a Tetőkárpit )

CIX 688

903 (Törölt felhasználó) 2005-08-31 15:19:04

Tovább jutottam az első fékekkel. Mindkét oldalon a baloldali fékpofán látható csíkokon (tehát így idumul a pofa a dobhoz) 2.7mm-es eltérés van a fékpofa két végéhez képest, ugyanez a jobb oldali pofákon 0.8mm. Mivel mindkét oldal egyforma nehezen tudom elképzelni, hogy a féklemezeim görbék vagy mégis? A fékpofákat bármelyik irányba forgatva be lehet rakni, szimmetrikusak? Holnap reggel vinném szabályoztatni, addig kellene tudnom hogy mi a helyzet ezekkel.

NEVER USE SILICONE!

902 Rell Miklós 2005-08-31 13:36:07

Ja, és a fűtéscső idomja emlékeim szerint tökmindegy, hogy hogy van. Ahogy adja magát... A lényeg az, hogy a bimetálos rugó megfelelő előfeszítéssel kerüljön a helyére, ettől lesz jó az automata szivató. És a karbifűtés is csodákra képes! Ha működik, akkor olyan a kocsi hideg motorral, mint az álom! Tudom, ezt már többször írtam, de nem győzöm dícsérni magamat, szóval: nálam két párhuzamosan kötött relé adja a tápellátást a süninek, és még kondikkal is védve vannak. Azért kettő, mert a legnagyobb áramú, amit venni lehet ez 30 A-es, itt meg ennél nagyobb áram folyik, tehát ez üzem közben kíméli a relét, és azért van a kondi, hogy kapcsoláskor, amikor ívet húzna, akkor se égjen be a relé, hanem a megszakítós gyújtás kondijaihoz hasonlóan "elnyelje a szikrát", tehát ez kikapcsoláskor védi a relét.

retro

901 Rell Miklós 2005-08-31 13:24:42

Na, megnézegettem az enyémen, mert már nem nagyon emlékeztem.
Szóval a 18-as alkatrészen KELL lennie egy jelnek (a peremén), aminek a karbin levő jellel kell egybe esnie. Mindezt úgy, hogy közben a rugó a szivatót zárja. Összerakod így, majd meleg motornál ellenőrizd, hogy kinyílott-e a szivató. És mondom: a karbi/szivató fűtéseit is ellenőrizd, különös tekintettel az aksi melletti relére, és a motor mögött található csatlakozóra. Ezekkel szokott gáz lenni. Ha itt valami nem oké, akkor ha nem tudod rögtön megcsinálni, jobb ha lekötöd az aksiról a szivatófűtés vezetékét (külön vezeték megy tőle az aksihoz), mert ezen a körön nincs biztosíték, és viszonylag rövid, vastag vezetékek mennek, amik csúnya zárlatokat tudnak okozni.

retro

900 Rell Miklós 2005-08-31 09:50:14

A rugót úgy rakd bele, hogy alapból zárva legyen a szivató pillangószelepe (mivel gondolom, hogy nem üzemmeleg motort szerelsz ). Ha leveszed a gumifedelet a karbiról, ami a légszűrőtől jön, akkor ez szépen látszik.

retro

899 (Törölt felhasználó) 2005-08-31 07:18:03

Szevasztok!
Tegnap este szétszedtem az automata szivatót, hogy egy kicsit kipucoljam és lássam, hogy milyen belülről. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.
A hidegüzem zavarai című cikkben, ahol az automata szivatóról van szó van egy kép. Ott 19-es számmal van egy csavar ami a rugós részt fogja.Azt én sikeresen kicsavartam, de nem jelöltem meg, hogy a 18-as számú rész és az a rész ahova a fűtéscső megy hogy áll egymáshoz képest. A jelölés amit a cikkben írtatok, a hűtővíz befolyó részén van. Szóval a rugót most nem tudom, hogy hogy állítsam be. Kérdés a 19-es csavart a felhelyezés előtt, vagy utánna kell meghúzni.
Ha ezt valaki érti annak előre is gratulálok.


898 (Törölt felhasználó) 2005-08-30 22:12:38

Még annyi, hogy a fékdobnak valóban van egy minimális excentritása, legalábbis forgatáskor nem körkörösen fog be a fék. A hátsó fékdobok gyári újak voltak csak éppen legörgőzték róluk a lakkot. Ezt már nem is mertem említeni, de ott is van egy enyhe súrlódás az egyik keréken. A szerelő szerint ez semmi, mert könnyen átfordul rajta, de szerintem ez baj. Nem körkörösen hanem egy bizonyos ponton, kb. 1/4 fordulatig. Tehát akkor excentrikusak. De mit tudok tenni ez ellen?

NEVER USE SILICONE!

897 (Törölt felhasználó) 2005-08-30 20:41:35

O2TO: köszönöm segítséged. Ma ismét szétszedtem a féket, mert már nem bízom a szerelőben aki csinálta. Az első pontnál mindjárt elbukott a dolog, ugyanis nincs meg a megfelelő holtjáték az utánállító és az egyik fékpora hornya közt, csak azt nem tudom ezt miért nem vettem észre eddig. A rugó érzésre nagyon erősen húz de az még az eredeti. A fékcsövek, fékolaj, munkhahengerek és utánállítók maximum 3 hónaposak. Ugyanekkor lettek a fékdobok szabályozva 201,4mm-re és fékpofák újraferrodolozva a fékdob ívéhez, ezért a többit kizárnám.

A helyzetet tovább rontja, hogy nagy vacak fékpofákat csináltak és a fékdobban már van egy szép bemaródás (2-3e km-t mentem vele maximum). Ennek a bemaródásnak a nyoma látszik a pofákon is mint kidudorodó csík és gyanítom innen ered az iszonyatos fékcsikorgás. Ez még a kisebbik baj, de a csík az egyik fékpofán nagyon nem párhuzamos a pofa szélével. Ferde lenne a féktányérom vagy felcserélhették a jobbos-balos első fékhengereket? Vagy a fékpofa sík része (ahova a rugók és állítók mennek) a ferde az íves részhez képest? Így beszerelt állapotban hiába próbáltam megnézni a fékhengerek hornyaiban a lejtés irányát igen nehéz megállapítani. Ráadásul ezt a jobbos féktányért (ami a kerékaggyal és függővel együtt van) nem is tudom már beszerezni csak bontóból, ami ugyanolyan (moderálva) lehet.

Össze sem raktam rendesen, mert amint kiderül mi a gond cserélem a hibás alkatrészt és új fékpofák/dobok lesznek az autó viszont nagyon kellene. Szerelőhöz azért nem viszem, mert eddigi tapasztalataim alapján csak elrontani tudják és ezért még pénzt is kérnek.

Esetleg nincs valakinek elfekvőben jobb első féktányér? Az újabb változat kellene, aminek az agyába két csapágy megy. Nem külön kellene, hanem ahogy gyárilag van, függővel mindennel együtt.

NEVER USE SILICONE!

896 Rell Miklós 2005-08-30 14:24:31

Manyzag:
Hőfokjelző:
Ha tudod, hogy a kombiműszer a rossz, hát cseréld ki. Ha nem tuti, és nem tudod kimérni, amit a kocsmában írtam (későbbi visszaolvasóknak bocsi), akkor vegyél egy gombát, és cseréld ki, így pár száz forint árán megtudod, hogy a gomba volt-e rossz, vagy a kombiműszer...
Egyébként az elektromos rendszer szerelési útmutatója innen letölthető német nyelven, ajánlom esetleg a prokee figyelmébe is, tán érdemes lenne feltenni a twk oldalára is... Ja, az anyag a www.snydmans-wahn.de oldalról származik, ott van még egy-két egyéb szerelési útmutató is.
A karbit én hozzáértés nélkül szedtem szét, azzal, hogy csak megpucolom, attól rosszabb nem lehet...
Ha nincs szivatód, akkor a szivatónál levő két jelzésre ügyelj, hogy egymás mellett legyenek (a téli üzemes cikkben megtalálod, hogy miről beszélek), azt nálam is eltekerték hozzáértő szerelők, nyilván azért, hogy takarékosabb legyen a kocsi, csak hát úgy nincs nagyon szivató... De ha már a szivatónál tartasz, ellenőrizd a szivatófűtést, és a fűtősünt is! (prokee, Ne vigyorogj! ) Erről is találsz infót a fent említett cikkben.

retro

895 Sánta Gábor 2005-08-30 12:19:30

"A nitro önmagában semmit sem ér, pusztán ahhoz segít hozzá, hogy adott mechanikus kompresszióval rendelkező motorban a megfelelő időpontban magas nyomáson nitrogént (illetve -oxidot, ha jól emléxem) juttatva megnöveld a sűrítési végnyomást.
A nitrogén egyébként emlékeim szerint az égésben nem is vesz részt, tehát széria motorba bekűűűdve nemhogy nem emeli meg a teljesítményt, még a hengerfejet is ledobja, ha elég nagy a nyomás
Persze ez utóbbi patron esetén nem fenyeget "

igen és nitronak is megvannak a szabályai...pölö 3as előtt nem nagyon jó bekapcsolni mert akkor télleg ledobja a hengerfejet.....a nitro áll: dinitrogén-oxidból vagyis N2O...ami áll 2 rész nitrogénből 1 rész oxigénből....bizonyos hőmérségkelt esetén kiválik belőle az oxigén és ez elősegíti a jobb égést, mellesleg közben lehűti a benzint asszem 18 fokra ha jól rémlik azáltal hűti a motort...patron mellett természetes hogy nem fogja ledobni a hengerfejet de ez függ attól is hogy hány patront csavartál a palackba....mert ha sokat akkon nagy nyomás van a palackban...ami ha túl nagy akkor szétrobban a palack= szívás....ha túl alacsony akkor meg nem dob nagyot a teljesítményen (ez a patron módszer amúgyse hát még ha kicsi a nyomás....) de én csak arra lennék végülis kíváncsi hogy MILYEN PATRONRÓL VAN SZÓ?


Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

894 Prokop Gábor 2005-08-30 11:45:24

Karbival kapcsolatban két, meglehetősen részletes cikket is találsz - de full amatőrként azért nem ajánlom, keress valakit, aki rutinosabb, és segít.
Ne felejtsétek el a karbival kapcsolatban, hogy magukat rutinosnak tartó szerelők is el szoktak vérezni ezeken a Weber (-licenc) karbikon.

893 (Törölt felhasználó) 2005-08-30 11:21:03

Szevasztok!
Folytatva a hőfokjelző leddel.
Nekem alapban teljesen hideg motornál is már a második vagy harmadik zöl led világít és innen megy felfele. Tehát a sárga ledet még nem is láttam égni.
Ha szerelési tanácsot adtok légyszives legyen nagyon-nagyon amatőröknek szóló, mivel másfél héttel ezelőttig azt sem nagyon tudtam, hogy mitől megy az autó.
Most próbálok mindent összesezdni. Ha tudtok ebben segíteni az is jó lenne.
Szerintetek neki merjek így állni szétszedni a karburátort, ugyanis hidegen rángat a motor és az automata szivató sem jó.

892 Prokop Gábor 2005-08-30 10:34:35

A nitro önmagában semmit sem ér, pusztán ahhoz segít hozzá, hogy adott mechanikus kompresszióval rendelkező motorban a megfelelő időpontban magas nyomáson nitrogént (illetve -oxidot, ha jól emléxem) juttatva megnöveld a sűrítési végnyomást.
A nitrogén egyébként emlékeim szerint az égésben nem is vesz részt, tehát széria motorba bekűűűdve nemhogy nem emeli meg a teljesítményt, még a hengerfejet is ledobja, ha elég nagy a nyomás
Persze ez utóbbi patron esetén nem fenyeget

891 Rell Miklós 2005-08-30 09:56:46

prokee írta:

Ne hülyéskedj már ezzel a szifonpatronnal.
Utoljára ex-munkahelyemen a boltban hozta ezt elő Dodi (BJTuning) tök komolyan. Fél Szigetszentmiklós hetekig röhögött rajta, amikor felbukkant, mindig azt kiabálták: itt jön a patrontuningos Dodi


Szóval ilyen pletykás vagy, prokee?

Az oké, hogy hülyén hangzik, meg nevetséges, meg minden, de halljuk egyszer a tudományos magyarázatot! Mi a "nitro", és mi van a patronban? Nem lehet, hogy tényleg müxik, akármilyen hülyén is hangzik?

retro

890 Szabó Szilárd 2005-08-30 08:22:42

Konyhába be
szifont le
patront be
Trabiba be
szifontuning be


Trabant 1975 !!!

889 Szabó Szilárd 2005-08-30 08:21:33

na de müxik vagy nem?!


Boy!
Próbáld ki oszt megtudod!!!

Trabant 1975 !!!

888 Sánta Gábor 2005-08-30 08:09:56

na de müxik vagy nem?!

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

887 Prokop Gábor 2005-08-30 07:43:17

Ne hülyéskedj már ezzel a szifonpatronnal.
Utoljára ex-munkahelyemen a boltban hozta ezt elő Dodi (BJTuning) tök komolyan. Fél Szigetszentmiklós hetekig röhögött rajta, amikor felbukkant, mindig azt kiabálták: itt jön a patrontuningos Dodi

886 Sánta Gábor 2005-08-30 07:32:38

upsz...kicsit hosszúra sikeredett...bocs.....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy

885 Sánta Gábor 2005-08-30 07:31:56

"Üdv!

Jujj... Ha hideg van, és röpködnek a mínuszok, akkor érdemes PÁR DECI denaturált szeszt tölteni egy-egy tele tank benzinhez, mert a frankó agyonvizezett MOL-benzin aljára leül a víz (nehezebb, mint a benzin!), és meg tud fagyni a tankban. Ezt tudod a den-szesszel elkerülni. De ez a pálinka-módszer... én nem erőlteném ... Inkább tervezz víz-befecskendezést a Trabiba, mert az is hűti a motort, és a felszabaduló oxigén táplálja a belső égésű motorban az égést. Nem vicc: a Formula 1-es és WRC raliautókban is van víz-befecskendezés az égéstérbe. Persze ott is van egy határ... "

hát azóta találtam jobbat is....a nitro....csak nem hivatalosan hanem úgy hogy én csinálom....találtam egy leírást a neten igaz Simsonhoz....bár ha jó a Simohoz akkor a Trabihoz is jónak kell lennie....szal itt van:

"Nitrózás.: Igen egyszerüen meg lehet oldani a nitrozást . A habpatron
nagymértékben nitrot tartalamaz . kell szerezni hozzá egy habszifont
és belecsavarni 3 om habpatront ( felölem akár 4 et is lehet csak akkor
lehet hogy szétszáll a picsába a szifon ) és innét kezdve al kell vezetni
alevegőszűrűig vagy egyből a karbiig ahogy jól esik . Az a lényeg hogy
ahol szívja a levegőt oda kell eljutatni . Ez asszem igen szép löketet
adhat a moccnak . Ezt még egyik haverom monta . ( amikor még élt )
Mi is kipróbáltuk csak sajna elfogyott a parton a tesztelés alatt És
azóta nem csináltuk . De amugy mi alpjáratnál kültük be . Hát igen
szépen felpörgette a moccot . Aki tudja hogy mi a nitrozás az azt is
megycsinálhatja mint a kocsikban lévő nitró rendszereknél hogy
töbletüzemanyagot adhat neki . ( mondjuk akkor mivel fogod a
kormányt ???? )
Hát kb ennyi volna .
AZ ITT LEÍRT " TUNING LEÍRÁSÉRT " FELELŐSÉGET NEM
VÁLALOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(szóval csak ésszel lassan próbálkozattok . Elöbb vagy utóbb ugy is
tönkrevágja a blokkot )
Üdv Ipariegyenáram (Köszönet.:Toth Lászlónak)"

csak azt nemtom hogy milyen habpatron? amivel a tejszínhabot nyomják ki a tejszínszifonból vagy a tűzoltókészülék? mert ezt nem tudtam eldönteni...mert ha tűzoltókészülék akkor bele se fogok igaz azon van nyomásmérő és tom hogy hol a határ de azt inkább nem buzerálok....szal sztetek? mert ha sima mezei tejszínszifonról van szó akkor kb 2-2,5 rugóból sztem meg lehetne csinálni....

Trabant 601 Special "84 DCC-060
Died Trabant 601 Special "90 DLE-093
Little Boy

http://gportal.hu/littleboy
(Módosította LittleBoy 2005.08.30. 09:34-kor)

884 Szedlacsek Ottó 2005-08-30 06:31:40

Freddy
"Mitől lehet, hogy az egyik első fékem folyamatosan befog?"
A fék állandó súrlódásának a gyakori okai a személyes tapasztalataim szerint a következők:
1. A fékpofa utánállító furata és az utánállító csapja között nincs 0,3mm-es játék- lekaparni a vastag festékréteget,
2. A munkahenger nem jár könnyedén, mert berohadt, vagy javító méretű karmantyúk vannak benne.
3. A fékdob belső átmérője már nagyobb mint 202mm -így a fékdob sugara sokkal nagyobb, mint a pofáké, ezért rugózik egy kicsit a pedál, és a fék felengedésekor az önállító kitartja a fékpofát.
4. Dugulás van a rendszerben.
5. A rugók el vannak fáradva, rohadva.
6. Szerelés közben összenyomtad a fém fékcsövet.
7. Excentrikusan van a fékdobod felszerekve.
8. Nagyszerű kisipari fékpofát választottál, nem egyenletes a réteg.
9. A munkahengerben a gumi dugó a fékpofa alá van szorulva.
10. A rugók hosszú végei a fékpofa előtt futnak- hátul kell.
A 3. pontra figyelj oda!
Üdv: Ottó

DER ZWEI KERZEN

883 Rell Miklós 2005-08-29 19:48:22

Sárvédőket levenni? Ugyan! Egy kasznisomnak (akit azóta kerülök) sikerült az öreg kocsin küszöböt cserélni anélkül is! Alul elbontotta, kicsit félrehúzta, és már hegesztett (mit hegesztett? pöttyögetett!) is! Az mellékes volt, hogy közben berepedt a duró. Ja, és a hátsót el is felejtette újra felcsavarozni/szegecselni. Alul úgy lüffögött...


retro

882 (Törölt felhasználó) 2005-08-29 16:14:40

honecker601

Szerintem karosszériás ki tudja vágni és behegeszteni egy lemezdarabot, aztán alvázvédő alapozó, alvázvédő és ennyi.. Pár ezer forintból megúszható ha találsz egy becsületes embert. Küszöböt akkor szoktak cserélni ha már annyira kirohadt vagy az Y-al együtt, mert ahhoz van hozzáhegesztve. De nem ajánlom, mert le kell venni hozzá a sárvédőket, legalábbis az elsőket biztos.

NEVER USE SILICONE!

881 (Törölt felhasználó) 2005-08-29 16:09:00

Ezekszerint a 84-es trabimmal és főleg ilyen olajjal nyugodtan keverhetnék 1:50-est?

NEVER USE SILICONE!

880 Prokop Gábor 2005-08-29 14:37:32

Keverési arány ügyben:

Tessék néha olvasni a nyaggatót, azért csináltuk!

Mondani meg sokmindent szoktak a szerelők, nem kell nekik elhinni.

879 Deák Attila 2005-08-29 12:59:01

Üdv!

Jujj... Ha hideg van, és röpködnek a mínuszok, akkor érdemes PÁR DECI denaturált szeszt tölteni egy-egy tele tank benzinhez, mert a frankó agyonvizezett MOL-benzin aljára leül a víz (nehezebb, mint a benzin!), és meg tud fagyni a tankban. Ezt tudod a den-szesszel elkerülni. De ez a pálinka-módszer... én nem erőlteném ... Inkább tervezz víz-befecskendezést a Trabiba, mert az is hűti a motort, és a felszabaduló oxigén táplálja a belső égésű motorban az égést. Nem vicc: a Formula 1-es és WRC raliautókban is van víz-befecskendezés az égéstérbe. Persze ott is van egy határ...

twk004

878 Deák Attila 2005-08-29 12:50:46

Üdv!

A kutasnak tökmindegy, de Rád úgy fognak nézni, mint a véres ingre, vagy varangyos békára... Én 1:60-nal járok a 151.000 kilométert futott Wartburgommal immár második éve (fél liter olajra tankolok 30 liter 95-öst), és nem füstöl, nem néznek undorodva. 1973 óta 1:50 a Trabi gyári keverési előírása, mikortól a dugattyúcsapszeg tűgörgős csapágyazást kapott. Ezt több százezer kilométeres futópróbák alapján engedélyezték Zwickauban (és Eisenachban, tegyük hozzá!), így én megbízom a gyári mérnökökben, és köpködök a MOL-kutakra, ahol 1:40-es keveréket adnak. Aki akar, hozzálöttyinthetne még olajat, de nekem, ha szegényíteni akarom, vagy kétszer kell tankolnom, vagy magamnak kevernem. Ez utóbbit választottam ...

twk004

877 Rideg István 2005-08-29 11:03:50

Hali!

Olyan problémám van, hogy a 2T Trabi alsó küszöb része be van törve egy 50 Ft-os nagyságú részen úgy, mintha valaki fel akarta volna emelni egy emelővel, de rossz helyen próbálkozott. Lehet, hogy a felnimet akarták lelopni? Ez javítható vmilyen formában, vagy cserélni kell az egészet?

Powered by Honecker
http://reklampenz.ingyenweb.hu