Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

976 (Törölt felhasználó) 2005-09-14 11:20:01

A cikk alapján álltam neki.
De nálam, ha a két jelölést összeigazítom nem zár le teljesen a szelep.
Szivató nélkül teljesen föggőlegesen áll, szivatóval elfordul, de marad egy kb 3 mm-es rés ahol áramli be a levegő. Mondjuk, hogy a zárás nem 90 fokos, csak 86.

975 Rell Miklós 2005-09-14 07:52:08

várjál csak mazanyg! Hát én azt hittem, hogy te ezt tudod! Szóval a 4t trabi (waresz) hidegindítása úgy történik, hogy rálépsz egyszer a gázra, felengeded a lábad, és utána indítasz! Két oka van ennek a rálépés dolognak. Az egyik az, hogy a gyorsítófúvóka az indításhoz némi benyát spricceljen a torokba, a másik meg az, hogy a szivatót zárja! Mert a szivató alapból hidegen is nyitva van egészen addig, amíg rá nem lépsz a gázra. Akkor valahogy beakad lezárt állapotban, és amíg fel nem melegszik úgy marad. Tehát amikor azt írtam, hogy hidegen zárva kell lennie, azt értsd úgy hogy összerakod a jelölés szerint, majd meghúzod a gázbowdent, és akkor zárnia kell. Teljesen. És ahogy felmelegszik, úgy kell kinyitnia. Olvasd el a prokee hidegindításos cikkét (az én képeimmel ) és érteni fogod az egészet!

retro

974 (Törölt felhasználó) 2005-09-14 06:32:11

Tegnap este visszaállítottam a rugóházat a jelölés szerintire, sokkal jobb lett, így nem zár teljesen a szelep, de ezek szerint nem is kell, most reggel még egy kicsit nehézkesen indult. (Kellett neki egy kis gázt adni.)
Tegnap este viszont úgy ment mint egy álom.
Este kitakarítottam a jobb hátsó dobot, mivel kenem alvázvédővel, és sajna fefedeztem, hogy a dob és a borítás találkozásánál a dob ki van rohadva, most kikentem szilikonnal, de nem szeretném végleg így hagyni tudtok valami jó megoldást?
Esetleg rögtön ki lehetne szélesíteni a dobot, ha már hozzá kell nyúlni.
Szerintetek ez mennyibe kerül?
Ez tényleg olyan, mint az első szerelem...

973 (Törölt felhasználó) 2005-09-13 21:46:16

saskafeju:--a futesel kapcsolatosan meg annyi probald meg a dacia futest azt hiszem a hosza belul elfer az ablak ala es a keskeny nyilasokon keresztul anyi meleglevego felszal az ablakra (persze ha az eredeti futes belso resze is ki van dobva) a szamitogepek kis hutoventilatorjaval (amelyek 12 voltosak) segitheted a levego korforgasat, ez ugyan meg mindig csak az ablak lefulyas.
a futes az anyos ules ele a polc helyere.
azert nem ertem hogy hogy van minden kivagva nekem meg rengeteg helyem van a motorhazban, probalj meg egy 4T motorhaztetot,tobb a hely alata

Skype:tistvan1973
ttindian1973@freemail.hu
kulonben ha erdelyben jarnatok trabival es gubanc van jol johet egy tel szam
mobil 0740671791
mobil 0727314368
othon 326427

972 Rell Miklós 2005-09-13 21:41:01

saskafej:
beszélj promegával, neki fiatosa van, és van fűtése! Asszem, valami lada, de nem biztos. Kérdezd őt!

retro

971 (Törölt felhasználó) 2005-09-13 21:31:11

saskafeju:--elso sorban jo lenne egy uj gumi az ajtohoz,a sarok felol belulrol tudsz , a sarok tarto csavarokat bent az ajtoba a borito alat 13-mas kulcsal (altalaban de latam mozerolast is)fellazitod ketto felul ketto alul,egy keveset innen, a zar felol pedig az oszlopon levo nyelvet lehet allitani ki-be,meg egy megoldas leszeded a gumit es a peremet amire ra van nyomva kinebb kalapalni.
de folyhat mashelyrol is,ablak melett,a kulso borito es a kaszni kozott stb.
engem is erdekelne a problemaid megoldasai. ?????

Skype:tistvan1973
ttindian1973@freemail.hu
kulonben ha erdelyben jarnatok trabival es gubanc van jol johet egy tel szam
mobil 0740671791
mobil 0727314368
othon 326427

970 (Törölt felhasználó) 2005-09-13 19:23:21

Hogy hozzászóljak énis a témához...
A 9 liter nagyonsok!
Nekem 7,5L pedig tuningolt és azért néha elfelejtem levenni a gázról a lábam!
Talán karbi állítás...vagy fúvóka pucolás, vagy a szivató, én ehhez nemértek számottevően (még)
Sajna mos éreccségizem ugyhogy nemsok időm van a paripára!
Nade azért minden egyes együtt eltöltött perc külön élmény!
Ez olyan mint az első szerelem...

Trabee Streetracing

969 (Törölt felhasználó) 2005-09-13 10:45:14

Azt nem néztem még, de este megnézem.
Most legalább nem fullad le állandóan hideg matorral.

968 (Törölt felhasználó) 2005-09-13 08:50:36

tindian1973 koszi a segitseget, a baj annyi, hogy a tank az eredeti helyen van, a gyari futesrendszernek viszont nyoma sincs, teljesen eltuntettek, hogy minden mas beferjen.
mas: hogyan lehetne az ajtokon allitani, hogy jobban razarjanak a gumikra? minden nagyobb esonel terdig all a viz az utasterben.

967 Rell Miklós 2005-09-13 08:46:04

Manyzag:
No de melegen kinyit-e a szivató? Mert ha nem, az rendesen meg tudja növelni a fogyasztást! Nemtom, de én kombiműszert csak újat vennék... 3000-6000 szokott lenni asszem... De én mostanában a waresz mutatós kombiműszer beszerelésével próbálkozok... Egy kicsit át kell alakítani, de ha minden jól megy, akkor olcsóbban (szerintem) jobb műszert kapok. Ha kész lesz, kaptok egy cikket!

retro

966 (Törölt felhasználó) 2005-09-13 06:12:35

Freddy:--nezd meg hogy az utkozok,az automatak?mi felenk igy nevezuk nem tudom ti hogy mondjatok feletek mert azt latom hogy sokmindent maskep neveztek ,ahogy itt olvasgatom rajovok hogy mi is az amirol irtok ,tehat azok a kis (moderálva)ok amik a fekpofat nem engedik vesza, kozel tartjak a dobhoz, hogy jol vanake viszateve es kenyen jarnake,(nem akarom megkerdojelezni a szaki tudasat de volt olyan hogy en is forditva tetem megpedig a sajatomnal)vagyis kifele akar egy szazad milimetert is ha kimegy vissza ne csuszon es foleg ne legyen forditva,sot nezd meg a masikfelet mert ha tulso felen nagyobb a jateka azt jelenti hogy anyival kesnek a fekpofak tobb feklikidett igenyel, sot kerulhetett levego a rendszerbe abba a felebe. en peldaul ha leveszek valamit(hozanyulok a rendszerhez) mindig kicserelem a likidett ha nem egyforma amit utantoltesz a lelegteleniteshez akar meg habzik is a rendszerben.
olvastam azt irtad hogy nem fentrol fog a fek, ha jo a rendszered a pedal jatekan kivul egybol kell erezed a hatasat es kemeny kell legyen, a trabi fekjei a mas autoehoz kepest a lasitasban nem szerepel a legjobban de a hirtelen fekezesnel jobban vizsgazik a kerek blokolasban, ez tudhato egyreszbol a trabi sulyanak,nezd meg ,hogy van-e rugo a pedalnal ami vissza huza itt kell legyen a jateka.
nem tudom eleg ertheto vagyok-e de ha nemerted kerdez vissza nyugotan ,remelem segithetem


Skype:tistvan1973
ttindian1973@freemail.hu
kulonben ha erdelyben jarnatok trabival es gubanc van jol johet egy tel szam
mobil 0740671791
mobil 0727314368
othon 326427

965 (Törölt felhasználó) 2005-09-13 05:59:21

Kösz a segítséget!
A szivatóval most annyit kezdtem, hogy beállítottam úgy, hogy hidegen a szelep teljesen zárjon, sajna nem sok időm van mostanában.
Hétvégén gondoltam, hogy nekilátok és az eddig szétgányolt részeket megpróbálom normálisan összerakni.
Szerintem a fogyasztásom sok, mert Gödön megyek vele rövid távokat, azon kívül főúton a város széléhez.
Kombi műszert hol érdemes nézni?
(Bontó vagy új)
Tud valaki Göd környékén megbízható szerelőt?

964 (Törölt felhasználó) 2005-09-13 05:30:10

saskafeju:--nekem is fiat motoros trabim van az a kerdes hogy a benzin tank hol van, mert ha nincs a helyen (en a 4T utanoztam le oda csinaltam tankot hazilag) akkor a helyere beepithetsz egy renault 5-os futeset dobozba, bevezeted oldalbol (ki kell vagni,es az eredeti kerek nyilast lezarni) az eredeti futes nyilasan keresztul, ez a konyebb megoldas, egy masik megoldas az anyos ules ele a bord ala nehezebb megoldani az ablak lefulyast de hatekonyabb telen a futes mert nem a hideg levegott kell ujramelegiteni hanem a benti levegott amely ugye egyre melegebb.

Skype:tistvan1973
ttindian1973@freemail.hu
kulonben ha erdelyben jarnatok trabival es gubanc van jol johet egy tel szam
mobil 0740671791
mobil 0727314368
othon 326427
(Módosította tindian1973 2005.09.13. 07:31-kor)

963 (Törölt felhasználó) 2005-09-12 14:39:49

Felvettem a kapcsolatot a fékmunkahenger gyártójával. Nagyon pozitívan állnak hozzá, ki fogom deríteni, hogy a fékmunkahengerek okozzák-e a fékek befogását. Úgylátom többféle autóhoz is gyártanak munkahengereket, úgyhogy én is abszolút nehezen tudnom elképzelni, hogy ez lenne a bűnös.. Csak azt nem tudom mit nézzek még meg a féken, mert annyi rosszat tapasztaltam a szerelőknél, hogy inkább majd én megcsinálom és nem viszem többet sehova.

NEVER USE SILICONE!

962 (Törölt felhasználó) 2005-09-12 13:38:24

Azt mondják, hogy a piros dobozos kerékfékhengerek szorulnak. Kicseréltettem vadi új másikra és az mégjobban szorul. Létezik ez?? Honnan fogok új hengert szerezni, ami normálisan meg van csinálva? Most azt mondják, hogy a bal oldalon maradhat a magyar piros dobozos, a jobb oldalon meg felújított gyáriakat lenne célszerű. Nekem ezzel két bajom van, nem akarok különböző hengereket oldalanként, felújító készletben levő karmantyúk abszolút nem azonosak az eredetivel, a felcsiszolásról pedig az a véleményem, hogy utána már soha nem lesz jó.. Gyári új kellene mindkét oldalra, de azt már sehonnan nem lehet szerezni úgylátszik.

Szerk.: Beszéltem legalább 3 autósboltal aki ilyet forgalmaz és egyik sem hallott még róla, hogy ez a fajta henger szorulna. Közben megvan a gyártó telefonszáma, tőlük is megkérdezem..
(Módosította Freddy 2005.09.12. 16:16-kor)

961 (Törölt felhasználó) 2005-09-12 12:45:30

Asszem akkor marad a mostani!
Köszi, azt hittem hogy nem kell a kasztnit nagyon farigcsálni...
Apropó, nincs valakinek két fölös gömbölyű lökhárítója?


"84 Universal Forever Nyihihi!!!!

960 (Törölt felhasználó) 2005-09-12 11:55:46

Hello!
A segítségeteket szeretném kérni. Az a problémám, hogy fiat motoros trabimban semmiféle fűtő alkalmatosság nincs. Ez a nyár folyamán nem okozott gondot, de mostanában néha már elé(moderálva). Fontos lenne, hogy legalább a szélvédőről le tudjam nyomatni a párát. Ha valakinek lenne használható ötlete, megköszönném.

959 Rell Miklós 2005-09-12 11:20:30

Mazanyg:
4t-ben nincs takarékkapcsoló. A sárga után még a pirosnak is ki kell gyulladnia. Ha nem teszi, akkor szerintem az a legegyszerűbb megoldás, ha kiszeded a szintmérőt a tankból, és a drótján görbítesz felfelé. De előtte azért nézd meg, hogy kiszedett állapotban teljesen lógva (tehát úgy, mintha üres lenne a tank) kigyullad-e a piros. Ha nem, akkor fölösleges vacakolni. Ha van műszered, akkor megmérheted, hogy lógó szintmérőkarnál a test és a szintmérő vezetéke közt kb 200 Ohmnak kell lennie, tele állásnál meg kb 20 Ohmnak. De ha a szintméréssel is bajod van, meg a hőfokkal is (vagy az már meggyógyult?) akkor valszeg a kombiműszered van eléggé oda....
Fogyasztás: Ha a szivató rendesen nyit, akkor szerintem egy úszó-szelep-hiba, vagy az előző tulaj által elcsípett alapjárati szelep lehet gond. De a 9literes fogyasztás rövid utakon városban használva sajnos normális. Sok szivató, a gyorsulás-lassulás miatt sok gyorsítófúvókázás, és máris összejön a 9 liter.
Tényleg, a szivatód hogy alakult? Nézted már, hogy melegen rendesen nyit-e? Meg hogy müxik-e a fűtése? Az is számíthat ám...

retro

958 (Törölt felhasználó) 2005-09-12 07:12:23

Visszavittem a trabit a szerelőhöz, mert ugye jobb oldalon elöl befogott a fék. Aki nem olvasta az előzményeket: azóta új fékcsövek, féklemezek, fékpofák és fékdobok vannak elöl, a hiba változatlan. A kerékfékhengerek nem szorulnak az tuti, azt megnéztük. Azt mondta nem gyári fékpofa és leköszörült abból a végéből ami a kerékfékhenger hátsó hornyába illeszkedik, tehát a dugattyúval ellentétes irányban levő horonyba. Amikor ott előttük próbáltam a féket elhúzott balra. Azt mondták azért, mert csiszolt a fékpofán és majd bekopik. Valahogy minden porcikám azt mondja, hogy ez a fékpofa reszelés (mármint az illeszkedő részen) nem a legjobb és sosem lesz egyforma a két oldalon a fékhatás emiatt. El akartam vinni fékpadra, így semmi értelme nem lesz az tuti. De azért megkérdezném a véleményeteket.

mazanyg: 2T-ken azért van tartalék állás a benzincsapon, mert nincs üzemanyagszintmérés. Ezzel tudod, hogy már csak 5L körüli üzemanyag van a tankban. 4T-n nem hiszem, hogy lenne ilyesmi. Szerintem jobb lenne ha elvinnéd valahova beállíttatni, de karburátor is okozhatja.

NEVER USE SILICONE!

957 (Törölt felhasználó) 2005-09-12 06:34:12

Szevasztok!
Már megint a bajommal fordulok hozzátok!
A kis édes nagyon torkos.(Mivel még nincs egy hónapja nálam csak most tudtam nagyjából belőni, hogy mennyit fogyaszt.)
A fogyasztása Kb. 10 liter
Ehhez kapcsolódnak a kérdéseim:
Az hogy ez nem normális én is tudom.
Mi lehet az oka?
(Olajszűrő, olaj, levegőszűrő most lett benne cserélve.)
A tank telítettség jelző utolsó fázisban nem pirosan kéne, hogy világítson?
(Nekem tegnap sárga volt, aztán szépen megállt menet közben.)
Olvastam valami kapcsolóról ami valami tartaléküzemanyagot ad, vagy valami ilyesmi. Ez 4t-ben is van? Ha igen akkor hol?
Szerintetek a karburátor tisztítás segíthet rajta?
(Hétvégén megpróbálom.)
Jó lennne valami megoldást találni, mivel a mostani benzinárak mellett minden egyes megtett kilóméter valamit elvesz a trabira szánt havi pénzből.

956 (Törölt felhasználó) 2005-09-11 15:40:11

Nincs meg, a régi főfékhengert az előző szerelő eldobta, hogy ennek annyi, én meg elhittem.. Ilyen messzire tuti nem fogok vele elmenni 300Ft-os benzinnel, befogó fékkel, akármilyen jó szerelő, de azért kösz. Majd ezek megcsinálják garanciában. De ha főfékhenger lesz akkor eldobom az agyam..

NEVER USE SILICONE!

955 Rell Miklós 2005-09-11 08:19:40

Hát ha csak az egyik fog be, akkor nemtom... Főkékről még annyit, hogy ha nem megy (főleg az újnál) a lelégtelenítés, akkor ki kell szedni a fékgombát, ujjal ráfogni, és úgy pumpálni a pedált, addig, amíg tele nem lesz fékolajjal, akkor aztán vissza a gombát, és folytatni a megszokott módon. Ezt a rosszabbnak mondott ffhenger gyártója mondta nekem, és be is vált.
Sajna többet nemtok segíteni... Ha gondolod, esetleg még egy idős, de lelkes és tapasztalt trabiszerelőt tudok ajánlani itt, Szekszárdon. És szerintem nem is drága, főleg, hogy megvan minden alkatrészed...

retro

954 (Törölt felhasználó) 2005-09-09 22:39:15

Grisa kösz a gyors választ. Én csak azt nem értem, hogy miért csak a jobb első fog be és a bal első egyáltalán nem. Ki lett cserélve a gumifékcső, féklemez, fékpofa, fékdob és a hiba változatlan. Ha valóban a főfékhenger hibája lenne mindkettő elsőnek be kellene fognia egyszerre, nem? Vagy pont azért foghat be mert ez van távolabb a főfékhengertől?

A holtjátékot abban az értelmében véve, hogy nem legfelül fog a pedál, van holtjáték. De értem mire gondolsz, holnap ellenőrzöm azt is. Ezt a főfékhengert bontva vettem egy másik (törött) trabiból, úgytudom ez a drágábbik fehér dobozos volt újonnan és nem sokat futott. Viszont az nem tetszett, hogy kiszerelt állapotban ecsettel nitróval mosogatták a külsejét, igaz megvárták amíg megszárad. Amikor rászóltam csak magyarázott, hogy ő majd tudja.. Befolyhat, feloldja a fékolaj és lassan megmarhatja a gumit a fékhengerekben is vagy csak én vagyok paranoiás? És ez pont az a balfék szerelő művelte aki először csinálta a fékemet, azok után hogy új fékhengereket vetetett velem. Az előző főfékhengeremet azért kellett kicserélni, mert nem lehetett lelégteleníteni 4-5 nekifutással sem, a pedál mindig beesett. Pécsen van piros és fehér dobozos is, csak az a gond, hogy mindegyik 10e környékén van és ebben a hónapban totál kimerített anyagilag ez a javítás, főleg hogy előtte még befizettem egy rakás számlát. Ha még megveszem bele ezt is akkor azért nem fogok vele menni, mert tankolni már nem marad pénz..

NEVER USE SILICONE!

953 Rell Miklós 2005-09-09 20:26:55

Ja, meg csak egy kérdés inkább a többiek felé: az nem okozhatja a Freddy problémáját, ha véletlenül a kétkörös 2t ffhengerben (gondolom, ilyenje van) valami nem okés a főfékhenger befolyó csonkjánál azzal a rugóval vagy gumival vagy mivel (nemtom, mi van ott, rajzról nézem, én eddig csak 4t-s, és egykörös ffhengereket láttam), ami azt a fura visszacsapószelep-szerűséget nyitja? Ilyenkor előfordulhat-e, hogy a fékpedál felengedésekor könnyebb ezen a rosszul működő szelepen keresztül folyadékot szívnia a ffhengernek, mint a kerékfékhengerből visszajövőt visszaengedni? Mert ha igen, akkor ettől is "felpumpálódhat" az egyik kör, nem?

retro

952 Rell Miklós 2005-09-09 19:53:58

Freddy:
Van-e fékpedál-holtjátékod? Nemtom, hogy a 2t-s főfékhengernél is előfordulhat-e, de a 4t-snél nekem akkor fogott be folyton, amikor nem volt holtjátékom! A rázkódástól felpumpálódik a fékrendszer. Tudom, a 4t főfékhenger más, de fene tudja... Csak annyit nézz meg, hogy az a kis kúpos végű rúd, amit a pedál a ffhengerbe nyom tud-e lötyögni, amikor nem lépsz rá! Ha nem, akkor állíts rajta, hogy tudjon egy kicsit!
Egyébként nemtom, hogy milyen ffhengert tettél bele, és hogy a 2t ffhengeren mi szokott rossz lenni, de állítólag utángyártottben 2féle van, az egyik a pirosdobozos, a másik meg valami jellegtelen dobozos. Na, aszongyák, hogy a piros dobozos a jobb, és az állítólag mostanában ritka, de itt mifelénk még van. Bár szerintem a másik is jó. Én a 4t-nél a másikkal kínlódtam (ahhoz már nincs piros dobozos), és csak az volt a baja, hogy iszonyat nehéz lelégteleníteni.

retro

951 (Törölt felhasználó) 2005-09-09 18:57:56

Nem álltam neki a függőcsapszeg perselyezésnek úgyhogy elvittem megcsináltatni. Ma reggel hoztam el, 24000 Ft-ot fizettem!, de csak fél napig élvezhettem, hogy végre nem fognak be a fékeim, jól megy és visszaállt normálisra a fogyasztásom. Estére megint éreztem, hogy valami nem stimmel és megint befog a jobb első fékem, meg is emeltem és valóban befog körkörösen enyhébben, tehát kézzel elforgatható a kerék. Másik (bontott, de állítólag egyenes) féklemez, új fékdob, új fékpofa, új gumifékcső, mi a túrótól foghat még be? A fékhengerek 3 hónaposak, a főfékhenger is nemrég lett cserélve. Főfékhenger okozhat ilyet? Vagy rossz légtelenítés? Kerékfékhenger? Most már ott tartok, hogy baltával szétvágom az egészet..

Más.: Idegességemben a bölcső bal elejénél, tehát ahol van egy megerősített rész, úgy emeltem hogy nem raktam alá deszkát és az a kis lemezrész (a két függőleges megerősítés között) behorpadt. Ez nagy baj vagy ne foglalkozzak vele?
(Módosította Freddy 2005.09.09. 21:01-kor)

950 Rell Miklós 2005-09-09 16:05:31

ss26: Ezt a szép gömbölyű lökösű kombit én inkább veteránoztatnám,mint újat csinálnék belőle...

retro

949 Szedlacsek Ottó 2005-09-09 14:11:21

ss26!
A laprugós hátsó futómű sokkal könnyebben tuningolható, olcsóbb és egyszerűbb a lengéscsillapító felújjítása, cseréje. Mindezek mellett hóban jobban irányítható az autó a laprúgó tömege és keménysége miatt. A hátsó spirálrúgós tag lengéscsillapítója elkezd 5000km-ként kopogni, hiába javítgatod. Kirohad a rugótányérja, nem fér el tőle egykönnyen a könnyűfém felni.
A spirálrugós karosszéria ponthegesztései a C oszlop aljában gyakran elengednek, ezért plusz megerősítéseket kell bele hegeszteni.
Én inkább azt ajánlom, hogy szerezz egy jó állapotban lévő hátsó laprugóköteget, a lapok közé tegyél 0,5mm-es vastagságú műanyag lemezeket teljes felfekvő hosszban, zsírozd meg évente.

DER ZWEI KERZEN

948 (Törölt felhasználó) 2005-09-09 10:21:53

Hacsak nem vagy karosszérialakatos én nem állnék neki, különben majdnemhogy többe kerül mint venni egy spirálrugósat. Úgytudom a spirálrugónak van hátránya is a laprugóval szemben.

NEVER USE SILICONE!

947 (Törölt felhasználó) 2005-09-09 08:25:30

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy mit kell a kasztnin átalakítanom ahhoz hogy ki tudjam cserélni a laprugós futóművemet spirálosra? (hátsó) Előre is kösz a segítséget!"84 Universal forever!
(Módosította ss26 2005.09.09. 10:26-kor)

946 (Törölt felhasználó) 2005-09-09 06:27:27

Helo!

Én gödi vagyok szóval, ha tudnál egy-két jó szerelőt mondani címmel az jó volna.
Most konkrétan nem akarok semmit, de lehet, hogy későbbszükségem lesz rá.
Előre is kösz.

945 (Törölt felhasználó) 2005-09-07 19:32:54

Trabee, Pécsen vannak trabik, de mindenki csak annyit költ rá hogy éppen guruljon, ezért a legtöbb egy romhalmaz úgy ahogy van. A színvonal is ilyen ennek megfelelően. A váltót én nem szedném szét akármi baja van, mert azt utána össze nem rakom. Az 1/2 és 3/4 fokozatok szinkronizálása történik együtt. Gondolom a szinkroniázálásnál lehet probléma. A kikopott alkatrész reccsenéskor további károkat okozhat a fogaskerekekben, pl. letör darabokat és ha az bekerül a váltóolajba az gáz. Az enyém csak nagy sebesség (35-40)/fordulat kombi(moderálva)ónál veszi be nehezen/reccsenéssel a 2-t, amikor 4-ből váltok vissza, de ha ügyesen csinálom nem reccsen. Ha így folytatódik lehet, hogy ebből is váltó felújítás lesz.

NEVER USE SILICONE!

944 (Törölt felhasználó) 2005-09-07 19:23:52

Pécsen nemfoglalkoznak a trabikkal???
Hát ezt szomoruan hallom!
Itt Vácon sok szerelő haverom van aki naon perfect-ül dolgozik (moderálva)é hugyé...
A multkor pl a kuplungozni kellett, mindent cserélt és 4 sörrel elintéztem az egészet!
Vácon azért akadnak 4T és 2T trabik...köztük az enyém is...
Az mijért van hogy néha reccsen a váltó amikor 3.ba teszem és amikor már nembirja a 3.-at akkor raknám vissza 2.ba de alig vagy szinte nemis veszi be...
Jah néha meg naon kell könyörögni hogy bevegye az 1-est...
Váltófelújítás lessz belőle vagy minden trabinak darabos a váltója???
Me aszonták nekem hogy trabibetegség a váltó...

Trabee Streetracing

943 (Törölt felhasználó) 2005-09-07 16:27:39

Tibke, voltam ma egy szerelőnél, elég lepratelep, de ők az egyetlen akik még itt foglalkoznak ilyenekkel és "meg lehet bennük bízni". Bejelentkeztem reggelre, de ha túl nagy árat mondanak visszakozni fogok. Hiába soroltam el a konkrét hibákat, nekik ezt "látni kell", mert a tapasztalatuk, stb. Van gyári féklemezük is külön meg mindenük ami kellhet. Fékhenger alátétezést magyarázott nekem, hát ilyet tuti nem fogok engedni. Amíg vártam a főnököt épp gányoltak egy trabant féket, olajos kézzel megfogta a pofákat még mielőtt belerakta (über igénytelenség), ott is maradt a nyoma.. Aztán majdnem leesett az emelőről leengedés közben, utána meg beült olajos ruhában. Azt mondták beterítenek nejlont ami direkt erre a célra van nekik, mert ezt megemlítettem, hogy nem szeretném ha belül olajos lenne. De már most elment tőle a kedvem, legszívesebben sehova nem vinném, sajnos nincs más választásom. Pécsen már el sem vállalnak ilyet sehol, mégha megfizetném akkorsem. Hiába veszek dörzsárat, nulla tapasztalattal nem fogom tudni megcsinálni jól elsőre.

NEVER USE SILICONE!

942 Varga Tibor 2005-09-07 16:21:22

Lehet hogy el van kopva a rudazat végén lévő teflonpersely. esetleg próbálj állítani a faudy karon,ha kuplungod eléggé kiemel.(állíts rá egy picit,és próbáld ki úgy) nem túl öreg a kuplungod?

Tibke
www.tar.hu/tibke

941 (Törölt felhasználó) 2005-09-07 14:23:31

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni 1.3-as waresz ügyben a váltó nehezen veszi be a második és harmadik fokozatot mi lehet az oka? A kuplung kinyomó végén van egy műanygházas csapágy szerettem volna egy strapabíróra kicserélni,de állítólag csak ugyan ilyen van ez igaz vagy a szervízbe csk átakarnak verni?
A segítséget előre is köszönöm.

Deniels

940 Varga Tibor 2005-09-07 10:37:55

Te, nem nagyobbra kell először, hanem pont kisebbre kell először dörzsárazni, hogy ne lötsögjön majd a függőcsap a perselyben. állítható kell mindenképpen, csak azzal lesz az igazi.

Tibke
www.tar.hu/tibke

939 (Törölt felhasználó) 2005-09-06 18:34:51

Tibke, kétféle méret kell, 20mm és 21.5mm. Ha nem veszek hogy csináljam meg? Nem ismerek senkit akinek lenne, akkor már kértem volna. Viszont a dörzsárazés mikéntjét nem tudom, hogy nagyobb méretűre kell dörzsárazni elsőre aztán kis lépésekben a kívánt méretre (pl. állíthatóval) vagy jó a fix méretű is és azzal egyszer lassan végigmenni rajta? Most már csakazért is én szeretném megcsinálni.
(Módosította Freddy 2005.09.06. 20:35-kor)

938 Varga Tibor 2005-09-06 17:49:58

Szerintem nincs ilyen leírás, a trabantkönyvben van csak. neten én még nem találkoztam. az állítható dörzsár jó. de sztem felesleges azért venni, viszonylag ritkán kell dörzsárazni.nem nagyon térül meg a 15 ezer ft-os szerszám.bár, fene tudja.

Tibke
www.tar.hu/tibke

937 (Törölt felhasználó) 2005-09-05 15:48:13

Tibke írta:
Egyszer el kell kezdeni... de türelemjáték,többször neki kell ugrani,ne akard majd elsőre a kívánt mértere dörzsárazni. amúgy nem bonyolult művelet, elrontani se lehet ha egyenesen tartod, és nem fúrod túl nagyra.

Amíg a görbe féklemez kérdés nem oldódik meg feldobtam az autóra hulladék dobot meg fékpofákat, ahhoz képest egy nap alatt elég jól összekoptak. Csak azért mert az újak már ott vannak beszabályozva és nem szeretném ha megint rosszul kopnának össze.. Aha, amúgy gépésztechnikus vagyok de nem fogtam még a kezembe dörzsárat.. Nem is félek tőle, csak egyrészt drága a szerszám (10-15e), másrészt nem szeretném két hét múlva megint szétszedni és újra kezdeni. Ha valahol lenne egy részletes leírás konkrétan a trabant futómű javításának mikéntjéről lehet hogy belevágnék. Annyira nem bízom már senkiben, hogy nem merem otthagyni az autót sehol, főleg ezért.

Kedvet érzek, hozzá, hogy megcsináljam de kellene tudnom milyen dörzsárat vegyek, mert 20,5 és 22mm-esek kellenek úgytudom. Állítható dörzsár ezt a tartomáyt átfogja, de jó az? Leírást hol találok róla, hogy hogy csináljam?
(Módosította Freddy 2005.09.05. 23:06-kor)

936 Rell Miklós 2005-09-05 15:31:28

Hááát... Akkor nemtom. Szerintem állítsd úgy, hogy jó legyen, ne álljon le.

retro

935 (Törölt felhasználó) 2005-09-05 15:21:38

Nálam ha a két jel egyben van akkor a szelep nem zár teljesen.
Ahhoz, hogy a szelep teljesen zárjon, egy negyed fordulattal még el kell csavarni a rugóházat.

934 Rell Miklós 2005-09-05 14:56:07

Emlékeim szerint nálam nem csak hogy elzárja, hanem még neki is feszül! Mondom: a két jel legyen egybe, és legyen zárva. Így próbáld ki, melegítsd be, és akkor nézd meg, hogy kinyílott-e! Ha igen, akkor így jó, és így gyári! Lehet, hogy kicsit pazarlóbb, de ilyennek találták ki a gyárban.

retro

933 (Törölt felhasználó) 2005-09-05 11:10:48

De mennyire kell zárva lennie?
Úgy értem, hogy a szelep olyankor teljesen elzárja a levegő útját?

932 Rell Miklós 2005-09-05 06:43:57

Ja, és annak úgy kell lennie, hogy a jelölések egybeesésénél kell zárva lennie.

retro

931 Rell Miklós 2005-09-05 06:42:25

Nemtom, de szerintem szivatóval füstölhet, hiszen olyankor jó sok benyát kap, kevés levegővel. Hagyd bemelegedni, akkor már nem fog füstölni! Szerintem...

retro

930 (Törölt felhasználó) 2005-09-05 06:31:00

Kösz szépen a segítséget, majd megpróbálom akkor csapágylehúzóval, mert kalapáccsal aztán üthettem, meg se mozdult.
Még mindíg az autamata szivatóról, egy pár kérdés.
Szerintetek az a két jelölés biztos, hogy jó helyen van minden esetben?
Hétvégén beállítottam úgy, hogy a szelep teljesen zárjon, akkor nagyon jól indult, de füstölt.
Ezért visszaállítottam a jelölés szerintire, most nem füstöl, viszont leáll és szaggat. Lehet, hogy ez csak a karbi és az elektrónika teljes szétszedése után fog helyrejönni?
Más: A hétvégén végre volt időm kicsit alámászni, és felfedeztem, hogy a váltórésznél, ahol a mozgó alkatrészek vannak nagyon lötyög, és tök koszos, ezért szét is szedtem, de összerakásnál a rugó szépen elrepült. Kérdés mennyire drága, illetve könnyen beszerezhető-e?


929 Varga Tibor 2005-09-05 06:28:49

Függőcsapszeg dörzsárazásnak érdemes nekiállni ha nincs benne gyakorlatom?

Egyszer el kell kezdeni... de türelemjáték,többször neki kell ugrani,ne akard majd elsőre a kívánt mértere dörzsárazni. amúgy nem bonyolult művelet, elrontani se lehet ha egyenesen tartod, és nem fúrod túl nagyra.

Tibke
www.tar.hu/tibke

928 Varga Tibor 2005-09-05 06:27:26

Egyébként az a harmónikás gumi nálam meg el van szakadva, aztán mégis így használom. 2t-nknél is mindig szakadt volt, mert hiába lett kicserélve, pár hónap után mindig újra kiszakadt. Nemtommé...

Én tudom,mee sz*r magyar a gumi. egy bontott gyári sokkal többet bír mint a magyar. Amúgy meg a 2T és a 4T kormányművek abban a részben megegyeznek amit itt nagyon szerelünk.

Tibke
www.tar.hu/tibke

927 (Törölt felhasználó) 2005-09-04 19:53:29

Függőcsapszeg dörzsárazásnak érdemes nekiállni ha nincs benne gyakorlatom?

NEVER USE SILICONE!