Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1176 Varga Tibor 2005-10-21 21:15:21

Ma hosszú idő után visszaültem 2t-be.
méé,hol az autód?

Tibke
www.tar.hu/tibke

1175 (Törölt felhasználó) 2005-10-21 21:14:44

Hali! Kicseréltem fékcsöveket meg a főfékhengert, a hátsó kör légtelenítése simán ment viszont az elsővel nagyon megszívtam, mert több helyen levegőt szívott és ki kellett vennem még a féltengelyt is kétszer hogy a fékcsőhöz hozzáférjek és meg tudjam húzni. Megvan a véleményem ezekről a réz hulladékokról, visszasírhatjuk a jó kis acélcsöveket. Ne de nem is ez a lényeg. Eljutottam odáig, hogy az első kerekeknél nem jött levegő. Viszont már sötét volt mire befejeztem és később vettem észre hogy amint lelépek a fékpedálról másodpercek múlva alszik ki a féklámpa. Aztán mentem az autóval és néha felpuhul a fék, de másodikra már kemény. Vízszintben azonnal kialszik a féklámpa (ezzel kizárnám a főfékhenger és a féklámpakapcsoló hibáját). Ahogy hazajöttem és beálltam ugyanazt játszotta, hogy másodpercek múlva alszik ki a féklámpa. A puhaság miatt 100% hogy levegős még mindig, de a féklámpa kapcsolónál lenne levegő? Piros dobozos főfékhengert tettem bele, kell azon a fékgombát légteleníteni? És ha igen, nem elég ha 2x kicsavatom mint a légtelenítő szelepet és közben nyomják a pedált? Mert én abban nem igazán hiszek, hogy teljes kicsavarás után nem megy bele a levegő. Grisa?

NEVER USE SILICONE!

1174 Rell Miklós 2005-10-21 18:31:59

A kemény kuplungról a prokee írt itt már valahol! Vagy cikkben, vagy csak simán itt, a szerelésiben...

retro

1173 (Törölt felhasználó) 2005-10-21 14:08:16

Szevasztooook!

Mindegyik 4t trabin kemény a kuplung???
Ésha ez a helyzet akkor miért?!?!

Trabee Streetracing

1172 Huszta Tibor 2005-10-21 08:46:21

Mindkettő.

Meg az is, hogy egy ujjal tekerem a kormányt...

Tib

1171 Rell Miklós 2005-10-21 06:12:30

Melyik feeling? A kuplungos, vagy a csattogásos?

retro

1170 Huszta Tibor 2005-10-21 06:03:24

Grisa: ismerős a feeling : )))

Tib

1169 Rell Miklós 2005-10-20 20:32:12

Ma hosszú idő után visszaültem 2t-be. A kuplung beesett a lábam alatt, úgy hozzászoktam már ahhoz az erős 4t-s kuplunghoz! Viszont fura hangokat hallok, amik előtte nem voltak... Alapjáraton nagy koppanások, csattanások. Mi lehet ez? Kicsit olyan, mintha valami kerék elszabadult volna a tengelyén, és beleütne a házába. De lehet, hogy csak a fantáziám teszi... Nagyobb fordulatokon teljesen megszűnik.

retro

1168 Segesvári Arnold 2005-10-20 12:33:47



By Yoa

1167 (Törölt felhasználó) 2005-10-19 23:56:37

Na látom megindult itt a forgalom. Természetesen kétkörös a főfékhengerem, de még soha nem volt olyan gondom, hogy nem indult meg a légtelenítés. Sajnos a főfékhenger kivétele után kiderült, hogy festeni is kell, mert alatta rozsdásodik a lemez (nem várom meg amíg elrohad) és egyéb dolgom is akadt ezért még nem tudtam visszatenni az újat. A fékcső visszavezetéses a fékolajtartályba tetszik, ilyenkor ki kell nyitni a légtelenítő szelepet és csak pumpálni? Amúgy légtelenít úgy valaki, hogy légtelenítő szelep kinyitása után csak pumpálja a pedált és akkor zárja el amikor már légbuborékmentes fékfolyadék jön? Mert én mindig 3-5-öt pumpáltatok aztán nyitom meg és amint beesett a pedál elzárom és kezdem előlről.
(Módosította Freddy 2005.10.20. 02:02-kor)

1166 Varga Tibor 2005-10-19 23:05:18

csináltatni kell, 16 ezer a 4 db, és csak fel kel lcsavarozni a kerék helyére, és arra megy fel a kerék. 2 cm vastag az anyag, ezt az ET számnál figyelembe kell venni.

Tibke
www.tar.hu/tibke

1165 Rideg István 2005-10-19 17:02:02

Hali!

Ha osztókör módosítót szeretnék, akkor azt honnan tudok szerezni, kb. mennyibe fáj és mennyire bonyolult beszerelni?

Köszi!

1164 Rell Miklós 2005-10-19 17:00:46

Hát amikor én felraktam az üres főfékhengert, akkor bizony hiába pumpáltam, mint az eszetlen, a csövekben meg sem mozdult az olaj. Tehát esélytelen volt a légtelenítés a kerekeknél. Amíg nem csináltam meg a fékgombás dolgot, addig nem lehetett csinálni a kerekeknél semmit. Utána már ment! Az az átlátszó csöves visszavezetés a fékfolyadéktartályba viszont tetszik!

retro

1163  szabi 2005-10-19 16:08:58

prokee írta:

Hello !

Elvileg megoldható, de meg kell oldani a meghajtást. Ehhez meg kell fúrni a motor fótengelyét (emlékeim szerint 8-as, talán 10-es furat kell), majd keresztben ismét (~3mm), ide beletolni egy csapot, ami a pumpa tengelyét hajtani foja. Plusz elképzelhető, hogy a meghajtó pálca rövid lesz a közdarab miatt, akkor természetesen azt is le kell gyártani újból.


köszi a választ, asszem erről inkább lemondok. marad a benzin keverés
A 10 literres fogyasztással lehet valamit tenni ??
1* már állította nekem 1 ismerős(mert a hengerfejnél kifújt és utána bekellet lőni).. vezetési stilusom függvényébe volt hogy 6, de állt 8-10 liter/100 km, probálok kevessebb gázzal menni, de más megoldással nem lehetne még kevessebbre állítani ?

Trabant hycomat rulz!

1162 Sánta Gábor 2005-10-19 15:48:15

jólmondod, a letávolabbi helytől kell haladni a ffhengerig...a kétkörös féknél van az asszem h elég elöl légteleníteni de nemtom....

http://gportal.hu/littleboy

1161 Huszta Tibor 2005-10-19 13:16:12

...első kört???

Én természetesen az egykörös fékkel rendelkező kocsokról beszéltem...!


Tib

1160 Szedlacsek Ottó 2005-10-19 12:57:39

Sziasztok,
Rengetegszer javítottam már féket Trabanton és Wartburgon egyaránt. Trabin eddig még egyszer sem kellett a fékgombánál légteleníteni az első kört.
Szembesültem olyannal, hogy a főfékhenget a pedál felöli végén levegőt juttatott be a rendszerbe minden egyes visszaengedéskor, ugyanis szennyeződés került a karmantyúhoz. Ki kellett takarítanom a főfékhengert.
Az utóbbi időkben már semmit nem bízok a véletlenre és a következő képpen légtelenítem a fékrendszert. Beszerzek egy 1,5 és egy 4 méteres átlátszó műanyag csövet. Elekezdem pumpálni a szabadba a fékolajat minden keréknél addig amíg 100%-osan tiszta olaj nem jön a légtelenítőkből. Ekkor egymás után minden kerereket légtelenítek úgy, hogy a légtelenítőre ráhúzom a csövet aminek a másik végét visszavezetem a tartályba. Intenzív pumpálás mellett jókat röhögök azokon, akik nem próbálják ki ezt a módszert.
Megjegyzés: nincs az a buborék ami a gyors folyadékáramlásnak ellent tudna állni.

DER ZWEI KERZEN

1159 Rell Miklós 2005-10-19 11:46:57

Fék: Hát nemtom, de a ffhenger dobozán valami olyasmi állt,hogy a régi módszert ell kell felejteni, a maiak mások, meg mittudomén. Ami mondjuk még igaz is lehet, mert a régi fékrendszerek folyamatosan nyomás alatt voltak, a maiak meg nincsenek, de ez lehet,hogy csak a tárcsafékesre (4t) igaz. Aztán szerintem még az is befolyásolja a dolgot, hogy a főfékhenger ha tele van levegővel, akkor hiába pumpálsz, a kerekeknél ugyan semmi nem fog történni. Nem is beszélve arról, hogy ha nem itt kezded, akkor a levegőt elvileg végig kell nyomnod az egész rendszeren, így meg...
De szerintem ha úgy csinálod, hogy kerék-ffhenger-kerék, akkor jónak kell végülis lennie...

retro

1158 Katona Zoltán 2005-10-19 09:13:20

Sziasztok! Van valakinek leírása vagy képei arról hogy lehet egy trabant 1.1-est cabriosítani? De úgy hogy ne kelljen bukőcsövet használni.Tudom hogy az itt magyarországon hivatalosan nem engedélyezett, nem is az érdekel hanem hogy hol kell megerősíteni az alvázat, mivel, stb.stb.

szóval aki tud ezügyben valamit az írjon nekem!

előre is köszi...


E.Q.

1157 Katona Zoltán 2005-10-19 09:12:57

Sziasztok! Van valakinek leírása vagy képei arról hogy lehet egy trabant 1.1-est cabriosítani? De úgy hogy ne kelljen bukőcsövet használni.Tudom hogy az itt magyarországon hivatalosan nem engedélyezett, nem is az érdekel hanem hogy hol kell megerősíteni az alvázat, mivel, stb.stb.

szóval aki tud ezügyben valamit az írjon nekem!

előre is köszi...


E.Q.

1156 Huszta Tibor 2005-10-19 08:39:07

A légtelenítést mindig a főfékhengertől legtávolabbi keréktől kell kezdeni, és a főfékhengernél kell befejezni...

Tib

1155 (Törölt felhasználó) 2005-10-19 07:53:19

Kissé bizonytalanná tesztek. Megpróbálom körbelégteleníteni az kerekeknél, majd a fékgombát, végül ismét a kerekeknél. A fékcsövekhez nem nyúlok. mert a hátramenő már ígyis cserére szorul, annyiszor meg kellett húzni. Gagyi rézfékcsövek, szétnyílnak..

NEVER USE SILICONE!

1154 Huszta Tibor 2005-10-19 06:15:24

"Először a fékgombánál a levegőt ki, aztán a kerekeknél a szokott módon"

Grisa koma, szerintem ezt pont fordítva kall... a jobb hátsó keréknél kezdve, a főfékhengernél befejezve.

Tib

1153 Rell Miklós 2005-10-19 00:27:42

Nekem nem fehér, hanem az a seszínű barnás dobozos. Azzal beszéltem. De hiába viszed szerintem szerelőhöz. Az is csak ugyanúgy csinálja, mint te otthon... Rosszabb esetben nekilát levegővel megnyomni a rendszert... De hát te tudod...

retro

1152 (Törölt felhasználó) 2005-10-18 21:56:30

Én a piros dobozos főfékhenger gyártójával konzultáltam. Ő csak erőteljesen javasolta, hogy bízzam szerelőre. Légtelenítéssel kapcsolatban nem adott tanácsot. Egyébként rendkívül korrekt és baráti hozzáállású ember, úgy néz ki a fék befogás problémám megoldódik általa. Neked a fehér dobozos van, annak a fékhengernek a gyártójával beszéltél?

NEVER USE SILICONE!

1151 Rell Miklós 2005-10-18 21:43:42

A főfékhengergyártó fószer aszonta nekem, hogy elvileg minden új (tehát levegővel teli) főfékhengert így kell légteleníteni. Először a fékgombánál a levegőt ki, aztán a kerekeknél a szokott módon. De lehet, hogy csak magát védte. De szerintem az ő fajtája se rossz. Nekem most az van, és meg vagyok vele elégedve.

retro

1150 (Törölt felhasználó) 2005-10-18 19:12:43

Köszönöm, máris olvasom visszafele, első körben próbálok kulcsszavakra keresni. Egyéb tanáccsal nem láttok el?

Szerk.: Átkutattam a teljes topikot a "rúd" kulcsszóra keresve! Grisa több helyen is írtál nekem, most már pontosan értem miről. Azt is írtad, hogy a piros dobozos főfékhenger a jobbik, ennek örülök mert az van! Ezt könnyebb légteleníteni? Nem kell a féklámpakapcsolóval meg a fékcsövekkel bohóckodni?
(Módosította Freddy 2005.10.18. 21:28-kor)

1149 Rell Miklós 2005-10-18 18:48:10

Jajaaaa! Sőt szerintem már többször is volt! Először mikor én szívtam vele egy nagyot!

retro

1148 Prokop Gábor 2005-10-18 18:32:55

Olvasd vissza a topicot, volt már róla szó, elég rendesen kiveséztük, sztem minden kérdésedre megtalálod a választ...

1147 (Törölt felhasználó) 2005-10-18 18:28:37

Főfékhengert szeretnék cserélni, mert valószínűleg annak a hibájából nem tudom a fékrendszert lelégteleníteni. Beszéltem a gyártóval, azt javasolta, hogy vigyem szerelőhöz az autót, mert a nyomórúd beállítása nagyon fontos dolog és ha azt elszúrom az egyik fékköröm nem fog működni. Természetesen tudom mi az a nyomórúd, bár még nem állítottam rajta soha és nem is tudom hogyan kell. Valaki tudna nekem erről bővebb infót adni? Holnap korán reggel szeretnék nekikezdeni. Előre is köszönöm.

NEVER USE SILICONE!

1146 Prokop Gábor 2005-10-18 16:24:40

Hello !

Elvileg megoldható, de meg kell oldani a meghajtást. Ehhez meg kell fúrni a motor fótengelyét (emlékeim szerint 8-as, talán 10-es furat kell), majd keresztben ismét (~3mm), ide beletolni egy csapot, ami a pumpa tengelyét hajtani foja. Plusz elképzelhető, hogy a meghajtó pálca rövid lesz a közdarab miatt, akkor természetesen azt is le kell gyártani újból.

1145 (Törölt felhasználó) 2005-10-18 05:37:30

Hali!

Pont a hétvégén raktam be egy ilyet. Egy kicsit át kell faragni a helyét, de aztán jó lesz bele.


amfod

1144  szabi 2005-10-17 23:44:04

Szasztok

(lehet nem vag ide, de leirom)
helyzet, van egy hycomat trabim 9-10 liter/100km-en kent koltseges (foleg hogy en keverem literen kent 25 ftos olajat 1 liter benzinbe), mivel nekem a hycomat fontos, igy a trabi kell vagy automata valtos auto..utobbi is ugyan ennyit iszik, de tobb a biztositasa is pl opel omega..

minap arra gondoltam:
ha vennek egy atalakitott(motorcseres) trabit pl: fiat vagy suzuki mocival akkor az en hycomat cucc + valto cserevel megoldhato, hogy a vett motorcseres trabi hycomatos legyen ?

a hycomat berendezes mint olyan segedberendezesnek minosol en szerintem, igy nem hiszem, hogy kellene vmi engedely vagy ilyesmi, de lehet hogy tevedek...
a forgalmiba bevan irva hogy hycomat, de ha kap (mostani hycomatos) egy normal valtot atiratasnal (ha el tudnam adni majd) azt meg ki lehet szedetni, mivel nem lenne benne a hycomat cucc.

lecci adjatok tanacsot mit csinaljak automata vagy motorcseres trabi, penz nincs szoval azt ugy is kolcson kernek, nem mind egy hogy 400eft vagy csak 100eft(lepni kell valamerre, mert így nem okes)

Trabant hycomat rulz!

1143 (Törölt felhasználó) 2005-10-17 18:47:23

hali!
egy kérdés:
ez a kilincs beszerelhető különösebb átalakitás nélkül a régi huzos kar helyére?
help!http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=3915472

Trab i ruleeez
msn:soma2266@hotmail.com

1142 Prokop Gábor 2005-10-17 15:54:57

Brisk (PAL) N15YC vagy N15Y, illetve NGK B6HS vagy BP6HS.

1141 Szedlacsek Ottó 2005-10-17 14:09:45

Sziasztok,
2T Trabiba milyen típusú 260-as hőértékű gyertya vált már be nektek?

DER ZWEI KERZEN

1140 Rell Miklós 2005-10-17 08:53:09

Húúú bakker fejből? Bár elég soxor volt a kezemben úgy június környékén.... Asszem 22-es.

retro

1139 (Törölt felhasználó) 2005-10-16 20:35:56

Aha, köszi a tanácsot! Közben segítettek mások is skype-on. Először is a hátsó fékkört nem légtelenítettem le, mert úgy gondoltam hogy abba nem juthatott levegő (de aztán lehethogy tévedtem). Másodszor meg kell oldanom hogy légtelenítéskor a 4 kerékhez egyszerre férjek hozzá, mert nekem elég macera úgy emelni, hogy az összes ponton egyszerre de megoldom! A fékgombát pedig az általad említett módszerrel légtelenítem. Viszont, nem tudom hogy ez a piros vagy fehérdobozos fajta főfékhenger-e, mert korábban azthiszem pont Te írtad, hogy a pirosdobozosnál van ez. Nem tudod hányas kulcs kell a féklámpakapcsolóhoz?

Szerk.: Viszont kételyeim vannak az eljárással kapcsolatban, mivel ahogy elveszem a kezem bemegy a levegő, ez ellen nem lehet így tenni.
(Módosította Freddy 2005.10.16. 23:36-kor)

1138 Rell Miklós 2005-10-16 19:56:49

Vedd le a féklámpakapcsolót, és ujjal fogd le a lyukját. Valakivel pumpáltass addig, amíg minden luft ki nem jött az ujjad mögül, majd csavard vissza a kapcsolót, lehetőleg úgy, hogy ne kerüljön bele újra levegő. Ha csak fellazítod a kapcsolót, és úgy pumpálsz, az nem elég! Le kell szedni! Nálam ez bevált, és a főfékhenger hazai gyártója mondta ezt a módszert. Ezután folytathatod a megszokott módon a légtelenítést. Ha ezzel eléred, hogy blokkolóra tudod fékezni a kerekeket, de még mindig ruganyos, akkor használd egy darabig (de csak akkor, ha meg vagy győződve a biztonságosságról)! Ezután vagy kidolgozza magától a többi levegőt, vagy újra légteleníts!
A teljesen kiürített főfékhengereket elég nehéz tökéletesen feltölteni olajjal. Különösen igaz ez az utángyártottakra. Valószínűleg ezeknél csak a funkcionális tökéletességre törekedtek, és azzal nem törődtek, hogy mennyire nehéz légteleníteni... Türelem! Nekem sikerült.

retro

1137 (Törölt felhasználó) 2005-10-16 17:14:06

2T trabin nem tudom lelégteleníteni az első fékkört! A fékcsövek, fékhengerek csatlakozásait már többször ellenőriztem, sehol nem ereszti a folyadékot. A jelenség a következő: a fék pumpálásakor a fékfolyadék tartályban látszik, hogy az első fékkör csatlakozójából folyamatosan apró buborékok szállnak fel valamint a kerekeknél levő légtelenítő szelepeken is légbuborék van 15-20 pumpálás után. Legalább 1.5-2L-nek megfelelő mennyiségű fékfolyadékot pumpáltattam át a rendszeren és a jelenség nem szűnik meg. Biztos vagyok benne, hogy a főfékhenger hibája, talán megrekedt benne a levegő valahol? A féklámpakapcsolónál? Vagy dobjam el és vegyek másikat. Ötlet?

NEVER USE SILICONE!

1136 Varga Tibor 2005-10-16 16:55:01

hát az pont nem lesz jó a wareszba. mert a gti motorok hátrafele dőlnek, és nem megy rá a váltó a te motorodra. leírom akkor megint milyen váltók jók.
Polo/Golf II 1.3,Seat Ibiza,Inka 1.4 8V, Golf III 1.4 8V, golf III 1.6 8V(de ennek hosszabbak az áttételei)

Tibke
www.tar.hu/tibke

1135 Vörös Gábor 2005-10-15 15:02:27

Sziasztok. na sikerület találnom golf I-s váltót ami ötsebeséges egy golf I gti-ből van. Az jó lesz a wareszomba ugye?

1134 (Törölt felhasználó) 2005-10-14 20:25:00

Tibke, Grisa, Arnold!
Köszönöm szépen a segítséget, 5letet, ha előbb nem, a szilveszteri felvonulás után
fogyasztásra kerül a nemes nedű


CIX 688
www.kep.tar.hu/cix688

1133 Rell Miklós 2005-10-14 19:45:52

Én meg úgy jártam, hogy a pálma tex/fix szentkettősség másik típusával kentem fel, ami nyúlós masszává oldotta a szivacsot. Na, ami ezután jött, azt senkinek nem kívánom... Lekapartam a szivacsot. Iszonyat munka, mert nagyon nehezen adta magát. Spahtlival estem neki, nagyon kellett nyomni, sütötte a nap a kocsit, fej fölötti munka, hullik a pofámba a szivacspor, amikor elcsúszik a kezem, akkor lehorzsolom a durón (a szivacs alatt a gyárilag felkent ragasztótól érdes, mint az állat)... Aztán ugyanazzal a ragaccsal lett felnyomva a kárpit a csupasz duróra. Így is jó. Csak sokkal melósabb. Viszont már a magasabb emberkék sem panaszkodnak, hogy a plafont éri a fejük!

retro

1132 Segesvári Arnold 2005-10-14 17:59:17

"Palmatex. felkened,vékonyan,hagyod kicsit szikkadni, és mikor már bőrös, akkor felnyomkodod. tuti megfogja. nekünk eddig bevált. na hol az a bor?"

Teljesen igazad van Tibke, csak az a abaj, ha el van öregedve egy része a szivacsnak. Én így jártam.... Szépen jégkaparóval(!) lekapartam az elöregedett részt, és utána mehet a palmatex!

By Yoa

1131 Horváth Gergely 2005-10-14 15:49:32

Szerintem is széttartás kell, ha terpeszt a futómű!! Sőt biztos! Egyszerű geometria! Majd ha lesz egy kis időm, lerajzolom, oszt beszkennelem, hogy miről is van szó!

"..Egy pillanatig semmi sem történt. Aztán, egy vagy két másodperc elteltével ugyanez folytatódott.."

1130 Varga Tibor 2005-10-12 22:20:24

na egy golf II-s duplatorkú karbit találtam 17500 huf-rt szerintetek jó?

szívósorral együtt kell, és 1.3-as IIes golfról. nagyjából árában van,ha adják hozzá a szívósort. azon is van egy minimális varia, de nem vészes.(egy csövet ledugózni, gázbowdennek tartót csinálni.)

Tibke
www.tar.hu/tibke

1129 Varga Tibor 2005-10-12 22:18:42

Palmatex. felkened,vékonyan,hagyod kicsit szikkadni, és mikor már bőrös, akkor felnyomkodod. tuti megfogja. nekünk eddig bevált. na hol az a bor?

Tibke
www.tar.hu/tibke

1128 (Törölt felhasználó) 2005-10-12 21:46:34

yo, az oké... csak mivel teszem oda?
a szög nem jó.. elhajlik...
a technokol kevés...
hegeszteni nem lehet....
a szigszalag nem tartós...

VAn valakinek 5lete?
Cserébe van egy "81-es 6 puttonyos Tokajim....

CIX 688
www.kep.tar.hu/cix688

1127 Szabó Szilárd 2005-10-12 20:39:12

Laca!

Dehogy nem fogod vis s z a r akni!
Csak neki kell álni!!



Trabant Hycomat 1975 !!!
(Módosította Szicsu 2005.10.12. 22:39-kor)