Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1276 Varga Tibor 2005-11-17 20:18:06

a ninausznak a hátsó dobig vastagabb az összekötőcsövének átmérője. de a hátsó dobnál összeszűül,így rámegy a hátsó dobra.(hátul már nem számít annyit a fojtás)

Tibke
www.tar.hu/tibke
(Módosította Tibke 2005.11.17. 21:27-kor)

1275 Mátyus Ádám 2005-11-17 20:11:50

Akkor nem egy rossz dolog ez a dob! Jól kitalálták! Ha gond nélkül felmegy a gyári helyére az nagyon jó. És az mit jelent, hogy az összekötő cső 45 ös nem 38as? Akkor hogy passzol a másik csőre?

1274 Varga Tibor 2005-11-17 19:59:41

Ninausz dob: egy-az egyben csereszabatos a gyárival. Attól más/jpbb,hogy ez rezonátor elven működik,kúpos a dob vége,és 45-ös az összekötőcső.(gyári 38) jobban forog a motor,és alsóbb fordulaton is nyomatékos lesz a motor. én csak ajánlani tudom.

Tibke
www.tar.hu/tibke

1273 Varga Tibor 2005-11-17 19:57:49

az enyémnél a km óra mutatója elmegy a reflektorvisszajelzőig. (hosszab ba 4.fogaskerekem) de 120-at bármikor mennie kell gyári 4-el is. pontos adatot nem tudok mondani 100-ra gyorsulásról. de 3-ban elmegy 100-ig. a ringen 200méteren az időm 14-15 s körül alakult.

Tibke
www.tar.hu/tibke

1272 Mátyus Ádám 2005-11-17 19:56:44

Sziasztok! Én is erről a Ninausz dobról szeretnék érdeklődni. Tulajdonképpen miért, mitől jobb ez a dob mint a gyári? Kell valami speciális dolog hozzá, vagy csak simán felrakható a régi helyére? Meg minden más is érdekelne róla! Mert ha jó meg minden lehet, hogy vennék egy ilyet.

Előre is kösz az infókat!

Üdv

1271 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 19:52:21

Mennyit megy max a kocsi? És mennyi idő alatt van 100-on?

1270 Varga Tibor 2005-11-17 19:31:33

de kb egy hónap múlva eladó lesz a kipufogóm,olyan 8 ezer körüli áron.

Tibke
www.tar.hu/tibke

1269 Varga Tibor 2005-11-17 19:28:54

jéé, a cikkem ami drága, az a ninausz kipufogó,és a leömlő. a reszelés ugyebár ingyen van, az esztergályosmunka se nagy pénz. sztem kipufogórendszerrel együtt is megáll egy 20asban.

Tibke
www.tar.hu/tibke

1268 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 19:21:13

Ezt a tuningot mennyiből lehet kihizno? http://twk.lusteenet.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-435 4ccec6c841

1267 Varga Tibor 2005-11-17 19:13:08

attól függ mit szeretnél.
hengerfejtuning az kb 2-3 ezer ft a 2db, lendkerékből szintén max 1500ért leszed az esztergályos, magyar kipufogóöntvény(nagyobb mint a gyáris) kb 4500ft, Ninausz kipufogó kb 13 ezer ft,fúvóka készlet(ha kell) 700ft, a többi kb ingyen van

Tibke
www.tar.hu/tibke

1266 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 19:00:22

Akkor megtudnád mondani hogy mennyibe kerül egy kisebb motortuning?

1265 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 18:56:21

Nem akarja megnyitni a lapot.

1264 Varga Tibor 2005-11-17 18:28:40

Na, itten vagyok kedves tuningolni vágyók
kérdés,gond,sóhaj?
amúgy nem T2, az max Transporter,hanem 2T

Tibke
www.tar.hu/tibke

1263 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 18:14:59

jaj bocsi. trabant 2T


(Módosította totti 2005.11.17. 18:55-kor)

1262 Szabó Géza 2005-11-17 17:41:20

Trabant,Warburg,2T,4T?Kicsit pontosaban ha lehet.


1261 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 17:14:53

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy mennyibe kerül egy motortuning. Nem valami brutál. Csak olyan mint az oldalon is van.

1260 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 16:43:54

Köszi szépen az infót megpróbálom utolérni Tibkét, remélem összejön! Nagyon kellene már az a tuning tapasztalat!

1259 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 16:42:27

Ha nagyot nyit az attól lehet, hogy el van csúszva a fékpofa vagy attól, hogy rossz a munkahenger! Ha beállítod rendesen vagy beállíttatod valakivel akkor egy jó darabig nem lessz vele gond! Csak úgy magátol nem szokott elromolni! Többnyire!

1258 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 15:33:07

Új kérdésem lenne! Szerintetek lehetséges lenne egy trabit hibrid motorra átépíteni?

1257 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 15:31:31

Hmm... Kár! Akkor már nem is folytatom a kísérletet, amibe belekezdtem. Pedig eddig a féklámpának jónak tűnt. Akkor világított amikor akartam, és azonnal. nem kellett megvárni, hogy az izzó felizzon. Az indexemmel csak annyi, hogy egyre haloványabb, és nem mindíg akar úgy villogni, ahogy szeretném! Mondhatni, alig-alig. Néha nem is látni, hogy lenne!
Az, hogy mennyit fogyaszt, csak azért érdekelt, mert eleinte amikor számolgattam, kb. 50 A folyt volna át a főkábelen. Aztán rájöttem, hogy a LED az más! Helyesen bekötve, kb 1 fut át az egész világítótesten. Ez azért nagy különbség lett volna. Azért nem adom fel! Tovább fogok keresni! Tudom, hogy nagyon drága mulattság, de ha jobb mint a normál izzó, akkor inkább ez választom.

1256 Rell Miklós 2005-11-17 15:01:13

Így már értem... De hogyhogy túl nagyot nyit? Az mitől van? és akkor nem fog újra túl nagyot nyitni? Én inkább reménykedek abban, hoghy amikor rosszak voltak a hengerek, akkor levegő került a rendsterbe, ami most feljött a ffhengerbe, és ezért nem okés. (meg ezért itta meg az olajat) Csak sajna nem tudtam megnézni, mert mire felébredtem, apám már elvitte a kocsit...

retro

1255 Szabó Szilárd 2005-11-17 12:38:47

Tibkét megtalálod az óperenciás tengeren és az üveghegyeken túl!!


Nem ám!
Tibke mindig jár erre! Privát üzenetet is tudsz neki küldeni és ha feljön az oldalra akkor megkapja!

De van elég infó itt az oldalon is a tuningról!
Írd be a kulcsszót a keresőbe és megtalálod!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1254 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 11:58:59

Hol találom meg Tibkét?

1253 Szabó Szilárd 2005-11-17 11:49:56

Mellon!

Komolyra fordítva a szót!
Fordulj Tibkéhez!
Ő tud neked segíteni!



Trabant Hycomat 1975 !!!

1252 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 11:48:35

nekem egy 1987-es t2 kombim van! Annak a tuningja?

1251 Huszta Tibor 2005-11-17 11:45:27

De szigorúan csak 1969 előtti kocsiknál!

Tib


1250 Szabó Szilárd 2005-11-17 11:24:07

A Tiberius koma! Igen ő tud segíteni!
Nagyon otthon van a témában!!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1249 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 10:33:52

Tudnátok nekem segíteni tuning témában?

1248 Szabó Szilárd 2005-11-17 10:21:09

Persze azért az sem árt, ha mégis kiderül, hogy hol megy el az olaj...

Tiberius koma!

Az már abból szerintem logikusan következik hogy megnézze hol megy el az olaj!

Trabant Hycomat 1975 !!!

1247 (Törölt felhasználó) 2005-11-17 10:19:08

Ja ja csatlakozom az előttem szólókhoz! Nézd végig a fékolajvezetéket, hogy hol szökik el az olaj és ha ez a bibi akkor a vezetéket cseréld le és új olaj a tartályba! Munkahenger: a 2t trabikban ez nyomja szét a fékpofákat! AZ első kerekekben kettő a hátsókban 1 van! Ha nagyot nyit akkor nagyon kinyomja a fékpofákat és levegő kerül a munkahengerbe! Na ilyenkor kell lelégteleníteni!
A szelep a kerékagy belső felén található és akár egy csavarhúzóval is lelégtelenítheted!

1246 Huszta Tibor 2005-11-17 08:17:14

Vegyél P70-est, wazze... az bowdenes!


Tib

1245 Rapp Antal 2005-11-17 08:14:41

Persze azért az sem árt, ha mégis kiderül, hogy hol megy el az olaj...

A Waresznál jártam úgy, hogy az elöregedett gumicső repedésein keresztül szökött el az olaj. A 18 km-es hazaúton kétszer kellett megállnom utántölteni a fékfolyadéktartályt...

Borneo

1244 Huszta Tibor 2005-11-17 07:58:28

Persze azért az sem árt, ha mégis kiderül, hogy hol megy el az olaj...

Tib

1243 Szabó Szilárd 2005-11-17 07:42:39

Grisa!

Inkább vegyél fékolajat szerintem és töltsd bele!
Ezzel nem érdemes játszani vagy spórólni rajta!


Trabant Hycomat 1975 !!!

1242 Rell Miklós 2005-11-17 07:37:57

Na, egy fél lépéssel előrébb vagyok, ugyanis kiderült, hogy miért nincs fékem: Mert a Trabi átment légfékesbe! Nincs olaj a tartályban, úgyhogy levegőt pumpálok. Már csak azt kell kideríteni, hogy hová lett az olaj...

retro
(Módosította Grisa 2005.11.17. 07:39-kor)

1241 Rell Miklós 2005-11-17 01:50:11

Hmmm... Köszi a segítséget, de egy kicsit részletesebben ha lehetne... Milyen szeleppel? Milyen munkahenger? És hogyhogy nagyot nyitott?

retro

1240 (Törölt felhasználó) 2005-11-16 23:12:21

Helló!
Nekem is volt hasonló problémám! Nekem is a légtelenítéssel volt a gond! Próbáld meg megint lelégteleníteni a szeleppel! Lehet, hogy nagyot nyitott a munkahenger, és akkor ez a módszer bejön! Szerintem!!

1239 Rell Miklós 2005-11-16 22:40:34

Geza írta:
Szevasz nekem egykörös fékem van és 4 cm-ert tudom lenyomni a pedált itt már beton kemény, és amint rálépek szinte azonal érezni,hogy fog persze a holtjátéka megvan.


Ufff... Picit már bosszant a fék. Bal elsőnél mindkét munkahenger engedett. Kicseréltük egy olyanra, ami előtte kocsiban volt, és működött. A légtelenítés nem volt tökéletes, mert nem volt fékolajom, úgyhogy a kicsurgó lett visszatöltve, és így elértük azt, hogy kb félig benyomott pedálnál fogott. Határozottan, jól. Tegnap aztán megint gyanúsan húz jobbra... Mára meg megint tövig beesik a pedál, és csak ott fog valamelyest. Ja és persze erősen húz jobbra... Valaki mondjon valamit...

retro

1238 (Törölt felhasználó) 2005-11-16 20:17:57

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. 2t trabim van. Kombi. És szeretném megkérdezni, hogy nem e tudja valaki, hogy honnan szerezhetnék hozzá első illetve hátsó lökhárítót, de nem gyárit hanem olyat amivel fel tudnám dobni a kinézetét. (tuning)
Előre is köszi

1237 Prokop Gábor 2005-11-16 18:51:16

Kábelek:
Nem érdemes belenyúlni, ha nem akarsz teljes átalakításba fogni. A gyári rendszer tökéletesen műkődik hosszú éveken keresztül. Az egyetlen, amihez érdemes hozzányúlni, az a saruzás - ha korrodált, le kell cserélni.

1236 Prokop Gábor 2005-11-16 18:50:10

Km.óra: nem jó bele, más az áttétele (gondolom 2T-ről beszélsz).
Spirálos rendszer = hátsó rugóstag ? Ez esetben vegyél/kérj kölcsön rugóösszehúzót, minden más megoldás életveszélyes lehet. Engem rúgott már meg spirálrugó, nem volt egy vicces dolog...

1235 Rell Miklós 2005-11-16 18:49:21

Ilyen már volt. Trabitalikon is lehetett látni, és valaki csinál is ilyet eladásra. Szerintem nem épp a vizsgáztatók kedvence, de lehet, hogy még elmegy. Viszont lehet kapni (neten láttam) a szabvány égő helyére passzoló ledes cuccot is. Na, nekem személy szerint az jobban tetszik...

retro

1234 Prokop Gábor 2005-11-16 18:48:29

Már más is gondolt erre, ha szétnézel a Galériában, találsz erről pár képet.
Egyébként három gondolat:
- Nem legális. Semmilyen körülmények között sem. Egyetlen gátja egyébként, hogy MINDEN forgalombiztonság szempontjából fontos alkatrész (tehát pl. világítóberendezések) csak minősített alkatrészeket lehet beépíteni.
- Ne is állj neki otthon építeni, ha már ilyet akarsz, vegyél készen. Nem lesz olcsó ugyanis még a darabszámot tekintve sem összevásárolni olyan mennyiségű magasfényű LED-et összevásárolni, amely fényerőben megfelel az eredeti izzóknak.
- Ha tényleg csak az energiatakarékosság érdekel, ne ezzel törődj. A helyzetjelzők ugyanis összesen névlegesen 35W (+műszerfalvilágítás) teljesítményt vesznek fel, ha 5W-os izzókkal számolunk, az indexek oldalanként 42W-ot, de azt legalább szakaszosan, a féklámpa meg összesen 42W, az is csak időszakosan működik. Tehát nem számít.

1233 Szabó Géza 2005-11-16 17:15:06

Grisa írta:

Egykörös fékrendszernél ha jó, akkor kb hol kell fognia a pedálnak? A holtjáték rendben van, csak a főfékhengerben a dugattyú megy egy kicsit tovább, mint szerintem kéne... Úgy kb félig lenyomva a pedált érezni, hogy fog.

retro

Szevasz nekem egykörös fékem van és 4 cm-ert tudom lenyomni a pedált itt már beton kemény, és amint rálépek szinte azonal érezni,hogy fog persze a holtjátéka megvan.
(Módosította Geza 2005.11.16. 17:23-kor)

1232 Antal Petya 2005-11-16 16:19:16

és egy villamossági kérdés:
Érdemes új kábelezéssel vesződni vagy birják még esetleg évekig a gyári kábelek?
(A nyár elején elfüstölt egy köteg már)

Köszi!

2T rulez! - DMX -

1231 Antal Petya 2005-11-16 16:16:27

Hali!

A szakértőbek tanácsait kérhetném újra?!
A trabim nagy felújításon fog átesni nemsokára (beleértve a féket is),
karosszériázás,festés,stb..
a km-órát szeretném lecserélni, wartburg órára vagy 4T trabi órára melyik amelyik kisebb vesződséggel jár?(esetleg egyforma?)
+ a spirálos rendszer szétszedésére és összerakására kéne valami kevésbé fájdalmas,és gyorsabb módszer a sajátomnál.

2T rulez! - DMX -

1230 (Törölt felhasználó) 2005-11-16 16:05:51

Sziasztok!

Még új vagyok, de van egy ötletem, és erről kérném ki a tanácsaitokat! Azt tervezem, hogy a trabink indexe, helyzetjelzője, féklámpája LEDekkel lenne kirakva! Így energiát lehet megspórolni, ami nem mindegy, ha valaki több kütyüt is akar üzemeltetni! Szerintetek ez lehetséges? Mármint a KRESZ beleköthetne? Vizsgán buktató jellegű lenne?

1229 Zsikla István 2005-11-16 14:20:48

Üdv!
Nekem még sosem kérték az átalakítási dokumentációt. bár az enyém már máshogy néz ki mint a tervekben.javascript:SetSmiley("")javascript:SetSmiley("")
javascript:SetSmiley("")
javascript:SetSmiley("")
Promega

1228 (Törölt felhasználó) 2005-11-16 11:06:34

hello
az lenne a kérdésem, hogy műszakihoz kell-e átépített trabinak a terve, merthogy úgy vettem a gépet hogy már benne volt a fiat, de a tervét nem adta hozzá a srác. valakitől hallottam hogy kérik majd a műszakin. az-e igaz-e? kösz


1227 Rell Miklós 2005-11-15 22:24:37

Egykörös fékrendszernél ha jó, akkor kb hol kell fognia a pedálnak? A holtjáték rendben van, csak a főfékhengerben a dugattyú megy egy kicsit tovább, mint szerintem kéne... Úgy kb félig lenyomva a pedált érezni, hogy fog.

retro