Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1426 Tóth Balázs 2006-01-02 11:01:35

B.U.É.K.! Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni...! 4T Trabant alapjárati téma! Probléma: üzemmeleg motornál időközönként leáll az autó...(pl.:kanyarodás kuplungolás), ha orral felfelé émelkedőn állok lassul az alapjárat, majd leáll az autó..."Melegen" egy-két "padlógázfröcss" után is leáll!
Valamilyen dugulás okozhatja ezt?
/Az alapjárati mágnesszelepem, elektronikám és "vezetékeik" vadi újak...most cseréltem őket/1hete!/

Köszi mindenkinek!

1425 Rell Miklós 2005-12-28 14:51:15

Használható információkat találtam a négyütemű motorokhoz használható vízbefecskendezőről. Nem akarom feltenni, mert cikklopás is lenne, meg reklám is. De ha valakit érdekel, akkor szívesen megosztom vele az infót.

retro

1424 Rell Miklós 2005-12-28 02:50:45

Hallott már valaki a szokásoson kívül (amit az interneten 25 másodperc keresés után már kívülről fújok) bármit az ecotek-ről? Én itt most főleg a lehetséges rossz tulajdonságokra gondolok...

retro

1423 (Törölt felhasználó) 2005-12-27 08:14:04

Köszi a segítséget, megvárom, hogy meddig bírja. Ha feladja az elektromos energia termelését, akkor a full csere lesz a végső megoldás....

1422 Varga Tibor 2005-12-25 20:44:30

Teljesen kompatibilis, az alsó részt ki se kell cserélni(kivételek lehetnek), csak az öv részét.

Tibke

1421 Varga Tibor 2005-12-25 20:43:48

Polo/Golf II 1.3asé pl teljesen biztos hogy egy-az egyben felmegy, hiszen azokat is ilyen motorral szerelték.

Tibke

1420 Mátyus Ádám 2005-12-25 14:40:31

OK! Köszi szépen az infót. Ha lesz valamelyik nap időm akkor beszerelem.
Kellemes ünnepeket!

1419 Rell Miklós 2005-12-25 13:25:15

Tudtommal 2t-be is szerelték gyárilag ugyanazt az automata övet, úgyhogy szerintem full kompatibilis. be köll rakni, azt kész.

retro

1418 Mátyus Ádám 2005-12-25 11:15:22

Sziasztok! Van egy 2T Trabim és hozott bele a jézuska egy autómata övet egy 4T ből. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kompatibilis bele az autómata öv?

Boldog karácsonyt mindenkinek!

1417 (Törölt felhasználó) 2005-12-24 08:31:24

lalikiraly írta:

Sziasztok!

A következő hibajelenséget produkálja a 4T-m: Este azt vettem észre, hogy a fényszórók és egyéb lámpák (pl. km óra megvilágító lámpa) fénye ingadozik menet közben és ha fényesebben világít, akkor mintha a fordulatszám is emelkedne. Fesszab tavasszal lett cserélve, akksi ugyanúgy. Először ékszíjra gyanakodtam, mert halványan világított a töltésvisszajelző. Ékszíjat cseréltem, töltésvisszajelző azóta nem világít. Talán mégiscsak a generátorral lesz valami baj?
Lalikirály

Nos azóta komolyra fordult a dolog: leégett a generátor. Olyan feketére, büdire...Most új tekercs és feszabályzó, kiváncsi vagyok meddig bírja, mert ez is javított gen. volt!!! Ócsóba megúsztam(???), de az előzőt is ők csinálták (vidéki szerelő.) Lehet hogy egy új gen. lesz a megoldás?! Mibe fájhat egy új gen. vagy egy VW Golfba/Poloba valo, ami átalakítás nélkül felszerelhető?

1416 Bogár Balázs 2005-12-23 21:00:06

köszi szépen a segítséget!

1415 Rell Miklós 2005-12-23 20:12:46

A csavaros az aksi "+" oldalára, a csúszkás-sarus meg a töltésvisszajelzőre.

retro

1414 Bogár Balázs 2005-12-23 17:23:19

Sziasztok! Tud nekem vki segíteni? generátort kell cserélnem a kocsiba! És jelenleg a külső szabályzós waresz generátor volt benne, és most vettem bele egy gyári trabi generátort, ami ugye belső szabályzós és csak 2 kábel jön le róla! Azokat hogy kell bekötnöm? mert sajna én nem tudom jah 2t-ről van szó!

1413 Támba Csaba 2005-12-21 12:24:39

A pulzáló feszültség oka általában tényleg a hibás feszültségszabályozó akár 2T akár 4T esetében.
De okozhatja a hibát az akkumulátor rosszul érintkező, vagy hibás testkábele is.
A gyári sajtolt alumínium csatlakozós kábelnél gyakori probléma és magában elég ahhot, hogy sorozatban vágja haza a szabályozókat.

Tsaby 601S

1412 Rell Miklós 2005-12-15 19:42:25

Ja, én gyáriúj fesszabbal próbálkoztam, és 20V-ot csinált... Amit az órám bánt... Szerencsére csak az... Nemtom különben, hogy miért 4t betegség, hiszen szinte ugyanaz a 2t meg a 4t generátor/fesszab.
Szerintem azért össze lehet hozni, hogy jó legyen, de én inkább most a poloéval próbálkozom...

retro

1411 Varga Tibor 2005-12-15 16:42:40

Négyütemű trabant betegség hogy ingadozik a feszültség. pl grisa autója is ilyet produkált, ő is cserélt azt hiszem fesszabályzót is cserélt,mégse lett jobb. egy polo generátor oldotta meg a problémát.

Tibke

1410 (Törölt felhasználó) 2005-12-15 09:20:34

Sziasztok!

A következő hibajelenséget produkálja a 4T-m: Este azt vettem észre, hogy a fényszórók és egyéb lámpák (pl. km óra megvilágító lámpa) fénye ingadozik menet közben és ha fényesebben világít, akkor mintha a fordulatszám is emelkedne. Fesszab tavasszal lett cserélve, akksi ugyanúgy. Először ékszíjra gyanakodtam, mert halványan világított a töltésvisszajelző. Ékszíjat cseréltem, töltésvisszajelző azóta nem világít. Talán mégiscsak a generátorral lesz valami baj?
Lalikirály

1409 Bogár Balázs 2005-12-14 14:20:36

Köszi Tibke!

1408 Varga Tibor 2005-12-13 22:10:17

ha emlékeim nem csalnak, az is a trabi generátorhoz hasonlóan tölt. az meg 42 amperrel tölt.

Tibke

1407 Bogár Balázs 2005-12-13 21:58:52

Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem h a 2T wartburg generátor h Ampert tud max?
Köszi!

1406 Antal Petya 2005-12-13 09:57:00

üdv!

Tipp: Javaslom hogy mindenki ellenőrizze le a pedálsort trabijában,mert én tegnap rosszul jártam vele. Megfáradt a kuplung pedál(ahol a kuplungbovden be van akasztva).Távol otthonunktól igen kellemetlen lehet.

Sok sikert az utakon!

2T rulez! - DMX -

1405 Varga Tibor 2005-12-12 10:42:57

Igazából leírásról ne mtudok,de túl nagy szakértelmet nem igényel a dolog. szétcsavarozod a közdarabot-meg a váltót(a közdarab maradjon a motoron), kikötözöl mindent, kiszeded a bakok csavarjait, váltókart. először kiveszitek a motor(2 emberes), utána pedig kiveszed a váltót, ügyelve arra hogy mikor kijönnek a féltengelycsillagok a váltóból,ne essenek szét a görgök. legjobb ha valaki megfogja addig míg kibukik,rongyot teker rá, majd ugyaenzt a másikkal.

Tibke

1404 (Törölt felhasználó) 2005-12-12 10:20:18

szasztok!
az a nagy problémám, hogy a trabimban nagyon csörög valami a váltóban, meg egyre nehezebb berrakni sebességbe. Szeretném kicserélni az egészet, meg is van a donor autó is, csak a szakértelem hiányzik részemről. Van erről valahol részletes leírás esetleg képekkel vagy ilyesmi? amúgy fiat mocis a gép. köszi


1403 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11

Szigon írta:

Sziasztok! Van az autómban elöl egy koax 16cm-es hangszóró. Most csak be van dobva előre a kis polcra, de szeretnék neki valami tuti kis panelt az ajtóba, kis kiemelőgyűrűvel meg minden. Tudna nekem valaki tippet adni?

------------------------------------------------------------------------------
kezdésként nézd meg ezt az oldalt szerintem: https://www.acrdebrecen.hu/segitseg/panel.html

1402 Gyapjas Gergely 2005-12-11 22:58:06

Hello mindeninek!
Melyik tipusú manta legéscsillapító jó a trabiba?

1401 Rell Miklós 2005-12-11 21:19:44

hát én nemtom... látni kéne... arra is gondoltam, hogy a gyújtáskapcsolód, de akkor le se tudnád állítani, vagy másik cuccok is világítanának. esetleg.... a generátor felé néztél már? ha jól gondolom, akkor ha ott a nagyáramú diódák közül zárlatos lesz egy, és a kisáramúak közül is, akkor... elvileg lehet, hogy a gyújtásvisszajelző lámpán keresztül kap áramot az összes gyújtáskor bekapcsolt cucc, és azért világít a lámpa. De ilyenkor a generátor is zabálhatja az áramot. Hideg motornál tapints rá a generátorra, nem melegszik-e! Más tippem nincs...

retro

1400 Faragó Zoltán 2005-12-11 20:20:24

Hát nem hinném mert z aksit is lemeritete.

1399 Rell Miklós 2005-12-09 22:56:44

Ha csak az az egy lámpa marad égve, akkor rosszul van bekötve. Szerintem...

retro

1398 Mátyus Ádám 2005-12-09 22:10:11

Sziasztok! Van az autómban elöl egy koax 16cm-es hangszóró. Most csak be van dobva előre a kis polcra, de szeretnék neki valami tuti kis panelt az ajtóba, kis kiemelőgyűrűvel meg minden. Tudna nekem valaki tippet adni?

1397 Faragó Zoltán 2005-12-09 20:32:45

Egy kérdés leálítom a motort a 4t és a töltéslámpa égve, marad?
Köszi a segítséget


1396 Rell Miklós 2005-12-09 18:17:20

Énszerintem a szivatód kapcsol ki túl korán, és azért. Nézd meg, hogy a szivató-automata jól van-e beállítva! A két jelzés egybe esik-e? Nálam ez nagyon el volt állítva, mikor megkaptam a kocsit... Ha nem tudod, miről beszélek, nézd meg a karburátoros cikket, és érteni fogod! Ha az jó, akkor nemtom...

retro

1395 Torma Péter 2005-12-09 16:57:24

Hi!
Miért van az, hogy lekezd rángatni a trabi mikor a vízhőmérséklet a vövetkező szintet.:
(sárga led világít és az első zöld is elkezd világítani. Magyarul:átmenet a sárga és a zöld körött. De van, hogy le is áll a motor, ha éppen ilyenkor nyomom ki a kuplungot. pl:váltáskor)

ATV 486

1394 Szedlacsek Ottó 2005-12-06 08:26:10

Hi Grisa,
A műszercserét konkrétan a következőképpen gondoltam. Adott egy 4T Wartburg LED-es üzemanyag és hőfokmérővel. Ezt a műszert szeretném kicserélni íves LED-soros fogyasztásmérősre. Ennek azonban már 3 soros konnektora van ellenben az eredeti 2 sorossal, a fogyasztásmérő miatt. Kérdés: Melyik vezetéknek hova kell kerülnie?

DER ZWEI KERZEN

1393 Rell Miklós 2005-12-06 04:33:28

Jó hogy mondod! Cikket akartam faragni ebből is! Ugyanis én egyet átalakítottam egy kicsit, és ha már leteszteltem és biztosan müxik, akkor közzéteszem. De ha gondolod, neked előre elmondom a titkot, és akkor te teszteled, neked úgyis több van!
A bekötés elvileg már megvan (bár fejből nem nyomom most, de kis keresgéléssel meglesz). Az üzemanyagszint-jelző egy-az-egyben jó, a hőfokmérőn viszont alakítani kell kicsit, mert a hőérzékelő gomba nem ugyanolyan, és sajna cserélni se lehet, mert más menete van...
Ja, ez az egész akkor érvényes, ha te a régi, mutatós üzemanyagszint-motorhőfokmérősre gondolsz. Létezett még valami üzemanyag-átáramlásmérős is, az ugyanolyan, mint a sima 4t-s kombiműszer, csak baloldalt fent van még egy íven egy ledsor. Na, ha erre gondolsz, az nem olyan egyszerű, hogy csak kötözgetni kell, mert ehhez kell ugye maga az átáramlásmérő is. Abban meg nem vagyok otthon, mert még nem találkoztam vele... Esetleg másvalaki?

retro

1392 Rell Miklós 2005-12-06 04:25:16

Na de ebből még nem következik hogy csinál valamit. Hiszen lehet, hogy a kapcsolótól függetlenül alacsony fordulatnál működik az alapjárati szelep.

retro

1391 Prokop Gábor 2005-12-05 21:09:44

Prokee, az a gáz-nemadás-érzékelő kapcsoló-féleség alapjáraton is csinál valamit, vagy csak motorféküzemben van szerepe?

Csak motorféküzemben van szerepe. Azt viszont, hogy éppen motorfék van, abból tudja, hogy a fordulat magas, de a gázpedált nem nyomod (tehát alapjáratnak megfelelő helyzetben van).
A válasz tehát: igen, alapjáraton is csinál valamit, pontosabban azt csinálja, hogy nem kapcsolja ki az alapjárati keveréket

1390 Prokop Gábor 2005-12-05 21:07:44

"...a tűszelepet nemtutták beállitani magas fordulaton..."

Keress egy másik szerelőt...

1389 (Törölt felhasználó) 2005-12-05 20:13:02

Oksa Grisa
Fééééleeeek Gyere fogd lécci közbe a kezem


Trabee Streetracing

1388 Szedlacsek Ottó 2005-12-05 18:11:08

Sziasztok,
Létezik a Wartburgokban fogyasztás mérős "jobb oldali" óra, sőt van nekem is több darab. Legnagyobb bánatomra nem tudom, hogy hogyan lehetne beletenni a 4T Wartburgba, ugyanis gőzöm nincs, hogy a konnektor melyik kamrájába milyen vezetéknek kell futnia. Tud valaki segíteni?
Előre is köszönöm.
Üdv: O2TO

DER ZWEI KERZEN

1387 Rell Miklós 2005-12-05 14:57:07

Miért nem? ne félj már tőle!
Baja nem hiszem hogy lesz tőle, de mégiscsak jobb érzés, ha minden oké, nem?
Akkor legalaább azt próbáld meg, hogy az alapjáratot lejjebb veszed! Hátha az is elég neki...

retro

1386 Varga Tibor 2005-12-05 13:35:19

arra gondoltam ám én is,csak én motornak hívom. éééted?

Tibke

1385 (Törölt felhasználó) 2005-12-05 11:39:49

Grisa köszike az infót, végülis annyira nemzavar a dolog!
De azért igy tudok járkálni vele ugye? Mármint ugyértem hogy később nemlessz ebből gondom vagy valamien károsodásom (karbi, alapjárat)
Merha ennek nincs ekkora jelentősége nem nyulok hozzá "fölöslegesen"...


Trabee Streetracing

1384 Rell Miklós 2005-12-05 11:06:57

Prokee, az a gáz-nemadás-érzékelő kapcsoló-féleség alapjáraton is csinál valamit, vagy csak motorféküzemben van szerepe?

Trabee: Amit az 1.1-es karbival művelt, olyat nem volna aszabad csinálnia. Annak beindulástól leállításik úgy kell viselkednie, mint a kisangyalnak. Semmi torpanás nem lehet, rugdosni se kell (max beindítás után vagy 10 másodpercig), semmi gond nem lehet, akkor a jó.
Nam lehet, hogy tényleg csak az a gond, hogy túl magas az alapjáratod, és amikor eléri a motor az alapjáratot, akkor motorféküzembe kerülve elzárja a szelep az üzemanyagot, attól visszalassul, majd újra megnyitja, attól megint felpörög...
Próbáld meg az alapjárati szelepről lehúzni a vezetéket, adj a szelepre 12V-ot, és úgy indítsd be! Ha ilyenkor stabil, és viszonylag magas alapjáratod van, akkor próbáld visszavenni az alapjáratot valami normális, alacsonyabb értékre, majd kösd vissza a vezetéket úgy, ahogy volt. Ha ettől megoldódik, akkor örülj, ha nem, akkor az alapjárati elektronyikáddal lehet baj szerintem.
Ha a 12V ráadásával is változó alapjáratod van, akkor szerintem a karbiban nem okés valami....

retro

1383 (Törölt felhasználó) 2005-12-05 08:39:48

Nem eszik sokat...nemrég volt szerelőnél aki szétszedte és kipucolta, de aszonta hogy a tűszelepet nemtutták beállitani magas fordulaton...nemtom miért...aszonta hogy másik porlasztot kéne venni hozzá...
Ugyhogy kosz se lehet benne mer akkor dadogna...és nemcsinálja...
Nem a rádio miatt van...aztmár kiprobáltam
a fordulatszámmérőm is jo, hallom a motoron hogy össze-vissza jár...
Amikor beinditom pici gázt is nyomok, szinte pöccre indul és azonnal 2000-re felviszi a fordulatot a szivató és addig nem esik le mig be nem melegedett...
az 1.1-es karbival nem ezvolt...beindult a kocsi...de nyomkodni kellett piciket a gázpedált mert leállt, majd 1-2 perc nyomkodás után azis beállt 2000-re...
És amikor nagyobb gázt probáltam adni amig ment a szivato fulladozott, megtorpant nem ment...gondoltam még hideg a moci...
De ezzel az 1.3-as karbival ugyanezt csinálva gyorsul a kocsi...nem torpan, nem rángat...na ez mitől van?

Trabee Streetracing

1382 Prokop Gábor 2005-12-05 07:00:48

Akkor szokott ilyen fel-le alapjárat előjönni, ha a karbin nem üzemel a szívató és/vagy az alapjárat vezérlése, ezért, hogy nagyjából indítható és üzemeltethető legyen az autó, jól eltekerik a karb összes beállítócsavarját.
Ettől általában rengeteg benzint kap, ehet akár 15 felett is százon, viszont cserébe legalább nem megy rendesen és nem is indul könnyen )))
A jelenség oka pedig az, hogy sok benzint kap a karbi, ráadásul az alapjárati fordszám jól fel van tekerve. Lassan felkúszik a fordszám 1200-ra, ott viszont valszeg az alapjárati vezérlésed kikapcsolja az alapjárati keveréket, ezért visszahörög ~900-ra. Ott megint kap anyagot, ettől elindul felfelé, stb...stb...stb...

1381 Rell Miklós 2005-12-04 19:51:33

Ja, és egy kérdés:
Hallani is a motoron, hogy változik a fordulat, vagy csak a mutató lengedezik? Nem lehet, hogy esetleg a fordulatszámmérőd csinálja?

retro

1380 Rell Miklós 2005-12-04 19:46:46

Tibke szerintem nagyon fáradt az elműlt pár nap bőséges munkája miatt, és már nem azt mondja, amit akar...
Az alapjárati mágnesszelepre gondol, ami rényleg hasonlít egy kis motorra, de nem az... A hidegüzem-zavaros cikkben van róla fotó is (hála nekem ). 3000Ft körül van az ára. A működését 12V ráadásával tudod ellenőrizni.
Lehet, hogy hüleséget mondok, de talán érdemes megnézni azt a "kapcsolót" is, ami a teljesen felengedett gázpedált hivatott érzékelni. Erről is az említett cikkben olvashatsz. De szerintem okozhatja még a problémát az elektronika hibája, vagy piszok a karbiban is...
Arról meg könnyen meggyőződhetsz, hogy a rádió csinálja-e: Kapcsold ki! Ha ettől megjavul, akkor az volt az....

retro
(Módosította Grisa 2005.12.04. 19:49-kor)

1379 Varga Tibor 2005-12-04 16:54:20

egy vezeték megy rá,szemből nézve a karbi jobb oldalán van. egy henger alakú cucc.
nem tudom újat lehet-e a kapni.

Tibke

1378 (Törölt felhasználó) 2005-12-04 16:20:08

és ez az alapjárati motor holvan?
Mennyibe kerül? 1.3-as waresz karbirol vanszo...

Trabee Streetracing

1377 Varga Tibor 2005-12-04 15:55:48

az áramfelvétel befolyásolja az alapjáratot, de nem ekkora mértékben.

Tibke