Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1476  szabi 2006-01-10 18:47:32

bocsi, de hycomatos (2T) trabimvan azaz nem használok kuplungot..
ha kiakkasztom akkor meg nem tudom érzékelni, hogy mivan
kiakkasztva betom nyomni nem arról van szó.. érted
(a bal térdem fém, protézis/opel,ami nem k-opel/)

amugy a pedálgép az mi, a fékmunkahenger vagy mi??
de ha csak a jobb hátsó ragadbe?!

olyan szakszavakat használtok, hogy csuhaj peddig nem pösti vagyok
pl:
szamárfűl
hatyúnyak(egy kb 30 éve autószerelő semm tudta miaz, ill ő szerint a karbi és a légszűrőt összekötö gumicső az..)
pedálgép
stb..

Trabant hycomat rulz!

1475 Gyapjas Gergely 2006-01-10 17:41:20

Nézd meg,hogy nem kopott a pedálgéped,próbáld meg álló járműnél,hoy először a kuplungot nyomod be majd a féket,(ilyenkor pulzál a kuplungpedál) mert ha így is 1/3-adnál fog akkor a pedálgép lehet a kopott.

1474 Rell Miklós 2006-01-10 16:36:19

Nekem is nagyon szét kéne már szedni... Csak még mindig nincs agylehúzóm! A balelső nem fog, mert fékolajat csurgat a pofákra...

retro

1473  szabi 2006-01-10 14:10:38

szétkell szedni mégis csak a féket
megint befog a jobb hátsó kerék

Trabant hycomat rulz!

hogy is kellene állni a fékpedálnak ?
1/3-adnál felkeményedik ??
nekem nem kicsit érezni hogy vmit akkar, de tovább kell nyomni csak úgy fog..
ha a kéziféket behúzom úgy nyomom meg a féket akkor 1/3adnál már kemény.. akkor háttúl nem jó valami??
(nem rúgózik! a fék)
(Módosította szabi83 2006.01.10. 15:17-kor)

1472 Szedlacsek Ottó 2006-01-10 11:08:44

De jó lenne egy diesel Golf váltó az 1.3 Wartburgomba. Tud valaki segíteni? Közbetét nélkül megoldható a dolog?

DER ZWEI KERZEN

1471 Varga Tibor 2006-01-10 09:31:59

csak kerékösszetartással tudsz közepet állítani.

Tibke

1470 Bogár Balázs 2006-01-09 18:32:23

közbe rendbe jött magától.....pénteken megijedtem h vmi nagyobb gáz van vele....de szerencsére nincs!
Azért köszi a segítséget

1469 Rell Miklós 2006-01-09 17:03:53

Nabakker, itt könyörögsz, hogy segítsen valaki, erre már nincs is semmi?

retro

1468 Bogár Balázs 2006-01-09 15:47:35

azért köszi! de szerencsére már nincs gáz vele....de a karbit azért majd szétszedem!

1467 Rell Miklós 2006-01-09 15:10:11

Hát nekem nemigen. Elsőre szétszedném és tisztítanám a karbit. Vagy a rongyos-szivatásos módzser, bár attól kissé idegenkedek...

retro

1466 Mátyus Ádám 2006-01-09 15:01:08

Sziasztok!
Én mindíg ebbe a boltba megyek ha kell valami. XIII. Hajdú u. 9
Tel: 350-7447

1465 Bogár Balázs 2006-01-09 11:37:43

Nincs semmi ötletetek?

1464 (Törölt felhasználó) 2006-01-08 21:38:07

Sziasztok!
Új trabantos vagyok, s lenne két kérdésem: Hogyan tudok Trabanton kormányközepet állítani? Mert arra már rájöttem, hogy a kormányoszlopon nem lehet. Csak kerékösszetartással?
A másik: hol találok olyan autósboltot, ahol még kapok trabihoz alkatrészeket?
Előre is kösz


1463 (Törölt felhasználó) 2006-01-08 14:43:47



Hi!

Akkor mondjatok egy jobb autósboltot! Please! Thanks!

1462  szabi 2006-01-08 12:22:23

a macim megy 100-at
jól füstől ki kellene égetni már.. eddig 1:40be kevertem, most már 1:50be.. városban


Trabant hycomat rulz!

1461 Torma Péter 2006-01-08 11:54:27

Hi!
Belenéztem. A pill.szelep már régen kinyitott, de a szivató még
mindig nem kapcsolti. Alapjárat feletti fordulaton járt.
Még1 kérdésem lenne:Indítás hidegenadlógaz egyszer, utána indítás
gázadás nélkül. Ugye? Mikor indítok be is indul, de a motor meg irózatosa felpörög. Úgyhogy miután beindult muszály megnyomnom azonnal a gázpadált,(utána mindjárt visszább esik a fordulat) mert fülsértően pörög szegény.
Ugye ennek nem ez a helyes működése?

ATV 486

1460 Rell Miklós 2006-01-07 15:59:04

Nem emléxem már... Szerintem nézz bele a karbiba ha meleg, ahogy írtam. Ha a szivató normálisan müxik akkor nem valószínű, hogy ez a gond...

retro

1459 Torma Péter 2006-01-07 15:55:48

Igen, arra a lapkára gondoltam.Ha szemből nezed akkor a jobb oladalán
van a karbinak amire én céloztam. Két cső van rákötve és ebbe van a rugó amir gondolok. Na é ezt a rugót csak úgy tudtam a helyére akasztani (könnyen) ha előtte benyomtam a gázpedált teljesen. Mint mikor a szivatót bekapcsolom. Mert ekkor az a kis vicak amibe a rugót akasztom pontosan olyan helyzetbe kerül, hogy könnyedén bene tudom illeszteni a rugót. Én erre gondoltam. hogy lehet nem kellene benyomni előtte a pedált mert akkor mikor összeillesztem akkor a rugó megfeszülne egy kicsit. Remélem nem lett túl kusza.

ATV 486

1458 Rell Miklós 2006-01-07 15:20:39

Hmmm... A fűtősün az nem az. Az a karbi alatt van, és tüskék állnak ki belőle. Te a sziovató fűtő lapkájára vagy mire gondolsz... Ha jól emléxem, én nem feszítettem semmilyen rugót összerakáskor. Szedd le a karbi fedelét, és nézz bele. Onnan egyértelműánek kell lennie, hogy hogyan jó. Ha meleg mocinál nincs teljesen nyitva a felső (szivató) pillangószelep, akkor ott valami gáz van.... Ha valamit rosszul értelmeztem, akkor bocsi...

retro

1457 Rell Miklós 2006-01-07 15:12:58

Nekem ilyesmivel eddig nem volt gondom! A jobb nevű autósboltokban adtak mindig. Bár mondjuk a reflektorhoz én 12V-osat használok, mert az nem vakít úgy!

retro

1456 (Törölt felhasználó) 2006-01-07 14:50:52



Sziasztok! Ha valaki tud, akkor segítsen abban, hogy honnan tudnék szerezni 6V-os 0,6 W-os műszerfal izzót!!! Sehol nem tudok kapni! Na! Valaki Segítsen! Köszi!

Itt elérhettek! ueo@message.hu

Köszi!

1455 Torma Péter 2006-01-07 14:35:21

Na sziasztok!

Lehet sejtem, hogy mi a baja a Trabimnak.Akkor áll le a kocsi ha pontosan
akkor veszem le a lábam a gázról mikor kikapcsol a szivató. Nem tudom mitől lehet, de miután kikapcsolt onnantól kezdve ha leveszem a lábam a gázról mindik kattan egyett. Pontosabban a karbin az a műanyag rész amin a bovden van egy bizonyos ponton mikor engedem vissza a gázt megakad és utána hirtelen visszakattan alaphelyzetbe. (ahhoz a csavarhoz amivel az alpjáratot lehetállítani)Ez lehet attó, hogy azt a rugó izét amibe a fűtősünt is kell raki én úgy tettem össz, hogy előszer benyomtam a gázt tövig. Így ugye a rugót könnyebb volt összeakasztani. Vagy ezt simán úgy kell összeakasztani mikor alaphelyzetben van a pill.szelep?

ATV 486

1454  szabi 2006-01-07 02:31:57

helyre jött magától, akkor még is csak viz volt..

Trabant hycomat rulz!

1453 Bogár Balázs 2006-01-07 02:05:12

Sziasztok! Lenne egy kis problémám a kocsival.....ma olyat produkált a kicsike, hogy menetközbe leállt a motor....szal mentem 80-90-es tempoval vele...és leállta motor...utánna nehézkesen de elindult.....és azóta nincs alapjáratom....vagy nagyon alacsony....szerintetek mitől lehetett? vagy mitől nincs alapjáratom? vmi koszt kapott volna be a karbim? vagy mi? Jah és 2T-ről van szó! Az egyik gyertya az nagyon kokszos volt....meg amikor kivettem a gyertyát, vmi füst szerűség jött ki a hengerből! Szal nem tudom mi lehet vele....a kocsi menni megy nincs vele különösebb probléma.....csak azért mégis érdekelne mi lelhette!
Köszike!

1452 Szabó Géza 2006-01-06 20:44:09

nics 4T-m de kulcsom az van!

Szuper találmány a négyzeten

1451 Rell Miklós 2006-01-06 20:42:33

Hol számoltad meg? Hát neked is van 4T-d?

retro

1450 Szabó Géza 2006-01-06 20:34:55

É nekem hatszögű,direkt megszámoltam! És olyan csilag formálya van de nem szögletes hanem ivelt!

Szuper találmány a négyzeten

1449 Rell Miklós 2006-01-06 20:20:57

várjá, várjá, várjá! Hát attól még hatszögű, nem? csak olyan hülye ívesek a "lapjai". Vagy tévedek?

retro

1448 Varga Tibor 2006-01-06 19:44:33

így van ahogy grisa írja. nem hatszögű,hanem több.

Tibke

1447 Rell Miklós 2006-01-06 16:13:48

12-es torx kulcs. Olyan, mint az imbusz, csak más. A lapolása olyan íves. Olyan... lóhereszerű vagy mittomén. A lényeg az, hogy első látásra passzol bele az imbusz, de ha azzal akarod csinálni akkor a kulcs is tönremegy, meg a csavar is. Nézd meg a mobilodat, azt szokták torxcsavarokkal összerakni!

retro

1446 papp péter 2006-01-06 15:41:02

mi az a 12es torx???

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

1445 papp péter 2006-01-06 15:40:46

kösz a tippet
sikolás meg csiszolás az mindenféle képpen lesz mert ah már lent van akkor lesz 1 kis hengerfej tuning is


anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

1444 Varga Tibor 2006-01-04 19:11:26

ha te magad csinálod, akkor számozd meg a szelepeket,mert ha nem,és nem oda kerülnek vissza, be is kell csiszolni őket.

Tibke

1443 Varga Tibor 2006-01-04 19:10:24

ha ilyen szinten rossz a hengerfej, akkor mindenképpen meg kell sikoltatni is(szét kell szedni a hengerfejet,szelepek ki),de nyomáspróbázni se ártana,hátha repedt. levenni nem nagy dolog, vizet kell lekötni róla,madzagokat,benzincsövet, aztán kb ennyi. 12es torx kell hozzá.

Tibke

1442 Varga Tibor 2006-01-04 19:06:49

Egy-az egyben biztos hogy nem, hegeszteni kell mindenképpen.

Tibke

1441  szabi 2006-01-04 18:42:35

hú peddig tegnap elött jó pár pocsojába bele gázoltam..bal oldallal, így kaphatott vizett a jobb oldala(sztem)? ment a motor térbe is, mert kicsit gőz is volt..
50-60 -al mentem

Trabant hycomat rulz!

1440 Szabó Géza 2006-01-04 18:16:12

Viz hát az nem hiszem hogy befagyot volna benne inkább kosz rakódot le valamelyik csőben vagy a munkahengerben.Estleg lehetnek az elfáradt rugók is az okai hogy nem huznak vissza:confusede azért várd meg mások mit mondanak! Én minden esere szétkapnám nekem multkor hasonló gondok voltak de a kézifékel nem akart kiengedni nyáron megzsiroztam a kézifék bowdeneket aztán mostanra anyira telerakódott porral hogy alig mozgot a zsinór bebehúztam de marha nehezen akart viszajönni.

Szuper találmány a négyzeten

1439 papp péter 2006-01-04 17:07:42

hali
van valakinek tippje hogy hogy kell levenni az 1.3-as waresz hengerfejet meg vis(moderálva)akni?
eszi a vizet meg habos az olaj is szóval szerintem hengerfejes!
mit kell ilyenkor még csinálni vagy cserélni a tömítésen kivül?
köszi hello

anyámmal lakok, macskám van, wartburggal járok és ne legyek KEMÉNY???

1438  szabi 2006-01-04 16:59:05

helosztok

akkor mivan, ha fékezek és a jobb hátsókerék fékezetten marad, majd elenged kicsi időután 1-2 sec..

beázott -> befagyott a viztől és ezért nem norm a működés ??
hadjam majd kiolvad és helyre jönn ?

kicsit rallysan vettem be az egyik jobbos kanyart(szerencsémre épp nem járt arra másik kocsi) aztán néztem, hogy miket tudok aztán kiderítettem, hogy a jobb hátsó beragad néha fékezés kor..

bezzeg tavaly minusz 25 fokba nem volt semmi baja!!!


üdv

Trabant hycomat rulz!
(Módosította szabi83 2006.01.04. 17:00-kor)

1437 Rell Miklós 2006-01-04 15:43:07

Tudtommal a belső fele egyedi, a külső VW kompatibilis. Tehát lehet vágni-hegeszteni. De ha ilyesmibe fogsz, talán érdemes mindjárt 5sebességes váltóra váltani. Nézd meg a cikkeket!

retro

1436 (Törölt felhasználó) 2006-01-04 14:25:06

Szevasztok. Lenne egy kérdésem. Ki lehet cserélni a 4T féltengelyét valami más tipusra /pl. :VW, Fiat/?

1435 Tóth Balázs 2006-01-03 12:05:22

...ja és az a legbosszantóbb, hogy vmikor tökéletesen jár vmikor nem, össze-vissza "bosszant"!
...amikor már azt hiszem, hogy minden O.K., akkor megint csinálja!

1434 Tóth Balázs 2006-01-03 12:01:22

Olyan biztos nem......de akkor mi lehet még az ok??

1433 Rell Miklós 2006-01-03 11:51:35

Olyan banális "hiba" nem lehet, hogy valaki hideg moptornál próbált alapjáratot állítani, és így szépen jól elzárta az alapjárati csavarokat, így ha felmelegszik és kikapcsol a szivató akkor már nincs alapjárat?

retro

1432 Tóth Balázs 2006-01-03 09:06:29

Hali! Foglaljuk össze: legvalószínűbb okok: dugulás, elektronika, alapjárati szelep...Más:AC, benzinszűrő,folytószelep beállítás stb...
Nekem vadi új "MINDENEM"!/6000ft-os benzinszűrő, elektronika, alapjárati szelep és vezetékeik, az AC-m kb fél éves.../Kizárólag űzemmelegen csinálja... az automata szivatóm kitűnően működik, a fogyasztásom 5,8-6,7 közötti, ha folyamatos gázzal megyek soha nem rángat, meg sem torpan! CSAK alapjáraton van bibi!
HELP! HELP!Kérlek...valaki!
(Dugulás okozhat ilyet???...már csak ez az egy reményem van:rolleyes

1431 Torma Péter 2006-01-02 20:16:34

Hát még egyszer átrágom rajta magam. Azt meglátjuk.
Azért köszi!

ATV 486

1430 Rell Miklós 2006-01-02 20:03:06

Menj másik útvonalon! Lehet, hogy a Trabi unja már az utat, és így adja tudtodra!
Hmmm... És ha melegebb a motor, akkor megjavul? Mert akkor lehet, hogy egyszerűen csak rosszul van beállítva a szivató! Nézd meg a 4t hidegüzemes cikket, és az alapján állítsd be a szivatót. Tudod, a két kis rovátka egybe essen. Így valszeg többet fog enni hidegen, de nem fog leállni/rángatni.
Ha ez is jó, nincs más tippem...

retro

1429 Torma Péter 2006-01-02 18:59:33

Szia!

Köszi a tippeket, de ezeken már én in átrágtam magam. AC pumpát is cseréltem
már. Mondjuk nálam inkább akkor következik ez be mikor a víz egy bizonyos hőmérsékletű. Ez a pont előtt van, hogy elkezd rángatni, általában egy-egy kicsit de van, hogy egy izmosabatt is ránt. Utána következik a bizonyos hőmérséklet (narancs+zöld együtt világít) mikor szeret leállni gázelvételkor.
(Mindig ugyanarra megyek dolgozni és ez az egész procedúra akkor következik be mikor elérek a vasúti átjáróig. Ami egy emelkedőn van. Persze mivel ugyanazon az úton megyek mindig azért rendszerint pont ott jön össze mind aminek össze kell jönnie. Víz "megfelelő" hőmérsékletű+emelkedőn is megyek felfelé+ leveszem a lába a gázról. Már szinte várom mikor fog leállni amikor megyek át és felkészülök az újraindításra.
Szerencsére mostanság nem áll le, "csak rángat".


ATV 486

1428 Rell Miklós 2006-01-02 18:41:55

Ez érdekes. Nekem is előfordult úgy 2 havonta egyszer, általában kuplungolásnál. Nemtom, mi az oka, de én eddig betudtam annak, hogy valamelyik cikkben olvastam, hogy a Trabihoz jó valamilyen Samara alapjárati szabályzóelektronika, csak azon van egy jelbemenet a kuplungról is, és gondolom az annyit csinál, hogy ha motorféküzemben kinyomom a kuplungot, akkor azonnal nyitja az alapjárati szelepet, nehogy aztán ne legyen ideje ahogy lassul a motor, és leálljon. Na, mivel ezt a Trabiból kispórolták, ezért szerintem a kuplungolásos dolognál a leállás az lehet ezért. De ilyen gyakran? Nemtom, csak tippelek, de olyan nem okozhatja, hogy a "gáz-nem adás" érzékelő "kapcsoló" van elkoszolódva, rosszul beállítva? Esetleg (de elhet, hogy ezzel nagy baromságot mondok) az AC valahogy alapjáraton a hegyen már nehezen szívja fel a benzint, és azért? Még egy ötlet: ha esetleg az alapjárati fúvóka van kicsit eltömődve, akkor esetleg hiába nyit a szelep, mire megfelelő mennyiségű üzemanyagot kap a motor, addigra leáll? De csak tippelek...

retro

1427 Torma Péter 2006-01-02 17:11:39

Hi!
Nekem is vannak ilyen jellegű peroblémáim. Igaz nem ennyire durván adja elő
de hasonlóak a tünetek. A karbit kitakarítottam, üzemanyagszűröt kicseréltem
de nem sokat javult a helyzet. Elektronika is ok. Van egy haver, nagy Trabis
volt régen+autószerelő, ő azt mondta erre, hogy be kellene állíttatni a karburátort. Mert szerinte csak ez okozhatja.
Azért kíváncsi lennék Prokee véleményére is. De persze mindenkiére aki esetlekg állást tud foglalni ezügyben.
Ja és ha a beállítás a rossz, akkor én ezt otthon meg tudom oldani? Esetleg tudnátok ebben segíteni vagy tanácsot adni?

Előre is köszi!



ATV 486