Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1526 Tóth Balázs 2006-01-16 15:49:35

...ha-ha-ha...Köszi a segítséget!

1525 Prokop Gábor 2006-01-16 14:20:07

Távgyógyító. 06-90-nel lehet hívni

1524 Tóth Balázs 2006-01-16 13:56:59

Gyurcsókot? ...Ő kicsoda? ...hol találom?

1523 Prokop Gábor 2006-01-16 13:28:20

Így távgyógyítással semmi, próbáld a Gyurcsókot

1522 Tóth Balázs 2006-01-16 11:43:55

Prokee!

...neked sincs tipped!?

1521 Prokop Gábor 2023-05-22 08:40:11

"Hello srácok ! Egy lengyel Trabant Klub tag vagyok.
Amikor Budapesten jártam, láttam egy rakás Trabantot. Tudtok nekem segíteni abban, hogy nehéz-e alkatrészeket találni ehhez a rácshoz:

Ha nem túl nehéz, kérlek, adjatok rá árajánlatot !

Kösz: Kris

E-mail : 147258369a@wp.pl"

A kép pedig:



1520 (Törölt felhasználó) 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Tóth Balázs: 15290

Hello guys im one man from Trabi club Poland.
When I was in Budapest this year I saw a lot of Trabants. Can you tell me If it is hard to find that spare part of grill (the "wings" and this wire grill):
https://123987456a5.webpark.pl/mat.JPG
If it is not hard please tell me about price. Thanks. Kris.

My e-mail : 147258369a@wp.pl

1519 Tóth Balázs 2006-01-16 10:31:17

Már hetek óta mást sem csinálok!
/Az alapjárati mágnesszelepem, elektronikám és "vezetékeik" vadi újak...most cseréltem őket!/

...egyszerűen nem jövök rá, hogy mi lehet a baja...

1518 Prokop Gábor 2006-01-16 10:16:52

...akkor át kellene nézni az egész rendszert, önmagában a tekergetés nem megoldás...

1517 Tóth Balázs 2006-01-16 09:57:20

...kipróbáltam... és nekem ilyenkor leáll az autó!

1516 Prokop Gábor 2006-01-16 09:56:22

Nem ad hézagot. A hézag az a papírlap, és attól még befelé 1/4 fordulat - akkor pont hozzá fog érni.
Egyszerűbb lett volna, ha kipróbálod

1515 Tóth Balázs 2006-01-16 09:51:36

prokee!

Bocsi...lehet, hogy hülye vagyok, de számomra "abból" nem derül ki,hogy van ott hézag vagy nincs.../a papírlap vastagsága + 1/4-ed fordulat is ad hézagot...vagy nem /

ReTroo

1513 Tóth Balázs 2006-01-16 08:27:38

Hali!

Kérdésem lenne...4T tarbant...lehet,hogy hülyeség...
Üzemmeleg mocinál,alapjáraton a folytószelep alapjárati érzékelőjénél (bowdenív-csavar-...)milyen hézagot hagyjak??? Vagy egyáltalán kell hézagnak lennie???


1512 Támba Csaba 2006-01-15 20:38:19  Előzmény:Rell Miklós: 15282

Az Isten mentsen meg minden emberkét efféle kókány megoldásoktól

Tsaby 601S

1511 Rell Miklós 2006-01-15 16:34:25  Előzmény:Varga Tibor: 15281

Nekem már mondott olyat is szerelő, hogy szabályozza (van esztergája), és utána megméri, ha túl nagy, akkor szól a haverjának, aki csinál bele hozzá való pofákat!

retro

1510 Varga Tibor 2006-01-15 15:48:59  Előzmény:Torma Péter: 15279

lehet szabályozni, esztergályos válogatja az árát. lehet 500ft is darabja, és lehet 2 sör az egész művelet ára is. arra kell figyelni,ne legyen 202mm-nél nagyob ba belső átmérő,akkor ki kell dobni ha nem fér be a 202mm-be.

Tibke

1509 Bogár Balázs 2006-01-15 13:52:33  Előzmény:Varga Tibor: 15278

okés" köszike!

1508 Torma Péter 2006-01-15 13:30:45

Sziasztok!

Trabi hátsó fékdobot szokták szabályoztatni?
Ha igen ez mennyibe kerülhet?

ATV 486

1507 Varga Tibor 2006-01-15 12:44:32  Előzmény:Bogár Balázs: 15274

Mindenképpen azt javaslom hogy esztergáltass.az sokkal biztonságosabb mint ha csak a tányért raknád alá.
méreteit nem tudom, elvittünk az esztergályosnak egy olyan nyúlványt ami kilóg a kasztniból,hogy ebbe üljön bele. és 1, 1-5 cm-est szokás csináltatni.(ennyivel kerül lejebb a lengőkar)

Tibke

1506 Bogár Balázs 2006-01-15 11:40:58  Előzmény:Antal Petya: 15269

Mennyi pénzt kóstál az átalakítás?

1505 (Törölt felhasználó) 2006-01-15 06:53:10  Előzmény:Marton Tamás: 15275

Jaaaaa hogy ezt meg kihagytam??
Budapesten lakom

1504 Marton Tamás 2006-01-14 20:08:49

Laza007!

Én tudnék neked olyat aki nem lehúzós, nekem is ő csinálta....csak az a kérdés hol laksz?? Mert ugye nem mindegy milyen messzire kell vinni az autót szereltetni.

Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1503 Bogár Balázs 2006-01-14 17:08:12  Előzmény:Varga Tibor: 15272

és a gyári pogácsával elég a terpesztés? vagy esztergáltassak hozzá? és mik a méretei az esztergált pogácsának?

1502 (Törölt felhasználó) 2006-01-14 16:18:35

Tudtok ajánlani nekem olyan szerelőt aki lelkiismeretes és nem lehúzós??
1.1 es tracsim van!

1501 Varga Tibor 2006-01-14 16:01:06  Előzmény:Bogár Balázs: 15267

ültesd kicsit meg, akkor beljebb bukik a kerék,ha nem akarsz ültetni akkor meg kell terpeszteni.úgy biztos elfér.

Tibke

1500 Varga Tibor 2006-01-14 15:54:05  Előzmény:Antal Petya: 15269

csináltatni szokás, olyan 6-8 ezer ft párja a cuccnak.

Tibke

1499 Marton Tamás 2006-01-14 09:53:22

Köszi Retroo a választ!

Amúgy nincs ültetve a Trabi, semmi tuning nincs rajta (de mégis!..4 új dísztárcsa )
Most ahogy nézegettem az alkatrészkatalógusban az első teló alkatrészeit, szerintem van benne olyan ami összekoppanhat. Haver csak a toronygumit cserélte, azt mondta. A telóm biztos nem rossz, megnéztem nem folyik az olaj belőle, meg tényleg még elég újak. Lehet szétszedetem haverral megint aztán megnézzük mi adhatja ezt a nem is kopogó, inkább néha bentről "pufogó" hangot. van ott még egy-két alátét, vagy nem is tudom mik azok, lehet ott van a baj.
Azért köszi a választ mégegyszer!



Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1498 Antal Petya 2006-01-13 15:45:14

Hali!
A trabim lassan át lesz alakítva Trafira, és a jobb fékhatás eléréséhez golf tárcsafékes lesz. Kéne hozzá féknyeregtartó. Lehet azt készen kapni valahol?
Ha igen hol? mennyiért?
Kössz!

Petya

2T rulez! - DMX -

1497 Tóth Balázs 2006-01-13 10:36:13

Szia!

...próbáld meg a terpesztést, ha nem sikeres, jöhet a fűrész(!)és oldalanként, kb fél óra alatt kivághatsz kb 1cm-et az ívből!

Nekem a 30mm-es szélesítés és az 5,5-es ET38-as felnik miatt nem segített csak a kettő együtt!

1496 Bogár Balázs 2006-01-13 10:01:53

Sziasztok! Szerdán felrektam hátra 2forgatott felnit.....155-ös gumikkal....és beleér a kasztniba ha belemegyeke egy "nagyobb" gödörbe.....szerintetek a terpesztés megoldja a problémám? Vagy mit csinálhatnék vele?(azon kívűl hogy levegyen a felniket)

1495 Tóth Balázs 2006-01-13 08:12:20

...ja és szerintem erről az oldalról letölthető /letöltések menüpont/ a 4T alkatrészkatalógus, ami neked megfelelő lenne!

1494 Tóth Balázs 2006-01-13 08:01:16

Szia!

Ültetve van az autó...? Illetve keményítve is...? Ugyanis, ha a lengéscsillapítót úgy keményíted, hogy kicseréled az olajat sűrűbbre /hajtóműolaj sűrűségűre/ , akkor attól "ilyen" hangja lesz!Ugyanis amikor megindul a "lengéscsillapítás",a keményítés miatt nehezebben mozog a teló belseje, és kicsit kopogós hangja lesz!
Egyébként nincs toronycsapágy (!)...gumipogácsa támasztja a telót a toronyban!

...ha nincs keményítve, akkor,...hát nem tudom(!) v.szinű, hogy rossz a teló!

1493 Marton Tamás 2006-01-13 07:01:34

Sziasztok!

Nekem 4T trabim van, most volt havernál kis rendbeszedésen.....de még mindig nem az igazi...elől a két toronyból kis nyomásra még mindig kopogó hangot hallat..ami menet közben azért beszűrődik az utastérbe...elvileg van ott belül toronycsapágy is nem? Sajnos nem vagyok képben, hogy néz ki belülről a torony...a lengéscsilllapítóim még elég szüzek, szóval azok nem adhatnak hangot. Mit kéne vele csinálni hogy ne kopogjon? Hiába húzom össze tökig a lengéscsillapítón a csavart, az nem oldja meg a problémát.
Előre is köszönöm a segítséget!

Illetve nem tud valaki "robbantott" rajzot a 4T motorjáról, váltójáról vagy az egész autóról?

OFF:Most megyek venni Koppány kiröffenőt, kicsit morcosabb hangot szeretnék hallani hátulról




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1492  szabi 2006-01-12 22:03:42  Előzmény: szabi: 15261

megnézem közelebről a karbit.

Trabant hycomat rulz!

1491 Gyapjas Gergely 2006-01-11 20:44:36

Én már jártam 20l-es fogyasztással is,de nekem a szivató kavart be.

1490  szabi 2006-01-11 20:32:08

hát az ennyémmel nagy gáz van akkor vagy nem tudom mit lehetne tenni, az 5 lityót 47 km-n eltüntette..

feldobtam a témát
kösz a válaszokat, amikor oldalról is csavarozák na akkor az már ronda és nem is trabiraval,olyanba besem ülnék!

Trabant hycomat rulz!

1489 Torma Péter 2006-01-11 20:11:54

Ez engem is érdekelne!

ATV 486

1488 Rell Miklós 2006-01-11 20:02:53

És ilyen sikaflexet hol érdemes próbálni venni? Autósbolt? És mi az ára?

retro

1487 Gyapjas Gergely 2006-01-11 19:03:39

Hello
Én a body karosszéria ragasztó-tömítőt használom,ez egykicsit könnnyeben lejön mint a Sikaflex,de jó szigetel.

1486 Gyapjas Gergely 2006-01-11 19:00:48

Hello!
Nagyapám hycomatjával amikor menetem akkor nem húzott rendesen és csak max 85km/h volt a vége.A fogyasztása 6.5l/100km. a karbi szétszedése után derült ki hogy az öreg szerelője beforrasztotta a fúvókákat és kisebbre furta ki őket.Átfúvókázás után már húzott is rendesen a vége 120km/h lett a 7-7,5l ment fel.

1485 Prokop Gábor 2006-01-11 17:09:34

Egyébként oldalt csavarozni jellemzően éppen a szilózott darabokat szokták, merthogy nem tapad meg másképpen, meg nyúlik is... Akkor is előfordul, ha nem várják meg a száradást...

1484 Prokop Gábor 2006-01-11 17:08:00

Sziloplaszt ????

Elsődlegesen Sikaflex. Ez tkp a leginkább "gyáriközeli" megoldás. Keményre, merevre, de mégis rugalmasra köt. Szigetel a víz ellen, nem szívja magába, és (megfelelő felületelőkészítés esetén) baromi keményen ragaszt, láttam már balesetes Trabantot, amiről a duro-darabokat alig lehetett leszedni, és raktam már fel olyan bontott elemet, amiről a sikát csiszolókoronggal lehetett csak leszedni. Nagy előnye, hogy festhető, tehát az illesztési felületeknél, ahol a ragacs kibújik, nem lesz igénytelen, mert f*szán fedi a festék.

Ha ez nincs, vagy nem szimpatikus, akkor szélvédőragasztó. Hasonlóan kellemes, kicsivel rugalmasabb megoldás - viszont a felragasztánál munkaigényesebb, mert könnyen, kisebb helyen kibújik, tehát ragasztás után egy csomó felesleget le kell takarítani.

Szilo: a legrosszabb megoldás. Azon kívül, hogy a vizet többé-kevésbé távol tartja, semmilyen egyéb funkciója nincs. Nem tapad, nem köt, gumis lesz az egész, könnyen leválik. Az illeszkedő felületekről nem lehet leszedni, mert felkenődik a felületre, nem festhető, tehát fényezés után pikkelyesen pereg le a cucc róla, amitől borzalmasan igényes kinézete lesz... Utólag, ha megkötött, szintén hihetetlen nehéz eltávolítani, mert gumis, nyúlós, tüsszentésszerű lesz.
Ja, és a szilók többsége ráadásul korrozív is...

Persze, van, ahol a szilót csodaszerként kezelik, szokás a motort, váltót is ezzel összerakni - ami azért nagyon jó, mert a benzin és a legtöbb kőolajszármazék oldja a sziloplasztot...

Egyszer olvastam valahol, valakitől a purhabot is - ezt csak röviden kommentálom: amellett, hogy nem tömít, nem ragad, még a vizet is magába szívja...

1483 Rell Miklós 2006-01-11 16:29:39

a dúroplasztot mivel ragasztják, erősítík fel? a dísz léc alatt ott a csavar az ok, de többi helyen??

Na, ez érdekes! Ennek úgy vettem észre, megvannak a helyi szokásai!
Mifelénk körbeszilózzák, és felcsavarják alul-felül, rossz szokásként néhol oldalt is...

Azegyéb szokásokról a többiek tudnak nyilatkozni, hallottam már kétkomponensű ragasztót is, meg egyéb drága cuccokat...

Mondjuk én egyszer voltam egy szerelőnél (azóta se voltam ott), aki felül megcsavarozta, rakott bele két szegecset a sárvédőívnél, aztán kész! Egy idő után úgy lüffögött mint a szoknya...

retro

1482  szabi 2006-01-11 15:16:54

"figyeljétek a fék reakcióit"
és ezzel mit érek el, meg nem javúl sztem ?
holnap szétszedjük faterral
kiderül(?) mivan..

Trabant hycomat rulz!

Tiéd mennyit iszik 100km-en?
az enyém 10 lityót még mindig


a dúroplasztot mivel ragasztják, erősítík fel? a dísz léc alatt ott a csavar az ok, de többi helyen ??

üdv
(Módosította szabi83 2006.01.11. 16:40-kor)

1481  szabi 2006-01-11 15:14:03

nekem az rajta van
sőt a fűtéscső is, az a gumicső az axiál venti mögöt.


Trabant hycomat rulz!

1480 Rell Miklós 2006-01-11 13:04:46

Ja, ja. Nekem az nem volt, és sokáig nem is tudtam róla, hogy olyan van.

retro

1479 Gyapjas Gergely 2006-01-10 22:54:50

A motorburkolat hátsó részére gondolsz?

1478 Rell Miklós 2006-01-10 22:43:53

Pedálgépre én is csak tippelek, de szerintem az a szerkezet, amin a fék/kupplung pedálok vannak.
Ja, és ha már a "szakszavak"nál vagyunk, akkor: ha valakinek hideg van a 2t Trabiban, és a fűtésrendszert vizsgálgatja, nézzen utána a szemétlapátnak is!
Én ugyanis régebben nem is tudtam, hogy létezik ez az alkatrész, Soma hívta fel a figyelmemet rá, és a különbség ég és föld! Kevésbé melegszik tőle a motor, és jobban melegszik az utastér!
Ja, és ha valaki nem tudná, mi az, akkor a motor mögött a motor burkolatára rugókkal felszerelhető légterelőlemez. A formája olyan, mint egy letört fülű szemétlapátnak...

retro

1477 Gyapjas Gergely 2006-01-10 18:52:50

Bocsi,nekünk is van hycomat,akkor emeld meg az autót,tedd fel bakra ülj be,kérj meg valakit,hogy forgassa a kereket te meg nyomkod meg a pedált és figyeljétek a fék reakcióit,de szét kell szedni és rendberakni a féket.