Sziloplaszt ????
Elsődlegesen Sikaflex. Ez tkp a leginkább "gyáriközeli" megoldás. Keményre, merevre, de mégis rugalmasra köt. Szigetel a víz ellen, nem szívja magába, és (megfelelő felületelőkészítés esetén) baromi keményen ragaszt, láttam már balesetes Trabantot, amiről a duro-darabokat alig lehetett leszedni, és raktam már fel olyan bontott elemet, amiről a sikát csiszolókoronggal lehetett csak leszedni. Nagy előnye, hogy festhető, tehát az illesztési felületeknél, ahol a ragacs kibújik, nem lesz igénytelen, mert f*szán fedi a festék.
Ha ez nincs, vagy nem szimpatikus, akkor szélvédőragasztó. Hasonlóan kellemes, kicsivel rugalmasabb megoldás - viszont a felragasztánál munkaigényesebb, mert könnyen, kisebb helyen kibújik, tehát ragasztás után egy csomó felesleget le kell takarítani.
Szilo: a legrosszabb megoldás. Azon kívül, hogy a vizet többé-kevésbé távol tartja, semmilyen egyéb funkciója nincs. Nem tapad, nem köt, gumis lesz az egész, könnyen leválik. Az illeszkedő felületekről nem lehet leszedni, mert felkenődik a felületre, nem festhető, tehát fényezés után pikkelyesen pereg le a cucc róla, amitől borzalmasan igényes kinézete lesz... Utólag, ha megkötött, szintén hihetetlen nehéz eltávolítani, mert gumis, nyúlós, tüsszentésszerű lesz.
Ja, és a szilók többsége ráadásul korrozív is...
Persze, van, ahol a szilót csodaszerként kezelik, szokás a motort, váltót is ezzel összerakni - ami azért nagyon jó, mert a benzin és a legtöbb kőolajszármazék oldja a sziloplasztot...
Egyszer olvastam valahol, valakitől a purhabot is - ezt csak röviden kommentálom: amellett, hogy nem tömít, nem ragad, még a vizet is magába szívja...