Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1576  szabi 2006-01-21 12:06:06  Előzmény:Prokop Gábor: 15346

Trabi 601 lim hycomat, 28H1-1 típus, P65/66 jelű motor, főfúvókát!
milyen van benne, kevessebbet egyen a cél !

Trabant hycomat rulz!
(Módosította szabi83 2006.01.21. 13:06-kor)

1575 Prokop Gábor 2006-01-21 10:52:23  Előzmény: szabi: 15345

Tegyél fel egyszerűbben megválaszolható kérdéseket...
Milyen autó, milyen karbi, melyik fúvóka ?
Mit szeretnél tudni, hogy most mi van benne, vagy hogy mi kell bele ?

1574  szabi 2006-01-21 10:37:45  Előzmény: szabi: 15340

rámse bagózik senki????

Trabant hycomat rulz!

1573 Prokop Gábor 2006-01-21 09:20:15

Az eléggé kizárt, hogy az önindító 2T legyen, mert elég nehéz lenne feltenni, ráadásul biztosan nem indítana
Viszont az indító behúzómágnese lehet 2T.

1572 Marton Tamás 2006-01-21 08:48:16

Köszi!

Majd akkor megnézem, hogy van e az önindítón neki hely....az meg elképzelhető, hogy azalatt a 15 év alatt már cseréltek rajta önindítót. Az sem kizárt hogy 2T-é.



Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1571 Prokop Gábor 2006-01-21 07:46:26  Előzmény:Marton Tamás: 15341

Az indítási segély a behúzómágnesre megy eredetileg. Az "igazi" 1.1-es mágneseken két nagy csati van, M8-as anyával, meg két kicsi csúszósaru. Az egyik az indító, másik a segély. Ha volt már cserélve a behúzómágnesed, elképzelhető, hogy 2T-re cserélték, azon csak egy ilyen csati van, akkor természetesen nem volt hová dugni a kábelt...

A többire nincs tippem ennyiből, valszeg látni kellene. Sajnos a hozzáértő szomszéd, képzett taxis, magas intuíciószinttel rendelkező fusimesterek repertoárja olyan széles, hogy nagyjából sem tudom elképzelni, mit alakíthattak már át az autódon...

1570 Marton Tamás 2006-01-21 07:05:12  Előzmény:Rell Miklós: 15339

Nem sértődök meg ilyesmiken, nem szokásom, bár szerintem egy erősítő vagy egy TV, de akár egy videó elektronika nem igazán hasonlít egy autó elektronikájára, mitöbb azokban gyújtótrafót (nem is! inkább gyújtókondit )sem igazán találni, csak más hasonló nevű társaikat. (lehet figyelnem kellett volna az anyagismeret órákon?? ) Ha jól tudom van olyan külön olyan szakma, ami autóvillamossággal foglalkozik...hát én nem az vagyok. nem vagyok sem tanulatlan, sem buta, csak autóelektronikával még soha nem foglalkoztam.
Még nem látom át az egyész dolgot sajnos, mert nincs mögöttem x év gyakorlat e téren. Lécci dobjatok még hozzám valamit!

Na..viccet félretéve:
Ami meg szét volt húzódva (amúgy írtam az 1557-es hozzászólásomban hogy milyen színű) akkor az a szívatófűtés lehet. Mi van akkor ha az nincs bekötve? A fojtószelepkapcsoló az az ami a bowdenív végéhez megy? (nekem nem lehet széthúzni, egyből megy az elektronikába). A lógó fehér vezeték, meg biztos, hogy a gyújtássegély, csak nem tom hová kell kötni. (csak nehogy most meg azt írja valaki, hogy "te hülye, hát az önindítóra!") azt tudom csak még a helyét nem találtam.




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1569  szabi 2006-01-20 20:35:55  Előzmény: szabi: 15326

honnan lehet meg tudni milyen fuvóka van a karbiba ?

Trabant hycomat rulz!

1568 Rell Miklós 2006-01-20 19:25:41  Előzmény:Marton Tamás: 15331

"én az előtét ellenálláson keresztül indítom a kocsit, holott azt ki lehetne kerülni, így nagyobb indítófeszültségem lehetne, ezáltal 66000 RPM-mel forogna az indítómotor"

Szerintem te itt sokmindent félreértesz. Nem az előtétellenálláson keresztül indítod a kocsit. Csak a gyújtótrafó kap valamivel nagyobb feszültséget. Szép kis ellenállás lenne az, amit az indítómotor elé úgy lehetne bekötni, hogy az még elindítsa a kocsit... Tehát az indítómotor nem forog gyorsabban, csak erőteljesebb szikra lesz. Vagyis még az sem, mert az indítózás miatt leesik a feszültség, és ezt az esést kompenzálja az ellenállás kikerüléssel emelt feszültség.
De hát én magyarázzam ezt neked, hiszen ez a szakmád!
Jóvan, csak viccből bosszantalak ám!
Kérdezz! De pontosabban!
És ne légy a fehér vezetékek próbálgatásával túl bátor, mert van ott másik fehér vezeték is, az pedig a fordulatszám jele a gyújtás-elektronikától az alapjárati elektronikáig, és a kombinált műszerig. És nem vagyok benne biztos, hogy az jól tűri, ha rossz helyre kötik...
De nézegesd csak a motorelektronika rajzát, (előttem is az van most... )

retro

1567 Bogár Balázs 2006-01-20 17:50:59

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy hol lehet hozzájutni ültetett laprugóköteghez?
ha lehet Zalaegerszeg környékén kellene!

1566 Prokop Gábor 2006-01-20 12:14:05  Előzmény:Prokop Gábor: 15336

Esetleg kép ?

1565 Prokop Gábor 2006-01-20 12:11:53  Előzmény:Tóth Balázs: 15333

Fuh, ez elég furán hangzik, különösen a (gyári!) 5 lába elektronika...


1564 Prokop Gábor 2006-01-20 12:07:32  Előzmény:Marton Tamás: 15332

Három széthúzható csatlakozó van a karbinál. A mágnesszelep, a szívató fűtése és az fojtószelep-kapcsoló. Plusz hátul a talpfűtés.
Látatlanban nem fogunk tudni segíteni, ha az autód gyári állapotban lenne, akkor tudnánk tanácsokat osztogatni, hogy kéket ide, sárgát oda, de azt, hogy az évek során mit kötöttek ki és miért, innen nem fogjuk tudni kitalálni...

1563 Rell Miklós 2006-01-20 10:46:01  Előzmény:Marton Tamás: 15332

Ajjajjaj... Elektronikai műszerész vagy, és nem tudod, mi az a gyújtótrafó?
Szerintem próbáld meg pontosabban leírni a problémáidat, mert így, hogy "valahol valami lecsúszott valahonnan" elég nehéz megmondani...
Milyen színű, merre található?
Ahogy itt olvasom közel nincs a legjobb állapotban az elektronikád...

retro

1562 Tóth Balázs 2006-01-20 10:20:11

Sziasztok!

Rájöttem a hibára!...tudjátok...alapjárati...

A Cikkek menüpontban – (A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája – alfejezetben)kicsit „nem úgy” vannak a dolgok ahogy az le van írva...és rajzolva...

Pl.: nekem csak „5” lábkiosztású az elektronikám/gyári!/...a rajzon nem is ott vannak az adott lábak - vezetékek ahol az enyémben.../az újban sem ott vannak.../

...és Samara elektronikát/ kínomban már azt is vettem/, ha úgy kötöm be, ahogy itt le van írva...akkor hát...az eredmény még rosszabb...

Szóval... itt lehet „elásva” az ...amivel szívattam magam... és titeket, már vagy három hete!

ReTroo


1561 Marton Tamás 2006-01-20 09:46:09  Előzmény:Marton Tamás: 15331

Uhh! de hülye vagyok...most hogy megnéztem...a mágnesszelep az lejjebb van és majdnem szemben velem. Oké...de akkor ami szét volt húzódva, az mi célt szolgálhat? Az indítási segély veztéknek meg nem találom a helyét. Lehet a sok piszok meg olajsártól nem látszik..

Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1560 Marton Tamás 2006-01-20 09:11:41

Akkor ha jól értelmeztem a rajzot ill. a cikket, nekem az a "önindítótól fehér indítási segély" nincs bekötve. Magyarul én az előtét ellenálláson keresztül indítom a kocsit, holott azt ki lehetne kerülni, így nagyobb indítófeszültségem lehetne, ezáltal 66000 RPM-mel forogna az indítómotor

Ha nem így van lécci javítson valaki.

Másik:
Illetve a mágnesszelep "kábele": ha jól láttam nekem ez volt széthúzódva (más ilyen széthúzható kábel nem igen van), az ami Aut. sz.-hoz megy ugye?
nem vettem észre semmi furcsát a motor járásában.




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1559 Marton Tamás 2006-01-20 08:41:22  Előzmény:Prokop Gábor: 15329

Elnézést kérek a házigazdától.... lustaság volt nem szétnéznem a rajzok közt...kb 2 mp alatt megtaláltam, a cikkel együtt. .
gyújtókondi = gyújtótrafó (én azért hívom "kondi"-nak mert kondenzátorra hasonlít leginkább. Elektronikai műszerészként végeztem, de a trafónak trafó kinézete van, és a kondenzátornak meg kondenzátor. Mivel nem tudtam hogy ez trafó, így ezért neveztem kondinak.

(csak nehogy én legyek itt a kiutált trabantos )



Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1558 Prokop Gábor 2006-01-20 07:09:55  Előzmény:Marton Tamás: 15328

1. Mi az a gyújtókondi ????????????????????????

2. El kellene olvasnod az ide vonatkozó cikket, hadd ne kelljen már litániákat írni róla...

1557 Marton Tamás 2006-01-20 07:01:57  Előzmény:Tóth Balázs: 15308

Hi!

Végigolvastam a próbálkozásaidat, és szerintem is már csak az elektronika maradt hátra. Amit Prokee mondott, szerintem is jó lenne ha megmérnéd, mert valszeg ott a bibi.
Nekem is lefulladt régen a 4T Tracsim meleg motornál, (csak melegnél, amikor már kikapcsolt az automata sz.) de nekem azt mondta haver, hogy dzsúvás volt a karbi, és az alpjárati fúvókán nem kapott semmit, meg hogy valamiért visszanyomott valami olajat a karbiba, de hogy miért??, azt nem tom. Ez volt egy 2 éve kb. azóta fulladási gondjaim nem voltak, és mostanában már nem is torpan a gép. Lehet nem árt neked sem -bizti ami bizti- kitisztítani a karbit.

--Közben kimentem belenézni a Trabim motorterébe a kábelezést megnézni--

Elég érdekes dolgokat láttam! (még jó hogy megnéztem) összesen 2 fehér (a 16 év miatt már inkább sárgás ) vezeték van. Az egyik megy az autoamata sz.-be. a másik meg....mit tom én hová..na ez az..az hová menne?. Az hagyján hogy ami az Aut.sz.-be megy, az szét volt huzódva..innentől kezdeve nem tom mi a szerepe...de a másik meg megy a gyújtókondira... a kondiról 2 megy le ( a fő gyújtópipán kívül). az egyik ami nekem lóg (fehér) a másik meg asszem sárga-fekete, ami az egyik elektronikába fut.
Valaki tipp? mi lehet az a fehér vezeték ami nekem már lehet évek óta be sincs kötve. meg mi az a másik ami az Aut. Sz-be megy, és szét volt húzva, mégse volt semmi gáz a kocsival...

(Bocsi, ha egy kicsit hosszú voltam)

Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1556  szabi 2006-01-19 22:31:05

macim alja 1
macim alja 2
ha ott olajos akkor kifúj?
a kip. rendszer nem újj! (bontós hátsó és az összekötő )
2004 október végén festetem le hőálló ezüsttel, tavasszal lehet kellene újra, no meg alvázvédelem is nem ??


Trabant hycomat rulz!
(Módosította szabi83 2006.01.19. 23:32-kor)

1555  szabi 2006-01-19 21:28:49  Előzmény:Varga Tibor: 15325

budaörsön mit csinálsz?
-
ha minden igaz jövö héten hétfőn megyek megnézni(lehet meg is veszem, ez még nem 100%-k) a fiat mocis hycomatott, csak nincs olyan aki érthozzá(már mint akit elvinnék) és megnézze, én kevéske vok.
pár doboz(mondjuk 6dbos borsodi?) sőrért nem jönne elvalaki szakibbb, mint pl Tibke.

szerk: Törökbálinton van a kocsi




Trabant hycomat rulz!

(Módosította szabi83 2006.01.19. 22:33-kor)

1554 Varga Tibor 2006-01-19 20:57:54  Előzmény:: 15324

azt megbeszélhetjük. gyanítom hogy pesti vagy. átnézni áttudom itt is(budaörs), de az alját aknából kéne, kirándulj egyet vidékre, soltra, legalább látsz pár okosságot(bolondságot) , amin épp dolgozok.

Tibke

1553 (Törölt felhasználó) 2006-01-19 17:23:35  Előzmény:Varga Tibor: 15322

Semmi baja csak szeretném átnézetni valami hozzáértővel, meg az aljára is kíváncsi lennék.

1552 Gyapjas Gergely 2006-01-19 15:24:59  Előzmény:Varga Tibor: 15320

Hello
06306019816 a ledes lámpa,Jocónak hívják a srácot.

1551 Varga Tibor 2006-01-19 13:23:20  Előzmény:: 15321

Szia!
attól függ miről van szó. mesélj mi a gond a gépezettel.

Tibke

1550 (Törölt felhasználó) 2006-01-18 22:42:18  Előzmény:Varga Tibor: 15319

Ne szégyelősködj inkább azt mond meg hogy mikor és hova menjek!

1549 Varga Tibor 2006-01-18 21:29:16  Előzmény:Bogár Balázs: 15318

Fehérváron csinálja egy emberke, ha még megy nek ia dolog.(ha van még ledje)
ára ha jól emlékszem olyan 7 ezer körül van a két db. már tud indexet is ledeset. keressétek meg knappcsit, neki tutira megvan a száma, nekem nincs meg, elkevertem valahova.

Tibke

1548 Varga Tibor 2006-01-18 21:27:54  Előzmény:Rell Miklós: 15315



Tibke

1547 Bogár Balázs 2006-01-18 20:25:52  Előzmény:: 15317

ez engem is érdekelne.....de főleg az hogy mennyi pénz

1546 (Törölt felhasználó) 2006-01-18 17:23:11

üdvtök!!!

Annó valamikor még tavaly, valaki hírdetett hátsó ledes lámpákat trabira. Tudtok segíteni, hogy hol vagy kinél lehet még beszerezni ilyet??? Előre is köszi a segítséget.

csövi: Pityesz

TRABANT FOR PREZIDENT!!!!!!

1545 Szabó Géza 2006-01-18 16:09:24  Előzmény:Rell Miklós: 15313

Nem lehet hogy nem Trabira való az a gumiharang?mert vanak kocsik amelyeknek vastagabb a féltengelye

Szuper találmány a négyzeten

1544 Rell Miklós 2006-01-18 08:59:39  Előzmény:: 15314

Hát persze! A Tibkét!

retro

1543 (Törölt felhasználó) 2006-01-18 07:33:49  Előzmény:Rell Miklós: 15313

Nem hinném szerintem már akkor is nagy volt amikor megvetted!
viszont nekem is lenne hozzád egy kérdésem. Te tudsz ajánlani egy megbízható tracsi szerelőt aki 1.1-esekben profi??

1542 Rell Miklós 2006-01-18 05:37:46  Előzmény:: 15312

Na de mitől lett nagy? Lehet olyan, hogy kitágul?

retro

1541 (Törölt felhasználó) 2006-01-17 21:17:00  Előzmény:Rell Miklós: 15311

lehet hogy hülyeség, de ha nem tul nagy a gumiharang és a müanyag közt a hézag , lehetne gyorskötözővel segíteni azon hogy ne essen kia műanyag.

1540 Rell Miklós 2006-01-17 16:57:02

Látom, nagyon belelendültetek... Bocs, prokee, hogy ezt mondom, nem jelent semmit, de mégis... Szóval már régebben is írtam, hogy volt nekem egy viszonylag tűrhetően működő fesszabályzóm, az egész töltéssel csak annyi volt, hogy nagy fordulaton parázslott a visszajelző. Na, én ezért szétszedtem mindent, és mivel volt egy vadi zsír új generátorom (biztos, hogy új volt, mert valamikor a 80-as években vette apám egy zsír új 2t motorral, csak mivel 6V-osak vagyunk, ezért azóta a garázsban pihent), abból kiszedtem a bronzkeféket/fesszabályzót, meg úgy általában mindent, ami mozdítható, és beraktam az enyémbe (mellesleg hibát is találtam az enyémben, és azt is kijavítottam). Na, és ettől kezdve néha 20V-ot csinált a szabályzó! A zsír új gyári! Vis(moderálva)aktam bele az én használtamat, azzal meg újra előjött a parázslás, de legalább stabil 14V-om volt, és úgy általában jó volt a töltésem. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy előfordulhat, hogy egy gyári új alkatrész rossz...
De azért tényleg nézd meg, hogy mikor ad jelet az a vezeték...

Az én gumiharangomra semmi reakció? én most belenyomtam jó sok zsírt (mármint jó sok pumpálásnyit, de ez még mindig édeskevés szerintem), és most érezhetően jobb lett...

retro

1539 Tóth Balázs 2006-01-17 16:42:50

Prokee, köszi minden segítséget!

...a 7végén megint jól fogok szórakozni...majd beszámolok a fejleményekről...

...addig is vizsgáztatok...

(...a"ly" miatt tényleg ég a fejem... ekkora banális hibát... én is ki lennék akadva, ha ezt olvasnám egy zh-ban...)






1538 Prokop Gábor 2006-01-17 15:32:11  Előzmény:Tóth Balázs: 15308

prokee írta:
Lehet, de mégegyszer: megmérted már, hogy mikor mit ad a kábel ???

1537 Tóth Balázs 2006-01-17 15:21:18

...lehet, hogy a fojtószelep eddig "ly" volt...benéztem...és szégyenlem is magam miatta!
...de a Trabin nincs össze-vissza kötözgélve semmi!...nem hordom kókány szerlőhöz...és nem is eszik sokat...

...átnézem megint...!
...de szerintem mégis csak az elektronika rossz!

1536 Prokop Gábor 2006-01-17 15:01:20

Az a baj ezzel a dologgal, hogy a "minden jó, de mégse jó" típusú hibák mindig abból erednek, hogy valami rejtve maradt. Tehát: elhiszem, hogy naaaaaagyon alaposan megnézted, de ezek szerint nem eléggé - hiszen akkor már nem lenne probléma...

Egyébként az "eddig jó volt" meg megint egy érdekes dolog. Kollégám 4T Wartburgja is szinte tökéletesen működött, be is indult, volt alapjárat is... Igaz, kicsit sokat evett, de azt mondta mindenki, hogy a Wartburgok már csak ilyenek, meg az automata szívató miatt van.
Aztán szétszedtük, kiderült, hogy alapjárat-szabályzás nincs (szelep elvágva), automata szívató nem működik, a fojtószelep-kapcsoló elolvadt, a visszafűtés és a sün évek óta nem votl bekötve...
Összeraktuk jól, azóta kiderült, hogy mégsem fogyaszt a Wartburg olyan sokat, gáz nélkül is beindul, meg úgy egyáltalán, egész jó autó...
VKP autóját is csináltuk, az még tréfásabb volt, sokadik reszelőnek sem tűnt fel, hogy a motor kétfelé menő kábeleit (1. olajgombák, alapjárati patron, fojtószelep-kapcsoló, illetve 2. hőgombák, meg nemtommámi) egyszerűen összecserélték, tehát az alapjárati patronra pl. az egyik hőgomba kábele ment...
Persze a világon semmi sem úgy működött, ahogy kellene, de dolgok néha világítottak, meg tkp. az autó is indult...

1535 Prokop Gábor 2006-01-17 14:54:02  Előzmény:Tóth Balázs: 15305

Nagyjából így műxik, ahogy írod. Ha viszont csak annyi lenne a gond, hogy nincs fordszámjel, akkor simán lenne alapjáratod, és nem kapcsolná sehová. Ugyanis a nulla fordszámjel a vezérlő nyelvén annyit jelent, hogy a motor áll, márpedig olyankor a szelep be van kapcsolva, tehát van alapjárat.

...szóval lehet, hogy az új elektronikám kaka?

Lehet, de mégegyszer: megmérted már, hogy mikor mit ad a kábel ???

...folytószelep...

Nem akartam ezzel kekeckedni, de így sokadszorra már nagyon zavar - legyen már pontos "J" lécci

1534 Tóth Balázs 2006-01-17 14:36:19

...kicsit zavaros!
A folytószelep-érzékelőjének nem kellene kikapcsolnia a szelepet csak meghatározott fordulaton...nem?
...tehát alapjáraton nem kapcsolja ki a szelepet, pedig összeér az érzékelő!
...ha magas fordulaton jár a motor és a gázpedál alapállásban van, tehát összeér az érzékelő, akkor kapcsol ki..és, ha esik a fordulat,akkor pedig visszakapcsol...ez a normális működés nem?


...szóval lehet, hogy az új elektronikám kaka?

1533 Prokop Gábor 2006-01-17 14:12:02

Ez mind szép, de mégis valahol hiba van. Magát az érintkezőt kiszűrhetjük, ui. nem tudok elképzelni olyan hibát, hogy "fordítva kapcsol", tehát akkor vezet, amikor rés van, és akkor szakít, amikor összeér. Külön-külön még csak-csak, de egyszerre számomra elképzlehetetlen.

Ha viszont itt nem lehet a hiba, akkor a rendszer többi elemében lehet a gond, tehát (hacsak nem akarod így hagyni) muszáj lesz mégegyszer alaposan átvizsgálni mindent egyesével.



1532 Tóth Balázs 2006-01-17 13:29:22

...a problem egyik pillanatról a másikra jelentkezett!!
...addig és szerintem most is tökéletesen működik az automata sz.
...az alapjáratom sztem. jól van beállítva...egyáltalán nem magas!
...a "folytószelep kapcsoló" most teljesen ki van iktatva(3-4mm-es hézag van!)
de, ha összezárom(pl.:csavarhúzóval)-azonnal, határozottan leáll a motor! hallani a mágnszel.kattanását!
...a mágnesszelepem jól működik (hallom a kattanást és,ha lehúzom a csatlakozót azonnal leáll a motor)

...az elektronikám is új, de attól lehet hibás

szóval ennyi!

szerintem

1531 Prokop Gábor 2006-01-17 11:51:01  Előzmény:Tóth Balázs: 15300

Gondolkoztam a problémán. Bár, még mindig állítom, hogy távgyógyítani nem lehet, de elvileg a következő okokat tudom elképzelni:

1. Fordítva műxik az elektronika, mert nem jó, nem belevaló, vagy csak egyszerűen nem vagy neki szimpatikus. Ez a kevésbé valószínű ok.
2. Az egész jól műxik, csak a karbid van nagyon rosszul beállítva. Arra gondolok, hogy jó sok benzint kap, az alapjárati levegő és az ütközőcsavar meg annyira fel van tekerve, hogy nem áll le az eredeti alapjárati keverék nélkül. Esetleg az is lehet, hogy az aut. szívatód nem kapcsol ki rendesen, ezért nem áll le a szelep nélkül. Amikor pedig bekapcsol, plusz kap egy rakás nyálat, és belefullad a többletbe, ezért áll le. Ezt tartom valószínűbbnek.
3. Rossz mágnesszelepet vettél, és fordítva műxik.

Elsődleges mindenképpen az, hogy nézd meg, kap-e jelet a szelep. Alapjáraton (akár álló motornál is) pozitívot kell mérjél a kábelen.

1530 Rell Miklós 2006-01-17 11:45:58  Előzmény:Tóth Balázs: 15300

Ha jól tudom, a fordulatszám-jelet a hall-jeladótól kapja. Asszem, ez valami fehér vezeték, ez megy a kombiműszerbe is. Bár ilyen alapjárati-elektronika dolgokat még nem javítottam, csak logikusan gondolkodva próbálok rájönni...
Szóval ha úgy érzékeli, hogy nem adsz gázt (bowdenív-kapcsoló), és ilyenkor elzárja az alapjárati szelepet, akkor szerintem az csak azért lehet, mert azt hiszi az elektronika valamiért, hogy túl magas a fordulatszám, tehát nem alapjárat.
Ha pedig ez a gond, az szerintem vagy azért van, mert tényleg túl magas az alapjárat (bár szerintem akkor inkább csak fulladozna, mászkálna össze-vissza a fordulatszám és nem állna le), vagy az alapjárati elektronika nem az igazi... Szerintem... Mást nemigen tudok, hogy miért gondolná azt, hogy túl magas a fordulat...
Többiek?

retro
(Módosította Grisa 2006.01.17. 12:47-kor)

1529 Tóth Balázs 2006-01-17 08:31:22

Sziasztok!


Probléma-4T Trabant-alpjárat…
Kicseréltem az alapjárati elektronikát a mágnes-szelepet, és az elektronikából „jövő” összes vezetéket…
A fő probléma az, hogy a folytószelep alapjárati érzékelője (bowdenív-csavar-...) alapjáraton leállítja a mágnes-szelepet!
…vagyis az érzékelőmet ki kell iktatnom, ha „közlekedni akarok”…

KÉRDÉS: EZ miért lehet? Honnan kapja az elektronika a fordulatszám-jelet?

(...mert szerintem nem kapja…
azért nem tudja, hogy mikor kellene kikapcsolnia…a szelepet!---ez csak az ÉN véleményem)

Jelenleg „több” gondom nincs…a többit sikerült megoldani!

ReTroo


1528 Rell Miklós 2006-01-16 20:52:19  Előzmény:Tóth Balázs: 15284

Lécci, írd már le mégegyszer részletesen, hogy mi is van, és hogy eddig mit csináltál, mi volt a hatása, meg úgy egyáltalán mire jutottál! Hátha úgy lesz valakinek valami ötlete...

retro

1527 Rell Miklós 2006-01-16 20:49:27

Kérdés:
2t Trabinál a féltengely-gumiharangba mennyi zsír kell hogy legyen? Apám aszongya elég bele 3-4 nyomás a zsírzóval, de nekem ez így nem nagyon tetszik...
Másik kérdés, hogy mi van akkor, ha (bocs, hogy a szaxavakat nemtom) a gumiharangból az a két félkör alakú műanyagbizbaz elmaradt, és én pótolni akartam, de az az érzésem, hogy ez is hamarosan el fog maradni, mertnagyon langymatagul fogja a gumi... Lehet olyan, hogy a gumi kitágul? Vagy ott kéne még valaminek lennie? A másik oldalon ahogy kitapogattam mintha kicsit más gumiharang lenne, és az másképp (jobban) fedi ezeket a félköröket. Lehet-ez? Létezett többféle gumiharang? Nézegettem egy autósboltban az újat, hogy hogyan illeszkedik, és aszerint jól van összerakva, de mégis szerintem azok hamar el fognak maradni...

retro