Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1626 Molnár György 2006-01-24 13:14:04

Szevasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem 1.1hez 5-ös vátló témában. Akinek már van ilyen, vagy tud vkit akinek van ilyen. Szal beszélnék vele, vagy esetleg meg is nézném ha lehetséges. Címem gyuszimolnar@citromail.hu - ra, vagy 30-285-8989-re. Előre is köszi! Hááj!

gyuszi

1625 Bogár Balázs 2006-01-23 13:02:09

Sziasztok! Nem tudja valamelyikőtők, hogy zalaegerszeg környékén hol juthatok hozzá ültetett laprugóköteghez?

1624  szabi 2006-01-23 09:25:53

éljen a 2T, minusz 25 fokba is megállja a helyét

Trabant hycomat rulz!

1623 Varga Tibor 2006-01-23 07:57:19  Előzmény:Babecz Tamás: 15393

szimplán a nagy hideg. sokkal sűrűbb az olaj, nehezebben higul fel,addig csattog a motor.

Tibke

1622 Babecz Tamás 2006-01-23 07:36:39

KÉRDÉSEM AZ VOLNA, MI LEHET AZ OKA?

1621 Babecz Tamás 2006-01-23 07:35:48

SZIASZTOK
MA REGGEL (-15 FOK) ELÉG NEHÉZKESEN INDULT AZ 1.1 TRABIM, A SZELEPEK CSATTOGÁSA IS KELEMETLENEBB VOLT ÉS NEM SZÜNT MEG KB 10 PERC JÁRATÁS UTÁN SEM. MEGPROBÁLTAM MAGASABB FORDULATON JÁRATNI ÉS AZONNAL LEÁLT, DE EGYBŐL UJRA INDULT.BELENÉZTEM A MOTOR TÉRBE, ÉS A NÍVO PÁLCÁNÁL NYOMTA AZ OLAJAT


1620  szabi 2006-01-22 21:25:46  Előzmény:Szabó Géza: 15390

okés, köszee

a hycomatos csak hassonló, de nem olyan, mert ott hollandiával van rögzitve, az meg nem jó.
(Módosította szabi83 2006.01.22. 22:34-kor)

1619 Szabó Géza 2006-01-22 21:14:43  Előzmény: szabi: 15389


jah még egy, ha jól néztem akkor itt a 25 ős lesz az mármint a helye ahová kell ez a húzó kapcs, úgyee?? A 25-ös helyire a Warburg tolató kapcsóló megy.
A Warburgos és a húzós kapcsolós megoldás két külömböző megoldás-azt hiszem ez nem volt világos

Szuper találmány a négyzeten

1618  szabi 2006-01-22 21:06:01  Előzmény:Szabó Géza: 15387

hát nem tudom hogy van -e köze, de nekem ez úgy fest mintha a hycomatos részen is ilyesmi van!
a motorháztető csukott állapotba nyom egy kapcsolót, ha nyítva a motorháztető akkor aza kapcsoló bekapcsolt állapotba kerül és ugyan ehhez hassonló megy, annak a kapcsoló egyik vezetéke.

jah még egy, ha jól néztem akkor itt a 25 ős lesz az mármint a helye ahová kell ez a waresz kapcs, úgyee??

Trabant hycomat rulz!
(Módosította szabi83 2006.01.22. 22:26-kor)

1617 Szabó Géza 2006-01-22 20:57:45

itt van a link a húzókapcsolóhoz Ott keresd a tuning+egyéb és ott lesz a húzókapcsoló is.


Szuper találmány a négyzeten

1616 Szabó Géza 2006-01-22 20:49:18  Előzmény: szabi: 15386

A húzó kapcsoló tökidegen cucc, tudtomal Trabiba se Wareszba nincs.
Egy kép a Waresz tolatólámpa kapcs.helyzetéről Trabiba.


Szuper találmány a négyzeten

1615  szabi 2006-01-22 20:38:34  Előzmény:Szabó Géza: 15384

éérterm köszi az infót, akkor most keresek waresz katalógus-t hogy megnézem milyen aza húzó kapcsoló és aza wareszos kapcs.
bontóba melyik fordul elő többet ? tom badar kérdés, de hát

Trabant hycomat rulz!

1614 Marton Tamás 2006-01-22 20:34:32

"!homlokra csap!"

(moderálva)us...pedig pont ezt néztem tegnap


Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1613 Szabó Géza 2006-01-22 20:33:47  Előzmény: szabi: 15378

Tolató lámpátkapcsolót lehet berakni a váltóba plWarburg tolatólámpa kapcsolót de ehhez kell némi változtatás, vagy meg egy húzó kapcsolót a váltókarhoz.

Szuper találmány a négyzeten

1612  szabi 2006-01-22 20:28:57  Előzmény:Marton Tamás: 15382

aha találtam, tod prokee mindenre gondolt..
csak mi nem találjuk
ittvan ni

Trabant hycomat rulz!

1611 Marton Tamás 2006-01-22 20:26:09

Szabi 83! Miért módósítottad az üzenetet??
Találtál 601-es alk. katalógust? (Már azt hittem az előbb, hogy teljesen meghülyültem, hogy láttam a comment-tedben hogy keresed, most meg nincs ott)
Aztán olvastam, hogy "módósítva"

Amúgy elnézést az OFF-ért.

Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1610 Marton Tamás 2006-01-22 20:21:49  Előzmény: szabi: 15380

Az engem is érdekelne... meg havernak is kéne.
Én sem találtam sehol 601-es alk. katalógust.

Most nyomtattam ki a cégnél a kb.250 oldalas 1.1-sét


Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1609  szabi 2006-01-22 20:16:14  Előzmény: szabi: 15378

ez nehéz dolog..

Trabant hycomat rulz!
(Módosította szabi83 2006.01.22. 21:18-kor)

1608 Rell Miklós 2006-01-22 20:00:58  Előzmény:Szabó Géza: 15377

Remélem, most már lesz. Méretek nekem is vannak...

retro

1607  szabi 2006-01-22 19:46:58  Előzmény:Rell Miklós: 15376

nem tudod, hogy a tolató lámpát 601-eseken, hogy lehet müködtetni...

kapcs.rajzot néztem azon kapcsoló van, da hova van fel szerelve vagy manuálissan kell nekem ?
megtaláltam..


Trabant hycomat rulz!
(Módosította szabi83 2006.01.22. 20:50-kor)

1606 Szabó Géza 2006-01-22 19:46:41  Előzmény:Rell Miklós: 15376

Hát nekem is elég nehéz volt leszedni.Levetem az agyról az anyát megemeltem a kocsit aztán püföltem a kerék belső felét. Nem kell agylehúzóról kép méretekel?

Szuper találmány a négyzeten

1605 Rell Miklós 2006-01-22 19:29:48

Hát én is próbáltam. Egy délelőttön keresztül próbáltam fával-kalapáccsal, de kénytelen voltam feladni... A vállam viszont napokig sajgott, úgy szétvertem... Állítólag néha egy koccintásra szétjön, néha meg lehúzóval is alig. Ez szerintem az utóbbi kategória lesz...

retro

1604 Szabó Géza 2006-01-22 19:13:49  Előzmény:Rell Miklós: 15374

Még mindig nem csináltad meg a féket? Lehúzóra vársz?Nekem mikor még nem volt lehúzóm akkor is leszedtem!

Szuper találmány a négyzeten

1603 Rell Miklós 2006-01-22 19:05:58  Előzmény:Prokop Gábor: 15372

Prokee, valamit összekeversz!
A fékkel nekem van gondom!
Én viszont magam akarom csinálni, pedig nem értek hozzá!
De szeretnék érteni hozzá.

retro

1602 Marton Tamás 2006-01-22 16:18:57

Azért örülök, hogy egyeseknek még van türelmük hozzám...
Egyáltalán nem b*sztatom az autót, csak kérdéseket tettem fel (az lehet hogy nem kristálytisztán), mellesleg akkor miért barkácsszakkör a topik neve?

Most már csak annyi a "gyíkom", hogy a gyújtásssegélyt be tudom e kötni vagy sem. Azzal meg, hogy kicserélek 2 olajgombát nem fogom tönkrevágni az autó elektronikáját, mert a legrosszabb esetben is a gomba vagy vezet vagy nem vezet az olajnyomástól függően. (olajnyomásra nyitó-záró kapcsoló, ha így jobban tetszik valakinek) Vagy nem így van?

Grisa, köszi a rajzot, majd átnézem otthon mert most épp munkából írok.







Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1601 Prokop Gábor 2006-01-22 14:24:49

Az a baj, hogy így nem lehet autót szerelni. Veszek valamit, kicserélem, aztán meglátjuk, mi lesz, legfeljebb veszek valami mást, és azt is kicserélem ???

Remélem, a fékedet nem magad javítod.

Javaslom, hogy ne b*sztasd, ha nem értesz hozzá, plusz nem veszed figyelembe azt sem, amit írunk.

Továbbra is feltételezem, hogy szénné van berhelve az autód, valszeg valaki olyan babrálta, aki nagyjából annyit ért hozzá, mint te - és a módszerei is hasonlóak lehettek: veszek valamit, ha az nem megoldás, akkor fogok egy szimpi kábelt, és bekötöm máshová. Ha nem gyullad ki azonnal, akkor nagy bajt nem csinálhattam...

1600 Rell Miklós 2006-01-22 13:14:33  Előzmény:Marton Tamás: 15370

Hát nincs itthon a kocsim, különben fotóznék... Meg nem is egészen értettem mindent kristálytisztán, de talán ez segít:



retro
(Módosította Grisa 2006.01.22. 14:15-kor)
(Módosította prokee 2006.01.22. 15:32-kor)
(Módosította prokee 2006.01.22. 15:32-kor)

1599 Marton Tamás 2006-01-22 09:21:42

Hát megnéztem a rajzot is meg az autót is, de nekem a behúzómágnes nem úgy van ahogy a rajzon.
Nagyjából a tükörképe. De ahogy a rajzot elnézem ott sincs csati az indítási segélynek...vagy csak én nem látom? Mert ami van a rajzon 1db csati azon kap tápot a mágnes nem? Na oda nekem egy piros-fekete vezeték van kötve, de amint mondtam a csati nekem a motor felé néz, nem pedig az utastér felé ahogy a rajz mutatja.
Bár mintha a rajzon lenne még egy csati, csak lehajlítva a másik alatt...az lenne az?
Megnézné nekem valaki az övét, hogy egyezik-e a rajzzal?
Persze lehet hogy tényleg 2T-re lett cserélve a mágnes...sajnos még nem láttam a 2T-ét.



Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1598 Marton Tamás 2006-01-22 07:04:46  Előzmény:Rell Miklós: 15367

Okés Köszi!

Azért veszek 2 gombát (szerintem a 2 együtt nem lesz 1500Ft se), és ha a hiba ezek ellenére is fennáll, akkor megbütykölöm a kombiműszert, ahogy javasoltad
...
A fehér lógó vezeték meg tuti, hogy a gyújtássegély, mert a többi vezeték be van kötve, és a rajz alapján az megy a gyújtótrafó +15-ös csatijára, ahonnan még megy tovább a dolog az előtét ell-re utána gyújtáselosztó elektronika stb..
A kocsiban is visszakövettem, ott is úgyanígy van.
Most már tényleg csak a helyét kéne megtalálnom...megnézem a 1.1-es alkatrészkatalógusát hátha meglátom, hol lenne a helye.



Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1597 Rell Miklós 2006-01-22 04:21:11  Előzmény:Marton Tamás: 15366

Miért menne el a karbiig a gyújtássegély? Az a rajz szerint csak az önindítótól a gyújtótrafóig megy.
Vagy ha itt a karbi/szivató fűtésre gondoltál, annak a vezetékét meg arról ismeged meg, hogy az aksi melletti relétől megy a szellőztető-rendszer alatt a karbihoz.
Egyébként könnyen lehet, hogy a karbifűtés buherálva volt, mert annak a csatija szét szokott égni, majd testhez ér, és a vezeték bizti híján szintén szétég... Meg a relé is...
De ha kötegelve van, akkor az a karbi és a motor közt megy. Ott viszont (emlékeim szerint) a két olajgomba, a bowdenív, meg az alapjárati szelep vezetékei mennek. Nem ezek közül valamelyik? Ez a köteg ha jól emléxem később (már a motor mellett) még a hőmérő-gomba vezetékével egyesül, meg mintha még valami lenne ott...
Arra viszont nem emlékszem, hogy a gyújtótrafótól menne oda valami...
Ha onnan megy, akkor vagy egy "ügyes" szerelő azzal adott gyújtáspozitívot az alapjárati szelepednek, vagy nem is oda akar menni, hanem az önindítóhoz, és akkor tényleg gyújtássegély.
Uff... Jól belekavarodtam így a végére...
De hát kövesd végig EZ alapján, és rögtön kiderül, mi hiányzik...

retro

1596 Rell Miklós 2006-01-22 02:59:16  Előzmény:Marton Tamás: 15366

Nekem is ezt csinálta.
Mert nem csak az olajnyomás-gomba tudja kigyújtani, hanem a kombiműszer is. A kombiműszer meg valahogyan a fordulatszám-jelből következtet arra, hogy nincs olajnyomás. Hogy pontosan mi ez, és hogyan van, azt nem tudom, de olyan sejtésem van, hogy ha valamilyen fordulatszám alá megy a motor (gondolom, alapjárat alá), akkor kigyújtja az olajlámpát. Talán azért, mert ott hiába van meg a nyomás, mégis nagyobb a kopás, vagy mittudomén... Szerintem (de egyáltalán nem biztos, hogy igazam van) ez azért jelez nornmális fordulatokon is, mert a kombiműszerben a kondik ahogy öregednek, úgy változik az értékük, és így már nagyobb fordulatokon is jelez... Én egyszerűen kikötöttem a kombiműszerből a fehér vezetéket (azaz a fordulatszám-jelet), és azóta már tényleg csak az olajnyomást jelzi vissza, és úgy is működik, akogy kell! Eddig másoknak is ezt javasoltam... Tudom, hogy nem túl elegáns megoldás, de...

retro

1595 Marton Tamás 2006-01-22 01:54:34  Előzmény:Rell Miklós: 15361


Most nagyot néztem...
Valszeg tavasszal lesz szétbombázva az autó, majd akkor minden ilyen részletét alaposan áttanulmányozom. Már most is érdekelne, de sajnos hely nincs a szétszedéshez, meg hát ezzel járok dolgozni is, így mindennapos munkaeszközöm.

Ahogy Prokee mondta, ami a szivatófűtésből jön az kb egy 10cm-en átlátszó vezeték csatival, de nekem utána is fehér. Lehet volt már buherálva.
Ami lóg az szintén fehér, és majdnem a karbiig van összekötegelve más vezetékekkel, szal az csak a gyújtássegély lehet. (vissza is követtem, a gyújtótrafó +15 részére megy)
Viszont...szerintetek...
Mi van akkor ha nekem (meleg motornál) kb 2000-es fordulat alatt ég az olajnyomás lámpa? (kb. 4-dik ben 50Kmh alatt már szokott) Amióta megvettem ez csinálja. Most volt olaj is cserélve, meg úgy egyébként az olajcserék eddig sem oldották meg a gondot. A barna olajgomba lehet rossz?? Úgy van a leírásban, hogy az csak az olajnyomáslámpa működtetéséért felelős.
Biztos ami biztos..mindkettőt kicserélem.

Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

1594  szabi 2006-01-21 19:34:24  Előzmény:Rell Miklós: 15363

Nem azzal fogom kezdeni!
elsőnek átnézem + karbit kipuccolom

Trabant hycomat rulz!

1593 Rell Miklós 2006-01-21 18:40:33  Előzmény:Torma Péter: 15348

A rugóról annyit, hogy akkor jó, ha hideg motornál zárva tartja a szivatót, meleg motornál meg csukva. Szerintem ennyit elég tudni az összerakásához... Ha itthon lenne a kocsim, isten bizony, most megnézném a kedvedért...

retro

1592 Rell Miklós 2006-01-21 18:37:36  Előzmény: szabi: 15347

Főfúvóka szűkítéssel okosan, mert egyrészt nem biztos, hogy tényleg kevesebbet fog enni, másrészt meg a kevesebb benzinnel kevesebb olajat is kap, ami ugye nem túl jó a motornak...

retro

1591 Prokop Gábor 2006-01-21 18:29:21  Előzmény:Rell Miklós: 15361

Fehér csak az van, amiket előbb írtam.

A teljesség kedvéért a fűtőlemezből kijövő pár centi tényleg fehér (vagy fehéres, áttetsző)

1590 Rell Miklós 2006-01-21 18:24:43  Előzmény:Marton Tamás: 15341

Na, most fogsz nagyot nézni!
Én is elektronikai műszerész vagyok (méghozzá 601-es - ne röhögjetek, komolyan ez a száma...), és engem sem tanított rá senki, sőt 2 éve ha van 4t Trabim, és az összes tudásomat innen, illetve egyéb internetes forrásokból szedtem...


Ami szét van húzódva azrra azt mondtad, hogy fehér, tehát (ha amúgy minden gyári) akkor ez nem lehet a szivatófűtés, mert az fekete és piros.
Fehér csak az van, amiket előbb írtam.

A folytószelepkapcsoló az az, ami a bowdenívhez megy. Emlékeim szerint szét lehet húzni, azaz le lehet húzni a bowdenívről.

A lógó fehér biztos gyújtássegély? akkor most miért biztos hogy gyújtássegély, ha az előbb azt írtad, hogy szivatófűtés? Egyszerűbb lenne talán, ha azt is írnád, hogy a másik fele hova megy...

Kis segítség: Van a szivatófűtés, meg a karburátor talpfűtés. Ez mindkettő ugyanarról a vezetékről kap tápot, de a karbiból külön vezetékekkel jönnek ki (az utastér felé).

retro

1589 Prokop Gábor 2006-01-21 18:24:00  Előzmény: szabi: 15359

Ha már ott jársz:

- falsot szív a karbi bármely illesztékében, vagy a fojtószelep tengelyénél
- enged a főtengelyszimmerring
- szilóval ragasztották a blokkot, és a benzin kioldotta, ezért az illesztéseknél nem tömít - benzin ki, levegő befelé közlekedik.
- nem tömít a hengertalp és/vagy a hengerfej, mert nincs meghúzva v. nem lehet meghúzni v. nincs becsavarva a tőcsavar, ezért felül a menet nélküli részére az anya
- nem tömít a gyertya alatti tömítés
- kifúg a kipufogó
- lekokszolt a kipufogó, ezért nem fúj át
- lehúz a gyújtókábel a trafóra/levegőterelő házra/légszűrőházra/mindenhová
- sz*r a fesszabályzód, folyamatosan gerjeszti a generátort, ezért kb. 5x annyira fogja a motort, mint kellene
- sz*r az akkud, ezért szénné terheli a generátort -> majdnem folyamatos gerjesztés -> lásd egy sorral fentebb
- a tanksapkán lévő lyuk elkoszosodott, alig enged levegőt -> nem kap elég benzint a motor
- kerékcsapágyak kopottak, szorulnak, lógnak - súrlódási veszteség baromi nagy, megfogja az autót
- kézifék behúzva marad, befagy, nem enged vissza
- rossz az önbeálló, nem engedi vissza az üzemi féket
- nincs holtjáték a főfékhengernél a pedáltengelyen - nem enged vissza rendesen a fék
stb... stb... stb...

1588  szabi 2006-01-21 17:35:31  Előzmény:Prokop Gábor: 15355

utánnanézek a dolgoknak!

Trabant hycomat rulz!

1587 Torma Péter 2006-01-21 16:29:54

Megnéztem és a rugó vége (ha szemből nézzük) 10 és 11 óra közn mutat.
Nem lehet, hogy ki van nyúlva a rugó?
Valaki nézze már meg az autójában,hogy néz ez ki!

ATV 486

1586 Torma Péter 2006-01-21 15:19:09

Ha hidegen meg van feszítve, akkor melegen méginkább!
De ha így csinálom akkor be sem kapcsol. Mivel annyira feszül, hogy
mindjárt vissza is húzza alaphelyzetbe.

ATV 486

1585 Prokop Gábor 2006-01-21 14:58:33  Előzmény:Torma Péter: 15354

"Akkor: magyarul úgy kell összerakni, hogy alaphelyzetbe (hidegen) ne
legyen megfeszítve a rugó."


Akkor mégegyszer: hidegen meg van feszítve. Egyébként ne törődj semmivel, jelölést össze, a többi adott.
A pöcköt nem értem, de asszem jelen helyzetben ez nem számít.

1584 Prokop Gábor 2006-01-21 14:55:54  Előzmény: szabi: 15350

28 H1-1 főfúvókája valóban 113-as. (Forrás a Trabant kezelési útmutatója, teljesen véletlenül letölthető innen is, egyszerűbb lett volna megtenned, mint feltenni a kérdést, várni, aztán beszólni, aztán várni )

másoknak meg 4-6 liter/100-on
Aha, négy liter, ja. Kizárt dolog. A 6 liter esetleg, de városi forgalom nélkül, nyáron, és kizárólag 28 H1-1-gyel, a régivel kizárt. Ja, és szigorú öreguras tempóban.

házilag tuningolt Trabi ami 130at is megy annak is csak 8/100
Peeeersze. Sportgyertya, sportdob, sportkormány, sportpedál, máris 130-at megy. Nekem is volt olyan km-órám, ami ennyit csalt Ha meg valóban 130-at megy, és ennyivel is járnak vele, akkor nem 8-at eszik, hanem 12-t.
Más kérdés, hogy valóban hergelt motorral is lehet 8-cal járni, csak a mérési periódus alatt nem 130-cal megy... El kell fogadni, hogy a Trabant légellenállása alig valamivel kisebb egy szél ellen fordított parabolaantennáénál, szóval 80 felett radikálisan esik a lendület, és ugrik a fogyasztás.

(10l/100km-en)..

Nem feltétlen a főfúvóka a hibás, sőt. Ha radikálisan nagy lenne a fúvóka, a széria motor fulladna a benzinben, tisztességesen közlekedni sem lehetne vele.
Inkább írok pár tippet:

- légszűrő koszos
- úszóház tele van vízzel
- cső eldugult
- benzincsap eldugult
- benzincsap tömítése elmozdult
- benzincsap feletti szűrő eldugult
- úszószint rossz
- folyik a benzincsap tömítésénél
- folyik a benzincsap felfogatásánál
- ereszt a benzincső (porózus vagy kidörzsölődőtt
- ereszt a tűszelep, vagy az úszóházfedél, vagy az áteresztőcsavarnál
- sz*r a gyertya
- sz*r a gyújtás
- rosszul van beállítva a gyújtás
- tél van, ezért többet szívatózol
- tél van, ezért folyamatosan szívatózol (elfelejted visszatolni)
- tél van, ezért kizárólag kettesben jársz
stb...

1583 Torma Péter 2006-01-21 14:52:30

Akkor: magyarul úgy kell összerakni, hogy alaphelyzetbe (hidegen) ne
legyen megfeszítve a rugó.
Mert ha igen akkor valami gáz van vele. Ugyanis melegen nem tudja annyira
visszaengedni azt a kis villát, amibe be van akasztva, hogy ki is kapcsoljon.
Az a gond, hogy az a kis pöcök nem tud rendesen visszaugrani a helyére.( a villa mozgatja azt a ki izét amin ez a stift szerú dolog "csúszik".) Csak a rugó nem tudja annyira visszafordítani, hogy teljesen kikapcsoljon.
Na ez így elég zavaros az tuti, de aki szerelt ilyet az gondolom érti.
(Ja, a jelöléseket összeállítottam)

ATV 486

1582 Prokop Gábor 2006-01-21 14:42:26

Egy kis plusz info karbiügyben:

Kiegészítés az 1.1 - 1.3 karburátorhoz...

1581 Prokop Gábor 2006-01-21 14:40:11  Előzmény:Torma Péter: 15348

Valaki esetleg le tedná fényképezni és feltenni... (Beküldve: 2006.01.21. 14:16)

B*sszus ! Kb. 13:30-kor raktuk össze a kollégám Wartburgján a karbit, egész délelőtt szét volt robbantva, azt tisztogatta. Miért nem írtad ezt pár órával előbb...

De a rugó is tök lehetetlen helyen áll mikor hideg a motor. Ilyenkor vagy fél fordulatot "feszíteni" vagy "lazítani" kell rajta ahhoz, hogy be tudjam akasztani a helyére.

Ez így van kitalálva, ha másképp lenne, nem húzná rá a szívatót. Azt ugyanis nem a fűtés, meg ilyesmik adják rá, hanem a hidegen előfeszített rugó. Ahogy bemelegszik, beáll alaphelyzetbe, olyankor már nincs feszítve, tehát nem kapcsolja rá a szívatót.

"Az automata szivatóban annak a fűtőlapkának az volna a célja, hogy melegítse
a "rugót"? Tehát, a "rugó" kapcsolná ki (gondoskodna arról, hogy szépen lassan kapcsoljon ki) a szivatót? Vagy a víz melegíti?"


Nagyjából így van (lásd pár sorral feljebb). A felmelegítését egyrészt a fűtőlapka, másrészt pedig a melegedő víz segíti.


(Módosította prokee 2006.01.21. 15:40-kor)
(Módosította prokee 2006.01.21. 15:41-kor)

1580 Szabó Géza 2006-01-21 14:37:33  Előzmény: szabi: 15350

Vedd ki és meglátod mekora van benne általában rá van irva. De ha kisebb fogyit akarsz akor gyujtást,karburátort pontosan be kell állitani.Levegőszürő tisztasága és a gyertyák is befolyásolják a fogyasztást.No meg a közlekedés is.

Szuper találmány a négyzeten

1579  szabi 2006-01-21 14:30:23  Előzmény:Szabó Géza: 15349

hát ebbe nem tudom milyen lehet, de jó nagy a kereszt-metszete..(10l/100km-en)..
másoknak meg 4-6 liter/100-on
házilag tuningolt Trabi ami 130at is megy annak is csak 8/100
akkor, hogy is van????!!

Trabant hycomat rulz!

1578 Szabó Géza 2006-01-21 14:01:03  Előzmény: szabi: 15347

A főfúvóka azt hiszem 113-as de nem érdemes kisebre cserélni.nem fog meni a Kocsi lassú lesz meg lomha.

Szuper találmány a négyzeten

1577 Torma Péter 2006-01-21 13:16:33

Sziasztok!

Az automata szivatóban annak a fűtőlapkának az volna a célja, hogy melegítse
a "rugót"? Tehát, a "rugó" kapcsolná ki (gondoskodna arról, hogy szépen lassan kapcsoljon ki) a szivatót? Vagy a víz melegíti?
Nekem csak akkor kapcsol ki ha már igazán meleg a motor. Mértem és a lapka már régen nem kap ilyenkor már áramot. De a rugó is tök lehetetlen helyen áll mikor hideg a motor. Ilyenkor vagy fél fordulatot "feszíteni" vagy "lazítani" kell rajta ahhoz, hogy be tudjam akasztani a helyére.
Valaki esetleg le tedná fényképezni és feltenni, hogy az övé (rugó) hogyan áll akkor mikor hideg a motor? Nagyon megköszönném.

Előre is köszi!


ATV 486