Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1676 Támba Csaba 2006-01-31 08:50:25  Előzmény:Katona Zoltán: 15446

Nyugi!
Az autófényezés egy külön szakma amit nem lehet egy cikkben csak úgy "átadni".

A fényezés alapjai is minimum 2 szakkönyvet foglalnak magukba, ráadásul ez a szakma is fejlődik, többféle bevonatrendszer létezik más-más technológiával.

Abszolút laikusoknak még ez a cikk is elég magvas olvasmány és a kezdők számára sok fontos dologra felhívja a figyelmet. Tehát a terjedelméhez képest jól összeszedett írás és gondolom a szerző még tudná pár száz oldalom "ecsetelni" a témát, de felesleges lenne.

Az egyetlen amit hozzátennék a cikkhez az csak annyi, hogy ha már valaki olajkenésű kompresszorral dolgozik a megfelelő nyomás- és szórópisztolybeállítás mellett elengedhetetlen egy olajleválasztó használata.

És persze lehetne a végtelenségig folytatni a kiegészítéseket mint említettem, de egy cikk nem vállalhatja fel a komplex szakmunkásképzés feladatát...

Tsaby 601S

1675 Katona Zoltán 2006-01-31 08:21:31

Olvastam én is a Fényezésről szóló cikket, nem kötekedni akarok, de szerintem kimaradt pár fontos dolog belőle!
Pl. azt nem olvastam a cikkben, hogy a szórógittre telibe kell alapozni a kocsit, mert más-más anyagot máshogyan mar meg a festék, ergó más szine lesz a végén. Én csináltam pár kocsi teljes fényezését, egy évig minden nap, de szórógittet még nem használtunk Szerintem az anyag és időtakarékosabb megoldás ha az embert tudja hova kell gittelni mit meddig, mivel, és milyen módon kell csiszolni. Gondolok itt papír durvaságára, excenterrel vagy gépi, kézi gyaluval, vagy csak simán kézzel. véleményem szerint, egy fényezés szépsége 80% az előkészítésen, 20% a kocsi megfujásán múlik! Trabantot pl. a legnehezeb fújni mert hiába van elszívó berendezés, vonza magához a port, mit a mágnes. A duró má csak ilyen... Épp egy 2hete csináltunk egy gyöngyházmetál trabit. Szerintem egész jó lett, bár tökéleteset nem is lehet csinálni. Gondolom, Tibke is a teljesség igénye nélkül írta meg a cikket. nah röviden ennyi lenne...
szivárvány...

E.Q.

1674 Prokop Gábor 2006-01-31 06:53:34  Előzmény:Rell Miklós: 15444

Grisa, ebben igazad van, de azt is odaírtam, hogy :

"Kicsivel bővebb infót találsz a Szerelés rovatban a 12V-ra alakításról szóló cikkben."

Ott pedig ez áll:

Ez az az alkatrész, amit talán a legnagyobb misztikum övez Trabantos körökben. A tévhit onnan ered, hogy minden (szakaszos törlésre alkalmas) ablaktörlő kapcsolóra rá van írva, hogy "6 bis 12V", azaza 6-tól 12 V-ig használható. Ez tökéletesen igaz, mégsem csereszabatosak egymással.
Az eltérés abból ered, hogy a régebbi rendszer, melyet a 6V-os Trabikban találunk, a motor egyik lábára fixen testet ad, és a másik lábra kapcsolt pozitívval indíthatjuk a törlést, míg az újabb, 12V-os Trabikban található rendszer gyújtás-pozitívot ad az egyik lábra, míg a két sebességet a motor két fennmaradó lábára adott testtel kapcsolja. Ennek megfelelően természetesen a végálláskapcsoló bekötése is fordított, tehát, ha motort cserélünk a két rendszer között, az a kapcsoló cseréjével jár.
A motorok és kapcsolók beszerelésüket tekintve egyébként csereszabatosak, bár formájuk különböző. A motor felszerelésekor az egyetlen problémát a rudazattal történő mechanikus összekötés jelentheti, de kis igazítással mindkét rögzítési megoldás passzítható a másikhoz.



1673 Rell Miklós 2006-01-31 06:27:16  Előzmény:Prokop Gábor: 15439

De prokee, erre mind a kettőre az van írva, hogy 6-12V-ig!

retro

1672  szabi 2006-01-30 23:45:26  Előzmény:Varga Tibor: 15441

Eredeti Törtfehérre szeretném, akkor semm kell a szórógitt úgye ?

Trabant hycomat rulz!

1671 Bogár Balázs 2006-01-30 20:29:22  Előzmény:Prokop Gábor: 15438

gyertyák újak.....gyújtókábel új.....elvileg a gyújtás rész is jó....de lehet hogy tényleg az lesz gond.....asszem megnézetem még a héten.....én arra tippelek hogy nem jó helyen gyújt....ha ez lehetséges a tranzisztoros gyújtásnál"

1670 Varga Tibor 2006-01-30 19:22:37  Előzmény: szabi: 15440

hogyhogy melyik lépést? ez egy viszonylag igényes fényezés menete, pl így lehet fújni akrá gyöngyházmetált is. ha csak az kell, hogy egyszínű legyen az autó,akkor pl nem kell szórógittezni. igényektől függ. minél többet időzik az ember az előkészítéssel,annál jobb lesz.


Tibke

1669  szabi 2006-01-30 17:33:13  Előzmény:Varga Tibor: 15436

köszi, melyik lépést lehet kihagyni ?

bár lehet egyszerübb lenne(sőt, olcsóbb is!) a nem teccő duró-t kicserélni normálissabbra..

Trabant hycomat rulz!

1668 Prokop Gábor 2006-01-30 17:30:13  Előzmény:Varga Tibor: 15436


6V-os


12V-os


Kicsivel bővebb infót találsz a Szerelés rovatban a 12V-ra alakításról szóló cikkben.
(Módosította prokee 2006.01.30. 18:30-kor)

1667 Prokop Gábor 2006-01-30 17:28:17  Előzmény:Bogár Balázs: 15437

Ennyiből nem tudom megmondani. Minden ilyen esetben el szoktam mondani, hogy először is végig kell nézni mindent, aminek köze lehet hozzá - pipa, gyertya, kábel, trafó, gyújtás, nem fúj-e ki, stb...

1666 Bogár Balázs 2006-01-30 16:51:37  Előzmény:Prokop Gábor: 15434

bocs prokee .....ötlet? motor generál?

1665 Varga Tibor 2006-01-30 15:59:28  Előzmény:Mátyus Ádám: 15433

ha jól emlékszem akkor 6 lába van.magyarul 6 sarut tudsz rádugni.

Fenn van a klubos lapon a festésről a cikk

Tibke

(Módosította Tibke 2006.01.30. 16:59-kor)

1664 Támba Csaba 2006-01-30 15:55:15

Hmmmm...

Tsaby 601S

1663 Prokop Gábor 2006-01-30 15:22:26  Előzmény:Bogár Balázs: 15432

Tirisztorosgyújtásom van!

Tranzisztoros...

1662 Mátyus Ádám 2006-01-30 15:21:23  Előzmény:Varga Tibor: 15430

Köszi a segítséget! 12V-os a kocsi. Akkor csak annyit kell tennem, hogy veszek egy másik kapcsolót és kicserélem? Ez a 6láb amit mondasz miben nyilvánul meg? Több sarunak van hely rajta?

1661 Bogár Balázs 2006-01-30 14:42:38

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne.....hogy a 2T-m igen kokszolja az egyik gyertyát....de mindig ugyanazt....az mitől lehet? Gyújtás hiba? Tirisztorosgyújtásom van!

1660 Prokop Gábor 2006-01-30 14:29:53  Előzmény:Varga Tibor: 15430

Na erről meg nekem kellene írni egy cikket, ablaktörlő téma mindig előjön

Lehet, hogy este megcsinálom, ha lesz hozzá elég képem.

1659 Varga Tibor 2006-01-30 13:59:42  Előzmény:Mátyus Ádám: 15429

ha gyárilag 12V-os az autód,akkor csak cseréld ki a kapcsolót. amin 6 láb van,az a jó(emlékeim szerint)

Tibke

1658 Mátyus Ádám 2006-01-29 17:34:11  Előzmény:Varga Tibor: 15424

A kapcsoló 4állású, de a harmadik és negyedik állásban nem csinál semmit. Nem is gondoltam, hogy a motort is meg kell babrálni. Őszintén fogalmam sincs milyen motor van benne, de az is kicsit meg van fáradva, mert ha sokat törlök lelassul szegény.

1657 Torma Péter 2006-01-29 16:10:11

tényleg köszi!


ATV 486

1656  szabi 2006-01-29 15:22:39  Előzmény:Varga Tibor: 15423

köszi, várjuk

Trabant hycomat rulz!

1655 Szabó Géza 2006-01-29 14:51:51  Előzmény:Varga Tibor: 15423

Köszönjük Tibke!


Szuper találmány a négyzeten

1654 Varga Tibor 2006-01-29 14:36:52  Előzmény:Babecz Tamás: 15416

pl 1.6-os golf III-asét. ez esetben kell elektromos AC. vagy pedig csináltatni kell, kb 30-40 ezer, vagy pedig venni, az olyan 70 ezer körül van, de az tuti nem törik el....és olyat veszel amilyet szeretnél.

Tibke

1653 Varga Tibor 2006-01-29 14:35:46  Előzmény:Mátyus Ádám: 15422

a kapcsolót,ha a motorod megfelelő. ha nem az a "doboz" motorod van.

Tibke

1652 Varga Tibor 2006-01-29 14:34:51  Előzmény: szabi: 15419

Na,akkor a köz kívánatára majd kreálok valamit. pár autót már föstöttünk.

Tibke

1651 Mátyus Ádám 2006-01-29 10:39:15

Lenne egy kérdésem. Mit kell ahoz kicserélni, hogy legyen szakaszos fokozat az ablaktörlön? Mert nekem csak két fokozat van. Egy akkor lassan töröl, kettő gyorsan töröl.

1650 Mátyus Ádám 2006-01-29 10:26:41  Előzmény:Bogár Balázs: 15420

Valóban nem lenne rossz ötlet egy ilyen cikk. Sok kellemetlenségtől lehetne megkímélni az embereket. Nekem is sok időm ráment mire rájöttem, hogy mi hogyan lenne a legjobb. Igaz én csak kisebb festéseket csináltam kívül illetve belül.


1649 Bogár Balázs 2006-01-28 21:39:01  Előzmény: szabi: 15419

még szép hogy engem is érdekel!

1648  szabi 2006-01-28 13:51:01  Előzmény:Torma Péter: 15418

köszi, már négyen vagyunk!

Trabant hycomat rulz!

1647 Torma Péter 2006-01-28 12:33:33

A festős cikk az igen jó ötlet! Támogatom!
Akinek van benne tapasztalata igazán megoszthatná velünk.

ATV 486

1646 Rell Miklós 2006-01-28 12:30:14  Előzmény:Babecz Tamás: 15416

A cikkek közt Trabant 1.1 tuning címen van egy írás, amiben erről is szó van.

retro

1645 Babecz Tamás 2006-01-28 10:05:16

SZIASZTOK
1,3 4T MOTORBA MILYEN VEZÉRMŰTENGELYT ÉRDEMES RAKNI, PÁR PLUSZ PACI ÉS NM ÉRDEKÉBEN?

1644  szabi 2006-01-28 09:54:48  Előzmény:Katona Zoltán: 15414

létezik, mert láttam már én is neten képen..

Trabant hycomat rulz!

1643 Katona Zoltán 2006-01-28 07:33:31

Srácok! Létezik olyan kombinált műszer amiben fordulatszámmérő, vízhőfokmérő és tankszintmérő van?Mert Számlapot találtam, de műszert még nem láttam.
E.Q.
Upsz kétszer ment el! Sorry....
(Módosította EnergieQuality 2006.01.28. 08:34-kor)

1642 Katona Zoltán 2006-01-28 07:33:12

Srácok! Létezik olyan kombinált műszer amiben fordulatszámmérő, vízhőfokmérő és tankszintmérő van?Mert Számlapot találtam, de műszert még nem láttam.

E.Q.

1641 Rell Miklós 2006-01-28 03:07:31  Előzmény: szabi: 15411

Nem üt el, mert az volt rajta gyárilag. Mert egyszer volt cserélve már az ajtó, mert kirohadt. Na most vis(moderálva)aktam a csere ajtó vasára az eredeti ajtó duróját.
A többit meg úgy fogom összeválogatni, hogy jó legyen a színe (a csere ajtó is így lett annak idején). Egy nagyobb bontóban nem nagy művészet szerintem ugyanilyet találni...
Ecsetnél én is csak olyanokra gondoltam, mint példul bölcső, fenéklemez, padló... Meg én még a kötényt is azzal kentem. Csak most megint rohad, mert apám olyan sárba ment vele, ami teljesen a kocsi alá görbítette a kötényt (tengelyen felül ért a trutyi, és úgy kellett visszatólni a kocsit. Nagy élmény volt), és a görbületeknél lejött a festék, és bár vissza lehetett görbíteni úgy, hogy nincs rajta törés, de most rozsdállik. Majd ha jobb idő lesz, lekapom, és újrafestem...

retro

1640  szabi 2006-01-27 23:09:46  Előzmény:Rell Miklós: 15410

hát amiket eddig láttam..
"kamra" - van garázs, pormentesíteni lehet partvissal és porszívóval.
festékszóró+kompreszor peddig van..
csak több infó kellene, de ne olyant, "hogy ne fessünk házilag" lécci, tom könnyebb kiadni festőnek pénzt, de ha nem kell full Xtra hupi-lila metál tükör fényezés vagy akármilyen, csak sima törtfehér festés lenne

isten mencs az ecsettől, max kipuf rendszert, de azt is csak hőálló ezüstel , igaz így is 14 hónap után kezd rozsda-foltos lenni(vakrozsda?), úgyhogy tavasszal azt újra festem


Trabant hycomat rulz!


amit cseréltél(mért nem szerelő csinálta/dettó/) duro elemet, most neked is elütt az "alap" színtől nem ??
(Módosította szabi83 2006.01.28. 00:46-kor)

1639 Rell Miklós 2006-01-27 22:51:19  Előzmény: szabi: 15406

Hát nekem az a véleményem, hogy ne fessünk semmilyen kocsit házilag... Legfeljebb kisebb alkatrészeket, amit ecsettel lehet festeni, vagy alvázvédőt, de kasznielemeket ne... Szerintem.

retro

1638 Támba Csaba 2006-01-27 22:01:10  Előzmény:Prokop Gábor: 15407

Tökéletesen igazad van. A különbségek értelemszerűek, hiszen két eltérő működési mód jellemzi az autókat és bár lökettérfogatban sem vannak túl messze egymástól, de azért mégsem ugyanaz a két autó.
A porlasztó alapverziója viszont ugyanaz. De saját tapasztalataim alapján csak azt tudom mondani, hogy nem éépen a legjobb választás volt Wartburgra a JIKOV eme verziója.

Mi egyszer próbából egy Renault R16 TX 32-es SOLEX karbiját raktuk fel egy 353-as Wartburg-ra. Levettük a Jikov-hoz való szívócsonkot és a régi egytorkú BVF karbi szívócsonkját alakítottuk át a francia porlasztóhoz.
Nagyon bejött!
Kiváló fogyasztás, egyenletesebb üzem a részterhelési tartományban és nagyobb végsebesség.

Tsaby 601S

1637 Szabó Géza 2006-01-27 21:54:57  Előzmény: szabi: 15406

Hát mondjuk ez engem is érdekelne.

Szuper találmány a négyzeten

1636 Prokop Gábor 2006-01-27 21:40:18  Előzmény:Támba Csaba: 15405

Hát, ez sem pontos. Van olyan 2T Wartburg (és nem 1.3!), amit a Skodán is használt Jikov karbival szereltek. Egyébként közel sem csereszabatos a két karbi, más fúvókázása van, és pár cucc hiányzik a WB verzióról.

1635  szabi 2006-01-27 20:39:20

"Hogyan fessünk Trabit házilag" -cikk nem készül-e a közel jövőben?,
esetleg jó lenne tippeket irni, alapdolgot, mire figyeljünk, stb

Erre nem csak én lennék kiváncsi biztos!!


Trabant hycomat rulz!

1634 Támba Csaba 2006-01-25 18:46:56  Előzmény:Gyapjas Gergely: 15402

Nem, nem az két külön történet.
A porlasztó az egyezik

Tsaby 601S

1633 Támba Csaba 2006-01-25 18:45:26  Előzmény:Varga Tibor: 15401

Azért 750-es mert egyszer ez van, másrészt van 903-as új főtengelyem és a többi cucc, úgyhogy lehet hogy csak papíron lesz 750-es. Most fogom a felújítását kezdeni.
Retro-kinézetű gépet építek, nem sportkocsit, úgyhogy éppen a 37 ló is bőven elég ha mégsem pakolom bele a 903-as alkatrészeket.

A régitípusú Wartburg hűtőben gondolkodom, mert rézszekrényes, de még nem néztem utána autóhűtősnél, hogy bele tud-e variálni egy hőgombát a ventillátorhoz.

Tehát főleg rézszekrényes hűtő lenne jó ami elfér...

Tsaby 601S

1632 Prokop Gábor 2006-01-25 17:59:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 15402

Nem. Kicsit hasonlít, de télleg csak kicsit

1631 Gyapjas Gergely 2006-01-25 17:48:25  Előzmény:Varga Tibor: 15401

Hello
skoda és 1.3 wartburgé egyforma nem?

1630 Varga Tibor 2006-01-25 16:40:13  Előzmény:Támba Csaba: 15400

750? az méé lesz jó? 37 lóerő. amúgy meg teljesen szabadon választott a hűtő. én a trabant 1.1, skoda hűtő variációt javaslom,az a legjobb.

Tibke

1629 Támba Csaba 2006-01-25 14:10:29

Urak!

Trabant-FIAT PANDA 750 átépítéshez ki milyen hűtőt ajánl???

Sokan építenek be sokfélét, érdekelnének a tapasztalatok

Tsaby 601S

1628 Varga Tibor 2006-01-24 18:20:16  Előzmény:Molnár György: 15397

Na halo! miről is szeretnél beszélni?

Tibke

1627 Támba Csaba 2006-01-24 14:20:41  Előzmény:Molnár György: 15397

http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=lista&topics=szereles

Nyitott kapukat döngetsz

Tsaby 601S