Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1726 (Törölt felhasználó) 2006-02-08 09:35:08

Sziasztok!

tanácsot kérnék, hogy 1.1-es trabira a gyárihoz hasonló minőségű KÖZÉPSŐ KIPUFOGÓDOBot hol találok, vagy milyen gyártótól keressek? (a gyári nálam 110e km-t kibírt).





Zsolt
(Módosította maimzsolt 2006.02.08. 17:42-kor)

1725 Varga Tibor 2006-02-08 09:19:17  Előzmény:Molnár György: 15495

első futóműről vamn szó? mit értesz 30-as pogácsa alatt?

Tibke

1724 Molnár György 2006-02-07 19:50:08

hy!
Juteszembe! Futómű negatív dőlésből O-t akartam csinálni. 30-as pogácsa beszerezve, betéve. Szilentcsere közben az egyik ( bal ) rohadt volt szilentek között. Cseréltem. Felújítottra. Ezek után a balos egyenesen áll, a jobbos viszont pozitívos lett ( bedől ) próbálkoztam a 30-as pogácsát 25-ösre esztergálni... semmi. Létezik az hogy nem egyforma a 2T lengőkarja, és a 4T-é??
A következő az lesz hogy megcsinálom a régit, és meglátjuk. Tudtok vmi ötletet?
A leírások szerint csináltam...nem tom mi lehet.

gyuszi

1723 Varga Tibor 2006-02-07 17:17:04  Előzmény:Urgyán Imre: 15491

Ha jól tudom, akkor jöttek ki ragasztott üveggel is trabik a vége felé. de sokkal elterjedtebb a robbanós. sokkal jobban bírja a kiképzést,mint a ragasztott.

Tibke

1722 Varga Tibor 2006-02-07 17:15:34  Előzmény:Tóth Balázs: 15492

Igen

Tibke

1721 Tóth Balázs 2006-02-07 15:47:30

Hali!

A 4T Trabant és a 4T Wartburg alapjárati mágnesszelepe megegyezik?

1720 Urgyán Imre 2006-02-07 12:04:35

Szasztok!

Kérdés: Gyárilag ragasztott, vagy robbanós szélvédő van elöl a Trabiban?

Köszi a segítséget!_______IMI_______

Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen

1719 (Törölt felhasználó) 2006-02-07 08:47:48

Sziasztok!
A segítségeteket kérném, vanegy 4T Wartburgom szervízben kicseréltettem a vízpumpát azóta a kocsiban egyátalán nincs fűtés viszont a víz megfelelő hőfokon van. A szerelő aztmondta ez így normális tegyek kartonlapot a hűtő elé (szerintem ez nem normális mert edíg -10 foknál is tökletes meleg volt)hiába légtelenítettem nem oldódott meg a gond.A másik problémám ami még a fűtésnél is nagyob gond,hogy elindulok a kocsival(még hideg a motor,alapjárat tökéletes) gázadásnál a motor leáll,padlógáz és mximális fordulaton hajlandó elindulni ha eléri az üzemi hőfokot tökéletesen megy.
Segítségeteket előre is kösz.

1718 Prokop Gábor 2006-02-06 20:12:34  Előzmény:: 15487

Cseréld ki a tűszelepet.

1717 Molnár György 2006-02-06 19:00:18  Előzmény:Babecz Tamás: 15484

hali
nálam ez a hiba: befolyik a víz a gumi és az üveg között
Azért van mert az őzike összetörte üveget cseréltem bontottra, ami mérésileg igazolt vékonyabb mint ami benne volt. Egészen pontosan 2 miliméterrel. Sziloplaszt orrba-szájba. Sajnos még most is intenzívebb viztámadásra most is egy-egy csepp megjelenik. De már nem annyira mint előtte. a rohadást én kivágás-hegesztés-csiszolással oldottam meg.
Ennyi, gondoltam hátha segített


gyuszi

1716 (Törölt felhasználó) 2006-02-06 18:47:40

Üdv mindenkinek!!!
A segítségetek kéne. Van egy 28HB2-es karbim. Valamiért megáll benne a benzin, és az alján lévő lyukon kifolyik belőle. Mit csináljak? Fontos lenne.
Kösssssz: Tibee!!!


Éljen a Trabee!!!Az e-mail címem:trabee@starjan.hu
(Módosította tibee 2006.02.06. 19:50-kor)

1715 Támba Csaba 2006-02-05 22:20:32  Előzmény:Babecz Tamás: 15484

Látni kellene azt a "kicsit rohad" állapotot.

Mindenesetre ha csak "kicsit" és nem akarsz nagyobb karosszéria-munkákba belemenni, akkor a rezezést ajánlom. Keményforrasztás lokálisan, ha hozzáértő ember csinálja megfeleő előkészítés mellett akkor a festék sem ég le a perem mellett és a rohadás is megáll az adott területen.

A sziloplast pedig csak addig jó, míg meg nem köt...utána elválik a felülettől rövid időn belül.

Léteznek nitro- és vízbázisú karosszériatömítők, ezekkel jobb eredményt lehet elérni, kisebb az összehúzódásuk kötés közben, jobban tapadnak de drágábbak és nem színtelenek.

Tsaby 601S

1714 Varga Tibor 2006-02-05 22:12:05  Előzmény:Babecz Tamás: 15484

ha jó a gumi, akkor a gumi alatt ha rohadt is, nem mehet be víz. de jobban jársz ha behegeszteted, ha nem megy,akkor marad a sziloplaszt.

Tibke

1713 Babecz Tamás 2006-02-05 14:49:17

Sziasztok
ismét huzós kérdésem lenne. Gyakorlatban hogy tudtátok (tudjátok) megoldani azt a bagatel problémát, hogy a szélvédő alsó sarkainál befolyik a víz a gumi és az üveg között. Van új gumi meg gyári szélvédő de , a szélvédő keret kicsit rohad. Van aki azt mindta,hogy futtasam be cinnel, vagy csak egyszerüen a sziloplaszt és kész. Ha valakinek van kiforrott módszere kérem ossza meg velem (is).
köszi
babecztomik

1712 Varga Tibor 2006-02-04 09:52:06  Előzmény:Babecz Tamás: 15482

start autós boltban elvileg lehet kapni,nálunk legalábbis van.

Tibke

1711 Babecz Tamás 2006-02-03 16:54:03

SZIASZTOK
KERESEK A TRABIMRA TRABI FELIRATOS VAGY TRABI EMBLÉMÁS SÁRFOGÓ GUMIT.
AKI TUD VMIT LÉCI ÜZENJEN KÖSZI
babecztomik@freemail.hu

1710 Tóth Balázs 2006-02-03 09:29:08

Szia Prokee

...most már biztos,hogy én vagyok a hülye...
Én az elektronikát vettem alapul, nem a csatit!

Egyetlen kérdésem lenne még...szerinted, ha pont fordítva van bekötve az elektronika, akkor működhet úgy, hogy a szelepnek adja a pozitívot (tehát a szelep nyit,amikor kell..vagyis,ha be van indítva az autó), de más egyéb tényező nem működik...(ford szám felismerés, fojtószelep)

köszi!


1709 Varga Tibor 2006-02-02 20:07:58  Előzmény:: 15476

valószínűleg levegős a rendszer, van a radiátor oldalán egy csavar,ott tudsz légteleníteni. a radiátor meleg egyébként?

Tibke

1708 Varga Tibor 2006-02-02 20:06:51  Előzmény:Molnár György: 15477

nagyjából reálisnak tűnik.

Tibke

1707 Molnár György 2006-02-02 19:17:36

hy zoli
1, le van légtelenítve a rendszer?
2, jó a fütéscsapod? -mert én jártam úgy hogy alig nyitott ki. habár azt nem tudom hogy ugyanaz e a trabiéval.....
gondoltam hátha....


gyuszi

1706 Molnár György 2006-02-02 19:14:39

hali
apropó árak, a müszertábla a két órával és az azt befogó müanyag (4T waresz) 3000? sok vagy kevés?


gyuszi

1705 (Törölt felhasználó) 2006-02-02 19:06:22

Üdvözlök Mindenkit!

Keresztkérdésem tömör és lényegretörő!
Az 1.3 Wartburgon elveben lehetséges az,
hogy fűtés is legyen?
A thermosztáttal nincs gond az tuti, de
a járgány képtele fűteni... Ezt nem vá-
gom, mert azért termel hőt egy 1.3-as mo-
tor. Tippeket kérnék! Esetleg egy fotót a
gyári csövezésről...
Előre is megköszönöm!

mail: gal.gal@freemail.hu

049

1704 Mátyus Ádám 2006-02-02 18:23:18  Előzmény:Varga Tibor: 15473

Végül is igazad van! Nem hiányzik a baj! Köszi a segítséget! Utánnajárok az üvegnek.

1703  szabi 2006-02-02 17:29:59  Előzmény:Varga Tibor: 15473

mennyi be kerülhet, egy fűtőszálas üveg ?

csak azért érdeklődök az ár miatt, hogy ne palizzanak át a bontóba pár ezressel

Trabant hycomat rulz!

1702 Varga Tibor 2006-02-02 17:08:33  Előzmény:Mátyus Ádám: 15472

hát pedig kevés egyszerűbb megoldás van mint a gyári fűtőszálas üveg.
az utángyártottak nem valók sokmindenre... ha jó a szigetelésed, és nincs beragasztva, ugyanúgy megmarad a jó szigetelés ablakcserénél is. vagy körbetömíted az üveget,és kész. megéri inkább vesződni,mint a párás üveg miatt kasztnizni....

Tibke

1701 Mátyus Ádám 2006-02-02 16:40:05  Előzmény:Varga Tibor: 15469

Azt tudom, hogy van fűtőszálas ablak, csak azt hittem, hogy van valami más megoldás is. Meg mintha emlékeim szerint árult volna valaki itt ilyen fűtőszálat. Az a gond, hogy az ablakot nem tudom kivenni, meg nem is szeretném bolygatni, mert jó a szigetelése nagyon.

1700 Prokop Gábor 2006-02-02 15:14:16  Előzmény:Prokop Gábor: 15470

Leelenőriztem az egyébként innen is letölthető 4T javítási könyben, és nincs elírás.

1699 Prokop Gábor 2006-02-02 15:01:13  Előzmény:Tóth Balázs: 15467

Abszolút nem értem a problémát.


Itt a kép a cikkből.

A rajzot négyféleképpen lehet értelmezni. Ábrázolhatja a csatit előlről, hátulról, az elektronikát elölről, hátulról. A legutolsó esetnek semmi értelme sincs, mert a valóságban ilyen irányból nem látod az elektronika csatiját. A második és harmadik verzió egy és ugyanaz, viszont pont semmi értelme sincs, hiszen a rajz arról szól, hogyan kössük át, illetve hogyan elenőrizzük (mérjük ki) a kapcsolást. Ezt nincs értelme a kábelek felől végezni, ezért ábrázoltam a CSATLAKOZÓT, azt is ELŐLRŐL.

Arról ne is beszéljünk külön, hogy ha meg van számozva a csati, és a számozás neked ehhez képest fordítva van, akkor miért nem merül fel az, hogy rossz felől nézed ???

1698 Varga Tibor 2006-02-02 14:53:55  Előzmény:Mátyus Ádám: 15468

fütőszálas ablakot kell betenni. volt gyárilag. kombiba is, limo-ba is. még újat is lehet kapni.

Tibke

1697 Mátyus Ádám 2006-02-02 14:30:34

Sziasztok!

Ismét egy kérdéssel fordulok hozzátok. Most az a problémám, hogy ebben a szutyi időben annyira bepárásodik a hátsóablak, hogy gyakorlatilag semmit nem látok hátra. Erre kéne valami megoldást találni. Lehet venni külön fűtőszálat az ablakra? Mert sajna nekem nincs rajta.

1696 Tóth Balázs 2006-02-02 14:17:21

Igazad van!...Szerintem annyira meghülyít ez az egész..gyufa lesz a vége!

...de...mivel kétértelmű, nem tudtam értelmezni...pontosan...!
a rajz(fölül a két pöcök...alul a három...)és a számozás nem stimm!
...a valóságban, ha összedugom az elektronikát és a csatlakozót fordítva van a számozás...mint a cikkben.

Most akkor melyik a valódi?



1695 Prokop Gábor 2006-02-02 13:37:23  Előzmény:Tóth Balázs: 15465

"...egy gyári elektronikát már elsz*rtam...aszerint kötöttem be, ahogy a "cikkek"-ben le volt írva...elfüstölt!"

Kéretik módosítani az alábbiak szerint:

"...egy gyári elektronikát már elsz*rtam... azt hittem, hogy aszerint kötöttem be, ahogy a "cikkek"-ben le volt írva...elfüstölt!"

A ROSSZ A RAJZ és a NEM TUDOM ÉRTELMEZNI A RAJZOT kifejezések nem pontosan ugyanazt takarják...


1694 Tóth Balázs 2006-02-02 12:19:19

Hali!

...ugyanott...ahol eddig... mindenem "jó"..de valami mégis sz*r!

Vagyis: jól műxik a mágnesszelep, minden kábelem új, egy gyári elektronikát már elsz*rtam...aszerint kötöttem be, ahogy a "cikkek"-ben le volt írva...elfüstölt!
Most Samara elektronikám van...azzal sem tökéletes, mivel a fojtószelep kapcsolásakor(amikor bemelegszik a motor-és összeér)azonnal leáll...mintha lehúznám a pozitívot a m.szelepről...

...ennyi...

...elhiheted, hogy már k*vára bosszant...
...egyszerűen nem tudom,hogy mi befolyásolja ezt még


1693 Rell Miklós 2006-02-02 11:43:02  Előzmény:Tóth Balázs: 15462

Miért, most pillanatnyilag hol tartasz? Utoljára úgy emléxem, a lábak voltak rosszul kötve, de azután nem volt semmi hír... Vagy csak nekem maradt ki?

retro

1692 Varga Tibor 2006-02-02 11:38:43  Előzmény: Levente: 15457

Semmiképpen sem az Arol 2T. Sprint olajjal nekem nem volt gondom, és árban se sokkal több az Arolnál. Amúgy az Auchanos félszintetikus robogóolaj nekem bejött, 2000(legutóbb 1500) ft volt a 2 liter. nem füstölt tőle a vas.

Tibke

1691 Tóth Balázs 2006-02-02 09:38:27

...vadi új a "testkábelem" ...és az általatok leírt módon próbáltam ki a szelepet is...ha lehúzom járó motornál a pozitívot,leáll a moci...ja és már kiszerelt állapotban is próbáltam: a még meglévő tüske határozott...

...de akkkkkoooorrrr mi a *csa baja van a gépezetnek????

1690 Prokop Gábor 2006-02-02 08:55:56  Előzmény:Rell Miklós: 15460

A legegyszerűbb megoldás, hogy melegen (még egészen elállított karbival is) ha pozitívot adsz, jár a motor alapjáraton, ha elveszed a bizsert, leáll. Ennél biztosabban nem lehet belőni.

Egyébként elvileg okozhat gondot a karbi nem megfelelő testelése.

1689 Rell Miklós 2006-02-02 08:46:47  Előzmény:Tóth Balázs: 15459

kiveszed (kicsavarod - nem fogóval, hanem csavarhúzóval), 12voltot adsz neki, (meg testet a házára) meglátod, hogy a csöcse behúzódik-e vagy nem. Ha behúzódik (és határozottan ott is van), akkor jó. Ha meg még a vége sincs lecsípve, akkor pláne...
Tényleg, a problémádat nem okozhatja a motor (karbi) rossz testelése? Csak egy kóbor ötlet, nem gondoltam végig...
- prokee?

retro
(Módosította Grisa 2006.02.02. 09:47-kor)

1688 Tóth Balázs 2006-02-02 08:17:25

Hali!

Szerintetek hogyan lehet leellenőrizni azt, hogy az alapjárati mágnesszelep valóban TÖKÉLETES-e?
... a "kattan egyet, ha pozitívot adok" módszeren kívül!...

Köszi!

1687 Tóth Gábor 2006-02-01 21:04:53  Előzmény: Levente: 15457

Benzin (L) : Motorolaj (L)
1/33 keverési aránya 1/40 keverési aránya 1/50 keverési arány
10 0,3 0,25 0,2
20 0,6 0,5 0,4
30 0,9 0,75 0,6
40 1,2 1,00 0,8
50 1,5 1,25 1,0

az adatok a Mol honlapjáról származnak.

http://www.mol.hu/magyar/toltoallomasok/termekek/uzemanyagok/95k_uzemanyagok/doc241608

Wartburg vára alatt Eisenachban egy csoda készült a gyárban.
A csoda neve nem más minta váré, így minden elismerésem a gyáré.

(Módosította wartburg353w 2006.02.01. 22:33-kor)

1686  Levente 2006-02-01 20:46:14

Hát ez szívás...
Nagyon sajnálom, de én nem tudok segíteni. Majd valaki csak tud!
Pedig micsoda zsír állapotú ótóó(volt).

Viszont volna egy-két kérdésem, amin mindig vita van:
Milyen 2T olaj a legjobb? (persze ez használattól is függ)

És milyen helyzetben milyen keverési arányban?

mert a Mol-nál asszem 1:40 volt, a gyári érték meg 1:25, majd 1:50 lett...
Most akkor mi a legjobb???

Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!

1685 Tóth Gábor 2006-02-01 18:52:46

Mindenki!
Szeretnélek titeket megkérdezni, hogy Budapesten nem–e tudtok olyan műhelyt, ahol Wartburg 353 motort felújítanak. Sajnos kiderült, hogy a kapott olaj, nem jó, és besült a dugattyú. A szerelő szerint belső sérülése nincs a motornak, csak fel kéne fúrni a hengereket, és ugye dugattyúk és gyűrűk lennének ehhez szükségesek.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Wartburg353w


Wartburg vára alatt Eisenachban egy csoda készült a gyárban.
A csoda neve nem más minta váré, így minden elismerésem a gyáré.

1684 Varga Tibor 2006-02-01 18:29:40  Előzmény:Molnár György: 15454

Az a tartalékjelző. az 1.1es trabiban nem olyan a benzinszintjelző. a wartburgban van a szintjelzőben egy kapcsoló is, ami kb 5 liternél kapcsol,akkor gyullad ki a led, hogy már kevés a benzin.

Tibke

1683 Molnár György 2006-02-01 15:57:21

Üdv mindenkinek!
Egy merőben más kérdésem van. Méghozzá 4T Wartburg műszerfal. A napokban bontottam egyet, aminek a kilométer mérő műszeren van egy zöld lámpa, üzemanyag kút ikonnal. Mire szolgál ez a lámpa, hogy funkcionál, és ha átrakom a 4T Trabiba, ott működni fog nekem? Gondoltam itt hamarabb kapok választ mint bármelyik könyvben. Köszi előre is a válaszokat.
( bocsi az esetleges rosz fogalmazásért )

gyuszi

1682 Prokop Gábor 2006-01-31 15:58:34  Előzmény:Gyapjas Gergely: 15452

Ne kelljen már külön leírni, hogy ki-ki a saját felsőruházatát viselje, vagy ilyesmi

1681 Gyapjas Gergely 2006-01-31 15:57:29  Előzmény:Prokop Gábor: 15451

a KÉTELKEDŐK ÍRTAM egy kis biztatást ahhoz minek külön cikk?

1680 Prokop Gábor 2006-01-31 13:17:25

Szeretném halkan megjegyezni, hogy a cikk küldése mindenki számára nyitott lehetőség. Aki tehát úgy érzi, hogy többet, jobbat tud mondani/írni bármely témában, mint ami eddig olvasható, az nem értem, miért nem él a lehetőséggel...

1679 Katona Zoltán 2006-01-31 12:27:51  Előzmény:Gyapjas Gergely: 15449

Na persze akinek otthon van egy fényezőkamrája az kezdjen bele nyugottan
(Módosította EnergieQuality 2006.01.31. 15:52-kor)

1678 Gyapjas Gergely 2006-01-31 09:46:08

Nem kell megilyedni a házilag elkészített festéstől sem, mert így is meg lehet igényesen csinálni csak sok türelemre és jóminőségű anyagokra van szükség .Mindig attól függ kinek milyenek az igényei. Láttam már össze-vissza megfolyt pancsolásokat és olyan ezüst metál fényt is amire azt mondták,hogy azt bisztos nem otthon csinálták,pedig házilag készült.Szóval akinek megvannak a megfelelő motyói az kezdjen bele nyugodtan, persze először csak olyan helyen ahol nagy kárt nem okozhat( motortér). Hajrá!

1677 Varga Tibor 2006-01-31 09:23:45  Előzmény:Katona Zoltán: 15446

Szórógitt nevén a töltőalapozóra gondoltam, de köznyelvben az szórógitt.

Tibke