Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1776 Gyapjas Gergely 2006-02-21 14:24:18  Előzmény:Varga Tibor: 15546

Azt mondta a srác, hogy kicserél benne mindent és nem sűrűolajjal keményít hanem átszelepeli és ha nem tetszik a keménysége akkor változtat rajta,és 1 év garancia van rá,a laprugóshoz 6000 ért csinál.
Ha sűrűolajjal töltöm fel akkor milyen olajat öntsek bele?

1775 Varga Tibor 2006-02-21 12:27:42  Előzmény:Gyapjas Gergely: 15544

Wartburg hátsó jó előre. kombiét ne tegyél ha nem akarsz nagyon kemény futóművet.
az a 12 ezer nagyon drága. kárászy jóval olcsóbban csinálja. de házilag is lehet,ha sűrűbb olajjal töltöd fel a gátlót.

Tibke

1774 Tóth Balázs 2006-02-21 12:17:53

Prokee:

Na bakker...

A gyújtótrafó 1.-es pontján én mértem feszt. 9-10v-ot, alapjáraton! Emelt ford.számon 13v-körül

A fojtószelephez érkező vezetéken szintén 9-10v-körül minden esetben...

Egyébként még mindig fennáll a problémám, de már kiakaszt...

1773 Gyapjas Gergely 2006-02-21 09:45:02  Előzmény:Varga Tibor: 15543

Köszi, ja ezt a wartburg rugós dolgot nemrég olvastam,csak azt nemtudom hogy az első vagy a hátsó rugója jó a wartburg( a wartburg futóművét nem ismerem részletesen).egy srác csinál nálunk trabiba 12000/db áron kemény gátlót 1 év garanciával csak szeritem ez egy kicsit húzós ár.

1772 Varga Tibor 2006-02-21 09:36:44  Előzmény:Gyapjas Gergely: 15541

nekem valami 22-14-10 rémlik. a 10 az biztos, a 14 az a szár átmérője,azt meg tudod mérni, akár összeszerelt állapotban is.
22 meg elvileg annyi.
wartburg rugó hátra elég kemény lesz sztem a gyári gátlóhoz,keményíttetni kell. és visszahajtani a rugót,ha már vágod. az se árt ha rövidíted a gátlót,hogy alapból ne lötyögjön benn a a rugó.

Tibke

1771 Prokop Gábor 2006-02-20 22:36:41  Előzmény:Gyapjas Gergely: 15541

Semmilyen rugó nem jó vágva sehová...

1770 Gyapjas Gergely 2006-02-20 20:24:42

Hello mindenkinet
Nem tudjátok milyen szimmering kell a spirálrugós teleszkóphoz 2t-nél?
És tényleg jó hozzá a wartburg rugó vágva?


(Módosította strabi 2006.02.20. 21:25-kor)

1769 Prokop Gábor 2006-02-20 18:00:43  Előzmény:Tóth Balázs: 15538

Retroo:

1. Feszültséget ne mérj ott. Nem a feszültség emelésével jelzi a fordulatot, hanem impulzusokkal (tehát ki-be kapcsolja az áramot). Ettől persze váltóáramként értelmezhető lenne, sőt, egyenáramként is mérhető, de nincs jelentősége. Ahhoz, hogy tudd, megfelelő jelet kapsz-e, oszcilloszkóp szükséges.

2. A fojtószelep-kapcsolónál szintén nem kell mérni semmit, az ui. kapcsoló szál, tehát elvileg akkor van rajta (-), ha kapcsol a kapcsoló. Ettől persze lehet, hogy mérhető rajta valami, de szintén semmi jelentősége nincs.

1768 Prokop Gábor 2006-02-20 17:56:50  Előzmény:Urgyán Imre: 15537

Darti:
Bizonyos határokon belül nincs jelentősége, de ha méternél hosszabbat akarsz, akkor a biztonság kedvéért vastagabb (nagyobb átmérőjű) kábelt használj.

1767 Tóth Balázs 2006-02-20 08:51:24

Hali!

Kérdésem lenne...

1. A gyújtótrafó 1-es jelölésű lábáról érkező ford.szám-jelnek, alapjáraton "mekkorának" kell lennie? /Milyen fesz. az ideális?/

2. A fojtószelep kapcsolóhoz érkező vezetéken kell lenni fesz.-nek/alapjáraton/?... ha igen mekkorának?

Nagyon köszi!

1766 Urgyán Imre 2006-02-19 10:15:06

Brékó!

A gyújtástrafót és az előtétellenállást összekötő vezetéknél van valami utalás a vezeték távolságára vonatkozólag? Nem tudja valaki?
Magyarul ha a gyújtótrafó, és az előtétellenállás között van 5 méter az is jó, vagy kötelező minél közelebb tenni hozzá?

Köcce

Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen

1765 Varga Tibor 2006-02-18 16:17:26  Előzmény:Babecz Tamás: 15535

pl lada samara hátsó ajtóét. mindenképpen olyat érdemes ami csillapít a végén. vagy pl bmw motorháztető kitámasztó is jó.

Tibke

1764 Babecz Tamás 2006-02-18 15:46:52

SZIASZTOK

MILYEN AJTÓ KITÁMASZTÓ TELESZKÓPOT ÉRDEMES HASZNÁLNI A TRABI MOTORHÁZTETEJÉHEZ?
(GRISA KÖSZI A KASZTNIS INFOT)
babecztomik

1763 Rell Miklós 2006-02-18 00:45:14  Előzmény:Babecz Tamás: 15533

Szirintem gyorsszorító... De nézd meg a www.snydmans-wahn.de oldalt, ott szélesített sárvédőkre rakják a gyári durót, úgyhogy az a módszer szerintem jó kell hogy legyen a gyári helyre! Meg egyébként is tök jó az az oldal. Ja, az "umbau 2" galériájában vannak a jókis képek!

retro

1762 Babecz Tamás 2006-02-17 15:32:14

sziasztok
a duró elemeket, hogyan kellene rögztenem , hogy korrekt legyen? olvastam az előzményeket csak azt nem tudom , hogy a tőmítő ragasztó anyag kötési ideje alatt milyen módszerrel rögzítsem? asztalos szórító? gyorsszorítófogó? francia kulcs? vmi?
előre is köszi az infókat.
babecztomik

1761 Mátyus Ádám 2006-02-16 15:55:53  Előzmény:Támba Csaba: 15520

Helló!
Megnéztem a karbit 28H 1-1 es van benne. Jó volt, hogy mondtad ezt az összekötőcsövet mert egyből kiszúrtam!
Közben én is utánnajártam a témának olvasgattam a márkatársak oldalait. Azt vettem le, hogy van egy alapjárati beállítócsavar. Avval nem lehet babrálni? mondjuk ez csak egy gyenge tipp.



1760 Bogár Balázs 2006-02-15 13:48:26  Előzmény:Varga Tibor: 15529

Köszi!

1759 Mátyus Ádám 2006-02-15 10:55:02  Előzmény:Támba Csaba: 15520

Ok! Köszi az eligazítást! Ma megnézem. Ezek szerint akkor nem ugyan az a két karbi. Ha jól sejtem.

1758 Varga Tibor 2006-02-14 18:28:20  Előzmény:Bogár Balázs: 15524

lehet kapni direkt tömítőmasszát motzorhoz,ami hőálló. de kétütemű trabit sima lakkal szoktam összerakni,jól tömít.

Tibke

1757 Varga Tibor 2006-02-14 18:26:58  Előzmény:Torma Péter: 15525

Wartburgét, vagy Pierburg 2E tipusút,ami Golf IIeseken található meg. ez sokkal jobban beállítható karbi,és kéttorkú,ami nyom a teljesítménybe is.
injektor: golf II 1.3 hengerenkénti injektor, vagy golf III 1.4 központija megy fel átalakítás nélkül.
Golf IIes injektort tudok eladót.
üdv: T.

Tibke

1756 Molnár György 2006-02-14 18:20:47

Jah ami kimaradt, egy márkatárs (ügyeskezű nyugdíjas szomszéd) egy skoda 105-ös karburátort tett fel, minimális átalakítással. Persze voltak apró cseprő gondjai. Állítása szerint nyáron hosszú úton 5.5 a fogyasztása. Hozzáteszem szépen megcsinálta, jól műxik. nah ennyi


gyuszi

1755 Molnár György 2006-02-14 18:15:55

A karbi helyett a Wartburgét szokták. Az injektor témában tapasztalatom még! nincs. De nekem már elő van készítve egy Fiat Uno 1.0 központi injektora, ami napok kérdése és az autóban lesz. Akkor majd bővebben írok rólla. De elméleti síkon lehet rólla szó. Legalábbis az egyszerűbb verziók. a központi injektorról nem tudok, és nem is mondok semmit. De tudomásom szerint bonyolultabb. Ha rászánod magad, annyit tanácsolok tapasztalatból, hogy csak komplett, működőképes rendszert vegyél. És ha lehet te, vagy ott legyél mikor kiszedik, vagy bontják, mert ha nem úgyjársz mint én . ( 30000ft-é jutottam hozzá a majdnem komplett rendszerhez) Meg a többi" sallang "

gyuszi

1754 Torma Péter 2006-02-14 17:51:18

Sziasztok!
Milyen karbit lehet gond nélkül feltenni az 1,1-es karbija helyett?
Estleg kisebb átalakítással?
Injektorról vélemény? Tapasztalata van valakinek?

ATV 486

1753 Bogár Balázs 2006-02-14 17:26:25

Sziasztok......ha szétszedtem a blokkot....milyen tömítő anyagot használjak az összerakásnál?

1752 Urgyán Imre 2006-02-12 17:27:46  Előzmény:Prokop Gábor: 15522

oké, köszönöm.

Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen

1751 Prokop Gábor 2006-02-12 17:24:41  Előzmény:Urgyán Imre: 15521

1. Elring.
2-3. Ajusa és Glaser.

1750 Urgyán Imre 2006-02-12 16:50:27

Halihó!

Lenne egy gyors kérdés. Szerintetek melyik tömítésmárka a jobb a három közül?

Ajusa, Glaser, Elring

Megnéztem ma, hogy melyik forgalmazónál hogyan alakulnak az árak, és bizony szinte csak forint eltérések vannak, szóval hogy hol veszem az majdnem mindegy. Igazi árkülönbség a márkában van, ezért is kérdezném, hogy szerintetek melyik a jobb.

Imi

Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen

1749 Támba Csaba 2006-02-12 15:55:56  Előzmény:Mátyus Ádám: 15519

Ajajj

Attól hogy mikor gyártották még lehet rajta bármilyen. 16 év alatt sokminden megtörténhet egy géppel

Nos!

Van a RÉGI és az ÚJ típusú karbi a köznyelv alapján.

A RÉGI a 28 HB alaptípus, melynek számos változata létezett és az utolsó szériáknál is láttam belőle Trabikon.
Az általam ismert típusok:

28 HB 2-7
28 HB 3-1
28 HB 4-1

Az ÚJ a 28 H1-1 típusjelű porlasztó "takarékos".
Ez többek között arról ismerhető fel kapásból avatatlan szemlélő számára hogy a dúsítóberendezés csappantyúja a szívótorkon van és a szívótorkot összeköti egy műanyag cső az úszóházzal.

A RÉGI-nél nincs összekötő cső és a szívatója is másképp működik, egy függőleges tengelyt vezérel a bowden a porlasztóház központi részében, nem a szívócsőhöz megy tehát.

Ha csak ennyit megnézel, hogy van-e cső ott, vagy nincsen, vagy hogy hová megy szívatóbowden már tudod, hogy RÉGI vagy ÚJ típus.
A pontos típusjelzést meg a porlasztóházon megtalálod.

Tsaby 601S

1748 Mátyus Ádám 2006-02-12 13:33:53  Előzmény:Támba Csaba: 15517

Helló!

Sajna nem tom milyen karbi van rajta, de ha elmondod hol nézzem meg akkor megnézem. 1990es ugyhogy szerintem a legutolsó fajta karbi van rajta. Nem tom, h ez az infó segít e valamit.

Köszi a segítséget!!!!

1747 Orbán János 2006-02-12 13:14:33  Előzmény:Prokop Gábor: 15516

Köszönöm! Ki fogom próbálni.


Jana

1746 Támba Csaba 2006-02-12 13:07:16  Előzmény:Mátyus Ádám: 15511

Kapásból több oka lehet...nem is biztos hogy (csak) a porlasztónál

Milyen karbi van a gépen amúgy?


Tsaby 601S

1745 Prokop Gábor 2006-02-12 12:42:52  Előzmény:Orbán János: 15515

Ha az elektromos csatlakozóra gondolsz, abban nincs különbség. A fizikai foglalata más, tehát nem tudod a foncsorba beletenni a másik típusú izzót.
(R2 foncsorba H4-es izzót, vagy H4-es foncsorba R2 izzót)

1744 Orbán János 2006-02-12 12:32:44  Előzmény:Prokop Gábor: 15514

Az izzó foglalata az más?

Jana

1743 Prokop Gábor 2006-02-12 12:30:43  Előzmény:Orbán János: 15513

Simán bele tudod rakni, semmi trükk nincs - nyilván az izzót is cserélni kell, ennyi.

1742 Orbán János 2006-02-12 12:07:59

Sziasztok, kérdésem lenne, hogy egy 1984-es 2T Trabba be lehet-e tenni a halogén fényszóró foncsort, izzót és van-e valamilyen trükk a dologban?

Jana

1741 Orbán János 2006-02-12 12:05:31  Előzmény:: 15505

http://giorgio.uw.hu/ ajánlom.

Jana

1740 Mátyus Ádám 2006-02-12 12:02:09

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy az autóm ebben a hidegben könnyen beindul, de elég nehezen marad meg alapjáraton. Ezt ugy értem, hogy ráhúzom a szivatót, felpörög a moci, pörög is egy darabig, de aztán egyre lassul és leáll. Több trabis is van a baráti körömben ők azt mondják, hogy beindítják beállítanak szivatóvan egy tuti alapjáratot és ha bemelegedett a gépezet, visszatolják és ketyeg a gép ahogy kell. Nekem meg mindíg rugdosni kell, hogy ne álljon le. Mitől lehet ez? Valahol el lehet valami tömődve? Elég zavaró tud lenni amikor két lábbal 3 pedált kéne nyomkodnom. De melegebb időben is nehezen áll be alapjáratra.

Üdv minden márkatársnak!!

Bocsi, kicsit hosszú lett.


(Módosította Szigon 2006.02.12. 13:04-kor)

1739 Prokop Gábor 2006-02-12 10:06:20  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 15509

Hali !

A 2T Trabanté nem jó bele, túl alacsony lesz a szikrafeszültség. Olyan trafót kell tenned bele, ami eleve elektronikus gyújtáshoz készült (a 2T elektronikus gyújtása ilyen szempontból nem jó, az alacsony feszültségű).

1738 Szedlacsek Ottó 2006-02-11 22:09:30

Sziasztok,
4T Wartburgba 2T Trabi gyújtótrafót be lehet-e szerelni? Jelenleg valami lengyel van benne (piros feliratos) és attól tartok nem igazán bele való.
Előre is köszi.
Üdv: O2TO

DER ZWEI KERZEN

1737 Bogár Balázs 2006-02-10 17:47:03  Előzmény:Sánta Gábor: 15506

Köszi!

1736 Molnár György 2006-02-10 15:52:47

hali!
Tibke a 30mm-t olvastam itt a neten (BJtuning)asszem. És lefele 30 . mind a két oldalon utángyártott szilent van, tehát egyforma, elméletileg. A jobbos lengőkar ( hátsó ) az eredeti, jó állapotban van...
De nemsokára megkezdődik a "nagy átépítés,, és orvosolva lesz. Kicserélem vissza az eredetire. Marad az eszterga, meg a hegesztő

gyuszi

1735 Sánta Gábor 2006-02-10 15:47:04  Előzmény:Bogár Balázs: 15503

http://vatera.hu/item/view/real.php?cod=5920994

Ezt csak most találtam...többet én sem tok róla...

http://gportal.hu/littleboy

1734 (Törölt felhasználó) 2006-02-10 11:08:25

Szeretném megköszönni a segítségeteket (ami nem történt meg na mindegy) viszont pesthez közel tudtok valami MEGBÍZHATÓ szerelőt aki nem szereli ki a jó alkatrészt berakva a saját gépébe? (nekem ilyennel vot dolgom) Előre is kösz!!

1733 Támba Csaba 2006-02-09 20:13:38  Előzmény:Bogár Balázs: 15503

Az ősszel vettem németből behozott motor-váltó komplett egységet porlasztó nélkül 10 000-ért. Patent állapotban minden

Tsaby 601S

1732 Bogár Balázs 2006-02-09 18:57:13

Sziasztok! nem tudjátok bontóba mennyi pénzért osztogatják a 2T motort? körülbelüli árra gondolok!
Köszi!

1731 Varga Tibor 2006-02-09 09:27:54  Előzmény:Rell Miklós: 15501

az is igaz.... jó má magának a gépe?

Tibke

1730 Rell Miklós 2006-02-08 22:45:19  Előzmény:Varga Tibor: 15500

... meg a végét járó lengőkar...

retro

1729 Varga Tibor 2006-02-08 21:03:52  Előzmény:Molnár György: 15499

erre gondoltam én is. a 30 mm azt jelenti hogy 30 mm-el jön lejjebb a lengőkar? mert az marha sok. amúgy a nem egyforma dőlést okozhatja a gyári és utángyártott szilent párosítás.

Tibke

1728 Molnár György 2006-02-08 17:10:16

Tényleg nem írtam! baccus Hátsó futóműről van szó. :S A 30-as pogácsa, az 30mm , és a karok belső felére van feltéve. bocsi


gyuszi

1727 (Törölt felhasználó) 2006-02-08 11:03:10

Hello

az lenne a kérdésem , hogy hol és mennyiért lehet reális áron egy zöldkártya erejéjig 2T-be való katalizátort szerezni

ha tudsz segiteni akkor légyszi dobj egy mailt vagy 20/931-67-53
köszi András