Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1976 Tóth Balázs 2006-03-23 11:24:26

az nem lehet, hogy az a fránya kutya...

1975 Szakál Róbert 2006-03-23 11:23:09  Előzmény:Tóth Balázs: 15745

Azt meg nézem majd.
Ha ilyen komoly baj lenne akkor ugrik a wasárnap

PRIM-TARARAM-TARAM-PRATAM!!

1974 Tóth Balázs 2006-03-23 11:20:24

ha szorul..egy darabig nem is fog..

1973 Szakál Róbert 2006-03-23 11:19:43  Előzmény:Tóth Balázs: 15743

Még nem találtam meg hogy honnan folyik.Viszont a kerék csapágy nem kotyog.

PRIM-TARARAM-TARAM-PRATAM!!

1972 Tóth Balázs 2006-03-23 11:18:06

mármint, ha a gumiharangból "folyik" a zsír...az baj!...nagyon felforrósodik a csapágy...és megolvasztja a zsírt..annak nem szabadna folynia!

1971 Szakál Róbert 2006-03-23 11:17:12  Előzmény:Tóth Balázs: 15740

A keréken nem lehet érezni hogy meleg lenne.

PRIM-TARARAM-TARAM-PRATAM!!

1970 Szakál Róbert 2006-03-23 11:16:17  Előzmény:Tóth Balázs: 15740

A kerék dobon is van belőle.
Meleg....?

PRIM-TARARAM-TARAM-PRATAM!!

1969 Tóth Balázs 2006-03-23 11:14:31

Bocsi, de álló autónál nem nagyon szoktak fékezni......és lehet,hogy csak nyomás hatására szivárog!
A féltengely gumiharangjából a kerékgobba veri a zsírt..ha már az olyan folyékony...akkor nagyon meleg lehet ott...

1968 Szakál Róbert 2006-03-23 11:11:16  Előzmény:Tóth Balázs: 15738

Nem!De ma megnézem.De ugy emléxek ugyan annyi van benne.
Az alsó gömbfejet nem régiben ki kellett melegiteni.(csere volt).
1 kicsi luk lett a féltengelynél a gumi harangon is(kerék felőli oldalon.)
És 1 kis idő után megjelent az olaj.Lemostam.De csak akkor jelenik meg ha
mentem az autóval.Ha áll akkor nincs rajta.

PRIM-TARARAM-TARAM-PRATAM!!

1967 Tóth Balázs 2006-03-23 11:04:36

Szia!

El kell, hogy keserítselek...
Bal oldalt/ha a kocsiban ülsz/,elől, alig láthatóan van a főfékhengered és a fékerőelosztód...vagy ott van még az első fékmunkahenger/bal első/ és fékcsövei...ezt alaposan nézd át!
Fogy a fékfolyadék a tartályban?

1966 Szakál Róbert 2006-03-23 11:03:47

Hali!

Valakinek van ötlete arra hogy a bal első felnimre(látszik mert alu)
és az alső gömbfejemre folyik valahonna olaj?
Honnan jöhet?

PRIM-TARARAM-TARAM-PRATAM!!

1965  Zombie 2006-03-23 09:48:43  Előzmény:Varga Tibor: 15735

ok köszi

másik kérdés: a cikkek közt nem találtam meg,de hogy lehet tolató lápát építeni a trabira, a kapcsoló mechanika érdekel, és az hogy hol lehet beszerezni azokat a heles kis tolató lápákat, amit az alábbi képen láthattok, az alsók, mert a lökhárítóba akarom beépíteni..., és középre a ködlámpát...

(Módosította Zombie 2006.03.23. 10:55-kor)

1964 Varga Tibor 2006-03-23 09:37:35  Előzmény: Zombie: 15734

Nem kell vele csinálnod semmit. max kicseréled a behúzómágnest, de azt se kell feltétlen. csak rövidebb ideig indítózz egyfolytában.

Tibke

1963  Zombie 2006-03-23 09:06:51

hali!
Kérdés:
6v-os trabi önidítóval mit kell csinálnim hogy frankón müködjön 12v-s ben???
kell-e valamit cserélni, elég-e a bendixet??
vagy egyentalán lehetetlen...

(valahol régen olvastam, és az rémlik, hogy elég a bendix csere)

éljen a környezetbarát trabi!!!
nézd a képem idén tölti be a 16-ot

1962  Zombie 2006-03-22 21:20:36  Előzmény:: 15732

de az már nem az igazi
én szeretem a széria kinézetet főleg a trabinál

annyit javaslok, hogy ovatosan feszegesd szét, az esetleges müa. forgácsot vágd le pótold ki és fesd le feketére...
nekem is volt hasonló probléma, ugyanis valami vicces kedvü emberke sorban letörte akocsikról a tükröket. de csak az 1ik oldalon
a lényeg azt csináltam,hogy a darabokből összeragasztottam a tükröt epokittel, és lefestettem feketére,csak nagyon közelről látszik.
a másik örletem a bontó


éljen a környezetbarát trabi!!!
nézd a képem idén tölti be a 16-ot

1961 (Törölt felhasználó) 2006-03-22 20:23:09  Előzmény:Faragó Zoltán: 15731

tegyél fel skoda tükröket, jobban is nézki, és nemis drága, nemkell vacakolni a trabi tükrökkel

Trabee Streetracing

1960 Faragó Zoltán 2006-03-22 19:06:47

Sziasztok valaki tudja, hogy a 4t külső tükreit hogy lehet szétszedni?
Mert tükör lapot kellene benne cserélni.
Köszi


1959 Rell Miklós 2006-03-21 10:46:56  Előzmény: Zombie: 15729

Ahhoz a 0,1mérőhöz nem tudok hozzászólni...
Számlapot? Indulj el innen a linkeken magyar Trabis oldalakra, és fogsz találni. Asszem példul a trabi.hu-n is van...

retro

1958  Zombie 2006-03-21 09:25:23  Előzmény:Rell Miklós: 15728

a régi km-órák azok olyanok, hogy nincs 0,1 mérő,tehát elméletileg, ha azt kiveszem, és átépítem egy 4T órába akkor az jó lesz....
tudsz pontos címet erre a számlap dologra?
akkor gyakorlatilag kell szereznem egy fordulatszámmérőt mindennel együtt, és azt kell átvakerni a fogymérő helyére...
köszi


1957 Rell Miklós 2006-03-21 09:20:19  Előzmény: Zombie: 15727

-Szerinem nem olyan egyszerű azt átalakítani, hogy fordulatszámmérő legyen... Kell némi elektronikai tudás, meg sok idő, türelem...
-Kilométerórát? át kéne alakítani az egész mechanikát... Én nem fognék bele ilyenbe...
-világítós órára nincs tippem, de nézz körül a neten, sok helyen látni letölthető szép, érdekes számlapokat, és ötleteket is ad...
-Nincs olyan váltó ami egy-az-egyben rámegy. De szerintem a cikkben is benne van...

retro

1956  Zombie 2006-03-21 07:35:46

Hali!
1-2 barkács kérdésem lenne.
- valamelyik topicban olvastam led-es RPM mérőröl.a kérdés pedig hogy a barkas(wB) ledes fogymérője átalakítható -e erre a célra??? vagy egész más a szerkezet
- meg lehet -e oldani a km-órát úgy hogy milliónál forduljon???
- és az órába olyan számlapt szeretnék,mint az újjab autókba, tehát a szám vílágit, milyen lapot kell szereznem, persze mindezt gyári órába kívánob beletenni.
- a cikkben nem egyértelmü számomra, de melyik az 5 fokozatú kézi váltó ami 1 az 1ben rámegy a gyári trabimotorra, és a bakot se kell átbarkácsolni, magyarol annyi hogy kicserélem, semmi átalakítás


1955 (Törölt felhasználó) 2006-03-20 17:49:30

Kössz! Megnézem.
A trabantklub.hu-n láttam a motorcserét kezdőknek című cikket, az nagyon bejött.

1954  Zombie 2006-03-20 17:44:30  Előzmény:: 15724

http://trabi.hu/photos/utmutatok/javitas2t.pdf
minden amit a trabiról tudni kell, mit hogy csinálj rajta


1953 (Törölt felhasználó) 2006-03-20 17:37:14

Hali!
Nem tudna valaki segíteni valami kis leírással a trabantom hátsókerekcsapágyainak kicsrélésében??? Már a csapágyakat megvettem. (6206Z)

1952 Bogár Balázs 2006-03-20 17:21:46  Előzmény: Zombie: 15722

a kábelelek nekem is megvannak csak az elöző tulaj leamortizálta kicsit és kivannak tépkedve a helyéről szal ott lóg simán a C oszlop mellett


1951  Zombie 2006-03-20 15:47:53  Előzmény:Bogár Balázs: 15720

nem tudom pontosan, hogyan ,de esetleg találsz valamit a javítási utmutatóban.
ami a trabi.hu oldalon található
azon belül utmutatók
ennyit tudok segíteni, amúgy sztem a kapcsolókhoz megybe hátulról a kábel
nekem is hasonló gondvan a 4T-vel
de még nem álltam neki, nekem a kábelek megvannak



1950 (Törölt felhasználó) 2006-03-20 13:35:53

Grisa nemá
Most ha itt kérdezi nemfogok neki válaszolni a másik forumba...amugy sztem nem mondtam hülyeséget...

Trabee Streetracing

1949 Bogár Balázs 2006-03-20 13:33:26

Sziasztok!
Olyan kérésem lenne hogy nem-e tud valaki képet küldeni nekem a 4T hátsó ablakfűtésről meg az ablaktörlö bekötéséről?Hogy hol vannak elhúzva gyárilag a vezetékek meg ilyenek!
Köszi!

1948 Gyapjas Gergely 2006-03-20 10:36:18

Hello
egy kis segítség kéne direktszűrőhöz 2t trabihoz?

1947 (Törölt felhasználó) 2006-03-19 22:52:31



Sziasztok!

Tudja valaki a fényezéshez ujrafestéshez miért használnak mézeskendőt? És egyáltalán mi az a mézeskendő?

Köszi!

1946  Zombie 2006-03-19 22:45:15  Előzmény:Bogár Balázs: 15709

asszem elírtam, de különösebb problémám nem származott a 4x 100 kerékből

itt a linken elolvashatod mit kell csinálni a 4x 100-as hoz
http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-433944e93a530


1945 Rell Miklós 2006-03-19 22:01:35  Előzmény: Zombie: 15710

Zombie írta:

de 1-2 két dolog nem világos még előttem. ez a km-óra dolog a karimával
célszerszám kell hozzá, vagy mi?
hol lehet beszeretni????(ha igen)
milyen cikkeket nézzek?


Célszerszám? Kés, csavarhúzó, vagy éppen amilyen éles tárgy a kezed ügyébe kerül... Hátulról alányúlsz, és a peremezést egy szép nagy szakaszon finoman felhajtod (hátulról!) engedni fog, mert nagyon gyenge, vékony alumínium. Aztán leszeded a keretet, közben nem ejted el az üveget, és ennyi...

Cikkek. Itt. Az oldalon. A bal oldali menüből, vagy a felsőből (bár ott témáknak hívják). Azon belül a szerelés. Azon belül meg válogass...

retro
(Módosította Grisa 2006.03.19. 23:06-kor)

1944 (Törölt felhasználó) 2006-03-19 20:24:26  Előzmény: Zombie: 15712

fúúúú...nekem teljesen egyedi...opel kilincs, zár nincsen, csak a nyomkodo...

na, innentől moderálnom kellett, mert te nem moderáltad magad. És a következő 6 hozzászólást is törlöm! Az ilyenekkel menjetek a kocsma topicba!
Grisa

(Módosította Grisa 2006.03.19. 22:49-kor)

1943 (Törölt felhasználó) 2006-03-19 20:17:59

Nekem meg Volkswagen Vento téli gumik voltak rajta...asszem 185/85/13" deee csak elöl me hátul beleért a rugoba

Trabee Streetracing

1942 (Törölt felhasználó) 2006-03-19 20:16:47  Előzmény:Bogár Balázs: 15709

4x100 as

Trabee Streetracing

1941  Zombie 2006-03-19 20:16:42  Előzmény:: 15708

akkor mesélj róla, hogy kell meg csinálni és honnan lehet beszerezni, és mennyibe kerül, azért érdekel, mert történt januárban, hogy feltörték a 2T trabimat, úgy hogy kitépték a zárat, de szerencsére nem vitték el., mert ezt akarták, úgyhogy minden pesti vigyázzon kicsiny autójára....
üdv

1940  Zombie 2006-03-19 20:12:25  Előzmény:Bogár Balázs: 15709

4x 100-as sztem
nekem a téli garnitura opel corsa kerekek
és semmi baj velük. de VW kerekeket ajálanak rá


1939  Zombie 2006-03-19 20:10:39  Előzmény:Rell Miklós: 15707

köszi a válaszaidat...

de 1-2 két dolog nem világos még előttem. ez a km-óra dolog a karimával
célszerszám kell hozzá, vagy mi?
hol lehet beszeretni????(ha igen)
milyen cikkeket nézzek?
asszem ennyi



1938 Bogár Balázs 2006-03-19 19:57:17

Egy kérdés a 4T-nek 4×98-as vagy 4×100-as az osztóköre?

1937 (Törölt felhasználó) 2006-03-19 19:54:09  Előzmény:Rell Miklós: 15707

Api! Nekemis központi záram van

Trabee Streetracing

1936 Rell Miklós 2006-03-19 19:23:31  Előzmény:: 15705

Azért nem válaszoltam mert nemtom... Nem lehet, hogy ahol rossz az út ott eleve nem kéne 150-nel menni?

Ja, és az ajtós kérdést most fogtam fel! Az eltüntetett kilincs!
Be kő üvegszálazni - műgyantázni, és központizárat kő beletenni. Tibkét kérdezd, neki is ilyenje (vagyis inkább ilyesmije) van!

retro

1935 Faragó Zoltán 2006-03-19 19:20:29

Sziasztok valaki tudja, hogy a 4t külső tükreit hogy lehet szétszedni?
Mert tükör lapot kellene benne cserélni.
Köszi


1934 (Törölt felhasználó) 2006-03-19 19:14:13

őőőőm kaphatnék énis választ a kérdésemre??
Énse vok mindent tudo


Trabee Streetracing

1933 (Törölt felhasználó) 2006-03-19 19:12:32  Előzmény: Zombie: 15701

Eccerű a művelet!
Cikkek aztán szerelés aztán 1.1 tuning vagy valami iesmi...ott mindent megtalálsz amit érdemes tudni a "jó tuningolás" szempontjábol!
Ha vmit nemtucc kérdezz bátran!

Trabee Streetracing

1932 Rell Miklós 2006-03-19 19:12:16  Előzmény: Zombie: 15701

160-as kilométerórát lehet kapni. Hogy mennyire hiteles azt nemtom, de már soxor láttam, és nagyon gyárinak tűnik. Számlapot cserélni meg nem olyan bonyolult, csak a karima leszedésével tudsz, de azt le lehet szedni (akár többször is) úgy, hogy utána az ne látszódjon. Fordulatszámmérőről már volt szó régebben asszem... A megszakító (vagy más fordulatszám-arányos) jellel van vezérelve. 2t-nél kicsit módosítani kell, 4t-nél általában egy-az egyben használható szinte bármilyen hasonlóan 4hengeres kocsié. (viszont hogy kinézzen valahogy, nem árt, ha átbarkácsolod egy Trabi kmórába) Zwickauban láttam eleve Trabiba való fordulatszámmérőket is.
4t ötsebességesítéséről nézd a cikkeket.
Motor miatt szintén a cikkeket nézd.
Az ajtózárral meg nemtom mit akarsz...
Egyébként még mielőtt valaki félreértené, annak a limónak a felújításához semmi közöm, csak találtam a neten, és gondoltam, ide való...
Ha 4t felújításra vagy kíváncsi, próbáld a snydman oldalát!
Vagy klikkelj a hozzászólásom alatti "www"-re, ott árakat is találsz. Egyszínű festés olcsóbb.

retro

1931 (Törölt felhasználó) 2006-03-19 19:00:26

Sziasztok!!!
Lenne egy kérdésem ezzel a Trabifelújítással kapcsolatban. Ha én egy hasonlóba, konkrétan ugyanilyenbe szeretnék belevágni, akkor mennyiből jönnék ki? Én is dolgoznék, bár nem a kasznizásban.
Köszi a választ. Tibi


Zwei Takt 4ever!!!

1930  Zombie 2006-03-19 17:48:14  Előzmény:Rell Miklós: 15680

Valóban nem rossz ez a felújítás! tetszik nagyon

szerintem fekete motortér enyhe ezüsttel meghínt ve dögösebb lett volna(sztem)...
a tanksapkár semmiképp nem festettem volna le, de mind1...

és lenne pár kérdésem, ha nem baj.
- a Km-óra skálázás az hitelesített? vagy csak kamu, ill hol lehet ilyet csináltatni???, hhogy a díszkarima is megmaradjon szépen
mert én fehér számlapot szeretnék csináltatni.
- az ajtó zár is érdekelne...
mennyi az ára és hol lehet venni, és mennyi munkaidő megcsinálni, mit kell hozzá véglegesen átalakítani???
- Fordulatszámmérő: milyen mechanizmus alapján mükszik???
ennyi asszem..., remélem segítetek
üdv mindenkinek

ui.: tuning tippeket szeretnék 4T trabihoz, ill akinek van olcsóért kellene 1 4T hátsó ami kombi. a motortér egyentalán nem érdekel. de a kaszni szép legyen...
- milyenmotor megy a 4T-be nagyobb átalakítás nélkül és milyen 5 fokozatú kézi váltó? (váltót nem kell KPM-ezeni ugye????)


1929 Fodor Zoltán 2006-03-19 17:46:34  Előzmény:Babecz Tamás: 15697

Body alvázvédőt használj.5kg-ot simán rá lehet fújni,lakbenzinnel higitsd mert azzal rugalmasabb marad.Küszöböt belül viaszos üregvédővel fújd ki.

1928 Varga Tibor 2006-03-19 16:40:25  Előzmény:Urgyán Imre: 15698

Az 1.1-es Trabiba nem árt ha benne van, ugyanis az alvázszám eleje a tipustáblán van, eredetvizsgán erősen hiányolják. Egy helyen meg se adták rá az eredetvizsgát,mert nem volt tábla....

Tibke

1927 Urgyán Imre 2006-03-19 15:23:58  Előzmény:Bogár Balázs: 15691

Érdekes dolog, de ha szemből állsz vele akkor a bal oldalt van a legtöbb kocsiba gyárilag, holott jól látod a mélyedés ami pont akkora mint a tábla, az a jobb oldalon van. Én biztosan átteszem a jobb oldalra, de vizsgán szerintem erre a típustáblára rá se néznek. ha nincsen ott az sem baj. Nekem egyik 2T-n sem volt, senkit sem mozgatott, lehet hogy erre sem teszem fel.


Kedves mindenki aki más kocsit is szerel nem csak Trabit, Wareszt! Milyen típusokon lehet találni olyan hűtőventillátort ami vékony, mint az állat? Én nem szoktam olyan sok kocsival találkozni, de hátha van valakinek valami ötlete.


Szivatás-e ez a kérdés? 1;igen 2;igen 3;igen