Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4026  Zombie 2006-09-24 13:55:42  Előzmény:: 17796

igazából mindenkihez szól...
ez az alma kabrió trabi 2T mocival rendelkezik? valahogy egy közös konstrukció egy másik gyárral?
igazábol nem tom, hogy mi ez....

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4025 (Törölt felhasználó) 2006-09-23 15:24:47

Tegnap este láttam egy (vagy "az"?) Alma Cabrio-t!

http://kepfeltoltes.hu/060923/Cam000500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/060923/Cam000501_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/060923/Cam000502_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/060923 /Cam000503_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

KeMa

4024 Varga Tibor 2006-09-23 14:26:40  Előzmény:Koncsik Géza: 17794

én nem szoktam rövidíteni, az csak wart312 külön kérésére történt. eddig minden autóban kiemelt rendesen a kuplung,anniy hogy kisebb holtjátékot kell állítani. grisáéban sincs pl rövidítve, és nincs gond vele.

Tibke

4023 Koncsik Géza 2006-09-23 13:07:10  Előzmény:Molnár György: 17793

Hali.
Igy nem is fog. Tibke ugyis elmondja de a kiemelő villa azon részét ahol q kuplung bowden csatlakozik le kell röviditeni. A Polonak és Golfnak a pedálnál nagyobb az ut, azért nem emel ki.

4022 Molnár György 2006-09-23 09:45:30

Hali
Szasz Tibke
Dobtam mailt remélem elküldte a másodikat, Gondba vagyok.
5ös váltó kuplung szerk a trabié, kinyomó a golfé, és (moderálva)ik kiemelni teljesen. Legalábbis pedálon. Kézzel kinyomva gyönyörűen kiemeli!!
Mi a fene lehet vele?? A moci már jó csak ez ..ik ki velem... Bárkinek van ötlete nagyon várom ide is, meg gyuszimolnar@citromail.hu ra is. köszi előre is


gyuszi

4021 Rell Miklós 2006-09-23 07:36:34  Előzmény:Varga Tibor: 17790

A lincselés oké, de ne Zombiet! És ne itt, a barkácsban...

retro

4020  Zombie 2006-09-23 05:50:09  Előzmény:Varga Tibor: 17788

csak azért kérdeztem, mert valakivel ebben nem értettünk egyet, emiatt dobtam be a kérdést, de köszönöm a segítséget....

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4019 Varga Tibor 2006-09-23 00:19:57  Előzmény:Rell Miklós: 17789

lincseljünk...

Tibke

4018 Rell Miklós 2006-09-22 21:27:40

Jajám! De szerintem egyébként tök logikus! Miért ne menne rá egy vw motorra egy vw váltó?

retro

4017 Varga Tibor 2006-09-22 17:21:37  Előzmény: Zombie: 17787

morcosak leszünk ám mi így ketten grisával ot ta cikk kérem szépen.
amúgy golf II 1.3, polo I-Ii 1.3, golf III 1.4,1.6, seat, stb. az összes előredőlős vw motor váltója jó!

Tibke

4016  Zombie 2006-09-22 16:56:50

van olyan VW váltó ami közbetét nélkü rámegy a trabi / waresz mocira? persze 4T


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

4015 (Törölt felhasználó) 2006-09-22 14:27:30

jaja
Én is csak hallomásból tudok róla
Nem is láttam még sohasem
De így vagyok a kormány kerékkel is

Pedig nagyon kellene mert már nagyon szeretném kiprószilni az úk kormányt


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4014 (Törölt felhasználó) 2006-09-22 13:14:06  Előzmény:: 17782

azér annyira nem ritka
5-ös waresz váltó szinte legenda

Trabee Streetracing

4013 (Törölt felhasználó) 2006-09-22 11:27:35

Hát remélem hogy van még remény
de eddig csak olyan emberekbe botlottam akinek nins vagy már nincs
Illetve nagyon drágán adta.


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4012 Varga Tibor 2006-09-22 07:43:22  Előzmény:: 17782

azért az tulzás. hétvégén megnézem haveromnál. de félek kidobott már minden felesleges motyót.

Tibke

4011 (Törölt felhasználó) 2006-09-22 06:50:27

jaja
Igazad van Tibike. Most már nekem is leesett, sőt én ezt már kérdeztem mástól, csak elfeledtem
És amikor ezt megláttam akkor felcsillant a szemem. De hát ez van. Akkor tovább keresek, de eddig nem sok sikerrel jártam. Ez is olyan ritka mint a 5 sebes waresz váltó.
Szörnyű


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4010 Varga Tibor 2006-09-21 19:42:06  Előzmény:Bogár Balázs: 17778

6206 C2. de általában tudják autósboltokban. Mellesleg itten van az alkatrészkatalógus, ott ilyeneket könnyen megtalálni!

Tibke

(Módosította Tibke 2006.09.21. 21:43-kor)

4009 Támba Csaba 2006-09-21 19:29:29  Előzmény:Bogár Balázs: 17778

Egysoros mélyhornyú golyóscsapágy 2 db/oldal.
Jelzése 6206 C2.
A C2-es a normálnál kisebb csapágyhézagot jelenti. Fontos, mert ha nagyobb hézaggal illesztett csapágyat raksz bele, akkor az is hamar tönkremegy, kotyogni fog mint az állat!

Célszerű porvédőset beszerelni. A lemezporvédősnél a kiegészítő jelzés a fentieken túl "Z", vagy "2Z" (egy-, vagy kétoldali porvédőtől függően), a gumiporvédősnél pedig "RS", vagy "2RS".
Utóbbit ajánlom

Jó szerelgetést!

Tsaby 601S

4008 Bárdos Attila 2006-09-21 18:54:08

Pahyka a fólia most kint lötykölődik az autóban,mert az "anyag nem vész el csak átalakul...",lett belőle benzin..

Trabant..

4007 Bogár Balázs 2006-09-21 18:00:24

Sziasztok!
Megtudja nekem valaki mondani milyen csapágy kell a hátsó kerekekhez? mert nekem oda vannak kicsit

http://trabantclubszhely.fw.hu

4006 Koncsik Géza 2006-09-21 15:17:15  Előzmény:Rell Miklós: 17774

Bocsi,de most utánna néztem és az a kis szürő a Pierburgokba van. Elnézést.

4005 Varga Tibor 2006-09-21 14:58:57  Előzmény:: 17775

de nem ám. waresz ricnis, trabikormányagy csak sima cső, benen egy stiftel.

Tibke

4004 (Törölt felhasználó) 2006-09-21 14:50:09

Most láttam egy képet: egy trabi belsőben colt egy Waresz kormánykerék - lehet hogy egyezik a persely mérete????
Most egy kicsit felcsillant a szemem. Mondjátok hogy így van és egyezik a méret!!!!


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4003 Rell Miklós 2006-09-21 13:31:51  Előzmény:Koncsik Géza: 17773

Hmmm... Nézegetem itt, de nekem sehogy se jön össze. A csőcsonk bemegy a karbiba, majd ott van rögtön a tűszelep. A kettő közt nemigen látom helyét neki...

retro

4002 Koncsik Géza 2006-09-21 13:14:01  Előzmény:Rell Miklós: 17771

Hali Grisa.
Ha jól emlékszem ahol a benyacső csatlakozik a karbihoz ott van az a kis szürő.

4001 (Törölt felhasználó) 2006-09-21 12:19:29

Zelgo!!!
De hát ez nem sok költség: fólia 2500-3000 FT
üvegtisztító: 300 FT
Vagy olyat akarsz ami "H" jelzésű???


Aki tud : továbbra is érdekel a watesz kormánykerék.


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

4000 Rell Miklós 2006-09-21 05:02:57  Előzmény:Varga Tibor: 17770

Jó, jó, de hol???

retro

3999 Varga Tibor 2006-09-20 22:05:02  Előzmény:Varga Tibor: 17769

lehet az eredeti weberben amiről koppintották a karbit van ilyen szűrő?

Tibke

3998 Varga Tibor 2006-09-20 22:04:32  Előzmény:Szabó Géza: 17768

a trabi tankban nincs ilyen motyó. nincs igazán ötletem hova való.

Tibke

3997 Szabó Géza 2006-09-20 21:52:40  Előzmény:Rell Miklós: 17764

az a szőrü nem esetleg a benya tartályba való a benzincsőre?mert más autóknál ottt látam hasonlót

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

3996 Varga Tibor 2006-09-20 21:37:52  Előzmény:Rell Miklós: 17763

a BVF karbi volt kétütemű wareszokon, lehet valami német motyó.

Tibke

3995 (Törölt felhasználó) 2006-09-20 21:32:46  Előzmény:Rell Miklós: 17759

az utánfutás az a hátsó futóműnek a dőléséhez és összetartásához együtt van köze. Végeredményképpen, hogy a hátulja mennyire kövesse az első nyomtávot, avagy mennyire törjön ki. Ez akkor fontos, ha első, vagy hátsókerékhajtású a kocsi.

Műszakin nem egyeztetek, mert nem közúti forgalomba készül a kocs, mint ahogy már írtam.

KeMa

3994 (Törölt felhasználó) 2006-09-20 21:31:12  Előzmény:Rell Miklós: 17758

tudom mi a különbság az összetartás és a dőlés között, hála, ezt tanulom a suliban, még értek is valamennyire hozzá. Csak abszurdnak tűnik, hogy dőlést nem lehet állítani.

KeMa

3993 Rell Miklós 2006-09-20 21:19:52

És lenne még egy kérdésem!
Vettem egy gyárinak mondott karbi-felújítókészletet (fúvókák, tűszelep, tömítések, stb). Leírás vagy rajz nem volt hozzá, csak egy zacsiba volt belehányva minden. Na, és van a készletben egy kis (kb 5 mm átmérőjű, 20mm hosszú) szűrő is, amit nem tudom, hogy hova való, mert ilyet a karbiban nem találtam, és a leírás sem említ ilyet sehol a környékén... Fehér műanyagban rézháló-szűrő, cső alakú. A cső egyik vége nyitott, a másik zárt, és valami távtartó-szerűség van rajta. A cső palástján kétoldalt vannak a rézhálók.
Hova való ez???
Ja, 4t-ről van szó...
(Módosította Grisa 2006.09.20. 23:22-kor)

3992 Rell Miklós 2006-09-20 21:11:45

Hmmm... Jó ideje keresgélek részletes leírást a 4t karburátorához (az oladalon megtalálhatónál részuletesebb, minden alkatrészére kiterjedőt). Most a weben keresgélve találtam meg egy fórumban, hogy a Wartburg motor javítási segédletében benne van a karburátor leírása is! Azt pedig még én töltöttem fel (már nem tudom, ki küldte feltöltésre)! És megnéztem! És tényleg! Végig nálam volt, én meg keresem hetek óta!
Most, hogy elolvastam, észrevettem benne egy érdekességet! A 35-ödik oldalon a tüzelőanyagellátás alkatrészeinél a 78-as ábrán. A karburátorra mutat egy nyíl, és a felirat: "Weber 34 TLA 51 1 vagy BVF 34 F 1-2 típusú porlasztó"
Akkor most mi van? Tudtommal a 4t-ket csak az IFA Weber-licenc TLA 32-34-esével szerelték, és annak eredetijével, de semmilyen más karbival! Vagy ez a BVF34 lenne a neve a licenc-webereknek? Viszont mindenhol tla-nak hívják, ezzel a bvf jelöléssel még nem találkoztam... Esetleg létezett egy saját fejlesztésű karbijuk is, csak aztán nem került sorozatba végül?

retro

3991 Bárdos Attila 2006-09-20 19:01:34

Köszönöm Tibke...Már sokadszorra mented meg az életem...

Trabant..

3990 Bárdos Attila 2006-09-20 19:01:14

Köszönöm Tibke...Már sokadszorra mented meg az életem...

Trabant..

3989 Bárdos Attila 2006-09-20 19:00:30

Szeva Pahyka,örülök,hogy fenn vagy,neked mndom el elsőként,hogy nem sötétítem le az üveget,mert kifogytam a lóvéból...meg félek,hogy el is rontom..

Trabant..

3988 Rell Miklós 2006-09-20 18:25:00  Előzmény:Rell Miklós: 17758

Van még valami utánfutás vagy mi a franc a neve, az meg a rugózás útjának függőlegessége, de ebben már nagyon nem vagyok biztos, tudtommal ez is fix...
Persze átalakítással bármi megoldható, csak aztán győzzél egyezkedni műszakin...

retro

3987 Rell Miklós 2006-09-20 18:21:11  Előzmény:: 17757

A kerékösszetartás és a kerékdőlés nem ugyanaz! Az összetartás az az, hogy mennyire álljon V alakban a kerék. Tehát a két kerék összefele akarna gurulni. Na, ez hülyén hangzik, de remélem érthető. A dőlés meg a függőlegeshez képest van. Ha megnézed, a hátsó keréknél ez fix, hiszen a lengőkarra fixen van hegesztve aminden, ott nem tudsz szöget állítani, és még összetartást se. Hátul semmit sem lehet állítani, max átalakítani. Elöl az összetartást a kormányrudakkal lehet állítani, vagy hogy is híjják őket, a dőlést csapok, szilentek fixen tartják, nincs állítási lehetőség.
Javítsatok ki, ha tévedek.

retro

3986 (Törölt felhasználó) 2006-09-20 18:05:29  Előzmény:Varga Tibor: 17754

LOL... Akkor az enyémen mit csináltak ann a futóművesnél? Összetartást (is)

KeMa

3985  Zombie 2006-09-20 18:02:49

és milyen bolban keressem azt az izét? (ablakragasztás)
engem a moci tetőnék az érdekel, hogy mi az ami a legjobban hasonlít a gyárira milyen anyag? és hol lehet olyat kapni?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

3984 Varga Tibor 2006-09-20 17:11:50  Előzmény:Bárdos Attila: 17744

palma texel lehet felragasztani rendesen, meg kell várni míg bőrösödik, és kakor felnyomni a polifomot. így nem esik le sose.

Tibke

3983 Varga Tibor 2006-09-20 17:10:38  Előzmény:: 17752

nem lehet trabanton kerékdőlést állítani, csak a nyugati szekereken.

Tibke

3982 Varga Tibor 2006-09-20 17:10:03  Előzmény:Venczli Miklós: 17751

agy ári tányér a legegyszerűbb, az igaz, de sokkal biztonságosabb ha esztergáltatva van oda cucc. előre is lehet csinálni csapterpesztőt, vagy venni, ott csak így lehet elérni a negatív dőlést. hátul ha rendesen meg van ültetve nem kell terpesztő.

Tibke

3981 (Törölt felhasználó) 2006-09-20 16:41:20  Előzmény:Venczli Miklós: 17751

Ez jól hangzik, látványos is, de gondolom valami állítócsavarral lehet rendesen is állítani a kerékdőlést...

KeMa

3980 Venczli Miklós 2006-09-20 12:36:53  Előzmény:: 17746

a kerékdőlést/ ültetést több féle képpen is el lehet érni
legegyszerűbb kb. 1,5cm-s ültetés, ha a laprugó és a lengőkar közötti kis gumipogácsát kiveszed (ez a gumi két fémlap közé van sütve, legjobb az,h kivágod belőle a gumit, a lapokat meg összehegesztve vis(moderálva)akod, így azon támaszkodik meg a laprugó és nem a lengőkaron...) másik ültetési mód a laprugót kiveszed és a felső 3 lapot kiveszed a kötegből...
terpesztés, beszerzel 2 v. 4 db csöcs-nek nevezett akármit ami jelenleg is van a trabidbin a lengőkar ezzel van felfogatva...na ilyet szerzel és beteszed a lengőkar fölé, és első laprugócsavarral visszacsavarozod a lengőkart (amit kiszedtél csavar az nem fog beérni)...ízléstől függően rakhatsz be plusz 1 v 2 csöcsöt egy oldalra sztem ha ülteted rendesen akkor elég az 1 is esztergáltatni is lehet "csöcsöt" és akkor kívánt méretű lehet, de a gyári a legegyszerűbb

saját képek

3979 (Törölt felhasználó) 2006-09-20 12:31:32

Na szeva te fóliások gyöngye: -Zelgo


Pahyka 30/443-68-06
ferenc.paholcsek@raiffeisen.hu
LPG Waresz Pahy

3978 Bárdos Attila 2006-09-20 11:47:42

Kema,ha sokszor húzod rá a kézit ilyen lesz...De idő után elmúlik..

Trabant..

3977 (Törölt felhasználó) 2006-09-19 20:20:37  Előzmény: Zombie: 17747

asszem ien fekete és piros a tubus szine...
és ien fekete takonyszerű kátrányos anyag jön ki belőle...fincsi azzal dolgozni, de nekem nagyon bevált!

Trabee Streetracing