Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2326 Marton Tamás 2006-04-16 00:39:27  Előzmény:Bogár Balázs: 16096

Hi!

Nagyon könnyen ellenőrizhető ha rosszak a lengéscsillapítóid:
1. Jól belengeted kézzel a hátsó farát, fel és le. Ha nem áll meg szinte azonnal amikor elengeded (tovább leng), akkor tuti rosszak.
2. Még egy módszer:
Emelővel megemeled a kocsit hátul teljesen, hogy lógjon a kerék. Ilyenkor annyira széthúzódik a lengéscsillapító (és persze a rugó is), hogy látod a csillapító "hengerét", hogy olajos e. Egész jól be lehet ilyenkor látni oda megvizsgálni az olajfojást (sár és olaj keveréke ). Persze ha nagyon olajos akkor biztos lehetsz benne, hogy a gátlóban már nem sok maradt
Fel lehet őket újítani, de szerintem jobban jársz ha újakat veszel, szerintem az a tuti. Én 20-ért vettem újakat hátra másfél éve, és nagyon jól teljesítenek még mindig, pedig eléggé sz*rrázó úton járok dolgozni nap mint nap.






Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2325 Bogár Balázs 2006-04-16 00:09:46  Előzmény:Varga Tibor: 16095

okés! Holnap átnézem a kocsit! Köszi!Ha (moderálva) a lengéscsillapító akkor azt hogy veszem észre? mik a tünetek?

2324 Varga Tibor 2006-04-15 22:42:43  Előzmény:Bogár Balázs: 16094

én erősen arra gyanakodok, ha a keréknyomás megfelelő. nézd meg esetleg a lengőkarokat, nem-e el van rohadva valamelyik...

Tibke

2323 Bogár Balázs 2006-04-15 18:47:34  Előzmény:Varga Tibor: 16093

Ha nem a lengéscsillapító akkor mi lehet a gondja?

2322 Varga Tibor 2006-04-15 13:24:45  Előzmény:Bogár Balázs: 16092

akkor nem biztos hogy az a baj, de akkor szokott ilyet csinálni.

Tibke

2321 Bogár Balázs 2006-04-15 13:01:47  Előzmény:Varga Tibor: 16091

Köszi!
Akkor gondolom jól átnézték a futóművem....erről ennyit! És ráadásul ismerős nézte meg még müszaki előtt! 2 hete volt müszakin!

2320 Varga Tibor 2006-04-15 09:52:27  Előzmény:Bogár Balázs: 16090

Valószínűleg rosszak a lengéscsillapítóid.
a 4T és a 2T féltengelycsuklói megegyeznek.

Tibke

2319 Bogár Balázs 2006-04-15 09:12:36

Sziasztok! Lenne pár kérdésem!
1. Az mitől lehet, hogy ha belemegyek a kocsival egy gödörbe és kicsit bemozog a hátulja.Ha levan terhelve pl. 4en ülünk benne meg se moccan. A futóművet megnézettem, azt mondták jó. (moderálva) lehetne a gumi a hátulján? Azért imbojogna?
2. A 4T és 2T(a 89-es) féltengelyei megeggyeznek? Vagy a csuklói? Mert ma hoztam a bontóból egy 4T féltengelyt, és ami itthon volt nekem a 2T-hez ugyan olyan!
Köszi!

2318 Kondrács János 2006-04-14 12:52:59

Köszönöm a tanácsokat, de egyik sem volt... Most olyat mondok Nektek, amitől lehidaltok, mert ilyet még biztos nem hallottatok:

A transzformátor felett fut egy hűtővízcső, ami elvben sok Warnyúban úgy van elvezetve, hogy hozzáérhet a trafó egyik (-1) csavarjához, ami az idők során kidörzsöli a csövet, így finoman elkezd csöpögni a víz belőle (a sérülést tapintsd mert nem látod, alul van) és lassan áztatja a trafót... Ami nem megy egyből tönkre, hanem ad szikrát a gyertyának, amikor ellenőrzöd a "szabad levegőn", de amint a hengerbe visszateszed az ott lévő nagy nyomás miatt már nincs szikra, mert trafó veszített a teljesítményéből. És ez egy 6rongyos trafócsere... De alattomos a baj, mert csak néha-néha csöppen így nehezen lehet észrevenni, a trafó -1 es csavarjára csöppen, ami el is nyeli a régebbi trafóknál a vizet... Így a beázásnak nincs látható nyoma... mert belsejét nem látjuk... a gyertyán a szikrák rendben vannak amikor a szabadlevegőn ellenőrzöd!

Tehát, most mindenki nézze meg, neki hol fut a hűtővízcső ami az 1.3on a belső hűtő-fűtő ventillátorhoz megy!!!

Jancsi

2317 Varga Tibor 2006-04-13 14:21:11  Előzmény:Marton Tamás: 16071

Háát, gyanús nekem hogy akkor csapágyas lesz.... morog, és melegen bekoppan....

Tibke

2316 Babecz Tamás 2006-04-13 13:32:18  Előzmény: Zombie: 16086

HELLÓ

SOK KISÉRLET ( 1/2 NAP)UTÁN VETTEM MÁSIK GARNITURA GYERGYÁT, MIKOR A RÉGI ERESZTÉST VISSZA TETTEM ÉS INDULT A GÉP.A RÉGIEKET MEG AZÉRT CSERÉLTEM MERT 20000 KM-T GURULTAK.EGYKIS BENYA MIATT NEM DOBÁLOK KI 4 ÚJ GYERGYÁT, DE EZEK SZ...K VOLTAK.


CSŐ


KICSI KÉK 1,1

2315  Zombie 2006-04-13 12:42:38  Előzmény:Babecz Tamás: 16085

de minek vettél új gyertyát? ki kell tisztítani.
ennyi. és az még nagyon jó


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2314 Babecz Tamás 2006-04-13 05:13:15  Előzmény:Kondrács János: 16081

HELLÓ

HA SOK A BENYA AZT EZRE VESZED ,INDÍTOZÁS UTÁN KIVESZED A GYERGYÁT ÉS TISZTA LUCSOK.HASONLO KÉPPEN JÁRTAM ÉN IS 1,1 TRABIVAL. ÚJ GYERGYÁT KIDOBTAM MIND A 4-ET, VETTEM MÁSIK 4 ÚJ GYERGYÁT, ÉS A KARBIT KITAKARÍTOTTUK, MINDEN OKÉ LETT MIUTÁN KIJÁRATTAM A MOTORT, JA ÉS FEKETE FÜST IS VOLT.
CSÁ

KICSI KÉK 1,1

2313 Marton Tamás 2006-04-13 01:07:02  Előzmény:Kondrács János: 16081

Akkor én találgatok egy picit...
Nem lehet hülyeség amit Grisa mond, (tapasztalatból mondom), sok benzin miatt én is szenvedtem már a beindítással, bár a fekete füst szerintem nem velejárója... Amikor nekem sok nyálat szívott be a motor, akkor indult be nehezen (ezt úgy éri el könnyen ha sokat pumpálod a gázt, és túl sokat szív be a karbi, amit aztán a motor is megkap ) Olyankor rengeteg köszörülés után padlógázzal szokott beindulni, eléggé pöfögősen, és csak úgy okádja a füstöt, ami melleselg szép kék színű De utána alapos kipörgetés után a kipuf. gáz. "kitisztul" és szépen jár a motor...
A fekete füst másból eredhet, de nem jelent jót az biztos...
A karbihoz nem nagyon van köze, mivel az csak a megfelelő benya-levegő keveréket adja a szívósornak...(mondjuk mi van ha mégse?? ) szívósor esetleg eltömődött az egyik (vagy több) hengernél?? nem ereszt valahol a tömítés??
Az biztos, hogy azért pöfög, mert nem jár az összes henger (illetve nem gyullad a dugattyúnál semmi)...lehet nem kap nyálat...lehet nem kap szikrát...tutira végignézted az összes gyertyát, hogy szikráznak e?
Nem tom....esetleg még tisztítsd ki a karbit, Prokee cikkje szerint...ártani nem árt neki, hátha jó lesz.




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2312 Rell Miklós 2006-04-12 22:36:18  Előzmény:Kondrács János: 16078

hmmm... Én is találgatok egy kicsit... Túl sok benzint kapna?
Szedd le egyszer a karbi tetejéről a gumikönyököt, less bele, és úgy indítóztass valakivel. Közben esetleg megpróbálhatod kézzel kinyitni a szivató pillangószelepét, beindul-e...
De ez csak találgatás...

retro

2311  Zombie 2006-04-12 18:02:29  Előzmény:Kondrács János: 16081

gyertyát kiveszed. és ott juttatsz bele benzint hengerenként valamennyit
mind1
a másik amire tippelni, tudok, hogy gyárihibás a gyertya, vagy ne megfelelő az égéshő vagy mi?
ha viszont igen, akor próbálj bele újból bosch gyerttyát, és ha még usse akkor karbi.


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2310 Kondrács János 2006-04-12 17:26:24

Az indító pörög, pláne hogy most még az aksira is rátöltöttem. Pörög az indító, de motor nem gyullad be... Csak ha Bosch SuperPlus gyertyát teszem bele, de ezt már az előzőben írtam, ilyenkor mi van: fekete füst, és csak gázzal pöfög (szó szerint) majd leáll... Amúgy el se indul... Hengerbe, hogy tudok üzemanyagot tölteni, karbi kihagyásával? Tehát a tünetek: csak pörög-pörög az önindítómotor és nem indul be a kocsi... a többi gyakorlatilag amit előzőleg leírtam... :"(

Kösziii!!!

Jancsi
(Módosította kondracs 2006.04.12. 19:29-kor)

2309  Zombie 2006-04-12 16:55:36  Előzmény:: 16079

próbáld meg, hogy begyullad-e ha a hengereb teszel benzint


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2308 (Törölt felhasználó) 2006-04-12 15:20:58  Előzmény:Kondrács János: 16078

nemvaloszinű hogy a karbi lessz a baja...
azé teker az önindító? kattan amikor elforditod a kulcsot?
Mit a tünetek?

Trabee Streetracing

2307 Kondrács János 2006-04-12 13:52:08

Sziasztok!

Ha tudtok légyszi segítsetek!!!!

1.3 Wartburg nem indul be a motor. Gyújtás elvben rendben mert szép termetes szikrák vannak. Üzemanyagot a karbi ás benzinpumpa is kap. A karbi tűszelepeit kifújtam, máshoz nem nyúltam... Összeraktam és így sem indul be. Még egy robbanás sincs, nemhogy elkezdene járni a motor. Csak pörög az indítómotor... Új gyertya is van benne, benzinszűrő nincs eldugulva... Viszont, ha egy régi Bosch SuperPlus-os gyertyát teszek bele, akkor elindul a motor, de jó fekete füstöt puffog ki és nem jár körkörösen a motor, csak pöfékel és ha leveszem gázról a lábam akkor meg is áll.

Mi lehet a baj? Jól gondolom hogy a karbi rossz? és hol találok jó szervízest vagy karburátorost, aki megcsináljná...?? XI.ker környékén kéne, mert odáig vontatás lesz...

KÖSZÖNÖM!!!!

Jancsi

2306 Tóth Balázs 2006-04-12 07:43:07  Előzmény:Szakál Róbert: 16076

az elképzelhető, hogy egy kicsit "megerőltetted"...kicsit felégetted...

2305 Szakál Róbert 2006-04-12 07:40:26

Retroo elképzelhető, hogy azért csuszott a kuplungom mert 5 személlyel el fáradt?Mikor Pestre jöttünk csuszott a végefelé de most szombaton 2 hét után elővettem és nem csuszott..

PRIM-TARARAM-TARAM-PRATAM!!

2304 Tóth Balázs 2006-04-12 07:36:46  Előzmény:Marton Tamás: 16052

szia PAtr0n!

A mágnesszelepnél jobbra kis csavarral lehe a co-t állítani, illetve az üresjárási fordulatot! Üzemmeleg mocinál próbálkozz csak az állítással, úgy ,hogy a másik oldali csavar - balra nagy - kb teljes 3-4 fordulatot legyen nyitva! Gázadáskor, ha már nem fulladozik, akkor finomíthatsz az alapjárati nagy balra lévő csavarral...
IGEN k*rvára elromolhat a mágneszeleped + az elektronikád is...engem égy fél évig sz*patott! A végeredmény pedig az lett, hogy kivettem a szelepet és ledugóztam a helyét...Persze más alakítgatásokat is csináltam a karbin...

2303 Molnár András 2006-04-12 04:46:36

Veronika!!

Dobj e-mailt. Tudok segíteni!

ACL-400

2302 Pálos Éva 2006-04-11 20:11:47

Sziasztok !

Azt szeretném megkérdezni, hogy igaz-e, hogy a Manta tükör nagyon jól mutat a trabin, és a ha igaz hol lehet olyat venni ?



Vera

2301 Katona Zoltán 2006-04-11 11:34:14

Hyhy! Tud valéaki esetleg Sopron környékén egy olyan helyet ahol csinálnak krómozást?

E.Q.

2300 Marton Tamás 2006-04-11 10:47:59  Előzmény:Varga Tibor: 16069

Valszeg akkor az lesz amit mondasz, mert ha felpörgetem nem csinálja, csak egy bizonyos fordulaton morog/ráz, aztán meg amikor visszaesik alapjáratra --> kipi-kopi....de csak melegen!

Köszi!
Mennyi egy szimerring oda?? (a munkadíj nem lényeg )





Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2299 Szegedi Árpád 2006-04-11 09:00:45  Előzmény:Varga Tibor: 16068

Köszi!

2298 Varga Tibor 2006-04-11 08:47:16  Előzmény:Marton Tamás: 16066

Azt könnyen kiderítheted hogy hajtókarcsapágyas-e, kivülről alapjáratról felpörgeteg(a motortérből) és ahogy esik vissza a fordulat ha bekoppan, akkor bizony az.
de annak lennének előjelei, először morog a motor, utána kezd csak el kopogni.

Tibke

2297 Varga Tibor 2006-04-11 08:45:01  Előzmény:Szegedi Árpád: 16067

A wartburg felnihez semmit nem kell alakítani. olyan gumit teszel rá amilyen jólesik, 155-175-ig bármelyiket. 4.5" széles. tudtommal semmilyen egyező sín nincs trabiba.

Tibke

2296 Szegedi Árpád 2006-04-11 07:33:30

Sziasztok!Valahol már olvastam,csak nemtudom hol...a Wartburg felni jó a Trabihoz?Asszem szélesebb,de elfér átalakítas nélkül a dobba?Milyen méretű gumi kell rá?És a Warti űlés passzol-e a Trabihoz,vagy más az űléssín?Köszi..

2295 Marton Tamás 2006-04-11 05:06:53

A 2281-es comment-em kifogott rajtatok?
Tényleg nincs senkinek ötlete?

Más:
Én már megint nem értem a Trabant-ot Üzemmelegen, valami elkezd kopogni a motortérben (vagy a motorban?), valahol...de hogy mi, még nem jöttem rá...és csakis melegen, annál inkább minél melegebb a motor...más nem tapasztalta a 4T-jénél? Főtengely kotyog?, vagy a forró kipufogó ér valamihez? mi lehet?

Hátha megint befagy a Barkács a fogós kérdésektől



Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2294 Marton Tamás 2006-04-11 05:01:31  Előzmény:Varga Tibor: 16064

Na akkor ezt is jó tudni!
Én meg aszittem lehet a 4T-ét is......akkor tök nyomorék a 4T-é.
Nem tom mért kellett teljesen más kormányművet beszerelni abba... Német hülyeség...mindent túlbonyolítanak...


Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2293 Varga Tibor 2006-04-10 20:52:36  Előzmény:Szabó Géza: 16062

2T kormányműnél lehet holtjátékot állítani, 4T-nél nem! hoyg a kormány jó helyen álljon, és ne húzzon az autó,be kell állítattni ak erékösszetartást futóművessel, műszerrel. azért felesleges szétszedni a kormányművet, ráadásul a 4t-ét nem is lehet.

Tibke

2292 Marton Tamás 2006-04-10 18:38:56  Előzmény: Zombie: 16061

Van, bizony
Én a 2T-jét nem ismerem, de tudom, hogy nem teljesen ugyanaz....időben nem tart sokáig, ha már aknában állsz, vagy fel van emelve...de sajnos, hogy hogy kell állítani azt nem tom, mert én is csak egyszer láttam..

Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2291 Szabó Géza 2006-04-10 17:50:04  Előzmény:Marton Tamás: 16060

Hát nem tudom 4t nél hogy van csak 2t nél ott két csavar egy vaslemezel szoritja le a körhagyóperselyt azt kell fellezitani és a körhagyóperselyen csavarni.De nem nagy szám az egesz mert ha valahol jobban ki van kopva a fogasléc ott lötyögni fog és ahol meg nincs ott meg szorulni.

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

2290  Zombie 2006-04-10 17:46:58  Előzmény:Marton Tamás: 16060

köszi az infót
időben mennyi? 2t és 4t közt van -e különbség a kormánynál?

éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2289 Marton Tamás 2006-04-10 17:39:38  Előzmény: Zombie: 16058

Hi Zombie!

A kormánymű alján van egy háromszög alakú lemez amit 3 csavar fog (úgy a legegyszerűbb szerelni, ha fel tudod valahol emelni a kocsit, vagy akna fölé állsz), na szóval: azt kitekered, és abban van egy vaskos rugó, afölött meg egy ilyen (nem tom hogy hívják ), valami "hangolócsonk"??...azzal kell vacilálni valamit....tán fordítani rajta??
Többiek, csináltatok már ilyet?...




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2288 Faragó Zoltán 2006-04-10 16:44:26  Előzmény:Szabó Géza: 16057

Hello
Leragadt betét, olajos tárcsa, levegős az ellenkező oldal, eltömődőt fékcső, vagy lyukas cső.
Most ezek jutottak eszembe.




2287  Zombie 2006-04-10 16:21:42  Előzmény:Szabó Géza: 16057

hali! sztem is ez egy megoldás, nekem is félreáll a kormány de nem zavar,de nekem jobbra tényleg holtjátékot hol lehet állítani?


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2286 Szabó Géza 2006-04-10 15:56:53

A kormány nem áll pontosan középen?És ha szétszeded a kormányművet és egy-két fogal elforditod a fogaskereket a megfelelő irányba akkor jól fog álni nem?

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

2285 Marton Tamás 2006-04-10 15:10:47  Előzmény:: 16055

Megnyugtatlak, hogy nekem sem az eredeti pozícíóban van a kormány és engem is zavar...egy negyed fordulattal balrább van...ez engem is érdekelne, hogy lehetne beállítani...
ha meg fékezel és húz az autó valamerre, amúgy fékezés nélkül meg nem, akkor tuti a fék (moderálva), szerintem bizti, hogy a jobb elsővel van valami...gyengébben fog mint a másik (lehet azon a fékkörön szivárog az olaj ), bár lehet akkor egyszerre gyengülne mindkét oldalon...milyen géped van?? Mert ha 4T az is lehet még sztem, hogy jobb első tárcsán kotyog a féknyereg...vagy valami ilyesmi...
többiek ötlet?





Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2284 (Törölt felhasználó) 2006-04-10 14:34:14

cső
sikerült megoldanom a gyujtásparámat amihez a mult héten kértem helpet. tényleg csak kicsit tekerni kellett az elosztón. azért ez elég gáz, hogy a villamossági szerelő sok e ft-ért beállította a gyújtást, de hogy meghúzza az elosztót rögzítő csavart, arra már nem volt képes. soha többé nem viszem semmilyen "szakemberhez" az autót, akkor inkább én b*sszam tönkre. hogyan lehet a kormányon állítani, ugyanis ha egyenesen megy az autó, a kormány nem az eredeti pozíciójában van, hanem kissé balra. meg lenne még valami, mégpedig: ha fékezek, húz balra erősen. a fékekkel lehet valami para. mi lehet az vajon? köszi

2283 (Törölt felhasználó) 2006-04-08 14:05:49  Előzmény:Marton Tamás: 16052

részemről is, nameg az egész futómű tuning is!

Trabee Streetracing

2282 Szegedi Árpád 2006-04-08 13:51:55  Előzmény:Varga Tibor: 16051

Köszi,megpróbálom!!!Üdv

2281 Marton Tamás 2006-04-08 13:49:09  Előzmény:Varga Tibor: 16049

Na mindegy köszönöm a segítségeket...a felni téma (egy ideig ) lezárva részemről
Majd meglátom...
Most éppen a karbim érdekel, hogy mért nem tom belőni úgy, hogy melegen alapjáraton ne fulladozzon... mágnesszelep lehet rossz? Úgy értem el tud romlani?
Vagy mi lehet a baj? A 2207-es hozzászólásban van a probléma amire Grisa válaszolt, és félig megoldotta a problémát...annyival lett jobb, hogy a mágnesszelep nem kapcsolgat össze vissza amikor nagyobb a fordulatszám (kijebb tekertem a fojtószelepet , de így is néha majd meg fullad...ha meg egy kicsit húzom a bowdent amikor le akar fulladni, visszajön a fordulat egy kis időre, de ha még mindig ott tartom abban a helyzetben megint elkezd fulladni...nagyobb gázadásoknál eszébe sem jut, csak a kezdeti nagyon kis íven... azt mondjuk észrevettem, hogyha kijjebb tekerem a mágnesszeleptől jobb-lent levő csavart akkor valamelyest javul...azzal akkor azt állítom, hogy a magnesszelep mennyi nyálat kapjon? A bal oldali nagy csavar, nem csinál semmit (az van az alapjárati CO beállításához? )
Nekem már nincs ötletem mi lehet a baj, de az a szép, hogy például ha kicsit többet megyek vele akkor egész szépen járogat így is, bár hullámok vannak a fordulaszámban.
Ötletek?






Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2280 Varga Tibor 2006-04-08 12:27:04  Előzmény:Szegedi Árpád: 16048

lefele nem lehet állítani, csak oldalirányba, de lehet az megoldja a problémád.

Tibke

2279 Varga Tibor 2006-04-08 12:26:12  Előzmény:Molnár András: 16047

Min. 185-öst! Persze valaminek vinnie is kell ezt a méretet

Azért ez kicsit túlzás. Akár 165-ös gumit is fel lehet tenni rá.

Tibke

2278 Varga Tibor 2006-04-08 12:23:59  Előzmény:Marton Tamás: 16042

Már én se értem lassan a kínlódást
A 4*98 és a 4*100 között lyukanként 1mm eltérés, nem kettő!
De 3 forintért lehet kapni golf kerékagyat, azzal megoldódna minden,mindenki megnyugodhat. amúgy 6 colos felni ha átlag Et-je van(25-30) akkor a sárvédőívbe biztos nem fog beleérni.

Tibke

2277 Szegedi Árpád 2006-04-08 06:08:20

Üdv!A 601-es Trabim motorháztetejét nem tudom lecsukni,felpattan.Kicseréltem a donor zárjával,de úgyse jó,a donor mociteteje viszont záródik mindkét zárral...Hol lehet állítani rajta?Lekell venni az egész mocitetőt?Remélem tudja valaki a megoldást.Köszi