Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2376 Marton Tamás 2006-04-21 10:48:23  Előzmény:Rell Miklós: 16144

Húú!

Akkor már nem is merem kikötni a vezetéket, nehogy nekem is elszakadjon
Amúgy nekem is szakadt már 1x amióta enyém az autó, illetve nem szakadt, csak egy szál tartotta


Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2375 (Törölt felhasználó) 2006-04-21 10:15:33

Háj!

Nem tudjátok, honnan lehetne beszerezni 1.3as waresz motoros trabimhoz shrick vezérművet?? Előre is köff

TRABANT FOR PREZIDENT!!!!!!

2374 Babecz Tamás 2006-04-21 07:25:21

SZIASZTOK

A 4T TRABIM " VEZETŐ ÜLÉSE "ALÓL RECSEGŐ HANGOKAT HALLAT EGYENES UTON IS ÉS NORMÁLNAK MONDHATÓ UTON IS.HETEK ÓTA BOSSZANT , A LENGŐKAR GUMI POGÁCSÁJÁT KICSERÉLTEM A KESZTNI IS JÓ , NEM ROHADT, MÉG IS NYÖSZÖRÖG. TEGNAP ESETT AZ ESŐ ÉS CSENDBEN VOLT. LEHT, HOGY MÉGIS A GUMIPOGI? KINEK MI A TIPJE?
ELŐRE IS KÖSZI
babecztomik

KICSI KÉK 1,1

2373 Rell Miklós 2006-04-21 05:07:37  Előzmény:Marton Tamás: 16143

Különben is... Grisa! Bedöglött e valaha attól az autód (vagy esetleg többet fogyasztott), hogy kikötötted a vezetéket?

Igen! Elszakadt a magyar kuplungbowden!

retro

2372 Marton Tamás 2006-04-20 22:03:11  Előzmény:Molnár András: 16140

Na ez egy jó téma, amit már én is egyszer felvetettem, és hasonló választ kaptam Prokee atyánktól

Amúgy nekem is teljesen ugyanezt csinálja mint neked, és Grisának is ez volt a baja vele.
Valóban... az olajcsere + gomba csere nem oldja meg a problémát, nekem sem javult meg.
Valószínűleg neked is csak melegen csinálja, amúgy nekem is amikor 4.-esben megyek, kb. 50km/óra alatt már kigyullad. Nem sokat segít, de úgy vettem észre, hogy amikor a motorban egy kicsit több olaj van (és sűrűbb), az valamelyest segít a dolgon.
Egy motortisztítás mondjuk nem ártana nekem sem, lehet megoldaná a dolgot. Olajpumpát meg ne akarj cserélni, mert ha megtudod az árát (persze új), lehet veszel inkább egy másik 4T-t
Az az igazság, hogy ennek az autónak nehéz megérteni a lelki világát...főleg akkor hisztizik egy csomó mindenre, amikor már üzemmeleg

A Grisa féle fordszám-jel kikötése a kombiműszerből a legegyszerűbb orvoslása a hibának, még ha egy gány módszer is... mert szerény véleményem szerint egy "konstrukciós" hibával állunk szemben, ami egy jópár 4T-ben az idő múlásával jelentkezik.
Különben is... Grisa! Bedöglött e valaha attól az autód (vagy esetleg többet fogyasztott), hogy kikötötted a vezetéket? Ugye nem!....vagy mégis?

UI: holnap azzal kezdem a napot, hogy kikötöm én is


Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2371 Rell Miklós 2006-04-20 18:06:41  Előzmény:Molnár András: 16140

Ha az a bajod, hogy melegen alapjáraton nincs nyomás (vagy alacsony fordulatokon), akkor az lehet kombiműszer baja is. Kombiműszer valami dinamikus olajnyomás-mérővel van kiegészítve, ami ha nem jól működik, akkor bemelegedve alacsony fordulatokon kigyújthatja a lámpát akkor is, ha amúgy jó a nyomás. (persze az is lehet, hogy az olajpumpa már nem 100%-os, vagy kopott a motor...) Nekem is ez volt, és kikötöttem belőle a fordulatszám jelet, így csak az olajnyomás középértékét mérve jelez. Lehet, hogy ezzel nem mindenki ért egyet, de mivel sok másik autónál ez eleve így működik, szerintem így is jó, és nekem már így is marad. Az a bizonyos drót pedig, amit kikötöttem a fehér.

retro

2370 Prokop Gábor 2006-04-20 18:05:06  Előzmény:Molnár András: 16140

Ha nincs nyomás, akkor villámgyorsan egy motorőblítőt bele, ez nagyjából +1000 forint. Öblít, leenged, friss olajjal feltölt (~+3000 Ft), ha akkor sincs olajnyomás, akkor motor szét.

2369 Molnár András 2006-04-20 17:18:40

Szerintem, +felelő gombát vettem, nem sajnálnám az autómtól a jó szerelőt. Ha lenne tisztességes, nem a Trabist lenéző-lehúzó szerelő oda vinném. Én próbálom rendben tartani, lehetőségeimhez képest. Nem panaszkodni szerettem volna. Tanácsot kértem. Végülis +kaptam. Megméretem. És ha nincs nyomás??

ACL-400

2368 Prokop Gábor 2006-04-20 17:08:04  Előzmény:Molnár András: 16138

Biztos, hogy megfelelő gombát vettél bele ?
Egyébként meg tessék elmenni egy tisztességes műhelybe, ahol megmérik az olajnyomást, ezzel egyértelműen kiderül, jól jelez-e a gomba.
Nem a Gézabá sufnijába kell vinni az autót, akit szeretnek a környékbeli boltosok, mert mindent kicserél, ami a keze ügyébe kerül, hátha az a gond - ha meg nem, beül, és párszor jól megpörgeti üresben a motort nagy gázzal, az mindig segít...
Ha meg nem viszed el tiszteséges helyre, akkor nem kell panaszkodni.

2367 Molnár András 2006-04-20 17:04:18

Hali! Gondom a következő! Friss, jó minőségű mot.olaj van a 4T trabimban, meleg motornál nincs olajnyomás. Gombát cseréltem, vagy 5-öt, olasztól a németig minden volt benne. Azt mondták az a sz*r. 4.-ben 50 km/h-nál alszik el a lámpa. Főtengely csapágyas lehet?? Vagy az olajpumpa kopott, lóghat a lánc??
Próbáltam 1000 féle olajat ásványitól a szintetikusig mindent. Friss olajjal kb. 1 hétig bírja, 1 hosszabb út és nincs olajnyomás.

ACL-400

2366 Antal Petya 2006-04-20 12:34:28

Hi!

Kitől/hol lehet venni trabira szárnyat? milyen módon?

2T rulez! - DMX -

2365 (Törölt felhasználó) 2006-04-20 11:15:59

Hi! Nekem nem veszi a 4.et. Ha rátartottam a váltóra mí a kuplungot kiengedtem, úgy vette és benne is maradt. Most meg már sehogy sem veszi. (601s-em van) Mi lehet a baja?

2364 Marton Tamás 2006-04-20 10:54:03

Prokee!..tök jó hogy leírtad ezeket...
Legalább most már tudom, hogy milyen a nem hidrotőkés megoldás...
Már régebben is érdekelt, hogy más autókban hogy van megoldva a szelepvezérlés...
himba..hmm..nekem még ez is új




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2363 Prokop Gábor 2006-04-19 20:11:26  Előzmény:Prokop Gábor: 16133

További, képes információk tőke/csavar ügyben:


Trabant 1.1 hidrotőkével



Suzuki Swift 1.0 hidrotőkével



Suzuki Swift 1.3 himbával, csavarral



Suzuki Swift 1.3 himbával, csavarral, összeszerelve



Ez pedig a szelepállítás megoldása, szintén Suzuki


Szégyellem magam, de most éppen nem találtam korongos (lapkás) rajzot...

A teljes mérethez kéretik a képre pattintani!
(Módosította Grisa 2006.04.21. 16:11-kor)

2362 Prokop Gábor 2006-04-19 19:43:55  Előzmény:Rell Miklós: 16130

Nah, most bajban vagyok. Azt kellene mondanom, hogy én sem vagyok tisztában vele, és minden gondom megoldódna. Viszont ez nem így van, csak egész egyszerűen nem tudom elmondani. A lényeg mindenesetre annyi, hogy a veztengely és szelep közötti hézag kiegyenlítéséről, illetve valamilyen értelemben annak kitöltéséről van szó. Bizonyos konstrukciókban egy csavar (és kontraanya) segítségével lehetett állítani a szelephézagot (általában szelephimbákon keresztül), bizonyos kosntrukcióknál pedig (lapkás!) különböző vastagságú lapkákat, leginkább korongokat lehetett vásárolni, és ezzel kiegyenlíteni a hézagot. Ezt a kettőt persze kombinálták is, ilyenkor alapvetően korongokkal kellett durván belőni, és ehhez állítani mechanikusan a csavarokkal. Ez tkp a szelepállítás.
A hidrotőkés motoroknál az a szitu, hogy az olajnyomás és a hidrotőkék segítségével tüntetik el ezt a hézagot, így elméletileg nem szükséges állítgatni. Ettől persze még létezik a hidrotőke+korong, hidrotőke+csavar kombó is, sőt, talán a hármas kombi(moderálva)ó is.

Egyébkén gyártón belül sem egységes a hozzáállás, jó példa erre a Suzuki. Az 1.0 Swift motorok hidrotőkések, az 1.3, 1.3 16V és 1.6 motorok pedig állítós megoldások, a Wagon-R+ G13 motorja csavaros, az Ignis és Wagon-R+ M13 motorja tőkés, a Maruti F8B motorja csavaros, stb...

2361 (Törölt felhasználó) 2006-04-19 19:25:57  Előzmény:Tóth Balázs: 16122

jol mondja prokee! A hengerpárokat fogja össze és alul két kétcsőben egyesül.

Trabee Streetracing

2360 Szabó Gábor 2006-04-19 19:00:10

Sziasztok!

Ha 4T Trabira Polo féknyerget meg tárcsát teszek, vissza tudom tőle tenni a gyári trabi felnit?
Polo féknyerge jóval nagyobbnak tűnik meg a tárcsa átmérője is nagyobb hangyányit.

2359 Rell Miklós 2006-04-19 18:02:33  Előzmény:Prokop Gábor: 16128

jaaaaa...... Nem maradtam belőle ki, csak rosszul értelmeztem...
Egyébként én nemigen értek hozzá... Azt már tudom, hogy a hidrotőke mi, és hogy müxik, meg azt is, hogy régen amikor nem volt hidrotőke, akkor kellett szelephézagot állítani, de annak a működésével nem vagyok tisztában...
Szóval mi az a lapkás?

retro

2358 (Törölt felhasználó) 2006-04-19 17:53:43

Hát igen :-) Amúgy mivel jobb a hidrotőkés a lapkásnál?

2357 Prokop Gábor 2006-04-19 17:50:27  Előzmény:Rell Miklós: 16127

Valamiből bizony, kimaradtál. Méghozzá a 2349. hozzászólásból ahol is egy Poloról van szó

2356 Rell Miklós 2006-04-19 17:44:55

Régi, lapkás? Új, hidrotőkés?
Valamiből kimaradtam! Én azt hittem, hogy az összes 4t moci hidrotőkével készült? akkor most ez hogy van?

retro

2355 Prokop Gábor 2006-04-19 16:43:50  Előzmény:: 16125

Régi lapkás = régi, lapkás. Nem hidrotőkés.
A cserét nem értem, ez nem arról szól, hogy a régi lapkáidat kicseréled új lapkákra

2354 (Törölt felhasználó) 2006-04-19 16:25:25

AZ mit jelent hogy régi lapkás? jobb valamivel az új? Megéri cserélni?

2353 Varga Tibor 2006-04-19 16:21:42  Előzmény:: 16120

akkor neked még a régi lapkás motorod van. abba biza nem jó a wartburg vezérműtengely. cserélj hengerfejet
szívósor még nem van

Tibke

2352 Prokop Gábor 2006-04-19 16:14:48  Előzmény:Tóth Balázs: 16122

Természetesen 4 hengeres, de az öntvény két-két hengert fog össze, ahol pedig a leöm(moderálva)őhöz csatlakozik, ott már kétcsöves.

2351 Tóth Balázs 2006-04-19 15:16:55  Előzmény:: 16121

Mi?
én eddig azt gondoltam, hogy a 4T wartburg 4hengeres...nem 2!?

2350 (Törölt felhasználó) 2006-04-19 14:42:32  Előzmény:Tóth Balázs: 16118

hengerenkénti leömlőt, 4T trabira és wareszra van kitalálva!
A waresz leömlője nem 4es hanem csak kettes!

Trabee Streetracing

2349 (Törölt felhasználó) 2006-04-19 14:05:50

Tibke! Sikerült már szívósort szerezni?


Ahogy nézem a polomon, az ac pumpa az bal oldalt van a lámpák felöl nézve. Ha jól láttam máskor a trabié meg pont jobb oldalt van. Akkor ha jól gondolom, nem lenne jó bele a trabi vezérműtengelye? Egyébként azt milyen árban adják használtan/újonnan?

2348 Marton Tamás 2006-04-19 10:55:43  Előzmény:Tóth Balázs: 16118

Retroo!

Szerintem a "tipusazonos" motorokét biztos, amik a Polo-kon vagy régebbi Golf-okon vannak biztos...az is tuti, hogy nem ugyanaz a leömlő van mondjuk a GolfII GTI hengerfején mint a 4T wareszén vagy Trabién..(már ha az még ugyanaz a motor)

Szerintem....

Szerintetek?...




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2347 Tóth Balázs 2006-04-19 06:44:59

Hali!

Tudja valaki, hogy a 4T Trabira milyen 4leömlőt lehet tenni? 4T Wartburgét leszámítva...


2346 Marton Tamás 2006-04-18 22:05:58  Előzmény: Zombie: 16116

Zombie!

Én a helyedben először bontókban néznék szét wareszvezérműtengely ügyben
Haver komplett blokkot hozott (minden rajta volt, hengerfej is...tényleg minden), 10 papírért....tőle van a vezérműtengelyem
Nemsokára a hajtókar is a dugattyúkkal együtt le lesz húzva róla

Tibke!
Feltétlen kell fúrni a gyári 1.1-es blokkomon, ha beleteszem a waresz főtengelyt a dugattyúkkal? Biztos nem bírják ki a gyűrűk, ha kicsit "kopatlanabb" tartományba mennek?... nem kísérletezek semmiféleképpen, még mielőtt megint meg akartok menteni a biztos haláltól csak kérdezem

Amúgy Zombie!
Tényleg nagyon sokat dob a Waresz vezérmű... ma meglepődtem amikor 1.-es padló után 2.-esben szépet nyikkant a jó meleg aszfalton a gumi




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2345  Zombie 2006-04-18 20:58:35

hali!
4T trabin szeretnék emelni hátul! kombim van. waresz rugók jók?
ki tud ebben segíteni
jha és hol lehet waresz vezérmüt venni?


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2344 Varga Tibor 2006-04-18 18:26:28  Előzmény:Bogár Balázs: 16114

Előre golf kerékagyat kell tenni, hátul pedig át kell furatni a dobot, vagy pedig 16mm ricnizetű tőcsavarokat kell beletenni.

Tibke

2343 Bogár Balázs 2006-04-18 15:14:05

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy mit kell cserélnem ahhoz, hogy a 4×100-as osztókörű felnik felmenjenek a 4T trabira?
A kerékagyakat kell? vagy mit?
Köszi!

http://trabantclubszhely.fw.hu

2342 (Törölt felhasználó) 2006-04-18 09:57:09

Tibke! küldtem üzenetet.

2341 (Törölt felhasználó) 2006-04-17 18:17:33

Sziasztok!
Lenne nekem egy olyan kérdésem, hogy 2T Trabira csak 2T karbikat lehet felszerelni, vagy szinte bármilyet? Szintén karbikérdés. Van nekem ehy Pannónia karbim. Asszem 27mm-es torokátmérővel. Ha azt feltenném javulna a teljesítményem? Tök gyári a motorom.
Előre is köszi: Tibi.

Zwei Takt 4ever!!!

2340  Levente 2006-04-17 18:11:01

Kellene egy kis segítség 4T Wareszhoz.
Hol lehet kapni hátsó rugókat bele? (lehetőleg Veszprém közelében kellene)

Esetleg kombi rugókkal hogy viselkedne az autó?
Azt tudom hogy emel pár cm-t, de keményebb lesz vele a rugózás?
menetstabilitást mennyire befolyásolja?

Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!

2339 Bogár Balázs 2006-04-17 16:24:51  Előzmény:Rell Miklós: 16109

Hát szerintem nem lehet mert vagy 50-nel mentem és nem volt valami nagy gödör....vagyis csak kb 1-2cm-es csatornafedő süllyedés...ami nálunk Zalaegerszegen természetes De lehet hogy igazad van



(Módosította Bbalazs 2006.04.17. 18:29-kor)

2338 Rell Miklós 2006-04-17 15:58:31  Előzmény:Bogár Balázs: 16090

Nem lehet, hogy semmi baja sincs? Nem vagyok egy hűdenagy szakember, de ha a Trabi könnyű hátulja nagyobb sebességgel belemegy egy kátyúba, az szerintem akár a levegőbe is dobhatja...
Nem ide tartozik, de egyszer láttam egy hasonlót egy ifánál... Elég ijesztő volt... vagy 80-nal jött egy pótosifa üresen, és kicsit túl közel ment a padkához. Az első kerekei még elmentek mellette, de a szélesebb hátsók fennakadtak, és feldobták vagy egy méterre! Volt ám csörömpölés, meg minden... De az ment tovább...

retro

2337 Bogár Balázs 2006-04-17 15:13:29  Előzmény:Marton Tamás: 16107

Okés! Köszi!

2336 Marton Tamás 2006-04-17 15:01:31  Előzmény:Bogár Balázs: 16106

Akkor még nézd meg azt is, hogy nem e lóg valamelyik lengőkar (esetleg több is )
Úgy értem, hogy nincs e kirohadva a "csöcs"-nél ahová fel van csavarozva, vagy csak kicsavarodva.
Egyenlőre még ennyi jutott eszembe....


Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2335 Bogár Balázs 2006-04-17 10:39:01  Előzmény:Marton Tamás: 16097

Szia!
Megnéztem, a lengéscsillapítók jók. Akkor mi lehet a gond?

2334  Zombie 2006-04-16 18:27:26

A Kocsma, Off dolgokba légyszíves, vagy erre van az apróhírdetés. Tibke


(Módosította Tibke 2006.04.16. 20:30-kor)
(Módosította Tibke 2006.04.16. 20:32-kor)

2333 Varga Tibor 2006-04-16 18:25:41  Előzmény: Zombie: 16103

jó bele, mert megnéztem 73ban volt a lengéscsillapítóváltás.

Tibke

2332  Zombie 2006-04-16 15:50:58  Előzmény:Varga Tibor: 16101

várjál! nem úgy van az
az autóm 89-es az alkatrészem 78-as
de akkor mind1 nem?

éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2331 (Törölt felhasználó) 2006-04-16 15:36:40

Sziasztok!!!
Leszedtem JoPi oldaláról egy kipufogótervező programot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e vele foglalkozni? Ha igen, akkor használta-e már valaki. Ha tervezek egy ilyet átengedik műszakin? És a zöldkártya?
Előre is köszi a segítséget, Tibi!


Zwei Takt 4ever!!!

2330 Varga Tibor 2006-04-16 13:22:26  Előzmény: Zombie: 16100

lengéscsillapító? igen. azt hiszem azok már egyeznek. de berakhatod nyugodtan az újabb tipust, felfogatása stimmel.

Tibke

2329  Zombie 2006-04-16 10:20:46  Előzmény:Varga Tibor: 16099

és egyezik a 78-assal?


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2328 Varga Tibor 2006-04-16 10:09:27  Előzmény: Zombie: 16098

keress bontóban rugókat. nem hiszem hogy nagy összeg, esetleg kéz alatt is tudsz venni. csak figyelj hogy kombiét vedd, ne hagyd magad rábeszélni hogy ugyanaz mint a limo-é. ha valóban olyan nyúlottak már, akkor sztem a rugócserével meg is oldódik a magasság probléma. ha nem, akkor lehet kapni gumipogácsákat a rugókhoz, igaz ezeket kicsit alakítani kell, mert ladához árulják.
a lengéscsillapítót dobd ki, nem érdemes küzdeni vele, bontóban 500ft-ért kapsz másikat.

Tibke

2327  Zombie 2006-04-16 01:52:25  Előzmény:Marton Tamás: 16097

nem iga7zán válasz!

hanem kérdés
4T kombim van eléggé lowrideres (300.000 km felett, gyáriu rugógk és mindenhol használva volt ahol láctalpas is elmegy. Szal hegyen hóban vízben erdőben rally pályán, amit el tudto képzelni..)
mennyibe van egy rugó szett? ert már nagyon kéne...
hátra mit tehetnék,hogy kb 3-4 cm-t emelkedjen???
már1-2 is megtenné
2T: mit kell csinálni megszorult lengéscsillaoítóval?
első 89-es évjárat bal oldal
köszi előre is


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem