Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2426 Varga Tibor 2006-04-27 20:13:59  Előzmény:Marton Tamás: 16192

Huh ha neked 15W40 van benen az elég fura lenne ,az erősen motorolaj. Haverom ugyanilyen gonddal küzdött, mármint hogy hidegen jó, melegen meg egyre rosszabb, de állítottam a kuplungon, és azóta nincs vele gond.

Tibke

2425  Zombie 2006-04-26 21:06:05  Előzmény:Marton Tamás: 16195

vegyél 2-t 1l kevés lesz sztem.
van e valakinek 4T kombi hátsóablaktörlő mosó szettje occsóért?

(Módosította Zombie 2006.04.26. 23:32-kor)

2424 Marton Tamás 2006-04-26 20:55:56  Előzmény:Szabó Géza: 16194

Köszi Géza!

Szerintem holnap veszek is 1l 80W90-es olajat. Asszem ennyi kell a 4T-m váltójába.

Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2423 Szabó Géza 2006-04-26 20:39:51  Előzmény:Marton Tamás: 16192

a Nyaggatóban 80W90est vagy 75W90es szintetikus olajat ir a váltóba!

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

2422 Mátyus Ádám 2006-04-26 20:24:06

Sziasztok barkácsolók!

Kaptam egy zsír új lökhárítót csak az a gondom, hogy nincs hozzá felfogatás! Az lenne a kérdésem, hogy hol tudnék ilyet venni? Remélem tudtok segíteni!

Előre is köszi!

2421 Marton Tamás 2006-04-26 20:17:07

Na még egy fogós kérdés

Szerintetek miért van az, hogy hidegen olyan a váltóm mint a kezesbárány, tök könnyű vele váltogatni, de még visszaváltani is mondjuk 3-ból 2-be recsenés, erőlködés nélkül.
De ha bemelegszik a gép, főleg így nyáron, sokkal rosszabb vele váltogatni. (nehezen veszi be őket, vagy reccsen)
Nektek milyen váltóolaj van benne? Mert szerintem az enyémben nagon híg ami benne van (asszem 15W 40)...ha jól tudom abba 60W körüli kell nem? Szóval sűrűbb.
Vélemény?




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2420 Marton Tamás 2006-04-26 20:12:25  Előzmény: Zombie: 16190

Ez akkor úgy néz ki nálad, hogy amikor bemelegszik a gép, és leállítod, akkor is nyomás alatt marad a motor. Ez persze h*lyeség mert nem járó motornál nem lehet olajnyomás.
Olajgombákat cseréltél már? Mert ez a hiba olyan mintha az egyik (vagy mindkettő) gomba be lenne "ragadva", vagy beállva, és azért küld fals jelet az olajnyomáslámpához.
Én nemrég vettem gombát (a barnát) kb 950Ft-ért, de a fekete színű is ennyi kb.
Lehet ez a baja.






Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2419  Zombie 2006-04-26 13:58:18  Előzmény:Marton Tamás: 16189

várjál!
nekem úgy van hogy hidegen világít, ha ráadom a gyujtást, de ha megy a motor elalszik., és ha üzem meleg a gép, akkor ha gyujtást adok akkor nincs olajnyomás lámpa.
de ha rájövök akkor elmondom, vagy meg is csinálom


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2418 Marton Tamás 2006-04-26 13:42:06  Előzmény: Zombie: 16188

Az király
Akkor neked pont fordítva b*szakodik. Neked hidegen, nekem (meg még jópár emberkének ) melegen.
Na mindegy, akkor marad a fehér vezeték "eliminálása"




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2417  Zombie 2006-04-26 09:08:19  Előzmény:Marton Tamás: 16185

őszintén szólva a baj még mindig megvan.
ugyanis ha meleg a motor, akkor nem gyullad ki, csak hidegen.
beszéltem Grisával, és rájöttünk, hogy el lóf-
aszkodták a kábelezést, úgyhogy kábelezhtem újra a kocsi


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2416 Bogár Balázs 2006-04-25 19:05:31  Előzmény:: 16186

Akkor valami ilyesmit veszek bele talán használ a gépnek

http://trabantclubszhely.fw.hu

2415 (Törölt felhasználó) 2006-04-25 18:10:49  Előzmény:Bogár Balázs: 16183

Nekem 10W-40es van benne méghozzá ESSO!
Naon komálja a mocim!

Trabee Streetracing

2414 Marton Tamás 2006-04-24 21:23:10  Előzmény: Zombie: 16178

Zombie!

Te most a relé csatlakozóiról beszélsz?
Lehet ez a megoldás az oktalanul kigyulladó olajnyomáslámpára?
Érdekelne mit csináltál pontosan...meg szerintem másokat is


Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2413 Varga Tibor 2006-04-24 20:01:17  Előzmény:Bogár Balázs: 16183

Ne botondot tegyél bele.
Én a 10W 40 tipusú olajakat ajánlanám.

Tibke

2412 Bogár Balázs 2006-04-24 19:15:56  Előzmény:Muczán Gábor: 16182

Cseréltem benne olajat, de milyenre cseréljem? mert megint leakarom cserélni

http://trabantclubszhely.fw.hu

2411 Muczán Gábor 2006-04-24 18:44:09  Előzmény:Bogár Balázs: 16181

Bbalazs!

El fog múlni reméljük a csattogás. De nem árt ha majd egy belevaló olajjal csinálsz egy olajcserét! Az még jobbat tesz neki. Sőt kívánja ha még nem tetted meg, és régi vagy használt a lötty.
A belevaló olajról meg felvilágosítanak az itt lakók

Gábor


klubelnök

2410 Bogár Balázs 2006-04-24 13:37:57  Előzmény:: 16180

okés várok, lesz ami lesz !

http://trabantclubszhely.fw.hu

2409 (Törölt felhasználó) 2006-04-24 12:22:21  Előzmény:Bogár Balázs: 16179

persze! Várjál vele még...simán mehecc vele még 400at, azt majd kiderül hogy akkor mitfog csinálni!

Trabee Streetracing

2408 Bogár Balázs 2006-04-24 12:07:21  Előzmény:Muczán Gábor: 16171

igazából azóta hogy elhoztam mentem vele kb 600km-t és tény és való egyre csöndesebb lesz a motorja!
Várjak vele egy kicsit akkor? Igazából a motorba 69ezer km van!

http://trabantclubszhely.fw.hu

2407  Zombie 2006-04-24 09:01:19  Előzmény:Rell Miklós: 16177

sikerült megoldani
semmit nem kellet cserélni, csak az érintkezőt kellet megszorítani


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2406 Rell Miklós 2006-04-23 20:33:28  Előzmény:Rell Miklós: 16176

Igazság szerint a kombiműszer elektronikája úgy van az olajgombák és a lámpa közt, hogy ha elromlik, akkor is jelezze, ah nincs meg a nyomás. Vagyis a rajzon a bal oldali olajgomba jele közvetlenül a lámpára megy, és az elektronika csak ennek a jelén felül gyújtja még ki a lámpát. Na, ezt szüntettem én meg a fehér vezeték kikötéssel. Azután tehát simán csak a gomba vezérli a lámpát. Rajta van még az elektronika is, de mivel nem kap fordulatszám-jelet, ezért nem működik.

retro

2405 Rell Miklós 2006-04-23 20:28:55  Előzmény: Zombie: 16175

Mert azt meg a másik olajgomba vezérli!

Katt a képre ha nem látod!
A sárga bekeretezett részben jobb fönt van az a relé. Alul meg a két olajgomba. Így már érthető asszem...

retro
(Módosította Grisa 2006.04.23. 22:45-kor)

2404  Zombie 2006-04-23 20:16:04  Előzmény:Rell Miklós: 16173

néztem persze
néha hidegen kigyullad
mi az a relé?
az kattog, ha gyullad ill alszil a lámpa


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2403  Zombie 2006-04-23 20:13:41  Előzmény:Prokop Gábor: 16169

ez a dolog eléggé 4T betegség, nem?



éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2402 Rell Miklós 2006-04-23 19:09:09  Előzmény: Zombie: 16168

Hmmm... Égőt nézted már?
Az aksi melletti relé az más... Ha égő, vezetékek jók, akkor szerintem csak az egyik olajgomba lehet a rossz!
De nemtom, én nem mernék úgy menni, hogy nem tudom, hogy van-e olajnyomás...

retro

2401 Rell Miklós 2006-04-23 19:07:10  Előzmény:Bogár Balázs: 16170

Hidrotőke viszont drága... 3000 is van darabja, és mire az ember felszorozza 8-cal...
Nemtom, hogy árt-e neki, de sokan nem törődnek a csattogással. Példul Zwickauban láttam egy gyönyörű optikai tuningos német Trabit, alapjáraton járatták a motorját (hogy miért azt nemtom), de én olyan szelepcsattogást még előtte nem hallottam!

retro

2400 Muczán Gábor 2006-04-23 18:57:44  Előzmény:Bogár Balázs: 16170

Bbalazs!

Mennyit járattad? Csak állva felmelegíteni, az kevés. Ha mentél vele legalább 50 km-t és akkor is csattog, az már baj lehet.
Ha nem járkáltál vele pár napot, akkor tedd meg, hátha elmúlik neki

M.G.

klubelnök

2399 Bogár Balázs 2006-04-23 18:37:55  Előzmény:Prokop Gábor: 16169

melegen is csattog sajna mondom 1,5 évet állt a kocsi
szal akkor hidrotőke csere?

http://trabantclubszhely.fw.hu

2398 Prokop Gábor 2006-04-23 17:59:52  Előzmény: Zombie: 16168

Lifter= hidrotőke - lásd a megfelelő képeket Bizony a szelepeknél van. Cserélni viszont csak akkor érdemes, ha melegen is csattog.
Ha csak hidegen, azon nem változtat a csere sem.

2397  Zombie 2006-04-23 17:26:51  Előzmény:Bogár Balázs: 16151

a szelepcsattogásdolgohoz annyit szólnék, hogy kell cserélni valamit, de nem aszelepeknél.
a családban van több 4T-is és mindegyiknek előjött ez a hibája
ekkor egy un. liftert cseréltek ki és utána elhallgatott.
olaj lámpa:
nekem egyentalán nem müködik, mi lehet az okat a kábelezés jó
előfordulhat, hogy a relé (moderálva)?
akksi mellet van egy kis relé.


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2396 Szegedi Árpád 2006-04-23 13:18:33  Előzmény:Varga Tibor: 16166

Köszi!Akkor utánajárok,mibe fáj a pogácsa gyártás!

2395 Varga Tibor 2006-04-23 13:13:04  Előzmény:Szegedi Árpád: 16165

csavar az tökéletes, de valóban egészségesebb ha esztergáltatsz oda pontosan illő cuccot. de én is vagy 3 évig jártam sima pogácsával, nem volt vele gond, de azért inkább csináltass, az a biztos.

Tibke

2394 Szegedi Árpád 2006-04-23 10:17:02

Üdv!Terpeszteni szeretném hátúl a Trabit,ezért kérdezném,hogy a plusz vaspogácsa- első laprugó lefogatócsavar kombi(moderálva)ó jó-e,vagy csak gányolás?Ha tartós megoldást szeretnék,akkor csak az esztergált vaspogácsa,és csavar a jó? Köszi

2393 (Törölt felhasználó) 2006-04-23 08:23:35  Előzmény:Marton Tamás: 16163

értem én a beszéded földi halandó
Az erő legyen veled bízz az ösztöneidben

szal...akko nemtom...olajozd vagy zsirozd be az ülés sinjét vagy foggalmam sincs...
Na eztis jol L magyaráztam

Trabee Streetracing

2392 Marton Tamás 2006-04-23 01:12:52  Előzmény:: 16162




Nem... nem én vagyok az akinek recseg az ülés alatt, csak leírtam, hogy sztem az ülés alól jövő recsegés hangot mért adná a torony??
Na mindegy...




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2391 (Törölt felhasználó) 2006-04-22 13:54:56  Előzmény:Marton Tamás: 16158

jaaaaa hogy tevagyaz!
Akko nemvágom hogy mia problem!
ájj aknába aztán ráncigáljátok végig ott a dolgokat...
az a "legtisztább" sztem...

Trabee Streetracing

2390 (Törölt felhasználó) 2006-04-22 13:51:47  Előzmény:Rell Miklós: 16159

az megoldás lessz
A tűz nagy úr!

Trabee Streetracing

2389 Varga Tibor 2006-04-22 08:55:09  Előzmény:: 16150

AZ amivel eredetileg szerelték, 1.3as IIes golfokon,jettákon volt leginkább.

Tibke

2388 Rell Miklós 2006-04-22 02:27:11

Hát én azért locsolgattam fékolajjal, mert azt hallottam, hogy az ugyanaz, mint a csavarlazító...
Kocogtatni? Tiszta erőből csépeltem a kalapáccsal...
Melegítésre is gondoltam már. Az lesz a végső megoldás... Ha megoldás lesz egyáltalán...

retro

2387 Marton Tamás 2006-04-21 23:40:12  Előzmény:: 16149

Trabee!

Annak mi köze lenne a vezető ülés alól jövő recsegésnek???
Amúgy az Trabi-ban csak "toronygumi" van elől. Régebben én is azt hittem, hogy van ott toronycsapágy, de nincs.


Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2386 Marton Tamás 2006-04-21 23:31:48  Előzmény:Rell Miklós: 16153

Én is a melegítést javasolnám elsősorban, meg a kalpáccsal kocogtatást. A csavarlazító még jobban könnyítene rajta sztem.

Bas*zus képzeljétek!
Nemrég volt nálam haver a 4T Waresz-ával(Jani ne nevess ki ha olvasod véletenül ), és azt vettem észre az ő karburátorán, hogy:
Az ő szívócsövébe megy két vákuumcső felül. Az egyik cső megy a karbiba, a másik meg lentre, ahonnan eleve a levegőt kapja az egész cucc. (utána légszűrőház, stb...) Namármost ez nekem teljesen új, mert az enyém úgy van megoldva, hogy eleve a karbitól megy a vákuumcső legalulra és kész..szóval nekem nincs bekötve a szívócsőbe ...égő, de már régebben is néztem az enyémet, és soha nem tudtam, hogy mi az értelme a szívócsővön annak a kis darabka gumicsőnek, ami áthidalja azt a két lyukat rajta de, hogy, ki és miért kötötte "rövidre", azt nem tudom .
El tudjátok képzelni, hogy miről is írtam? Lehet, hogy ezért fullad melegen alapjáraton a gép? Nem semmi...na majd holnap megbuherálom...





Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!
(Módosította PAtr0n 2006.04.22. 01:33-kor)

2385  Levente 2006-04-21 18:15:42

Viszont ha kivetted, és beteszel egy másikat, ne felejtsd el közben a cső belsejét üregvédő aeroszol-al kezelni!

Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!

2384  Levente 2006-04-21 18:13:39

csavarlazítót nyomass a tövébe... az olyan anyag ami a legkissebb réseken is befolyik. Nem véletlen csavarlazító a neve...
Amúgy ma egész délután biciklit szereltem, mert holnap megkerüljük a Fertő-tavat. (Opp ez már nagyon OFF )

Mer ennél nincs jobb autó!
- Wartburg!

2383 Szabó Géza 2006-04-21 18:13:28  Előzmény:Rell Miklós: 16153

próbáld megmelegiteni a csövet, igaz inkább a váz részt kellene mellegiteni de gondolom azt nem akarod mert leég a festés inkább a csövet hátva attól megindul.ha meg nem akor próbáld meg elfeszegetni a váztól a csövet szóval próbáld meg összegyűrni

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

2382 Rell Miklós 2006-04-21 18:06:09

nagyon off dolog jön, de barkács!
Szóval van nekem egy bringám. És nemtom kihúzni az ülés csövét a vázból. Összerohadt. Viszont nem akarom kidobni, mert nagyon jó kis króm-molibdén váza van, nagyon jók a csapágyak, meg amúgy is egy nagyon jó kis bringa. Hogyan tudnám kiszabadítani a csövet? Minden megoldás érdekel: a cél szentesíti az eszközt! Eddig már próbáltam locsolni fékolajjal, WD40-el, próbáltam megcsavarni csőfogóval (beszakadt a fala, és elkenődött az alucső), átfúrtam, átdugtam rajta vasrudat, és azt ütöttem, ütögettem oldalról is, Próbáltam beljebb verni, hátha arra megindul.... És semmi... Plííííz help mííí! Micsinájjakmégvele?

retro

2381 Rell Miklós 2006-04-21 18:01:16  Előzmény:Bogár Balázs: 16151

Szelepcsattogás hosszú állás után normális, de ha pár 10 km után sem megy el, akkor már nem is nagyon fog szerintem... Olajcsere sokat számít, és persze az is, hogy előtte milyen gyakran cseréltek olajat...
Olajnyomás-lámpa nekem is dettó ugyanezt csinálta, és egyre rosszabb lett... Cserélhettem én gombát, akkor is... A vége a fehérvezeték-vágás lett...

retro

2380 Bogár Balázs 2006-04-21 16:24:57

Sziasztok! Nekem is ezt csinálja a 4T-m. Melegen alacsony fordulaton néha kigyullad a lámpa, de ha egy kicsit megpöccintem a gázpedált elalszik!
Nekem szerintem a gomba (moderálva)akodik! Szegény autóba az elöző tulaj 10 éve nem cserélt olajat(a szervízköny szerint!). Akkor 60ezer km volt benne, most 69ezernél áll. Szegény jószág 1,5 éve nem ment. Kicsit zörögnek benne a szelepek is. Szerintetek a szelep zörgés elmegy egy idő után? Vagy cserélni kell valamit? Mert minél többet megyek vele annál csendesebb lesz a motor!

http://trabantclubszhely.fw.hu

2379 (Törölt felhasználó) 2006-04-21 13:17:21

Hello! Tibke lenne egy fontos kérdésem. A pierburg 2E3-as karbihoz megtudnád mondani hogy ilyen szívókönyék kell? Köszi

http://img84.imageshack.us/img84/104/torok5pi.jpg

2378 (Törölt felhasználó) 2006-04-21 12:55:44  Előzmény:Babecz Tamás: 16145

első lengéscsillapító torony csapágy vagypedig szilent!

Trabee Streetracing

2377 (Törölt felhasználó) 2006-04-21 12:53:17  Előzmény:: 16146

milyen tengely kellene?

Trabee Streetracing