Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Minden, ami szerelés, javítás, átalakítás, tuning...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2476 Marton Tamás 2006-05-03 14:57:45  Előzmény:Bogár Balázs: 16246

Helló!

A torpanásos "baleset" nekem is ismerős, sajnos ez a karbi tényleg gyakori karbantartást igényel, mert eléggé "nyűgös". A fogyasztás is ennek a rovására írható szerintem.
De ha kitakarítanád Prokee cikkje szerint, akkor nagy esélyed lenne rá, hogy valamelyest javuljon a helyzet. Az automata szívató (amíg ugye hidegen üzemel), elég sokat tud fogyasztani. (tán nem kapcsol ki melegen, és túl sok benyát kap a motor) Lehet abban lesz a gyík.

Amúgy jó az a fogyasztás...........200LE-s mocinál




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2475 Bogár Balázs 2006-05-03 14:47:19

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Szegény 4T-m a gyári 1,1-es mocival sajna 12L körül zabál Ez mitől lehet? Úgy néztem a karbiba 2 fuvóka cserélve van. Az autó melegen is lehörög mintha sok benzint kapna. Tehát visszaengedem a gázt, ugye motorfék, amikor vissza lépek a gázra kicsit megtorpan és megindul. Ez mitől lehet? Esetleg a magas fogyasztás az autómata szivató hibája is lehet?
Köszi!

http://trabantclubszhely.fw.hu

2474 Mátyus Ádám 2006-05-03 09:22:47  Előzmény:Mátyus Ádám: 16233

Őszintén szólva ütött már elöl is eléggé! De kipróbálom, hogy felteszem a pótkereket! Az majd megadja az egyértelmű választ. Szerintem Nem lehet csapágyas mert csak most jött elő ez a gond. De a csavarokat megnézem, h jól megvannak e húzva!

Köszi a választ!

2473 Szabó Gábor 2006-05-02 21:41:03

Kösz!

Marad a nyeregtartó vas átalakítása.

2472 Varga Tibor 2006-05-02 21:05:02  Előzmény:Szabó Gábor: 16241

a válasz egyszerű, nincs. kompletten csonkállványostól kell feltenni, vagy pedig a golf nyeregtartó vasat átalakítani, de akkor a nyomtáv erősen kijön majd.

Tibke

2471 Varga Tibor 2006-05-02 21:04:07  Előzmény:Rell Miklós: 16240

miért ne lehetne hozzányúlni? a normális út az a kaliber-és dörzsár lenne, de mivel az ritka és drága cucc, így ha pl 200as kell, akkor jó a fúró is. de aki komolyan gondolja mindenképpen kerítenie kell kalibert és reszelőt, mert 0.05 mm-enként kell beállítani a motort.

Tibke

2470 Szabó Gábor 2006-05-02 20:53:09

Sziasztok!

4T trabira szeretnék Polo v. Golf GTI féket rakni. Van Polo és Golf féknyergem meg hozzájuk való tárcsák és betétek.
A kérdésem az lenne, hogy létezik e olyan féknyeregtartó vas ami faragás nélkül felrakható a trabi csonkállványára? Mert a Polo féktartójának furatai nem esnek egybe a trabi csonkállvány furataival.

2469 Rell Miklós 2006-05-02 20:41:12

Előre is bocsi...
Egy ilyen fúrt fúvóka tényleg jó? Eddig úgy tudtam, hogy ezekre vigyázni kell, mint a szemünk fényére, a legkeményebb tárgy amivel hozzá lehet érni, az az áztatott pihetoll, most meg 2es fúróval bele?!? Hát ilyen erővel akkor 160-ast is lehet csinálni másfeles fúróval, csak előtte tengelyirányra merőlgesen egy baltával jól meg kell csapkodni a fúrót, hogy üssön...

retro
(Módosította Grisa 2006.05.03. 01:31-kor)

2468 Gyapjas Gergely 2006-05-02 20:30:51  Előzmény:Varga Tibor: 16238

Kösz!

2467 Varga Tibor 2006-05-02 20:24:35  Előzmény:Gyapjas Gergely: 16237

160ashoz, és köztes méretekhez kell kaliber, és kis tűreszelők,amiket készletvben lehet kapni, de lég drágák. de általában gázszerelőknek van ilyen cucc, amivel fúvókákat tudnak csinálni.
60as kiegyenlítőt pedig úgy tudsz csinálni, beforrasztod a gyárit, és 0.6os fúróval(kapható) kifúrod.

Tibke

2466 Gyapjas Gergely 2006-05-02 20:19:21  Előzmény:Varga Tibor: 16236

ez éléggé szénné van reszelve de ami alapján készült ,az a motor ezzel a fúvókával ment rendesen! Azt mondta a srác hogy 150 és 200 között legyen.De példáúl 160-asat hogy tudok csinálni?

2465 Varga Tibor 2006-05-02 20:15:27  Előzmény:Gyapjas Gergely: 16235

200-at egyszerű, mert lehet kapni 2es fúrót. de mit akasrz akkorával? az nagyon nagy, ha szénné van reszelve a motor, akkor is általában a megfelelő fúvókázás az 60as kiegyenlítő fűvóka, és kb olyan 160 körüli főfúvóka.

Tibke

2464 Gyapjas Gergely 2006-05-02 20:06:13

Tibke SOS!
2t-hez tuning karbiba honnan tudok szerezni 200 főfúvókát? Ja a régi típusú a karbi. köszi.

2463 Varga Tibor 2006-05-02 20:02:09  Előzmény:Mátyus Ádám: 16233

hát ha elöl csak kicsit szitált, nem hinném hogy hátul ekkorát üt. jól meg vannak húzva a csavarok? esetkleg nem csapágyas a cucc?

Tibke

2462 Mátyus Ádám 2006-05-02 19:54:15

Sziasztok!

Hátra tettem ma az egyik felnit ami elöl volt. Már elöl is éreztem mintha szitálna egy kicsit. Most pedig, hogy hátrakerült fékezésnél a pedál pulzál. Elötte ez nem volt. Léteik, hogy azt érezni a pedálon ahogy üt a felni?

2461 Varga Tibor 2006-05-02 19:27:15  Előzmény:Varga Tibor: 16231

illetve nem érdemes, de előbb gti fék javalott, vagy poloé, az sokkal többet ér mint a szervo.

Tibke

2460 Varga Tibor 2006-05-02 19:26:40  Előzmény: Zombie: 16230

kb úgy 20 ezerbe megáll elvileg. kell közdarabot csináltatni a főfékhengerhez, a szervodob,és a munkahenger pedig átlag olyan 5-10 ezer ft kompletten. de gyári fékhez nem nagyon érdemes...

Tibke

2459  Zombie 2006-05-02 18:59:50  Előzmény:Varga Tibor: 16229

trabiba a szervó fék mekkora meló?
4t-re


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2458 Varga Tibor 2006-05-02 15:41:14  Előzmény:: 16226

elég neki, és jóval halkabb lesz mint sportszűrővel. a fiat karbirátorra jó a 2T trabi karburátor szívó könyöke...

Tibke

2457 Varga Tibor 2006-05-02 15:39:17  Előzmény: Zombie: 16225

lengéscsillapító cserétől nem fog emelkedni a hátulja, inkább rugót cserélj akkor. ha gyárinál keményebb gátlóra vágysz,akkor skoda gátlót kell beletenni. gyáriba van gabriel is, és monroe is ha jól rémlik.
katalizátor elég húzós, olyan 20 ezer körül van, és úgy kell felrakatni, tehát 40 ezerrel kell számolni.

Tibke

2456 Koncsik Géza 2006-05-02 13:08:36

Szasztok.

Help. 1.3 Wareszba tátsó féknek lehet-e valahogy tárcsaféket szerelni? Csinált már valaki ilyet,és müxik-e? Megéri-e ? Az eredeti dobfék elég gyatrácska , félévente javítatom.

2455 (Törölt felhasználó) 2006-05-02 08:18:09

csá! ha leszedem a fiat mociról a sport-levegőszűrőt és rárakom a 2t trabi gyári szűrőjét, az elég neki? szeretném ha nem lenne az autónak akkora hangja mint egy traktornak. egyáltalán halkabb lenne normál szűrővel? mert én ugy tudom, hogy igen, viszont a gyári fiat szűrő meg nem fér be a motortérbe. ezért gondoltam, hogy egy közdarabbal ráteszem a 2t szűrőt. vélemény?

2454  Zombie 2006-05-01 19:57:30  Előzmény:Varga Tibor: 16224

jha értem

de miért?? én emelném a sajátom segét, de lehet elég lenne egy lengéscsillapító szett csere
mit érdemes venni, és mennyi píz?
kipuff mennyibe van, egész, esetleg katalizátorral


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2453 Varga Tibor 2006-05-01 19:21:38  Előzmény: Zombie: 16223

természetesen azért tudok emelni is egy autót, de ellenkezik elveimmel.

Tibke

2452  Zombie 2006-05-01 16:37:19  Előzmény:Varga Tibor: 16222

ez tényleg így van vagy szakmai ártalom hogy csak ültecc?


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2451 Varga Tibor 2006-04-30 19:06:45  Előzmény:Rell Miklós: 16220

írtam hogy aztat nem lehet. olyat én nem ismerek. emelni, áááá

Tibke

2450 Hordós Márton 2006-04-30 18:44:22  Előzmény:Rell Miklós: 16220

Grisanak van igaza. De amugy igy is jó lenne a mert bebirom tenni az ujjamat a gumi és duro közöt de ténylegcsak párcenti kéne és meglenne oldva. Amugy kiprobálom azokat a gumi bakokat.Na hali Maroko

Maroko

2449 Rell Miklós 2006-04-30 11:06:22  Előzmény:Varga Tibor: 16219

hmmm... nem akarok beleszólni, de szerintem ő csak vissza szeretné emelni a gyári magasságra, mert megfáradtak a rugói...

retro

2448 Varga Tibor 2006-04-30 10:08:34  Előzmény:Hordós Márton: 16218

Megvan a levél. na szóval: hát én egy állat vagyok, tehát az emelést azt kiejtem a lehetséges megoldások közül. ültetni lehet, emelni nem Én azt csinálnám, h akarod hagyn ia magasságot hátul, hogy meg kell dönteni a kereket hátul. jobb lesz a stabilitása is, és ezáltal bebukik a sárvédő alá a gumi. így rugózáskor nem lesz gond. igaz kérdéses hogy befele-nem-e fogja elérni a rugót majd.
Tehát: Mindenképpen ki kéne vágni egy fél centit a sárvédőív pereméből(szegecs széléig.meg kéne dönteni a kereket. ha bent eléri a rugót, akkor a rugóstag tetejébe bele kell toldani 5 cm-t, a rugóból meg vágni,így marad a magasság, viszont a rugó lejebb kerül, nem tudja elérni a felnit. és ha már vagdalod a rugót, egy olyan 2 karikát elölől is kinyeshetsz,akkor szép viszintes lesz az autó, most elég magas az orra.

Tibke

2447 Hordós Márton 2006-04-30 09:52:11  Előzmény:Varga Tibor: 16214

Hallo már írtam neked emilt de még nem válaszoltál de most leírom. 13" colos a felni a gumi meg 165/75. De amit írtam neked emilt abban leírtam hogy ez aprobléma fen állt mielőt kicseréltem volna a gyári felniket és én szerintem csak feljeb kellene emelni. Nézd meg az emiletdet mert abban pontosan leírtam és kérlek válaszolj vissza a maroko@freemail.hu . Ja meg miaz a szétterpesztő? Hali

Maroko

2446  Zombie 2006-04-30 08:20:35  Előzmény:Varga Tibor: 16216

igen erre gondoltam, köszi az infót


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort

2445 Varga Tibor 2006-04-30 08:04:27  Előzmény: Zombie: 16215

Úgy érted mennyi a max fordulata? Gyári 1.1es motorról nincs pontos infóm, olyan 5600-6 ezer körül forog az is, Wb motor simán elforog 6 ezerig, az általad írt gti motor nem tudom mit takar, sztem te a gt polo motorra gondolsz ami 75 lovas. az is valahol 6 ezer körül lehet. ezek az adatok mondjuk második sebességi fokozatban értendők, wb motor, és a gt motor 4ben is elforog 6 ezerig.

Tibke

2444  Zombie 2006-04-29 21:40:12

hali! nem tudja valaki megmondani, hogy memmyit pörög az 1.1-es trab imoci, 1.3- as wb moci, és a 1.3-as gti VW moci
köszi


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2443 Varga Tibor 2006-04-29 19:50:04  Előzmény:Hordós Márton: 16208

két lehetőség van: vagy meg kell ültetn ia gépet, ezáltal terpeszt is, vagy pedig magasság marad, csak be kell tenni egy terpesztőt hátra. de sokat segítene leírnád mekkor a felni, Et szám, és mekkor a gumi.

Tibke

2442 Rell Miklós 2006-04-29 17:48:09  Előzmény: Zombie: 16209

Hmmm... Ki mondta, hogy ültetve van? Magától ül szerintem... A nyomtávszélesítőtől meg mégjobban beleér a duróba (hiszen közelebb kerül hozzá), és mégjobban ül is szerintem, hiszen nagyobb lesz az erőkar... Vagy nem?

retro

2441 (Törölt felhasználó) 2006-04-29 14:52:18

látom nemcsak nálam kell lakatolni a gépet
Jo dolog is, elvisz pár kilót, ahelyett h a mociba menne
dehát ezabaj a tuningal...futómű+kasztni erősítés, jobb fékek,mindenhez hozzá kell nyulni Háááááááááát akko, lakatolásra feeeeel

Trabee Streetracing

2440 (Törölt felhasználó) 2006-04-29 14:50:24  Előzmény:Rell Miklós: 16204

igen igen, nálad van a pont!
az oldalán van, kicsit megkell lazitani ésha gyün ki az olaj akko jo!!


Trabee Streetracing

2439 (Törölt felhasználó) 2006-04-29 14:47:19  Előzmény: Zombie: 16209

akkoris belefog érni!
Flexeld ki onnan, más megoldás nincs! igy nemfog beleérni

Trabee Streetracing

2438  Zombie 2006-04-29 11:27:17  Előzmény:Hordós Márton: 16208

off
(Módosította Zombie 2006.04.29. 21:28-kor)

2437 Hordós Márton 2006-04-29 11:20:48

Sziasztok van nekem egy kis problémám mégpedig a következő: Az hogy tettem a kocsira alufelnit és a hátulja nagyon megvan ülve de ez a probléma már rég fen állt amikor mégcsak a normál gyári felnik voltak rajta. Ha meg raktam bele valamit akkor jaj a gumiknak mert nem sok hiányzik hogy hozzá ér a duroplaszthoz és az alufeniknél még jobban fen áll ez a helyzet. Ha valakinek van valami ötlete akkor várom a vissza szólást de ha bővebben akarja kifejteni akkor az e-mailom maroko@freemail.hu . A válaszokat előre is köszönöm. Ja kocsi egy 1,1 Trabant kombi. Na hello

Maroko
(Módosította maroko 2006.04.29. 13:24-kor)

2436 Varga Tibor 2006-04-29 09:06:48  Előzmény:Szabó Gábor: 16205

valószínűleg túl van töltve.

Tibke

2435  Zombie 2006-04-29 05:02:40  Előzmény:Marton Tamás: 16200

dehogy nem látszik! csqak egész eddig azt hittm hogy nem az mert a régi képedről nem tudtam megállapítani.
jah a rohadás ismerős, nekem is most lett kihegesztve a 4t, a 2t meg nagyon fa-sza
azon még csak rozsda sincs...


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2434 Szabó Gábor 2006-04-28 21:32:51

Sziasztok!

Mitől lehet az, hogy 4T trabi váltójának tetején a szellőzőjén keresztül folyik kifelé az olaj?

2433 Rell Miklós 2006-04-28 13:41:01  Előzmény:Marton Tamás: 16203

Tudtommal csak egy csavar van az oldalán, amit ha kitekersz, és odaqbent olajat találsz akkor jó a szint...

retro

2432 Marton Tamás 2006-04-28 13:31:27  Előzmény:: 16202

Na én még nem is láttam a 4T váltónívóját soha (lehet a centi vastag dzsuva miatt nem )

Az hol van pontosan?




Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2431 (Törölt felhasználó) 2006-04-28 13:27:59

de azt ugyis látod a váltó nivóján hogy meddig van, ha meg kell még bele, akkor töltesz!

Trabee Streetracing

2430 (Törölt felhasználó) 2006-04-28 13:27:31  Előzmény:Marton Tamás: 16195

1,3 Liter kell a váltoba ha minden igaz!

Trabee Streetracing

2429 Marton Tamás 2006-04-28 13:24:57  Előzmény: Zombie: 16199

Aha!

Miért kérdezed?
Amúgy a képen nem látszik?

Majd jövő hét végén szeretnék menni haverhoz lakatolni az alját, mert már katasztrófálisan néz ki a keresztmerevítő, + a küszöbök is szépen rohadnak már.
Az egyik szélső csöcsöt is cserélni kell hátul, mert múltkor átszaladt az ujjam a mellette lévő lemezen A küszöböket is megszorongattam kézzel, hát ott is az egyik oldalon beszakadt vagy 3 ujjam Már szinte mindenhol recseg a küszöb.
Onnan tudom, hogy már kezd gáz lenni a helyzet, hogy menet közben az ajtók "nyöszörögnek" a gumitömítésen, ahogy himbálódzik az autó a jóminőségű úton.

Akkor elvileg küszöböket, meg keresztmerevítőt stb...minden "normálisabb" autósboltban lehet kapni? Alvázvédőt milyet érdemes venni? Spray-t, vagy inkább "ecsetes" kencét?






Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!

2428  Zombie 2006-04-27 21:02:52  Előzmény:Marton Tamás: 16198

neked kombid van?


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

2427 Marton Tamás 2006-04-27 20:48:20  Előzmény:Varga Tibor: 16197

Pedig hidd el... Az volt benne tényleg 15W40...
De ma kicseréltem 80W90-re. Tényleg...1liter ugye elég bele?

Hát én már nem állítgatok a kuplungon semmit. A kinyomócsapágyam már elég zavaró hangot ad, ha nagyon ki van nyomva a kuplung, a kuplungtárcsa úgyszíntén hangos elindulásnál. Már nem lehet vele szépen váltogatni, mert eléggé nagyokat ránt a fokozatok között. A köv. cseredarabok ezek lesznek







Van macskám, kutyám is van...de a kedvenc háziállatom a Trabant!